ROBYLUP0785: '08 Civic Sedan Hybrid 1.3 IMA, Crystal Black Pearl

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ROBYLUP0785: '08 Civic Sedan Hybrid 1.3 IMA, Crystal Black Pearl

    Salutare!
    Masina a ajuns la mine ca un "experiment" sau mai degraba ca material didactic. Lucrez de ceva ani in domeniul electricii auto, mai ales pe partea de baterii si acumulatori de toate felurile, de la auto la industrial. Si cum la noi nu exista material didactic inca pe domeniul hev, phev, samd , am achizitionat aceasta masina cu 2 scopuri. Una pentru comfort, design si siguranta, 2 pentru a face practica pe ea
    Intre timp m-am indragostit de masina, mai ales dupa ce i-am aflat bubele si le-am rezolvat.
    Bube ma refer la partea hibrida, ca mecanic e Honda si in afara de discuri de frana, placute si cateva bucsi, n-am avut ce investii in ea.
    Inainte sa o cumpar am citit intens despre ea si cumva concurentul direct Priusul. M-am oprit la Honda, pentru ca m-a convins sistemul hibrid, chiar daca e mai problematic ca la Toyota. Dupa cateva luni de citit despre ea, inclusiv studii de la vreo 2 facultati europene facute pe masina asta, mi-am luat inima in dinti, am scos 5000 de euro din banca si m-am pus pe cautat. Intr-un final m-am oprit la frumusetea asta neagra, an 2008, varianta de baza fara piele si navigatie (asta aveai in plus la varianta "full")
    Dupa vreo 10 masini vazute, asta avea acumulatorul in cea mai buna stare, undeva la 83% capacitate.
    Mecanic nu avea nimic masina, in afara de 2 bucsi la bara de torsiune si ca motorul mergea cu ulei Mobil1 10w40
    Am avut supriza ca dupa 2 saptamani sa apara problemele la IMA, probabil pt ca eu o condusesem 100% in oras si fostul propietar facea naveata 100km pe zi.
    Bordul s-a luminat cu check engine si IMA. Am chemat pe colegul de forum Razvan Popovici cu diagnoza aia jmechera si am gasit problema, unele stick-uri debalansate grav.
    Asa am ajuns sa citesc despre balansarea stick-urilor. Dupa ce am incercat mai multe 'chargere" care nu isi facea treaba aproape deloc si care inplicau demontarea bateriei si a stick-urilor, care trebuiau incarcate indiuvidual, pana terminai pe una, celelalte erau din nou debalansate.
    Singura optiune era un grid charger care tehnic tranforma masina din hev in phev (plug in hibrid)
    Pana sa ajunga grid chargerul din state, am plecat la un drum de 70km, unde masina m-a lasat literarmente in drum. Din cauza ca stick-urile erau f debalansate, bateria a intrat in protectie si a dezactivat si invertorul dc/dc care la masina asta tine loc de alternator. Automat am mers pe baterie si pe la jumatatea drumului a murit. Norocul meu ca am intotdeauna o baterie deep cycle in portbagaj pentru depanari, doar ca e mai mare ca volum ca cea standard de 40 Ah. Am scot tot de la baterie, cutie, sistem de prindere si cu ceva fortare am reusit sa bag bateria sa ajung acasa. Dupa 2 zile a ajuns si chargerul, l-am montat si de atunci ma bucur de masina.
    Urmatorul pas este sa cumpar stick-uri separate si sa incep reconditionarea bateriei.
    Intre timp cititnd mai multe despre bateriile nikel-metal, am aflat de problema lor cu memoria, asa ca am facut si un descarcator.
    Procesul e cam asa, se incarca bateria 100%, undeva la 11-12 ore, apoi se face descarcarea, aprox 6 ore, apoi se incarca din nou 100%
    Acest proces tine bateria in stare buna minim 2 luni, dar a tinut si 5 luni.
    Intre timp langa ea a mai aparut una si ambele merg f bine.Click image for larger version

Name:	20171222_145154.jpg
Views:	1
Size:	171.0 KB
ID:	731089Click image for larger version

Name:	20170930_072828.jpg
Views:	1
Size:	128.4 KB
ID:	731090Click image for larger version

Name:	F1CBC10E-C62F-42A1-B770-1194D00DD5CE.jpg
Views:	1
Size:	77.3 KB
ID:	731091Click image for larger version

Name:	IMG_0054.jpg
Views:	1
Size:	82.5 KB
ID:	731092

  • #2
    Faina masina,sa-ti traiasca multi ani fara defecte ,subscriu la concluzia ta,am facut si eu rebalansarea cu Imax-ul piratat si e dezastru.Probleme de la pornire au ramas,adica face incarcari-descarcari de vreo 6 ori apoi se echilibreaza pack-ul si merge relativ bine.O singura mentiune la ce ai spus e ca Priusul este diferit de Civic hybrid din mai multe puncte de vedere (si eu am vrut initial un Prius dar diferenta de bani mi-a adus Honda civic-ul,cel mai ieftin Prius l-am gasit la 6000 euro dar a fost taxi,asa ca am luat Honda Civicul cu 3500 euro),poate faptul ca e mild hybrid o sa ne ajute cand o sa cada sistemul hybrid,la honda se poate circula si fara.Apropo la ce ai spus despre achizitonarea unor stik-uri,am citit si am cautat pe Alibaba o alternativa la acumulatorii NI-Mh si sunt destule posibilitati am citit despre supercapacitori,sau acumulatori Lithium titanate,oricum e pacat sa mai investim intr-o tehnologie depasita.

    Comment


    • #3
      Interesant ce povestesti. Felicitari pentru achizitie si sa ne tii la curent!
      2007 Honda Accord 2.0 M/T LS NHB
      2008 Honda CR-V 2.0 M/T EX NHB
      2000 Honda S2000 Berlina Black
      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/nolty/

      Comment


      • #4
        Salut,
        ai un PM.
        Mersi
        Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

        Jazz do it ...

        Comment


        • #5
          @InjectoR ai PM, scuze de intarziere dar nu intru des si se pare ca forumul nu trimite notificari
          @nolty multumesc
          @Popescu Cristian da priusul din punctul meu de vedere are un singur plus fata de Honda, fiabilitatea mai mare la acumulatori, dar vazand ca a aparut grid charger si pentru ele, inseamna ca au intrat in club cu noi. Daca esti interesat, este un baiat din Constanta care are stick-uri noi si face rebalanasari, chiar are si o baterie refacuta la vanzare, eu mai astept, grid chargerul isi face treaba bine, cam la 2 luni o las o noapte la incarcat Atata timp cat am bordul liber de martori, asa raman. Deocamdata sunt ocupat cu mutatul in casa noua si cheltuielile aferente, dar probabil prin primavara ma bag la schimbat stick-urile

          Comment


          • #6
            O intrebare,cat ulei consuma intre schimbul de ulei si ce ulei folosesti?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Popescu Cristian View Post
              O intrebare,cat ulei consuma intre schimbul de ulei si ce ulei folosesti?
              eneos premium 0w30, mers pe S in 70% din timp, cam 300-400ml la 8000km

              Comment


              • #8
                La mine e Motul 0w20 si consuma ceva mai mult,500 ml la 5000 km,si deja intram la banuieli ca papa cam mult ulei.Dar daca si tie iti consuma relativ la fel e ok.Apropo de ce folosesti treapta S,poate ca e mai sportiva dar si consuma mai mult,tine motorul turat.Eu o tin tot timpul pe D si turatia undeva la 1500 rpm,atunci are sunet de hibrida(adica nu se aude motorul).

                Comment


                • #9
                  Da mie imi place zvacul si sunetul de motor turat, pana la urma e un vtec de la Honda, ii place in turatii tare de tot. Plus ca Iasul e pe 7 coline facut, peste tot dai de un deal de urcat ))

                  Comment


                  • #10
                    Poate ca-i place turatia,si se simte bine asa.Dar o hybrida are un consum mai mic de benzina si asta e avantajul ei,altfel ramane un benzinar obisnuit,nu mai este o masina "oleaca" mai verde.Cat despre deal..orice deal are o vale......

                    Comment


                    • #11
                      Pentru mine sincer e o benzinara normala, in Iasi bara la bara consuma exact cat un 1.8. Cum am spus, in prima instanta am luat-o pentru practica, altfel imi luam 1.8 fara nici o problema
                      Nu spun ca nu e masina buna, o iubesc si nu o schimb, dar o avea consum bun la mers batranesc in oras mic, la mine nu are ))

                      Comment


                      • #12
                        Salut, pentru ca vad ca esti specialist voiam sa te rog de o opinie mai avizata despre sistemul hibrid de la Toyota si eventualele sale probleme
                        Ma bate gandul la un Lexus CT pentru cineva din familie - ceva SH dar nu mai vechi de 2 ani si cu max 50k km.
                        Masina ar servi 90% urban Bucuresti planul fiind sa fie detinuta minim 5-7 ani. Vad ca ei au 10 ani garantie la baterie.
                        E o idee buna sau...?
                        Scuze daca iti poluez topicul cu altceva decat Honda
                        "Ethics. That's always so inconvenient."
                        Cal Lightman

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Turkish View Post
                          Salut,
                          Salut, nu poluezi, tehnic si practic de asta stam pe forum, sa ne ajutam unii pe altii.
                          Sistemul de la Toyota e diferit fata de cel de la Honda si f fiabil. Dat fiind ca are 10 ani garantie la baterie este un mare atu, Honda a avut 5 ani, apoi 7, unii spun ca ar fi fost si cu 10. Tehnic daca era 10 ani si la modelul meu, nu trebuia sa mai fiu "specialist" ci schimbam bateria pe garantie. Daca ii place masina si daca nu se asteapta la consumuri de Matiz atunci masina e super ok si sunt sanse foarte mari sa nu aiba probleme pe partea hibrid cat o va tine.

                          Comment


                          • #14
                            multam de raspuns, nu nu se asteapta la consumuri socant de mici
                            se asteapta sa nu se strice - acum are o mazda 3 pe care o are de 11 ani si care a avut 2-3 probleme minore in toata aceasta perioada
                            sunt preturi care mie mi se par foarte bune la CT - cu 14-16k eur poti gasi o masina foarte OK
                            "Ethics. That's always so inconvenient."
                            Cal Lightman

                            Comment


                            • #15
                              Si toyota prius modelul mai vechi are acumulatori NI-Mh si aia sunt cu probleme,nu partea electrica a sistemului IMA e problema cat acumulatorii.

                              Comment

                              Working...
                              X