FBOGDAN: '08 Honda Jazz 1.3 i-DSI CVT, Milano Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Salut comunitatea!

    O vreme n-am putut intra pe honda forum din motive tehnice, asa ca am si uitat sa mai revin cu feedback (ba nu se incarca pagina, ba se incarca incomplet, ba dadea eroare, etc.).
    Masina nu prea circula in ultima vreme, ca sotia a avut inspiratia sa ramana fara permis exact la cateva zile dupa ce am inmatriculat-o si nici nu s-a dus sa dea examenul teoretic ce-i putea reduce pedeapsa.
    O mai scot eu in weekend cate 10-20 km, ca sa nu rugineasca franele de tot. Merge bine si foarte smooth asa daca nu violez acceleratia. Insa nu sunt obisnuit cu franarea la semafor, parca o fac prea brusc, desi incerc sa dozez corect presiunea pe pedala de frana.
    Am cumparat filtrele pentru revizie pe producator HB Jakoparts, deoarece am inteles c-ar fi cel mai indicat producator pt Honda, iar acum sunt inca in dileme cu privire la ce ulei sa folosesc.
    Pe Honda Oil Application Chart vad ca recomandarea este Honda HFE-20 (0W-20), dar pretul per litru este imens fata de Mobil 1, Motul, Liqui Molly, care sunt totusi uleiuri superioare si le-am folosit cu succes pe alte masini.
    Ce uleiuri compatibile ca si specificatii ? Parca nu-mi da mana sa bag 400 lei in ulei Honda, ca m-ar costa dublu cat la Zafira, care e principala masina a familiei sa zicem. In Zafira bag Mobil 1 si ma costa 150 lei / 5 litri de ulei.
    Pe uleiul Honda zice asa >>> API SN, ILSAC GF-5 , 0W 20. Nu prea gasesc nimic compatibil, dar sunt si multe site-uri care nu dau specificatiile uleiurilor. Doar la Ravenol am gasit ceva asemenator. Sfaturi ceva?
    Becul de pozitie fata (e asezat in partea de sus in far) se schimba pe sus sau pe jos pe la roata? Nu gasesc tutorial dedicat pentru el.

    Merci fain!
    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

    Comment


    • #17
      Eu am un Jazz identic cu al tau si de ceva vreme merg cu Eneos 0W20 si nu am avut probleme.
      Vezi ca e un thread pe site unde poti cere o oferta.

      http://www.hondafan.ro/forum/showthr...s-No1-in-Japan

      Daca gasesti tutorial cum se schimba becul pentru pozitie sunt si eu curios ca am unul ars.

      Comment


      • #18
        Multumesc de feedback, totusi nu corespunde specificatiilor de pe uleiul Honda.
        Avem Honda HFE-20 (0W-20) - API SN, ILSAC GF-5
        Eneos Premium Ultra 0W20 - API SM, ILSAC GF-4
        Am gasit ceva care corespunde specificatiilor la Ravenol, dar nu-s convins, pretul e oricum maricel si la ala.
        Mai insist putin pe Mobil 1, cred ca e unul cu specificatii aproape identice, inca nu m-am lamurit. Si un Motul 8100 ECO-energy 0W30 pare a fi compatibil, dar nu-s 100% sigur inca.
        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

        Comment


        • #19
          Unde ai gasit Eneos cu specificatiile alea?

          Eu il vad cu aceleasi specificatii ca cel Honda... http://www.eneos.ro/uleiuri-de-motor...emium-ultra-ro

          ENEOS Premium Ultra 0W-20 este un ulei sintetic care asigură un consum redus de combustibil pentru motoarele pe benzină. Vâscozitatea mică a uleiului 0W-20 înseamnă un nivel scăzut de uzură al motorului, din cauza frecării extrem de reduse dintre piesele din componenţa motorului..

          Standarde si aprobări internaţionale: API SN, ILSAC: GF-5
          Tip ulei: Ulei sintetic
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • #20
            Pe site într-adevăr astea sunt informațiile dar cand am întrebat la importatorul oficial din orașul meu, mi s-a spus ca au doar API SM. Ori încearcă sa vândă stocul vechi ori doar asta au deocamdată.

            Comment


            • #21
              Pe mine toata povestea asta cu alti si alti parametrii la uleiul de motor, decat xW-xx recomandat de producator, ma depasteste si am impresia ca intru intr-un desis tehnologic inutil pentru mine ca sofer amator (in sensul in care nu sunt pilot de curse sa solicit motorul sa-i vad limitele). Oricat de mult as aprecia valoarea acelor date si pe cei ce le cunosc, nu cred ca este o diferenta considerabila pt motor si consum, avand in vedere regimul de lucru, kilometrii si faptul ca la aproximativ 10k de km il schimb din nou.

              Ca sa pastrez lucrurile simple, ma uit la ce recomanda producatorul, Honda in cazul de fata, sa fie full sintetic, si sa fie un brand bun. Astfel pentru Jazz-ul sotiei am ales Castrol Edge 0W-30 Full Syntetic. Iar pt cutia CVT o sa iau ulei Honda care ajunge cam la acelasi pret.

              Sper sa nu-mi sara lumea in cap si sa nu fiu pus la colt, dar in conditiile in care folosim noi masinile, este o diferenta de mai mult de 3% intre Castrol, Mobil, Shell si alte branduri care cel pret dublu? Nu folosim motoarele alea in conditii extreme, gen schimb doar pe rosu (rpm) la minus 30 de grade.

              Asadar, parerea mea... keep it simple!

              Comment


              • #22
                Originally posted by fbogdan View Post
                Multumesc de feedback, totusi nu corespunde specificatiilor de pe uleiul Honda.
                Avem Honda HFE-20 (0W-20) - API SN, ILSAC GF-5
                Eneos Premium Ultra 0W20 - API SM, ILSAC GF-4
                Am gasit ceva care corespunde specificatiilor la Ravenol, dar nu-s convins, pretul e oricum maricel si la ala.
                Mai insist putin pe Mobil 1, cred ca e unul cu specificatii aproape identice, inca nu m-am lamurit. Si un Motul 8100 ECO-energy 0W30 pare a fi compatibil, dar nu-s 100% sigur inca.
                Cu permisiunea ta plusez si eu cu ceva bun la incertitudinea ta:



                Poza e facuta din cartea Jazz-ului meu din 2006
                1) standardul API SN a aparut in 2010 iar jazzul GD a fost scos din productie in 2008 cand la putere era API SM, iar in carte vedem SJ, SL , pentru cine nu s-a prins normele apar in ordinea alfabetica L, M, N
                2)...
                3)...
                4)…oricum nimeni nu mai intelege nimic, asa ca trecem direct la recomandari
                Recomandarea mea este: Mobil 1 New Life 0w40, Total 9000 energy 5w30 HKS G310, Motul X MAX 5w30/ 5w40 sau X-CESS…...degeaba iti recomand ceva mai bun ca n-o sa intelegi de ce alea bune costa mai mult, dar daca insisti incepand cu pagina 161 din topicul dedicat gasesti raspuns de ce astea de mai sus si vei gasi si altele si mai bune recomandate de mine.
                6) e doar o parere, iti recomand sa asculti si alte pareri.
                Last edited by InjectoR; 15-03-17, 14:02.
                Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                … Jazz do it ...

                Comment


                • #23
                  +1 Florinakke, am fost si voi fi in aceeasi situatie. In plus nu pricep nimic din topicul asta, din vina mea probabil, soferul "monsieur tout le monde". Alei mele i-am dat doar uleiuri de Carrefour 5W40 si ce Texaco 5W40 i-a pus Asko si n-am avut probleme in maldarul de kilometri facuti. Da, am schimbat uleiul la timp si am completat de-a fost cazul dar am si tras de ea cind m-a apucat, fara hamaleala sau stupizenii adolescentine. Unul (Castrol Magnatec) tacanea la rece mai tare decit altele, da, insa in rest n-am vazut diferente majore fata de alte uleiuri. My 2 cents.
                  "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

                  Comment


                  • #24
                    Buuun!
                    Multumesc de sfaturi, pana acum am gasit urmatoarele variante:
                    1. Ravenol ar respecta normele la uleiul 0w20 pret 56 lei/litru
                    2. Amsoil 0w20 sau 5w30 (parca as opta si eu pentru 5w30, ca nu inteleg rational vorbind de ce sa pun 0w20) - aici colegul tudorart de pe forum are un pret in jur de 59 lei/litru
                    3. Mobil 1, Motul sau Total unde as merge pe 5w30. Am un coleg de serviciu care-i si el pe aici pe forum cu un Type R, iar el mi-a recomandat Total Quartz 0w20 sau 5w30, cu care el merge excelent de cand a iesit masina din garantie.
                    Vedem, momentan o fur pe toate planurile, ca si la Zafira fac revizia zilele astea, iar aia mai cere si minim 2 anvelope noi de vara + o bascula pe stanga fata foarte curand.
                    Trebuie sa montez si GPL pe Jazz si inca studiez piata. Ar fi buget de 4000 lei pt instalatia GPL, dar cred ca la 3000 leo gasesc ceva ok, caz in care ramane suficient buget suficient sa iau si ulei Oem Honda, dar n-as suporta ideea sa dau de 3X mai mult decat am dat pe un ulei performant pentru Zafira
                    Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                    Comment


                    • #25
                      Efectuat astazi schimbul de ulei + filtru ulei. Am pus ulei YACCO 5W30, care pare ok dpdv al specificatiilor.
                      Filtrul de ulei este JakoParts, iar cel de aer (tot Jakoparts), nu se potriveste din pacate, mi-au dat cei de la magazinul de piese modelul lung de filtru aer, iar mie imi trebuie cel patrat.
                      Il fac retur Luni si il montez eu singur pe cel bun cand mi l-or aduce, deocamdata l-am suflat bine cu presiune de aer pe cel vechi si merg cu el inca cateva zile.
                      Filtrul de habitaclu era ok, nu necesita schimbat, masina mai mult a stat pe loc in parcare in ultimul an. L-am suflat si pe ala cu presiune si l-am montat la loc.
                      Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                      Comment


                      • #26
                        Ieri seara am constatat ca am ramas fara baterie, fix din vina mea, ca am uitat lumina de la plafoniera aprinsa, iar masina a stat asa circa 8-9 zile in parcare.
                        Sunt dotat cu tot ce trebuie (cabluri solide, tester incarcare, aparat de masura, masina donatoare,etc.) asa ca am incercat sa o pornesc cu cablurile.
                        Nici o sansa...am incercat timp de aproape 40 min, invartea doar foarte putin motorul si murea instant. Lasam timp circa 5-6 minute intre incercari.
                        Meniul din bord de la masina donatoare indica 13.9-14.0 V incarcarea, iar cu aparatul de masura pe bornele de la Jazz, ajungeau 13.4-13.5 V...arhisuficienti cat sa o porneasca.
                        Totusi...nu a vrut de nici o culoare.
                        Pareri ? Idei? Are cumva vreo protectie la incarcare? Mentionez ca Jazz are bateria de 40 Ah, iar eu ii dadeam curent de la baterie de 56 Ah...deci ar fi trebuit s-o invarta de s-o ia dracii
                        Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                        Comment


                        • #27
                          Cu bateria full descarcata (sic!), nici eu nu am reusit s-o pornesc. Desi am terminat Poli, n-as putea sa-ti zic ce se intampla.
                          Incearca sa deconectezi bateria ta de la borne, o pornesti cu cea auxiliara si apoi reatasezi bateria de pe masina.
                          "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                          '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                          Comment


                          • #28
                            Orice mașină poate fi pornită cu bateria descărcată total. Trebuie doar să citești instrucțiunile de pa cabluri.
                            Trebuie făcut așa: la mașina care dă curent se pun cleștii la plus și minus iar la mașina care trebuie pornită, cleștele de pluu se pune la plusul bateriei iar cel de minus se pune la o masă cât mai apropiată de altenator.
                            Va porni la prima cheie, garantat.
                            I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                            My cars:

                            '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                            '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                            '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                            '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                            EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                            EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                            EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                            EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                            EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                            EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                            Comment


                            • #29
                              Daca ajungeau 13.4-13.5 V pe bornele bateriei de la Jazz, atunci pica presupunerile cum ca ar fi fost scurt pe baterie sau ca ar fi nasoale cablurile. S-ar putea sa fie o problema dupa baterie. Asa cum spune si KMR, orice masina trebuie sa porneasca cu bateria golita, sau fara baterie (pana la urma e acelasi lucru).
                              "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                              "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                              Comment


                              • #30
                                @octi_b - nu cred ca e indicat sa pornesti cu o alta baterie si in timp ce merge motorul sa schimbi bateria. Alternatorul sau regulatorul de tensiune poate face poc din ce stiu eu, si n-as risca sa vad cat costa piesele alea noi
                                @KMR - multumesc de sfat, voi incerca si asa, cu minusul cat mai aproape de alternator. Ceea ce nu inteleg eu, este ca masuram incarcarea direct pe clestii prinsi pe borne la Jazz si ajungeau 13.4-13.5 V, deci arhisuficienti s-o porneasca si totusi invartea doar juma de tura motorul si murea instant, chiar daca o lasam si 10 minute sa stea conectata la sursa de incarcare (cealalta masina).
                                Am avut caz de baterie de 84 Ah moarta si am pornit-o cu donatoarea de 56 Ah, dupa ce am lasat-o 10-15 min sa se incarce si totusi o jucarie de baterie cum e pe Jazz - 40 Ah, nu s-a dat urnita sub nici o forma.
                                Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                                Comment

                                Working...
                                X