ar trebui pus topic sticky, mi se pare ciudat daca dealerii nu au sunat toti cumparatorii sa se prezinte la service.
Bobescu: '19 Honda Civic Sedan 1.5T, CVT, Elegance, Polished Metal Metallic
Collapse
X
-
Revin cu un mic/mare update la aproape 25.000 km, 24.500 mai exact, sau 18 luni de când am ridicat mașină din showroom (civic x sedan cvt). Tocmai am efectuat al treilea service la autoklass, am schimbat uleiul, filtrul de ulei, polen și aer, preț 780 lei aprox(zic că e decent). Calculul pentru oil life încă nu s-au făcut, abia am vreo 50 km rulați, din exp se va face după vreo 700 km rulați.
Referitor la mașină nu am multe de comentat, îmi place mult ce oferă, de bucuria pe care o am de fiecare data când mă sui la volan, când mă dau jos din ea și întorc capul întotdeauna după ea și de ce precis de conduce.
Dpdv al dotărilor este mai mult decât mi-aș fi dorit, cele mai folositoare dotări pentru mine sunt android auto, front collision assist, care e un safety net f bun, l-am pus pe modul cel mai sensibil și m-a ajutat de multe ori la tot felul de aiuriți to say at least ce taie calea sau frânează aiurea. Din păcate nu m-a putut ajuta când am fost lovit ușor în spate când stăteam la semafor. Mai amintesc ecranul bordului central care arata bine și are și funcționalitate buna, acc la drum lung e perfect iar lane assist a fost foarte odihnitor la mers pe autostrada pentru 1000 km, m-am dat jos relaxat.
Cu scaunul șoferului m-am mai împrietenit, nu este perfect dar după ce i-am găsit cat de cat pozitia nici rău nu este. Am 182, stau maxim jos cu el, și poate o idee mai în spate decât aș sta la manuala. Partea de șezut putea fi o idee mai lunga și mai inclinata in fata, dar în pozitia maxim jos este și în pozitia cea mai ridicată în fața. Partea de spătar mi se pare f ok, lombarul face treabă f buna pt mine, iar suportul lateral este acceptabil la mers normal, eu fiind mai lat îmi este la fix, dar la condus mai sport este insuficient. Scaunul de la pasager îl țin maxim spate și o idee înclinat, este funny de fiecare dată când plimb pe cineva care nu a mai fost cu mașina, cat de joasa e, zic că în mașină asta nu se așează ci pica in ea. Chiar un prieten a complimentat spunând că stă ca pe șezlong și că e o exp faina. Chiar și în pozitia asta ar putea sta in spatele pasagerului, o persoana de până în 180.
Legat de consum este ok, aș compara consumul aproape cu consumul de la fostul Mondeo 3 2.0 tdci manual, dar pe oras poate ia un litru mai mult. Cea ce e f ok, ținând cont că e si auto. La mers regulamentar pe autostrada a luat 6.2-6.3 pe 3 k km. In oraș ia cam 9-10% acum că a mai revenit traficul, dar inca nu sunt blocajele din iarna trecuta. Pe DN la mers normal cam 5.5-5.8%, cu record de 4.9%.
Acum ce nu îmi place atât. In primul rand stabilitatea și precizia direcției vin cu un downside, si anume că e cam tare pe suspensie pt drumurile noastre. Aici nu este mașină de vina cat starea jalnică a drumurilor, pline de cârpeli, canale cu capacul adânc la o palmă, sine de tramvai cu asfalt spart, gropi și alte capcane. Astfel se evapora din placerea condusului și este înlocuita de un stres, de faptul că trebuie să fiu mai încordat, să fac jaloane, să fiu f atent sa nu incomodez pe alții și să fiu f atent la tot felul de șoferi imbecili și nesimțiți. Hyundai i30 din 2014 ce îl avem are jante pe 15 de tablă și o suspensie mult mai adecvată în Romania. După 6 ani și 50.000 km merge perfect, iar când merg din honda in ea, filtrează mult mai bine de denivelarile. Și honda după 25.000 km, parca s-a mai lăsat marginal, nu mai este chiar așa tapana ca la început. Imediat trec pe jantele de 16 pe iarna, o sa fie mai ok.
Fiind elegance, non facelift, a venit cu halogene slabe, am pus un kit de led de la led it up si au schimbat total confortul noaptea. Chiar face zi, și nu mi-a reproșat nimeni cu farurile cum că aș deranja. Chiar l-am rugat pe un amic sa meargă în fața a zis că e ok.
Ce mă deranjeza in continuare este atitudinea autoklass. Am sa zic in continuare 2 pb nerezolvate, pe care următorul clip le descrie cel mai bine.
Un greier in bord, ce se aude pe filmare, care nu se manifesta tot timpul, in special când ajunge la reprezentanta, cu toate că alteori este deranjant si se manifesta între 1600-1800 rpm. Le-am tot trimis filmări, am fost de 3 ori la reprezentanta, de fiecare dată au spus că au rezolvat. Acum au spus sa revin când se manifesta.
A doua problema ce se manifesta tot timpul, dar mai subtil este acel vuit renumit de AC între 1700-2000 rpm. Cu toate că a fost schimbată o țeavă de ac, conform buletinului de service, pb persists, a scăzut doar plaja de turație unde se manifesta. După ce am tot insistat la ei că nu s-a rezolvat, am primit o hartie de la reprezentanta cum că mașina nu are pb si ca este in stare perfecta de funcționare. Sunt f nemulțumit pentru că nu este ok abordarea, sunetul este acolo, l-au auzit și ei, dar spun că nu e on tehnica. Am înțeles că aceiași abordare este și în Usa. Am invatat să trăiesc cu el, in drive in oraș oricum sta la 1400 ture, pe accelerații ușoare sta exact in 1800 unde e vuietul.
https://youtu.be/f_AIAP2mdOo
Aveți sfaturi in aceasta privința? Chiar vreau sa scap de ambele pb, stiu că nu sunt grave și in rest mașină este impecabila, de acea vreau sa fie perfecta.
Ps m-a mai deranjat faptul că înainte de programare am verificat pe honda tranding și am văzut că au oferta la schimb ulei, filtru ulei și manopera, la toți dealeri selectați, și apărea și autklass tm. Oferta era 400 lei, iar cei de la autoklass nu au zis nimic, iar după ce l-am zis eu au spus că ei nu știu, trebuie să vb cu șeful de service.. . In final au făcut reducerea, dar filtrul de polen și aer și manopera au fost separat, aprox 370 lei.
O alta chestiune deranjanta a fost că nu au verificat plăcuțele, lichidele etc. Chiar a fost un test din partea mea. De ex lichidul de răcire a fost cam 1 cm sub mimim, iar cei de la autoklass nu au verificat, i-am sunat eu apoi, după ce mi-au zis ca mașină e gata sa ii rog sa verifice, și au completat ei fără cost suplimentar. Apropo credeți că este o pb faptul că a scăzut puțin lichidul de răcire după 18 luni?
O alta chestiune este faptul că în continuare mi se par o idee cam dese schimburile de ulei, a 3 stampila in cartea de service in dreptul căsuței pentru rulaj in condiții severe, unde este echivalent a 30.000 km, și eu am 24.500, adică eu am mers in condiții foarte severe? Nici vorbă, chiar am un stil foarte chill de condus, nu brusechez turez la rece, las tot timpul mașină la prima pornire 1-2 min sa scadă relantiul.
Poate 10-15% din timp o pun pe sport și padele și schimb la 3-4000, cutia tine in oraș mașină la 1300-1400 ture, regimul este aprox 50% urban 50% extra.La drum lung mai vede cate un kickdown sa o mai dezmorțesc și la nevoie și ăla.Last edited by bobescu25; 14-10-20, 14:40.
Comment
-
Cred ca ti-am mai spus ce vibreaza. Modulul de amestec al aerului de clima. Trage cu mana de condicta de aer de la picioarele soferului in timp ce vibreaza la 1800 rpm sa vezi ca tace. Desfa torpedoul de tot si schimba-ti singur filtrul de habitaclu de 50 de lei si asa vezi si modulul acela care vibreaza. Daca o rezolvi sa-mi spui si mie cum ai facut ca eu n-am avut timp si rabdare.
Comment
-
Salut, ai dreptate, le-am spus celor de la reprezentanta, au desfăcut pe acolo, dar nu știu ce au făcut că nu au rezolvat. Ai dreptate pentru că dacă țin în mână acel furtun transparent de sub volan, dintre accelerație și genunchi se oprește rezonanta. Înainte de concediu chiar m-am enervat și am încercat să îi găsesc alta poziție să îl fac să tacă și am rămas cu el în mână. Am fost la reprezentanta să îl punem la loc. Ideea este că face cam 30% din timp, in intervalul de rpm 1600-1800, și la anumite temperaturi. Foarte ciudat. Am sa desfac odată in bord cum zici, timp sa am. Mulțumesc de sfat
Comment
-
Nu am mai postat demult aici, revin cu update. Am ajuns la 42.500 km, de prin luna martie stau mai mult în Germania și am început să cresc Nr de km, respectiv din martie până în prezent am făcut 13 k km. Acum fiind preponderent autostrada fac cu un schimb de ulei aprox 14-15 k km, dublu față de cât făceam la Timișoara. Consumul s-a stabilizat la 6.2, cu benzina 95 Aral, viteze de 140-170 pe porțiuni de unlimited, și regulamentar in rest. Mai tare nu îmi place că e gălăgie. Mașina este stabilă, am mers și cu vârfuri de 180-190. In rest acc și Lane asistat fac treabă bună. Am constatat că Twitter de la șofer nu se auzea, asta când a condus doamna și am stat in dreapta, Twitter pe partea ei suna mai bine, ciudat că Balance era central, am compensat acum puțin spre dreapta și eu mai bine. Am avut niste Pb in Romania cu direcția în sensul că tot trăgea puțin ba stangavba dreapta după niște vizite la tot felul de service uri cu aparate 3 d cica de geometrie, m-a mâncat sa verific geometria după 2 ani. In final s-a rezolvat la Autoklass Timișoara, la a 4 vizita, prima la ei pentru geometrie, mă enerva maxim plus că a dat peste cap Lane assist.
Am ridicat mașina zilele trecute de la honda Trier, Germania, după ce am lăsat-o vineri pentru schimb ulei cvt și diagnoza ac. Surpriza a fost că mi-au schimbat și condensatorul pe garanție, 3 zile lucrătoare, s-au mișcat foarte bine. Concluzii:
1.După schimbarea uleiului cvt a doua oară, acum cu cel bun (în luna martie, când aveam 29.000 km am decis sa schimb uleiul cvt la Autoklass Timișoara, după ce mi se părea că aud acel cvt whine in sport, iar cutia nu mai era așa smooth) mașina se simte ca in prima zi. După aprox 5000 km cu uleiul greșit în CV, cvt whine a revenit mult mai rău, las link mai jos cu video făcut de mine. Fiind în Germania am zis sa sesizez aici, și după ce au studiat puțin și-au dat seama de pe factura că la Timișoara au folosit ulei cvt de la prima gen, până în 2013, adică honda cvt fluid și nu hcf-2.
Am mers cam 100 km, și mașina se simte altfel, pe langa că acel cvt whine, sunet de moară stricată a dispărut, răspunsul la pedala e mai bun, nu mi-am dat seama, dar cei de la reprezentanta din germania au zis că fiind uleiul greșit, sunt mult mai mari frecari/alunecări in cutie, la viteze mici era delay, se simțea f underpower, acum e mult mai direct răspunsul la pedala, la apăsări fine. Înainte în sport daca turam după 3000 se auzea că naiba, acum mă pot bucura de mașina, îmi place cum se aude după 3000 ture in sport, pe padele.
2. Ac face rece cu adevărat, am dat la 21 de grade pe auto și pentru prima dată îmi era frig in tricou.
Scrie și pe diagnoza din germania că a fost folosit ulei greșit, și pe net daca scriu după codul de ulei folosit de Autoklass, scrie că se foloseste până la cutiile honda cvt în 2013.
Revin in tara peste 2 săptămâni și merg direct la Autoklass sa îmi cer banii înapoi, cei 700 lei pentru uleiul prost.
https://youtube.com/shorts/aOgEOrRfPZA?feature=share
Comment
-
Si tu locuiesti in zona Trier? Daca da, coincidenta Ai facut revizia la Autohaus Am Hafen cumva? Eu am schimbat la ei lichidul de frana. Par seriosi, desi m-au suparat un pic cu suruburile la roti. A strans un nene cat a putut, sa-l ia naiba, am avut ce trage ca sa le desfac...
Trebuie sa schimb si eu in curand uleiul la a mea si cred ca o sa merg tot la ei, ca nu am gasit alta reprezentanta in zona.Last edited by DarthMaul40; 19-07-21, 01:25.
Comment
-
Salutare, da la aprox 50 de km de Trier, către Kaiserslautern. La Autohaus am Hafen am fost, am vorbit engleza și mi s-au părut profi. Am vazut pe deviz că la mine au recomandat să verific și să mai strâng șuruburile de la roti după 100 km parcurși. O să urmeze și la mine în toamnă sa schimb uleiul și plăcuțele de frână, am 42.000 km și mai au vreo 30% (am băgat vreo 15 k km din februarie, preponderent autostrada)
Comment
-
Eu locuiesc cam la 10 km de Trier - Oberbillig.
A propos de placute, am cam 65000 km cu ea si inca nu le-am schimbat... La 60k am facut TUV aici in Trier si mi-a zis ca toate-s ok, inclusiv franele. Cand am schimbat rotile, cam pe la 62k km), placutele pareau sa mai aiba inca destul material. Daca la TUV rezultatele la franare is ok, iar eu simt ca am franele bune, nu-mi bat capul. Mai tare ma impacientez pentru tot ce tine de motor - ulei,filtre, curea, bujii.Last edited by DarthMaul40; 20-07-21, 20:06.
Comment
-
Doresc să va prezint pe scurt un mic jurnal de călătorie cu Honduta din Germania (Birkenfeld) in Ghent, Belgia. Am reușit pentru prima oară 700+ km cu un singur plin de benzina, consum 5.4%, benzina 95 Aral din Germania, viteza medie 91km/h, aprox 39 L consumați(atât a intrat până a sărit caneaua, cu toate că range era 30), de la plin la plin, cu range 30 left după 706 km. Din orașul unde locuiesc până în Ghent sunt 357 de km, am mers in scop turistic și am fost mai mult decât impresionat de oraș, cu toate că am văzut și Brugge cu alta ocazie. In Belgia limita este de 120 km/h, iar autostrada are cam peste tot 3 benzi pe sens. Am mai remarcat în belgia că sunt porțiuni de autostrada foarte drepte, 10-15 km, perfect drept, fara curba. Conducătorii sunt ca și în Franța, mai haotici, am prins și 2 accidente, multi fac slalom între cele 3 benzi fara sa semnalizeze, și de mai multe ori am văzut faze cand se evitau la limita. In proximitatea Bruxelles a fost destul de aglomerat, chiar și sâmbătă, am mers u 10-20kmh vreo jumătate de h. In rest drumul este foarte frumos, păduri, eoliene și asfaltul perfect, cu excepția a vreo jumătate de h de autostrada betonata și zgronturoasa, dar fara denivelări. M-a impresionat cat de fairy tale like e orașul, ce arhitectura superbă, cat de dezinvolți/atitudinea oamenilor, de la cei tineri la cei in vârstă, și atmosfera vie din oraș. Am făcut și o tura cu barca pe canale, iar ghidul zicea că s-au filmat multe filme acolo, cu scopul de a reflecta Londra anilor 1800+. Consumul de când m-am mutat in Germania, din mai, este de 6.2%, mers predominant afară, regulamentar, iar pe no limit 140-160, mai tare este prea zgomotoasa. Am 45.500 km in 2 ani jumătate, din care 25.000 doar din luna martie când am băgat și 2 drumuri de Germania, in rest ce ne-am plimbat in vestul Germaniei, Luxembourg, Franța și acum Belgia. Încă sunt pe plăcuțele originale, mai merg vreo 10 k, iar acum voi atinge 15 k km cu un schimb de ulei, mers predominant autostrada.
Comment
-
Dupa 3 ani fara o luna in care am fost proprietar de civic x cvt sedan, am vandut azi masina in Germania (cumparata de la Autoklass Timisoara in aprilie 2019).
A fost o experienta frumoasa, nu am avut probleme majore cu ea, nu m-a lasat in drum, nu a dat rateu. Nu pot sa neg faptul ca au fost multe problemute si cateva dezamagiri, mai mult legate de interactiunea cu reprezentanta din Timisoara care tindea sa faca push back la client si sa nu rezolve sau recunoasca ce sesizam - gen Ac slab, bolborosit ac, suierat ac intre 1800-2100 rpm, greier bord, au pus ulei gresit in cvt de la generatia anterioara, cvt scotea niste zgomote ciudate dupa ce foloseam mai mult de 5 min in sport.
De un an de zile de cand m-am mutat in Germania am facut aprox 30.000 km cu masina si CVT in combinatie cu ACC si lane assist au facut o treaba buna pe autostrada, 1000 de km dintr-un foc erau facuti usor. Consumul in ultimii 30.000 in germania a fost de 6.5% (cam 6.8% real dupa calculele mele), mers preponderent autostrada, regulamentar, iar cand drumul o permitea, 140-160 km/h.
La reprezentanta din Trier am fost tratat mult mai ok, au sesizat din prima ca trebuie schimbat radiatorul de ac si ca nu a fost ok uleiul cvt.
Greierul din bord nu a fost rezolvat, au zis ca trebuie demontat tot bordul si ca exista sanse sa apara alti greieri apoi, au recomandat sa traiesc cu el. Am mai avut uneori greier in stalpul central de pe partea soferului si in stalpul frontal de la sofer, dar rar si pe anumite drumuri mai rugoase.
Motivul principal pentru care am vandut masina este ca am primit un pret bun pentru ea, am pierdut aprox 3500 euro in 3 ani.
Motivele secundare sunt niste dezamagiri legate de masina, insonorizarea proasta, dupa 140 durere de cap si nu poti asculta muzica ok, mai ales dinspre roti dar si de la vant. Un alt motiv este AC care a dat iar semne de oboseala, ceva bolboroseala, noroc ca in germania nu sunt caldurile din Romania. Suspensia cu toate ca oferea stabilitate excelenta, nu era foarte rafinata, in gropile din timisoara faceam jaloane si nu era prea placuta. Odata ce am venit in germania nu am mai avut pb asta, dar rar cand luam o denivelare sau o groapa auzeam niste zgomote ce la hyundai nu le-am auzit niciodata. A fost verificata si in ro si aici la reprezentanta si au zis ca nu are pb de suspensie si ca asa fac toate.
Cu toate ca pozitia la volan a fost excelenta, scaunul pentru mine nu era comod la drumuri mai lungi de o ora (am 182 si 95 de kg). Am avut varianta prefacelift si partea din fata a scaunului nu e reglabila cum am auzit ca e la facelift, era prea jos si nu oferea suport la coapse, imi amortea efectiv fundul, acolo fiind toata greutatea plus ceva durere de spate, din aceaiasi cauza. In Hyundai i 30 ce il avem stau mai bine din punctul aceasta de vedere .
CVT cu toate ca majoritatea timpului e smooth, se contrazicea cu caracterul masinii putin sport, cu toate ca puterea era acolo, feelingul initial era de max 100 de cai, delay mare si pedala moala in prima jumatate a cursei, nu prea era natural si chiar scarry uneori cand aveai nevoie de power si raspundea prea tarziu si prea tare.
Overall a fost o experienta faina, designul a fost deosebit, se cam uita lumea dupa ea si aici, chiar mi-au zis vecini ca e exotica. Mai erau in zona de kaiserslautern mai multe, US import, fiind baza us air force, inclusiv acorduri si acura. Optiunile foarte bune, spatiul interior si portbagajul f ok, sistemele de asistenta au mers excelent.
Ps. Am ramas cu rotile de iarna alutec pe 16, in stare perfecta, echipate cu continental TS 860 in stare foarte buna. Ele se afla in Germania, dar exista solutii ok de transport oriunde in Romania. Le vand cu 350 de euro, setul complet.
Comment
-
Se poate închide, mașină a fost vândută. Au rămas la vânzare rotile de iarna pe 16.
Verkaufe ich gerade bei #eBayKleinanzeigen. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...m=social&utm_c ampaign=socialbuttons&utm_content=app_android
Comment
Comment