Salutare colegi!
Recent am mai adaugat o Honda in "colectie". Sotia ar fi vrut o masina mai "normala" (decat TypeR) pe care sa o poata folosi indiferent de conditii (iarna, sare/zloata, drumuri scurte prin oras... - drumuri care de cativa ani sunt vesnic peticite/restrictionate/continu deviate/scurmate de lucrari care nu se mai termina). Eu incercand sa menajez TypeR. Asa ca ne-am hotarat la o a doua masina. Trebuia sa aiba un kilometraj rezonabil(50-60k max), motor relativ capabil (avand in vedere ca va vedea si autostrada) pe benzina, transmisie manuala, 4 usi min, frumoasa si daca se poate cu personalitate la condus. Toate acestea intr-un buget rezonabil. Avand in vedere conditiile numeroase lista de posibile candidate nu a fost prea lunga. Desi exista multi producatori/modele. Am considerat:
- Megane 3 RS(avea 3 usi, exlus)
- Megane 4 GT(interiorul nu ma convingea)
- VAG (nu mai am incredere deloc in ei, plus problemele de fiabilitate)
- Type R FK2 (prea spartan pt jumatatea mea)
- Bmw (am frecventat formurile marcii, fiind fost posesor. M-am cam speriat de cate am citit acolo: batut, troncanit, tremurat, gremlini electrici, destule motoare cu probleme(partea mecanica)
- Masini de teren (doar Jimny 4 sau Wrangler - nu vroia sotia)
- Mini (suspensia dura de-ti rupe ... plus scaune mici si pozitia prea ridicata la volan)
- Toyota (nu ne-au placut plus motoarele nu sunt convingatoare)
- Mazda (motoarele pe benzina non-turbo sunt cam anemice)
- Civic X parea ca bifeaza cele mai multe dintre criterii
N-am considerat hibride pentru ca au motoare cam anemice si vin cu 300 kg in plus(motoare electrice + baterie). Incepe sa se descarce bateria, foloseste din puterea motorului pentru a o incarca. La un drum lung chiar se simte. Impactul acestei probleme e redus daca e plug-in si o incarci constant. Dar nu e cazul la mine.
Electrice la fel, mi-a placut Honda e, dar pentru cat costa, ce ofera, infrastructura actuala am considerat ca nu e momentul acum. Peste 20 ani pb ca tehnologia va fi mai matura.
Am gasit o ocazie la reprezentanta Honda, 1 an, 18k km. La un pret decent. Preferam hatch Sport dar am acceptat si sedan pana la urma.
Revizia nu fusese facuta inca, m-am uitat la nivelul uleiului si era imediat unde se termina partea de plastic a jojei. Ok ceva dilutie dar nu exagerat pt 18k km. Nu ma deranjeaza sa schimb uleiul mai des 2x pe an. Oricum as fi facut-o.
Am fost impresionat citind despre acest motor, eficienta lui energetica, inovatii.
Ca impresii mi se pare o masina super:
- arata bine
- motorul este suficient de puternic (spun asta venind de pe Type R). Cuplu suficient la turatii joase, tb doar selectata treapta potrivita. Sunetul motorului de la 4000 incolo e interesant. O ambianta usor sportiva.
- masina se simte ca e relativ usoara(1300 kg)
- tinuta de drum buna, masina e stabila chiar si la viteze ridicate, ruliu redus, pe viraje. Face fata cu brio comparatiei dapdv cu Bmw seria 4 pe care l-am avut. Plus ca fiind mai usoara (300kg aproape) virajele sunt mai usor de luat, tinuta e mai neutra.
- absoarbe bine neregularitatile drumului(clar mai bine decat TypeR in mod Comfort).
- directia e scurta, relativ precisa. Personal as fi preferat(moduri reglabile) sa o poti face mai dura. As fi preferat mai mult feedback sa simt ce fac rotile.Ca feeling volan TypeR/Bmw sunt peste dar fac parte din alte categorii(ca si solutii tehnice).
- le fel pedalele ambreiaj/frana sunt mai moi decat la TypeR/Bmw. Le-as fi preferat ceva mai dure pentru a doza mai precis comenzile.
- schimbatorul de viteze precis, placut de utilizat. Cursa putin mai lunga ca la TypeR dar m-am obisnuit.
- interiorul are o tenta sportiva, e placut ochiului. Calitatea fabricatiei e f buna. Da materialele nu sunt la nivelul celor din masinile premium actuale. Depinde de exigentele fiecaruia. Cine cauta interior de tip sufragerie poate gasi la producatorii germani, Mazda, Lexus, Accura... Eu prioritizez experienta condusului, dinamica mai sportiva si calitatea fabricatiei/fiabilitatea.
- per total se simte solida, bine inchegata, comparabila cu cele germane. Sunt materiale de calitate chiar daca la aspect/finisare nu-ti iau ochii. Si e ok, altfel costurile ar fi fost altele.
Recent am mai adaugat o Honda in "colectie". Sotia ar fi vrut o masina mai "normala" (decat TypeR) pe care sa o poata folosi indiferent de conditii (iarna, sare/zloata, drumuri scurte prin oras... - drumuri care de cativa ani sunt vesnic peticite/restrictionate/continu deviate/scurmate de lucrari care nu se mai termina). Eu incercand sa menajez TypeR. Asa ca ne-am hotarat la o a doua masina. Trebuia sa aiba un kilometraj rezonabil(50-60k max), motor relativ capabil (avand in vedere ca va vedea si autostrada) pe benzina, transmisie manuala, 4 usi min, frumoasa si daca se poate cu personalitate la condus. Toate acestea intr-un buget rezonabil. Avand in vedere conditiile numeroase lista de posibile candidate nu a fost prea lunga. Desi exista multi producatori/modele. Am considerat:
- Megane 3 RS(avea 3 usi, exlus)
- Megane 4 GT(interiorul nu ma convingea)
- VAG (nu mai am incredere deloc in ei, plus problemele de fiabilitate)
- Type R FK2 (prea spartan pt jumatatea mea)
- Bmw (am frecventat formurile marcii, fiind fost posesor. M-am cam speriat de cate am citit acolo: batut, troncanit, tremurat, gremlini electrici, destule motoare cu probleme(partea mecanica)
- Masini de teren (doar Jimny 4 sau Wrangler - nu vroia sotia)
- Mini (suspensia dura de-ti rupe ... plus scaune mici si pozitia prea ridicata la volan)
- Toyota (nu ne-au placut plus motoarele nu sunt convingatoare)
- Mazda (motoarele pe benzina non-turbo sunt cam anemice)
- Civic X parea ca bifeaza cele mai multe dintre criterii
N-am considerat hibride pentru ca au motoare cam anemice si vin cu 300 kg in plus(motoare electrice + baterie). Incepe sa se descarce bateria, foloseste din puterea motorului pentru a o incarca. La un drum lung chiar se simte. Impactul acestei probleme e redus daca e plug-in si o incarci constant. Dar nu e cazul la mine.
Electrice la fel, mi-a placut Honda e, dar pentru cat costa, ce ofera, infrastructura actuala am considerat ca nu e momentul acum. Peste 20 ani pb ca tehnologia va fi mai matura.
Am gasit o ocazie la reprezentanta Honda, 1 an, 18k km. La un pret decent. Preferam hatch Sport dar am acceptat si sedan pana la urma.
Revizia nu fusese facuta inca, m-am uitat la nivelul uleiului si era imediat unde se termina partea de plastic a jojei. Ok ceva dilutie dar nu exagerat pt 18k km. Nu ma deranjeaza sa schimb uleiul mai des 2x pe an. Oricum as fi facut-o.
Am fost impresionat citind despre acest motor, eficienta lui energetica, inovatii.
Ca impresii mi se pare o masina super:
- arata bine
- motorul este suficient de puternic (spun asta venind de pe Type R). Cuplu suficient la turatii joase, tb doar selectata treapta potrivita. Sunetul motorului de la 4000 incolo e interesant. O ambianta usor sportiva.
- masina se simte ca e relativ usoara(1300 kg)
- tinuta de drum buna, masina e stabila chiar si la viteze ridicate, ruliu redus, pe viraje. Face fata cu brio comparatiei dapdv cu Bmw seria 4 pe care l-am avut. Plus ca fiind mai usoara (300kg aproape) virajele sunt mai usor de luat, tinuta e mai neutra.
- absoarbe bine neregularitatile drumului(clar mai bine decat TypeR in mod Comfort).
- directia e scurta, relativ precisa. Personal as fi preferat(moduri reglabile) sa o poti face mai dura. As fi preferat mai mult feedback sa simt ce fac rotile.Ca feeling volan TypeR/Bmw sunt peste dar fac parte din alte categorii(ca si solutii tehnice).
- le fel pedalele ambreiaj/frana sunt mai moi decat la TypeR/Bmw. Le-as fi preferat ceva mai dure pentru a doza mai precis comenzile.
- schimbatorul de viteze precis, placut de utilizat. Cursa putin mai lunga ca la TypeR dar m-am obisnuit.
- interiorul are o tenta sportiva, e placut ochiului. Calitatea fabricatiei e f buna. Da materialele nu sunt la nivelul celor din masinile premium actuale. Depinde de exigentele fiecaruia. Cine cauta interior de tip sufragerie poate gasi la producatorii germani, Mazda, Lexus, Accura... Eu prioritizez experienta condusului, dinamica mai sportiva si calitatea fabricatiei/fiabilitatea.
- per total se simte solida, bine inchegata, comparabila cu cele germane. Sunt materiale de calitate chiar daca la aspect/finisare nu-ti iau ochii. Si e ok, altfel costurile ar fi fost altele.
Comment