WALL: '16 Honda Civic Sedan ES 1.8 i-VTEC M/T, Urban Titanium Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WALL: '16 Honda Civic Sedan ES 1.8 i-VTEC M/T, Urban Titanium Metallic

    Salutare tuturor.
    Ma alatur si eu clubului cu masina din titlu. Inca nu am intrat in posesia frumoasei, deci alte impresii in afara celor de la test drive nu am.
    Acum ceva ani am mai condus un Civic buburuza si ne-am inteles bine... Sper ca si cu actuala sa facem casa buna.
    Asa pot spune ca se misca destul de binisor, poate chiar bine, este confortabila, mai bine antifonata decat masina anterioara, si dotata ca bradul de Craciun.

    Masinile pe care le-am avut in vedere:
    - Civic sedan ES
    - Mazda 3 sedan challange
    - Corolla 1.6 luna
    - si am mai tras cu ochiul si la un Qashqai.
    toate cu scoruri bune la testele EuroNCAP (n-ai 5 stele, nu intri in selectie).

    Pretul cel mai bun pentru dotarile standard este la Civic ES. Deja vad ca s-a modificat oferta pe site, in asteptarea rablei probabil.
    Nu sunt mort dupa cum arata botul masinii, mai ales venind de pe Ralliart, dar spatele este dragut. Bordul este asemanator cu ce-mi aduc aminte de la Civicul de prin 2010, care mi s-a parut la vremea respectiva OZN. Ca tot veni vorba de hatchback, buburuza actuala imi place la interior, dar la exterior dupa parerea mea nu au facut decat sa o strice. Era perfecta asa cum era prin 2009- 2010... asta este ... gusturile nu se discuta.
    Sa revenim la sedan, nu-mi place stofa bej din interior, iar scaunele mi se par , cum sa ma exprim.... putinele, saracacioase. M-am obisnuit eu cu scaune mai profilate, cu suport lateral mult mai pronuntat. Materialul de la centura de siguranta mi se pare slab calitativ, dar important este sa fie rezistent. Capacul de la portbagaj are capitonajul realizat neglijent (bagi aproape un deget intre tabla si capitonaj pe alocuri). La Lancer dupa 5 ani de folosinta capitonajul statea lipit de tabla pe tot perimetrul. Podeaua portbagajului este dintr-un placaj ordinar pe care au capsat o stofa. Rezista? Se poate schimba cu ceva AF mai solid?
    Altfel la dotari tot ce-i mai lipseste este un ecran tactil. Sper sa fie fiabila ca orice japoneza si sa nu creeze probleme (cu japoneza dinainte nu am avut probleme).
    De ce am luat-o? Pentru ca a avut pretul cel mai mic dintre cele analizate, pentru ca dotarea a fost cea mai generoasa, pentru ca Asko inca are un renume bun prin service-ul din Chiajna, pentru ca are 5 ani garantie (cei 3 ani de la Nissan au fost determinanti in renuntarea la achizitie) si pentru ca mi-a placut sa conduc Civicul buburuza in urma cu niste ani. Antifonarea mi s-a parut mai buna ca la Mazda. Amandoua sunt la fel de sprintene dupa parerea mea. Oricum venind de la 240 Cp, m-as putea exprima ca amandoua sunt la fel de lente. Imi convine suspensia independenta de la Civic mai mult decat bara de torsiune de la celelalte.
    Despre culoare: as fi ales un alb perlat sau poate un rosu...dar din pacate nu exista in oferta, asa ca la cererea expresa a familiei am luat Urban Titanium (eu as fi mers pe Polished Metal).
    Imi plac jantele alese de Honda pentru echiparea standard. Mai rar modele dragute standard. Ca tot veni vorba, desi nu am avut probleme pana acum, mi-am dorit neaparat sa am roata de rezerva si nu doar kit de reparare a anvelopei, deci, me happy.
    Este prima masina cu trapa (buburuza avea plafon panoramic, dar era fix) pe care o sa o conduc, si sincer daca aveam de ales, renuntam la ea. O sa vedem cat de mult o sa o folosesc. Mai teama imi este de infiltratii de apa, condens etc. Oricum masina sta in garaj asa ca sper sa nu am probleme pe partea asta.


    Mazda este cea mai frumoasa dinre masinile selectate (eh, nu chiar la fel de frumoasa ca Ralliartul, dupa care o sa tot oftez un timp), dar tot ma costa 16400 euro cu tot discountul obtinut, si comparativ cu Civic ES nu are Xenon, trapa, camera de marsarier, senzori lumina/ploaie etc etc.. Dar mai ales vine cate una pe luna de o culoare anume. Pe scurt probleme mari de disponibilitate, chiar daca as trece peste dotarile mai saracacioase. Ca sa fiu sincer si bordul de la Mazda este dragut, dar imi place mai mult cel de la Honda. Calitatea materialelor in interior, scaunele, materialele folosite, cusaturile alea rosii, totul arata un interior parca mai de calitate fata de Civic. Apropo, volanul de la Mazda este vizibil mai mare decat cel de Civic (si desi am auzit ca dimensiunea conteaza, mie imi place cel de la Civic mai mult). Oricum cele doua masini sunt extrem de apropiate in review-uri si practic se prefera una sau alta dintre masini pe baza unor criterii subiective in final. Ce a mai contat a fost si faptul ca am deja o Mazda 3 in familie, chiar daca nu-i sedan, si parca ceva m-a retinut sa iau si eu una - parca devenea uniforma.

    La Corolla pretul este ok pentru dotare mai ales ca dealerul a adaugat multe pentru a o aduce la nivelul Civicului ca dotare (si wow, 6 ani garantie), dar jumatatea mea nu s-a impacat deloc cu look-ul bordului. Pe afara masina este draguta, imi place botul mai mult decat cel de la Civic si spatele ceva mai putin. Designul patratos insa al bordului in partea dreapta a dus insa intr-un final la respingerea ofertei. Experienta de la dealer insa a fost deosebita, masina prezentata frumos, punctat clar atuurile ei, pastrat legatura apoi telefonic pentru test drive si pentru a discuta diverse aspecte ale ofertei. Nota 10. Pot spune spre exemplu ca de agentul de vanzari de la Mazda nu am mai auzit nimic de la vizita in showroom.


    Azi a fost zi de asigurari...620 RON RCA...wow...chiar ca s-a scumpit (asta e cu B/M - B10). Casco ~485 iepurasi. Binisor as zice. Inca nu am gasit presuri din cauciuc, dar am o promisiune pentru saptamana viitoare. Cred ca atunci vine si o tavita pentru portbagaj. Urmeaza pusul de folii fata-spate.
    Acum sincer, cum este vopseaua la Honda? Se ciuruie capota? La Mitsubishi sarea destul de usor, dar capota fiind din aluminiu, macar nu avea ce sa rugineasca. Deci merita sa pun folie de protectie pe capota? Bine daca sare de un anume pret mai bine tin banii si o vopsesc.
    Abia astept sa o aduc acasa si sa povestesc primele impresii. Linkul pe spritmonitor este pregatit deja, deci prea multe despre consum nu o sa am de povestit. Oricum ar fi, va fi mic, eu venind acum de la 13-14 L/100Km in oras cu Ralliartul.

  • #2
    Bine ai venit! Să o stăpânești sănătos. Și eu am ES de 1an și 20mii și până acum nu a dat semne de slăbiciune față de LS-urile de pe forum. Presuri eu i-am luat de vreo lună, până acum având universale. Detalii pe PM.

    Trimis de pe al meu GSmart Akta A4 folosind Tapatalk
    GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

    Comment


    • #3
      Sa fie intr-un ceas bun! Sa te bucuri de ea fara probleme de vreun fel!

      Comment


      • #4
        S-o alergi sanatos si fara probleme!
        Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...

        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/

        Comment


        • #5
          sa va bucurati de ea!
          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

          sigpic

          Comment


          • #6
            Wellcome Wall !
            Am vazut pe softpedia povestea Ralliartului si dilema legata de noau achizitie si nu pot sa nu te felicit pentru alegere !
            Si la mine a fost "finala" intre Civic si Mazda 3, dar faptul ca mie-mi crapa maseaua dupa masina AZI si la Mazda venea dupa 3-4 luni m-a facut sa pun punct oricaror discutii !

            PS: Acu' am bagat de seama ca ai ales aceeasi culoare cu cea a Honditei mele.
            La inceput nu m-am dat in vant dupa ea ( dar de' - era singura disponibila in ziua "Z") dar acum mi se pare o culoare extrem de reusita si care prinde tare bine pe Civic.

            PPS: Singurul meu regret legat de Civicul meu este ca la momentul achizitiei nu era disponibila si versiunea ES.
            Dotarile in plus fata de LS merita cu varf si indesat cei ~1600/1700 Euro in plus.

            Sa o stapanesti sanatos si fara incindete - si bineinteles, sa te bucuri de ea ( desi nu-i Ralliart, eu spun ca o sa-ti placa).

            Comment


            • #7
              Multumesc pentru urari tuturor. O sa fiu nitel mai scurt ca mor de somn. Azi am luat frumoasa din Chiajna pe la 14.00. Inca nu a venit si CIV-ul. Cine si-a mai luat de la Asko stie cam in cate zile vin actele (si vine CIV-ul cu folie de la RAR)?
              Am facut plinul la Rompetrol langa, ca sa nu risc nimic. 49 de litri pana in buza busonului. Problema e ca de pe la 20 de litri bagati tot sarea pompa, asa ca a trebuit sa bag incetisor. Probabil are un cot, ceva sau avea pompa aia o hiba, sau pur si simplu nu am pus-o eu pe directia buna.
              La Lancer am primit documentele intr-o mapa cu sigla mitsu, si pachetul legistlativ era intr-o geanta cu sigla si arici pe fund ca sa nu zboare prin portbagaj. Si la Mazda manualul si restul carticelelor vin intr-o mapa draguta. La Honda mi-au fost date pur si simplu in mana carticelele, iar pachetul legistlativ era intr-o punga legata cu un bradut la gura. Cam disapointing pentru Honda care totusi doreste sa fie o marca mai cu mot intre japoneze. Si am mai observat ca si usa de la torpedou cade pur si simplu dupa ce este deschisa. Dar gata cu reprosurile, ca oricum astea au fost cam toate.
              Masina a primit un set de huse si pana acum am sta sa le montez. Cel mai greu a fost sa gases cum se scoate bancheta din spate.
              Am mai mesterit pe la radio si bluetooth pana am simtit ca ma ia somnul. Maine este zi de presuri, iar joi de folii. Apoi urmeaza sesiunea de poze.

              Comment


              • #8
                S-o stapanesti sanatos!
                Din experienta mea recenta cu ASKO Chiajna, de acum doua saptamani:
                - am luat masina pe 12 feb, intr-o vineri si miercuri 17 am avut CIV.
                - da, vine cu folie de la RAR.
                - si eu am luat-o tot asa, cu pachetul legislativ in punga si documentatia in mana. M-am gandit ca in pretul masinii nu au mai incaput o mapa civilizata si un saculet pentru pachetul legislativ.
                Sfat bonus: daca nu ai primit de la ASKO laolalta cu factura si celelalte documente si o copie CUI SI certificat constatator (ala cu codurile CAEN) solicita-le. La sectorul 1 la taxe si impozite locale mi-au trebuit ca sa dovedesc ca ASKO comercializeza masini noi. Pe CUI scrie ca activitatea principala este repararea si intretinerea autovehiculelor. Trebuie sa depui si o copie a certificatului constatator pe care se specifica si comert cu masini noi.

                Comment


                • #9
                  Multumesc pentru sfat...birocratia din Romania este infioratoare. Nu-mi vine in cap decat faptul ca la C.I. nou platesti 7 lei, dar nu-i poti plati pe toti o data, trebuie sa dai 5 lei la Primarie si 2 lei la CEC (cred ca s-au sesizat si cei de la Primarie de aberatie si au facut ceva intelegeri astfel incat sa poata incasa aia 2 lei tot prin casieria lor - dar nu-s sigur).
                  O sa verific ce taxe am de platit pentru inmatriculare si care este ordinea drumurilor, pentru a evita neplacerile asociate.

                  Acum ca gluma, la cate Honde se vand in Romania..., este normal ca aia de la Primarie sa nu aiba habar ca exista un dealer numit Asko. Ei toti sunt cu Batman, Batman, Batman... (a se citi VW, BMW, orice nemtoaica).

                  Comment


                  • #10
                    Gata si presurile si tavita (multumesc Ghela).
                    Familia a remarcat ca este mai silentioasa. Nu numai ca au zis ca nu ma aud cand vin sau plec de acasa, dar azi mergand prin oras au apreciat in mod deosebit antifonarea masinii.
                    Am strans vreo 90 de km. Inca suntem inprocesul de adaptare. Abia astept sa vina weekendul sa apuc si eu sa citesc manualul si sa mai setez cate ceva pe la bord.
                    Mi se pare ca merg cam incet deocamdata, desi am avut zone si cu 110.

                    Acum caut o husa pentru cotiera....rosie sau neagra. Daca nu reusesc sa gasesc, trecem la croitorie sa o facem singuri.
                    Si am comandat jantele pentru iarna, Anzio Turn Black ---- 1530 RON. Sosonii ii iau prin septembrie ca nu-i graba.
                    Last edited by Wall; 02-03-16, 21:03.

                    Comment


                    • #11
                      Nu a fost un soc sa treci de la Ralliart la Civic Sedan?
                      Sa o conduci sanatos!

                      Comment


                      • #12
                        Husă pentru cotieră și prosoape pe scaune.

                        Comment


                        • #13
                          Cotiera chiar nu s-a uzat deloc si fara husa. Iar scaunele le-am acoperit ca sa le protejez de copilul mic. Pot sa zic pana acum ca a fost o idee buna. Ca si aspect e clar ca se pierde mult.

                          Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Salut si sa o stapinesti sanatos.
                            As vrea sa-mi iau si eu . Am avut LS si am vindut-o tocmai pentru asta. As vrea sa-mi spui cit ai dat pe ea.
                            Sunt si eu in dilema cu Corolla si Mazda....Cred ca va cistiga ES...mai ales ca am gasit una , dar numai una cu cutie automata...

                            Comment


                            • #15
                              La Asko e plin de ES-uri in Showroom (erau 5 cand am trecut saptamana trecuta).

                              In plus tocmai am primit de la Honda Trading pliant pentru Civic Sedan Business Edition (care e un fel de ES): http://www.hondatrading.ro/honda-noul-civic-sedan/21
                              Pretul e totusi cam piperat fata de LS.
                              '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X