Bobescu: '19 Honda Civic Sedan 1.5T, CVT, Elegance, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bobescu25 View Post
    Am ajuns săptămâna trecută la reprezentanta autoklass, pentru a raporta nivelul crescut de ulei, după cum s-a văzut și în poze mai sus, uleiul a fost peste plasticul galben de pe joja. Am mai raportat și o bătaie pe la suspensie pe partea dreapta (care se manifestă uneori) și un zornăit metalic in mijlocul bordului la rece intre 1600-1800 rpm.
    legat de ulei, mi-au spus sa las cam 1-2 min masina la relanti dimineață să scadă turația, că baga ulei in benzina, că așa sunt toate motoarele cu injecție directă... . Uneori dimineață sunt pe fuga maxim, nu am timp sa mai stau 2 min sa fixez turometru și să mă rog de el sa scadă mai repede. Menționez că nu mi s-a aprins nici un martor în bord.
    Solutia lor a fost sa scoată din ulei, parca vreo 100 ml... . Le-am spus că nu e treaba ok ce fac ei, și ce facem pe termen lung. Au spus că după următorul schimb la 3000 km sa merg la ei sa mai verifice odată, că atunci pot trage o concluzie.... , acum find târziu dat fiind km 5000 și regimul urban....
    M-au întrebat de regimul de mers, am zis că de la ultimul schimb din noiembrie de la 9300 km(actual 14200) am mers mult în oras în trafic greu, cam 30 min pe 9 km, au zis că din cauza regimului meu la Oil life mai am 3000 km, total aprox 8000 km cat ar veni pe schimbul asta.
    Dat fiind faptul că uleiul este contaminat cu benzina m-am programat pentru 20 martie la schimb ulei și filtru, nu îl mai las 3000 km cat ar mai fi avut conform senzorului.
    Mă așteptam să ofere sa să facă ei un schimb gratuit, dar nu ai cu cine. Macar este 360 lei pe oferta următorul schimb, dar daca ulterior se va mă întâmpla la fel nu o sa mai las sa treaca de la mine. Sa fac schimb de ulei la 5000 km este absurd, nu e mașină de curse totuși și am un regim civilizat de mers.
    Legat de suspensie mi-au spus că nu au găsit nimic, și că mai troncane uneori că e sistemul de suspensie de pe spate mic, și nu e Mercedes totuși... ).
    Legat de zornăitul din bord, bineînțeles la test nu s-a mai manifestat, temperaturile find de peste 12 grade și mașină încălzită.
    Am mai raportat și o sacadare usoara a cutiei cvt la frânare pe ultimii 20-15 km/h-0 km/h, a zis că e normal să facă așa cu break holdul activat, într-adevăr merg in oraș doar cu el și fără e mai ok.
    In afara de motivele de îngrijorare cu uleiul masina merge bine, mai aud uneori cate un zgomot de suspensie despre care nu mă așteptam să îl aud la mașină noua de 20+ k euro. La prima pornire se mai aude zornăitul metalic la motor sau cutie până , ca un lanț neuns, ce se manifestă pana ce scot mașina din P și se aude doar din afara mașinii.
    ​​Suspensia este o idee cam sport pentru mine, chiar și cu jante pe 16 si gume conti cu balon de 55, prin oraș am învățat în principiu gropile, merg încet, fac jaloane etc, spre disperarea celor cu Logan ce merg fara grija.
    All in all îmi place masina, merge ca in tren nemțesc, trage liniar frumos, pe S si clapete îmi incanta urechile in intervalul 2500-4500 rpm. Pe eco merge f smooth in trafic. Combinația acc cu cvt este superbă la drum lung. Consumul este decent pentru cai ei, aprox 9-10% in trafic greu și 5-6 % la drum lung.
    ​​​​
    Legat de troncaneli eu zic sa nu o lasi asa. Cere sa iti spuna care este procedura de investigatie pentru troncaneli de la suspensie. Si eu am avut o troncaneala din asta pe spate, de pe la 30.000km. Daca nu chiar mai devreme. Am fost de 3 ori, la doua reprezentante diferite (din care una Autoklass Timisoara), au facut tot felul de teste (inclusiv test de amortizoare pe stand special) si de fiecare data concluzia a fost ca "da domnule, se aude ceva dar nu stim de unde. Si amportizoarele lucreaza in parametri optimi". Luna trecuta am dus masina la un vecin mecanic, l-am rugat sa inverseze amortizoarele, si troncaneala mea s-a mutat pe partea cealalta Si nici nu o mai aud de pe locul soferului. Ceea ce inseamna ca pentru mine problema e rezolvata avand in vedere ca in rest amortizorul lucreaza bine. Nu pot sa cred ca m-am gandit eu la solutia asta si cei de la reprezentanta nu. Probabil e in dulcele stil romanesc "sa amanam orice pana trece garantia". Nu-i lasa sa isi castige banii chiar asa usor doar schimband niste ulei si un filtru. Iar partea cu scosul uleiului diluat....e nesimtire maxima. Trebuia schimbat imediat tot. Sa il schimbe pe banii lor din 5 in 5mii km pana rezolva japonezii problema cu dilutia.

    Comment


    • Cred ca va agitati mult si devine obositor subiectul cu dilutia. De unde ati dedus ca este diluat uleiul? Si cum afecteaza asta motorul? Din analizele de ulei pe care le-am vazut inclusiv uleiul cu benzina in el isi pastreaza proprietatile de lubrifiere. Proprietatile de lubrifiere nu reies doar din vascozitate.

      Parerea mea este sa conduci linistit masina exact asa cum ai nevoie sa o conduci si sa schimbi uleiul cand iti zice ea si gata. Este un scenariu pe care ti-l faci tu ca schimbi mai devreme uleiul sa previ... sa previ ceva deja prevenit de masina. Mai gandeste-te si ca nu vei tine masina pana la 400.000 km. Si daca o vei tine, se vor strica multe altele inaintea motorului. Cauta pe civicx.com sa vezi cate sunt cu 100.000 sau 150.000 mile. Eu ma uit pe joja ocazional, vad ca nu este uscata si sunt satisfacut, oricum nu vad nivelul. Si merge foarte bine masina si eu dorm foarte linistit si tot in oras merg si eu. Nu stau sa incalzesc motorul la relanti ca nu are rost.

      Zornaitul de la rece la 1800 rpm il am si eu si alti colegi cu sedan. Data viitoare cand se aude pune mana pe gura de ventilatie de la picioare sa vezi ca tace. Vibreaza modulul de amestec al aerului de la clima. Nu-mi dau seama ce ii pot face ca nici nu e foarte accesibil dar se poate vedea cand deschizi usa torpedoului de tot sa schimbi filtrul de polen. I-as pune bureti pe undeva dar nu mi-am dat seama unde inca. Face 2 minute pana se incalzeste un pic si apoi tace. Daca ii dai tu de cap, te rog sa postezi.

      Eu am un zgomot la frane cand dau cu spatele si la Autoklass Constanta tot asa mi-au zis ca ei n-au gasit nimic, ca totul e ok. Le-am zis ca daca ei zic ca totul e ok eu sunt fericit. Data viitoare le cer copie dupa procesul verbal de intrare in service ca prima data nu mi l-au dat. Urmeaza in iunie sa schimb conducta de AC care suiera. Autoklass e cancer oricum.

      Legat de 20k euro, stii cum e, ai platit pentru performante si dotari. La alte masini probabil plateai pentru rafinament dar trebuia sa tii tu banda pe autostrada ca saracii si mie mi-ar placea sa nu zdrangane plasticele prin ea.

      Comment


      • Interesant punct de vedere....oare de ce honda mai pune ulei in baie si nu baga altceva......gen apa.
        eu inteleg ingrijorarea colegului......cand dai o carca de bani pe o masina ai pretentia sa nu ai probleme cu ea.

        Comment


        • Originally posted by aurelian.paratu View Post
          Interesant punct de vedere....oare de ce honda mai pune ulei in baie si nu baga altceva......gen apa.
          eu inteleg ingrijorarea colegului......cand dai o carca de bani pe o masina ai pretentia sa nu ai probleme cu ea.
          Stiu ca ai probleme cu CR-Vul si imi pare rau, as fi foarte revoltat si ingrijorat si eu in pozitia ta. Totusi colegul nu are problema ta, nu are niciun martor aprins in bord si este doar ingrijorare creata de citit pe forumuri. Totusi ai vorbit cu un avocat? Pentru ca am citit ca si la Honda cu CR-V cineva a dat masina inapoi si mai stiu si de cazuri la Hyundai si KIA cu motorul 1.6 T-GDI care are probleme se pare cu oameni care au dat masinile inapoi.

          Legat de apa in baia de ulei, vrei linkurile la analizele de ulei sa vezi proprietatile de lubrifiere ale uleiului cu benzina in el? Pentru ca parerile de bere sunt una, iar dovezile sunt alta. Asa arunc si eu o parere, foarte populara pe forumuri de altfel, ca mai bine bagi 0W30 ca e mai gros si... something something. Doar ca ingineria e mai complexa de atat.

          Eu nu neg ca exista problema. Mai ales ca sunt si cativa colegi cu Civic care o au chiar la noi in Romania. Dar cred ca este suficient de rara incat sa nu ne ingrijoram fara motiv. Honda vinde cam 1 milion de masini anual cu motoare 1.5 T in SUA nu? Din 2016 pana acum, s-au adunat cateva nu?

          Fiecare face ce vrea cu banii si timpul lui dar daca masina reprezinta un motiv de stres din cauza asta, poate mai bine o vinzi si iti iei ceva care nu te ingrijoreaza. Corolla e la oferta si aia cred ca e invincibila. Pana la urma ai masina sa te folosesti de ea sa-ti faci viata usoara, nu sa ii duci si grija ei. Asa vad eu lucrurile.

          Comment


          • De unde stii ca, colegul nu are aceeasi problema ? Faptul ca masina nu i a dat eroare este pentru faptul ca a mers in oras. Daca pleaca cu ea pe autostrada, sigur ii da eroare. Nici mie nu mi a dat eroare pe DN, ci doar pe autostrada si la viteze de peste 130 km/h.
            NU trebuie sa mi dai link-urile cu analizele la ulei. Le stiu. Eu le am pe ale mele, facute la uleiul meu si toti parametri importanti sunt cu rosu, ca sa nu mai zic de prezenta de glycol in ulei.

            Sa o vand…….pentru mine nu e o solutie. NU vreau sa arunc problema in ograda altuia.

            Last edited by aurelian.paratu; 01-03-20, 19:36.

            Comment


            • Uleiul are un miros de benzina, e clar că s-a amestecat puțin, nu sunt expert in uleiuri dar e clar că odată ce se amesteca cu benzina nu mai are aceleași proprietăți. Nu vreau sa să mă trezesc cu engine fail, chiar și în garanție. Oricum nu e plăcut să stai nici cu cel mai mic stres legat de mașină noua, la 22 k eu și o rabla, sunt multi bani. Mai ales că am mers pe honda datoria fiabilității, după 10 ani de Ford Mondeo tdci, unde motorul era invincibil (au inceput sa pice cam toate pe lângă, asta e alta poveste).
              Legat de Toyota Corolla hybrid combi, am fost foarte aproape să o iau, am fost printre primii din tara care au făcut test drive cu ea, chiar anul trecut pe vremea aceasta, la tm au venit primele loturi. Honda i-a luat fata, alegerii raționale (corolla- consum la jumătate și fiind combi), prin design, android auto, fiind o idee mai aerisita la interior și prin sportivitate.

              Comment


              • Originally posted by aurelian.paratu View Post
                Sa o vand…….pentru mine nu e o solutie. NU vreau sa arunc problema in ograda altuia.
                Sa o vinzi inapoi la dealer. Sa iti faca buy-back fortat. Te intereseaza ce se intampla mai departe cu masina? Vrei sa ramai tu cu problema ca nu cumva sa ajunga la altcineva?
                Originally posted by bobescu25
                Uleiul are un miros de benzina, e clar că s-a amestecat puțin, nu sunt expert in uleiuri dar e clar că odată ce se amesteca cu benzina nu mai are aceleași proprietăți. Nu vreau sa să mă trezesc cu engine fail, chiar și în garanție
                La toate masinile pe benzina, in special la cele cu injectie directa, uleiul miroase a benzina. De aceea ai PCV ca sa se evapore benzina din ulei si sa ajunga inapoi in admisie. Exista de zeci de ani chestia asta, nu e nimic nou. Si daca gasesti tu un singur Civic cu vreun engine fail, oriunde, sa lasi un link te rog. Repet partea cu milioane de motoare vandute din 2016 incoace. Nu zic ca nu exista sau e imposibil, dar sa fii tu ala primul?

                Cum sa zic... e un pic inselator sa spui ca nu e normal sa schimbi uleiul la 3-4000 km cand nu iti spune nimeni sa faci asta. Tu vrei sa faci asta pentru a preveni o problema care tu crezi ca exista sau ca poate exista.

                Edit:
                ca sa nu mai zic de prezenta de glycol in ulei
                Pai si poate problema nu este doar benzina nu? Poate ca masina ta are si o alta problema. Destul de evidenta zic eu.
                Last edited by BBR91; 01-03-20, 20:40.

                Comment


                • Buy back........ gluma proasta. Nu vrei sa stii pretul oferit cand masina avea sub 10.000 km si se schimbase uleiul de cateva ori......

                  Daca masina are si alta problema, honda sa o rezolve.
                  Apropo.....ce se intampla cand ai prea multa benzina in ulei......ca vad ca te pricepi.......

                  Comment


                  • Buy back intotdeauna este o gluma proasta dar daca vrei sa rezolvi problema vorbeste cu un avocat. Daca ai tinut fiecare hartie, conversatie si dovada, e posibil sa te poata ajuta. Eu nu sunt avocat si nu te pot ajuta decat cu povestile altora.

                    Benzina din ulei ar trebui sa se evapore cand uleiul ajunge la temperatura de regim. Benzina are punct de evaporare sub 60°C, uleiul are temperatura de regim pe la 100°C. Prin sistemul numit PCV (positive crankcase ventilation) care este un tub cu o valvula, gazele din baia de ulei, deci si vaporii de benzina, sunt introduse in circuitul de admisie. Picaturi mici de ulei sunt trase, de asemenea, care se depun pe spatele supapelor de admisie si care daca se ard acolo provoaca acele depuneri carbonice. Pentru ca motoarele cu injectie directa injecteaza benzina direct in cilindru, nu in camera de admisie, benzina nu spala supapele de depuneri si deci se acumuleaza acele depuneri.

                    Nu ma pricep, sunt altfel de inginer, nu auto. Inteleg si eu fragmente din ce citesc.

                    Comment


                    • Ehhhh, aici tin sa te contrazic. Nu toate motoarele pe benzina, uleiul miroase a benzina. Am 2 TSi , 1.4 tsi si 2.0 tsi si pot sa spun ca nu miroase uleiul a benzina. Ca mananca ulei, da......1 litru la 15000. In functie de cum ii dai talpa. Stiu de valva PCV si de functionalitatea ei. Am si pe celelalte masini. Iar calamina pe supape, vb de un numar de km si de modul de exploatare.

                      De ce la hibrid, uleiul miroase a benzina?
                      Ca nu are injectie cum are 1.5 T.
                      De ce motorul 2.0 benzina vechi nu miroase uleiul a benzina?

                      Comment


                      • Nu cunosc detaliile tehnice amanuntite si diferentele dintre motoare. Dar probabil ca o combinatie de pozitia si tipul injectoarelor, presiunea si cantitatea injectata, materialul camasii cilindrilor, tipul segmentilor, uleiul de motor, timpii de injectie utilizati de ECU, comportamentul PCV... nu stiu sa-ti dau un raspuns si sincer cred ca doar un inginer care se ocupa de motoare auto pe bune, nu tot felul de dorei de la noi ti-ar putea da o explicatie corecta. Am avut si eu un 1.4 16V pe Fabia din 2000 si mirosea a benzina uleiul dar anecdotele sunt irelevante cred. Din pacate si VW a dat bulealea cu 1.2, 1.4 si 1.5 TSI. Inafara de Toyota mai face cineva motoare pe benzina calumea? Renault? PSA?

                        Daca tu ai gasit glicol in ulei, pune-i sa-ti dea ei in scris ca nu afecteaza motorul sau sa-ti rezolve problema. Trimiti mai departe la Honda Europa, Japonia etc. si le arati ce spun romanii si la avocat. Stiu ca este un cosmar si mie imi este usor sa scriu pe forum sfaturi. Dar este dreptul tau si ca si consumator esti protejat de astfel de porcarii. Lupti putin pentru drepturile tale si castigi.

                        Probabil ca ti-au spus si altii toate astea deja.

                        Comment


                        • Niciun producator nu este perfect. Cand am ales Honda am ales pentru traditie. Din pacate, daca altii fac ceva sa rezolve problemele, aici din pacate asistam la o mutenie.

                          Multumesc de sfat. Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.

                          Comment


                          • In 26 am programare la reprezentanta pentru al doilea schimb de ulei, am aproape 15 k km, primul schimb a fost efectuat la 9300 km sau 6 luni, cu Oil life left de atunci de aprox 1000 km, regim aprox 60% oraș 40% afara.

                            Acum la aproape 5 luni și aproape 6000 km, oil life left 2700 km,cu regim 70% oraș -iarna - trafic greu, m-am programat din nou, in special datorita faptului ca am semnalat recent un nivel crescut de ulei(situație prezentată în posturile anterioare, aprox 1-2 mm peste joja de plastic), soluția reprezentantei a fost sa scoată din ulei, și să îmi recomande sa stau vreo 2 min iarna după ce pornesc motorul sa scadă relantiiul, pentru că au spus ei baga benzina in ulei. Am grăbit al doilea schimb pentru că nu mai am încredere în proprietățile uleiului actual, plus că au reducere la 380 lei la schimb până la sfârșitul lunii martie. nu mi-au apărut martori în bord, mașină trage ok.

                            Am semnalat o problema legata de o vibrație destul de pronunțată la relantii, cu motorul cald, și ventilația oprita, motorul tine turația la relantii la 600 rpm și transmite o vibrație aproape ca de diesel sau motor in 3 cilindrii, se vede ochimetric cu vibrează scaunul pasagerului. Daca pornesc clima turația creste la 700 rpm sau chiar 800 și vibrația dispare complet.
                            Menționez că uneori la relantii cu ventilația on, fără ac, turația sta la 700 rpm, nu vibrează, alteori tot cu ventilația in fără ac, turația scade la 600 și vibrează. Ce e sigur e că atunci când ac e on turația nu scade sub 700 și nu vibrează deloc.

                            O alta problema ce am sa o semnalez la reprezentanta este un sunet de la cvt, nu știu dacă este acel cvt whine sau nu, dar este mai pronunțat în S, in special in s cu ac on, chiar sunt niste sunete ciudate, parca a stricat, greu de explicat, nu foarte sonore, dar se simt. Cutia merge bine în principiu, mai are momente de jerkiness, mai sacadează uneori pe frânare la ultimii km, sau se simte o mica mica sacadare când las accelerația, mai rar ce e drept. Răspunsul ei în principiu pe D este destul de lazy, ok pentru condus chill, altfel padelele o mai salvează.
                            in pe padele suna ok, cu toate că atunci când las accelerația in jurul a 3000-3500 rpm se aude un fel de fâlfâit usor, din nou greu de explicat.

                            Cu suspensia m-am mai obișnuit, am schimbat traseul, s-au mai astupat din gropi, iar poziția la volan mi-am gasit-o cat de cat, inițial stăteam jos de tot, scaunul nu oferă suport la picioare bun/thigh support, vârful acestuia nu este destul de ridicat în partea din fata, acum sunt cu cursa scaunului pe înălțime pe la 40-50%.
                            consumul all time in ultimii 5500 km este de 8.1%, pe oraș cu trafic greu am avut și 11-12%, afara recordul pe 100 km, Timișoara Reșița a fost de 4.9%, mers preponderent cu acc, regulamentar.

                            Ați întâmpinat din probleme descrise mai sus, legate de vibrație la relantii și zgomote cvt?

                            Comment


                            • Mai sta la cineva relantiiul la 600 rpm cu ventilația oprita și emite vibrații peste normal?

                              Comment


                              • Nu am oprit niciodata ventilatia dar... nu. Cred.

                                Comment

                                Working...
                                X