ENOPUL: '20 Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo M/T Sport Plus, Obsidian Blue (Lidiu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ENOPUL: '20 Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo M/T Sport Plus, Obsidian Blue (Lidiu)

    Salutari,

    Deși nu e primul Civic din ograda am zis ca ar fi frumos sa ii țin și ăstuia un jurnal.

    Aveam și am īn continuare un Civic ix facelift 1.8 de care sunt foarte incantat. Soția avea un Swift IV 1.2 și cum īmplinise 10 ani am decis sa īl vānd. După un an de vizionari și sute de īntrebări am reușit sa īl dau cu un preț apropiat de cel cerut. Știam īn mare cu ce urma sa īl īnlocuiesc dar nu eram decis cu nimic 100%. Pe lista scurta erau Civic X, musai sport plus și facelift, corola ts, Mazda 3 hb și proceed. Am īnceput sa cer oferte pe la dealeri, sa fac test drive.
    Honda Nord a venit cu o oferta care depășea bugetul meu, 24700 pt un Sport Plus cvt, am făcut td și cu cvt și cu manuala și am rămas surprins ca īmi place mai mult manuala dar tot depășea bugetul. La Mazda ofertele au curs și parca era concurs de preturi bune, diverse motorizări, echipări, toți dealerii mi au făcut cāte o oferta. Am testat CX30 și M3, cu G122 cu G150 și Skyactiv X, atāt pe manuala cāt și automata. Soția oricum era decisa pe Mazda 3 hb. Alegerea era un G150 versiunea plus care are ceva dotări pe ea. Conducea deja īn clasament. La Toyota nici nu s au sinchisit sa ma bage īn seama, erau foarte ocupați, suzuki cu al lor corola ts camuflat, la fel nu m-au băgat īn seama. La proceed am fost dezamăgit ca importatorul avea 3 buc pe stoc, fabricație 2019 cu motorul de 1.4. Dacă voiam versiunea noua cu motorul de 1.5 trebuia sa fac comanda și configurare dedicata, dura cam 3 luni livrarea. M au chemat la td sa ma dau proceed gt deci clar nu īmi făceam o părere rezonabila despre mașina....dar pe piața SH aparuse un civic sport plus MT, obsidian blue la un preț de 19500. L am sunat pe proprietar, am stabilit o īntālnire sa vad mașina. Mașina ok, se prezenta cu toate la locul lor. Proprietarul īmi spusese ca ii īnlocuise eleronul, īl bagase īntr o bariera cu spatele. I am cerut actele pentru reparație și surpriza, nimic din partea lui. Prețul īl negociasem deja bine īn jos. Dar faptul ca nu răspundea la solicitarea mea, ma făcea sa nu merg mai departe cu el asa ca am decis sa iau M3, am cerut oferta finalala dealer. Odată cu oferta finala de M3 a venit și un telefon de la proprietarul civic ului īn care am lămurit problema actelor solicitate. Ca sa fiu sigur ca nimic din ce īmi zice prin viu grai nu este distorsionat, i am propus sa facem o verificare la honda nord și dacă totul este ok, mergem mai departe. A acceptat, ne am prezentat la verificare. Am cerut istoric service, poze īnainte de incident, poze după incident, toate din baza de date honda nord. Cum proprietarul de fata cu mine și dat acordul, honda nord mi le a pus la dispozitie. Prețul a mai fost odată negociat și pt o mașină de 1 an, cu 28000 km, am zis ca prețul de 17000 euro merita. Asa am adus acasă al doilea civic pe care copii l au botezat Lidiu, pana mea, atāt au putut.

    Ce nu īmi place? ...nu am avut timp sa ma hotărăsc dacă e ceva. Am vrut musai facelift pt ca scaunul șoferului are reglaj pentru șezut la partea din fata și īmi pot face poziția comoda. La versiunea fără facelift, īmi lasă impresia ca ma scurg de pe scaun.. Nu am probleme cu interiorul, aia e plastic mult și nașpa dar nu am ifose de genul asta și da, e departe de interiorul M3 pe care īl consider cel mai frumos īn clasa. Totuși Civicul e mult mai spațios și asta a contat pt mine, cu 2 copii și o soție plus 2 mame care au obiceiul sa īncarce portbagajul cānd le vizitez. Din păcate nu am soluție pt carat biciclete dar aia e, ma descurc și fără asta. La ce īmi place e cum sta īn curbe, deocamdată.

    Acum urmează sa īl studiez cum se comporta la drum lung ca īn oraș știu, sa vedem cum se descurca cu oil dilution, sa vedem ce mici īmbunătățiri aducem.
    Am văzut pe aici discuții ca la unii oil life e īn zile, la mine e īn km. Ultima revizie a fost īn ianuarie la 26000 și acum la 28800 arata ca mai am 6600 km pana la următorul schimb. Nu am o problema sa schimb uleiul de 2 ori pe an, īn sensul ca la o revizie schimb uleiul și filtrul, la a doua sa fac īn plus și filtrul de aer și polen care va fi cel de la Mann cu filtrare pm2.5, testat deja pe celalalt civic și e super. Asta cu 2 schimburi am făcut o la toate mașinile pe care le am avut, ulei de toamna iarna și ulei de primavara vara cu precizarea ca cel de iarna prindea maxim 6000 km iar cel de vara 10000 km.
    Am fost surprins ca are deja plăcuțele schimbate la 26000 km și am mai citit despre astfel de schimburi pe care nu le īnțeleg dar poate s a mers sportiv cu ea.

    Am sa sun la Honda Nord sa īntreb dacă pot sa pun alt ulei īn loc de Honda, cu păstrarea garanției. Eu pe celalalt Civic și pe Swift, am folosit amsoil 0w20 care este api sn ( nu are norma de Europa pe eticheta) unde ar fi echivalentul ACEA C2, adică ce zice și honda sa folosești. Totuși pe State am văzut ca mulți posesori de civic x recomanda amsoil signiature 0w20.


    Km fără incidente tuturor!
    ​​​​​​​


    ​​​​​​​
    Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP
    Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

  • #2
    Felicitari pentru achizitie si sa te bucuri de masina. Daca proprietarul nu a avut incidente ascunse cu ea (in afara de evenimentul cu eleronul spate lovit de bariera), o sa vezi ca ti-ai cumparat o masina f fiabila, manevrabila si stabila ca tinuta la drum lung. Cu Mazda 3 am cochetat si eu, dar am renuntat din cauza spatiului stramt...daca sunteti 4 nu ai fi avut loc in ea (dupa parerea mea). Nici tapiteria nu mi-a placut la varianta Plus de la Mazda 3, insa are si Mazda avantajele ei: directie mai precisa, antifonare mai buna, faruri mai bune, sistem mild - hibrid, dotari mai multe. La calitatea vopselei si a lacului stau amandoua cam la fel (adica prost).
    Referitor la ulei nu te vor lasa sa pui alt motor decat cel al lor (adica Honda). Eventual dai tu uleiul jos a doua zi dupa revizie si pui ce ulei vrei sa folosesti, dar sa fii constient ca operatia o faci strict pe banii si pe riscul tau.
    Placutele nu se schimba la 26 000km, decat daca mergi f sportiv. Eu am 25 000km cu a mea si nici pomeneala de schimbare, am ajuns cu uzura la aprox 60%. Inseamna ca proprietarul a mers tare.

    Comment


    • #3
      Sa aveti noroc de el!
      '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

      sigpic

      Comment


      • #4
        @ vizitator, salut am urmarit postarile tale , multumesc pentru urari si ti le intorc

        Alegerea s-a facut in mod democratic acasa, toti au primit dpret de vot indiferent de varsta si au ales masina cu geam in tavan. La mazda 3 mi-a placut interiorul f mult, nu stiu de ce zici tu ca are dotari mai multe, poate pe alte variante nu pe Plus dar sigur e mai fain sistemul de infotaiment , inclusiv modul de navigare, antifonarea da si ea, faruri mai bune daca iei varianta cu Matrix Totusi spatiul ar fi fost o problema cel putin vara cand masina ar fi fost folosita frecvent in exterior pt vacante si drumuri la bunici.

        Referitor la ulei, cat mai este in garantie am sa merg pe Honda apoi revin la Amsoil. La uleiul Honda ma enerveaza ca nicaieri nu gasesc o fisa tehnica, sa stiu si eu pe ce ma bazez.
        Placutele se mai schimba si pt ca la service ti-o arunca, stiti trebuie schimbate s-au cam dus si daca nu intrebi cat s-au dus si accepti , eui se bucura ca au mai vandut ceva. si tare sa mergi tot nu ajungi chiar sa le schimbi sau nu si pe fata si pe spate. pe de alta parte, din cei 28k km facuti de fostul , majoritatea au fost facuti in exterior, deci....nu stiu ce sa zic si oricum nu mai conteaza ca nu ma afecteaza, le am noi.

        Incidente ascunse? nu stiu ce sa zic, am verificat-o si pe RAR si la reprezentanta, nimic suspect, nimic care sa dea de banuit.

        Fostul a intretinut vopseaua, nu are zgarieturi fine cum de multe ori vezi dupa ce o duci la spalatorii clasice, chiar arata bine vopseaua,

        Important e ca eu ma simt bine in ea, scaunul am reusit sa il reglez intr-o pozitie confortabila, muzica de pe radio online si cam asta e. la nevoile mele e ce trebuie.


        @ ticker, multumesc
        Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP
        Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

        Comment


        • #5
          La mai multi km si sa te bucuri de ea de fiecare data cind faci chiar si un singur km.Merita !

          Comment


          • #6
            Multumesc windir!
            Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP
            Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

            Comment


            • #7
              Am bifat si primul drum mai lung iar pe sectorul Harsova - Tulcea se pot testa masinile excelent. Sunt acolo cateva portiuni unde iti faci repede o idee daca masina tine cu tine.

              Pe scurt, sunt incantat cum sta pe curbe si in general de dinamica. Nu m-a interesat consumul dar ca idee pe traseul Bucuresti Tulcea, cu autostrada pana la Fetesti si apoi drumuri judetene si nationale, 2h 50 , consum la pompa 6.7, mai mult decat ok pt mine.

              Nu am avut probleme cu pozitia la volan, nu ma deranjeaza deloc scaunul, se poate regla ok.

              Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP
              Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

              Comment


              • #8
                Masina este foarte stabila la viteze mari si se tine bine in curbe. Eu merg constant cu 170 km/h pe autostrada si nu simt viteza, masina e f stabila si nu are tendinta sa intre in parapet daca trec pe langa un tir sau o alta masina mare. Problemele mele au fost legate de confortul slab al scaunelor (la versiunea fara reglaj lombar electric) si de proasta antifonare la viteze mari (cand aud zgomot de rulare). Daca ai varianta de faruri cu halogen vei descoperi ca si lumina e cam slaba pe timp de noapte.

                Comment


                • #9
                  Imi inchipui cum e lumina la farurile cu halogen, asa le am pe civic IX si cand am luat masina, era seara si de la Braila la Bucuresti am orbecait. Am rezolvat partial cu becuri Philips 150% si acum am pus 200% de care sunt multumit, maia les ca cele 150% m-au tinut cam 1 an si 7 luni.
                  Referitor la zgomot da, nu e chair mic, oricum tine si de cauciucuri si de asfalt dar nici masina nu pot zice ca este antifonata bine. Inca nu m-a deranjat pt ca iar o compar cu Civicul IX unde zgomotul e mai mare.
                  Am mai vazut ca la drum lung indicatorul de service a scazut f putin, in 600 km parcursi a scazut cu 300 km (eu am in km nu in zile) in oras este invers, la fiecare 50 km parcursi scade cu 100 si e oarecum normal. Una peste alta dac ama duce 10000 km intre schimburi sunt foarte multumit dar nic la 8000 nu ma deranjeaza. Oricum tot caut alternative la Uleiul Honda si singurele pe care le gasesc cu norma ACEA C2 sunt un Castrol , un Mobil 1 si un Motul . Toatre au TBN-ul mic, max 8 ceea ce nu imi prezinta incredere,
                  Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP
                  Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

                  Comment


                  • #10
                    La uleiuri nu ma bag sa iti dau vreun sfat. Teoretic, din cele 3 branduri, cel mai bun ar fi Motul, pe locul II Mobil si apoi Castrol. Insa trebuie verificat cu atentie care este compatibil cu norma Honda (norma pe care nu stiu unde o poti gasi). Eventual intrebi la mecanicii de la reprezentanta..,daca ii cointeresezi material, poate te ajuta cu un sfat.
                    La mine e invers: numarul de zile ramase pana la revizie scade mai repede in afara, decat in oras (desi logic ma asteptam sa fie invers ptr ca in oras muncesti mai mult motorul decat in afara). Ma rog, acestea sunt detalii, ideea este ca la aprox 9800 km te cheama la revizie.
                    O sa imi iau si eu becuri Philps 200%, deocamdata am Osram Night Breaker silver si ma tin de 1 an si 8 luni...putin mai bune decat cele long life din fabrica, dar tot orbecaiesc noaptea cu ele.

                    Comment


                    • #11
                      Am găsit azi mai multe, Eneos are 2 modele pe norma ACEA C2 care e pt cele cu DPF deși uleiul Honda type 2.0 sigur nu are norma ACEA C2 pt ca nu e chiar nou și e folosit si recomandat și pe cele fără DPF. Am solicitat azi la Honda fisa tehnica a uleiului type 2.0 pt ca pe ambalaj asa scrie, ca se oferă la cerere. Eneos Ultra S 0w30 are și un TAN bunicel, 1.45 parca īnsă pe fisa nu zicea nimic de TBN care la Eneos rar sare de 8 și asta e cam mic, nu ca la alte branduri ar fi mai bun. Īn state se recomanda API SN, nu vad de ce nu ar fi și īn Europa la fel.

                      Despre becuri, poți sa iei liniștit și varianta de 150% sunt mai ieftine, 99 luam eu iar cele 200% erau 140. Mare diferență nu e de lumina, iar ca life Time am văzut ca pe site ul Philips cele 200% era la jumătate parca. Verifica totuși informația, nu garantez ca țin bine minte.
                      Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP
                      Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

                      Comment


                      • #12
                        Cu cat becul arde mai tare, cu atat are durata de viata mai mica. Te cred pe cuvant ca cele cu lumina 200% au viata mult mai mica decat cele cu 150%. Important este totusi sa schimbam becul cu halogen folosind manusi, ca sa nu il atingem pe sticla. El se raceste chiar prin invelisul sau, iar daca punem mana pe invelis, acolo ramane grasime de pe maini, iar zona respectiva nu se mai raceste (lucru care duce la arderea prematura a becului).

                        Comment

                        Working...
                        X