Salutare!
Masina a ajuns la mine ca un "experiment" sau mai degraba ca material didactic. Lucrez de ceva ani in domeniul electricii auto, mai ales pe partea de baterii si acumulatori de toate felurile, de la auto la industrial. Si cum la noi nu exista material didactic inca pe domeniul hev, phev, samd , am achizitionat aceasta masina cu 2 scopuri. Una pentru comfort, design si siguranta, 2 pentru a face practica pe ea
Intre timp m-am indragostit de masina, mai ales dupa ce i-am aflat bubele si le-am rezolvat.
Bube ma refer la partea hibrida, ca mecanic e Honda si in afara de discuri de frana, placute si cateva bucsi, n-am avut ce investii in ea.
Inainte sa o cumpar am citit intens despre ea si cumva concurentul direct Priusul. M-am oprit la Honda, pentru ca m-a convins sistemul hibrid, chiar daca e mai problematic ca la Toyota. Dupa cateva luni de citit despre ea, inclusiv studii de la vreo 2 facultati europene facute pe masina asta, mi-am luat inima in dinti, am scos 5000 de euro din banca si m-am pus pe cautat. Intr-un final m-am oprit la frumusetea asta neagra, an 2008, varianta de baza fara piele si navigatie (asta aveai in plus la varianta "full")
Dupa vreo 10 masini vazute, asta avea acumulatorul in cea mai buna stare, undeva la 83% capacitate.
Mecanic nu avea nimic masina, in afara de 2 bucsi la bara de torsiune si ca motorul mergea cu ulei Mobil1 10w40
Am avut supriza ca dupa 2 saptamani sa apara problemele la IMA, probabil pt ca eu o condusesem 100% in oras si fostul propietar facea naveata 100km pe zi.
Bordul s-a luminat cu check engine si IMA. Am chemat pe colegul de forum Razvan Popovici cu diagnoza aia jmechera si am gasit problema, unele stick-uri debalansate grav.
Asa am ajuns sa citesc despre balansarea stick-urilor. Dupa ce am incercat mai multe 'chargere" care nu isi facea treaba aproape deloc si care inplicau demontarea bateriei si a stick-urilor, care trebuiau incarcate indiuvidual, pana terminai pe una, celelalte erau din nou debalansate.
Singura optiune era un grid charger care tehnic tranforma masina din hev in phev (plug in hibrid)
Pana sa ajunga grid chargerul din state, am plecat la un drum de 70km, unde masina m-a lasat literarmente in drum. Din cauza ca stick-urile erau f debalansate, bateria a intrat in protectie si a dezactivat si invertorul dc/dc care la masina asta tine loc de alternator. Automat am mers pe baterie si pe la jumatatea drumului a murit. Norocul meu ca am intotdeauna o baterie deep cycle in portbagaj pentru depanari, doar ca e mai mare ca volum ca cea standard de 40 Ah. Am scot tot de la baterie, cutie, sistem de prindere si cu ceva fortare am reusit sa bag bateria sa ajung acasa. Dupa 2 zile a ajuns si chargerul, l-am montat si de atunci ma bucur de masina.
Urmatorul pas este sa cumpar stick-uri separate si sa incep reconditionarea bateriei.
Intre timp cititnd mai multe despre bateriile nikel-metal, am aflat de problema lor cu memoria, asa ca am facut si un descarcator.
Procesul e cam asa, se incarca bateria 100%, undeva la 11-12 ore, apoi se face descarcarea, aprox 6 ore, apoi se incarca din nou 100%
Acest proces tine bateria in stare buna minim 2 luni, dar a tinut si 5 luni.
Intre timp langa ea a mai aparut una si ambele merg f bine.
Masina a ajuns la mine ca un "experiment" sau mai degraba ca material didactic. Lucrez de ceva ani in domeniul electricii auto, mai ales pe partea de baterii si acumulatori de toate felurile, de la auto la industrial. Si cum la noi nu exista material didactic inca pe domeniul hev, phev, samd , am achizitionat aceasta masina cu 2 scopuri. Una pentru comfort, design si siguranta, 2 pentru a face practica pe ea
Intre timp m-am indragostit de masina, mai ales dupa ce i-am aflat bubele si le-am rezolvat.
Bube ma refer la partea hibrida, ca mecanic e Honda si in afara de discuri de frana, placute si cateva bucsi, n-am avut ce investii in ea.
Inainte sa o cumpar am citit intens despre ea si cumva concurentul direct Priusul. M-am oprit la Honda, pentru ca m-a convins sistemul hibrid, chiar daca e mai problematic ca la Toyota. Dupa cateva luni de citit despre ea, inclusiv studii de la vreo 2 facultati europene facute pe masina asta, mi-am luat inima in dinti, am scos 5000 de euro din banca si m-am pus pe cautat. Intr-un final m-am oprit la frumusetea asta neagra, an 2008, varianta de baza fara piele si navigatie (asta aveai in plus la varianta "full")
Dupa vreo 10 masini vazute, asta avea acumulatorul in cea mai buna stare, undeva la 83% capacitate.
Mecanic nu avea nimic masina, in afara de 2 bucsi la bara de torsiune si ca motorul mergea cu ulei Mobil1 10w40
Am avut supriza ca dupa 2 saptamani sa apara problemele la IMA, probabil pt ca eu o condusesem 100% in oras si fostul propietar facea naveata 100km pe zi.
Bordul s-a luminat cu check engine si IMA. Am chemat pe colegul de forum Razvan Popovici cu diagnoza aia jmechera si am gasit problema, unele stick-uri debalansate grav.
Asa am ajuns sa citesc despre balansarea stick-urilor. Dupa ce am incercat mai multe 'chargere" care nu isi facea treaba aproape deloc si care inplicau demontarea bateriei si a stick-urilor, care trebuiau incarcate indiuvidual, pana terminai pe una, celelalte erau din nou debalansate.
Singura optiune era un grid charger care tehnic tranforma masina din hev in phev (plug in hibrid)
Pana sa ajunga grid chargerul din state, am plecat la un drum de 70km, unde masina m-a lasat literarmente in drum. Din cauza ca stick-urile erau f debalansate, bateria a intrat in protectie si a dezactivat si invertorul dc/dc care la masina asta tine loc de alternator. Automat am mers pe baterie si pe la jumatatea drumului a murit. Norocul meu ca am intotdeauna o baterie deep cycle in portbagaj pentru depanari, doar ca e mai mare ca volum ca cea standard de 40 Ah. Am scot tot de la baterie, cutie, sistem de prindere si cu ceva fortare am reusit sa bag bateria sa ajung acasa. Dupa 2 zile a ajuns si chargerul, l-am montat si de atunci ma bucur de masina.
Urmatorul pas este sa cumpar stick-uri separate si sa incep reconditionarea bateriei.
Intre timp cititnd mai multe despre bateriile nikel-metal, am aflat de problema lor cu memoria, asa ca am facut si un descarcator.
Procesul e cam asa, se incarca bateria 100%, undeva la 11-12 ore, apoi se face descarcarea, aprox 6 ore, apoi se incarca din nou 100%
Acest proces tine bateria in stare buna minim 2 luni, dar a tinut si 5 luni.
Intre timp langa ea a mai aparut una si ambele merg f bine.
Comment