KYTIC: '16 Honda Civic 4D 1.8 i-VTEC M/T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KYTIC: '16 Honda Civic 4D 1.8 i-VTEC M/T

    Salutare Hondisti!
    De ceva timp (2 saptamani mai ecact) sunt posesor de Honda Civic ES 2016 1.8 i-VTEC M/T.
    Caut de ceva timp o masina, osciland intre una noua (care ar fi insemnat un leasing) si una second hand. Au fost cateva promotii bune pe care le-am ratat, gen vechea generatie Mazda 3 sau Toyota Corolla care aveau un pret de ~ 16.000 , mi-a placut cum arata noua Mazda 3 dar era putin cam scumpa si motorul dw 2.0 l 122 CP a fost o dezamagire pentru mine.
    Mai aveam ca variante noul Ford Focus, care mi-a lasat o impresie buna, cu un motor decent (1.5 150 CP cu turbina si GPF) si un design inbunatatit cosiderabil fata de generatia anterioara sau Civic-ul nou 1.5 VTEC. Civic-ul cam depasea bugetul, la Focus nu eram impacat cu filtru particule, am vazut ca cei ce fac mai mult oras (cum e si cazul meu) ajung sa faca plimbari pentru a se finaliza regenerarile GPF-ului.
    Urmaream si piata second hand, astfel am gasit compromisul intre masina noua si una second hand - Civic ES, 1.8 i-VTEC, 2016, 16.000 km, garantie pana in august 2019, extragarantie pana august 2019. Am facut verificarea la Asko, au gasit scurgeri de ulei la amortizoarele spate, dar sunt acoperite de garantie. M-am inteles cu proprietarul (parea genul ce tine la masina, avea toate locasurile pline de lavete, masina arata aproape impecabil, cotiera putina uzata, exteriorul arata bine) care vrea sa-si cumpere noul Civic 1.5 VTEC.
    Impresii in cele 2 saptamani si ~ 1000 km - sta foarte bine pe sosea, motorul imi place din ce in ce mai mult chiar daca nu are cuplul unui motor turbo. Cred ca e printre ultimile motoare aspirate decente care, sper eu, sa fie fiabil neavand turbina si filtru particule. Bordul e ergonomic, orientat catre sofer, desi computerul de bord mi se pare greoi si nu foarte intuitiv, un alt minus ar fi tapiteria, materialul mi se pare sensibil.
    Overall cred ca e o masina reusita, cu mai multe plusuri, ansamblul motor cutie viteze mi se par potrivite pentru caroseria asta.
    Urmeaza sa incep cu inmatricularea, dar cred ca o las pe dupa sarbatorile Pascale.
    Numai bine va doresc!!


  • #2
    Sa ai noroc de el.

    Eu am peste 200000 km cu motorul asta, deci nu ai de ce sa iti faci griji de fiabilitate.
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #3
      Hristos a inviat!
      Am o bataie de cap cu bluetooth-ul, mai exact nu salveaza telefoanele imperecheate - trebuie sa introduc codul la fiecare conectare. Bluetooth-ul este unul Parrot CK3100, oferit bonus de catre delearul Asko (deci ma astept sa mai fie si altii care sa-l aiba). L-am resetat la setarile din fabrica, arata ca are memorie disponibila, dar la fiecare conectare / imperechere apare mesajul "memory full". Din ce-am mai vazut se pare ca ar fi inversate + de baterie cu + de cheie (sau e legat doar pe plusul de cheie), cand iau contactul se inchide direct, fara sa apara mesajul de ramas bun.
      A mai patit cineva la fel?

      Inca o nelamurire (care ar putea avea legatura) - sistemul audio nu porneste fara contact - asa e gandit, e posibil sa nu aiba + de cheie disponibil?

       

      Comment


      • #4
        Buna seara!
        Vad ca e destul de multa liniste pe aici, asa ca mai vin eu cu impresii dupa alte cate sute de km parcursi.
        Cum am mai spus, motorul trage bine daca-l turezi. Cand treci de 4500 RPM simti cum incepe sa traga, intre 4500 ~ 6500 chiar are o repriza .
        Am citit topicurile celorlalti colegi (o parte ce-i drept) si am vazut discutandu-se de consumuri. Eu, la un mers obisnuit, pe drumuri cam aglomerate, cu depasiri, mers putin mai alert am scos 6.8 in ~ 400 km (extraurban). Dupa alimentare, cand s-a resetat consumul (eram la intrarea in Bacau dinspre Focsani) am vrut sa vad cam cat scot minim. Astfel, pe 46 km, pana la intrarea in Roman am scos 4.9 l/100 km in conditiile in care aproximativ 7 km au fost in oras, destul de lejer ce-i drept dar in care consumul a fost de 5.7 (iesirea din Bacau spre Roman aveam consumul mediu de 5.7). Daca am scadea km parcursi in oras ar iesi un consum sub 4.8, dar nu cred ca o sa mai vada consumul asta, nu as mai avea rabdare. Am mers cu ~ 80-90 km/h in afara si ~60 - 70 km/h in localitate iar reprizele de accelerare - doar din greutatea pantofului .
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Super! Consumuri din astea scoteam si eu, o data am mers de la Albota la Caciulata 199km cu 5.34. Acum a ta o avea start/stop si poate de asta mai reduce cate ceva. Dar, cum spuneai, e cam plictisitor sa mergi asa...


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          '10 CR-Z 1.5 i-VTEC IMA
          Ex: '15 Civic 4D 1.8 i-VTEC

          Comment


          • #6
            N-are Start/Stop, doar ca am scos maximul posibil cred. Am urmarit strict consumul, sa vad cat de mic pot sa-l scot.
            Chiar am citit tot topicul Civic-ului tau, din discutiile de acolo am zis sa vad si eu cat scot. Imi pare rau pentru Civic-ul tau, dar vad ca pana la urma a fost un pas in fata - arata foarte bine CR-Z-ul.

            Comment


            • #7
              Da, intr-adevar. CR-Z-ul e un pas in spate... la consum fara sa ma chinui prea tare am scos 4.8. Cred ca se poate mai mult. Totusi, asa cum spunea un coleg pe forum, a alege o masina doar pt ca consuma putin e ca si cum te-ai insura cu o urata doar pt ca gateste bine


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              '10 CR-Z 1.5 i-VTEC IMA
              Ex: '15 Civic 4D 1.8 i-VTEC

              Comment

              Working...
              X