Salutare dragi hondari!
Acum 4 luni, în urma unei "întâmplări ciudate" am rămas fără Civic-ul din dotare. În timpul ăsta am tot căutat o mașină SH care să îndeplinească cele trei criterii pe care le am eu când caut o mașină: fiabilă, nu foarte costisitoare, dar plăcută la condus și să îmi placă suficient de mult încât să întorc capul după ce o parchez. Sunt patru deja?
De data asta însă a mai fost o condiție, să nu depășească 7000€. S-a dovedit a nu fi o treabă tocmai ușoară... (mărturisesc în treacăt că am studiat inclusiv mașinile nemțești, ca să-mi dovedesc că sunt deschis la minte). Până la urmă a fost așa: într-o seară când dădeam scroll la mașini pe olx, văd o "minune" albastră, minionă, prezentată foarte frumos de un tip de treabă din București. M-a cucerit, și nu știu exact ce anume: faptul că arată fenomenal, că e hibridă-sportivă, că are cutie manuală, că e Honda, iar bordul îmi aduce aminte de Civic... Nu știu, poate toate astea la un loc. A urmat o aventură care a inclus: contactat proprietar, făcut speranțe, primit sms cu anulat speranțe, extins aria geografică de căutare, comunicat bine cu tip flamand din Belgia, bifat toate cerințele, fast forward, vizită la Parlamentul European, condus 1800 km în 24 de ore pentru prima dată în viață.
Plusuri:
- Mașina e superbă
- cruise controlul e un real ajutor pe autostradă
- motorașul se aude și trage minunat
- cutia de viteze excelentă
- plafonul panoramic o încântare
- pornirea și sistemul start-stop aproape imperceptibile (din câte înțeleg nu are electromotor).
- Mașina stă foarte bine pe viraje, deși este scurtă (4m)
Minusuri:
- locurile din spate
- navigația cam învechită
- nu pot asculta muzică de pe telefon prin bluetooth, deși pot apela și comanda vocal (lucru pe care încă trebuie să-l învăț)
Se aude un sunet care variază în funcție de turația motorului, cred că este motorașul electric, e un sunet ascuțit care încă mă deranjează, poate mă voi obișnui.
Ce am făcut până acum la ea:
- schimbat ulei cu cel rămas de la Civic 0w20 + filtru aer și polen (filtrele m-au costat 61 de lei)
- schimbat ștergătoare (nu am găsit originale, am pus Bosch - 120 lei)
- am montat anvelope de vară Michelin Primacy 4, 195/55/R16 pe jantele OE de la Civic (400 lei/buc)
- cumpărat proiectoare de pe honpa.eu cu 170€, cele actuale sunt crăpate
Ce am de gând să fac:
- partea din față a fost avariată și reparată cam amatoricesc, sper să îi aduc toate liniile cât mai aproape de perfecțiune), asta după ce o înscriu
- să iau covorașe, am găsit unele care se pot personaliza -- trebuie să mă gândesc ce număr îmi pun pe mașină
- tăviță pentru portbagaj
- am comandat deja sigla de la hybrid care lipsește pe haion și o husă de silicon pentru cheie (sunt cam deteriorate butoanele de pe chei)
- un detailing profesionist cu eliminat cât mai mult din zgârieturile de pe bord și o recondiționare a scaunelor din piele
- să îmi iau niște mănuși de condus, dacă tot am glovebox 
- să găsesc o modalitate prin care să-mi bag sunet fără fir din telefon prin sistemul audio
- eventual să iau un CD cu navigație actualizată pe România, sau mai bine să schimb HU cu totul
- un suport de telefon.
Cam atât în primă fază, în viitor va trebui să-i pun niște discuri de frână noi pe față, în rest partea mecanică arată excelent pentru vârsta mașinii.
Despre consum încă nu știu să spun decât generalități: la finalul drumului din Belgia aveam 5,9, iar la drumurile scurte și dese prin oraș și câteva drumuri exterioare nu a sărit de 7,4 pe porțiunile în care am folosit modul SPORT. Media este acum 6.6.
Motorul electric merge tot timpul împreună cu cel termic, având funcția de asistență mai ales la turații joase sau oricând e nevoie de un plus de putere. Cuplul de 174Nm e disponibil de la 1000 rpm până la 1500 rpm. Adică cuplul de la Civicul de 1.8, dar cu 3000 rpm mai devreme. Dar bănuiesc că știți asta.
Pe curând!
Acum 4 luni, în urma unei "întâmplări ciudate" am rămas fără Civic-ul din dotare. În timpul ăsta am tot căutat o mașină SH care să îndeplinească cele trei criterii pe care le am eu când caut o mașină: fiabilă, nu foarte costisitoare, dar plăcută la condus și să îmi placă suficient de mult încât să întorc capul după ce o parchez. Sunt patru deja?

Plusuri:
- Mașina e superbă
- cruise controlul e un real ajutor pe autostradă
- motorașul se aude și trage minunat
- cutia de viteze excelentă
- plafonul panoramic o încântare
- pornirea și sistemul start-stop aproape imperceptibile (din câte înțeleg nu are electromotor).
- Mașina stă foarte bine pe viraje, deși este scurtă (4m)
Minusuri:
- locurile din spate

- navigația cam învechită
- nu pot asculta muzică de pe telefon prin bluetooth, deși pot apela și comanda vocal (lucru pe care încă trebuie să-l învăț)
Se aude un sunet care variază în funcție de turația motorului, cred că este motorașul electric, e un sunet ascuțit care încă mă deranjează, poate mă voi obișnui.
Ce am făcut până acum la ea:
- schimbat ulei cu cel rămas de la Civic 0w20 + filtru aer și polen (filtrele m-au costat 61 de lei)
- schimbat ștergătoare (nu am găsit originale, am pus Bosch - 120 lei)
- am montat anvelope de vară Michelin Primacy 4, 195/55/R16 pe jantele OE de la Civic (400 lei/buc)
- cumpărat proiectoare de pe honpa.eu cu 170€, cele actuale sunt crăpate
Ce am de gând să fac:
- partea din față a fost avariată și reparată cam amatoricesc, sper să îi aduc toate liniile cât mai aproape de perfecțiune), asta după ce o înscriu
- să iau covorașe, am găsit unele care se pot personaliza -- trebuie să mă gândesc ce număr îmi pun pe mașină
- tăviță pentru portbagaj
- am comandat deja sigla de la hybrid care lipsește pe haion și o husă de silicon pentru cheie (sunt cam deteriorate butoanele de pe chei)
- un detailing profesionist cu eliminat cât mai mult din zgârieturile de pe bord și o recondiționare a scaunelor din piele
- să îmi iau niște mănuși de condus, dacă tot am glovebox

- să găsesc o modalitate prin care să-mi bag sunet fără fir din telefon prin sistemul audio
- eventual să iau un CD cu navigație actualizată pe România, sau mai bine să schimb HU cu totul
- un suport de telefon.
Cam atât în primă fază, în viitor va trebui să-i pun niște discuri de frână noi pe față, în rest partea mecanică arată excelent pentru vârsta mașinii.
Despre consum încă nu știu să spun decât generalități: la finalul drumului din Belgia aveam 5,9, iar la drumurile scurte și dese prin oraș și câteva drumuri exterioare nu a sărit de 7,4 pe porțiunile în care am folosit modul SPORT. Media este acum 6.6.
Motorul electric merge tot timpul împreună cu cel termic, având funcția de asistență mai ales la turații joase sau oricând e nevoie de un plus de putere. Cuplul de 174Nm e disponibil de la 1000 rpm până la 1500 rpm. Adică cuplul de la Civicul de 1.8, dar cu 3000 rpm mai devreme. Dar bănuiesc că știți asta.
Pe curând!
Comment