Doritor de Civic Sedan 1.8L i-VTEC pana in 4.000€

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Delphi View Post
    Eu as zice ca in primul rand Mahle, iar pe locul doi, la foarte mica distanta, ar fi Mann.
    Multumesc Delphi!

    Comment


    • #17
      Pe dedesubt are rugină cam peste tot... ca si zone... Asta chiar daca alterneaza cu zone care īncă nu au ruginit (cam unde nu a putut ajunge sare din plin). O sa fac poze cānd o urc iar pe un elevator.

      FlorinT
      Junior Member
      Last edited by FlorinT; 15-10-20, 14:03.

      Comment


      • #18
        Originally posted by IB View Post

        Pune cateva poze cu zonele ruginite de sub masina, sa ne facem o idee despre cat de grav este. Acum 4 ani am antifonat si eu Civic-ul meu si pot sa iti dau niste sfaturi pertinente.
        Am facut la repezeala cum am prins ca nu prea era momentul...

        Comment


        • #19
          Originally posted by FlorinT View Post
          Poze:
          asa arata si a mea, doar ca are si trapa.

          Comment


          • #20
            Ok, nu arata atat de rau podeaua, in sensul ca nu sunt zone de rugina in profunzime (elemente perforate).

            Acum tu trebuie sa te decizi ce anume doresti, vrei sa pastrezi masina o perioada mai lunga de timp (sa zicem 10 ani) sau vrei sa o dai mai repede (sa zicem in 3-4 ani). Pentru ca, in functie de aceste situatii, poti face o reparatie mai buna, care sa reziste in timp, sau poti face ceva mai mult de fatada (aspect).

            Eu am reparat asa ceva la a mea in 2016. Cu toate ca masina se prezenta mult mai bine decat in cazul tau, eu am decis sa merg pe varianta cea mai sigura, pentru ca vreau sa pastrez masina inca mult timp de aici inainte. In varianta asta, iti recomand sa te documentezi putin in perioada urmatoare si sa o repari la anul, cand se incalzeste bine afara. Nu e o reparatie pe care sa o faci in 2-3 ore, nici macar in 2-3 zile. Mie mi-a luat fix 2 saptamani, lucrand cam 8-9 ore zilnic. Si motivul pentru care a durat atat de mult a fost ca am dorit sa merg pe solutia clasica, indepartarea ruginii in mod mecanic (smirghel, perie de sarma) si aplicarea protectiei clasice (grund si peste antifon). Pentru asta, a fost necesar sa demontez toba de evacuare finala, care a implicat demontarea scuturilor de protectie termica ale acesteia si a barii spate. Dar sa o luam pe rand.

            Procesul tehnologic ar fi urmatorul, cel putin asa am procedat eu:

            - demontarea elementelor care obstructionau accesul la portiuni ale podelei (toba finala + scuturi termice dar si celelalte 2 scuturi de termice ale traseului de evacuare, bara spate, carenajele de noroi fata si spate). Initial am zis sa demontez si aripile fara, dar nu a mai fost necesar, in final, nu m-au incomodat cu nimic.

            - spalarea temeinica a podelei cu spuma activa, lasat sa actioneze 5 min si frecat cu peria. Apoi clatit cu aparatul de spalat cu presiune. Repetat procedura. Spalat si pasajele rotilor pana cand toata antifonarea de fabrica s-a indepartat (solutia aceea neagra care incepuse oricum sa se subtieze si sa sara de la pietrele aruncate de anvelope). Pasul cu spalarea nu e absolut necesar, pentru ca oricum, daca vei indeparta mecanic rugina, se va curata oricum praful/noroiul de pe sub masina. Dar asa am putut sa-mi fac o idee mai buna despre unde si ce trebuie sa curat mai departe (rugina). In final, podeaua trebuie degresata.

            - indepartarea mecanica a ruginii cu smirghel, perie de sarma manual si/sau bormasina cu perie de sarma. Etapa asta a fost cea mai mare consumatoare de timp, pentru ca eu am avut zone izolate, discontinue de rugina si a trebuit sa intervin din loc in loc. In plus, am indepartat cu spaclu siliconul aplicat din fabrica in zona dublurilor (punctelor de sudura), pentru ca desi nu parea nimic ruginit, sub siliconul aplicat din fabrica, in zona punctelor de rugina incepuse sa corodeze (rugina ascunsa). Intotdeauna rugina pleaca din zona punctelor de rugina, atunci cand conditiile climaterice o favorizeaza (umiditate in aer, apa, etc), iar rugina se extinde mai departe, formandu-se zone considerabile care, netratate, acopera toata podeaua masinii in timp.

            - dupa ce s-a indepartat rugina dorita a fi reparata, se degreseaza toata podeaua, insa pe sectiuni de lucru. Daca degresezi azi o suprafata si te apuci cu pasul urmator peste 2 zile, suprafata pe care tocmai ai indepartat rugina si ai degresat-o va prinde rugina (superficiala) imediat. Pasul acesta (degresarea) este extrem de important pentru succesul reparatiei pe termen lung.

            - aplicarea (refacerea) protectiei anticorozive. Aici ai doua variante (solutii), fie aplici grund sau, poti aplica spray zinc de calitate. Sau, le poti aplica pe ambele, dar solutiile ar trebui sa fie compatibile. Ideea e simpla, daca indepartezi rugina pana in tabla, asa cum se spune (pana la otel), atunci e bine sa aplici dupa degresare spray zinc, pentru refacerea galvanizarii. Eu am avut zone in care nu am ajuns la otel, dar au fost si astfel de situatii. Si atunci, am aplicat spray zinc pe otel curat. Iar apoi, pe toata podeaua am aplicat gund cu pensula. La acest capitol am optat pentru grundul cu fosfat de zinc de la Köber despre care am citit lucruri bune.

            - dupa ce am aplicat un strat de grund pe toata podeaua (intre punti + partea din spate - locasul rotii de rezerva), si pasajele rotilor, am asteptat o zi sa se usuce. Grundul se usuca un 2 ore la suprafata si in 4 ore in profunzime.

            - apoi am aplicat al doilea strat de grund, pe intreaga podea si pasajele rotilor. Am asteptat inca o zi sa se usuce.

            - apoi am aplicat grund amestecat cu ulei de in (mai avea tata ceva) cu pistolul sub presiune in toate cavitatile posibile de pe podea si lonjeroanele spate si praguri. Vei vedea ca podeaua se "sprijina" pe 4 traverse (cele care se vad in poze). Din loc in loc au gauri tehnologice de aerisire. Din loc in loc am bagat amestecul asta pana curgea prin zona imbinarilor dintre traverse si podea (acolo unde sunt si punctele de sudura). M-am gandit ca in interiorul acestor traverse nu este nimic aplicat si e posibil ca rugina sa recidiveze din aceste zone, in timp. Lasat sa se usuce cateva ore.

            - apoi am aplicat primul strat de antifon pensulabil de la Liqui Moly. Cutia are vreo 2 kg parca, eu am folosit vreo 4 cutii. Din pacate antifonul pensulabil de la LM nu se mai gaseste la noi. Eu am vrut neaparat LM pentru ca anifonul acesta nu se durifica cu timpul (nu devine casant), astfel ca rezista bine la impactul cu pietrele din trafic si totodata sporeste confortul in masina (insonorizarea). Lasat o zi sa se usuce.

            - aplicat al doilea strat de antifon pe toata podeaua, sub praguri si pasajele rotilor. Apropos, acest antifon pensulabil se da foarte usor, iar grosimea stratului o poti realiza din pensula. Evident, e bine sa il dai intr-un strat grosier, astfel incat, dupa uscare, atunci cand incepe sa se mai traga, sa ai macar vreo 2 milimetri de protectie. Lasat sa se usuce.

            - echipat masina cu toate componentele demontate.


            Acum, nu am experienta cu solutiile care convertesc chimic rugina intr-un strat negru dur (Nigrin, Rust Stop, Kelfos, etc). Insa, daca mergi pe solutia asta, trebuie respectate primele etape, spalat, indepartarea (grosiera) a ruginii si curatat suprafata. Iar dupa ce s-a aplicat una din solutiile astea, trebuie aplicat grund neaparat. Am citit de astfel de situatii in care dupa ce s-a aplicat o astfel de solutie peste rugina, fie s-a lasat suprafata asa, fie s-a aplicat direct antifon (spray - de regula). Ei bine, in scurt timp rugina a reaparut. Tocmai pentru ca dupa ce stratul de rugina a fost convertit, rugina a plecat din nou, de sub acest strat. De aceea eu nu am luat in calcul din start aceasta metoda de reparatie, pentru ca nu am avut incredere ca va da roade pe termen lung. Si daca tot ma apuc de demontat si reparat la masina, macar sa fac ceva asa cum trebuie, iar solutiile clasice sunt cele mai bune si in prezent.

            Evident ca, reparatia asta nu am putut-o realiza pe elevator. Nu ca n-as fi avut cunstinte pe la unele service-uri din Bucuresti, insa nu sta nimeni cu un elevator blocat doua saptamani pentru un astfel de "moft". Si atunci am ales sa o repar la tara, in curte, ridicand masina pe butuci, capre, etc si lucrand in tihna.

            In final, asa cum spuneam mai sus, depinde cat doresti sa mai ti masina. Pentru ca, in functie de asta, trebuie sa hotarasti ce reparatie doresti sa faci, de mantuiala, asa cum fac service-urile (reprezentantele), care, in principiu, merg pe variantele cele mai usoare si care nu sunt consumatoare de timp, sau faci ceva de calitate care sa dureze. Iti spun din start ca nu e usor. Adic am avut cateva episoade in care mi-a venit sa renunt, atunci cand m-am trezit cu o picatura de grund in ochi, sau cand iti cade grund in cap, dar pana la urma exista masuri si metode de protectie. Doar ca pe mine ma enervau ochelarii pentru ca era cald, era vara si transpiram. Sau, cand am spalat masina cu WAP-ul pe sub si a trebuit sa stau in apa plina de praf, mizerie care curgea partial pe mine, etc. Dar si aici exista solutii, o poti spala pe elevator si apoi o duci la locul final in care o repari. Si scapi de procesul asta de spalare in 10 min.

            Legat de costuri, eu am dat aprox 600-800 de Lei pe materiale (grund, antifon, spray zinc, hartie abraziva, materiale de protectie,etc). Dar sigur ca manopera nu am pus-o la socoteala, pentru ca daca o duci la service, fara 2000 de lei nu scapi. Dar nu e vorba de bani, cat mai ales ca un service iti va face lucru de mantuiala. Repet, nu sta nimeni zile intregi cu un elevator blocat pentru 2000 de Lei, cand un elevator trebuie sa produca macar de 4 ori mai multi bani in acest timp. Asadar, vrei ceva calitativ, trebuie sa te ocupi personal. Iar masina asta, din punctul meu de vedere, a meritat tot efortul. Iar urmatoarea masina pe care o voi lua, va avea parte de acelasi tratament.
            IB
            Senior Member
            Last edited by IB; 16-10-20, 12:23.

            Comment


            • #21
              Tot respectul pentru acest om, asta īnseamnă să fii pasionat și să-ți iubești mașina. Nu fiecare considera o mașină ca fiind doar o fieratanie. Ce-i drept faci asta și după posibilități, īți place mașina și vrei s-o păstrezi, o faci, ai bani de alta mai buna sau noua mergi cu asta cāt se poate și cānd cere astfel de intervenții o reciclezi. Am și eu īn gānd o astfel de reparație dar doar dacă decid sa păstrez mașina īncă vreo 10 ani, dacă mai rămāne la mine mai putin de atat și valoarea ei pe piața va fi egala cu un tichet rabla, atunci ma gāndesc la una noua. Īți dau dreptate īn totalitate cu soluția de combatere a ruginii cu convertitoarele de rugina, am făcut asa ceva, mi-am bătut capul vreo doua zile īntr-un garaj cu rampa ca după 1 an sa vad iarăși rugina la suprafață, nu merita, ori razi rugina din rădăcini ori o lași asa ca altfel muncești degeaba. Mulțumesc mult pentru detalierea procesul de restaurare, dacă ma decid ma voi ghida după planul tău.

              Comment


              • #22
                Originally posted by FlorinT View Post
                AM DE COMANDAT:
                Brate fata stg+dr, o bieleta antiruliu fata, bucsi brate spate, bieletele stabilizatoare spate.

                Ce producatori propuneti?

                Pentru stoparea ruginei pe sub masina... m-am gandit sa utilizez un convertor de rugina (ceva gen Kelfos sau FerDac 1610... Kelfos am mai folosit la jante de otel). Apoi sa dau cu o vopsea de antifonare gen asta:
                https://www.emag.ro/antifon-elastic-...scenario_ID=52
                La bratele fata schimba bucsele mari (ai doua mari si late), la cele spate umbla la bucsele mici ale bratelor inferioare, precum si la cele ale bratelor superioare. Mergi pe OEM unde poti (bucse mari fata, bucse mici brat inferior spate, in rest nu gasesti OEM), Whiteline sau Hardrace.
                Bratele sunt scumpe (sau foarte scumpe) si nu prea se gasesc.
                Sa te uiti si pe la tampoanele de motor!

                Eu am ajuns cu ea la 258.000 de km, am schimbat o multime de parti din ea si anul asta si incep sa cred ca e un mic sac fara fund, chiar daca masina nu mi-a facut probleme serioase pana acum. Succes si multa rabdare sa ai!

                Comment


                • #23

                  Sunt la munca...
                  Nu pot scrie mult... O să revin cu detalii peste cāteva zile.
                  Acum vreau doar să imi exprim uimirea si recunoștința față de spiritul altruist de care dati dovadă (această caracteristică este adevărata religie/religiozitate).

                  IB
                  nu pot să cred cāt ai scris... Jos pălăria omule.
                  Cat despre metode...
                  1. Nu am condiții să lucrez zile... Am pe cineva care īmi lasă sāmbăta rampa din fier beton...
                  2. Nu vreau să mai las o iarnă să īmi adauge rugină.
                  3. Am lucrat cu kelfos, la două seturi de jante (f. ruginite) și in 2 ani nu a reapărut rugina. La unul din seturi nici nu am dat altceva peste, doar 2 randuri kelfos.

                  Avantajul la soluția asta e că nu trebuie să insist pt īndepărtarea ruginei. Doar solzii dacă sunt si antifonul care se coșcovește ca să poată ajunge soluția și să se impregneze. Acum, dacă reușesc in două sāmbete să imi stopez problema, rămāne ca, in fiecare vară să verific cum se prezintă. Dacă la anul e nasol aplic metoda ta in mod clar. Acum īnsă nu pot asta și vreau musai să stopez coroziunile. Dacă rezistă măcar 4 ani pānă să dea semne de reīncepere a corodării consider că merită soluția asta si in continuare.
                  ...Nu știu ce voi face, dacă o să schimb sau nu mașina prea curānd, dar vedem...

                  vtin
                  Unde, cum fac comandă la piesele OEM? Pe orice magazin cum e si epiesa, nu? (nu am mai comandat pe original)
                  Legat de bucșe (īntr-adevăr pivoții sunt īncă ok)... Trebuie mai īntāi să gasesc un service care are scule pentru depresare, nu?... Probabil de aceea imi zic de brațe cu totul pt că nu au și e manopera complicată fără. Momentan am verdictul serviceului din BV care mi-a făcut constatarea și a unuia mic din Bacău la care am fost mai mult pt o diagnoză din curiozitate și netabdarea de a ști ce am de investit (asta pana ajung la programarea deja facuta). Dealtfel, acesta din urmă mi-a dat o veste tristă care, inca sper că e falsă. Am un joc care se aude cānd iau gropile pe față dreapta. Ei au zis că este din caseta de direcție.


                  LE: Am ajuns acasa...
                  Luni sunt programat la un service, mai serios sper eu. Sa vedem ce zic ei.

                  IB: Sa nu crezi ca ai scris degeaba, am multe lucruri in vedere din cele descrise (in special detalii pe care sigur le voi aplica.

                  vtin: Mecanicul care imi repara vechea masina si pe cea a baiatului meu imi recomandase ca varf Lemforder sau TRV eventual Febi pt buget mai modest. Ce imi recomanzi tu sunt mai ok?
                  FlorinT
                  Junior Member
                  Last edited by FlorinT; 16-10-20, 23:17.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by BI
                    nu am experienta cu solutiile care convertesc chimic rugina intr-un strat negru dur (Nigrin, Rust Stop, Kelfos, etc).
                    ...
                    Am citit de astfel de situatii in care dupa ce s-a aplicat o astfel de solutie peste rugina, fie s-a lasat suprafata asa, fie s-a aplicat direct antifon (spray - de regula). Ei bine, in scurt timp rugina a reaparut. Tocmai pentru ca dupa ce stratul de rugina a fost convertit, rugina a plecat din nou, de sub acest strat.
                    Kelfos cred ca e altceva decat acel NIGRIN... poate o alta formula, nu stiu. Au aparut ce-i drept si alti producatori de convertoare pe care nu i-am verificat dar care pare ca au copiat formula Kelfos (de ex., citind descrierea la FarDac imi pare ca actioneaza identic).

                    Intentionez ca maine, sa curat rugina si sa dau doua straturi de Kelfos. Peste o saptamana verific si mai aplic daca e nevoie. Daca nu au reaparut puncte de rugina care au ramas nesaturate, trec la acoperirea cu solutie de antifonat, sau mai intai cu acel grund daca e mai OK (intre timp o sa mai scotocesc dupa informatii pe forumuri sa vad ce rezultate si solutii au adoptat altii). Spre vara voi verifica cum se prezinta si daca apar semne de noi coroziuni inseamna ca trebuie sa ma organizez pentru o interventie minutioasa si serioasa cum ai descris tu.

                    Originally posted by rhemyis View Post
                    Īți dau dreptate īn totalitate cu soluția de combatere a ruginii cu convertitoarele de rugina, am făcut asa ceva, mi-am bătut capul vreo doua zile īntr-un garaj cu rampa ca după 1 an sa vad iarăși rugina la suprafață, nu merita, ori razi rugina din rădăcini ori o lași asa ca altfel muncești degeaba.
                    Ce solutie ai utilizat? Ai dat doua straturi sau unul?
                    Din ce stiu, la Kelfos merge dat doua maini sau mai multe daca rugina ramasa e groasa (solzii trebuie indepartati, eu zic chiar si din rugina trebuie eliminat ce cade usor, nu cred in eficienta fara indepartarea grosiera macar). Si un detaliu aflat de la un prieten, dar pe care eu nu l-am aplicat... se pare ca e mai ok daca umezesti suprafata inainte de aplicare. Asa cum am mai scris, eu am dat pe jante de otel si dupa 2 ani sunt ok.
                    FlorinT
                    Junior Member
                    Last edited by FlorinT; 16-10-20, 23:56.

                    Comment


                    • #25
                      Eu am folosit Kelfer+ luat de pe daciashop care e cam același drac cel puțin teoretic, se lauda ca face cam același lucru ca toate convertitoarele de rugina. Am urmat instrucțiunile, am umezit suprafețele, am dat doua straturi cu timp de uscare īntre ele, singura chestie pe care am făcut-o și de care s-a legat importatorul după ce l-am contactat sa le spun problema a fost sa dau peste al doilea strat un grund la spray. Desi pe instrucțiuni spunea ca se poate lăsa asa sau utiliza peste un grund/vopsea, explicația lor a fost ca produsele nu au fost compatibile. Rugina pe care am vrut s-o tratez era de suprafața, nu era nevoie de șpaclu sau perie de sārma sa īndepărtez fulgi de rugina. M-am documentat mai mult despre aceasta metoda și am mai găsit nemulțumiți. Acum ce sa zic, poate totuși n-am făcut eu bine ceva, sau poate exista diferențe īntre produse dar eu nu mai iau īn calcul metoda asta dacă mai vreau sa fac ceva serios īn materie de tratat rugina.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by FlorinT View Post
                        vtin: Mecanicul care imi repara vechea masina si pe cea a baiatului meu imi recomandase ca varf Lemforder sau TRV eventual Febi pt buget mai modest. Ce imi recomanzi tu sunt mai ok?
                        Cand am schimbat bucsaraia, eu nu am gasit nimic de la Lemforder, nici de la Febi Bilstein. De la TRW parca gasisem un brat fata...
                        Despre OEM nu are sens sa spun ceva, Whiteline (poliuretan) fac produse ok, la fel si Hardrace. Mai poti incerca si MOOG, Energy (poliuretan) sau Prothane (poliuretan).
                        Cam tot ce tine de bucsaraie gasesti (d)in SUA sau Asia.

                        Comment


                        • #27
                          Referitor la ulei eu folosesc de cateva schimburi Amsoil 5W30 si filtru de ulei Donaldson luate de la tudoart. Sunt foarte multumit de sunetul motorului cu acest ulei si nu a fost nevoie sa completez niciodata intre schimburi.
                          Filtru de aer eu am pus intotdeauna OEM, iar de habitaclu recomand Mann cu polifenol, e mai scump, dar merita absolut toti banii deoarece filtreaza foarte bine si nu mai miroase a diesel in masina cand esti in spatele unei masini "fumigena".
                          Referitor la la rugina si a mea a avut zone cu rugina de suprafata insa mult mai putine decat vad in pozele tale.
                          Acum vreo 2 ani am avut acces cateva zile la un garaj cu canal si am procedat in felul urmator:
                          -spalata foarte bine dedesubt si cavitatile rotilor spate.
                          -demontat spoilerul si lampile spate.
                          -scos absolut tot din portbagaj deoarece erau mici zone cu rugina de suprafata in zona chederului.
                          -scoase rotile spate.
                          -indepartata mecanic rugina pe cat posibil deoarece sunt si zone mai greu accesibile, cu perie de sarma pusa pe bormasina.
                          -aplicat inhibitor de rugina Teroson.
                          -aplicat spray cu zinc de la Liqui Moly.
                          -aplicat spray antifon cauciucat Teroson.
                          E foarte important sa se respecte timpii de uscare dati de fiecare producator al solutiei pe care o aplici.
                          A fost o lucrare foarte solicitanta, cateva zile de dimineata pana noaptea tarziu.
                          De atunci nu am vazut sa mai apara zone de rugina pe dedesubt.
                          Honda Civic Sedan '08 ES A/T

                          Comment


                          • #28
                            Salut.
                            Ieri am reusit sa schimb uleiul si filtrul (Amsoil 0w30 si Mann). Desigur in acest timp am inceput (si pana a inserat si finalizat) curatarea ruginei si aplicarea unui strat de Kelfos. Demontat doar bara spate si scos cheder. Am dat peste tot unde am putut da (am folosit si un pulverizator pt unghere). Oricum, o treaba elaborata nu se poate face fara sa demontezi tot pe dedesubt. Deocamdata eu atat am putut, misiunea mea fiind deocamdata sa stopez sau macar sa incetinesc procesul de coroziune. La anul cand vine caldura mai vad ce reusesc sa fac.

                            F-BON, multumesc de impartasirea experientei tale.
                            Azi abia misc dupa cca 10 ore de stat pe genunchi.

                            Comment


                            • #29
                              Avand in vedere ca din dornic de Civic ai devenit posesor de Civic, ar fi indicat ori sa ii faci un topic dedicat, ori sa schimbi denumirea acestuia si mutat la aria corespunzătoare.
                              Doar pentru a pastra o anumita ordine pe forum

                              Comment


                              • #30
                                Corect si total de acord. Chiar am gāndit să mă adresez moderatorilor vizavi de acest lucru. Dacă doriți puteți muta postările voi că nu-s acomodat īncă cu acest forum. Dacă nu, voi vedea cum le ordonez cānd găsesc timp (nu știam de posibilitatea schimbării titlului).

                                Comment

                                Working...
                                X