Bobescu: '19 Honda Civic Sedan 1.5T, CVT, Elegance, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Am revenit din primul concediu prin tara cu honduta, Timisoara-Predeal-Bucuresti-Mamaia, retur pe valea oltului, aproximativ 1900 km dus intors si ce ne-am mai plimbat pe la mare (Tuzla-plaja cochilia, Agigea (pt cina mega recomand - Golful Pescarilor si Pescaria lui Matei).
    Dacliber, nu ne-am mai intors pe transfagarasan, urma sa luam decizia de la pitesti dar cand am dat pe waze era buna parte din traseu rosu, plus ceva accident semnalat si asa am fost destul de suparat de starea drumurilor(prima bucata de 30 km din autostrada soarelui dezastru, zgomotoasa si foarte denivelata, am mers si cu 90-100, sibiu brasov nu e stralucit ca asfalt, iar bucata fara autostrada de dupa lugoj spre sibiu e rusine, si aglomerat si sparta) si am luat decizia sa venim clasic pe valea Oltului-Sibiu. Voi reveni pe Transfagarasan cand se va repara bucata de dupa vidradu spre curtea de arges.

    Incep cu impresile placute despre masina, merge ca untul, foarte multumit de combo CVT-ACC-LKAS pe autostrada dar si pe DN la mers in coloana (minus LKAs aici), este destul de silentioasa, masina este stabila pe curbe, are putere mai mult decat suficienta (odata ce te mai inveti cu cvt, retrogradare padele, pus pe sport in serpentine) directia destul de precisa, android auto este super (plus ca la retur am primit actualizarea la noua interfata AA). Ca si scurta descriere, se misca mai rapid decat vechea interfata, meniul are icoane mai multe si mai mici, dar avantajul principal este ca ai comenzile de muzica in orice meniu, in josul aplicatiei.

    Aspectele care nu mi-au placut asa mult la masina, faptul ca este o idee mai sport pe suspensii pentru drumurile ce le avem, scaunele al caror sezut putea fi o idee mai lung, zgomotul cauciucurilor pe anumite suprafete care este cam mare, consumul care aparent pe computerul de bord pare sa fie diferit cu minim jumatate de litru fata de cel calculat cu regula de 3 simpla, cutia CVT uneori imprevizibila.
    La plecare aveam aproape 5000 kilometrii iar senzorul de uleiul imi afisa 2900 km left, la retur dupa 1900 km imi arata 2300 left, se pare ca o sa ajung la un 9000 km cu primul schimb, cea ce este aproape acceptabil.

    Despre consum a fost putin ciudat la dus (benzina rompetrol - un plin 95, un plin 100) am avut un consum cu aprox 0.5 l mai mare decat la retur( doar omv 95), ori s-a mai lasat motorul cum tot imi zicea dealerul, regimul de condus la dus a fost normal, cam 130-140 pe autostrada cu mici incordari pe ici colo, iar la retur am mers mai intins, mai constant dar cu viteza mai mare, 140-160 pe autostrada. Atasez si o fotografie cu consumurile dupa fiecare alimentare.
    La drumul de bucuresti-timisoara, am facut plinul (care este de 45-46 l din ce am citit), am mers cu un mic ocol la simeria aprox 570 km cu 60 range left. Cu regula de trei simpla da un aprox 7.1 % nu 6.2% cel afisat de calculatorul de bord... .

    Dupa acest drum principala suparare este ca mi-a aparut si primul greier, cred ca este acelasi cu cel descris de ALEXME24, undeva in mijlocul bordului (initial aveam impresia ca este la aeratoarele dinspre parbriz) se aude un zornait metalic la accelerari in plaja de turatie 1600-1800 rpm si la anumite denivelari, sper sa se rezolve la Autoklass..., la prima revizie.

    All in all sunt multumit de masina, fiecare drum este ca o ocazie speciala, imi pune zambetul pe buze.

    PS recunosc ca pe traseu am mai avut ganduri, despre cum era concediul cu o toyota corolla hybrid estate 1.8,( care era aprox cu doar 7-800 euro mai scumpa in echiparea dynamic), acest model fiind a doua optiunea in primavara la achizitia masinii.

    Plusurile toyota erau consumul (poate ca medie totala cu 2.5-3 l % mai mic decat la civic), comfortul scaunelor si al suspensilor( mai moi putin decat la honda), spatiu/versatilitatea portbagajului(fiind combi), farurile cu led. Revizii la 15.000 kilometrii fix, nu la maxim 10000 sau mai rau. Garantie de 6 ani sau 180.000 km si un cusotmer service care a parut mai ok la test si in negocieri(22.400 eu pret final corolla hybrid combi dynamic, cu rabla de 9000 lei). Faptul ca nu platesti impozit, parcarea in tm e gratuita pentru hybrid iar franele tin de cel putin 2x mai mult decat la o masina normala datorita recuperarii energiei pe franare. Consumul in oras si pe DN era de aprox 4%-5%, testat de mine, iar pe autostrada 5-6% pana in 130-140, fata de 8-11 la honda in oras si un aprox 6% afara.

    Minusurile, care de fapt au stat la baza achizitiei hondei in detrimentul ca parea o idee submotorizata si zgomotoasa in accelerari, chiar si la mers constant peste 100, nu avea clapete la 1.8, doar la 2.0 hybrid(care sarea de 30k eu)
    In al doilea rand, venind de pe mondeo 3, corolla era parea o idee mai inghesuita/ingusta/usor claustrofobica la interior, sub civic(care este cam tot acolo cu mondeo 3), nu avea senzori parcare, doar o camera spate, tableta ridicata pe bord ca la mercedes, obstruciona aiurea, nu avea GPS in echiparea asta, iar Android auto si apple car play nexam..., urma sa merg cu suport de telefon ca la vechiul ford, deci tableta era folosita pentru functia de telefon, radio si grafica sistemului hybrid, grafica ceasurilor de bord, care erau mult mai seci la toyota fata de bordul hondei. Principalul factor a fost neincrederea inca in baterii, cu toate ca am tot citit si exista priusuri cu bateriile originale si de peste 10 ani. Al treilea factor a fost ca in ciuda consumului mai bun, cu aprox 2.5-3 l %, costul bateriilor este de aprox 2-3000 euro, care mai compenseaza in timp din diferenta de consum.

    Recunosc ca in final honda m-a atras mai mult prin factorul wow - look, sportivitate, in ciuda rationamentului de comfort/versatilitate protbagaj/consum si poate chiar valoare de revanzare mai mare de la toyota.
    Attached Files
    bobescu25
    Senior Member
    Last edited by bobescu25; 12-08-19, 10:01.

    Comment


    • #62
      Multumim de update. Cred ca ai consumuri ok. Inca nu m-am decis nici eu pe ce benzina sa merg. 95 sau 100? Rompetrol sau OMV? Cat de enervant spui ca e greierasul nou?

      Ma gandesc si eu des ce-ar fi fost daca as fi luat Corolla? Tocmai din pricina confortului, al consumului, asistentei post-vanzare si al valorii de revanzare. Pentru ca este clar ca Honda se depreciaza mult mai repede dacat Toyota la cate se vand in Romania. Dar gandeste-te daca Corolla ti-ar mai fi pus zambetul pe buze. Corolla este o masina fiabila care merge si merge dar atat. Nu te face sa te simti bine, nu arata extraordinar, nu are nici macar Android Auto ca sa simti un upgrade tehnologic pentru acei 22k euro. Mie imi place sa conduc si Civic imi ofera placerea de a conduce si ma simt bine stiind ca am si ceva putere la dispozitie la nevoie. Nu am facut test drive cu Corolla, dar a iesit din start din schema pentru ca nu are Android Auto si pentru mine era de neconceput sa sar de la o masina de 12 ani si sa ma uit in telefon pentru Google Maps si Spotify. Mai e si Mazda 3, dar are si aia minusurile ei.

      Comment


      • #63
        Legat de greier, e ciudat pentru că nu face tot timpul, cvt tine turația in general sub 1600 rpm om oras, cred că se manifesta pe o combinație de drum mai denivelat cu accelerare, alteori doar la accelerare pe plaja aia de turații. Nu e foarte enervant, dar nici plăcută, mai că pe Ford mai aveam greieri și am vrut mașina noua sa scap de ei.
        in legătură cu corolla, decizia a fost luată, dar următoarea mașina o sa fie cu siguranță hybrid. Am avut niste gānduri in contextul in care m-a cam scuturat honda pe drumurile patriei.
        Concediile in principiu o sa fie spre vest sau Grecia, nu mai revin cu siguranță cāțiva ani la noi la mare. Combinația de drum prost și șoferii inconștienți și nesimțiți e prea de tot.
        A treia variantă de mașina a fost Citroen C4 picasso, care e nebunie dpdv al vizibilității cu parbrizul panoramic, poziția īnalta, plus comfort și versatilitate a spațiului. Dezavantajul a fost că era mai scumpă și nu am vrut 1.2 in 3 pistoane și nici varianta de diesel. Nu avea treabă cu sportivitatea, era genul de mașina zen.
        bobescu25
        Senior Member
        Last edited by bobescu25; 12-08-19, 18:59.

        Comment


        • #64
          Eu vin de pe Focus 2007 si mi se pare mult mai confortabila Honda. Dar da, Corolla este si mai confortabila si cu siguranta Citroen si mai. Nu le poti avea pe toate. Mi se pare un compromis bun Honda.

          Comment


          • #65
            https://youtu.be/JMKmxQEA8PY
            review la noul insight in sua.
            Un fel de civic full, cu motor pe post de generator pentru baterie

            Comment


            • #66
              Am o īntrebare la voi, cum vi se pare nivelul uleiului(am 7700 km cu uleiul original, mers normal, mai am 1600 km pānă la revizie din ce īmi arată). Mașina cumpărată īn 19 aprilie. La Ford aveam min și max pe joja, aici văd doar 2 pct, mă gāndesc că sunt echivalentul. Sorry pentru poza neclara, nu am reușit focusul. Scriu in contextul diluției de ulei și cer o părere mai avizată.
              mulțumesc.
              bobescu25
              Senior Member
              Last edited by bobescu25; 01-09-19, 19:24.

              Comment


              • #67
                Este peste nivel dar te mai tine 1600 km.

                Comment


                • #68
                  Eu ma intreb de ce e asa negru uleiul?


                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by bobescu25 View Post
                    Am o īntrebare la voi, cum vi se pare nivelul uleiului(am 7700 km cu uleiul original, mers normal, mai am 1600 km pānă la revizie din ce īmi arată). Mașina cumpărată īn 19 aprilie. La Ford aveam min și max pe joja, aici văd doar 2 pct, mă gāndesc că sunt echivalentul. Sorry pentru poza neclara, nu am reușit focusul. Scriu in contextul diluției de ulei și cer o părere mai avizată.
                    mulțumesc.
                    Salut!
                    La urmatoarea revizie, roagă mecanicul să-ți arate nivelul.
                    Acela va fi etalonul.
                    Apoi urmărește dacă există variații - vf atāt la cald după cel puțin 5 min de cānd ai oprit motorul, cāt și la rece...
                    La a mea, identică cu a ta, nu am variații de nivel!
                    Important e să cānd pornești motorul prima dată/la rece, să-l lași măcar 50-60 sec să se īncălzească - acum īn sezon cald.
                    Iarna, măcar 2 min, funcție de temperatură.

                    Comment


                    • #70
                      Mie mi se pare imposibil de citit acea joja. Cel mai prost design pe care l-am intalnit pana acum. Eu nu stiu niciodata ce nivel de ulei am.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by scarr View Post
                        Eu ma intreb de ce e asa negru uleiul?

                        Asa este si la mine. La fel de negru. Uleiul ramane curat cam 2000 km dupa aceea incepe sa se inegreasca.

                        Intr adevar designul jojei este de tot rasul. Cand pui ulei nou este foarte greu sa vezi exact nivelul. Dupa ce uleiul se inegreste nivelul este mai vizibil.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by aurelian.paratu View Post
                          Este peste nivel dar te mai tine 1600 km.
                          Din fabrica vine peste nivel cu 2-3mm.

                          Da, cele 2 pcte sunt min si max si da, joja asta este cea mai neinspirata din cate am vazut. Dar te obisnuiesti cu ea. Nivelul trebuie citit repede odata ce ai scos joja ca fuge repede uleiul. Se ia in calcul partea plin cu ulei, nu partea murdara. In cazul tau esti cum a venit din fabrica.
                          Uleiul se inegreste pentru acelasi motiv pentru care au montat pe masina filtru de particule: funinginea.

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by BBR91 View Post
                            Mie mi se pare imposibil de citit acea joja. Cel mai prost design pe care l-am intalnit pana acum. Eu nu stiu niciodata ce nivel de ulei am.
                            Eh uite fix de asta eu nu am ridicat joja niciodata de cand am masina. )

                            Comment


                            • #74
                              Eu am facut revizia acum 2000km....si uleiul a fost pus in asa fel incat sa fie intre cele 2 puncte (deci in parametri normali). Dupa cei 2000km uleiul era identic cu al tau. Mi s-a parut ca e diluat...asa ca m-am dus la service ul Honda. Mi-au spus că e normal....Dacă crește cu 5-10 mm peste nivelul maxim si ajunge pe partea metalica...atunci ar trebui sa te īngrijoreze. Deci urmărește uleiul...

                              Comment


                              • #75
                                Mulțumesc pentru păreri, am sa urmăresc uleiul mai des și am să īntreb in vreo lună cānd merg la primul schimb. Mă īngrijoreaza totuși schimburile sub 10k km, am in prieten cu un superb, schimburile sunt la 30k...

                                Comment

                                Working...
                                X