MADHORSEFUZZY: '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MADHORSEFUZZY: '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

    Salut,

    Este primul meu post pe forum si am zis sa va prezint noua jucarie intrata in familie

    Nascuta: 25.02.2010
    ODO: 82.431 Km
    Pret: 5800 EUR - 27.619 Lei
    Proprietari: 1 in DE, eu in RO (ignoram autohaus-ul din DE si firma de import din RO)

    Poveste: Loganul Laureate 1.4mpi din 2005 a ruginit aproape tot si pentru ca sotia il foloseste zilnic in Bucuresti, trebuia inlocuit. Cum nu vroiam sa investim acum 18.000 EUR pentru o Mazda CX-5 SH, am zis sa facem un pas intermediar pentru urmatorii 2-3 ani zice ea (4-5 cred eu ).

    Cerinte obligatorii:
    - cutie automata
    - AC automat
    - fara diesel - ca e hibrid e intamplator
    - fiabila (motor+cutie)
    - buget 5000-6000 EUR

    Si dupa cautari, nu prea multe, am ajuns la Insight. La acest Insight. Si am intrat in familia Honda.
    '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

  • #2
    Sa o conduci cu placere multi km. si fara de probleme.

    Comment


    • #3
      Sa aveti noroc de ea! Nu e cel mai grozav sistem hybrid, dar e fiabil.
      '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

      sigpic

      Comment


      • #4
        Multumesc pentru urari!

        Am pus fiabilitatea inaintea ideii de hibrid.

        Azi am fost la mecanicul meu sa umblam la frane.

        ODO: 82.500 Km

        De cand am condus prima data masina la "test drive" mi s-a parut ca e infranata si ca franele nu prind cum trebuie comparativ cu celelalte Insight-uri conduse.
        Apoi la verificarea de la Asko de dinainte de cumparare mi-au zis de acolo ca pe fata e totul ok, dar pe spate trebuie schimbate discurile, placutele si curatate pistonasele.
        Cat am mers eu cu ea mi se parea ca pe franare se combinau zgomotul cauciucurilor invechite de iarna cu un huruit de la sistemul de franare chiar inainte de oprire.

        In prealabil am dat eu roata jos acasa si am masurat cu sublerul grosimea discului, avand grija sa trec de bavura exterioara a discului: foarte aproape de 9mm, nicidecum 8mm cat e cota minima. Nou trebuie sa aiba 9mm.

        Cu gandul ca un disc de fabrica neuzat nu merita schimbat, am cumparat placute spate ATE si lichid de frana ATE TYP200 cu gandul sa-l las 3 ani cum scrie si in manual si cum recomanda si ATE schimbul pentru ATE TYP200.

        Placutele Delphi pentru fata le-am primit in portbagaj odata cu masina: le cumparase degeaba neamtzul. Si daca a luat placute ieftine si frana era cu probleme ... imi dau seama de grija pentru masina a neamtzului ... adica lipsa ei ...

        Si am fost la mecanic:
        - curatat de rugina etrierii fata/spate si lubrifiat totul cu ATE plastilube;
        - schimbat placutele spate cu cele noi ATE - cele vechi nu erau la limita de uzura dar se apropiau si am preferat sa pun ATE;
        - pe fata am lasat placutele de pe masina care sunt uzate dar departe de limita de uzura - nu am vrut sa pun placutele Deplhi pentru ca mi-a fost frica de materialul din ele: pareau sa aiba bucatele de metal comparativ cu cele de pe masina ca nu pareau sa aiba;
        - placuta drepta spate de pe interior era BLOCATA pe disc. Si pe stanga nu prea se misca cea d epe interior
        - pistonasele se miscau greu si de abia dupa cateva apasari si-au revenit. Nu era nimic rupt/curs si nu s-a umblat in interiorul loc pentru ca se miscau usor dupa cele cateva miscari de dezmortire de pe pozitie
        - lichidul de frana l-am schimbat prin motoda "pedala" pentru ca mecanicul nu avea prinderea de la borcanul de Honda pentru aparatul lui cu presiune. Initial s-a codit sa-l schimbe asa (cred ca nu o mai facuse de mult asa), dar l-am convins eu, fiind eu insumi convins ca schimbarea lichidului era vitala in tot procesul. Mai murdar a iesit de pe stanga spate, dar si borcanul cu lichid nou arata mai deschis la culoare acum. La fiecare circuit din cele 4 am simtit la primele 2 goliri cum se curata conductele/sistemul.
        - etrierii sunt ruginiti toti. Cred ca va trebui sa-i pigulesc cu ceva vopsea neagra speciala. Dar mai incolo. Acum e totul functional.

        In cei 10Km facuti deja nu am am huruitul si evident ca masina franeaza mult mai progresiv si mai placut. Astept in 50-100Km sa se aseze totul bine si discurile sa luceasca atat pe fata cat si pe spate.

        Pe scurt: o imbunatatire majora! Stiam de la "test drive" ca franele se rezolva cel mai usor.


        Urmeaza dupa Paste un mic retus exterior: reparat prag sofer (a fost schimbat dar a dat rugina), reparat prag pasager spate (e indoit si reparat prost) + usa si aripa dreapta spate, vopsit aripa stanga, pragurile si arcele de peste usi, plafonul, bara spate si restul ... polish. Pentru un total de 2200 lei.

        Apoi mai urmeaza la reprezentanta:
        - schimb ulei + filtru ulei la Asko
        - schimb burduf cap bara dreapta - nu e rupt dar scapa vaselina
        - verificat/reglat joc supape (se face la fiecare 40.000Km)
        - reglaj frana de mana (se face la fiecare 40.000Km) - nu stiu ce presupune, dar se trage cam greu frana de mana. De lasat se lasa usor. Poate e in parametrii dar vreau sa o verifice.

        Acasa, adica eu sau alti mesteri in afara reprezentantei:
        - schimb filtre aer + polen (am luat Nippars si Mann FreciousPlus)
        - incarcare instalatie AC - merge dar o vreau ceas. Cum ajung la vaporizator sa-l curat cu spuma? Pe la locasul filtrului de polen?
        - schimb roti iarna cu unele de vara/allseason. Astea de iarna de pe masina au DOT 2210.
        - curatare interior
        - imbracat volan in piele
        - cumparat covorase cauciuc interior. Nu gasesc nimic pentru Insight. Doar universale. Idei?
        '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

        Comment


        • #5
          Simpatica masina, iar pe negru e wow! Sa ai noroc de ea!
          HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

          Comment


          • #6
            E frumoasa pe negru cand e curata. Dupa ce ploua ...

            In alta ordine de idei mi-au venit inelele de centrare (40 lei setul).
            '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

            Comment


            • #7
              ODO: 82.611 Km

              Am luat masina dusa pe 03.05 ieri de la vopsitor:
              - vopseaua nu e identica cu cea de fabrica (pigment si "sclipici" in ea), dar nu se observa decat noaptea cand bagi lanterna din telefon intre 2 elemente sa le compari. Ziua nu se vede/observa.
              - mai are 2 infundaturi pe usi dreapta fata si stanga spate care au fost doar polishate si cu infundaturile nu a avut ce face;
              - capota la polish a scos la iveala carpeala neamtului inainte de vanzare: zeci de puncte albe de filler mascate cu negru care la polish s-au curatat. Asta dupa ce a vopsise masina si ii dadea polish final pe elementele nevopsite. De aproape se vede. Mai de departe nu prea. De foarte departe deloc. Poate ii astup eu dinou punctele ...
              - repatatiile la praguri si refixarea usii soferului (era reglata prost dupa reparatia din DE) facute excelent. Cel putin de afara. Inauntru vedem peste ani, desi baiatul mi-a zis ca a bagat substante inauntru peste tot.

              Per total sunt foarte multumit. As fi vopsit si capota daca stiam de belele, dar altfel masina nu mai are rugina si arata foarte bine. Poze cand o sa fie soare.


              Am fost azi la Asko Chiajna pentru schimb de ulei si filtru de ulei si burduf cap bara dreapta.

              Total 665,45 lei din care:
              - manopera ulei+filtru - 117 lei
              - ulei Hybrid - Honda Green Oil - banuiesc ca 0W20 - 4l - 341 lei
              - garnitura buson - 3 lei
              - taxa ulei - 1,5 lei

              Restul pana la 665,45 lei a fost inlocuirea burdufului capului de bara.

              Uleiul scos parea destul de negru pentru o benzinara aspirata fara injectie directa (din cate stiu). Trebuie sa verific neaparat distantele bujiilor. 8 la numar in motor. Trebuie sa aiba intre 1.0 si 1.1 mm. O sa vad cand vine vremea mai frumoasa.

              Ce am aflat in service e ca nu pot merge la nea Gigel sa fac reumplere cu freon pentru ca Hondele Hybrid (nu si Hondele normale) folosesc un ulei special pentru instalatia de AC. Si daca bag ulei normal bulesc instalatia de AC. Taxa e de 200 lei +/- in functie de cat freon e inauntru, comparativ cu 80 lei la Frigoservice.


              Am rezolvat cu ajutorul celor de la Rimi Timisoara covorasele pentru Honda.
              Am luat:
              - tavita de Honda Insight
              - covorase de Honda CRV 2013 - Nu exista aftermarket covorase pentru Honda Insight. Astea de CRV trebuie ajustate putin unde intra sub scaunele din fata. O sa ma ocup sau o sa le folosesc asa, pentru ca fiind covorase Rigum din cauciuc calitativ se aseaza pe forma data in timp.

              Oricum m-au rezolvat baietii de la Rimi. Le-am trimis o schita cu dimensiunile masurate de mine puse pe o poza cu covorasele originale de Honda Insight si ei au masurat in depozit vreo 3 modele de la diverse Honde care pareau din poze ca se potrivesc. Apoi la telefon am vorbit care si cum sa mi le trimita.

              Mai am de lucru la masina ca sa o pun la punct cum vreau si sa o predau sotiei pentru folosinta. Dar macar acum am masina in parcare sa o bricolez.
              '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

              Comment


              • #8
                ODO: 82.650 Km

                Ieri am pus jantele de vara pe Honda.

                De la 13,9 Kg cele de iarna acum am 14,4Kg per janta pe astea de vara.
                '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                Comment


                • #9
                  ODO: 84.447 Km

                  Honda merge si consumul pe 2000Km + condusa de sotie prin Bucuresti a scazut de la 7.5 % la 7.2%. Nimic notabil.

                  Daaaar ... am scos Honda la plimbare pana la Valcea.

                  O ocazie perfecta sa masor un consum extraurban, sa vad cum se prezinta pe autostrada, pe serpentine, la drum intins.

                  Traseul a fost:
                  - Buc. - Pitesti - Curtea de Arges - Valcea - 2 persoane si un mic bagaj - 5,6% - v med. 68Km/h - 213Km - plecat la 30 de grade C si ajuns la 20 grade C.
                  Pe autostrada am mers in general cu 140-145 Km/h (132 - 137 Km/h pe GPS) si nu am depasit 150Km/h. Eco OFF.

                  - Buc. - Pitesti - Curtea de Arges - Valcea - si retur pe acelasi traseu - la intoarcere 3 persoane si portbagaj plin - 5,8% - v med. 51Km/h - 460Km - plecat la 23 de grade C si ajuns la 21 grade C.
                  Pe autostrada am mers cu cat s-a putut in general cu 145-150 Km/h (137 - 142 Km/h pe GPS) si nu am depasit 161Km/h. Aglomeratie mare pe drum, stat in coloana vreo 15 min, de unde si scaderea de medie (au fost si 34 de Km pe la Valcea contorizati). Eco OFF.

                  Impresii:
                  - 5,6%? si 5,8% total la intoarcere? Pe bune? O singura data am mai scos un consum de 5,6% cu Loganul 1.4 mpi la un drum lung si atunci efectiv am mers foarte foarte incet si lejer. Pe drumurile de Valcea niciodata nu am scazut cu Loganul 1.4 sub 7% si cu Laguna 2.0 diesel sub 7,2%.

                  Si masina asta nici macar nu a fost luata pentru consum ...

                  - e fooooarte ciudat sa mergi cu o masina fara "greierashi". S-a auzit suspensia lucrand pe Curtea de Arges - Valcea si retur, dar fara "greierashi". Nici macar unul, ceva acolo de prasila. Si a avut toate geamurile laterale date jos impreuna cu fetele de usi. A fost un sentiment ciudat rau: dupa ce esti obisnuit sa scartaie, zdrangane ceva tot timpul ... sa nu se intample asta.

                  - tinuta de drum este geniala - suspensia destul de ferma cat sa permita un condus mai alert (nu agresiv sau sportiv) fara tangaj si placut pentru pasagerii spate, dar destul de moale cat absoarba foarte bine toate denivelarile de pe Curtea de Arges - Valcea.
                  Aici cred ca au ajutat si jantele Sinaia de 15" de pe Logan si balonul cauciucurilor 195/60 R15.

                  - automata CVT - si asta misto - 6000rpm in depasiri, 1200rpm la mers in coloana cu 60-70Km/h. Pe serpentine in functie de cat de tare vroiam sa urc se tura intre 2200rpm si 4000 rpm. E foarte comoda cutia asta fara schimbari de trepte ci doar de turatie. Sportiva nu stiu dar daca o pregatesti si bagi piciorul in acceleratie cu 2 sec. inainte de depasire tasneste cu 5000-6000 rpm si accelereaza binisor cu cei 98 cai ai ei.
                  Aporpo de CVT si hibrid - la 140-145 Km/h rotatia varia intre 2900rpm si 3400rpm in general stabilizandu-se pe la 3200rpm
                  - la 160 Km/h aveam cam 4000rpm

                  - zgomotul in masina la 140Km/h si la 160Km/h este foarte ok, se poate face o conversatie normala fara sa ridici vocea. La 160Km/h zgomotul de motor e mai mare decat la Laguna (4000rpm vs 2700rpm), dar restul (de rulaj si vant) mai mici (cand iei piciorul de pe acceleratie si scade turatia iti dai seama).

                  Singurul minus al masinii e ca e un pic, dar doar un pic zgomotos motorul intre 4500 si 6000 rpm. Dar si zgomotul are o tonalitate frumoasa.

                  Tragand linie:
                  - mai economica decat Laguna 2011 2.0dci
                  - mai confortabila pe drumuri proaste decat Laguna 2011(Curtea de Arges - Valcea) - drumuri frecvente de altfel
                  - lipsa greieri comparativ cu Laguna
                  - fara probleme din cauza lipsei cailor comparativ cu Laguna (98cp vs 203cp)
                  - mai misto automata CVT vs M6 de pe Laguna in traficul de pe drum Valcea - Buc.

                  Ma duc sa vad de ce mai tin Laguna ... si sa mai analizez pentru ce vreau 300-400 cp la urmatoarea masina ...

                  Cred ca Honda e masina sotiei si imi trebuie si mie una ...
                  '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                  Comment


                  • #10
                    ODO: 84.975 Km

                    Condus economic - ECO ON - Buc. - Pitesti - Curtea de Arges - Valcea - 1 persoana si un mic bagaj - 4,8% - v med. 73Km/h - 206,9Km - plecat la 20 de grade C si ajuns la 21 grade C. Pe autostada viteza intre 120 si 125 Km/h.


                    Pregatesc masina pentru conced in Thassos:
                    - am verificat lichidele - ulei motor (maxim), ulei CVT (maxim), antigel (fix la jumatate) - trebuie sa vad cu ce se completeaza desi in februarie se schimba (10 ani), lichid frana (maxim), lichid parbiz (maxim)
                    - stingator, trusa medicala - check
                    - spalat interior/exterior
                    - pentru siguranta - am montat claxon bitonal de Laguna 3 in locul celui OEM Honda. Acum ma baga lumea in seama daca claxonez.

                    Lucrarea cu claxonul ... zici ca e de fabrica. Pacat ca nu am facut poze.

                    Cost claxon: 100 lei din dezmembrari. Sotia e si ea multumita, vechiul claxon de fabrica nefiind nici pe placul ei.
                    '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                    Comment


                    • #11
                      ODO: 86.831 Km

                      Concediu in Thassos (Potos)

                      Buc. - Makaza - Thassos (Potos) - 3 persoane si portbagaj plin - 5,8% - v med. 68Km/h - 663,9Km - plecat la 20 de grade C si ajuns la 31 grade C. Pe autostada viteza intre 140 si 160 Km/h (dupa ce am ratat o iesire si am ocolit 50Km in ultimii 20km i-am dat mai tare).

                      Buc. - Makaza - Thassos (Potos) si retur - 3 persoane si portbagaj plin - 5,5% - v med. 54Km/h - 1586,3Km - Pe autostada la intoarcere viteza intre 120 si 125 Km/h. Pe chill mode.

                      Dupa invarteala de 308 Km pe insula Thassos consumul scazuse la 5,7%.

                      Concluzii:
                      - masina te indeamna la calm, dar poate daca o calci sa mearga lejer cu 120-130Km pe drumurile Bulgariei. Nu a fost cazul.
                      - suficient spatiu pentru concediu de 11 zile pentru 3 persoane. Si pentru contrabanda cu ulei de masline.
                      - sufera pe dealuri unde trebuie turata la 3000-4000 rpm pentru a tine ritmul cu coloana, iar zgomotul de motor devine derajant dupa o perioada. Pe autostrada la 3000rpm nu e asa de deranjant zgomotul de motor pentru ca e acoperit de cel de vant, dar la viteze de sub 90Km/h 3000-4000rpm constant e un zgomot usor deranjant.
                      - am folosit noul claxon bitonal de Laguna 3 o singura data scurt ... dar ce frumos a sunat.
                      - altfel placuta cu cutia de viteze CVT (nu si pe dealuri) si foarte practica pe insula Thassos fiind cu 50cm mai scurta decat Laguna 3 break.


                      '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                      Comment


                      • #12
                        ODO: 86.900 Km

                        Operatiunea volanul chinezesc.

                        Pun pozele edificatoare.

                        Pe scurt:
                        - nu imi place cum a iesit - cute, cusaturi in spate/sus la spitele de la 3 si 9 cam naspa ...
                        - a iesit asa din cauza inexperientei mele - e primul volan pe care il cos/potrivesc/bunghesc
                        - pachetul de la chinezi (pielea artificiala, instructiunile, adezivul, ata, etc.) foarte bine facut: cineva cu experienta facea un volan ca de fabrica ... eu nu
                        - data viitoare nu mai repet experienta (ori ma duc la baieti ori cumpar de la chinez si ma duc la baieti la montaj) - ma dor buricele dejtelor de mor ...
                        '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                        Comment


                        • #13
                          ODO: 87.681 Km

                          Am cumparat 4 gume noi GOODYEAR Vector 4Seasons G2 195/60R15 88H cu 330 lei / bucata.

                          Dilaru' a cerut ce trebuie la depozit.


                          Azi fost la Autosoft Dudesti si am pus gumele noi pe masina si am facut geometria.

                          Am platit:
                          - 162 lei schimbat gume din care : 120 lei schimbat caucicuri pe 15" + 16 lei spalat roti + 16 lei inlaturat urma plumb adeziv + 10 lei curatat rugina si gresat butuci cu spray de cupru. Si inca 15 lei bacsis ca suntem in Balcani.
                          - 124 lei geometria fata. Si inca 10 lei bacsis ca suntem in Balcani.

                          Total: 311 lei ... pentru un schimb de gume. Cred ca mai sunt oferte prin oras cu 50 lei toate 4.

                          Pe langa cei 1320 lei gumele.

                          Convergenta la roata dreapta fata era in pom.
                          Au necesitat 15g plub alea de pe fata si 45g alea de pe spate.
                          Sunt cam la fel de galagioase ca alea de vara.
                          A trebuit sa pun o frana mai tare la intoarcere si au franat surprinzator de bine (aia din fata au scartait rotile, eu nu). Nu vreau sa le fortez 1-2 saptamani sa se fixeze bine pe jante, dar daca a fost nevoie ...

                          Cam asta e.
                          '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                          Comment


                          • #14
                            Salut!

                            Ti se pare eficienta in oras dpdv al sistemului hibrid? Ajuta, sau e mai degraba efect placebo?
                            Caut cat mai multe informatii ca am un vecin care vinde un Insight si ma bate gandul spre el.
                            Merci fain!
                            Era asa de frig afara, incat atunci cand am vrut sa-l scuip pe unul, i-am infipt un țurțure in gat!

                            Comment


                            • #15
                              Salut,

                              Depinde cum privesti eficienta:
                              - d.p.d.v. al consumului nu e spectaculoasa: 7.0-7.5% in Bucuresti pe drumuri cu o viteza medie de 20-22Km/h. Cu un Prius mai scazi 2% din ce scoti cu asta. De la Loganul care lua 10-10.5% pentru mine e un plus.
                              - d.p.d.v. al placerii de a conduce in oras sistemul IMA cuplat cu CVT mi se pare peste orice motor diesel/turbo benzina/aspirat cuplat la o cutie automata. Pana la 40-50Km/h tasneste fara efort turand motorul pana in 2000rpm (in general 1700rpm). Aici doar electricele sau hibridele care pot merge exclusiv electic pot intrece sistemul IMA.
                              - dupa 40-50Km/h este alta poveste pentru ca se vade cuplul iesit din plaja de turatie optima (1000-1750 rpm unde e maxim 167Nm) si puterea de doar 98cp. Dar accelereaza frumos la 6000rpm pana la 180Km/h, doar ca in limita celor 98cp.

                              Pentru oras, pentru nevasta mi se pare foarte ok si as mai lua-o inca o data.
                              Nu e geniala pentru ca AC-ul nu functioneaza precum la Laguna 3 pe care o mai am in batatura: daca il pun pe recirculare iese din functia AUTO. Cu tot filtrul de polen frecious plus nu vreau sa inghit fumul de diesel. Si atunci bagi reglaje manuale sa nu ti se abureasca geamurile laterale si parbrizul. Dar nu e complicat de bibilit: parbriz + treapta 3 de ventilator cu AC ON.

                              Eu ti-o recomand pentru oras, dar depinde si de pret si de Km.

                              La mine a fost 5800 EUR la 82.500Km. Daca era un Prius la aceeasi bani si Km probabil ca treceam peste aspectul mai naspa de la Prius pentru consumul mai redus. Dar nefiind m-am ales cu o masina care imi place mai mult vizual.
                              '10 Honda Insight 1.3 IMA Hybrid, Nighthawk Black

                              Comment

                              Working...
                              X