´20 Civic X - Zgomot bord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ´20 Civic X - Zgomot bord

    Salutare! Am un Civic X my 2020 1.5t manuală și de vreo cateva mii de km aud un zgomot ciudat din partea anterioara a bordului pe care il puteți auzi in link-ul atașat. Precizez că am o modificare făcută la suportul din spate al motorului, deci nu mă pot duce la dealer fiindcă este ca și cum aș fi pierdut garanția deci am nevoie de o soluție pe care o pot aplica intr-un service de încredere pe pielea mea. Zgomotul se auzea și înainte de modificarea sus citată doar că după acea modificare zgomotul a fost din ce în ce mai accentuat.
    hondatu
    Administrator
    Last edited by hondatu; 05-09-21, 19:37.

  • #2
    Ai camera de bord?
    Asa se auzea si la mine si m-am dus la service sa le reclam situatia...pe drumul de proba au descoperit ca zbarnaitul ala vine de la camera debord, amai exact de la filtrul obiectivului.
    Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

    Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP

    Comment


    • #3
      Originally posted by enopul View Post
      Ai camera de bord?
      Asa se auzea si la mine si m-am dus la service sa le reclam situatia...pe drumul de proba au descoperit ca zbarnaitul ala vine de la camera debord, amai exact de la filtrul obiectivului.
      In afară de camerele mașinii pentru adas-uri nu am nimic. Zgomotul provine din zona bordului, posibil chiar din compartimentul motorului sau din dedesubtul mașinii și se propaga ca o rezonanță. Se manifestă doar între 1500 și 2200 de turații.

      Comment


      • #4
        Vezi in thread-ul asta: https://hondafan.ro/forum/forum/aria...-1500-2000-rpm
        Ia legatura cu colegii de acolo, sa asculte si ei clipul tau, dar din descrierile lor pare o problema extrem de asemanatoare.


        Apropo de garantie: daca faci (orice) modificare / interventie, oriunde altundeva decat in reteaua Honda, pierzi garantia extinsa. In rest, sper ca stii ce faci cu modificarile alea la motor, garantie pentru el cel mai probabil n-o sa iti mai dea nimeni.

        Comment


        • #5
          Am mai făcut un video
           

          Comment


          • #6
            Am văzut că ai accelerat - stând pe loc - până la 2000 rot/min. Trebuia să urci la 3000 rot/min.
            Urechea mea muzicală şi calitatea sunetului îmi sugerează că ceva nefixat cum trebuie în bord intră în rezonanţă în intervalul 1500-2000 rot/min, de unde şi zgomotul.
            Ar mai putea fi şi un corp străin strecurat în tubulatura de ventilaţie, o pietricică foarte mică de exemplu, sau altceva, care vibrează în acea plajă de turaţii.
            Sursa zgomotului nu mi se pare a fi compartimentul motorului, e un zgomot de suprafaţă, ca să zic aşa. Repet: după ceea ce am văzut şi auzit în clip.
            Ai bordul fixat bine? Dacă-l loveşti amical cu palma (motorul oprit), zornăie sau scârţâie ceva? A desfăcut vreodată cineva, ceva pe la bord?
            Sau: nu ştiu cum este fixat filtrul de polen la Civic, dar ştiu că este undeva în zona torpedoului. E fixat bine?
            PSC
            Senior Member
            Last edited by PSC; 07-09-21, 19:14.

            Comment


            • #7
              Și eu am exact același zgomot la civicul meu prefacelift 2019 CVT, a apărut aproape de când am mașina, cred că din primii 5 k km. La CVT este mai frustrant pentru că de multe ori CVT tine accelerația in zona de 1500-2000 rpm, la accelerații ușoare în oraș, sau la mers pe dn. Din ce m-am documentat ar fi un furtunas de ac, la care este desprins un colier de prin mijlocul bordului, iar demontarea bordului nu mă încântă. Am observat că la genunchiul șoferului este un furtunas alb transparent, daca te uiți atent, am mișcat ăla in alte poziții și zgomotul se schimba, chiar oprește, spemn că se atinge cu problema. Am mișcat de el până am rămas cu el în mână, apoi am fost la reprezentanta să îl pună la loc, dar problema a persistat.
              Culmea e că nu se manifesta tot timpul, doar la anumite temperaturi, când e rece afara sau când este foarte cald, dar și random uneori. La experții de la reprezentanta din Timișoara am renunțat să mai sper orice, am sesizat problema de 5-6 ori și tot ziceau ba că nu face ba că nu știu. In Germania la reprezentanta am sesizat, dar culmea nu s-a manifestat atunci, au zis că mai investighează la următorul schimb de ulei.

              https://youtu.be/AkAwSzTbRvw

              Comment


              • #8
                Il am si eu, tot asa ocazional, in special primavara/toamna cand e mai racoare afara, la pornire... cateva secunde pana se 'dezmorteste'. Apoi dispare...

                Comment


                • #9
                  Şi uite că mi-aţi adus şi mie aminte. Uitasem de problema asta. Da, şi la mine s-a manifestat zornăitul, însă cu totul diferit - nu ca sunet, ci ca şi context.
                  Doar în iarna asta, adică 2020-2021, nu şi iarna trecută (2019-2020), am auzit zornăitul.
                  Contextul:
                  - nu a avut absolut nicio legătură cu temperatura, la fel făcea şi la -10 grade şi la +10 grade;
                  - sunetul începea cam la 5 secunde de la pornirea motorului RECE, dura vreo 10 secunde, după care se oprea lent (efect fade out, ca să zic aşa). Niciodată nu s-a manifestat la pornirea motorului CALD;
                  - sunetul venea de undeva din zona difuzorului central din bord;
                  - indiferent dacă eram paşnic sau luam amical bordul la palme (palme uşoare, n-am dat ca disperatul), sunetul îşi vedea de treaba lui;
                  - bordul nu zornăia cu motorul oprit şi nici nu scârţâia dacă apăsam uşor pe el;
                  - sunetul se manifesta numai la ralanti, adică - în cazul motorului rece - în plaja de turaţii 1500-2500 rot/min (uneori motorul pornea la 2500 rot/min, alteori la 2000 rot/min). N-am îndrăznit să accelerez motorul rece;
                  - sunetul dispărea, cum am spus, după aprox. 10 secunde, deşi motorul funcţiona tot la ralanti, între timp scăzuse undeva între 1800-1900 rot/min;
                  - după minutul de staţionare (în cazul iernilor geroase) sau după cele 30 secunde de staţionare (vreme mai caldă) pentru preîncălzire, când porneam la drum, deja sunetul nu se mai manifesta.
                  Odată cu venirea primăverii, chestia a tăcut şi aşa am uitat de problemă.
                  Acum, vara, motorul rece pornea la 2000 rot/min, apoi scădea repede la 1500 rot/min şi apoi, în funcţie de temperatură, în primul minut ajungea fie exact la 1000 rot/min, fie undeva pe la 1200-1300 rot/min. Sunetul nu s-a mai auzit.
                  Totodată, am remarcat că motorul e mai gălăgios la 1500 rot/min când e rece, decât când e cald (diferenţa nu e sesizabilă pentru cel care nu are ureche muzicală, dacă nu e atent).

                  Încadrăm asta la capitolul "Aşa face toate"?
                  PSC
                  Senior Member
                  Last edited by PSC; 08-09-21, 17:35.

                  Comment


                  • #10
                    Băieți eu nu știu ce să mai zic și ce să mai cred. Eu locuiesc in Italia iar dealerii de aici nu prea au chef ei să își bată capul cu chestii așa minore. Asta este a 4Ş Honda, am avut in ordine: Concerto din '93, HR-V din 2001 și Accord din 2004. Credeți-mă, niciuna dintre cele mai vechi nu m-a terorizat cu zgomotele din interior cum o face Civic-ul nou... Trapa, geamurile, plasticurile, bordul devin o simfonie de greieri genială. Să nu mai vorbim de insonorizare care practic este inexistentă. După spovedania asta revenim la problemă: când "bat" in bord cu mașina oprită zgomotul nu este, iar când mașina este pornită și se aude acel zgomot dacă pun mâna pe bord zgomotul persistă. Lucrurile după mine sunt 3:
                    1) ori e cablul de la schimb care bate pe caroserie dinspre compartimentul motorului
                    2) ori e ceva slăbit pe treaba lui prin bord
                    3) scutul pe dedesubtul mașinii atinge pe caroserie.

                    Comment


                    • #11
                      Imi pare rau sa aud asta; cred ca o relevanta are si tara unde este asamblata masina. Hatchback-ul meu este facut in Marea Britanie si nu are absolut nici unul din zgomotele enumerate mai sus. Nu am niciun greiere din bord sau zornait dinspre motor, deja masina a devenit plictisitor de fiabila.
                      @PSC: orice motor este mai galagios la rece decat atunci cand este cald, doar ca la masinile bine antifonate acest lucru nu se aude din habitaclu. Mai mult, motorul poate fi mai mult sau mai putin galagios in functie de ce tip de combustibil folosesti. Incearca sa pui benzina Mol cu cifra octanica 100, si e posibil sa fie mai silentios la rece.

                      Comment


                      • #12
                        Și eu cred că există diferențe de calitate la asamblare între Turcia și UK, respectiv Sedan și hatch.

                        Comment

                        Working...
                        X