Bobescu: '19 Honda Civic Sedan 1.5T, CVT, Elegance, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu gasisem la un moment dat roata de rezerva sh cu vreo 600 de lei. Pai 500-600 euro un kit e hotie, de banii aia iti iei o janta calumea cu cauciuc, nu o amarata de roata mica.

    Comment


    • La sedan cred ca e mai simplu, nu ai problema cu podeaua portbagajului ca la hatch-urile cu evacuare centrala, ai nevoie de roata, cric si cheia de roti. Ultimele 2 costa cam 400-500 lei la reprezentanta.
      Altfel, mult mai eleganta rezolvarea cu compresorul vs a schimba roata.

      Comment


      • Am ajuns la 12.600 km și aproximativ un an de când am achitat avansul la civic(mașină am ridicat-o in 19 aprilie- dată până la care s-a rezolvat cu rabla). Am vrut să sharui cateva considerații despre Honduta. Pot sa zic că a început să îmi placă tot mai mult, după o perioadă în care m-a dezamăgit datorita discuțiilor despre ulei, suspensiei prea tare, comportamentului cutiei, comfortul scaunului șoferului.
        legat de ulei, nu mă mai gândesc, nu mai îmi bat capul, că nu prea am ce face. Primul schimb a fost la 9300 km după 6 luni, iar acum la 3 luni distanță și 3000 km, mai am 4200 km oil left, mers 80% in oras, cu trafic nasol. Nivelul acestuia este aprox cat bucata de plastic galbena de pe joja, și are și un miros ușor de benzina. Ștergătoarele
        ​​​​​sunt foarte zgomotoase si parca agata/sacadează, cu toate că sunt curatate periodic.
        1. am schimbat traseul spre lucru cu unul cu asfalt mai bun, dar o idee mai lung. (De la aprox 8.5 km la 10), încetinesc mult la zonele mai denivelate și îmi asum înjurăturile...
        am constatat o chestiune interesanta legata de comportamentul cvt, și anume că în eco la accelerații ușoare, accelerație este mai directa, mai liniară, in schimb pe drive cutia se gândește 2-3 sec, apoi pleacă mai tare, este cam nehotarata. Totodată pe frânare nu mai sacadează la ultimii 15 km/h.
        După ce se încălzește bine mașină mai bag in sport și folosesc clapetele, îmi place maxim cum suna după 2500 ture și până în 4000, totodată răspunsul accelerației este aproape ca la manuala. Până în 2000 ture suna ciudat cvt in s, parca e stricată, la fel când las accelerația... Am sa intreb la reprezentanta sa nu fie o pb.
        2.Androidul auto nu se mai deconectează la fiecare 5 min, probabil printr-un update de soft.
        3. Am găsit cat de cat o poziție ok la volan, cat sa am suport la picioare ok, sa nu mă simt ca pe olita, și totodată să nu fie prea sus. Am 1.81 m, mi-ar fi plăcut ca volanul sa aibă o cursă cursa pe adâncime mai mare, sa vina mai aproape de mine.
        3. Consumul in oras acum iarna este spre 10%,chiar 11% uneori, preponderent oraș, mixt un 7.5-8. Extraurban am mers și cu 4.9%, dar când mă bucur de mașină și nu mă uit consumul este undeva la 6%, ceea ce este ok. Totuși cb din experiența arată cu aprox 0.7-1 l mai puțin față de consumul calculat la pompa.
        4. Îmi place cum arata și cum se conduce, ca și o scula de precizie, sta bine pe curbe, e silențioasă, accelerează f liniar, la semafor sunt primul așa fără să mă chinui, cu 30-40% accelerație, pleacă ca trenul.
        5. Legat de suspensie din când în când mai aud cate ca sunet ce îmi displace, pe care nu mă așteptam să îl aud, la vizită am sa ii rog sa verifice direcția.
        6. Sunt mulțumit de alegerea jantelor pe 16 iarna, cu gume conti, am fost la munte și nu mi-a dat emoții deloc (după ce am prins încredere datorita cutiei cvt fara frana de motor).
        Last edited by bobescu25; 07-02-20, 19:57.

        Comment


        • Am incercat a doua oara, fara succes sa updatez harta de la navigatia garmin a masinii cu update 2020. A mai intampinat cineva probleme? Folosesc 95% waze, dar vreau sa fiu la zi si cu garminul.

          Dupa cum am scris mai sus, am observat un comportament al cutiei pe care nu l-am mai observat pana acum, si anume la rece in modul eco, timp de aprox 5 min dupa ce plec cu masina, in momentul cand las pedala de acceleratie, parca cutia se pune pe neutru, turometru coboara pe la 900 rpm, cand apas usor acceleratia, revine la 1400+rpm cat ii nevoie. Dupa ce se incalzeste in momentul cand las acceleratia, turometrul nu coboara mai jos de aprox 1200 de ture. De ceva vreme folosesc doar modul eco in oras, am observat ca pana in 50-60 km/h, la accelerari usoare (pana in 30%) am simtitor mai mult cuplu jos in ture, raspunsul este mai bun la pedala decat in drive simplu, cutia raspunde imediat, nu se tureaza aiurea. In drive cutia parca este mai sensibila, in sensul ca la aceiasi apasare se gandeste parca mai mult, un 2 sec aprox, face galagie, un fel de kickdown pana pe la 1800 rpm cel putin si apoi vine un val de putere. Totodata cand folosesc padelele in eco, sta de cel putin de 2 ori mai mult in treapta simulata temporar (aprox 15 sec sau mai mult), in drive ma deranjeaza comportamentul in momentul cand intervin cu padele, de ex de cele mai multe ori intervine peste doar cateva secunde gen - se pune in mijlocul depasirii sa coboare turatia. E ciudat totusi si nu stiu cat este de sanatos sa tina cutia in eco motorul la un 1300-1400 ture la mers de 40-50 km/h. Peste 50-60 km/h in eco se simte ca amorteste mai mult masina in modul eco, si de aici drive simplu e mai ok.
          Pentru a mai tura putin motorul, mai folosesc din cand in cand modul S, cu padele. Fara padele e ok raspunsul, dar sunetul este ciudat cumva din partea cutiei, incearca sa sune mai sport, dar suna si a stricat cumva in acelasi timp. Pe padele in schimb pana in 2000 ture suna ciudat, dar peste 2000 incepe sa sune frumos de tot, intervalul 2500-4000 in drum spre casa ma bine dispune no matter what.

          Comment


          • Update referitor la updateul garmin 2020, am reusit dupa ce am formatat stickul in fat 32, 16 kb, si am eliberat cativa gb de pe partitia c, are nevoie de minim 14 gb.

            Comment


            • Just drive.

              Comment


              • Originally posted by BBR91 View Post
                Just drive.
                Conducem zilnic, dar de aia exista forum sa mai împărtășim impresii, sa mai găsim soluții pentru micile impedimente etc.
                Last edited by bobescu25; 10-02-20, 22:10.

                Comment


                • Apropo de micile impedimente uite aici cum arata la cald joja de ulei după 3500 de km de la ultimul schimb- noiembrie ,2019. Nivelul uleiului este aprox 1 mm peste plastic. Condus normal, 80% in oras. Mașină are 13.500 km total. Verificare la cald, joja miroase bine a benzina. Oil left 4100 km, încă nu s-au aprins nici un martor în bord.Click image for larger version  Name:	IMG_20200210_185748.jpg Views:	0 Size:	31.8 KB ID:	868550

                  Comment


                  • Sincer ,am ajuns si eu la parerea, just drive. Asta e masina, cu bune rele, n-avem ce face acu. Banii clar nu ii mai recuperam. Eu unu nu ma stresez cu joja deloc. Nu am ridicat-o niciodata de cand am masina asta. Nici nu stiu daca miroase a benzina sau cat e uleiul. Daca o fi ceva, se aprind martorii in bord. Si in fond si la urma urmei, are garantie masina, daca se strica ceva, sa o repare, ca d-aia am luat-o noua si nu sh.

                    legat de cutie, mie unu nu imi place eco ala deloc. Zici ca merg cu Matizu, cu 40 de cai. Si eco pe naiba, ca la consum e la fel sau o diferenta infima. Mereu in drive si destul de des in S. O tine turata, dar macar simti ca pleaca cand o calci, pacat totusi ca pierde la stabilitate un pic. Nu stiu cum e la HB, dar sedanul clar nu e stabil in curbe la viteze, desi e normal sa nu fie asa.

                    Oricum mi-e dor de sunetul ala de motor adevarat turat la 7500 rpm de la accord..te ungea pe suflet. Asta de la 1.5 cu turbo si cvt e masina de tuns iarba). Dar macar trage destul de bine. Ce-i drept nu mi-e dor de consumul de la 2.4, dar la drum lung era cu maxim 1-2 litri mai mult decat ce am acu. 6-7 fata de 7-8 la CL, ceea ce nu era deloc deranjant. Consumul de oras in schimb.... Motorul mare intr-adevar este pt drumuri lungi.

                    VIitorul clar e Hibrid cu un motor de 2.0 minim benzina.
                    Last edited by alexme24; 10-02-20, 22:35.

                    Comment


                    • Cel mai probabil Civic XI va fi si hibrid. Sistemul de pe CR-V hibrid este interesant. Cu o baterie putin mai mare cred ca ar fi un mare succes pe Civic. Corolla hibrid mi se pare super ok pentru oras si iesiri ocazionale. Si Ioniq este o masina excelenta. Usor-usor ajungem acolo.

                      Legat de joja, si eu m-am uitat de vreo 3 ori, n-am intels nimic si nu ma mai uit ca nu vad nimic oricum. Cutia de viteze o tin in D majoritatea timpului si in S doar daca am coborari/urcari sau serpentine sa am nevoie de control mai precis. Eco folosesc la drum lung cu ACC ca altfel mi se pare prea amortita masina in oras. Nu cred ca face mare diferenta la consum. Pornesc si plec si incerc sa nu ma mai consum cu chestiile astea. Doar un zdranganit in bord ma deranjeaza ocazional cu motorul rece si atat.

                      Comment


                      • Sincer, si imi pare rau ca scriu pe topicul lui bobescu, dar nu cred ca se mai arunca nimeni la civic XI asa usor. Eu zic in numele meu, ca din pacate asta va fi ultima honda, asta pana nu or aduce accordul hibrid sau sa revolutioneze cu o masina noua/model nou. Oricum nu sta honda in mine, dar poate la nivel global, in special cei cu crv, or sa se gandeasca de 10 ori inainte ss cumpere. Hibridul va costa destul de mult, iar la banii aia, cred ca deja te uiti la un sh de maxim un an vechime dintr-o gama superioara.(poate chiar si un model3 electric de ce nu) - toyota rav 4 , un lexus. Desigur nu stim cum vor evolua preturile pana atunci sau care va fi trendul peste 2-3 ani. Un lucru e cert. In toata industria, calitatea a luat o clar in jos.

                        Comment


                        • Calitatea in jos si preturile in sus zic eu!

                          Comment


                          • Am ajuns săptămâna trecută la reprezentanta autoklass, pentru a raporta nivelul crescut de ulei, după cum s-a văzut și în poze mai sus, uleiul a fost peste plasticul galben de pe joja. Am mai raportat și o bătaie pe la suspensie pe partea dreapta (care se manifestă uneori) și un zornăit metalic in mijlocul bordului la rece intre 1600-1800 rpm.
                            legat de ulei, mi-au spus sa las cam 1-2 min masina la relanti dimineață să scadă turația, că baga ulei in benzina, că așa sunt toate motoarele cu injecție directă... . Uneori dimineață sunt pe fuga maxim, nu am timp sa mai stau 2 min sa fixez turometru și să mă rog de el sa scadă mai repede. Menționez că nu mi s-a aprins nici un martor în bord.
                            Solutia lor a fost sa scoată din ulei, parca vreo 100 ml... . Le-am spus că nu e treaba ok ce fac ei, și ce facem pe termen lung. Au spus că după următorul schimb la 3000 km sa merg la ei sa mai verifice odată, că atunci pot trage o concluzie.... , acum find târziu dat fiind km 5000 și regimul urban....
                            M-au întrebat de regimul de mers, am zis că de la ultimul schimb din noiembrie de la 9300 km(actual 14200) am mers mult în oras în trafic greu, cam 30 min pe 9 km, au zis că din cauza regimului meu la Oil life mai am 3000 km, total aprox 8000 km cat ar veni pe schimbul asta.
                            Dat fiind faptul că uleiul este contaminat cu benzina m-am programat pentru 20 martie la schimb ulei și filtru, nu îl mai las 3000 km cat ar mai fi avut conform senzorului.
                            Mă așteptam să ofere sa să facă ei un schimb gratuit, dar nu ai cu cine. Macar este 360 lei pe oferta următorul schimb, dar daca ulterior se va mă întâmpla la fel nu o sa mai las sa treaca de la mine. Sa fac schimb de ulei la 5000 km este absurd, nu e mașină de curse totuși și am un regim civilizat de mers.
                            Legat de suspensie mi-au spus că nu au găsit nimic, și că mai troncane uneori că e sistemul de suspensie de pe spate mic, și nu e Mercedes totuși... ).
                            Legat de zornăitul din bord, bineînțeles la test nu s-a mai manifestat, temperaturile find de peste 12 grade și mașină încălzită.
                            Am mai raportat și o sacadare usoara a cutiei cvt la frânare pe ultimii 20-15 km/h-0 km/h, a zis că e normal să facă așa cu break holdul activat, într-adevăr merg in oraș doar cu el și fără e mai ok.
                            In afara de motivele de îngrijorare cu uleiul masina merge bine, mai aud uneori cate un zgomot de suspensie despre care nu mă așteptam să îl aud la mașină noua de 20+ k euro. La prima pornire se mai aude zornăitul metalic la motor sau cutie până , ca un lanț neuns, ce se manifestă pana ce scot mașina din P și se aude doar din afara mașinii.
                            ​​Suspensia este o idee cam sport pentru mine, chiar și cu jante pe 16 si gume conti cu balon de 55, prin oraș am învățat în principiu gropile, merg încet, fac jaloane etc, spre disperarea celor cu Logan ce merg fara grija.
                            All in all îmi place masina, merge ca in tren nemțesc, trage liniar frumos, pe S si clapete îmi incanta urechile in intervalul 2500-4500 rpm. Pe eco merge f smooth in trafic. Combinația acc cu cvt este superbă la drum lung. Consumul este decent pentru cai ei, aprox 9-10% in trafic greu și 5-6 % la drum lung.
                            ​​​​

                            Comment


                            • Tie ti au zis sa stai la relantiu 2 minute, iar mie mi au zis sa nu stau deloc.
                              Este destul de straniu. Habar nu au ce sa faca.

                              Comment


                              • Orice motor cu injectie directa prezinta fenomenul de oil dilution mai mult sau mai putin. La unele nu se observa cresterea nivelului pentru ca au si un oarecare consum de ulei care se compenseza cu cresterea nivelului din aportul de benzina/motorina. La Honda, probabil consumul de ulei este foarte mic, de aceea se observa o crestere de nivel.
                                Eu zic sa nu te mai uiti la joja aia si sa mergi pe "mana" computerului de bord, ca altfel dai in psihoza. Oricum, daca azi iti arata ca mai ai 3000 km, in final vei face mai putini pt ca oil life nu scade liniar. ECU-ul tau a sesizat deja regimul nasol de exploatare asa ca oil life scade "vertiginos" tocmai pt a te duce mai repede la schimbul uleiului si a evita uzura motorului din cauza uleiului din ce in ce mai subtiat. Si zic ca nu are rost sa mai pui un "coeficient de siguranta" si de la tine.

                                Comment

                                Working...
                                X