Salutare tuturor!
Începe episodul al doilea din povestea acestei mașini (Episodul 1 aici: http://www.hondafan.ro/forum/showthr...anium-Metallic). Pe scurt, mașina a fost luată de Marr anul trecut, așa cum frumos a povestit el și a fost foarte încântat de dânsa. Apoi, printr-un concurs de împrejurări, mașina a ajuns la dealerul Subaru din Brașov. Aici am intrat eu „pe fir”.
O paranteză despre mine: Aveam nevoie să-mi schimb mașina, la modul stringent (de vreo 5 ani tot caut, dar mai serios în ultimele 6-8 luni). Inițial voiam să-mi o mașină „de toată lumea” - VW, Skoda, oricum VAGă (pun intended). Mă gândeam la un Golf 7 2.0 sau la Jetta. Însă dorind o mașină de 2-3 ani (mi se pare prea mult să o cumpăr nouă) pe care să o țin 7-8 (pe aceasta am ținut-o 9 ani), care să se încadreze într-un anume buget și să fie cât mai fiabilă și relativ puternică, și neapărat de la o persoană de încredere (cu istoric „curat”) mi-am dat seama că greu voi găsi un diesel cu puțini km (și reali!) și bine întreținut și în buget. După mai multe căutări mi-am dat seama că o mașină SH este o adevărată loterie în România. Să plec în Germania mi se părea o investiție de timp și nervi (și bani) care nu o puteam justifica ușor (mai ales că prezintă și oarece riscuri). Mai cunosc oameni care aduc mașini, dar nici ei nu pot garanta totdeauna pentru istoricul mașinii. Puteam să apelez la un evaluator auto, chiar l-am contactat pe unul foarte renumit, însă mi s-a părut cam aiurea să dau 500€ ca să-mi găsească el mașină. Apoi m-am gândit că de la o firmă aș avea mai multă încredere (am văzut un Golf 6 break la una cu nume nemțesc și foarte ok la prima vedere - dar s-a dovedit țeapă). Apoi m-am gândit că pe forumuri aș putea avea mai multe șanse la o mașină bună, pentru că aici sunt oameni pasionați, care nu-și bat joc de mașini și în plus poți vedea istoricul mașinii. Apoi citind un raport din UK cum că Honda Jazz a avut cele mai puține intrări în service mi s-a deschis mintea, că eu tocmai asta caut în primul rând, o mașină fiabilă. Și așa am ajuns pe forumul acesta. Timp de câteva luni am citit cam tot ce se scrie pe aici, și care m-ar ajuta să-mi conturez o idee despre Honda, că nu știam nimic, sincer (auzisem doar că „e scumpe la piese” și „poate la americani, dar aici la noi nu e bună dom'le”). Mi-a plăcut ce am citit și, deși sunt conștient că totdeauna pot apărea surprize, totuși am primit încrederea că o Honda bine întreținută nu te lasă la greu. Plus că toată lumea zice că e o mașină „fun to drive”. Eu nu știam ce e aia. Și mi-a intrat în cap... Începusem să văd numai Honde pe stradă (chiar și în Roșiorii de Vede am descoperit un Accord 2.2 diesel din 2004). Apoi am avut ocazia să conduc 2 Honda Jazz a unor prieteni (ca să vezi!). În fine, vreau să vă mulțumesc tuturor pentru ajutorul dat la întrebările și problemele ridicate de mine anterior acestei achiziții. Închidem paranteza.
După multe căutări, tatonări, discuții, calcule și după un drum făcut la Brașov + test drive de 50 km, gândit și iar răsgândit, ieri am adus mașina în „curtea” mea (aka „în spatele blocului” ). Deci e oficial: Hondița lui Marr este acum la mine. Sărim peste detalii specifice direct în subiect, primele impresii după „achiziție”: mașinuța este WOW! (față de ce am eu acum este, cum spunea un coleg pe forum, „rachetă” ).
Am făcut 299 km de la Brașov la Roșiorii de Vede via București (A3) - un drum cu „de toate”. Se comportă bine la drum, se simte stabilă, iar motorul trage bine, fiind în același timp economic. Am făcut depășiri scurte și s-a comportat foarte bine. Încă am nevoie să mă obișnuiesc cu ea, așa că nu am riscat. Ea zice să schimb mai repede treptele, și în general am făcut-o, însă mi se pare că cel mai bine răspunde în apropierea turației de cuplu maxim. Deci de pe la 3000 în sus. Totuși, parcă la 2500-3000 e cel mai eficientă în raportul consum/cuplu. Voi ce părere aveți?
Interiorul: Foarte prietenos cu șoferul, totul la îndemână, display-urile așezate unde trebuie. Totuși, am simțit și eu nevoia de buton de pauză/mute (atunci când sună telefonul). Scaunul e foarte confortabil, spatele meu e fericit . Ambientul e plăcut, și cel mai important, miroase a nou încă.
Consum: de la ieșire spre Brașov până la intrare pe A3 - 5.1% cu climă pornită și roțile de iarnă în mașină. Sincer, mi-a depășit așteptările, dar poate pt că era „la vale”. Pe autostradă i-am dat să văd ce poate . M-am dus lejer la 170 km/h, dar m-am oprit, că mai am 6 puncte penalizare de luna trecută În plus, consumul creștea simțitor, am mai „recuperat” ce am câștigat anterior, așa că am lăsat-o mai moale, cam la 120 km/h. Rezultatul final - 5,9. La ieșire din București, trafic de seară (lejer), parcat, mers la facultate, pornit spre casă, am scos 6,3. Acasă aveam 6.2. Eu sunt foarte mulțumit de consum momentan (nu știu cum este cel real, revin după ce termin rezervorul și fac iar plinul. Momentan am pus benzină 95 de la OMV, data viitoare voi pune și 98 sau 100 ce au ei mai bun să văd dacă e vreo diferență).
Apropo de parcare și București, m-au trecut toate apele până am parcat între două mașini (aproape de o intersecție și cu unul care aștepta în spatele meu ). Mașina este mai mare decât break-ul meu Polo sau cel puțin vizibilitatea este diferită în spate. Deși fostul proprietar i-a pus senzori de parcare (care piuiau de nebuni), încă trebuie să mă obișnuiesc cu noua situație. Am scăpat cu fața curată totuși. (M-am gândit că dacă aș locui în București mi-aș lua o mașină foarte scurtă. Voi cum vă descurcați?)
În altă ordine de idei, sunt bucuros că nu mi s-a mai oprit la plecarea de pe loc (decât o dată ) - cu dieselul plec doar din ambreiaj. Impresia e că ține foarte jos ambreiajul (nu știu dacă e doar o impresie) și în plus constat că trebuie să o turez puțin la plecare ca să nu se oprească.
Am avut și un mic „incident”. La un moment dat între București și Roșiori s-a aprins un martor portocaliu. M-am panicat , am oprit pe dreapta, am luat cartea și am aflat că e senzorul de presiune a roților. Am verificat roțile și erau ok. Acum ce fac cu ăsta, că a rămas aprins? A, și acum când am verificat-o am observat că clipocește un beculeț roșu în bord după ce o închid. E o alarmă activă sau are legătură cu atenționarea din bord?
Momentan mașina stă parcată și așteaptă restul de acte de la Auto Kino ca să o trec „în numele meu” (sper să găsesc ce numere vreau). Dar cel mai mult așteaptă un Casco, să mergem cu mai puțin stres. Apropo, știe cineva cum se poate „rezolva” cel mai bine, după tranzacție, o daună (mică) ce nu a fost sesizată de fostul proprietar? E vreo procedură prin care să prelungesc asigurarea curentă, sau să o transfer cumva pe numele meu, de la același asigurător? Oricum să acopere și perioada asta de la radiere până la înmatriculare?
Ca să închei, sunt conștient că nu e mașina perfectă (îmi lipsește momentan bluetooth, mi-aș fi dorit Cruise control și xenon, și trapa panoramică ar fi fost foarte mișto, ca și oglinzile rabatabile, și visam și la o cutie automată), însă nu le putem avea pe toate (în aceleași condiții). Cât despre comparația cu diesel, în cuvintele unui coleg de pe forum: am ales fiabilitatea în detrimentul consumului și al cuplului. Sper să fie formula câștigătoare.
Ca nou venit, contez mai departe pe experiența voastră și dacă pot ajuta și eu cu ceva aici voi fi bucuros. Să fiți iubiți și să aveți călătorii cât mai plăcute!
(Cam lung postul dar erau multe de zis de prima dată. Va urma)
Începe episodul al doilea din povestea acestei mașini (Episodul 1 aici: http://www.hondafan.ro/forum/showthr...anium-Metallic). Pe scurt, mașina a fost luată de Marr anul trecut, așa cum frumos a povestit el și a fost foarte încântat de dânsa. Apoi, printr-un concurs de împrejurări, mașina a ajuns la dealerul Subaru din Brașov. Aici am intrat eu „pe fir”.
O paranteză despre mine: Aveam nevoie să-mi schimb mașina, la modul stringent (de vreo 5 ani tot caut, dar mai serios în ultimele 6-8 luni). Inițial voiam să-mi o mașină „de toată lumea” - VW, Skoda, oricum VAGă (pun intended). Mă gândeam la un Golf 7 2.0 sau la Jetta. Însă dorind o mașină de 2-3 ani (mi se pare prea mult să o cumpăr nouă) pe care să o țin 7-8 (pe aceasta am ținut-o 9 ani), care să se încadreze într-un anume buget și să fie cât mai fiabilă și relativ puternică, și neapărat de la o persoană de încredere (cu istoric „curat”) mi-am dat seama că greu voi găsi un diesel cu puțini km (și reali!) și bine întreținut și în buget. După mai multe căutări mi-am dat seama că o mașină SH este o adevărată loterie în România. Să plec în Germania mi se părea o investiție de timp și nervi (și bani) care nu o puteam justifica ușor (mai ales că prezintă și oarece riscuri). Mai cunosc oameni care aduc mașini, dar nici ei nu pot garanta totdeauna pentru istoricul mașinii. Puteam să apelez la un evaluator auto, chiar l-am contactat pe unul foarte renumit, însă mi s-a părut cam aiurea să dau 500€ ca să-mi găsească el mașină. Apoi m-am gândit că de la o firmă aș avea mai multă încredere (am văzut un Golf 6 break la una cu nume nemțesc și foarte ok la prima vedere - dar s-a dovedit țeapă). Apoi m-am gândit că pe forumuri aș putea avea mai multe șanse la o mașină bună, pentru că aici sunt oameni pasionați, care nu-și bat joc de mașini și în plus poți vedea istoricul mașinii. Apoi citind un raport din UK cum că Honda Jazz a avut cele mai puține intrări în service mi s-a deschis mintea, că eu tocmai asta caut în primul rând, o mașină fiabilă. Și așa am ajuns pe forumul acesta. Timp de câteva luni am citit cam tot ce se scrie pe aici, și care m-ar ajuta să-mi conturez o idee despre Honda, că nu știam nimic, sincer (auzisem doar că „e scumpe la piese” și „poate la americani, dar aici la noi nu e bună dom'le”). Mi-a plăcut ce am citit și, deși sunt conștient că totdeauna pot apărea surprize, totuși am primit încrederea că o Honda bine întreținută nu te lasă la greu. Plus că toată lumea zice că e o mașină „fun to drive”. Eu nu știam ce e aia. Și mi-a intrat în cap... Începusem să văd numai Honde pe stradă (chiar și în Roșiorii de Vede am descoperit un Accord 2.2 diesel din 2004). Apoi am avut ocazia să conduc 2 Honda Jazz a unor prieteni (ca să vezi!). În fine, vreau să vă mulțumesc tuturor pentru ajutorul dat la întrebările și problemele ridicate de mine anterior acestei achiziții. Închidem paranteza.
După multe căutări, tatonări, discuții, calcule și după un drum făcut la Brașov + test drive de 50 km, gândit și iar răsgândit, ieri am adus mașina în „curtea” mea (aka „în spatele blocului” ). Deci e oficial: Hondița lui Marr este acum la mine. Sărim peste detalii specifice direct în subiect, primele impresii după „achiziție”: mașinuța este WOW! (față de ce am eu acum este, cum spunea un coleg pe forum, „rachetă” ).
Am făcut 299 km de la Brașov la Roșiorii de Vede via București (A3) - un drum cu „de toate”. Se comportă bine la drum, se simte stabilă, iar motorul trage bine, fiind în același timp economic. Am făcut depășiri scurte și s-a comportat foarte bine. Încă am nevoie să mă obișnuiesc cu ea, așa că nu am riscat. Ea zice să schimb mai repede treptele, și în general am făcut-o, însă mi se pare că cel mai bine răspunde în apropierea turației de cuplu maxim. Deci de pe la 3000 în sus. Totuși, parcă la 2500-3000 e cel mai eficientă în raportul consum/cuplu. Voi ce părere aveți?
Interiorul: Foarte prietenos cu șoferul, totul la îndemână, display-urile așezate unde trebuie. Totuși, am simțit și eu nevoia de buton de pauză/mute (atunci când sună telefonul). Scaunul e foarte confortabil, spatele meu e fericit . Ambientul e plăcut, și cel mai important, miroase a nou încă.
Consum: de la ieșire spre Brașov până la intrare pe A3 - 5.1% cu climă pornită și roțile de iarnă în mașină. Sincer, mi-a depășit așteptările, dar poate pt că era „la vale”. Pe autostradă i-am dat să văd ce poate . M-am dus lejer la 170 km/h, dar m-am oprit, că mai am 6 puncte penalizare de luna trecută În plus, consumul creștea simțitor, am mai „recuperat” ce am câștigat anterior, așa că am lăsat-o mai moale, cam la 120 km/h. Rezultatul final - 5,9. La ieșire din București, trafic de seară (lejer), parcat, mers la facultate, pornit spre casă, am scos 6,3. Acasă aveam 6.2. Eu sunt foarte mulțumit de consum momentan (nu știu cum este cel real, revin după ce termin rezervorul și fac iar plinul. Momentan am pus benzină 95 de la OMV, data viitoare voi pune și 98 sau 100 ce au ei mai bun să văd dacă e vreo diferență).
Apropo de parcare și București, m-au trecut toate apele până am parcat între două mașini (aproape de o intersecție și cu unul care aștepta în spatele meu ). Mașina este mai mare decât break-ul meu Polo sau cel puțin vizibilitatea este diferită în spate. Deși fostul proprietar i-a pus senzori de parcare (care piuiau de nebuni), încă trebuie să mă obișnuiesc cu noua situație. Am scăpat cu fața curată totuși. (M-am gândit că dacă aș locui în București mi-aș lua o mașină foarte scurtă. Voi cum vă descurcați?)
În altă ordine de idei, sunt bucuros că nu mi s-a mai oprit la plecarea de pe loc (decât o dată ) - cu dieselul plec doar din ambreiaj. Impresia e că ține foarte jos ambreiajul (nu știu dacă e doar o impresie) și în plus constat că trebuie să o turez puțin la plecare ca să nu se oprească.
Am avut și un mic „incident”. La un moment dat între București și Roșiori s-a aprins un martor portocaliu. M-am panicat , am oprit pe dreapta, am luat cartea și am aflat că e senzorul de presiune a roților. Am verificat roțile și erau ok. Acum ce fac cu ăsta, că a rămas aprins? A, și acum când am verificat-o am observat că clipocește un beculeț roșu în bord după ce o închid. E o alarmă activă sau are legătură cu atenționarea din bord?
Momentan mașina stă parcată și așteaptă restul de acte de la Auto Kino ca să o trec „în numele meu” (sper să găsesc ce numere vreau). Dar cel mai mult așteaptă un Casco, să mergem cu mai puțin stres. Apropo, știe cineva cum se poate „rezolva” cel mai bine, după tranzacție, o daună (mică) ce nu a fost sesizată de fostul proprietar? E vreo procedură prin care să prelungesc asigurarea curentă, sau să o transfer cumva pe numele meu, de la același asigurător? Oricum să acopere și perioada asta de la radiere până la înmatriculare?
Ca să închei, sunt conștient că nu e mașina perfectă (îmi lipsește momentan bluetooth, mi-aș fi dorit Cruise control și xenon, și trapa panoramică ar fi fost foarte mișto, ca și oglinzile rabatabile, și visam și la o cutie automată), însă nu le putem avea pe toate (în aceleași condiții). Cât despre comparația cu diesel, în cuvintele unui coleg de pe forum: am ales fiabilitatea în detrimentul consumului și al cuplului. Sper să fie formula câștigătoare.
Ca nou venit, contez mai departe pe experiența voastră și dacă pot ajuta și eu cu ceva aici voi fi bucuros. Să fiți iubiți și să aveți călătorii cât mai plăcute!
(Cam lung postul dar erau multe de zis de prima dată. Va urma)
Comment