Doritor de Civic Sedan 1.8L i-VTEC pana in 4.000€

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Doritor de Civic Sedan 1.8L i-VTEC pana in 4.000€

    Salutare tuturor si bine v-am gasit!
    Sunt un dornic de Civic... Actualmente ma mai chinui cu batranul meu carabus (un Peugeot 206 1.1i din 2001) pana la noua achizitie. Apoi il voi vinde daca pot.

    Cum nu imi permit sa investesc multi bani am in vedere un Civic Sedan 1.8 i-VTEC. Am gasit cateva in 3.500-4.500 euro. Sunt cu unic proprietar in RO si pana in 170.000 Km.

    Scopul acestui topic... sfaturi de orice fel care considerati voi ca ar fi utile.
    ...Si doua intrebari:
    Cam cat consuma pana la urma aceasta masina in conditiile unui sofat mai moderat sa zicem?
    Ce turatie se preteaza cel mai bine la mersul economic si la cate ture schimbarea vitezelor?
    (ma incanta ideea ca voi putea conduce sportiv oricand imi doresc ori se va impune, totusi, desi nu stiu cum imi voi contra ispitirile, cred ca nu voi abuza prea mult de acceleratie pentru ca nu imi permit).
    Last edited by hondatu; 12-10-20, 19:39.

  • #2
    Salut, Florin. Fiind la randul meu posesor de sedan 2008, pot sa iti ofer cateva informatii relevante. Eu am cumparat masina de la dealerul ASKO, am dat 5500 EUR cu 123.000 Km si toate reviziile facute in reprezentanta. Sistemul i-vtec mentine supapele mari inchise pe plaja de 1500-3000 rpm, optimizand consumul de carburant in cazul unui stil de condus normal sau mai bine zis asa mai batranesc. Spre exemplu, la drum lung, pe un trip de cca 700 km, am scos consum mediu de 5,7l/ 100. Pe de alta parte, tot la drum lung dar regim de autostrada cu viteze de peste 150 km/h consumul e undeva la 7l/ 100 km. Si ca sa inchei referitor la consum, masina imi consuma in oras cca 11l/ 100 km +/- 0,5. In oras schimb vitezele intre 2000 - 3000 rpm, iar in afara orasului peste 4000 rpm. Fiind un motor aspirat, fara turbo, cel mai confortabil te vei simti in jurul a 4000 rpm si vei avea un cuplu suficient incat sa te simti in siguranta in depasiri.

    Masina e tanc daca e intretinuta bine, are mai putine probleme specifice decat civicurile 5D din aceeasi perioada. Sincer mi-as fi dorit mai degraba hatch-backul 5D, dar acum nu regret alegerea.
    Sfatul meu e sa verifici masina intr-un service autorizat honda, sa vezi ce ai avea de schimbat si in cati km ar trebui schimbat pentru ca: service-uri buna, mai ales in provincie, sunt putine, iar piesele OEM ce iti garanteaza o calitate buna sunt scumpe in comparatie cu gama VAG.

    Daca mai ai nelamuriri si pot sa te ajut, go ahead.

    Comment


    • #3
      Super sfaturi. Multumesc.
      Dealtfel, ce zici de consum si comportament am cam costatat si singur astazi.

      ...Daaaa!!! Am cumparat-o!!! cant de bucurie.

      Am iesit din Brasov la volanul ei, abia cumparata citind in bord consumul 6.9l/100 Km. Cand am ajuns acasa, in Bacau afisa 5.9l... E drept, Bacaul e mai jos cu ceva metri si masina goala. Drumul sinuos, aglomerat si necesitatea impusa de statul proptit in urma batranului meu "Carabus" (condus la intoarcere de un prieten care mi-a fost alaturi la tot ce a tinut de incheierea tranzactiei) a presupus doar cateva depasiri deocamdata si treceri peste suta la ora, doar pe cateva portiuni din drum (nu am avut unde sa o duc peste 140). Am timp sa o calc insa de acum.

      Masina, asa cum bine ati dedus, este cumparata din Brasov, are 145000 la bord (sustinuti si de raportul oferit prin aplicatia dedicata a celor de la RAR si doar trei daune minore)... sunt al doilea proprietar.

      Are ceva rugina pe la aripile spate si la o portiera unde s-a desprins chitul unei reparatii de tinichigerie, si ceva mai multa pe dedesubt (contributia sarii aruncata cel mai probabil pe strazile Brasovului iarna) dar fara a fi penetrat insa profund. Cel putin din ce am putut eu constata la verificari. Sper sa rezolv cat de curand acest aspect.
      Mai sunt ceva bucse, un brat si bielete stabilizatoare, dar astea sunt mizilicuri. (astept sugesti despre achizitionarea pieselor... (producatori adica si magazine).

      Lucrul cel mai grav a fost sa aflu, si inca de la un mecanic care deservea masina, la service-ul care candva a fost reprezentanta Honda, ca masina are (sau a avut mai tot timpul) asigurata ungerea motorului cu Mobile 1 si/sau cu Valvoline 5w30 sau chiar 5w40. Nu am inteles prea clar, ca a fost o balbaiala acolo (nici nu stiu de cati ani era mecanicul asta acolo), insa e limpede ca e in motor turnat ceva mult mai vascos fata de ce am auzit eu ca se utilizeaza la I-VTEC. (la urgenta schimbarea uleiului si verificat apoi consumul... aici iarasi, astept indicatiile si parerile voastre, chiar daca ma voi interesa ce zice producatorul si reprezentantele).
      Proprietarul destul de atehnic nici nu stia ce ulei ii pun mecanicii si nici ca trebuia sa verifice si sa completeze eventual nivelul.
      Oricum era pe maxim, nici nu prea avea cum sa scada, as zice, nu? (la vascozitatea asta... desi se vedea putina scurgere de ulei pe langa filtru)...
      Fum nu scoate deloc motorul, si trage de rupe. Sper sa nu am surprize la doar 145000 rulaj.

      Aaa!Si solutia de antigel, era sub minim (doar pe fundul vasului era putin lichid) dar nu era cu pierderi de aerisire caci, dupa completare si rulaj nu a scazut nivelul. Revenirea in service era programata pt Ianuarie cand expira ITP-ul.

      Diagnoza pe computer prezenta doar o singura eroare la servodirectie, probabil falsa intrucat servodirectia functioneaza ireprosabil.

      Cel putin, fostul proprietar nu a pregatit-o deloc ca de vanzare si sper ca ce a fost de vazut si aflat sa nu prezinte continuari.

      Atat deocamdata.
      Nu prea am timp sa detaliez mai mult, ma asteapta sotia si paharele de sampanie pe masa. o remarca se impune totusi... Nu mi-am imaginat (desi am citit destul despre impresiile pozitive ale detinatorilor de Civic 1.8I-VTEC) ce satisfactii poti trai stand la volanul acestei masini.
      Last edited by FlorinT; 14-10-20, 00:27.

      Comment


      • #4
        Felicitari, asteptam si niste poze cand ai timp.
        Referitor la ulei, motoarele pe benzina au o plaja mai mare de vascozitati la care functioneaza in regula. La fel ca la tine, in motorul meu s-a bagat cam toata viata lui diferite versiuni de 5w40, asta in conditiile in care reviziile sunt facute la cel mai mare dealer/ service din Romania - Honda by Asko. Anyway, la prima revizie am trecut pe uleiul oem honda 0w20 si pot sa spun ca motorul se comporta mai bine, adica urca mai frumos in ture si a scazut consumul (nu considerabil, cat sa faca vreo diferenta), se aude mai frumos.

        Discutia referitoare la ulei e foarte lunga: unii zic ca pentru climatul nostru 5w30(40) asigura o ungere mai buna, iar 0w20 este prea subtire etc. Sfatul meu ar fi sa mergi pe o vascozitate mai scazuta cu ulei Honda 0w20 sau Amsoil 0w20/ 0w30. Daca iti permiti, poti sa bagi Redline 0w20, care e un ulei premium, dar si pretul e pe masura. Eu la urmatoarea revizie o sa pun Amsoil.

        Referitor la lichide: iti recomand ca in perioada urmatoare, in functie de cum ai posibilitatea, sa le schimbi pe toate pentru ca din ce spui tu, fostul proprietar pare ca a fost cam neglijent.
        Foarte important: schimbul de ulei in cutia de viteze - neaparat cu Honda MTF; apoi antigelul, lichidul de ambreiaj si de frana. Probabil o sa ai niste costuri acum, dar te feresc pe viitor de costuri mai mari.

        Comment


        • #5
          O sa pun si poze... sigur.

          Amsoil vad ca nu e mai ieftin decat Honda (vezi autokarma) si il vad doar la emag. Cat este nevoie la un schimb imreuna cu filtrul?
          Cum ai ajuns la acest ulei? Ai primit recomandari de undeva? (intreb doar, ca eu nu stiu unde pot afla detaliile tehnice in baza carora vin recomandarile). La filtre stiam ca mann era varf. Confirmi?

          Unde aflu detalii despre toate consumabile compatibile cu motorul/masina noastra? (apropos, si Civicul meu e din 2008)
          Last edited by FlorinT; 14-10-20, 11:22.

          Comment


          • #6
            Ulei Amsoil gasesti aici pe forum, la sectiunea de vanzari, la userul tudorart. E mai ieftin decat la emag. De vascozitate, nu-ti face probleme, poti baga 0W30 sau 5W30. Eu am mers pe 5W30 de cand am luat masina si nu consuma nimic. De cateva schimburi am Amsoil 5W30. Filtrul de ulei Mann este foarte ok. 4 litri sau 4 quarts iti trebuie pentru schimb. Verifica si filtrul de aer, de habitaclu (e in torpedou) si da, ar trebui verificate si schimbate si celelalte fluide.

            Uita-te pe epiesa.ro, gasesti acolo mai bine decat pe emag. Inclusiv poti sa faci selectie pentru masina ta. Filtrele de aer si dehabitaclu sa le verifici cu ruleta pe cele care sunt pe masina si abia apoi sa le alegi de pe site, sa se potriveasca la dimensiuni.
            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

            Comment


            • #7
              Originally posted by FlorinT View Post
              O sa pun si poze... sigur.

              Amsoil vad ca e mai ieftin si il vad doar la emag. Cat este nevoie la un schimb imreuna cu filtrul?
              Cum ai ajuns la acest ulei? Ai primit recomandari de undeva? (intreb doar, ca eu nu stiu unde pot afla detalii tehnice). La filtre stiam ca mann era varf. Confirmi?

              Unde aflu detalii despre toate consumabile compatibile cu motorul/masina noastra? (apropos, si Civicul meu e din 2008)
              Ulei Amsoil gasesti pe boutiqueoils.ro (posibil sa fie chiar baiatul despre care zice delphi mai sus). Iti trebuie 4 litri, dar sticla fiind usor mai mica de 1 litru, iti recomand sa cumperi 5 litri, astfel o sa ai si rezerva de completat. Tot pe site gasesti si certificarile si normele pe care le respecta. Este un ulei recomandat de multi dintre colegii de pe forum si este mai putin susceptibil procesului de falsificare pentru ca pe piata uleiurilor se gasesc multe ragalii cu proprietati de "magiun". Filtrul de ulei OEM este produs de MAHLE. Si filtrul de ulei de la amsoil este foarte bun, din ce am inteles.

              Pe majoritatea site-urilor poti sa gasesti piese compatibile dupa seria de sasiu (epiesa, auto-karma, etc). Filtrul de aer si cel de habitaclu sunt foarte usor de schimbat.
              Pentru piese OEM, baietii recomanda site-ul coxmotorparts.uk, dar acolo fie cumperi mai multe odata, fie te mai grupezi cu cineva ca sa impartiti costul transportului. Ajungi la un pret general mai scazut decat daca cumperi din reprezentanta.

              Comment


              • #8
                Da, boutiqueoils.ro este al lui tudorart. Mann si Mahle sunt ambele foarte bune la capitolul de filtrare. Filtrul de ulei Amsoil este foarte bun, dar e si foarte scump.
                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                Comment


                • #9
                  Ce producator recomandati pentru filtrul de motor? Pana acum am mers doar pe varianta OEM, insa observ ca nu se mai organizeaza nici un gb.

                  Comment


                  • #10
                    Eu as zice ca in primul rand Mahle, iar pe locul doi, la foarte mica distanta, ar fi Mann.
                    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Conduruta View Post
                      Foarte important: schimbul de ulei in cutia de viteze - neaparat cu Honda MTF;
                      Asta de unde il pot comanda si cat?

                      apoi antigelul, lichidul de ambreiaj si de frana.
                      Stii cantitatile?... Antigelul, din ce am vazut in vasul de expansiune este in varianta rosie. Cata solutie intra?


                      LE: Pe epiesa nu reusesc sa setez datele... am de ales (la cilindree parca) intre 1.8 si 1.8 (FD1,FD7). Exista in lista de selectie un 2.0I-VTEC dar, la 1.8 numai cele doua amintite mai sus, nu si 1.8I-VTEC. Am ales-o pe a doua, dar nu is sigur ca e OK. Am in carte la... tip/varianta: FD1/1/Civic 4dr, nu la cilindree... of!
                      Last edited by FlorinT; 14-10-20, 20:08.

                      Comment


                      • #12
                        1.8 FD1 e masina ta, chiar daca nu iti apare acolo i-VTEC, daca cauti motorul dupa cod adica R18A1 vei vedea ca are aceasta tehnologie SOHC.
                        Last edited by hondatu; 18-10-20, 19:10.

                        Comment


                        • #13
                          AM DE COMANDAT:
                          Brate fata stg+dr, o bieleta antiruliu fata, bucsi brate spate, bieletele stabilizatoare spate.

                          Ce producatori propuneti?

                          Pentru stoparea ruginei pe sub masina... m-am gandit sa utilizez un convertor de rugina (ceva gen Kelfos sau FerDac 1610... Kelfos am mai folosit la jante de otel). Apoi sa dau cu o vopsea de antifonare gen asta:
                          https://www.emag.ro/antifon-elastic-...scenario_ID=52
                          Last edited by FlorinT; 14-10-20, 22:39.

                          Comment


                          • #14
                            Poze:

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by FlorinT View Post
                              AM DE COMANDAT:
                              Brate fata stg+dr, o bieleta antiruliu fata, bucsi brate spate, bieletele stabilizatoare spate.

                              Ce producatori propuneti?

                              Pentru stoparea ruginei pe sub masina... m-am gandit sa utilizez un convertor de rugina (ceva gen Kelfos sau FerDac 1610... Kelfos am mai folosit la jante de otel). Apoi sa dau cu o vopsea de antifonare gen asta:
                              https://www.emag.ro/antifon-elastic-...scenario_ID=52
                              Pune cateva poze cu zonele ruginite de sub masina, sa ne facem o idee despre cat de grav este. Acum 4 ani am antifonat si eu Civic-ul meu si pot sa iti dau niste sfaturi pertinente.

                              Comment

                              Working...
                              X