Bobescu: '19 Honda Civic Sedan 1.5T, CVT, Elegance, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bobescu: '19 Honda Civic Sedan 1.5T, CVT, Elegance, Polished Metal Metallic

    Buna dimineata,

    Am revenit pe forum dupa o scurta pauza, mai precis am dorit sa revin efectiv dupa ce am reusit sa intru in posesia primei mele masini noi - Honda Civic sedan CVT, polished metal. Va fi un post lung, sper sa nu va plictisesc, in care vreau sa va impartasesc expeienta mea de a cumpara masina.
    Dupa cum am mai amintit, sunt din Timisoara si vin de pe un ford mondeo 2.0 tdci, care m-a serivit cu brio timp de 10 ani, fiind prima mea masina, eu avand 19 ani atunci. Fordul l-am luat la 84 k km in 2009, el fiind productie iulie 2005, era cu numere de Spania. Pretul atunci a fost relativ bun 7000 euro, cu mentiunea ca am platit taxa de inmatriculare 9400 lei la vremea aceea, pe care, cu tot cu dobanda am recuperat aproximativ 11000 ron dupa 3-4 ani. pe partea de motor a fost impecabil, ma uimea de fiecare data cum tragea, avand cuplu de 285 nm si 115 cai, in 5 trepte. Nu a mancat gram de ulei, iar consumul a fost f ok, pentru cum se misca si pentru dimensiunile ei, aproximativ 8-9 in Timisoara, si 5.5-6.5 afara in functie de cum mergeam. DIn pacate pe partea de directie, schimbam ceva, pica altceva, la fel si kitul de ambreaj la 140.000 km, iar acum la 215.000 cerea un altul. Am dat fordul cu 1650 euro, tot unui tanar de 19 ani, in stare buna - interiorul impecabil, directia pusa la punct, cu mentiunea ambreajului si volantei care se cere schimbata.
    Revenind la procesul de achizitie al Hondutei, eu aproximativ de prin 2014-2015 aveam in gand si ma documentam despre alte masini cu gandul sa schimb fordul. Puteam sa iau un q3 cu 40k km in 2015 la un pret foarte bun, dar conjuctura a fost de asa natura ca s-a nimerit sa imi cumpar o locuinta, bine am si facut - eu stateam in chirie.

    Prin 2018 m-am mai pus pe picioare si la sfarsit de 2018 am inceput serios sa fac un short list, sa ma documentez, sa merg la reprezentante. Cum am mai amintit puteam sa iau de la o ruda un Pasat cc din 2015, aproape full, 2.0 tdi, 177 cai, 380. nm, dsg, 4x4, bixenon adaptiv, suspensii adaptive, scaune electrice, masina avand 90 k km si un pret de 16 k euro. Era primul proprietar, carte de service full, foarte intretinuta, era o masina de 38 k euro. Dezavantajul era ca avea pachet executive la scaune spate, fiind 2 si bancheta nu se rabata, era fixa, si faptul ca era diesel. Masina am condus-o era impecabila, nu avem ce sa ii reprosez. Dar era si diesel eu5. Tot am facut calcule, noi in familie mai avem un hyundai i30, 1.4 benzina, manual, luat de nou din 2014, 0 probleme. In gandul meu am zis ca la 16 k euro mai bine sa fie ceva nou, si am renuntat la pasat, ma gandeam ca am fost satul de bagat bani in ford, la pasat cred ca dau faliment daca pica ceva, mai bine sa ma uit spre o masina noua cu garantie. Si am inceput cautarile, criterile erau urmatoarele, benzina, minim 140 cai, preferabil automat, si cat de cat spatioasa, de la mondeo sa nu dau prea mult inapoi. Bugetul initial era undeva la 16 k, banii de pasat.

    Honda civic era un vis indepartat, m-a vrajit inca de cand am vazut-o la mall la tm in 2017, de atunci am rupt youtube pe reviews. Apoi am inceput crescator pe buget, noul i30 nu mi-a placut la design, si era scumput pe 1.4 turbo auto, aprox 17 k. Noua elantra 2019, 1.6 aspirat manual 15k , dar destul de basic, iar pe auto 17k+. Noul kadjar facelift era o optiune interesanta cu motorul 1.33 auto, inalt, spatios, batea in 22k, dar am o reticienta la renault, plus ca era destul de plasticos in interior. Ford mondeo 2019 facelift era o varianta interesanta, dar in sinea mea fugeam de ford, si motorul de 1.5 turbo e gurmand, si oarecum slow pentru 4.8+m ai masinii, erau discounturi mari la mondeo, il scoteam la un 22-23 echipat f ok. L-am condus si a fost ok, dar nu sa ma dea pe spate, era barcuta.
    In finala am trecut la honda, unde spre surprinderea mea era una de test sedan la autoklass tm, cu 2 hartii in geam - discount 2000 eu si eligibil rabla. M-am inmuiat, am programat repede un test, era un executive sedan cvt, si m-a dat pe spate cum a mers, tehnologia, cutia, eu caut comfort, iar cvt e perfect pentru mine, merge ca untul. Am facut apoi test si cu manuala, nu zic, mai implicat condusul, dar sunt satul de mestecat si timisoara e tot mai aglomerata, un drum de 9-10 km se face in 30-40 min. Am condus si noua corolla 2019 hybrid. Masina f ok, la aceiasin bani de civic sedan, iar pe combi + 1000 eu, am stat mult pe ganduri, dotari similare, garantie 6 ani sau 160 k km, + faruri cu led standard + cel mai mare un consum de 4.6 combinat, in testul meu de 30 de km. Nu avea navi, sau android auto sau apple car play, iar asta a fost turnoff, ca interiorul era mai mic, mai claustrofob si puterea, adica mult zgomot si no go, pe cartea atinge 100 in 11 sec. Masina e f smooth la mers normal, face interesant motorasul electric, in oras sau regulamentar pana in 100 e minunat, dar in depasiri, il simti cum lucreaza, dar sau mers semi sportiv face multa galagie. Cutia e mai cvt decat cea de honda, cum apesi putin ambaleaza motorul de numa. Pe honda e f civilizata cutia in comparatie. Alte optiuni mai erau - kia ceed combi, care arata ca un mini seria 5 combi din spate, dar pe dotari similare cu honda bate in 22 k, opel insignia grand sport, si citroen c4 picasso, dar la motorizari inca nu sta bine si e mult mai scump, adica iei la un 25 k eu auto de 1.2. E senzatie maxima pozitia sus si parbrizul panoramic, doar pentru asta l-as fi luat.

    Sa revenim la Honda, doream initial facelift 2019, dar nu am mai avut rabdare si vazut schimbarile minore am decis sa dau avansul in 28 februarie, plus ca discountul era pt masinile de stoc. Am fost indecis in legatura cu culoarea, imi placea maxim burgundy, dar din motive practice, fiind pretentioasa, (eu stau intr o zona cu praf, noroi- am de mers 100 m pe un drum de pamant- bun dar de pamant) am mers pe polished metalic si nu imi pare rau, in soare, curata arata bine, plus ca ii scoate in evidenta bine linile. Dealarul mi-a aratat stocul din tara, iar cvt cu civ 2019 era asta si una albastra, cu civ 2018 fiind mai multe. Am dat avansul in 28 feb, cu mentiunea ca asteptam si rabla, eu am fost reticient ca se va incadra, but i was lucky. Spre frustrarea mea, masina mi-a adus-o la o sapt, si de atunci pana in 19 apr, a stat la autoklass in curte. Din pacata abia in 12 apr, a demarat rabla si dupa o sapt am reusit sa iau masina.

    Am facut 360 km in 2 zile si inca sunt mega entuziasmat, nu imi vine sa cred ca am reusit. Imi place maxim cum arata, si la ext si int, este surinzator de spatioasa, si merge la fel de bine cum arata. Am deslusit si acc si lkas, si am reusit sa contectez telefonul, pe apple car play mi se pare net superior fata de android auto, trebe sa shimb si telu, sa vad ca sunt fan google pixel. Mai am multe de descoperit, dar mai intai sa ma invat cu condusul masini, sa simt cat de cat masina, apoi jucariile ei. Prima 100 am facut-o in oras si putin afara, consum 10, la mers frumos. Ieri am scos masina 260 km la drum intins tm-resita-valiug si ma impresionat maxim misto merge, ce precisa e directia si cutia ce smooth este. ACC si LKAS m-am jucat putin, interesat dar si scary putin la inceput. Waze pe displayul e super, cu toate ca nu am reusit, sau poate ca nu merge sa imi arate indicatiile waze si in bord, doar navi masinii imi arata. Padelele sunt iar super, am mers maxim cu 125, si pare sa mearga fara cel mai mic efort, abia astept sa iasa din rodaj sa o trec de 3-4000 rpm, cand am inteles de la voi ca prinde viata. Nu am trecut inca in sport sau eco.
    Ca si plusuri e lookul, int-ext, atrage priviri, spatiu, tehnologia, comfortul. Consumul pe ultima 100 de km la mers pe drum national, aprox regulamentar, a fost de 5.7%, ma declar foarte multumit, e consum de diesel.

    Ca si lipsuri fata de ford pe care le-am remarcat in prmul rand, dar e un lucru asumat, nu mai am haionul de pe mondeo, unde bagat bicicleta cu roti cu tot, sau ce voiam eu. Sper sa intre o cursiera macar in portbagaj. Trebuie sa ii iau bare la honduta. Faptul ca nu am suport ochelari in plafon si un locsor pentru portofel, la mondeo aveam unul ascuns, in bord la genunchiul stang al soferului.
    Primele mici dezamagiri, ca este o idee mai zgomotoasa, din cauza cauciucurilor, la viteze peste 100. Sub volan, daca te apleci se vad materialele de antifonare iar a portbagaj, partea de sus putea fi mai bine protejata, sa nu se vada firele. Tapiserie de pe usi si cotiera pare sa prinda praf/mizerie imediat.

    Ca si proiect, vreau sa ii cumpar jante aliaj pe 16 pentru la iarna, folii, ca am vazut ca se cam incalzeste, bare sau carlig, pentru bicicleta, inca ma mai gandesc, si cel mai important sa cumpar o ceara ceramica, cu duritate 9h, din ce am citit si vazut face treaba ok. Cred ca am sa comand kit de piele artificiala de pe aliexpress, pentru cotiera si fete usi, din ce am vazut ca arata bine.

    Revin cu impresii pe masura ce o conduc. Multumesc Cosmin pentru sfaturi si pareri !
    bobescu25
    Senior Member
    Last edited by bobescu25; 21-04-19, 10:47.

  • #2
    felicitari. f frumoasa, sa va imprieteniti si multi km fara probleme!

    Comment


    • #3
      Sa o conduci cu placere multi km. si fara de probleme!.

      Comment


      • #4
        Multi km. sa ai cu probleme zero.Eu am Executivul MT aceeasi culoare luata in toamna.Super multumit.La fel o sa fii si tu,garantat !

        Comment


        • #5
          Felicitari pentru achizitie!
          Sa o conduci cu placere!!!

          Comment


          • #6
            Felicitari, e faina masinuta. Daca vrei comfort, rotile pe 16 is o idee foarte buna, eu am simtit ceva diferenta pe hatchback 16" vs. sedan 17'' mai ales la guri de canal, rosturi de dilatatie de la poduri, etc.

            Comment


            • #7
              Multumesc pentru primire !
              Am 450 km si imi place tot mai mult honduta, cutia merge ca untul, f smooth, sunetul subtil, nu vreau sa exagerez, dar venind de pe diesel imi da impresia unui motor v6 de 3000 cc. Directia variabila e super in oras, pozitia la volan joasa iara imi place mult. Si arata de zile mari ).
              As avea cateva intrebari daca ma puteti ajuta
              1. legat de tableta centrala, daca se poate updata? a primit vreun update pana acum?
              2. A aparut un update nou de la garmin?
              3. Sfaturi despre perioada de rodaj? e ok daca mai folosesc clapetele din staple volanului de la cvt? sa nu depasesc o anumita viteza, sau turatie? Din ce am citit nu ar trebui sa depasesc 3000 rpm, sa o calc lin?
              4. unde as putea gasi o roata de rezerva la un pret decent?
              5. recomandati protectie ceramica? de care?
              6. Legat de waze pe android auto, nu imi merge, primesc un mesaj ca trebuie sa il deschid prima data pe telefon, iar pe tel e blocata icoana, nu se intampla nimic. Waze pe apple car play, merge bine.

              Comment


              • #8
                3. Din manual: During the first 600 miles (1,000km) of operation, avoid sudden acceleration or full throttle operation so as not to damage the engine or powertrain.
                4. olx?
                EX. Accord '05 CL9 Satin Silver
                Del Sol '94 ESI
                CIVIC X 1.5 Sport Plus CVT
                BMW Z4 '03 Titan Silver

                Comment


                • #9
                  Sa ai noroc de ea!
                  '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc !

                    Am ajuns la aproape 1000 de km, imi place masinuta si abia astept sa o pot calca mai mult de 3000 rpm. Am avut si un mic incident, intr-o seara mergeam cu 100 pe dn si am dat peste un iepure ... din pacate pentru el, dar din fericire pentru mine nu au fost pagube. Ghinion, a fost prima data in 11 ani de cand conduc si dau peste un animal.
                    Am si o prima problemuta, dupa pornirea la rece se aude un zornait metalic cam 20-30 secunde. Am incercat sa vad daca e de la AC, dar face la fel si cu AC dezactivat. Dealearul a spus ca e normal si ca ar fi de la clima, mie nu mi se pare... A mai patit cineva?
                    A doua chestiune ce am observat este ca la relanti, vibreaza masina parca mai mult decat mi-as fi dorit, nu vreau sa spun ca face ca un diesel, dar la hyundaiul i30 1.4 benzina ce il avem, la relanti nu are absolut nici o vibratie. Daca tin usa soferului deschisa, se vede cum tremura. Am folosit si benzina 95 de la rompetrol dar si 98, e la fel.
                    In rest tinuta de drum e impecabila, tehnologia si sistemele de asistenta la fel si consumul este ca la fordutul ce l-am avut, undeva la 5.5 afara, 7.5 mediu.
                    Am rezolvat cu waze, reinstaland aplicatia pe telefon. Din ce am observat, doar pe google maps si pe navigatia garmin imi arata sagetile de la navi si in bord, pe waze nu.
                    De vreo 2 zile, la aproape 1000 km, a calculat prima data si uleiul, imi arata ca trebuie facut la 7100 km de acum inainte. Deci undeva la 8000 km. Cam devreme, ma asteptam un minim 10k.
                    bobescu25
                    Senior Member
                    Last edited by bobescu25; 01-05-19, 23:22.

                    Comment


                    • #11
                      Zornaitul ala se pare ca se aude la toate motoarele de 1.5 la pornirea la rece. Prin state au incercat inlocuirea diverselor piese si se pare ca solutia pana la urma a fost un ulei mai gros.
                      La 1000km ai terminat rodajul, nu? Mie atat mi-au recomandat, atat am menajat masina.

                      Comment


                      • #12
                        Felicitari pentru achizitie. Pe 30 aprilie am luat-o si eu pe a mea, identica cu a ta, tot de la Autoklass dar Constanta. Am aproape 900 km cu ea pana acum si imi place mult. Am scapat si cateva kick down-uri pana acum si dupa ce termin rodajul o sa merg putin mai infipt o vreme sa o cunosc mai bine. Si eu vin tot de la Ford, Focus 2007 1.6 TDCi.

                        Anvelopele sunt execrabile, mi se par foarte zgomotoase. Nici Focus nu era atat de zgomotos cu anvelope eco. Uneori apar mici greierasi pe la torpedou si chiar la capacul volanului dar odata identificati sunt remediabili. Si inca nu mi-am gasit pozitia confortabila in scaun, la drum mai lung ma cam chinuie, dar asta e vina mea, nu a masinii. Inca ne cunoastem, nu o am nici de o saptamana.

                        Comment


                        • #13
                          foarte frumoasa masina bbr91, sa o conduci cu placere

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by holaciabi View Post
                            foarte frumoasa masina bbr91, sa o conduci cu placere
                            Multumesc. Si mie imi place a ta, mai ales cum se vad DRL ziua.

                            Comment


                            • #15
                              Azi m-am uitat la service reminder si imi arata 160 zile ramase pana la revizie, fara niciun cod. Desi are 900 km masina, majoritatea extra urban. Aveti idee daca scade numarul de zile si daca sta masina? Ca la mine va sta vreo 4 luni in garaj, cu porniri ocazionale doar.
                              BBR91
                              Senior Member
                              Last edited by BBR91; 07-05-19, 17:11.

                              Comment

                              Working...
                              X