MILKY: 20 Honda Civic 1.5L, Elegance, Rally Red Solid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MILKY: 20 Honda Civic 1.5L, Elegance, Rally Red Solid

    Buna. In sfarsit , visul meu s-a implinit, am cumparat o Honda Civic, 1.5L, 182CP, Rally red solid, echiparea Elegance, an 2020. Pana acum nu am condus niciodata o masina cu turbocompresor. O am de 4 zile, arata impecabil, merge impecabil , mi se pare ca o bijuterie si ii sta perfect in rosu. Am deja 700 km cu ea. Poate voi aveti mai multa experienta in intretinerea si exploatarea masinilor turbo, am nevoie de sfaturi. Este nevoie de rodaj , sa nu depasesc o anumita turatie intr-un anumit interval de km ? Dupa un drum mai lung , inainte de a opri motorul este nevoie sa o las la ralanti un timp pt a se raci turbina ? Este vreo turatie optima la care se schimba vitezele ? Ce inseamna subturat la asemenea masina ? Nu este ok sa mearga subturat ? Nu stiu ce sa va mai intreb. Orice sfat este binevenit.
    Multumesc!
    Last edited by hondatu; 17-06-20, 18:33.

  • #2

    Comment


    • #3
      Ea este protagonista.

      Comment


      • #4
        Foarte frumoasa! Sa fie intr-un ceas bun!

        Comment


        • #5
          Sa o conduci cu placere multi km. si fara de probleme.

          Comment


          • #6
            Felicitari pentru achizitie. Sa te bucuri de ea. Raspunsurile la intrebarile tale se cam regasesc in manual.

            Rodajul presupune sa nu fortezi masina primii 1000 Km. Adica pedala la podea, viteza maxima, chestii de genul. Deja ai terminat rodajul aproape. Legat de oprirea motorului imediat cum ai stopat, se refera mai mult la condus sportiv, nu neaprat drum lung. Un drum lung la 2500 rpm constant este regimul ideal pentru motor. Ideea este de a raci turbina circuland antigelul si uleiul doar ca la motorul asta antigelul va circula si dupa oprirea motorului datorita diferentelor de temperatura. Ar fi o practica buna ca dupa ce conduci masina mai agresiv sa mergi cuminte pana opresti sau sa o lasi 20 sec. la relanti inainte de a opri motorul. Pana scoti centura, iei telefonul etc. La motoarele cu turbina fara racire cu antigel este mult mai important asta dar nu e cazul la noi.

            De mers subturat nu mi-as face griji deoarece eu am cutia CVT si foarte rar sare de 2000 rpm in oras. Daca asa este programata, probabil ca nu au facut-o sa strice motorul. Totusi, cand ai ocazia ar fi sanatos pentru motor s-o calci pe coada. De exemplu cand urci pe autostrada e sanatos s-o accelerezi pana in rosu. Ocazional, nu tot timpul. In depasiri la fel, o vei urca pana in rosu oricum.

            Nu-ti face multe griji, bucura-te de ea.

            Edit: important pentru manuala, nu calca acceleratia la podea la turatii mici deoarece se poate produce un fenomen nociv motorului. Daca ai nevoie sa fugi, retrogradeaza intotdeauna.

            Comment


            • #7
              Frumoasa rau ! S-o stapinesti sanatos si la mai multi km!Noi avem in familie doua:
              Un hatchback rosu ca a ta,si un sedan polished metal.
              Sfaturi:
              Primii 1000km nu sari de 3000 rot/min.si nici acceleratii bruste imediat dupa pornire motor.

              La oprire motor dupa un drum nu e nevoie sa mai astepti cu motorul pornit pt. racire turbina,ea fiind electrica nu ca la turbodiesel,si nu intra in ture decit in niste conditii(sarcina mai mare masina,panta ,reprize de acceleratie etc...).Daca comuti pe DB pictograma de tubina vei vedea lucrul asta deci motorul se va vedea ca merge mai mult ca normal aspirat la condus normal,deci si cind vrei sa-l opresti nu trebuie tinut la relanti.
              Schimbarea vitezelor tine si de experienta de benzinar,nu-s reguli,eu schimb la 2400-2800,iar cind conduc mai in forta ,in jur de 3300-3600.Subturat inseamna pt. mine sa schimb mereu pe la 1800-2000,nu se recomanda pt.ca pot aparea depuneri de calamina si afecta inchiderea supapelor pe cilindrii motorului,vibratii volanta,consum de carburant marit.
              Dupa asa numitul rodaj de 1000 km(recomandat de multe reprezentante) urcarea in ture va arata potenta acestui motor minunat.
              Oricum nu mai ai mult de asteptat.Benzina eu folosesc OMV 100 si mi se pare ok,incercind si de la alte pompe am ramas pe cea mentionata.
              In rest i-ti doresc sa te bucuri din plin de ea pe soselele patriei si nu numai !

              Comment


              • #8
                windir pardon dar ce turbina e electrica?

                Comment


                • #9
                  Da ,da, e turbocompresor MHI-TD03 fabricatie Mitsubishi si are motor electric de curent continuu cu variator electronic ce invirte turbina propiu-zisa (aer) pentru a diminua efectul de laag si a oferi max.16,2 PSI
                  la 5560rot/min si astfel sa ne bucuram de cei 182CP obtinuti !

                  Comment


                  • #10
                    Therefore, to power all of a car’s electrical equipment as well as an additional E-supercharger, a 48-volt battery would really be needed. Although, considering the sheer amount of electrical tech on cars these days, it probably won’t be long until a 48-volt unit becomes standard.

                    The benefits of an electric supercharger come in the form of a minimal lag time and a high rotational speed. While turbochargers can take a couple of seconds to spool up and mechanical superchargers still having some inherent lag, an electric supercharger can spool fully in as little as 0.5 seconds through the direct connection with the throttle, giving virtually instant maximum boost. Mechanical superchargers max out at around 60,000rpm whereas the electrical equivalent can reach a speed of up to 120,000rpm, even higher than most turbochargers. A proper E-Supercharger, with the electric motor combining with the turbocharger housing
                    If electric superchargers can be fully engineered and combined with the relevant electrical supply, they could start a new mini revolution within the current obsession of downsizing. With manufacturers having to fully address turbo lag as they create more and more forced-induction engines, electric supercharging could be an instant fix if mass produced. However due to the costs involved with the research and development of such a component - plus the impending change in power supply that would be needed to make it function effectively - it will probably be a while before we see electric supercharging properly taking off.

                    Mechanical supercharging on the other hand is turning into a thing of the past due to its power-sapping nature and the sheer heat created by such systems. With electronics beginning to dominate in almost every aspect of motoring however, supercharging may well be about to make a comeback. RIP natural aspiration…

                    Comment


                    • #11
                      Stiu ca este MHI TD03 desi se pare ca este TD025 dar nu stiu de unde ai informatia ca are vreun motor electric turbina asta. Are un wastegate controlat electric ca majoritatea masinilor moderne. Singura mufa a turbinei este de la servomotorul ce controleaz wastegate. Chiar sunt curios de unde ai informatia ca are vreun motor electric turbina de pe Civic. Link te rog.

                      Comment


                      • #12
                        Hai ca e buna gluma, am savurat-o la maxim. Turbo actionat electric pe o coaja de 20k euro. Se vede ca Honda este in F1.

                        Comment


                        • #13
                          Nu-i niciun turbo electric pe masina asta, e un turbo clasic cu wastegate.
                          O fi o masina bunicica, dar nici chiar Porsche n-a ajuns sa fie. )

                          Comment


                          • #14
                            Stati nu dati cu pietre....M-am asternut la citit site-uri,sa caut informatia ce o stiam din 2018 de cind am luat masina dar si discutia avuta cu reprezentantul unui service Honda ce sustinea acelasi lucru.I-mi cer
                            scuze,asa-i,e o turbina moderna dar tot cu wastegate cu comanda electrica nu vacuum,este codul MHI -TD03 si unele inlocuite cu TD025.Am scris cu ce ramasesem in minte ,acum e clar .Cind voi merge la revizie berea o voi bea eu (fara alcool).https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-GENUI...-/113713922397

                            Comment


                            • #15
                              Nici macar nu e moderna turbina aia. Era pe motorul BMW N54. Doar ca au inlocuit actuatorul cu vacuum cu cel electric in anii recenti.

                              Comment

                              Working...
                              X