Salutare tuturor.
Ma alatur si eu clubului cu masina din titlu. Inca nu am intrat in posesia frumoasei, deci alte impresii in afara celor de la test drive nu am.
Acum ceva ani am mai condus un Civic buburuza si ne-am inteles bine... Sper ca si cu actuala sa facem casa buna.
Asa pot spune ca se misca destul de binisor, poate chiar bine, este confortabila, mai bine antifonata decat masina anterioara, si dotata ca bradul de Craciun.
Masinile pe care le-am avut in vedere:
- Civic sedan ES
- Mazda 3 sedan challange
- Corolla 1.6 luna
- si am mai tras cu ochiul si la un Qashqai.
toate cu scoruri bune la testele EuroNCAP (n-ai 5 stele, nu intri in selectie).
Pretul cel mai bun pentru dotarile standard este la Civic ES. Deja vad ca s-a modificat oferta pe site, in asteptarea rablei probabil.
Nu sunt mort dupa cum arata botul masinii, mai ales venind de pe Ralliart, dar spatele este dragut. Bordul este asemanator cu ce-mi aduc aminte de la Civicul de prin 2010, care mi s-a parut la vremea respectiva OZN. Ca tot veni vorba de hatchback, buburuza actuala imi place la interior, dar la exterior dupa parerea mea nu au facut decat sa o strice. Era perfecta asa cum era prin 2009- 2010... asta este ... gusturile nu se discuta.
Sa revenim la sedan, nu-mi place stofa bej din interior, iar scaunele mi se par , cum sa ma exprim.... putinele, saracacioase. M-am obisnuit eu cu scaune mai profilate, cu suport lateral mult mai pronuntat. Materialul de la centura de siguranta mi se pare slab calitativ, dar important este sa fie rezistent. Capacul de la portbagaj are capitonajul realizat neglijent (bagi aproape un deget intre tabla si capitonaj pe alocuri). La Lancer dupa 5 ani de folosinta capitonajul statea lipit de tabla pe tot perimetrul. Podeaua portbagajului este dintr-un placaj ordinar pe care au capsat o stofa. Rezista? Se poate schimba cu ceva AF mai solid?
Altfel la dotari tot ce-i mai lipseste este un ecran tactil. Sper sa fie fiabila ca orice japoneza si sa nu creeze probleme (cu japoneza dinainte nu am avut probleme).
De ce am luat-o? Pentru ca a avut pretul cel mai mic dintre cele analizate, pentru ca dotarea a fost cea mai generoasa, pentru ca Asko inca are un renume bun prin service-ul din Chiajna, pentru ca are 5 ani garantie (cei 3 ani de la Nissan au fost determinanti in renuntarea la achizitie) si pentru ca mi-a placut sa conduc Civicul buburuza in urma cu niste ani. Antifonarea mi s-a parut mai buna ca la Mazda. Amandoua sunt la fel de sprintene dupa parerea mea. Oricum venind de la 240 Cp, m-as putea exprima ca amandoua sunt la fel de lente. Imi convine suspensia independenta de la Civic mai mult decat bara de torsiune de la celelalte.
Despre culoare: as fi ales un alb perlat sau poate un rosu...dar din pacate nu exista in oferta, asa ca la cererea expresa a familiei am luat Urban Titanium (eu as fi mers pe Polished Metal).
Imi plac jantele alese de Honda pentru echiparea standard. Mai rar modele dragute standard. Ca tot veni vorba, desi nu am avut probleme pana acum, mi-am dorit neaparat sa am roata de rezerva si nu doar kit de reparare a anvelopei, deci, me happy.
Este prima masina cu trapa (buburuza avea plafon panoramic, dar era fix) pe care o sa o conduc, si sincer daca aveam de ales, renuntam la ea. O sa vedem cat de mult o sa o folosesc. Mai teama imi este de infiltratii de apa, condens etc. Oricum masina sta in garaj asa ca sper sa nu am probleme pe partea asta.
Mazda este cea mai frumoasa dinre masinile selectate (eh, nu chiar la fel de frumoasa ca Ralliartul, dupa care o sa tot oftez un timp), dar tot ma costa 16400 euro cu tot discountul obtinut, si comparativ cu Civic ES nu are Xenon, trapa, camera de marsarier, senzori lumina/ploaie etc etc.. Dar mai ales vine cate una pe luna de o culoare anume. Pe scurt probleme mari de disponibilitate, chiar daca as trece peste dotarile mai saracacioase. Ca sa fiu sincer si bordul de la Mazda este dragut, dar imi place mai mult cel de la Honda. Calitatea materialelor in interior, scaunele, materialele folosite, cusaturile alea rosii, totul arata un interior parca mai de calitate fata de Civic. Apropo, volanul de la Mazda este vizibil mai mare decat cel de Civic (si desi am auzit ca dimensiunea conteaza, mie imi place cel de la Civic mai mult). Oricum cele doua masini sunt extrem de apropiate in review-uri si practic se prefera una sau alta dintre masini pe baza unor criterii subiective in final. Ce a mai contat a fost si faptul ca am deja o Mazda 3 in familie, chiar daca nu-i sedan, si parca ceva m-a retinut sa iau si eu una - parca devenea uniforma.
La Corolla pretul este ok pentru dotare mai ales ca dealerul a adaugat multe pentru a o aduce la nivelul Civicului ca dotare (si wow, 6 ani garantie), dar jumatatea mea nu s-a impacat deloc cu look-ul bordului. Pe afara masina este draguta, imi place botul mai mult decat cel de la Civic si spatele ceva mai putin. Designul patratos insa al bordului in partea dreapta a dus insa intr-un final la respingerea ofertei. Experienta de la dealer insa a fost deosebita, masina prezentata frumos, punctat clar atuurile ei, pastrat legatura apoi telefonic pentru test drive si pentru a discuta diverse aspecte ale ofertei. Nota 10. Pot spune spre exemplu ca de agentul de vanzari de la Mazda nu am mai auzit nimic de la vizita in showroom.
Azi a fost zi de asigurari...620 RON RCA...wow...chiar ca s-a scumpit (asta e cu B/M - B10). Casco ~485 iepurasi. Binisor as zice. Inca nu am gasit presuri din cauciuc, dar am o promisiune pentru saptamana viitoare. Cred ca atunci vine si o tavita pentru portbagaj. Urmeaza pusul de folii fata-spate.
Acum sincer, cum este vopseaua la Honda? Se ciuruie capota? La Mitsubishi sarea destul de usor, dar capota fiind din aluminiu, macar nu avea ce sa rugineasca. Deci merita sa pun folie de protectie pe capota? Bine daca sare de un anume pret mai bine tin banii si o vopsesc.
Abia astept sa o aduc acasa si sa povestesc primele impresii. Linkul pe spritmonitor este pregatit deja, deci prea multe despre consum nu o sa am de povestit. Oricum ar fi, va fi mic, eu venind acum de la 13-14 L/100Km in oras cu Ralliartul.
Ma alatur si eu clubului cu masina din titlu. Inca nu am intrat in posesia frumoasei, deci alte impresii in afara celor de la test drive nu am.
Acum ceva ani am mai condus un Civic buburuza si ne-am inteles bine... Sper ca si cu actuala sa facem casa buna.
Asa pot spune ca se misca destul de binisor, poate chiar bine, este confortabila, mai bine antifonata decat masina anterioara, si dotata ca bradul de Craciun.
Masinile pe care le-am avut in vedere:
- Civic sedan ES
- Mazda 3 sedan challange
- Corolla 1.6 luna
- si am mai tras cu ochiul si la un Qashqai.
toate cu scoruri bune la testele EuroNCAP (n-ai 5 stele, nu intri in selectie).
Pretul cel mai bun pentru dotarile standard este la Civic ES. Deja vad ca s-a modificat oferta pe site, in asteptarea rablei probabil.
Nu sunt mort dupa cum arata botul masinii, mai ales venind de pe Ralliart, dar spatele este dragut. Bordul este asemanator cu ce-mi aduc aminte de la Civicul de prin 2010, care mi s-a parut la vremea respectiva OZN. Ca tot veni vorba de hatchback, buburuza actuala imi place la interior, dar la exterior dupa parerea mea nu au facut decat sa o strice. Era perfecta asa cum era prin 2009- 2010... asta este ... gusturile nu se discuta.
Sa revenim la sedan, nu-mi place stofa bej din interior, iar scaunele mi se par , cum sa ma exprim.... putinele, saracacioase. M-am obisnuit eu cu scaune mai profilate, cu suport lateral mult mai pronuntat. Materialul de la centura de siguranta mi se pare slab calitativ, dar important este sa fie rezistent. Capacul de la portbagaj are capitonajul realizat neglijent (bagi aproape un deget intre tabla si capitonaj pe alocuri). La Lancer dupa 5 ani de folosinta capitonajul statea lipit de tabla pe tot perimetrul. Podeaua portbagajului este dintr-un placaj ordinar pe care au capsat o stofa. Rezista? Se poate schimba cu ceva AF mai solid?
Altfel la dotari tot ce-i mai lipseste este un ecran tactil. Sper sa fie fiabila ca orice japoneza si sa nu creeze probleme (cu japoneza dinainte nu am avut probleme).
De ce am luat-o? Pentru ca a avut pretul cel mai mic dintre cele analizate, pentru ca dotarea a fost cea mai generoasa, pentru ca Asko inca are un renume bun prin service-ul din Chiajna, pentru ca are 5 ani garantie (cei 3 ani de la Nissan au fost determinanti in renuntarea la achizitie) si pentru ca mi-a placut sa conduc Civicul buburuza in urma cu niste ani. Antifonarea mi s-a parut mai buna ca la Mazda. Amandoua sunt la fel de sprintene dupa parerea mea. Oricum venind de la 240 Cp, m-as putea exprima ca amandoua sunt la fel de lente. Imi convine suspensia independenta de la Civic mai mult decat bara de torsiune de la celelalte.
Despre culoare: as fi ales un alb perlat sau poate un rosu...dar din pacate nu exista in oferta, asa ca la cererea expresa a familiei am luat Urban Titanium (eu as fi mers pe Polished Metal).
Imi plac jantele alese de Honda pentru echiparea standard. Mai rar modele dragute standard. Ca tot veni vorba, desi nu am avut probleme pana acum, mi-am dorit neaparat sa am roata de rezerva si nu doar kit de reparare a anvelopei, deci, me happy.
Este prima masina cu trapa (buburuza avea plafon panoramic, dar era fix) pe care o sa o conduc, si sincer daca aveam de ales, renuntam la ea. O sa vedem cat de mult o sa o folosesc. Mai teama imi este de infiltratii de apa, condens etc. Oricum masina sta in garaj asa ca sper sa nu am probleme pe partea asta.
Mazda este cea mai frumoasa dinre masinile selectate (eh, nu chiar la fel de frumoasa ca Ralliartul, dupa care o sa tot oftez un timp), dar tot ma costa 16400 euro cu tot discountul obtinut, si comparativ cu Civic ES nu are Xenon, trapa, camera de marsarier, senzori lumina/ploaie etc etc.. Dar mai ales vine cate una pe luna de o culoare anume. Pe scurt probleme mari de disponibilitate, chiar daca as trece peste dotarile mai saracacioase. Ca sa fiu sincer si bordul de la Mazda este dragut, dar imi place mai mult cel de la Honda. Calitatea materialelor in interior, scaunele, materialele folosite, cusaturile alea rosii, totul arata un interior parca mai de calitate fata de Civic. Apropo, volanul de la Mazda este vizibil mai mare decat cel de Civic (si desi am auzit ca dimensiunea conteaza, mie imi place cel de la Civic mai mult). Oricum cele doua masini sunt extrem de apropiate in review-uri si practic se prefera una sau alta dintre masini pe baza unor criterii subiective in final. Ce a mai contat a fost si faptul ca am deja o Mazda 3 in familie, chiar daca nu-i sedan, si parca ceva m-a retinut sa iau si eu una - parca devenea uniforma.
La Corolla pretul este ok pentru dotare mai ales ca dealerul a adaugat multe pentru a o aduce la nivelul Civicului ca dotare (si wow, 6 ani garantie), dar jumatatea mea nu s-a impacat deloc cu look-ul bordului. Pe afara masina este draguta, imi place botul mai mult decat cel de la Civic si spatele ceva mai putin. Designul patratos insa al bordului in partea dreapta a dus insa intr-un final la respingerea ofertei. Experienta de la dealer insa a fost deosebita, masina prezentata frumos, punctat clar atuurile ei, pastrat legatura apoi telefonic pentru test drive si pentru a discuta diverse aspecte ale ofertei. Nota 10. Pot spune spre exemplu ca de agentul de vanzari de la Mazda nu am mai auzit nimic de la vizita in showroom.
Azi a fost zi de asigurari...620 RON RCA...wow...chiar ca s-a scumpit (asta e cu B/M - B10). Casco ~485 iepurasi. Binisor as zice. Inca nu am gasit presuri din cauciuc, dar am o promisiune pentru saptamana viitoare. Cred ca atunci vine si o tavita pentru portbagaj. Urmeaza pusul de folii fata-spate.
Acum sincer, cum este vopseaua la Honda? Se ciuruie capota? La Mitsubishi sarea destul de usor, dar capota fiind din aluminiu, macar nu avea ce sa rugineasca. Deci merita sa pun folie de protectie pe capota? Bine daca sare de un anume pret mai bine tin banii si o vopsesc.
Abia astept sa o aduc acasa si sa povestesc primele impresii. Linkul pe spritmonitor este pregatit deja, deci prea multe despre consum nu o sa am de povestit. Oricum ar fi, va fi mic, eu venind acum de la 13-14 L/100Km in oras cu Ralliartul.
Comment