RARES_B: '14 Honda Civic Tourer, 1.8 i-VTEC A/T, Crystal Black Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut,

    Update la 86.400 km.
    Ieri am dat o tura pe la Asko si am facut urmatoarele:
    - inlocuit uleiul de la motor (Motul 300V 0W20) si filtru de ulei (de la COX)
    - inlocuit filtrul de aer (de la COX)
    - inlocuit uleiul in cutie (ATF de la COX) - stiu ca in carte este trecut schimbul de ulei la 60.000 km dar prefer sa il fac mai devreme. Pe primul l-am facut la ~ 46.000 km si pe cel de al doilea la ~ 86.000 km.
    - inlocuit amortizorul rolei curelei de accesorii (original, de la COX)
    - inlocuit curea accesorii (originala, de la COX) - m-am uitat la cureaua care a fost pe masina si arata foarte bine... dar cum avea peste 86.000 km si 5 ani vechime am considerat ca a prestat destul
    - completat antigel (era intre MIN si MAX)
    - verificare generala.

    La service totul a fost in regula.
    A fost respectata programarea, la receptie si la mecanica fiecare si-a facut treaba super bine si cu atentie la detalii.
    Si nu in ultimul rand... cafeaua a fost buna!!!

    Totul este in regula, masina merge foarte bine!
    rares_b
    Senior Member
    Last edited by rares_b; 04-09-19, 11:15.

    Comment


    • Salut, Poti sa ne spui cum se comporta cutia de viteze? Schimba ok?Din cāte am inteles este in 5 trepte sau ma īnșel?

      Comment


      • Salut,

        @ abantina80: Cutia de viteze AT este in 5 trepte.
        Schimba lin, nu smuceste.
        Daca demarezi si calci acceleratia la podea fara sa o eliberezi, schimba pe la 5.500 rpm.
        Altfel, la mers normal, schimba destul de jos in ture - cred ca in jur de 2.000...
        Ce am observat este ca la mers intins, in ultima treapta (treapta 5), motorul sta mai jos in ture fata de o cutie manuala (pe aceeasi masina, cu acelasi motor).
        Astfel la 130 km/h motorul sta la 2.500 rpm, la 150 km/h motorul sta la 3.000 rpm iar la 170 km/h motorul sta la 3.500 rpm.
        Asadar pentru drum intins consumul va fi mai mic cu cutia AT cu 5 trepe in comparatie cu cutia manuala cu 6 trepte.

        Daca ai nevoie de demaraj foarte rapid (kick-down si cutia sa treaca de exemplu din treapta 5 in 3) este o mica intarziere.
        Aceasta poate fi eliminata daca din padelele de pe volan apesi - (minus) de 2 ori. Cutia retrogradeaza 2 trepte si poti demara imediat, fara intarziere.
        Depinde de stilul de condus al fiecaruia... eu nu obisnuiesc sa fac asta pentru ca mai mereu sunt si copiii in masina iar stilul de condus trebuie sa fie mai putin agresiv/sportiv...
        Am incercat insa si retrogradarea din padele este super OK, cutia raspunde imediat.

        Din cate mi-au spus cei de la Honda, cutia asta de viteze este practic indestructibila, in conditiile in care ii faci schimburile de ulei la timp.
        Se foloseste doar ulei ATF de la Honda. In carte se recomanda schimbul de ulei la 60.000 insa eu l-am facut mai devreme, preventiv.

        Combinatia de cutie AT si CC (cruise control) este super OK. Setezi viteza iar cutia schimba astfel incat sa mentina viteza chiar daca masina urca.

        Inainte de masina asta am avut o masina cu cutie DSG.
        DSG era mai rapida, mai agresiva - uneori prea agresiva.
        Nu spun ca nu e OK cutia DSG, ci spun ca in comparatie cu DSG, cutia AT cu 5 trepte de la Honda este mai lenta.

        Eu sunt foarte multumit de masina. Dupa o perioada foarte scurta in care te obisnuiesti cu modul in care reactioneaza cutia AT iti vei adapta stilul de condus astfel incat sa nu fii luat prin surprindere de timpii de raspuns ai cutiei AT.
        Parerea mea este ca daca nu cauti sportivitate si performanta maxima, cutia AT cu 5 trepte este super OK.
        Esti penalizat putin la demaraj (parca in cifrele producatorului este diferenta de 1-2 secunde de la 0 la 100 km/h intre cutia AT si cea manuala) insa castigi pe partea de confort.
        In oras este foarte usor de condus cu cutia asta.

        In cele din urma este vorba de preferinta/alegerea fiecaruia.
        Sunt oameni care nu vor sa renunte la cutia manuala, altii care au trecut la automata si nu mai vor manuala.

        Din punctul meu de vedere, avandu-se in vedere evolutia cutiilor AT, nu am nici un motiv sa revin la manuala... poate doar pentru feeling - dar atunci trebuie sa fie masina doar a mea, nu masina de familie...

        Daca esti din Bucuresti si vrei sa vezi cum merge ne putem intalni - da-mi un PM.
        rares_b
        Senior Member
        Last edited by rares_b; 15-11-19, 11:40.

        Comment


        • Originally posted by rares_b View Post
          Salut,

          @ abatina80: Cutia de viteze AT este in 5 trepte.
          Schimba lin, nu smuceste.
          Daca demarezi si calci acceleratia la podea fara sa o eliberezi, schimba pe la 5.500 rpm.
          Altfel, la mers normal, schimba destul de jos in ture - cred ca in jur de 2.000...
          Ce am observat este ca la mers intins, in ultima treapta (treapta 5), motorul sta mai jos in ture fata de o cutie manuala (pe aceeasi masina, cu acelasi motor).
          Astfel la 130 km/h motorul sta la 2.500 rpm, la 150 km/h motorul sta la 3.000 rpm iar la 170 km/h motorul sta la 3.500 rpm.
          Asadar pentru drum intins consumul va fi mai mic cu cutia AT cu 5 trepe in comparatie cu cutia manuala cu 6 trepte.

          Daca ai nevoie de demaraj foarte rapid (kick-down si cutia sa treaca de exemplu din treapta 5 in 3) este o mica intarziere.
          Aceasta poate fi eliminata daca din padelele de pe volan apesi - (minus) de 2 ori. Cutia retrogradeaza 2 trepte si poti demara imediat, fara intarziere.
          Depinde de stilul de condus al fiecaruia... eu nu obisnuiesc sa fac asta pentru ca mai mereu sunt si copiii in masina iar stilul de condus trebuie sa fie mai putin agresiv/sportiv...
          Am incercat insa si retrogradarea din padele este super OK, cutia raspunde imediat.

          Din cate mi-au spus cei de la Honda, cutia asta de viteze este practic indestructibila, in conditiile in care ii faci schimburile de ulei la timp.
          Se foloseste doar ulei ATF de la Honda. In carte se recomanda schimbul de ulei la 60.000 insa eu l-am facut mai devreme, preventiv.

          Combinatia de cutie AT si CC (cruise control) este super OK. Setezi viteza iar cutia schimba astfel incat sa mentina viteza chiar daca masina urca.

          Inainte de masina asta am avut o masina cu cutie DSG.
          DSG era mai rapida, mai agresiva - uneori prea agresiva.
          Nu spun ca nu e OK cutia DSG, ci spun ca in comparatie cu DSG, cutia AT cu 5 trepte de la Honda este mai lenta.

          Eu sunt foarte multumit de masina. Dupa o perioada foarte scurta in care te obisnuiesti cu modul in care reactioneaza cutia AT iti vei adapta stilul de condus astfel incat sa nu fii luat prin surprindere de timpii de raspuns ai cutiei AT.
          Parerea mea este ca daca nu cauti sportivitate si performanta maxima, cutia AT cu 5 trepte este super OK.
          Esti penalizat putin la demaraj (parca in cifrele producatorului este diferenta de 1-2 secunde de la 0 la 100 km/h intre cutia AT si cea manuala) insa castigi pe partea de confort.
          In oras este foarte usor de condus cu cutia asta.

          In cele din urma este vorba de preferinta/alegerea fiecaruia.
          Sunt oameni care nu vor sa renunte la cutia manuala, altii care au trecut la automata si nu mai vor manuala.

          Din punctul meu de vedere, avandu-se in vedere evolutia cutiilor AT, nu am nici un motiv sa revin la manuala... poate doar pentru feeling - dar atunci trebuie sa fie masina doar a mea, nu masina de familie...

          Daca esti din Bucuresti si vrei sa vezi cum merge ne putem intalni - da-mi un PM.
          Mersi de info! Am in plan si am gasit la pret bun un civic tourer 1.8 benzina cu AT si ma documentez sa nu am probleme cu transmisia. Motorul stiu ca servisat normal duce o viață. Plus ca mie (sotia hmmm) forma caroseriei este superba! Nu gasesti la nici un fabricant. Plus ca.... Honda este Honda..... Eu am tot o japoneza dar usor si-a cam incheiat ciclul de viata...

          Comment


          • Salut,

            Nu am mai scris de mult asa ca s-au strans mai multe.

            Update la 103.500 km.
            Zilele trecute am dat o tura pe la Asko si am facut urmatoarele:
            - inlocuit uleiul de la motor (Motul 300V 0W20) si filtru de ulei Honda – in intervalul trecut de la ultima postare este al doilea schimb de ulei
            - inlocuit filtrul de aer (original)
            - inlocuit filtrul de polen – am inlocuit vreo 3-4 din astea… le schimb la cel mult 5.000 km
            - completat antigel (era intre MIN si MAX)
            - inlocuit discurile spate – erau cele originale ale masinii
            - inlocuit placute spate
            - inlocuit placute fata
            - verificare generala.

            Anul trecut, pe la sfarsit parca, am facut revizia pt GPL la Pro Gaz Vernesti. In vreo 30 de minute s-a rezolvat. Totul in regula.

            Am facut si ITP anul trecut pe la sfarsit. ITP facut pe bune, totul in regula.

            Totul este in regula, masina merge foarte bine!

            Vara trecuta am dat o tura cu rulota pana la mare la noi. Am mers in camping Zodiac Neptun-Jupiter.
            Conditii foarte bune, curat si oameni OK. Fara prea multa interactiune cu alti oameni… ca de… pandemie...
            In camping am vazut un Accord cu nr de Iasi, cu o rulota mai mica. Nu ne-am brodit si nu am intrat in vorba…


            Click image for larger version  Name:	image_52494.jpg Views:	8 Size:	143.8 KB ID:	875068
            Click image for larger version  Name:	image_52495.jpg Views:	7 Size:	119.1 KB ID:	875069
            rares_b
            Senior Member
            Last edited by rares_b; 15-03-21, 15:16.

            Comment


            • Salut,

              Inainte de inceputul sezonului rece am inlocuit cauciucurile de iarna.
              Cele pe care le aveam aveau modelul OK insa erau prea vechi - aveau 5 ani.

              Totodata am revopsit (+lac) jantele.
              Vopseaua era umflata de la chimicalele imprastiate iarne pe drumurile noastre.
              Eu am mare grija cu spalatul iarna, insa si asa erau intr-un stadiu destul de nasol...

              Au iesit foarte bine jantele revopsite!!!
              Le-am revopsit in culoarea initiala.

              Cauciucuri Nokian WR D4 205/55 R16 91T + jante revopsite flawless

              Le-am montat si echilibrat la Autosoft.
              Fata de ultima vizita la ei, am remarcat 2 chestii: sunt mult mai scumpi si incearca sa te arda la bani.
              Astfel pe bonul pe care l-au scos initial ma costa mult mai mult fata de serviciile prestate.
              Au facut urmatoarele operatiuni:
              - montat cauciucuri noi pe 4 jante perfecte, plus 4 valve, umflate cu azot
              - echilibrat cauciucurile noi
              - demontat de pe masina rotile de vara
              - montat pe masina rotile de iarna
              - curatat roti de vara
              - 4 saci de plastic pentru rotile de vara
              Ei mi-au scos un bon cu o valoare de... 308 lei!!!
              Am luat una cate una operatiunile pe care le-au prestat de fapt si conform preturilor listate pe peretii lor a costat, de fapt, 194 lei.
              Erau trecute tot felul de chestii aiurea, ca de exemplu:
              - curatare jante - se referea la curatarea jantelor revopsite care erau ca noi
              - curatare cauciucuri - se referea la cauciucurile noi de iarna
              - demontat de pe jante cauciucuri - pai ce sa demonteze ca am venit cu ele separat... doar le-au montat pe jante...
              Asadar, va recomand sa aveti grija la ce anume este trecut pe bon.

              Foto before & after...



              Click image for larger version  Name:	IMG_1765.jpg Views:	0 Size:	54.3 KB ID:	875072
              Click image for larger version  Name:	image_52496.jpg Views:	4 Size:	49.3 KB ID:	875071
              Click image for larger version  Name:	IMG_1830.jpg Views:	0 Size:	40.4 KB ID:	875073
              Click image for larger version  Name:	IMG_1838.jpg Views:	0 Size:	36.8 KB ID:	875074
              Click image for larger version  Name:	IMG_1839.jpg Views:	0 Size:	45.2 KB ID:	875075
              Click image for larger version  Name:	IMG_1846.jpg Views:	0 Size:	64.3 KB ID:	875076
              Click image for larger version  Name:	IMG_1848.jpg Views:	0 Size:	54.7 KB ID:	875077
              rares_b
              Senior Member
              Last edited by rares_b; 15-03-21, 15:23.

              Comment


              • Am o curiozitate: cit consuma motorul cind tractezi rulota? Eventual la un drum dus-intors de mare vs un drum dus-intors de, sa zicem, Sinaia/Predeal.
                "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

                Comment


                • La jantele de aluminiu trebuie sa aveti grija sa nu va dea cu vaselina de cupru pe butucul rotii pt ca aluminiu + cupru fac reactie chimica si va oxida janta in locul unde face contact cu butucul. Trebuie folosita vaselina ceramica.

                  Comment


                  • Salut,

                    @ Io si Ea
                    Nu stiu foarte exact cat consuma cand tractez rulota pentru ca am tractat rulota si dupa ce am ajuns la destinatie am folosit doar masina.
                    Astfel km parcursi au fost combinati - cu si fara rulota.
                    Rulota are vreo 1.100 kg. La asta se mai adauga ceva bagaje, insa nu prea grele...
                    Consumul in plus este dat de greutatea rulotei si de volumul acesteia.
                    Pe autostrada viteza maxima cu care am mers cred ca a fost 110, insa ca varf. La mers constant 90-100. Masina poate sa o traga fara probleme cu viteza mai mare insa rulota devine instabila - mai ales cand treci pe langa camioane si se creaza curent de aer.
                    In orice situatie, masina a tractat rulota fara probleme.
                    Estimativ, in functie de tipul de drum si viteza, consumul cred ca este cu 30-50% in plus fata de consumul normal.

                    @bogdi12001
                    Multumesc! Nu stiam ca nu este OK combinatia de vaselina de cupru + jante de aliaj...
                    Partea buna este ca de curand am fost la Asko si ei au dat cu ceva gri... o sa ma uit data viitoare cu ce dau ei.
                    rares_b
                    Senior Member
                    Last edited by rares_b; 16-03-21, 12:53.

                    Comment


                    • Salut,

                      Anul trecut, prin mai, am avut un incident in trafic.
                      Eram a doua masina la semafor, pe banda de langa axul drumului. Masina din fata mea astepta sa vireze la stanga iar eu stateam in spatele ei pentru ca nu avem cum sa inaintez.
                      Aveam semnalizarea dreapta pornita insa stateam pe loc, pe banda mea, pentru ca pe banda din dreapta treceau masini destul de repede...
                      Cum stateam pe loc, m-a acrosat un domn cu o Skoda...
                      Domnul era in varsta (peste 70 de ani) si era foarte confuz cu privire la ce s-a intamplat... dupa incident el se uita pe partea dreapta a masinii lui si zicea ca nu s-a intamplat nimic... De fapt el m-a acrosat cu coltul stanga fata si lateralul stanga a masinii lui - adica pe partea soferului...
                      Nu a vrut sa facem amiabil si a plecat de la locul accidentului. I-am spus ca o sa merg la politie insa s-a enervat foarte tare pentru ca nu am nici un motiv sa merg la poilitie pentru ca nu s-a intamplat nimic...
                      Eu am mers la politie si am declarat accidentul. El nu a venit in 24 de ore.
                      Astfel l-au cautat cei de la politie si dupa vreo 2 saptamani m-au chemat din nou ca sa vada ambele masini.
                      Domnul cu Skoda abia mergea, cu greu a urcat scarile de la politie. Sotia lui spunea ca a avut o operatie la sold si ca de abia poate sa mearga...
                      Pentru ca nu s-a prezentat la politie in 24 de ore de la producerea accidentului a ramas fara permis pentru 30 de zile si a primit 1.000 ron amenda.
                      Insa agentul constatator a spus ca nu are de unde sa stie ce s-a intamplat in trafic si a trecut in PV culpa comuna. Pentru producerea accidentului nu a primit amenda nici el, nici eu.
                      Agentul a spus ca daca nu imi convine pot sa contest in instanta...
                      L-am rugat sa incerce sa obtina imagini de la camera de supraveghere montata in coltul intersectiei.
                      Dupa mai multe insistente din partea mea, a sunat la un dispecerat de unde a aflat ca de fapt camerele din zona aia nu functioneaza pentru ca se lucreaza la nu stiu ce parcare si ca au taiat fibra...
                      Adica omul s-a spalat pe maini si pace...
                      In mod evident ca intreaga situatie m-a enervat super rau pentru ca mi se pare ireal sa stai pe loc, pe banda ta, cu martor in masina, sa te trosneasca unu' iar tu sa platesti din buzunar pentru ca ala se uita dupa stele...
                      Din modul in care sunt zgarieturile pe masini se vede clar ce s-a intamplat dar asta e...
                      Nu am CASCO, asadar reparatia masinii mele este cheltuiala mea...

                      Din toata povestea asta am inteles ca este important sa poti dovedi ca nu esti vinovat si sa-ti poti sustine afirmatiile cu dovezi.

                      Astfel, mi-am montat o camera Xiaomi 70mai Pro, cu inregistrare 2,7K. Camera are un senzor de imagine Sony iar calitatea inregistrarilor este foarte buna ziua si decenta noaptea. I-am pus si un card de 64 GB si inregistreaza ‘in loop’ – adica sterge singura inregistrarile mai vechi cand ramane fara spatiu.


                      De atunci nu am avut alte incidente in trafic. Conduc preventiv si fara schimbari bruste de directie, stau cu ochii in oglinda la cei din spate si tot asa…

                      Montarea camerei a durat vreo 2 ore.
                      Camera este lipita pe parbriz cu dublu adezivul pe care l-a avut aplicat iar cablul de alimentare se vede doar cativa centimetri cat coboara de sub protectia plafonului pana la camera.
                      Camera a avut in cutie un incarcator de bricheta cu 2 iesiri USB – una pentru camera si una pentru telefon sau pentru ce ai nevoie…
                      Cablul din cutie este de 3,5 metri.
                      Mi-a ajuns la fix sa il bag pe sub plafon prin partea de sus a parbrizului, apoi am coborat pe sub protectia de la stalpul din dreapta, am desfacut capacul lateral al bordului (este prins in cleme si se trage), am coborat pe sub bord, am desfacut capacul torpedoului (ca si cum as inlocui filtrul de polen), am condus cablul pe deasupra torpedo si coborat pe sub partea dreapta a consolei centrale si am intrat in consola centrala in partea din spate (de jos) cu cablul, fix in zona unde este mufa de bricheta din consola. In mufa de bricheta am bagat incarcatorul din cutia camerei si cablul in incarcator si… gata.
                      Daca as fi avut nevoie de inca 10 cm de cablu nu ar fi ajuns… asadar la fix! In cutia camerei este inclus un levier mic din plastic, pentru a impinge usor cablul pe sub protectia plafonului/stalpului/cheder, fara sa ramana zgarieturi dupa montarea camerei. Mi s-a parut super ca s-au gandit la treaba asta...
                      Am incercat sa alimentez camera din mufa USB din consola insa nu avea suficient amperaj iar camera se repornea.
                      Fiind alimentata din mufa de bricheta, camera se deschide cand este pus contactul si se opreste cand iei contactul.
                      Camera se initializeaza aproape instantaneu si incepe sa inregistreze cand este pus contactul.
                      Are si un mod park mode pe care nu l-am folosit (camera are o baterie in ea si daca detecteaza vibratii, zgomot puternic sau zgomot de geam spart incepe sa inregistreze… de fapt ar trebuie sa activez asta nu stiu de ce nu am activat…)

                      Din aplicatie, camera poate sa faca un liveview pe telefon. Am folosit asta pentru a pozitiona corect camera pe parbriz. Are obiectiv destul de wide si am fost surpins cat de mult prinde in lateral. Camera trebuie sa fie montata intr-o zona in care parbrizul este sters de catre stergatoare.

                      Concluzia mea este urmatoarea: este bine sa ai montata o camera astfel incat in situatii precum cea pe care em expus-o mai sus sa nu ti-o furi nevinovat.
                      Nu imi propun sa folosesc camera in alte scopuri iar faptul ca am montat-o sper sa imi fie de folos intr-o eventuala situatie similara.
                      Sper insa sa nu am nevoie sa folosesc inregistrari si sa nu am evenimente in trafic!!!

                      In alta ordine de idei sunt socat de cat de multi trec, in ultima perioada, pe rosu!!!
                      Eu sunt soferul ala prost care opreste la galben si isi ia flash-uri si injuraturi la greu… insa eu opresc de mult la galben... galbenul se face rosu iar altii tot trec…….

                      Ma uit in stanga si in dreapta si cand trec pe verde…….

                      Click image for larger version  Name:	IMG_1240.jpg Views:	0 Size:	90.5 KB ID:	875090
                      Click image for larger version

Name:	IMG_2370.jpg
Views:	117
Size:	27.9 KB
ID:	875186
                      Attached Files
                      rares_b
                      Senior Member
                      Last edited by rares_b; 24-03-21, 10:30.

                      Comment


                      • Imi pare rau de ce ti s-a intamplat. Si ma enerveaza la culme atitudinea politstului cu care ai avut de-a face. Mi-as dori sa afle cat mai multi patania ta...stiu ca zoso.ro mai publica astfel de intamplari.
                        In fine, si eu imi doresc un dashboard cam din asta...atentie, cand pleci in alte tari, la legislatia de acolo. In unele este interzis filmatul spatiilor publice (Austria, parca era asa).
                        "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                        '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                        Comment


                        • Originally posted by rares_b View Post
                          Salut,

                          Anul trecut, prin mai, am avut un incident in trafic.
                          Eram a doua masina la semafor, pe banda de langa axul drumului. Masina din fata mea astepta sa vireze la stanga iar eu stateam in spatele ei pentru ca nu avem cum sa inaintez.
                          Aveam semnalizarea dreapta pornita insa stateam pe loc, pe banda mea, pentru ca pe banda din dreapta treceau masini destul de repede...
                          Cum stateam pe loc, m-a acrosat un domn cu o Skoda...
                          Domnul era in varsta (peste 70 de ani) si era foarte confuz cu privire la ce s-a intamplat... dupa incident el se uita pe partea dreapta a masinii lui si zicea ca nu s-a intamplat nimic... De fapt el m-a acrosat cu coltul stanga fata si lateralul stanga a masinii lui - adica pe partea soferului...
                          Nu a vrut sa facem amiabil si a plecat de la locul accidentului. I-am spus ca o sa merg la politie insa s-a enervat foarte tare pentru ca nu am nici un motiv sa merg la poilitie pentru ca nu s-a intamplat nimic...
                          Eu am mers la politie si am declarat accidentul. El nu a venit in 24 de ore.
                          Astfel l-au cautat cei de la politie si dupa vreo 2 saptamani m-au chemat din nou ca sa vada ambele masini.
                          Domnul cu Skoda abia mergea, cu greu a urcat scarile de la politie. Sotia lui spunea ca a avut o operatie la sold si ca de abia poate sa mearga...
                          Pentru ca nu s-a prezentat la politie in 24 de ore de la producerea accidentului a ramas fara permis pentru 30 de zile si a primit 1.000 ron amenda.
                          Insa agentul constatator a spus ca nu are de unde sa stie ce s-a intamplat in trafic si a trecut in PV culpa comuna. Pentru producerea accidentului nu am primit amenda nici el, nici eu.
                          Agentul a spus ca daca nu imi convine pot sa contest in instanta...
                          L-am rugat sa incerce sa obtina imagini de la camera de supraveghere montata in coltul intersectiei.
                          Dupa mai multe insistente din partea mea, a sunat la un dispecerat de unde a aflat ca de fapt camerele din zona aia nu functioneaza pentru ca se lucreaza la nu stiu ce parcare si ca au taiat fibra...
                          Adica omul s-a spalat pe maini si pace...
                          In mod evident ca intreaga situatie m-a enervat super rau pentru ca mi se pare ireal sa stai pe loc, pe banda ta, cu martor in masina, sa te trosneasca unu' iar tu sa platesti din buzunar pentru ca ala se uita dupa stele...
                          Din modul in care sunt zgarieturile pe masini se vede clar ce s-a intamplat dar asta e...
                          Nu am CASCO, asadar reparatia masinii mele este cheltuiala mea...

                          Din toata povestea asta am inteles ca este important sa poti dovedi ca nu esti vinovat si sa-ti poti sustine afirmatiile cu dovezi.


                          Aiurea ce ti s-a intamplat. Schema asta cu "uitarea" e la moda in ultima vreme si nu doar in Romania. Am auzit cazuri si pe afara.

                          In rest cetatenii corecti sunt niste fraieri buni doar de muls(impozite, taxa de fraier - halesti paguba, te fura asta e ghinion). Statul nu face nimic. La noi militienii sunt vai de ei. Daca nu se faceau militieni erau muritori de foame. Nu mai pot ei de chestii de astea "marunte". Daca nu te zbati tu nu misca nimeni un deget. Esti pe cont pripriu. Asta se intampla si afara in mult laudatul "Vest". Numai ca acolo se prefac mai cu aplomb ca isi fac treaba si sunt mai amabili. In final rezultatul tot ala e, ramai cu paguba.

                          Ceva asemanator am patit si eu. Lovit din spate cand ma inscriam din Splai spre Soseaua de centura in Bucuresti am tras pe dreapta. Individa care ma lovise(intr-un Golf plus) vazand ca masina ei nu prezinta urme vizibile a spus ca ea nu-si aminteste sa ma fi lovit. Desi m-a lovit bine. De mi-a sarit piciorul de pe frana si masina s-a dus vreo 2 metri in fata. Iar bara spate era indoita. Aveam si 2 martori cu mine in masina plus cei din trafic. Individa s-a urcat in masina si a plecat. Am sunat la politie ca sa vin sa depun plangere. Dupa ce am fost plimbat intre 3 sectii de politie, dupa vreo 4 ore reusesc sa depun plangere. Urma sa primesc raspuns in termenul legal. Sunt 7 ani de atunci, nici un raspuns.


                          Asa ca mi-am pus camera de atunci. La cate magarii se intampla pe drumurile publice sa am dovada. Sunt unele tari unde astfel de probe nu au valoare legala sau mai rau nu sunt permise. Dar asta e, e ok o amenda decat un cretin care face paguba si apoi o intinde frumos fara stres.

                          In final sa multumim politiei romane si statului roman (cu litere mici). Aici sunt banii dvs(din taxe si impozite) impreuna cu cei decartati pentru camere de supraveghere.
                          mike2005
                          Senior Member
                          Last edited by mike2005; 17-03-21, 23:25.

                          Comment


                          • Salut,

                            Mi-am cumparat de curand un suport pentru biciclete care se monteaza pe carligul de remorcare.
                            Dupa indelungi cautari m-am decis sa cumpar Thule HangOn 972. Este un suport pentru 3 biciclete - pana la 45 kg.
                            Suportul are 7,5 kg si se monteaza pe carligul de remorcare.
                            Este facut solid si se fixeaza super bine pe carligul de remorcare.
                            Una dintre chestiile super interesante este ca suportul se inclina chiar cu bicicletele fixate pe el astfel incat se poate deschide/inchide portbagajul.
                            Nu sunt vibratii sau zgomote - testat pe diverse drumuri pe la noi, inclusiv autostrada, cu 3 biciclete.
                            La masina anterioara am avut suporti pentru bicicleta pe masina (suporti Thule, pe bare de plafon Thule). Suportii aia modificau aerodinamica masinii si faceau zgomot la viteza mai mare.
                            Sunt foarte multumit de suport.
                            O sa pun cateva foto in curand.

                            Comment


                            • Salut,

                              Am si eu un Thule pt biciclete, dar neavand carlig de remorcare am luat modelul:
                              https://www.bikeradar.com/reviews/ac...e-rack-review/

                              Comment


                              • Salut,

                                Revin cu foto cu suportul pentru biciclete montat:

                                Click image for larger version  Name:	IMG_2712.jpg Views:	0 Size:	134.4 KB ID:	875892Click image for larger version  Name:	IMG_2713.jpg Views:	0 Size:	130.9 KB ID:	875894Click image for larger version  Name:	IMG_2714.jpg Views:	0 Size:	145.9 KB ID:	875893Click image for larger version  Name:	IMG_2715.jpg Views:	0 Size:	134.4 KB ID:	875896Click image for larger version  Name:	IMG_2716.jpg Views:	0 Size:	126.7 KB ID:	875897Click image for larger version  Name:	IMG_2717.jpg Views:	0 Size:	156.4 KB ID:	875895Click image for larger version  Name:	IMG_2718.jpg Views:	0 Size:	158.8 KB ID:	875898Click image for larger version  Name:	IMG_2719.jpg Views:	0 Size:	32.4 KB ID:	875899

                                Suportul se centreaza si se fixeaza foarte bine pe carligul de remorcare.
                                Suprafata de contact pe carlig este mare.
                                Practic, cand se fixeaza suportul prin strangerea surubului mare, surubul impinge bucata aia mare de fier din foto de mai sus spre carlig. Datorita faptului ca forta este repartizata pe o suprafata mare nu raman urme pe carling dupa utilizarea suportului.
                                Dupa ce am fixat biciclete in partea de sus in suporti si in partea de jos cu chinga suportului, le-am fixat si cu cate un extensor in fiecare parte, astfel incat sa tina bicicletele tensionate.
                                Din cate am observat este important sa gasesti asezarea optima a bicicletelor, astfel incat sa se aseze cat mai aproape una de alta.
                                Suportul se poate rabata si cu bicicletele fixate pe el insa trebuie sa fii constient ca va trebui sa sustii greutatea bicicletelor - eu am facut asta si pot sa confirm ca 3 biciclete nu sunt tocmai usoare...
                                Bicicletele nu ies prea mult in afara gabaritului masinii - practic nu sunt mai in afara fata de oglinzi.
                                Suportul este solid si isi face bine treaba.
                                Sunt multumit de suport.
                                rares_b
                                Senior Member
                                Last edited by rares_b; 25-05-21, 11:26.

                                Comment

                                Working...
                                X