Salutari,
Deși nu e primul Civic din ograda am zis ca ar fi frumos sa ii țin și ăstuia un jurnal.
Aveam și am īn continuare un Civic ix facelift 1.8 de care sunt foarte incantat. Soția avea un Swift IV 1.2 și cum īmplinise 10 ani am decis sa īl vānd. După un an de vizionari și sute de īntrebări am reușit sa īl dau cu un preț apropiat de cel cerut. Știam īn mare cu ce urma sa īl īnlocuiesc dar nu eram decis cu nimic 100%. Pe lista scurta erau Civic X, musai sport plus și facelift, corola ts, Mazda 3 hb și proceed. Am īnceput sa cer oferte pe la dealeri, sa fac test drive.
Honda Nord a venit cu o oferta care depășea bugetul meu, 24700 pt un Sport Plus cvt, am făcut td și cu cvt și cu manuala și am rămas surprins ca īmi place mai mult manuala dar tot depășea bugetul. La Mazda ofertele au curs și parca era concurs de preturi bune, diverse motorizări, echipări, toți dealerii mi au făcut cāte o oferta. Am testat CX30 și M3, cu G122 cu G150 și Skyactiv X, atāt pe manuala cāt și automata. Soția oricum era decisa pe Mazda 3 hb. Alegerea era un G150 versiunea plus care are ceva dotări pe ea. Conducea deja īn clasament. La Toyota nici nu s au sinchisit sa ma bage īn seama, erau foarte ocupați, suzuki cu al lor corola ts camuflat, la fel nu m-au băgat īn seama. La proceed am fost dezamăgit ca importatorul avea 3 buc pe stoc, fabricație 2019 cu motorul de 1.4. Dacă voiam versiunea noua cu motorul de 1.5 trebuia sa fac comanda și configurare dedicata, dura cam 3 luni livrarea. M au chemat la td sa ma dau proceed gt deci clar nu īmi făceam o părere rezonabila despre mașina....dar pe piața SH aparuse un civic sport plus MT, obsidian blue la un preț de 19500. L am sunat pe proprietar, am stabilit o īntālnire sa vad mașina. Mașina ok, se prezenta cu toate la locul lor. Proprietarul īmi spusese ca ii īnlocuise eleronul, īl bagase īntr o bariera cu spatele. I am cerut actele pentru reparație și surpriza, nimic din partea lui. Prețul īl negociasem deja bine īn jos. Dar faptul ca nu răspundea la solicitarea mea, ma făcea sa nu merg mai departe cu el asa ca am decis sa iau M3, am cerut oferta finalala dealer. Odată cu oferta finala de M3 a venit și un telefon de la proprietarul civic ului īn care am lămurit problema actelor solicitate. Ca sa fiu sigur ca nimic din ce īmi zice prin viu grai nu este distorsionat, i am propus sa facem o verificare la honda nord și dacă totul este ok, mergem mai departe. A acceptat, ne am prezentat la verificare. Am cerut istoric service, poze īnainte de incident, poze după incident, toate din baza de date honda nord. Cum proprietarul de fata cu mine și dat acordul, honda nord mi le a pus la dispozitie. Prețul a mai fost odată negociat și pt o mașină de 1 an, cu 28000 km, am zis ca prețul de 17000 euro merita. Asa am adus acasă al doilea civic pe care copii l au botezat Lidiu, pana mea, atāt au putut.
Ce nu īmi place? ...nu am avut timp sa ma hotărăsc dacă e ceva. Am vrut musai facelift pt ca scaunul șoferului are reglaj pentru șezut la partea din fata și īmi pot face poziția comoda. La versiunea fără facelift, īmi lasă impresia ca ma scurg de pe scaun.. Nu am probleme cu interiorul, aia e plastic mult și nașpa dar nu am ifose de genul asta și da, e departe de interiorul M3 pe care īl consider cel mai frumos īn clasa. Totuși Civicul e mult mai spațios și asta a contat pt mine, cu 2 copii și o soție plus 2 mame care au obiceiul sa īncarce portbagajul cānd le vizitez. Din păcate nu am soluție pt carat biciclete dar aia e, ma descurc și fără asta. La ce īmi place e cum sta īn curbe, deocamdată.
Acum urmează sa īl studiez cum se comporta la drum lung ca īn oraș știu, sa vedem cum se descurca cu oil dilution, sa vedem ce mici īmbunătățiri aducem.
Am văzut pe aici discuții ca la unii oil life e īn zile, la mine e īn km. Ultima revizie a fost īn ianuarie la 26000 și acum la 28800 arata ca mai am 6600 km pana la următorul schimb. Nu am o problema sa schimb uleiul de 2 ori pe an, īn sensul ca la o revizie schimb uleiul și filtrul, la a doua sa fac īn plus și filtrul de aer și polen care va fi cel de la Mann cu filtrare pm2.5, testat deja pe celalalt civic și e super. Asta cu 2 schimburi am făcut o la toate mașinile pe care le am avut, ulei de toamna iarna și ulei de primavara vara cu precizarea ca cel de iarna prindea maxim 6000 km iar cel de vara 10000 km.
Am fost surprins ca are deja plăcuțele schimbate la 26000 km și am mai citit despre astfel de schimburi pe care nu le īnțeleg dar poate s a mers sportiv cu ea.
Am sa sun la Honda Nord sa īntreb dacă pot sa pun alt ulei īn loc de Honda, cu păstrarea garanției. Eu pe celalalt Civic și pe Swift, am folosit amsoil 0w20 care este api sn ( nu are norma de Europa pe eticheta) unde ar fi echivalentul ACEA C2, adică ce zice și honda sa folosești. Totuși pe State am văzut ca mulți posesori de civic x recomanda amsoil signiature 0w20.
Km fără incidente tuturor!
Deși nu e primul Civic din ograda am zis ca ar fi frumos sa ii țin și ăstuia un jurnal.
Aveam și am īn continuare un Civic ix facelift 1.8 de care sunt foarte incantat. Soția avea un Swift IV 1.2 și cum īmplinise 10 ani am decis sa īl vānd. După un an de vizionari și sute de īntrebări am reușit sa īl dau cu un preț apropiat de cel cerut. Știam īn mare cu ce urma sa īl īnlocuiesc dar nu eram decis cu nimic 100%. Pe lista scurta erau Civic X, musai sport plus și facelift, corola ts, Mazda 3 hb și proceed. Am īnceput sa cer oferte pe la dealeri, sa fac test drive.
Honda Nord a venit cu o oferta care depășea bugetul meu, 24700 pt un Sport Plus cvt, am făcut td și cu cvt și cu manuala și am rămas surprins ca īmi place mai mult manuala dar tot depășea bugetul. La Mazda ofertele au curs și parca era concurs de preturi bune, diverse motorizări, echipări, toți dealerii mi au făcut cāte o oferta. Am testat CX30 și M3, cu G122 cu G150 și Skyactiv X, atāt pe manuala cāt și automata. Soția oricum era decisa pe Mazda 3 hb. Alegerea era un G150 versiunea plus care are ceva dotări pe ea. Conducea deja īn clasament. La Toyota nici nu s au sinchisit sa ma bage īn seama, erau foarte ocupați, suzuki cu al lor corola ts camuflat, la fel nu m-au băgat īn seama. La proceed am fost dezamăgit ca importatorul avea 3 buc pe stoc, fabricație 2019 cu motorul de 1.4. Dacă voiam versiunea noua cu motorul de 1.5 trebuia sa fac comanda și configurare dedicata, dura cam 3 luni livrarea. M au chemat la td sa ma dau proceed gt deci clar nu īmi făceam o părere rezonabila despre mașina....dar pe piața SH aparuse un civic sport plus MT, obsidian blue la un preț de 19500. L am sunat pe proprietar, am stabilit o īntālnire sa vad mașina. Mașina ok, se prezenta cu toate la locul lor. Proprietarul īmi spusese ca ii īnlocuise eleronul, īl bagase īntr o bariera cu spatele. I am cerut actele pentru reparație și surpriza, nimic din partea lui. Prețul īl negociasem deja bine īn jos. Dar faptul ca nu răspundea la solicitarea mea, ma făcea sa nu merg mai departe cu el asa ca am decis sa iau M3, am cerut oferta finalala dealer. Odată cu oferta finala de M3 a venit și un telefon de la proprietarul civic ului īn care am lămurit problema actelor solicitate. Ca sa fiu sigur ca nimic din ce īmi zice prin viu grai nu este distorsionat, i am propus sa facem o verificare la honda nord și dacă totul este ok, mergem mai departe. A acceptat, ne am prezentat la verificare. Am cerut istoric service, poze īnainte de incident, poze după incident, toate din baza de date honda nord. Cum proprietarul de fata cu mine și dat acordul, honda nord mi le a pus la dispozitie. Prețul a mai fost odată negociat și pt o mașină de 1 an, cu 28000 km, am zis ca prețul de 17000 euro merita. Asa am adus acasă al doilea civic pe care copii l au botezat Lidiu, pana mea, atāt au putut.
Ce nu īmi place? ...nu am avut timp sa ma hotărăsc dacă e ceva. Am vrut musai facelift pt ca scaunul șoferului are reglaj pentru șezut la partea din fata și īmi pot face poziția comoda. La versiunea fără facelift, īmi lasă impresia ca ma scurg de pe scaun.. Nu am probleme cu interiorul, aia e plastic mult și nașpa dar nu am ifose de genul asta și da, e departe de interiorul M3 pe care īl consider cel mai frumos īn clasa. Totuși Civicul e mult mai spațios și asta a contat pt mine, cu 2 copii și o soție plus 2 mame care au obiceiul sa īncarce portbagajul cānd le vizitez. Din păcate nu am soluție pt carat biciclete dar aia e, ma descurc și fără asta. La ce īmi place e cum sta īn curbe, deocamdată.
Acum urmează sa īl studiez cum se comporta la drum lung ca īn oraș știu, sa vedem cum se descurca cu oil dilution, sa vedem ce mici īmbunătățiri aducem.
Am văzut pe aici discuții ca la unii oil life e īn zile, la mine e īn km. Ultima revizie a fost īn ianuarie la 26000 și acum la 28800 arata ca mai am 6600 km pana la următorul schimb. Nu am o problema sa schimb uleiul de 2 ori pe an, īn sensul ca la o revizie schimb uleiul și filtrul, la a doua sa fac īn plus și filtrul de aer și polen care va fi cel de la Mann cu filtrare pm2.5, testat deja pe celalalt civic și e super. Asta cu 2 schimburi am făcut o la toate mașinile pe care le am avut, ulei de toamna iarna și ulei de primavara vara cu precizarea ca cel de iarna prindea maxim 6000 km iar cel de vara 10000 km.
Am fost surprins ca are deja plăcuțele schimbate la 26000 km și am mai citit despre astfel de schimburi pe care nu le īnțeleg dar poate s a mers sportiv cu ea.
Am sa sun la Honda Nord sa īntreb dacă pot sa pun alt ulei īn loc de Honda, cu păstrarea garanției. Eu pe celalalt Civic și pe Swift, am folosit amsoil 0w20 care este api sn ( nu are norma de Europa pe eticheta) unde ar fi echivalentul ACEA C2, adică ce zice și honda sa folosești. Totuși pe State am văzut ca mulți posesori de civic x recomanda amsoil signiature 0w20.
Km fără incidente tuturor!
Comment