Buna dimineata,
Am revenit pe forum dupa o scurta pauza, mai precis am dorit sa revin efectiv dupa ce am reusit sa intru in posesia primei mele masini noi - Honda Civic sedan CVT, polished metal. Va fi un post lung, sper sa nu va plictisesc, in care vreau sa va impartasesc expeienta mea de a cumpara masina.
Dupa cum am mai amintit, sunt din Timisoara si vin de pe un ford mondeo 2.0 tdci, care m-a serivit cu brio timp de 10 ani, fiind prima mea masina, eu avand 19 ani atunci. Fordul l-am luat la 84 k km in 2009, el fiind productie iulie 2005, era cu numere de Spania. Pretul atunci a fost relativ bun 7000 euro, cu mentiunea ca am platit taxa de inmatriculare 9400 lei la vremea aceea, pe care, cu tot cu dobanda am recuperat aproximativ 11000 ron dupa 3-4 ani. pe partea de motor a fost impecabil, ma uimea de fiecare data cum tragea, avand cuplu de 285 nm si 115 cai, in 5 trepte. Nu a mancat gram de ulei, iar consumul a fost f ok, pentru cum se misca si pentru dimensiunile ei, aproximativ 8-9 in Timisoara, si 5.5-6.5 afara in functie de cum mergeam. DIn pacate pe partea de directie, schimbam ceva, pica altceva, la fel si kitul de ambreaj la 140.000 km, iar acum la 215.000 cerea un altul. Am dat fordul cu 1650 euro, tot unui tanar de 19 ani
, in stare buna - interiorul impecabil, directia pusa la punct, cu mentiunea ambreajului si volantei care se cere schimbata.
Revenind la procesul de achizitie al Hondutei, eu aproximativ de prin 2014-2015 aveam in gand si ma documentam despre alte masini cu gandul sa schimb fordul. Puteam sa iau un q3 cu 40k km in 2015 la un pret foarte bun, dar conjuctura a fost de asa natura ca s-a nimerit sa imi cumpar o locuinta, bine am si facut - eu stateam in chirie.
Prin 2018 m-am mai pus pe picioare si la sfarsit de 2018 am inceput serios sa fac un short list, sa ma documentez, sa merg la reprezentante. Cum am mai amintit puteam sa iau de la o ruda un Pasat cc din 2015, aproape full, 2.0 tdi, 177 cai, 380. nm, dsg, 4x4, bixenon adaptiv, suspensii adaptive, scaune electrice, masina avand 90 k km si un pret de 16 k euro. Era primul proprietar, carte de service full, foarte intretinuta, era o masina de 38 k euro. Dezavantajul era ca avea pachet executive la scaune spate, fiind 2 si bancheta nu se rabata, era fixa, si faptul ca era diesel. Masina am condus-o era impecabila, nu avem ce sa ii reprosez. Dar era si diesel eu5. Tot am facut calcule, noi in familie mai avem un hyundai i30, 1.4 benzina, manual, luat de nou din 2014, 0 probleme. In gandul meu am zis ca la 16 k euro mai bine sa fie ceva nou, si am renuntat la pasat, ma gandeam ca am fost satul de bagat bani in ford, la pasat cred ca dau faliment daca pica ceva, mai bine sa ma uit spre o masina noua cu garantie. Si am inceput cautarile, criterile erau urmatoarele, benzina, minim 140 cai, preferabil automat, si cat de cat spatioasa, de la mondeo sa nu dau prea mult inapoi. Bugetul initial era undeva la 16 k, banii de pasat.
Honda civic era un vis indepartat, m-a vrajit inca de cand am vazut-o la mall la tm in 2017, de atunci am rupt youtube pe reviews. Apoi am inceput crescator pe buget, noul i30 nu mi-a placut la design, si era scumput pe 1.4 turbo auto, aprox 17 k. Noua elantra 2019, 1.6 aspirat manual 15k , dar destul de basic, iar pe auto 17k+. Noul kadjar facelift era o optiune interesanta cu motorul 1.33 auto, inalt, spatios, batea in 22k, dar am o reticienta la renault, plus ca era destul de plasticos in interior. Ford mondeo 2019 facelift era o varianta interesanta, dar in sinea mea fugeam de ford, si motorul de 1.5 turbo e gurmand, si oarecum slow pentru 4.8+m ai masinii, erau discounturi mari la mondeo, il scoteam la un 22-23 echipat f ok. L-am condus si a fost ok, dar nu sa ma dea pe spate, era barcuta.
In finala am trecut la honda, unde spre surprinderea mea era una de test sedan la autoklass tm, cu 2 hartii in geam - discount 2000 eu si eligibil rabla. M-am inmuiat
, am programat repede un test, era un executive sedan cvt, si m-a dat pe spate cum a mers, tehnologia, cutia, eu caut comfort, iar cvt e perfect pentru mine, merge ca untul. Am facut apoi test si cu manuala, nu zic, mai implicat condusul, dar sunt satul de mestecat si timisoara e tot mai aglomerata, un drum de 9-10 km se face in 30-40 min. Am condus si noua corolla 2019 hybrid. Masina f ok, la aceiasin bani de civic sedan, iar pe combi + 1000 eu, am stat mult pe ganduri, dotari similare, garantie 6 ani sau 160 k km, + faruri cu led standard + cel mai mare un consum de 4.6 combinat, in testul meu de 30 de km. Nu avea navi, sau android auto sau apple car play, iar asta a fost turnoff, ca interiorul era mai mic, mai claustrofob si puterea, adica mult zgomot si no go, pe cartea atinge 100 in 11 sec. Masina e f smooth la mers normal, face interesant motorasul electric, in oras sau regulamentar pana in 100 e minunat, dar in depasiri, il simti cum lucreaza, dar sau mers semi sportiv face multa galagie. Cutia e mai cvt decat cea de honda, cum apesi putin ambaleaza motorul de numa. Pe honda e f civilizata cutia in comparatie. Alte optiuni mai erau - kia ceed combi, care arata ca un mini seria 5 combi din spate, dar pe dotari similare cu honda bate in 22 k, opel insignia grand sport, si citroen c4 picasso, dar la motorizari inca nu sta bine si e mult mai scump, adica iei la un 25 k eu auto de 1.2. E senzatie maxima pozitia sus si parbrizul panoramic, doar pentru asta l-as fi luat.
Sa revenim la Honda, doream initial facelift 2019, dar nu am mai avut rabdare si vazut schimbarile minore am decis sa dau avansul in 28 februarie, plus ca discountul era pt masinile de stoc. Am fost indecis in legatura cu culoarea, imi placea maxim burgundy, dar din motive practice, fiind pretentioasa, (eu stau intr o zona cu praf, noroi- am de mers 100 m pe un drum de pamant- bun dar de pamant) am mers pe polished metalic si nu imi pare rau, in soare, curata arata bine, plus ca ii scoate in evidenta bine linile. Dealarul mi-a aratat stocul din tara, iar cvt cu civ 2019 era asta si una albastra, cu civ 2018 fiind mai multe. Am dat avansul in 28 feb, cu mentiunea ca asteptam si rabla, eu am fost reticient ca se va incadra, but i was lucky. Spre frustrarea mea, masina mi-a adus-o la o sapt, si de atunci pana in 19 apr, a stat la autoklass in curte. Din pacata abia in 12 apr, a demarat rabla si dupa o sapt am reusit sa iau masina.
Am facut 360 km in 2 zile si inca sunt mega entuziasmat, nu imi vine sa cred ca am reusit. Imi place maxim cum arata, si la ext si int, este surinzator de spatioasa, si merge la fel de bine cum arata. Am deslusit si acc si lkas, si am reusit sa contectez telefonul, pe apple car play mi se pare net superior fata de android auto, trebe sa shimb si telu
, sa vad ca sunt fan google pixel. Mai am multe de descoperit, dar mai intai sa ma invat cu condusul masini, sa simt cat de cat masina, apoi jucariile ei. Prima 100 am facut-o in oras si putin afara, consum 10, la mers frumos. Ieri am scos masina 260 km la drum intins tm-resita-valiug si ma impresionat maxim misto merge, ce precisa e directia si cutia ce smooth este. ACC si LKAS m-am jucat putin, interesat dar si scary putin la inceput. Waze pe displayul e super, cu toate ca nu am reusit, sau poate ca nu merge sa imi arate indicatiile waze si in bord, doar navi masinii imi arata. Padelele sunt iar super, am mers maxim cu 125, si pare sa mearga fara cel mai mic efort, abia astept sa iasa din rodaj sa o trec de 3-4000 rpm, cand am inteles de la voi ca prinde viata. Nu am trecut inca in sport sau eco.
Ca si plusuri e lookul, int-ext, atrage priviri, spatiu, tehnologia, comfortul. Consumul pe ultima 100 de km la mers pe drum national, aprox regulamentar, a fost de 5.7%, ma declar foarte multumit, e consum de diesel.
Ca si lipsuri fata de ford pe care le-am remarcat in prmul rand, dar e un lucru asumat, nu mai am haionul de pe mondeo, unde bagat bicicleta cu roti cu tot, sau ce voiam eu. Sper sa intre o cursiera macar in portbagaj. Trebuie sa ii iau bare la honduta. Faptul ca nu am suport ochelari in plafon si un locsor pentru portofel, la mondeo aveam unul ascuns, in bord la genunchiul stang al soferului.
Primele mici dezamagiri, ca este o idee mai zgomotoasa, din cauza cauciucurilor, la viteze peste 100. Sub volan, daca te apleci se vad materialele de antifonare iar a portbagaj, partea de sus putea fi mai bine protejata, sa nu se vada firele. Tapiserie de pe usi si cotiera pare sa prinda praf/mizerie imediat.
Ca si proiect, vreau sa ii cumpar jante aliaj pe 16 pentru la iarna, folii, ca am vazut ca se cam incalzeste, bare sau carlig, pentru bicicleta, inca ma mai gandesc, si cel mai important sa cumpar o ceara ceramica, cu duritate 9h, din ce am citit si vazut face treaba ok. Cred ca am sa comand kit de piele artificiala de pe aliexpress, pentru cotiera si fete usi, din ce am vazut ca arata bine.
Revin cu impresii pe masura ce o conduc. Multumesc Cosmin pentru sfaturi si pareri !
Am revenit pe forum dupa o scurta pauza, mai precis am dorit sa revin efectiv dupa ce am reusit sa intru in posesia primei mele masini noi - Honda Civic sedan CVT, polished metal. Va fi un post lung, sper sa nu va plictisesc, in care vreau sa va impartasesc expeienta mea de a cumpara masina.
Dupa cum am mai amintit, sunt din Timisoara si vin de pe un ford mondeo 2.0 tdci, care m-a serivit cu brio timp de 10 ani, fiind prima mea masina, eu avand 19 ani atunci. Fordul l-am luat la 84 k km in 2009, el fiind productie iulie 2005, era cu numere de Spania. Pretul atunci a fost relativ bun 7000 euro, cu mentiunea ca am platit taxa de inmatriculare 9400 lei la vremea aceea, pe care, cu tot cu dobanda am recuperat aproximativ 11000 ron dupa 3-4 ani. pe partea de motor a fost impecabil, ma uimea de fiecare data cum tragea, avand cuplu de 285 nm si 115 cai, in 5 trepte. Nu a mancat gram de ulei, iar consumul a fost f ok, pentru cum se misca si pentru dimensiunile ei, aproximativ 8-9 in Timisoara, si 5.5-6.5 afara in functie de cum mergeam. DIn pacate pe partea de directie, schimbam ceva, pica altceva, la fel si kitul de ambreaj la 140.000 km, iar acum la 215.000 cerea un altul. Am dat fordul cu 1650 euro, tot unui tanar de 19 ani

Revenind la procesul de achizitie al Hondutei, eu aproximativ de prin 2014-2015 aveam in gand si ma documentam despre alte masini cu gandul sa schimb fordul. Puteam sa iau un q3 cu 40k km in 2015 la un pret foarte bun, dar conjuctura a fost de asa natura ca s-a nimerit sa imi cumpar o locuinta, bine am si facut - eu stateam in chirie.
Prin 2018 m-am mai pus pe picioare si la sfarsit de 2018 am inceput serios sa fac un short list, sa ma documentez, sa merg la reprezentante. Cum am mai amintit puteam sa iau de la o ruda un Pasat cc din 2015, aproape full, 2.0 tdi, 177 cai, 380. nm, dsg, 4x4, bixenon adaptiv, suspensii adaptive, scaune electrice, masina avand 90 k km si un pret de 16 k euro. Era primul proprietar, carte de service full, foarte intretinuta, era o masina de 38 k euro. Dezavantajul era ca avea pachet executive la scaune spate, fiind 2 si bancheta nu se rabata, era fixa, si faptul ca era diesel. Masina am condus-o era impecabila, nu avem ce sa ii reprosez. Dar era si diesel eu5. Tot am facut calcule, noi in familie mai avem un hyundai i30, 1.4 benzina, manual, luat de nou din 2014, 0 probleme. In gandul meu am zis ca la 16 k euro mai bine sa fie ceva nou, si am renuntat la pasat, ma gandeam ca am fost satul de bagat bani in ford, la pasat cred ca dau faliment daca pica ceva, mai bine sa ma uit spre o masina noua cu garantie. Si am inceput cautarile, criterile erau urmatoarele, benzina, minim 140 cai, preferabil automat, si cat de cat spatioasa, de la mondeo sa nu dau prea mult inapoi. Bugetul initial era undeva la 16 k, banii de pasat.
Honda civic era un vis indepartat, m-a vrajit inca de cand am vazut-o la mall la tm in 2017, de atunci am rupt youtube pe reviews. Apoi am inceput crescator pe buget, noul i30 nu mi-a placut la design, si era scumput pe 1.4 turbo auto, aprox 17 k. Noua elantra 2019, 1.6 aspirat manual 15k , dar destul de basic, iar pe auto 17k+. Noul kadjar facelift era o optiune interesanta cu motorul 1.33 auto, inalt, spatios, batea in 22k, dar am o reticienta la renault, plus ca era destul de plasticos in interior. Ford mondeo 2019 facelift era o varianta interesanta, dar in sinea mea fugeam de ford, si motorul de 1.5 turbo e gurmand, si oarecum slow pentru 4.8+m ai masinii, erau discounturi mari la mondeo, il scoteam la un 22-23 echipat f ok. L-am condus si a fost ok, dar nu sa ma dea pe spate, era barcuta.
In finala am trecut la honda, unde spre surprinderea mea era una de test sedan la autoklass tm, cu 2 hartii in geam - discount 2000 eu si eligibil rabla. M-am inmuiat

Sa revenim la Honda, doream initial facelift 2019, dar nu am mai avut rabdare si vazut schimbarile minore am decis sa dau avansul in 28 februarie, plus ca discountul era pt masinile de stoc. Am fost indecis in legatura cu culoarea, imi placea maxim burgundy, dar din motive practice, fiind pretentioasa, (eu stau intr o zona cu praf, noroi- am de mers 100 m pe un drum de pamant- bun dar de pamant) am mers pe polished metalic si nu imi pare rau, in soare, curata arata bine, plus ca ii scoate in evidenta bine linile. Dealarul mi-a aratat stocul din tara, iar cvt cu civ 2019 era asta si una albastra, cu civ 2018 fiind mai multe. Am dat avansul in 28 feb, cu mentiunea ca asteptam si rabla, eu am fost reticient ca se va incadra, but i was lucky. Spre frustrarea mea, masina mi-a adus-o la o sapt, si de atunci pana in 19 apr, a stat la autoklass in curte. Din pacata abia in 12 apr, a demarat rabla si dupa o sapt am reusit sa iau masina.
Am facut 360 km in 2 zile si inca sunt mega entuziasmat, nu imi vine sa cred ca am reusit. Imi place maxim cum arata, si la ext si int, este surinzator de spatioasa, si merge la fel de bine cum arata. Am deslusit si acc si lkas, si am reusit sa contectez telefonul, pe apple car play mi se pare net superior fata de android auto, trebe sa shimb si telu

Ca si plusuri e lookul, int-ext, atrage priviri, spatiu, tehnologia, comfortul. Consumul pe ultima 100 de km la mers pe drum national, aprox regulamentar, a fost de 5.7%, ma declar foarte multumit, e consum de diesel.
Ca si lipsuri fata de ford pe care le-am remarcat in prmul rand, dar e un lucru asumat, nu mai am haionul de pe mondeo, unde bagat bicicleta cu roti cu tot, sau ce voiam eu. Sper sa intre o cursiera macar in portbagaj. Trebuie sa ii iau bare la honduta. Faptul ca nu am suport ochelari in plafon si un locsor pentru portofel, la mondeo aveam unul ascuns, in bord la genunchiul stang al soferului.
Primele mici dezamagiri, ca este o idee mai zgomotoasa, din cauza cauciucurilor, la viteze peste 100. Sub volan, daca te apleci se vad materialele de antifonare iar a portbagaj, partea de sus putea fi mai bine protejata, sa nu se vada firele. Tapiserie de pe usi si cotiera pare sa prinda praf/mizerie imediat.
Ca si proiect, vreau sa ii cumpar jante aliaj pe 16 pentru la iarna, folii, ca am vazut ca se cam incalzeste, bare sau carlig, pentru bicicleta, inca ma mai gandesc, si cel mai important sa cumpar o ceara ceramica, cu duritate 9h, din ce am citit si vazut face treaba ok. Cred ca am sa comand kit de piele artificiala de pe aliexpress, pentru cotiera si fete usi, din ce am vazut ca arata bine.
Revin cu impresii pe masura ce o conduc. Multumesc Cosmin pentru sfaturi si pareri !
Comment