BENJIK: '10 CR-Z 1.5 Hybrid, White Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Deci... în ciuda urărilor voastre, de evenimente nu am scăpat nici cu CRZ-ul. Așa că mașina e (încă) în service pentru o înlocuire de bară față, far HID și alte mărunțișuri... (pe CASCO, din fericire). Partea pozitivă e că mașina va fi mai bine decât înainte, căci bara deja era cam cârpită și unele prinderi erau șubrede, în urma unui accident reparat „„"în spatele blocului"” în Belgia. Mda.. Partea negativă e că am stat mai mult de 2 luni fără mașină (reparația a durat cam o lună și ceva - transportul pieselor originale a durat -, iar apoi am fost eu plecat). Sunt tare curios cum arată, l-am stresat pe tipul de la service și mi-a trimis poze și filmulețe. În afară de „„"update”"”-ul ăsta neașteptat, am mai sesizat câteva problemuțe de care nu știu cum să scap și nici nu sunt sigur de cauze.
    1. un miros ca de ceva metalic încins, sau chiar poate de priză încinsă, atunci când merg mai agresiv, în anumite momente. Până acum observ o legătură între asistența IMA și miros, deși nu pot să-l reproduc mereu. Adică apare când asistența este activă la maximum, ca și cum ceva acolo s-ar încinge... Asta mă îngrijorează cel mai tare
    2. când plec de pe loc, fiind în treapta 1, la o anumită poziție a pedalelor de accelerație și ambreiaj se aude un zgomot de frecare ca de cauciuc pe metal, ca un scârțâit în zona frecvențelor medii (aș zice ca un LA de 440 Hz, dar nu am măsurat). Nu pot reproduce mereu, am încercat să înregistrez și nu am reușit.
    3. un „agățat” când pun transmisia în R, dar nu mereu nici acesta.

    Le-am spus celor de la Honda Craiova, dar nu îmi dau impresia de mari specialiști. Dacă persistă, probabil că o să fac un drum la ASKO, când îmi fac treabă prin București.

    În altă ordine de idei, am luat cauciucuri de iarnă, deja aveam luate o dată cu mașina 2x Bridgestone 195/55 R16 RFT și încă două foarte tocite. În locul lor am mai luat două aproape identice (tot RFT, același producător, dar mai noi, se numesc DriveGuard WInter), am dat 920 lei pe ambele. Unii ar zice că nu merită RFT că sunt mai scumpe și mai grele, dar am zis că vreau să le am pe toate la fel...

    De asemenea, trebuie să schimb consumabilele la sistemul de frânare, discuri și plăcuțe. Unul dintre discuri freacă și îmi încinge roata (spate) iar pe ansamblu sunt cam tocite toate, cu excepția plăcuțelor față pe care le-am schimbat înainte să cumpăr mașina pentru că îmi era teamă să vin cu ea din Belgia cu doar 1mm grosime. Nu știu dacă le pot recupera sau va trebui să le schimb și pe ele, dar probabil că da. Nu le schimb la Honda pt că cred că pot găsi la jumătate de preț, am căutat ATE și TRW. Dacă aveți sugestii legat de asta le primesc.

    Cam atât. Mâine mă duc să o iau. Ne pregătim de iarnă. Drumuri bune!
    '10 CR-Z 1.5 i-VTEC IMA
    Ex: '15 Civic 4D 1.8 i-VTEC

    Comment


    • #32
      Salut

      am luat mașina de la service (dealerul Honda din Craiova, acum vinde SUZUKI, și mai face revizii la Honda). Nu sunt mulțumit de cum au lucrat, totuși, dar nu vreau să vorbesc despre asta. Pot spune doar că bara față stă puțin mai sus de mijloc decât normal, dar ei o pun pe seama faptului că pe stânga mașina a mai avut o daună și nu sunt aliniate chestiile bine acolo. Eu zic că-și puteau da interesul mai mult (vorbesc în general, am și alte argumente). Dar probabil adevărul e undeva la mijloc. Oricum, sunt super mulțumit că are toată fața nouă, și doar farul din stânga nu e aliniat perfect, ceva prinderi nu mai sunt la locul lor acolo, dar oricum e mult mai bine decât inainte. Nici nu știu dacă să mă mai stresez cu el. O să vă pun poze după ce o spăl

      După o pauză de... 2 luni, mi-a fost tare dor să conduc miniona. Am luat-o în modul SPORT la câteva drumuri ca să-i mai dezmorțesc bateria și e FANTASTIC!! Nu cred că mă voi abține să nu îl folosesc mereu la drumuri lungi, e foarte relaxant să ai răspuns instant la accelerație și să te înfigi la drum cu putere, depășirile sunt mult mai comode așa. Dar să revenim..

      Am observat că nu se mai simte mirosul acela de încins la asistență IMA intensivă. Poate din cauza temperaturilor scăzute.

      Am o problemă cu sensorii de parcare. Acum ceva timp m-a lovit o doamnă în colțul din stânga spate și de atunci senzorul acela rămânea blocat, așa că am dezactivat senzorii din buton. Cu ocazia asta am observat că ledul verde de pe buton nu se mai aprinde, se aude doar sunetul de activare. De fapt, am observat apoi că toate butoanele din jur, de la controlul oglinzilor și switchul de pliere al acestora sunt în beznă...

      Le-am zis celor de la service să verifice, când mi-au vopsit bara (am preferat să o vopsesc și pe asta o dată cu cea din față). Mi-au zis că e ok, dar când am luat-o de la ei senzorul opus (dreapta colț) rămăsese blocat, în locul celui din stânga. Am mai făcut un drum la Craiova pentru remediere, au pus-o pe tester - nici o eroare - au inițializat senzorii, și atunci mergeau ok. Ieri mi-a făcut din nou figuri, tot cel din dreapta, dar am reușit cumva să îl fac să tacă, pare că merg normal acum. Totuși, led-ul verde de pe buton nu s-a aprins. se mărește lista cu verfiicări pt cei de la Asko, căci la Craiova nu mă mai duc decât obligat pentru vreo intervenție în service.

      TOtuși, ca să fiu corect față de ei trebuie să spun că am plătit 1000 de lei pentru că mi-au făcut schimbul de ulei (0w20, cu 1 litru de-al lor, trei litri mai aveam de la Civic) - ah, și au uitat să-mi reseteze intervalul de service la ulei - , din care 700 și ceva a fost vopsirea barei spate. era mai mult dar mi-au făcut 50 de lei reducere, iar acum mi-au dat 1l de antigel gratis. Mi-au înlocuit un clips care era mai mult de formă la bara față și mi-au mai pus 4 clipsuri la scutul de sub motor. Dar astea toate pentru că m-am țigănit puțin cu ei și nu mi se pare normal. În fine, trăim în Oltenia

      Mi-am schimbat singur filtrele de aer și polen, am pus Mahle 110 lei respectiv Mann 77 lei.

      Cam atât.

      A, cauciucurile se comportă foarte bine, n-am auzit nici un scârtâit de roți la curbe, asfalt umed sau uscat. Așteptăm zăpada. Oricum, în urma acestor evenimente am decis la nivel emoțional de data asta, să fiu mai prudent. Sper să fie ultimul accident din viața mea.

      Apropo de roți, de ce băieții ăștia de la service-urile de roți, să nu mai zic de vulcanizări, trebuie mereu convinși că Honda se strânge la 108 Nm, nu 120, nu 140, nu 1xx? Și dacă insiști zic că ei așa le strâng "ca să nu cadă" Acum ultima dată, le-am schimbat la un service AdGarage, și băiatu' era tare sceptic "n-are cum așa puțin" și l-a chemat pe "domnu' inginer" care și-a dat a verificat și a confirmat 108. La care băiatu' zice: "dom'le, n-aș fi crezut". Totuși, zice inginerul, vă rog să mai verificați când ajungeți la Severin, să nu fie slabe . M-am conformat, și am verificat, tipul a zis că erau ok. Mna, ce să zic! Numai bine și succese!
      '10 CR-Z 1.5 i-VTEC IMA
      Ex: '15 Civic 4D 1.8 i-VTEC

      Comment


      • #33
        N-am mai scris de mult...

        Deci așa... Mă apropii de a aduce mașina asta la niște standarde personale de estetică... Dar să o luăm pe rând:

        1. Am făcut în martie schimb de ulei. Data trecută am pus Honda 0w20 și îmi consuma între schimburi, cam 0.5 l sau mai mult. Acum am zis să încerc Ravenol FDS USVO 5W30. După 5000 km, joja e la jumate, deci tot consumă puțin... Mai vedem până la final.

        2. Am schimbat frânele: discuri și plăcuțe TRW pe spate, discuri și plăcuțe ATE pe față + lichidul de frână. Destul de aventuroasă toată povestea, cred că a durat cam 2 luni din momentul în care am comandat piesele până am reușit să le montez... peste încă o lună am reușit să înlocuiesc și lichidul. Apropo, trebuie făcută înlocuirea și la lichidul de ambreiaj? văd că are o culoare mai închisă față de lichidul nou. Costuri - în jur de 1100 de lei.

        Unul dintre mecanicii care au lucrat la frâne (au fost mai mulți, da!) mi-a spus să verific amortizoarele, că i s-a părut lui că e curs unul dintre ele, pe spate. Ele nu par să aibă joc și nu sunt convins că trebuie să fac asta, nu sunt sigur că e curs acolo... în fine, se poate rezolva cu un test la un service? Nici nu vreau să mă gândesc cum ar fi să le schimb: nu se găsesc decât originale și e cam 300 € perechea

        Oricum, pentru partea mecanică vreau să fac un drum la Asko, cândva vara/toamna asta. Sper să reușesc să rezolv toate verificările într-o ocazie.

        Așa, acum cu partea frumoasă:

        când am luat mașina din Belgia și m-am uitat la ea, mai că nu-mi mai venea să o iau. Foarte neîngrijită: urme de țigară, murdărie pe sub scaune (asta am văzut mai târziu), banchetă pătată, scaune jupuite... Am mai negociat eu un pic la preț, dar nu mi-aș mai lua a doua oară mașină de la vreun flamand (da, flamand, cu a, nu flămând). Sunt cam ciudăței... Oricum, am venit cu gândul să-i fac un detailing complet.

        Așa că, rămânând eu fără permis trei'j de zile, am zis să o duc la salon, mai ales că se împlineau 10 ani de existență a „domnișoarei”. După multe căutări, am găsit în orașul în care am plăcerea să locuiesc un salon de cosmetică dichisit și un tip foarte priceput și pasionat: Robert. I-am dat-o lui Robert „să-și facă de cap” cu ea și a făcut ce a știut el mai bine. Aproape că nu o mai cunoșteam. După o săptămână, am simțit, pentru prima dată, mirosul de mașină nouă.
        Devizul:
        - curățare completă interior;
        - recondiționare scaune de piele (curățire, revopsire și tratament ceramic);
        - recondiționare volan piele;
        - aplicat folie de protecție pe plasticul de la indicatorii de bord și pe faruri.
        - mici polișări.


        Total: 550 €. Poate pare mult, însă când vezi diferența între cum arăta și cum arată acum, nu mai pare mult. Plus de asta, merita și ea o dată la 10 ani un „lifting”, nu?

        Iată:
        '10 CR-Z 1.5 i-VTEC IMA
        Ex: '15 Civic 4D 1.8 i-VTEC

        Comment

        Working...
        X