Am revenit din primul concediu prin tara cu honduta, Timisoara-Predeal-Bucuresti-Mamaia, retur pe valea oltului, aproximativ 1900 km dus intors si ce ne-am mai plimbat pe la mare (Tuzla-plaja cochilia, Agigea (pt cina mega recomand - Golful Pescarilor si Pescaria lui Matei).
Dacliber, nu ne-am mai intors pe transfagarasan, urma sa luam decizia de la pitesti dar cand am dat pe waze era buna parte din traseu rosu, plus ceva accident semnalat si asa am fost destul de suparat de starea drumurilor(prima bucata de 30 km din autostrada soarelui dezastru, zgomotoasa si foarte denivelata, am mers si cu 90-100, sibiu brasov nu e stralucit ca asfalt, iar bucata fara autostrada de dupa lugoj spre sibiu e rusine, si aglomerat si sparta) si am luat decizia sa venim clasic pe valea Oltului-Sibiu. Voi reveni pe Transfagarasan cand se va repara bucata de dupa vidradu spre curtea de arges.
Incep cu impresile placute despre masina, merge ca untul, foarte multumit de combo CVT-ACC-LKAS pe autostrada dar si pe DN la mers in coloana (minus LKAs aici), este destul de silentioasa, masina este stabila pe curbe, are putere mai mult decat suficienta (odata ce te mai inveti cu cvt, retrogradare padele, pus pe sport in serpentine) directia destul de precisa, android auto este super (plus ca la retur am primit actualizarea la noua interfata AA). Ca si scurta descriere, se misca mai rapid decat vechea interfata, meniul are icoane mai multe si mai mici, dar avantajul principal este ca ai comenzile de muzica in orice meniu, in josul aplicatiei.
Aspectele care nu mi-au placut asa mult la masina, faptul ca este o idee mai sport pe suspensii pentru drumurile ce le avem, scaunele al caror sezut putea fi o idee mai lung, zgomotul cauciucurilor pe anumite suprafete care este cam mare, consumul care aparent pe computerul de bord pare sa fie diferit cu minim jumatate de litru fata de cel calculat cu regula de 3 simpla, cutia CVT uneori imprevizibila.
La plecare aveam aproape 5000 kilometrii iar senzorul de uleiul imi afisa 2900 km left, la retur dupa 1900 km imi arata 2300 left, se pare ca o sa ajung la un 9000 km cu primul schimb, cea ce este aproape acceptabil.
Despre consum a fost putin ciudat la dus (benzina rompetrol - un plin 95, un plin 100) am avut un consum cu aprox 0.5 l mai mare decat la retur( doar omv 95), ori s-a mai lasat motorul cum tot imi zicea dealerul, regimul de condus la dus a fost normal, cam 130-140 pe autostrada cu mici incordari pe ici colo, iar la retur am mers mai intins, mai constant dar cu viteza mai mare, 140-160 pe autostrada. Atasez si o fotografie cu consumurile dupa fiecare alimentare.
La drumul de bucuresti-timisoara, am facut plinul (care este de 45-46 l din ce am citit), am mers cu un mic ocol la simeria aprox 570 km cu 60 range left. Cu regula de trei simpla da un aprox 7.1 % nu 6.2% cel afisat de calculatorul de bord... .
Dupa acest drum principala suparare este ca mi-a aparut si primul greier, cred ca este acelasi cu cel descris de ALEXME24, undeva in mijlocul bordului (initial aveam impresia ca este la aeratoarele dinspre parbriz) se aude un zornait metalic la accelerari in plaja de turatie 1600-1800 rpm si la anumite denivelari, sper sa se rezolve la Autoklass..., la prima revizie.
All in all sunt multumit de masina, fiecare drum este ca o ocazie speciala, imi pune zambetul pe buze.
PS recunosc ca pe traseu am mai avut ganduri, despre cum era concediul cu o toyota corolla hybrid estate 1.8,( care era aprox cu doar 7-800 euro mai scumpa in echiparea dynamic), acest model fiind a doua optiunea in primavara la achizitia masinii.
Plusurile toyota erau consumul (poate ca medie totala cu 2.5-3 l % mai mic decat la civic), comfortul scaunelor si al suspensilor( mai moi putin decat la honda), spatiu/versatilitatea portbagajului(fiind combi), farurile cu led. Revizii la 15.000 kilometrii fix, nu la maxim 10000 sau mai rau. Garantie de 6 ani sau 180.000 km si un cusotmer service care a parut mai ok la test si in negocieri(22.400 eu pret final corolla hybrid combi dynamic, cu rabla de 9000 lei). Faptul ca nu platesti impozit, parcarea in tm e gratuita pentru hybrid iar franele tin de cel putin 2x mai mult decat la o masina normala datorita recuperarii energiei pe franare. Consumul in oras si pe DN era de aprox 4%-5%, testat de mine, iar pe autostrada 5-6% pana in 130-140, fata de 8-11 la honda in oras si un aprox 6% afara.
Minusurile, care de fapt au stat la baza achizitiei hondei in detrimentul ca parea o idee submotorizata si zgomotoasa in accelerari, chiar si la mers constant peste 100, nu avea clapete la 1.8, doar la 2.0 hybrid(care sarea de 30k eu)
In al doilea rand, venind de pe mondeo 3, corolla era parea o idee mai inghesuita/ingusta/usor claustrofobica la interior, sub civic(care este cam tot acolo cu mondeo 3), nu avea senzori parcare, doar o camera spate, tableta ridicata pe bord ca la mercedes, obstruciona aiurea, nu avea GPS in echiparea asta, iar Android auto si apple car play nexam..., urma sa merg cu suport de telefon ca la vechiul ford, deci tableta era folosita pentru functia de telefon, radio si grafica sistemului hybrid, grafica ceasurilor de bord, care erau mult mai seci la toyota fata de bordul hondei. Principalul factor a fost neincrederea inca in baterii, cu toate ca am tot citit si exista priusuri cu bateriile originale si de peste 10 ani. Al treilea factor a fost ca in ciuda consumului mai bun, cu aprox 2.5-3 l %, costul bateriilor este de aprox 2-3000 euro, care mai compenseaza in timp din diferenta de consum.
Recunosc ca in final honda m-a atras mai mult prin factorul wow - look, sportivitate, in ciuda rationamentului de comfort/versatilitate protbagaj/consum si poate chiar valoare de revanzare mai mare de la toyota.
Dacliber, nu ne-am mai intors pe transfagarasan, urma sa luam decizia de la pitesti dar cand am dat pe waze era buna parte din traseu rosu, plus ceva accident semnalat si asa am fost destul de suparat de starea drumurilor(prima bucata de 30 km din autostrada soarelui dezastru, zgomotoasa si foarte denivelata, am mers si cu 90-100, sibiu brasov nu e stralucit ca asfalt, iar bucata fara autostrada de dupa lugoj spre sibiu e rusine, si aglomerat si sparta) si am luat decizia sa venim clasic pe valea Oltului-Sibiu. Voi reveni pe Transfagarasan cand se va repara bucata de dupa vidradu spre curtea de arges.
Incep cu impresile placute despre masina, merge ca untul, foarte multumit de combo CVT-ACC-LKAS pe autostrada dar si pe DN la mers in coloana (minus LKAs aici), este destul de silentioasa, masina este stabila pe curbe, are putere mai mult decat suficienta (odata ce te mai inveti cu cvt, retrogradare padele, pus pe sport in serpentine) directia destul de precisa, android auto este super (plus ca la retur am primit actualizarea la noua interfata AA). Ca si scurta descriere, se misca mai rapid decat vechea interfata, meniul are icoane mai multe si mai mici, dar avantajul principal este ca ai comenzile de muzica in orice meniu, in josul aplicatiei.
Aspectele care nu mi-au placut asa mult la masina, faptul ca este o idee mai sport pe suspensii pentru drumurile ce le avem, scaunele al caror sezut putea fi o idee mai lung, zgomotul cauciucurilor pe anumite suprafete care este cam mare, consumul care aparent pe computerul de bord pare sa fie diferit cu minim jumatate de litru fata de cel calculat cu regula de 3 simpla, cutia CVT uneori imprevizibila.
La plecare aveam aproape 5000 kilometrii iar senzorul de uleiul imi afisa 2900 km left, la retur dupa 1900 km imi arata 2300 left, se pare ca o sa ajung la un 9000 km cu primul schimb, cea ce este aproape acceptabil.
Despre consum a fost putin ciudat la dus (benzina rompetrol - un plin 95, un plin 100) am avut un consum cu aprox 0.5 l mai mare decat la retur( doar omv 95), ori s-a mai lasat motorul cum tot imi zicea dealerul, regimul de condus la dus a fost normal, cam 130-140 pe autostrada cu mici incordari pe ici colo, iar la retur am mers mai intins, mai constant dar cu viteza mai mare, 140-160 pe autostrada. Atasez si o fotografie cu consumurile dupa fiecare alimentare.
La drumul de bucuresti-timisoara, am facut plinul (care este de 45-46 l din ce am citit), am mers cu un mic ocol la simeria aprox 570 km cu 60 range left. Cu regula de trei simpla da un aprox 7.1 % nu 6.2% cel afisat de calculatorul de bord... .
Dupa acest drum principala suparare este ca mi-a aparut si primul greier, cred ca este acelasi cu cel descris de ALEXME24, undeva in mijlocul bordului (initial aveam impresia ca este la aeratoarele dinspre parbriz) se aude un zornait metalic la accelerari in plaja de turatie 1600-1800 rpm si la anumite denivelari, sper sa se rezolve la Autoklass..., la prima revizie.
All in all sunt multumit de masina, fiecare drum este ca o ocazie speciala, imi pune zambetul pe buze.
PS recunosc ca pe traseu am mai avut ganduri, despre cum era concediul cu o toyota corolla hybrid estate 1.8,( care era aprox cu doar 7-800 euro mai scumpa in echiparea dynamic), acest model fiind a doua optiunea in primavara la achizitia masinii.
Plusurile toyota erau consumul (poate ca medie totala cu 2.5-3 l % mai mic decat la civic), comfortul scaunelor si al suspensilor( mai moi putin decat la honda), spatiu/versatilitatea portbagajului(fiind combi), farurile cu led. Revizii la 15.000 kilometrii fix, nu la maxim 10000 sau mai rau. Garantie de 6 ani sau 180.000 km si un cusotmer service care a parut mai ok la test si in negocieri(22.400 eu pret final corolla hybrid combi dynamic, cu rabla de 9000 lei). Faptul ca nu platesti impozit, parcarea in tm e gratuita pentru hybrid iar franele tin de cel putin 2x mai mult decat la o masina normala datorita recuperarii energiei pe franare. Consumul in oras si pe DN era de aprox 4%-5%, testat de mine, iar pe autostrada 5-6% pana in 130-140, fata de 8-11 la honda in oras si un aprox 6% afara.
Minusurile, care de fapt au stat la baza achizitiei hondei in detrimentul ca parea o idee submotorizata si zgomotoasa in accelerari, chiar si la mers constant peste 100, nu avea clapete la 1.8, doar la 2.0 hybrid(care sarea de 30k eu)
In al doilea rand, venind de pe mondeo 3, corolla era parea o idee mai inghesuita/ingusta/usor claustrofobica la interior, sub civic(care este cam tot acolo cu mondeo 3), nu avea senzori parcare, doar o camera spate, tableta ridicata pe bord ca la mercedes, obstruciona aiurea, nu avea GPS in echiparea asta, iar Android auto si apple car play nexam..., urma sa merg cu suport de telefon ca la vechiul ford, deci tableta era folosita pentru functia de telefon, radio si grafica sistemului hybrid, grafica ceasurilor de bord, care erau mult mai seci la toyota fata de bordul hondei. Principalul factor a fost neincrederea inca in baterii, cu toate ca am tot citit si exista priusuri cu bateriile originale si de peste 10 ani. Al treilea factor a fost ca in ciuda consumului mai bun, cu aprox 2.5-3 l %, costul bateriilor este de aprox 2-3000 euro, care mai compenseaza in timp din diferenta de consum.
Recunosc ca in final honda m-a atras mai mult prin factorul wow - look, sportivitate, in ciuda rationamentului de comfort/versatilitate protbagaj/consum si poate chiar valoare de revanzare mai mare de la toyota.
Comment