Salut
Incepand cu jumatatea lui mai , anul asta, sunt posesorul masinii din titlu. Intre timp, am urmarit forumul, dar nu am apucat sa postez si eu.
Masina veche a fost un Opel Astra G, din 2001, cumparata in 2009 de mine. O masina cinstita , ieftina la piese si la care se defecta cate ceva la intervale fixe de timp . Dupa ce am ramas fara frane la o trecere de pietoni (spart conducta de frana) si fara antigerl in radiator, am considerat ca merit mai mult de la viata asta ....
Nu am fost fan Honda inainte (dar nici nu aveam nimic impotriva marcii ). Am cautat sa cumpar o masina noua, in jurul sumei de 15 000 euro, care sa aiba motor cat de cat si dotari la fel. Asa a iesit Honda Civic sedan 1.8 142 cai castigatoare. Am incercat sa o cumpar cu programul Rabla, dar intarzierea lui de anul asta imi dadea planurile peste cap. Asa ca nu am mai asteptat (mai ales ca masina ma astepta la dealer) si am cumparat-o, cu aprox 16150 euro. (la 14700 ar fi fost mega super afacere, dar nici asa nu ma plang).
Relatia cu dealerul din Iasi a fost foarte buna. AM facut Casco si RCA , la Generalli, tot la ei. Casco - 517 EUR /an , franciza 100 euro; RCA 550 RON/an , cu preluare bonus de la masina veche.
Taxa de mediu: 1400 RON. Asta m-a enervat tare, dar am trecut peste.
Am la activ cu ea aprox 8000 de km, un drum in Grecia (3500 km) si multe drumuri scurte in oras (Iasi)
Ce imi place :
-Pana acum functioneaza "ca uns" ...
-Motorul (asta stie toata lumea),
- cutia de viteze...mie imi place foarte mult - merge la "sfirla"- ;
-farurile xenon (obisnuit fiind cu farurile matuite, cu becuri clasice);
-dezaburirea la parbriz :GROZAVA,
-Ac-ul foarte eficient - baga aer rece in 10 secunde, indiferent de caldura de afara,
-incalzirea in scaune eficienta ;
-sistemul keyless: "pui mana" si se deschide;
-plasticul la interior este destul de bine finisat ;
-volanul sport - comenzile sunt la locul lor ;
-Sistemul de aprindere automata lumini merge foarte bine
-105KM/h in treapta 2-a...
-consumul in oras si in mers in exterior linistit (pana pe la 120 km/h)
-modul Econ la drum lung
-Cruise control sau cum sa acelerezi/decelerezi din buton (sa ajungi in zona "de confort" a consumului). Am facut asta pe autostrada la greci, pe care , dupa ce am urcat, stiam ca am de mers aprox 700 km, cu un plin: am scazut viteza din buton pana cand autonomia indicata a trecut de 700 km : adica undeva in jur de 120 KM/h. Am reusit sa ma tin de ea la dus...La intors , stiind ce bani mai am , m-am simtit bine - 180 de multe ori, accelerari la podea, de astea. Ce sa zic, in zona 130-200 km/h accelereaza uniform si repede.-consumul sub 10l in oras (cam 9l/100 km).
Ce-mi place mai putin:
-Inca imi da o senzatie de "fragilitate", la interior....
-cum se "umfla" fata la usa cand se inchide geamul
-culoarea la tapiterie...desi am realizat ca bejul ala galbejit, sau ce o fi este o culoare foarte "antijeg"
-daca ma intind mai bine in scaun, ating cu capul sus (probabil avand si trapa, e plafonul mai jos)
-antifonarea : comparand chiar si vechiul Opel, as putea spune ca "e sublima, dar lipseste cu desavarsire". In special cand ploua sau e apa pe jos, parca ai fi cu geamurile deschise. Aerul vajaie la oglinzi, etc. Te obisnuiesti pana la urma, mai ales cand te apuca strechea si stai cu acul dupa ora 12....
-turatia motorului in treapta 6, la 130-140 km/h. Nu pot sa inteleg cum in treapta 6, la 130, ai 3500 de ture. De fapt problema mea e consumul la viteza aia....Nu e masina de autostrada
-Modul Econ in oras: mai tare te enerveza (iti ia din putere), si nu face mare branza la consum
-indicatorul de schimbat vitezele: Daca te tii dupa el, e posibil sa obtii consumuri putin mai bune, dar doar daca nu incerci accelerari mai bruste: daca esti in treapta 5, la 1500 de ture , si vrei s-o "arzi", s-a dus naibii toata economia de pana atunci. Asa ca il ignor. Daca o tii in 2500 de ture, constant, ai un consum foarte bun si esti mai fericit .
-portbagajul "ieftin" : mocheta mult mai slaba calitativ decat la veachea masina, lipsa oricarui mijloc de fixare - nici un carlig, nici un locsor unde sa pun trusa, triunghi...nimic nimic, chel; se vad toate "matele" de la boxele spate, cabluri, becuri, etc in partea de sus a portbagajului. Nu stiu cat de scump ar fi fost o bucata de material sa acopere.
- de vopsea nu zic nimic, ca nu ma intereseaza prea tare....
Investitii:
covorase cauciuc:
https://www.autolux.ro/covorase-cauc...suri-dedicate/
Se potrivesc bine.
AM vazut ca au aparut si covorase dedicate tip mocheta. O sa lecumpar, ca mi se pare ca dau mai bine (pentru vara viitoare): https://www.autolux.ro/covorase-moch...t-840165black/
Tavita portbagaj : foarte buna,utila , de calitate: http://rimimg.ro/autoshop/tavite-por...n-premium.html
Geanta organizare portbagaj: foarte utila, bunisoara: https://www.autolux.ro/geanta-organi...cm-bit-126721/
Parasolar mare si bun: https://www.autolux.ro/parasolar-fat...-crd-lam66847/
Nu fac reclama la site-ul de mai sus....probabil se gasesc si in alte parti. Eu de acolo am luat si pot sa confirm pentru ele.
I-am pus saptamana trecuta anvelope de iarna, pe jantele originale : Barum polaris 3, 205/55/R16, 91 H, Schimbat + echilibrat + cazare 6 luni la anvelopele de vara =188 RON. Anvelopele par bune, nu sunt mai zgomotase ca cele de vara cu care a venit masina (Continental) si sper sa ma tina mult.
O sa pun si poze, dar sa o spal putin
Daca aveti intrebari sau curiozitati, nu ezitati!
Incepand cu jumatatea lui mai , anul asta, sunt posesorul masinii din titlu. Intre timp, am urmarit forumul, dar nu am apucat sa postez si eu.
Masina veche a fost un Opel Astra G, din 2001, cumparata in 2009 de mine. O masina cinstita , ieftina la piese si la care se defecta cate ceva la intervale fixe de timp . Dupa ce am ramas fara frane la o trecere de pietoni (spart conducta de frana) si fara antigerl in radiator, am considerat ca merit mai mult de la viata asta ....
Nu am fost fan Honda inainte (dar nici nu aveam nimic impotriva marcii ). Am cautat sa cumpar o masina noua, in jurul sumei de 15 000 euro, care sa aiba motor cat de cat si dotari la fel. Asa a iesit Honda Civic sedan 1.8 142 cai castigatoare. Am incercat sa o cumpar cu programul Rabla, dar intarzierea lui de anul asta imi dadea planurile peste cap. Asa ca nu am mai asteptat (mai ales ca masina ma astepta la dealer) si am cumparat-o, cu aprox 16150 euro. (la 14700 ar fi fost mega super afacere, dar nici asa nu ma plang).
Relatia cu dealerul din Iasi a fost foarte buna. AM facut Casco si RCA , la Generalli, tot la ei. Casco - 517 EUR /an , franciza 100 euro; RCA 550 RON/an , cu preluare bonus de la masina veche.
Taxa de mediu: 1400 RON. Asta m-a enervat tare, dar am trecut peste.
Am la activ cu ea aprox 8000 de km, un drum in Grecia (3500 km) si multe drumuri scurte in oras (Iasi)
Ce imi place :
-Pana acum functioneaza "ca uns" ...
-Motorul (asta stie toata lumea),
- cutia de viteze...mie imi place foarte mult - merge la "sfirla"- ;
-farurile xenon (obisnuit fiind cu farurile matuite, cu becuri clasice);
-dezaburirea la parbriz :GROZAVA,
-Ac-ul foarte eficient - baga aer rece in 10 secunde, indiferent de caldura de afara,
-incalzirea in scaune eficienta ;
-sistemul keyless: "pui mana" si se deschide;
-plasticul la interior este destul de bine finisat ;
-volanul sport - comenzile sunt la locul lor ;
-Sistemul de aprindere automata lumini merge foarte bine
-105KM/h in treapta 2-a...
-consumul in oras si in mers in exterior linistit (pana pe la 120 km/h)
-modul Econ la drum lung
-Cruise control sau cum sa acelerezi/decelerezi din buton (sa ajungi in zona "de confort" a consumului). Am facut asta pe autostrada la greci, pe care , dupa ce am urcat, stiam ca am de mers aprox 700 km, cu un plin: am scazut viteza din buton pana cand autonomia indicata a trecut de 700 km : adica undeva in jur de 120 KM/h. Am reusit sa ma tin de ea la dus...La intors , stiind ce bani mai am , m-am simtit bine - 180 de multe ori, accelerari la podea, de astea. Ce sa zic, in zona 130-200 km/h accelereaza uniform si repede.-consumul sub 10l in oras (cam 9l/100 km).
Ce-mi place mai putin:
-Inca imi da o senzatie de "fragilitate", la interior....
-cum se "umfla" fata la usa cand se inchide geamul
-culoarea la tapiterie...desi am realizat ca bejul ala galbejit, sau ce o fi este o culoare foarte "antijeg"
-daca ma intind mai bine in scaun, ating cu capul sus (probabil avand si trapa, e plafonul mai jos)
-antifonarea : comparand chiar si vechiul Opel, as putea spune ca "e sublima, dar lipseste cu desavarsire". In special cand ploua sau e apa pe jos, parca ai fi cu geamurile deschise. Aerul vajaie la oglinzi, etc. Te obisnuiesti pana la urma, mai ales cand te apuca strechea si stai cu acul dupa ora 12....
-turatia motorului in treapta 6, la 130-140 km/h. Nu pot sa inteleg cum in treapta 6, la 130, ai 3500 de ture. De fapt problema mea e consumul la viteza aia....Nu e masina de autostrada
-Modul Econ in oras: mai tare te enerveza (iti ia din putere), si nu face mare branza la consum
-indicatorul de schimbat vitezele: Daca te tii dupa el, e posibil sa obtii consumuri putin mai bune, dar doar daca nu incerci accelerari mai bruste: daca esti in treapta 5, la 1500 de ture , si vrei s-o "arzi", s-a dus naibii toata economia de pana atunci. Asa ca il ignor. Daca o tii in 2500 de ture, constant, ai un consum foarte bun si esti mai fericit .
-portbagajul "ieftin" : mocheta mult mai slaba calitativ decat la veachea masina, lipsa oricarui mijloc de fixare - nici un carlig, nici un locsor unde sa pun trusa, triunghi...nimic nimic, chel; se vad toate "matele" de la boxele spate, cabluri, becuri, etc in partea de sus a portbagajului. Nu stiu cat de scump ar fi fost o bucata de material sa acopere.
- de vopsea nu zic nimic, ca nu ma intereseaza prea tare....
Investitii:
covorase cauciuc:
https://www.autolux.ro/covorase-cauc...suri-dedicate/
Se potrivesc bine.
AM vazut ca au aparut si covorase dedicate tip mocheta. O sa lecumpar, ca mi se pare ca dau mai bine (pentru vara viitoare): https://www.autolux.ro/covorase-moch...t-840165black/
Tavita portbagaj : foarte buna,utila , de calitate: http://rimimg.ro/autoshop/tavite-por...n-premium.html
Geanta organizare portbagaj: foarte utila, bunisoara: https://www.autolux.ro/geanta-organi...cm-bit-126721/
Parasolar mare si bun: https://www.autolux.ro/parasolar-fat...-crd-lam66847/
Nu fac reclama la site-ul de mai sus....probabil se gasesc si in alte parti. Eu de acolo am luat si pot sa confirm pentru ele.
I-am pus saptamana trecuta anvelope de iarna, pe jantele originale : Barum polaris 3, 205/55/R16, 91 H, Schimbat + echilibrat + cazare 6 luni la anvelopele de vara =188 RON. Anvelopele par bune, nu sunt mai zgomotase ca cele de vara cu care a venit masina (Continental) si sper sa ma tina mult.
O sa pun si poze, dar sa o spal putin
Daca aveti intrebari sau curiozitati, nu ezitati!
Comment