RARES_B: '14 Honda Civic Tourer, 1.8 i-VTEC A/T, Crystal Black Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RARES_B: '14 Honda Civic Tourer, 1.8 i-VTEC A/T, Crystal Black Pearl

    Salut,

    In urma cu vreo 3 luni mi-am cumparat o 14' Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T Black, cu pachet ADAS.
    La momentul cumpararii masina avea 42.000 km. Acum are peste 48.500 km...

    Masina anterioara a fost un Golf 5 2.0 TDI cu DSG.
    Fata de Honda avea cuplu mult mai jos in ture si astfel demarajul era mai rapid. Insa cand Honda urca in ture treaba se schimba in favoarea Hondei.
    Cele mai multe impresii legate de Golf sunt pozitive. Am avut masina intre 60.000-125.000 km si nu am avut probleme tehnice.
    Inainte de Golf am avut Hyundai Elantra, 2.0 benzina, M/T. Am avut masina intre 26.000-115.000 km si nu am avut probleme tehnice.
    Inainte de Elantra au fost si altele dar deja devine plictisitor...
    Astfel sunt obisnuit atat cu diesel cat si cu benzina, atat cu transmisie manuala cat si cu automata.

    Am cautat si citit o gramada despre ce si cum e disponibil pe piata pentru ca am vrut o masina mai mare. Ma uitam la un Passat insa sincer eram plictisit de VW...

    Dupa mai mult de 6.500 km parcursi cu Honda pot spune asa: odata trecut la Honda e clar ca nu ma voi mai intoarce la VW si cel mai probabil ca si urmatoarea masina va fi tot Honda.
    Nu spun asta ca sa generez discutii pro/contra ci doar pentru ca asta e 'feeling-ul' meu.

    Nu ma intereseaza sa fac 'reclama' in nici un fel (pozitiva sau negativa...) insa pana acum pot sa spun urmatoarele:
    - am ales masina asta pentru ca stiam destul de multe despre ea si despre motor
    - am ales transmisia automata pentru ca: imi place; masina este condusa in oras cel mai mult de catre sotie si nu se putea pune in discutie o masina fara transmisie automata . De asemenea am trecut de varsta cand 1 secunda mai putin la demaraj era WOOOWWW. Acum prefer ca lucrurile sa fie mai 'linistite' si mai 'putin complicate'.
    - daca tot vorbim de cutie: sunt multumit de ea, raspunde repede la nevoie iar padelele de pe volan sunt folositoare pentru frana de motor si demaraj rapid - 2 trepte in jos si ture...
    - imi suuuper place forma masinii iar aici prietenii mei se impart in 2 categorii: cei carora le place forma masinii si cei carora nu le place de nici un fel
    - masina nu este perfecta, are si minusuri insa daca esti in regula cu ele totul este OK. Mi-ar fi placut ca scaunele din fata sa poata fi reglate mai jos dar stiu ca sub ele este rezervorul asa ca sunt constient ca din punct de vedere tehnic nu este pobil si... asta e. Parca vopseaua e cam sensibila dar la ce mizerie e la noi pe drumuri nimic nu ar rezista fara mici zgarieturi... Mai sunt si altele dar le stiti si voi...
    - de asemenea daca pun in balanta avantajele si dezavantajele este clar ca, in cazul meu, balanta atarna in partea cu avantaje si astfel sunt foarte multumit de masina.

    Ce am facut pana acum la masina:
    - revizie completa la Asko imediat dupa ce am cumparat-o si astfel mi s-a (re)confirmat ca totul este in regula din punct de vedere tehnic. Uleiul folosit la primul schimb a fost Motul 8100 0W-20 iar in continuare voi folosi Motul 300V 0W-20. Schimb de ulei la 10.000 km - punct.
    - la vreo 47.000 km am montat la ProGAZ Vernesti o instalatie GPL. Oamenii de la ProGAZ au fost suuuper atenti cu montajul, in special pentru ca a fost prima Tourer pe care au montat instalatia. Daca este cineva interesat pot incarca foto. La recomandarea lor am montat o instalatie BRC cu rezervor toroidal Atiker de 54L - adica vreo 43L de gaz (rezervorul incape perfect in compartimentul de sub portbagaj, cu ceva loc ramas in laterale pentru diverse chestii astfel incat portbagajul sa ramana gol). Mentionez ca masina nu a avut roata de rezerva ci doar kit de pana. In ceea ce priveste diferenta de putere intre benzina si GPL pot spune ca nu sesizez nici o diferenta. Da, poate ca daca pui masina pe tester o sa vezi ca pe gaz are cu 5-10 CP mai putin, insa eu nu sesizez o diferenta in ceea ce priveste performantele motorului. Motorul porneste pe benzina iar cand ajunge la 35 de grade trece automat pe GPL - adica dupa cateva minute cand e rece si aproape imediat cand e cald. La turatii de peste 3.700 rpm, in mod automat, se foloseste 50% benzina si 50% GPL. Consumul pe GPL este putin mai ridicat decat cel pe benzina - poate 5-10% in plus ca si cantitate. Cele de mai sus nu au rolul de face reclama sau de a deschide discutii pro/contra ci doar impartasesc din ceea ce am facut pana acum. De asemenea daca este cineva interesat sa afle informatii suplimentare le ofer cu mare drag.

    Ce as vrea sa mai schimb:
    - HU stock cu unul android - insa trebuie sa ma documentez mai bine in ceea ce priveste compatibilitatea deoarece vreau ca totul sa ramana functional (comenzi pe volan, informatii afisate pe display-ul mic al masinii si asa mai departe). Aici e mai mult de discutat... Am vazut insa pe forum un topic despre asta cu o gramada de info super utile!!!

    Cam atat pentru prima postare.

    Imi cer scuze daca v-am plictisit cu o postare prea lunga...

  • #2
    Sa o stapanesti sanatos!

    Hai cu poze.

    Comment


    • #3
      S-o stăpânești sănătos! E frumoasă, am văzut-o "live" vineri seara
      I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
      My cars:

      '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
      '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
      '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
      '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
      EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
      EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
      EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
      EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
      EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
      EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

      Comment


      • #4
        Salut si bine ai venit !
        The other car : SAAB 900NG / 2.0 Turbo / Stock / Black. (SOLD)
        https://www.instagram.com/iamrusu/

        Comment


        • #5
          Sa o folosesti cu aceasi placere si fara probleme !
          Bafta si poze !

          Comment


          • #6
            Automata cu ADAS, nice Vroiam si eu insa mi s-a zis ca nu exista aceasta combinatie fatala.
            Sa o stapaniti sanatosi!

            Comment


            • #7
              Salut,

              Revin cu lista de dotari:
              Sistem de asistare la pornirea din rampa (HSA)
              Sistem de monitorizare presiune anvelope (DWS)
              Oglinda retrovizoare electrocromata
              Camera video pt. mers in marsarier
              Sistem de climatizare automat in 2 zone
              Spalatoare faruri
              Scaune fata incalzite
              Senzori de ploaie si lumina
              Sistem de asistare pentru faza lunga
              Amortizoare controlate electronic pentru puntea spate (Normal/Comfort/Dynamic)
              Sistem activ de franare in oras (CTBA)
              Sistem de avertizare a coliziunilor frontale (FCW)
              Sistem de recunoastere a semnelor de circulatie (TSR)
              Sistem de avertizare parasire banda de circulatie (LDW)
              Sistem de avertizare trafic lateral la mersul in marsarier
              Sistem de avertizare unghi mort (BSI)

              Nu are:
              Faruri xenon
              Senzori parcare

              Nu ma deranjeaza foarte tare ca nu are senzori de parcare insa lipsa farurilor xenon ma deranjeaza.
              M-am interest de faruri LED insa se rezolva doar cu facelift si astfel iese din discutie varianta asta.
              In prima faza o sa comand niste becuri OK (Philips Xtreme Vision sau Osram Night Breaker) si apoi mai vedem…

              Referitor la: Sistem activ de franare in oras (CTBA).
              Din cate inteleg, in conditiile in care mergi cu viteza intre 5 si 30 km/h sistemul este activ.
              A “beneficiat” cineva de interventia acestui sistem? La ce distanta fata de masina din fata franeaza? Franarea se face violent?

              Comment


              • #8
                S-o folosesti sanatos si fara evenimente neplacute.
                Cateva optiuni descrise de tine se bat cap in cap.
                Ex: asistare faza lunga fara xenon? Optiunea este valabila doar cu xenon. Sigur ai aceea camera sub oglinda retrovizoare?
                Suspensie adaptiva fara sensori parcare? Suspensia adaptiva vine de la nivelul de echipare Lifestyle in sus, unde senzorii de parcare sunt standard.
                Totusi ce nivel de echipare este? Scuze dar nu am reusit sa-mi dau seama.
                Eu tind sa cred ca este sport cu winter paket sau lifestyle fara xenon. In 2014 la tourer lifestyle xenonul nu era inclus ca la varianta in 5 usi.
                Stiu ca black edition a venit cu cateva modificari de culoarea neagra la exterior, dar sincer nivelul de echipare nu l-am studiat niciodata.

                Comment


                • #9
                  @ kawamoto
                  Salut,

                  Masina a fost cumparata din Germania.

                  Masina are asistare faza lunga. Exista camera sub oglinda si functioneaza foarte bine.
                  Daca luminile sunt pe auto, in timpul zilei sunt aprinse ledurile, apoi seara faza scurta. Cand iesi din oras si nu este masina din contrasens sau aproape in fata ta se activeaza faza lunga. Sistemul functioneaza chiar surprinzator de bine. O ia razna rau cand e ceata iar cand ploua din cand in cand nu e ok - este insa normal deoarece este vorba de modul in care se reflecta lumina iar pe ceata si ploaie lucrurile stau diferit...

                  Suspensia adaptiva exista de asemenea si asa cum am spus nu sunt senzori de parcare.

                  Inteleg nedumerirea ta legata de dotari insa promit ca revin cu foto cat pot de repede ca sa se confirme ceea ce am mentionat mai sus ca si dotari - sper sa am putin timp in weekend

                  Comment


                  • #10
                    mie mi s-a zis ca Sistemul de avertizare unghi mort se foloseste de senzorii de parcare spate
                    Poate ai totusi senzori doar ca e nevoie de o interventie la nivel soft pentru recunoasterea acestora in momentul parcarii?

                    Comment


                    • #11
                      Click image for larger version  Name:	image_51710.jpg Views:	4 Size:	95.5 KB ID:	869736Click image for larger version  Name:	4.JPG Views:	0 Size:	86.0 KB ID:	869737Click image for larger version  Name:	5.JPG Views:	0 Size:	77.4 KB ID:	869739Click image for larger version  Name:	2.JPG Views:	0 Size:	87.4 KB ID:	869740 Salut,

                      Am atasat cateva fotografii:



                      Din foto se pot observa urmatoarele:
                      - camera de sub oglinda pt asistare faza lunga
                      - farurile sunt reglate pe auto iar in functie de lumina exterioara se aprind ledurile, faza scurta sau faza lunga
                      - sistem de recunoastere a semnelor de circulatie (TSR) - info disponibile pe display pe masura ce sunt "citite"
                      - suspensie adaptiva - buton setare (Normal, Dynamic sau Comfort) in partea de jos a plansei centrale de bord. La apasarea butonului apare pe display setarea curenta. Prin apasari succesive se selecteaza urmatoarea pozitie din lista.
                      - faruri cu halogen
                      - lipsa senzori parcare fata/spate + lipsa buton activare senzori parcare (trebuia sa fie pozitionat langa butonul pentru sistemul de avertizare parasire banda de circulatie (LDW))

                      Rotile din foto sunt cele cu cauciucuri de iarna, nu am trecut inca la cele de vara.
                      Attached Files
                      rares_b
                      Senior Member
                      Last edited by rares_b; 12-04-20, 14:08.

                      Comment


                      • #12
                        Arata foarte foarte bine masina !

                        Comment


                        • #13
                          Eu am avut impresia ca este black edition, dar dupa cate observ din poze nu este asa. Lipsesc elementele specifice adica pachetul exterior precum si sigla black edition.
                          Frumoasa pe negru.

                          Comment


                          • #14
                            Eu sunt foarte interesat de instalatia GPL (fac 30.000 km/an). Daca timpul permite, rog cateva poze cu montajul, multumesc anticipat. Orice alt detaliu (marca componentelor instalatiei, etc), te rog sa le faci publice sau privat, cum preferi. Daca nu cer prea mult (vad ca masina e inregistrata in Buc), mi-as dori sa o vad cateva minute.
                            -Liviu-
                            Senior Member
                            Last edited by -Liviu-; 12-03-17, 20:03.

                            Comment


                            • #15
                              Salut,

                              Cu ocazia montarii instalatiei de GPL am vazut cum arata masina mea pe dedesubt, cu toate scuturile desfacute.
                              Sub scuturi masina arata asa:




                              Initial am crezut ca asa arata o Honda pe dedesubt, ca e ceva standard.

                              Cu ocazia reviziei, am aflat de la ASKO ca nu este ceva standard si ca este un strat de ceara aplicat iar ei au spus: "avand in vedere ca la noi drumurile nu sunt tocmai curate, nu are cum sa ii faca rau si ca este o protectie anticoroziva in plus".

                              `Tratamentul` a fost aplicat de catre proprietarul anterior.
                              rares_b
                              Senior Member
                              Last edited by rares_b; 13-03-17, 22:26.

                              Comment

                              Working...
                              X