Salut,
In urma cu vreo 3 luni mi-am cumparat o 14' Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T Black, cu pachet ADAS.
La momentul cumpararii masina avea 42.000 km. Acum are peste 48.500 km...
Masina anterioara a fost un Golf 5 2.0 TDI cu DSG.
Fata de Honda avea cuplu mult mai jos in ture si astfel demarajul era mai rapid. Insa cand Honda urca in ture treaba se schimba in favoarea Hondei.
Cele mai multe impresii legate de Golf sunt pozitive. Am avut masina intre 60.000-125.000 km si nu am avut probleme tehnice.
Inainte de Golf am avut Hyundai Elantra, 2.0 benzina, M/T. Am avut masina intre 26.000-115.000 km si nu am avut probleme tehnice.
Inainte de Elantra au fost si altele dar deja devine plictisitor...
Astfel sunt obisnuit atat cu diesel cat si cu benzina, atat cu transmisie manuala cat si cu automata.
Am cautat si citit o gramada despre ce si cum e disponibil pe piata pentru ca am vrut o masina mai mare. Ma uitam la un Passat insa sincer eram plictisit de VW...
Dupa mai mult de 6.500 km parcursi cu Honda pot spune asa: odata trecut la Honda e clar ca nu ma voi mai intoarce la VW si cel mai probabil ca si urmatoarea masina va fi tot Honda.
Nu spun asta ca sa generez discutii pro/contra ci doar pentru ca asta e 'feeling-ul' meu.
Nu ma intereseaza sa fac 'reclama' in nici un fel (pozitiva sau negativa...) insa pana acum pot sa spun urmatoarele:
- am ales masina asta pentru ca stiam destul de multe despre ea si despre motor
- am ales transmisia automata pentru ca: imi place; masina este condusa in oras cel mai mult de catre sotie si nu se putea pune in discutie o masina fara transmisie automata
. De asemenea am trecut de varsta cand 1 secunda mai putin la demaraj era WOOOWWW. Acum prefer ca lucrurile sa fie mai 'linistite' si mai 'putin complicate'.
- daca tot vorbim de cutie: sunt multumit de ea, raspunde repede la nevoie iar padelele de pe volan sunt folositoare pentru frana de motor si demaraj rapid - 2 trepte in jos si ture...
- imi suuuper place forma masinii iar aici prietenii mei se impart in 2 categorii: cei carora le place forma masinii si cei carora nu le place de nici un fel
- masina nu este perfecta, are si minusuri insa daca esti in regula cu ele totul este OK. Mi-ar fi placut ca scaunele din fata sa poata fi reglate mai jos dar stiu ca sub ele este rezervorul asa ca sunt constient ca din punct de vedere tehnic nu este pobil si... asta e. Parca vopseaua e cam sensibila dar la ce mizerie e la noi pe drumuri nimic nu ar rezista fara mici zgarieturi... Mai sunt si altele dar le stiti si voi...
- de asemenea daca pun in balanta avantajele si dezavantajele este clar ca, in cazul meu, balanta atarna in partea cu avantaje si astfel sunt foarte multumit de masina.
Ce am facut pana acum la masina:
- revizie completa la Asko imediat dupa ce am cumparat-o si astfel mi s-a (re)confirmat ca totul este in regula din punct de vedere tehnic. Uleiul folosit la primul schimb a fost Motul 8100 0W-20 iar in continuare voi folosi Motul 300V 0W-20. Schimb de ulei la 10.000 km - punct.
- la vreo 47.000 km am montat la ProGAZ Vernesti o instalatie GPL. Oamenii de la ProGAZ au fost suuuper atenti cu montajul, in special pentru ca a fost prima Tourer pe care au montat instalatia. Daca este cineva interesat pot incarca foto. La recomandarea lor am montat o instalatie BRC cu rezervor toroidal Atiker de 54L - adica vreo 43L de gaz (rezervorul incape perfect in compartimentul de sub portbagaj, cu ceva loc ramas in laterale pentru diverse chestii astfel incat portbagajul sa ramana gol). Mentionez ca masina nu a avut roata de rezerva ci doar kit de pana. In ceea ce priveste diferenta de putere intre benzina si GPL pot spune ca nu sesizez nici o diferenta. Da, poate ca daca pui masina pe tester o sa vezi ca pe gaz are cu 5-10 CP mai putin, insa eu nu sesizez o diferenta in ceea ce priveste performantele motorului. Motorul porneste pe benzina iar cand ajunge la 35 de grade trece automat pe GPL - adica dupa cateva minute cand e rece si aproape imediat cand e cald. La turatii de peste 3.700 rpm, in mod automat, se foloseste 50% benzina si 50% GPL. Consumul pe GPL este putin mai ridicat decat cel pe benzina - poate 5-10% in plus ca si cantitate. Cele de mai sus nu au rolul de face reclama sau de a deschide discutii pro/contra ci doar impartasesc din ceea ce am facut pana acum. De asemenea daca este cineva interesat sa afle informatii suplimentare le ofer cu mare drag.
Ce as vrea sa mai schimb:
- HU stock cu unul android - insa trebuie sa ma documentez mai bine in ceea ce priveste compatibilitatea deoarece vreau ca totul sa ramana functional (comenzi pe volan, informatii afisate pe display-ul mic al masinii si asa mai departe). Aici e mai mult de discutat... Am vazut insa pe forum un topic despre asta cu o gramada de info super utile!!!
Cam atat pentru prima postare.
Imi cer scuze daca v-am plictisit cu o postare prea lunga...
In urma cu vreo 3 luni mi-am cumparat o 14' Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC A/T Black, cu pachet ADAS.
La momentul cumpararii masina avea 42.000 km. Acum are peste 48.500 km...
Masina anterioara a fost un Golf 5 2.0 TDI cu DSG.
Fata de Honda avea cuplu mult mai jos in ture si astfel demarajul era mai rapid. Insa cand Honda urca in ture treaba se schimba in favoarea Hondei.
Cele mai multe impresii legate de Golf sunt pozitive. Am avut masina intre 60.000-125.000 km si nu am avut probleme tehnice.
Inainte de Golf am avut Hyundai Elantra, 2.0 benzina, M/T. Am avut masina intre 26.000-115.000 km si nu am avut probleme tehnice.
Inainte de Elantra au fost si altele dar deja devine plictisitor...

Astfel sunt obisnuit atat cu diesel cat si cu benzina, atat cu transmisie manuala cat si cu automata.
Am cautat si citit o gramada despre ce si cum e disponibil pe piata pentru ca am vrut o masina mai mare. Ma uitam la un Passat insa sincer eram plictisit de VW...
Dupa mai mult de 6.500 km parcursi cu Honda pot spune asa: odata trecut la Honda e clar ca nu ma voi mai intoarce la VW si cel mai probabil ca si urmatoarea masina va fi tot Honda.
Nu spun asta ca sa generez discutii pro/contra ci doar pentru ca asta e 'feeling-ul' meu.
Nu ma intereseaza sa fac 'reclama' in nici un fel (pozitiva sau negativa...) insa pana acum pot sa spun urmatoarele:
- am ales masina asta pentru ca stiam destul de multe despre ea si despre motor
- am ales transmisia automata pentru ca: imi place; masina este condusa in oras cel mai mult de catre sotie si nu se putea pune in discutie o masina fara transmisie automata

- daca tot vorbim de cutie: sunt multumit de ea, raspunde repede la nevoie iar padelele de pe volan sunt folositoare pentru frana de motor si demaraj rapid - 2 trepte in jos si ture...

- imi suuuper place forma masinii iar aici prietenii mei se impart in 2 categorii: cei carora le place forma masinii si cei carora nu le place de nici un fel

- masina nu este perfecta, are si minusuri insa daca esti in regula cu ele totul este OK. Mi-ar fi placut ca scaunele din fata sa poata fi reglate mai jos dar stiu ca sub ele este rezervorul asa ca sunt constient ca din punct de vedere tehnic nu este pobil si... asta e. Parca vopseaua e cam sensibila dar la ce mizerie e la noi pe drumuri nimic nu ar rezista fara mici zgarieturi... Mai sunt si altele dar le stiti si voi...
- de asemenea daca pun in balanta avantajele si dezavantajele este clar ca, in cazul meu, balanta atarna in partea cu avantaje si astfel sunt foarte multumit de masina.
Ce am facut pana acum la masina:
- revizie completa la Asko imediat dupa ce am cumparat-o si astfel mi s-a (re)confirmat ca totul este in regula din punct de vedere tehnic. Uleiul folosit la primul schimb a fost Motul 8100 0W-20 iar in continuare voi folosi Motul 300V 0W-20. Schimb de ulei la 10.000 km - punct.
- la vreo 47.000 km am montat la ProGAZ Vernesti o instalatie GPL. Oamenii de la ProGAZ au fost suuuper atenti cu montajul, in special pentru ca a fost prima Tourer pe care au montat instalatia. Daca este cineva interesat pot incarca foto. La recomandarea lor am montat o instalatie BRC cu rezervor toroidal Atiker de 54L - adica vreo 43L de gaz (rezervorul incape perfect in compartimentul de sub portbagaj, cu ceva loc ramas in laterale pentru diverse chestii astfel incat portbagajul sa ramana gol). Mentionez ca masina nu a avut roata de rezerva ci doar kit de pana. In ceea ce priveste diferenta de putere intre benzina si GPL pot spune ca nu sesizez nici o diferenta. Da, poate ca daca pui masina pe tester o sa vezi ca pe gaz are cu 5-10 CP mai putin, insa eu nu sesizez o diferenta in ceea ce priveste performantele motorului. Motorul porneste pe benzina iar cand ajunge la 35 de grade trece automat pe GPL - adica dupa cateva minute cand e rece si aproape imediat cand e cald. La turatii de peste 3.700 rpm, in mod automat, se foloseste 50% benzina si 50% GPL. Consumul pe GPL este putin mai ridicat decat cel pe benzina - poate 5-10% in plus ca si cantitate. Cele de mai sus nu au rolul de face reclama sau de a deschide discutii pro/contra ci doar impartasesc din ceea ce am facut pana acum. De asemenea daca este cineva interesat sa afle informatii suplimentare le ofer cu mare drag.
Ce as vrea sa mai schimb:
- HU stock cu unul android - insa trebuie sa ma documentez mai bine in ceea ce priveste compatibilitatea deoarece vreau ca totul sa ramana functional (comenzi pe volan, informatii afisate pe display-ul mic al masinii si asa mai departe). Aici e mai mult de discutat... Am vazut insa pe forum un topic despre asta cu o gramada de info super utile!!!
Cam atat pentru prima postare.
Imi cer scuze daca v-am plictisit cu o postare prea lunga...

Comment