Bobescu: '19 Honda Civic Sedan 1.5T, CVT, Elegance, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bobescu25 View Post
    Mai sta la cineva relantiiul la 600 rpm cu ventilația oprita și emite vibrații peste normal?
    da. La mine. Cand merg cu trapa deschisa, opresc ventilatia. Sta pe la 500-600 si tremura, uneori zici ca da sa se inece. Dar stiu ca asa am patit la toate hondele, ,,asa face ele" work as designed.

    Comment


    • Pare sa fie o simptoma specifica CVT. La mine nu scade turația la cutie manuala sub 700rpm și deci nici nu am acel tremurat accentuat.

      Comment


      • pai inainte aveam i shift (pe N) si cutia AT clasica cu convertizor si la fel facea.

        Comment


        • Ciudat este că īn 50% din cazuri scade turația la 600rpm și cu ventilația on, fara AC, și vibrează mai mult decāt aș fi vrut, aproape ca un diesel (vibratile au fost in principal motivul pentru care am trecut la benzina). Cu Ac on se liniștește treaba. Am semnalat deja telefonic pb la reprezentanta iar īn 26 merg la schimb ulei și īn probe cu ei. Sper sa se rezolve.

          Comment


          • Buna ziua, după o mica pauza revin și eu cu un update mai lung, după un an de honduta.

            Acum o lună, in 26 martie, la puțin timp după instaurarea restricțiilor, am avut programare pentru schimb ulei și filtru de ulei la honda, autoklass Timișoara. Am avut adeverință, nu am fost oprit de nimeni. Ultimul schimb (care a fost defapt și primul )a fost in luna noiembrie 2019, la 9300 km(Oil left in jur de 1000 km, atunci), iar acesta, schimbul 2 a fost efectuat la doar 5 luni distanță și aprox 5600 km efectuați (Oil left 2600 km), in trafic greu, preponderent oras, Iarna. Am grăbit puțin schimbul odată că sa mă incadrez in promoția de la honda pentru schimb ulei și filtru ulei cu 360 lei, pentru că nu știam cānd se ridică restricțiile.
            Motivul principal după cum am mai scris la īnceput de februarie am raportat la reprezentanta nivel crescut de ulei, 1-2 MM peste joja de plastic (am poza in posturile anterioare), soluția lor a fost sa scoată din ulei. Astfel am grăbit schimbul, consider că uleiul nu mai are calitățile inițiale, odată īndoit cu benzina. Am incercat sa discut frumos cu ei de data asta, nu am reușit să īi fac să schimbe pe cheltuiala lor. Răspunsul a fost sa vin la 3000 de km după schimb sa verifice din nou nivelul.

            Am efectuat schimb ulei, schimb filtru ulei și schimb filtru polen(mi se părea īmbācsit și totodată, cred eu să mă protejez mai bine in mașină cu un filtru nou). Promoția a fost doar la ulei și filtru ulei, bineīnțeles, la polen m-au taxat din top atāt pentru el că și pentru manopera (īmi pare rau că am văzut ce ușor se schimba, cu 60-80 Ron rezolvam in 5 min). Cost total 540 lei față de 360 lei(diferența filtru polen).
            Am fost dezamăgit pentru că nu s-au rezolvat nici una din problemele sesizate. Trebuia sa merg cu șeful de service īntr-o tura sa le constatăm īmpreună, dar convenabil pentru ei au spus că date fiind restricțiile, politica lor este sa meargă doar un mecanic cu mașina pe traseul standard al lor, de doar 3-4 km. Bineīnțeles că au spus că nu au sesizat nimic din cele spuse de mine.

            1. vibrații la relanti.
            Astfel, am sesizat īn primul rānd vibrația de la relanti, daca merg cu AC pornit relantiiul este la 700 rpm, totul normal. Daca opresc ventilația de tot, relantiiul cade la 600 și vibrează in interior aproape ca un diesel(mai modern, nu că fordul ce l-am avut), uneori și cu ventilația on sta la 600, alteori sta la 700(nu am găsit o regulă) turometrul sta la 600 . La 700 rpm e liniște, vibrații minime.
            Mi-au spus sa bag benzina de 95, nu de 99-100, și să mă văd ulterior, pentru că ei și la Mercedes (ei autoklass) recomanda tot de 95 la motoarele cu injecție directă, au zis că merg mai bine?

            2. Zgomot zornăit metalic temperaturi mai extreme (mai rece sau mai cald), in special in zona de 1800 rpm, și la prima porire, precum si dimineață, īn mijlocul bordului, din ce am citit ar fi simptomul de la conducta de ac, ce nu ar fi prinsa bine. Bineīnțeles că la test nu a făcut.

            3. Zgomot zornăit metalic la prima pornire īn zona motorului, in p, a dispărut din iarna, a reapărut din primăvară(am citit că mai mulți au sesizat).

            4. Zgomot suspect, ciudat, nu pronunțat, la cutie cu ac on si īn sport, după 2500 rpm. Este greu de descris, din ce am mai citit, sa fie de la compresorul de clima? Nu știu dacă e placebo, dar cu toate că mașina are un an fix și 15 k km, dar parca ac nu mai are putere de răcire, sa pierd freon? O sa le mai sesizez asta.
            Poate este acel cvt whine;(. A mai sesizat cineva?

            5. Zgomot, de un alt tip de la cutie in S pe manual, cu a 2 si a 3-a, se manifestă cānd las accelerația de pe la 3000 rpm, greu de descris, un fel de fālfāit metalic, frecare subtilă, din nou foarte subtil, zgomot ce nu are legătură cu ac(se manifestă și cu ac/ventilație of).

            6. Sacadare usoara cutie pe frānare de pe la 15 km/h spre 0. De la reprezentanta mi-au spus că e de la break hold, trebuie sa mai testez asta, ce e drept merg tot timpul cu el activat. Mai trebuie sa testez

            7. Clima pe auto nu are nici o treabă cu nimic, este īn lumea ei, chiar daca afara sunt 20 grade, deci mu 40, cānd pornesc clima pe auto si setez 18 grade, pornește pe maxim, face o gălăgie de nu te īnțelegi cu pasagerul, și foarte greu se așează, scade apoi. Nu știu dacă este din cauza că am pierdut freon(trebuie verificat, e o bănuială a mea coroborat cu sunetul descris mai sus).

            Singurul lucru ce l-au rezolvat la reprezentanta a fost un greier in stālpul pasagerului, asta la primul schimb in noiembrie.

            Am mai sesizat īnainte o bătaie de suspensie pe dreapta, ce e drept cu traficul lejer de acum, am schimbat traseul, nu am mai observat. La reprezentanta au spus că au verificat și că nu are nimic.
            Ce e drept se manifesta in gropi mai urāte, o bătaie așa mai nasoala decāt m-aș fi așteptat, poate fiind mașină nouă, de peste 20 k eu, așteptările mele erau de s class, nu știu. Dar pot spune că la i30 ce īl avem īn familie ce are 5 ani nu am auzit așa zgomot de suspensie.

            Sa īnchei in plan pozitiv, masina overall īmi place, problemele descrise mai sus nu se manifestă tot timpul și sunt foarte subtile, īncă. Īntorc capul după ea de fiecare daca cānd o parchez, īmi place mult sa o conduc, am pus jantele de vara si se simte că un cart, fata cele de iarna pe 16. Nu mă mai plāng de rigiditate pentru că e traficul lejer și am timp și loc sa mai ocolesc gropile.

            Am găsit cat de cat poziția la condus, īnainte stăteam cu īnălțimea pe minim(am 182 cm), mă enerva că nu aveam susținere la picioare, stăteam la propriu doar pe buci. Acum am mai ridicat 30% scaunul, e mai bine. Susținerea la spătar e buna, bonus lombara, minus cea laterală, in special dat fiind caracterul sport al mașinii.
            Cred că cutia cvt, in ciuda confortului oferit, trage in jos mașină și sașiu ei sport, cele două nu chair merg. Cel puțin acum cu trafic liber as fi vrut manuala. I30 aspirat manual 1.4, ca răspuns la doar 100 de cai in primele 2 secunde este imediat, 1 la 1, īn schimb cvt in primele 2 secunde la o accelerare medie se simte cu 60 de cai, apoi decolează ce e drept. In S este alta māncare de pește totuși.

            Am observat o chestiune interesanta, legata de comportamentul cutiei in D și eco. In eco la mers chill mi se pare că are in răspuns mai bun in plaja de turații sub 1700 rpm, parca are cuplu mai bun acolo. La accelerație de 30-40%. In Da același nivel de accelerație, e un delay, tinde să sară cutia peste 1800 rpm, după care raportul de răspuns se inversează. Pe S in manual, răspunsul cutiei din 1 īn 2 este mai lent decāt aș fi vrut, 2-3 e idee mai bine, iar 3-4 + este ok.

            All in all, este o masina buna pentru banii plătiți, are multa tehnologie, acc, front colission asist android auto, bordul digital fac toți bani. Merge bine, consuma bine pentru caii ei(pe ultimii 6000 km am 8.2%media, preponderent oras 70%, mers normal, spre chill, pe ultimele 2 alimentari pe trafic de pandemie cam la 8 sta consumul, strict oras), arată superb, insonorizare ok, cu toate că la pasajul rotilor se putea mai bine.
            Totuși suspensia nu chiar este de drumurile noastre. Și să vedem problema uleiului in timp, revizii sub 10k km, chair la 6-7 k sunt deranjante.

            Nu este perfecta, dar me gusta mult īncă, lucru ce cred că nu īl puteam spune despre multe mașini din gama asta de preț, după un an. Sper sa rezolv din pb menționate pe garanție, mă țin tare de ei după ce se liniștește treaba, mai am 4 ani de garanție( garanția de 5 ani a fost printre motivele principale pt care am optat pentru honda)
            Am sa urmăresc nivelul de ulei și va țin la curent.
            Am efectuat aprox 500 km in ultima lună, Oil life īncă nu s-a activat.
            bobescu25
            Senior Member
            Last edited by bobescu25; 01-05-20, 09:28.

            Comment


            • Nu am acest model (am un CL7 din 2008), dar... Problema dificila este "oil dilution"! Un nivel 1-3 mm peste, inseamna probabil 100-200 ml benzina in ulei. Daca tot nu are nimic, rugati-i cand schimba uleiul, sa va puna de la inceput aceasta cantitate de benzina : este un pic mai ieftina!

              Am stat odata la o reprezentanta cu a mea si in primele15 minute de lucru, au venit trei proprietari cu aceast model de care spui, foarte suparati pe buna dreptate, de costurile suplimentare inutile: la 4000, 5000 de Km, calculatorul cerea schimb. Reprezentanta aceasta s-a purtat profesional, au spus ca informeaza si cer solutii. Nu stiu cum s-a terminat cu respectivii domni.

              AC pe auto, functioneaza comparand temperatura setata cu cea din interiorul habitaclului, care este sensibil mai mare decat cea de afara. La foarte multe masini, pleaca in forta sa aduca cat mai repede temperatura din interior la cea setata, dupa care se linisteteste. Daca vrei, poti sa setezi o temperatura mai mare initial si o scazi treptat: scapi de vajaiala!
              Cu zgomotele, probabil unele sunt in tolerante acceptate si specifice, altele nu. Aici doar voi stiti!

              Sper sa aveti o rezovare cat mai rapida la problema aceasta cu benzina in ulei

              Comment


              • Originally posted by bobescu25 View Post
                7. Clima pe auto nu are nici o treabă cu nimic, este īn lumea ei, chiar daca afara sunt 20 grade, deci mu 40, cānd pornesc clima pe auto si setez 18 grade, pornește pe maxim, face o gălăgie de nu te īnțelegi cu pasagerul, și foarte greu se așează, scade apoi. Nu știu dacă este din cauza că am pierdut freon(trebuie verificat, e o bănuială a mea coroborat cu sunetul descris mai sus).
                .
                Salut,
                Legat de clima, 2 aspecte:
                1) exsta buletin de service la Honda de schimbare teava AC, pt zgomot suierat AC (https://drive.google.com/file/d/1rOn...Z3-6tvS4f/view). Eu am facut-o si e ok acum.
                2) ineficienta climei e datorata in primul rand de cantitatea insuficent de freon din instalatie. Odata cu schimbarea tevii au pus si freon in cant normala.
                Eu am mai pus si folie LLUMAR Ceramic pe toata zona vitrata mai putin parbriz. Pe spate 15% iar pe fata 80%. Diferenta constatata ulterior e variatie mai lenta a temperaturii din habitaclu.

                Spor!

                Comment


                • Mulțumesc pentru feedback, am citit materialul și așa se manifestă și la mine, īntre 2-3 k un zgomot ciudat, mai pronunțat īn S. Am sa ii sun sa le raportez. Cat a durat operațiunea? Cat a rămas mașină imobilizată?
                  ​​​​​

                  Comment


                  • Originally posted by A.C. View Post
                    Nu am acest model (am un CL7 din 2008), dar... Problema dificila este "oil dilution"! Un nivel 1-3 mm peste, inseamna probabil 100-200 ml benzina in ulei. Daca tot nu are nimic, rugati-i cand schimba uleiul, sa va puna de la inceput aceasta cantitate de benzina : este un pic mai ieftina!

                    Am stat odata la o reprezentanta cu a mea si in primele15 minute de lucru, au venit trei proprietari cu aceast model de care spui, foarte suparati pe buna dreptate, de costurile suplimentare inutile: la 4000, 5000 de Km, calculatorul cerea schimb. Reprezentanta aceasta s-a purtat profesional, au spus ca informeaza si cer solutii. Nu stiu cum s-a terminat cu respectivii domni.

                    AC pe auto, functioneaza comparand temperatura setata cu cea din interiorul habitaclului, care este sensibil mai mare decat cea de afara. La foarte multe masini, pleaca in forta sa aduca cat mai repede temperatura din interior la cea setata, dupa care se linisteteste. Daca vrei, poti sa setezi o temperatura mai mare initial si o scazi treptat: scapi de vajaiala!
                    Cu zgomotele, probabil unele sunt in tolerante acceptate si specifice, altele nu. Aici doar voi stiti!

                    Sper sa aveti o rezovare cat mai rapida la problema aceasta cu benzina in ulei
                    Am sa urmăresc nivelul și va țin la curent. La reprezentanta mi-au sugerat sa las mașină iarna cam 2-3 min pānă la relantii pānă să plec, pe vreme rece. Ce este drept că iarna asta nu am stat deloc, tot pe graba am plecat, in traficul ce a fost iarna asta la Timișoara, fiecare minut dimineață era vital, că la blockstart. Nu mi-au promis nimic, au spus ca și īn cazul altor pb că așa fac toate, in cazul asta mașini cu injecție directă. Au spus sa revin după ce fac 3000 km sa verifice nivelul. Asta nu este un răspuns pe care vrea sa sa audă un proaspăt proprietar, care a dat o sumă considerabila pe o mașină nouă, bani munciți, și care a ales o marca japoneza pentru reputația ei īn primul rānd. Venind de pe Ford Mondeo 10 ani, am vrut să o pauza de la mecanici și service.
                    Imi pare rau că nu am luat corolla hybrid anul trecut pe vremea asta, am fost atāt de neliniștit īn a alege īntre cele două.

                    Comment


                    • Legat de punctul 2., problema nu e de la conducta de AC. Cu conducta de AC este defapt vorba despre o valvula de pe acea conducta care intra in rezonanta si se aude in anumite regimuri. Se schimba cu tot cu conducta, exact ce a postat
                      SebaV. Zgomotul raportat de tine este de la modulul de amestec al aerului care se afla intr-adevar in bord. Cand desfaci torpedoul sa schimbi filtrul de habitaclu il poti vedea in spatele tabletei de infotainment, are motorase si usite care se deschid si se inchid pentru a amesteca aerul cald cu cel rece si a il directiona unde este necesar. Acel modul este suspendat cam dubios acolo si dimineata cand probabil masina vibreaza mai mult la 1800 rpm intra in rezonanta si de acolo zgomotul. Data viitoare cand auzi zgomotul pune mana pe tubulatura de ventilatie de la picioare sa vezi ca tace.

                      Eu nu am reusit sa gasesc o solutie la problema. As fi vrut sa proptesc acel modul in niste bureti ceva sa ii reduc rezonanta dar nu prea am in ce. Nici accesul nu e tocmai facil. Problema se manifesta cam 2-3 minute dimineata pe racoare. N-am mai mers cu masina de 3 luni deci nu mai stiu daca mai face.

                      Legat de celelalte zgomote ale tale, ca si cu acesta, parerea mea este ca le vei duce mult si bine pe astea si altele de pe parcurs pana la 100-150-200k km si vei vinde masina si te vei fi consumat mult degeaba. Daca ai mult timp liber si rabdare poti sa-i terorizezi pe cei din reprezentanta dar cred ca esti constient ca daca nu este o problema evidenta cunoscuta, cum este cea cu conducta de AC, iti vei pierde timpul degeaba.

                      Comment


                      • Asa este, puen mana sub bord pe partea șoferului și sa vezi ca dispare vibratia. Nu am găsit nici eu o modalitate sa pun un burete ceva sa nu mai vibreze. Măcar nu face mult.

                        Legst de AC, cred ca e mai degrabă un design flaw din partea Honda. Īntr-adevăr și cantitatea de freon e o problema. Eu după schimbarea conductei și completare cu freon, tot nu am simțit vreo diferența majora. Soluția e folie pe fata și eu voi pune vara asta și pe parbriz.

                        Legst de sacadarea pe frānare la cvt, am același simptom. Răspuns de la honda: e normal. Eu nu vad normal asta. Ma gāndesc și la uleiul din cvt ca poate ar necesita o schimbare mai timpurie, gen un 25-30k km. Sa ne ții la curent cu problema de ulei, sunt curios dacă ai īn plan și o analiza a uleiului. Mulțumim.

                        Comment


                        • Si la mine se simte o "sacadare" pe franare, inainte de a se opri. Din cate stiu, la masinile noastre transmisia e ceva de genul:

                          MOTOR ---- Convertor cuplu ---- CVT

                          Convertorul e acolo pentru a permite masinii sa se miste cu viteze foarte mici (e.g.: "crawling" la semafor). Banuiala mea este ca se simte smucitura atunci cand masina trece din regimul in care convertorul e locked (basically, cand i se invart ambele capete la aceeasi viteza, CVT-ul fiind undeva intre min-max dpdv al raportului de transmisie) in cel in care "aluneca" (viteze mici, fie in coloana / la semafor, fie fix pe franare).

                          Ce zic ei de brake hold e adevarat, insa aia se simte foarte foarte FOARTE aproape de a te opri si doar daca mergi extrem de incet. Poti reproduce acel comportament foarte simplu daca franezi extrem de lent cu brake hold activat - la un moment dat, o sa "muste" franele brusc si destul de tare. Asta e normal pentru ca masina trece de threshold-ul la care i se pare ca e "oprita", deci incepe sa tina frana :-). Eu evit sa tin brake hold activ in trafic dinamic, pentru ca e enervant sa ai grija cum franezi mereu.

                          Legat de performante, fii serios cu i30-ul si primele 2 secunde . Am avut aceeasi combinatie inainte (1.4 GSL-ul de la kia/hyundai) si daca ar fi plecat de pe loc (sau de la 60 sau de la 80), chiar si pentru scurt timp, la fel cum o face civicul, n-as mai fi schimbat masina. E greu sa compari cand stai in ea, pentru ca senzatia pe care ti-o da CVT-ul e complet diferita, iar creierul tau e obisnuit sa creada altceva. Dar sunt, totusi, aproape 2x puterea si 2x cuplul, pe cauciucuri mult mai late, iar doua secunde sunt o eternitate.
                          Trebuie doar sa-i ceri masinii ce-ti doresti. Daca vrei sa pleci mai tare, calc-o brusc si pana la fund (dincolo de "hop"-ul de la sfarsitul cursei pedalei). Daca vrei si mai tare, tine-o in S. Basically, e la fel ca la i30, si acolo daca vrei sa pleci "tare", o calci la podea si schimbi la 6000rpm. Singura diferenta e ca aici trebuie sa-i spui masinii din timp ce-ti doresti (macar vag - D sau S), iar apoi, din acea zona vaga sa-ti alegi concret (apesi jumate, apesi pana la fund, mai repede, mai lent).

                          Comment


                          • Conducta de AC am schimbat-o si eu si e OK acum. Nu mai lucreaza cu zgomot. La faza cu uleiul Honda Ro are o abordare total diferita fata de tarile cu apa calda unde se fac schimburi gratuite si se prelungeste garantia motoarelor unde apare fenomenul. Eu unul am patit asa : la prima revizie consultantul de service incerca sa ma convinga ca sunt cu capu si ca nu e mai mult ulei decat trebuie. Acum 2 saptamani cand in mers mi se aprinse Check Engine Oil Level am facut poza, am asteptat sa se raceasca, si la final concluzia a fost la fel :Nu are nimic, nivel peste maxim dar putin, mergeti acasa, nu se schimba ulei pe garantie. Intreb si eu ca prostul. Daca plec in concediu si se aprinde in mers iarasi ce fac? Stau iarasi langa ea cu evantaiul sa o racesc?. Sincer ma mir ca inca mai vand unitati noi

                            - FUN IS NOT A STRAIGHT LINE -

                            Comment


                            • Originally posted by nafnaf View Post
                              Conducta de AC am schimbat-o si eu si e OK acum. Nu mai lucreaza cu zgomot. La faza cu uleiul Honda Ro are o abordare total diferita fata de tarile cu apa calda unde se fac schimburi gratuite si se prelungeste garantia motoarelor unde apare fenomenul. Eu unul am patit asa : la prima revizie consultantul de service incerca sa ma convinga ca sunt cu capu si ca nu e mai mult ulei decat trebuie. Acum 2 saptamani cand in mers mi se aprinse Check Engine Oil Level am facut poza, am asteptat sa se raceasca, si la final concluzia a fost la fel :Nu are nimic, nivel peste maxim dar putin, mergeti acasa, nu se schimba ulei pe garantie. Intreb si eu ca prostul. Daca plec in concediu si se aprinde in mers iarasi ce fac? Stau iarasi langa ea cu evantaiul sa o racesc?. Sincer ma mir ca inca mai vand unitati noi
                              wow, cata incomeptenta pe capu lor. Nu vor sa recunoasca niste probleme si sa ofere un amarat de schimb de ulei gratis. Daca pleci in concediu, te duci la ei, scoti 500 ml de ulei si macar esti sigur ca nu se aprinde. (aici depinde si de cati km faci) - e o gluma, ia-o ca atare. Din pacate situatia e trista.

                              Reusesc sa vanda in continuare pt ca atrag cu designul cat de cat ok si minciunile din borsuri. Multi oameni nu se uita pe forumuri inainte sa ia o masina ( inclsuvi eu nu m-am uitat inainte sa iau). Adaugam si ca acum toate versiunile vin cu faruri led, clima automata si navigatie si deja ai un best buy. Asta clar nu o sa mearga mult timp, dar momentan prinde.

                              Comment


                              • Eu nu am fost asa norocos sa se rezolve doar cu schimbatul conductei. A disparut suieratul insa a aparut un alt zgomot, ca un bolborosit. Am fost iarasi la constatare, nu aveam freon destul. S-a completat, tot se aude. Urmeaza schimbat compresor + radiator AC. Honda Trading tot cere feedback-uri pe toate site-urile de socializare, dar nu raspund la niciunul.
                                nafnaf, tot la Iasi ai fost si cu problemele cu uleiul? Sunt asa profesionisti incat mie mi-au spus ca suieratul pe care il face ACul vine de la turbina si sa stau linistit Asta dupa ce-i explicasem ca se aude doar cu AC on si toate simptomele. Nu cred ca are sens sa te astepti de la ei sa schimbe pe garantie uleiul...

                                Comment

                                Working...
                                X