RNR: '20 Honda Civic 5D 1.5 CVT, Sport Plus, Polished Metal (facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RNR: '20 Honda Civic 5D 1.5 CVT, Sport Plus, Polished Metal (facelift)

    Bine v-am găsit!

    Vreau să vă mulțumesc tuturor celor care ați publicat experiența și precizez că informațiile din postările voastre au fost extrem de utile.

    Nu vă plictisesc cu o descriere clasică a intrării în posesie, ci mai degrabă cu evenimentele premergătoare ce au culminat cu achiziția:

    2016

    Am pus ochii pe una din generația IX, când fratele și-a cumpărat un Volkswagen Jetta cu o reducere semnificativa, fiind sfârșitul sfârșitului de generație (face lift).

    Inițial a vrut Golf pe benzina, dar am fost nevoiți să vizitam Tess Brașov de câteva ori pentru a prinde la test drive un model care să se apropie cât de cât de cel dorit și/sau accesibil. La un moment dat am mers cu Jetta (benzină), pentru că era disponibilă și – după spusele agentului de vânzări – se simte, se conduce și este APROAPE identică. Avea acel feeling de mașină nouă și aere de premium.

    Eu știam că nu e, dar mi-a plăcut!

    După o tură pe centură cu Jetta, ne-am dus la masă în Brașov pentru a discuta, ocazie cu care am văzut un Civic Sedan, generație anterioară, expus în Coresi. Intr-un final am căzut de acord că situația e penibilă: nu poți să cumperi Golf după ce ai testat Jetta. Nu poți să povestești cuiva așa ceva. Râd și curcile.

    Am decis ca e musai să testăm un Golf, fie el și diesel, dar să facem un test-drive, să nu dea banii orbește. Așa că am făcut altă programare. Am revenit la Tess, cu aproape tot neamul (eu, fra, gagică-sa și mama), ca să avem în vedere toate posibilitățile (inclusiv cele de finanțare) și – surpriză (din nou) – nici un Golf disponibil pentru test-drive. Tipul de la reprezentață nu mai știa cum sa ne aburească: nu mai e Golf pe benzină disponibil pentru probă, Golf-ul de test-drive e la șefu', șefu’ e dus pe coclauri. Oricum, era atât de amabil și de binevoitor cu mama (care era atât de impresionată) încât era ferm convins (cred) că va scăpa de una din mașinile din showroom.

    Mai târziu, după o altă escapadă prin Brașov și o inspecție mai atentă a Civic-ului din Coresi, am reușit să testam un Golf Diesel. Era echipare de top (sau aproape) și motorizare mult superioară benzinarului ochit – centimetri, cuplu, cai, etc. Ne așteptam la o experiență senzațională, sau cel puțin apropiate celei oferite de Jetta, care – pe românește – era cheală.

    Șoc și groaza. Semnele de rău augur au apărut încă din momentul în care m-am așezat în scaunul șoferului (da, eu am testat-o primul, fratele doar pentru că s-a ambiționat). Cabina era la fel ca cea de pe Jetta, și totuși diferită. Nu-mi găseam poziția în scaun, genunchiul lovea cheia din contact și întregul ansamblu se simțea cumva aproape claustrofobic – păstrând în același timp impresiile de premium. Parcă eram sub presiune, cu simțurile in alerta, ca și când urma să fiu trădat.

    Am încercat să facem traseul prestabilit, parcurs cu sedanul. După ce i-am explicat politicos individului de la Tess că n-am venit sa ascultăm muzică și vrem să auzim mașina în timpul mersului, am constatat că zgomotul ambiental era deranjant fata de cel din Jetta – cu geamurile închise – iar accelerația nu stârnea nicio emoție. Uimitor era însă era faptul că părea o provocare să atingem limita legala până la primul sens giratoriu, înspre Brașov. Colac peste pupăză, până să ajungem acolo, nevoită să stea pe bancheta din spate, prietena fratelui a simțit nevoia să deschidă geamul ca să ia puțin aer. Practic, atunci când l-a deschis a dezlănțuit iadul cu un vâjâit puternic și bubuituri asurzitoare. Nimeni nu înțelegea ce se întâmplă și am redus viteza mult sub 60km/h ca să ne putem înțelege. Reprezentantul era mut și roșu ca o ridiche. La al doilea sens, unde am fi putut ieși pe centură, eu eram lămurit. Am dus-o înapoi și s-a lămurit și fratele.

    Chiar daca el era setat deja pe Jetta (pentru care a primit o ofertă de nerefuzat, pe culoarea dorită, în producție în Mexic, dotări acceptabile), am zis să ne orientam și în alte părți, așa că am mai văzut Skoda Rapid și Fiat Tipo. Ambele variante erau sensibil mai scumpe scumpe dar și mai dotate. La Rădăcini era închis iar Honda era cu vreo 2000 de euro mai costisitoare, în condițiile în care bugetul era deja depășit cu încă atât.

    Eu am insistat până în ultima clipă să meargă pe Civic Sedan expus la Coresi în Brașov. N-am avut sorți de izbândă.

    In cele din urmă, ca fapt divers, cu Jetta rezervată, actele semnate, fără ca noi să insistăm asupra evidențelor, în ciuda faptului că el conducea Passat, tipul de la Tess ne-a spus că Golf-ul va rămâne mașină lui de suflet.

    La livrarea mașinii am văzut pentru prima dată un Arteon, pe viu. M-am urcat la volan, am asimilat tot ce era de asimilat și am oftat resemnat. Am purtat o discuție interioară, eu cu mine, și mi-am spus că nu voi cumpăra niciodată așa ceva, cel puțin din considerente financiare, limita de sus fiind (la momentul respectiv) spre 20.000 euro.

    2018

    Am observat prin vecini o Honda alba, cu aspect ieșit din comun. M-am documentat și am aflat că era noua Honda Civic Sport Plus, MT.
    M-am resemnat cu gândul că am ratat generația anterioară, după ce m-am convins ca nu îmi plăcea noul model. Apoi m-am bucurat că nu-mi voi permite nici generația asta, după ce am trecut în revistă toate neajunsurile primei ediții – inclusiv EuroNCAP 4 stele, problemele cu diluția uleiului la americani și nu în ultimul rând, lipsa butoanelor de pe infotainment.

    Spre sfârșitul anului am schimbat locul de munca și treceam în fiecare dimineață, în drum spre autobuz, pe lângă mașina albă descrisă mai sus.

    2019

    După câteva luni bune, observând-o îndeaproape din mers, dar și de la distantă așteptând autobuzul în stație – am ajuns la o concluzie: motivul pentru care nu-mi plăcea nu era aspectul abstract, neobișnuit, iar neajunsurile nu erau insurmontabile (la EuroNCAP au reevaluat și au acordat 5 stele iar problema cu infiltrarea de carburant în ulei n-a făcut vâlvă în Europa, la Civic).

    Nu-mi plăcea pentru că nu era a mea!

    După o analiză amănunțita a nivelelor de echipare și a extra-opțiunilor non-invazive disponibile la Honda, am tras concluzia (logică, după mine) că dacă ar fi să plătesc atât de mult pe o mașină, mai bine aș strânge din dinți, aș face un efort și aș lua-o cu tot ce are de oferit.

    M-am apucat să fac investigații suplimentare și am luat la bani mărunți concurența, pe care o aveam deja clasificată, organizată sub forma unui clasament mult prea detaliat pentru a-l expune aici.
    Precizez că, nefiind fan hatchback, n-aș fi crezut că voi cumpăra așa ceva. In ciuda acestui fapt, pe scurt, în ordinea preferințelor, enumăr top 3 care mi-au plăcut:

    Kia ProCeed GT 1.6 7DCT 201CP > Mazda 3 Mild Hybrid AT AWD 180CP > Hyundai i30 Fastback 7DCT 140CP

    De menționat este și Subaru Levorg GT-S (știu, e un mid-size între compacte), o mașină excepțională pe care n-am luat-o serios in calcul, datorita scorului.
    Si Impreza e o mașină bună, dar nu mă pot regăsi în ea.

    Printre cele care nu vibrau cu mine se numărau:

    Focus ST Line 1.5 EcoBoost 182CP 8A > Corolla Hatchback CVT 122CP > Astra 5D GS Line CVT 145CP

    Nu vreau sa înșir toate compactele pe care le-am comparat, pe care oricum nu mi le-aș fi permis (...cu dotări echivalente) și nici aspectele plăcute/neplăcute (pentru a nu stârni discuții aprinse) dar unul dintre factori decisivi a fost transmisia: țineam morțiș să fie automată și am încercat să evit dublu ambreiaj.

    In toamnă eram hotărât și am demarat negocierile ...cu soția. Trebuia să o ”cumpărăm”!

    După nenumărate discuții despre fiabilitatea și siguranța mașinii pe care încă o mai avem (Astra H Hatchback 1.9 TDCI 120CP din 2006) și multa muncă de convingere despre avantajele achiziționării unei mașini noi, care face un pic mai mult decât să te ducă din punctul A in punctul B ...soția a acceptat.

    Imediat, am cerut oferte ...de la toate reprezentanțele.

    Am fost puțin dezamăgit de faptul că mi-au răspuns doar Autoklass Sibiu și Rădăcini Brașov. In noiembrie, le-am luat în ordinea numerelor de pe tricou.

    Cu prima ocazie, în ciuda reputației, am fost la Autoklass unde n-am fost întâmpinați de tipa drăguță cu care am vorbit la telefon, ci de un reprezentant Mercedes care era cel puțin deranjat de prezența noastră și vădit iritat de puținele întrebări pe care le-am pus. Atunci am văzut pentru prima dată face-lift-ul și am putut compara diferențele pe viu, fără a-l implica pe individul oropsit sa păzească niște mașini de buget, forțat de absența responsabilei de serviciu. Oricum, eram deja setați pe Rădăcini, dar ne-am bucurat de întărirea suspiciunilor vis-a-vis de Autoklass. Prezența domnișoarei amabile ar fi cântărit prea puțin, iar confirmarea alegerii făcute în avans a fost binevenită.

    La Rădăcini ne-am bucurat de o primire mult mai călduroasă. Un tip foarte săritor ne-a bombardat cu o sumedenie de informații (majoritatea corecte) despre întreaga ofertă Honda, detalii menite să ne ajute in alegerea – deja consolidată – a celei mai bune variante.

    In preajma sărbătorilor am stabilit o programare pentru test-drive, apoi ne-am orientat după modelul, nivelul de echipare, culoarea, data la care am putea să achităm rezervarea și data livrării (estimată în Februarie).

    2020

    Ianuarie
    Chiar după sărbători, ne-am dus la test-drive dar ne-am trezit ca n-avem cu cine, după ce am bătut 60 de km special pentru mult-așteptatul eveniment. In cele din urma ne-a luat în primire un băiat timid de la logistică pe care n-am ezitat sa-l întreb despre statusul mașinii.

    Nu știa!

    Am trecut peste asta, nerăbdători (cu soția și fetița) să vedem cum se simte pe șosea. Singura mașină disponibilă, comparabilă, era Civic Sedan, Elegance 1.5 MT. M-a încercat un deja vu (Tess)!

    Am ieșit ușor din parcarea reprezentantei și am ajuns la primul sens giratoriu unde am așteptat o fereastră. Când să ies, nimic – aproape ca și când n-as fi apăsat pedala. Am călcat puțin mai tare, temător, și a ieșit, încet, cu o întârziere pe care nu mi-o puteam explica. Băiatul m-a văzut nedumerit, mi-a explicat frumos că trebuie sa aștept să se încălzească motorul înainte de a o călca și mi-a atras atenția asupra temperaturii apei, care trebuia sa treacă de primul colt.

    Eu: - Ok, și? A trecut.
    El a apăsat pe buton, dezactivând modul ECO, iar eu m-am resemnat ca nu-i tocmai ce speram.

    Pe întreg traseul, fetița și-a manifestat entuziasmul iar in drum spre casă, spre surprinderea mea, soția mi-a descris din propria inițiativă (ceva extrem de rar) cât de bine s-a simțit pe bancheta din spate, datorită senzației de siguranță și stabilitate, in ciuda vitezei și a unor momente in care am schimbat treptele cu stângăcie.

    După sărbători, când ne-am ales culoarea și am hotărât să plătim rezervarea pentru Februarie – catastrofă! Tipul nu mai răspundea la nicio formă de comunicare.

    Februarie
    Ne-am dus la Brașov și am aflat că a dispărut complet din peisaj. Noua agentă de vânzări, Mădălina, împreună cu doamna reprezentantă de la Mazda au fost deosebit de amabile și ne-au păstrat condițiile stabilite anterior ...cu excepția datei de livrare, care a devenit Aprilie.

    Martie
    Așteptarea a fost un chin. Culmea, am fost anunțat că mașina va sosi mai devreme decât au preconizat – fix la sfârșitul lui Martie, chiar după instaurarea stării de urgenta.

    Aprilie
    Ca niște buni cetățeni ce respectă legea, am onorat regulile de distanțare sociala și n-am inventat scuze să ne ducem să o luăm, pană in momentul in care toate posturile de știri au precizat că ne putem deplasa in scopul achiziționării unui autoturism.

    Chiar și așa, au mai fost necesare câteva runde de negociere cu soția, legate de mijloacele de deplasare intre Făgăraș și Brașov, care au amânat intrarea in posesie cu încă o săptămână.
    In cele din urmă am reușit sa ne organizam, ne-am înarmat cu declarații, acte, contracte, adeverințe de la servici, și am convins-o pe cumnată (care abia aștepta un motiv sa evadeze) să ne ducă să o luam. Când am ajuns (cu Mazda 3) la Rădăcini, mașina ne aștepta parcată lângă intrare iar aspectul era mult peste așteptări.

    Cei care aveți orice model din generația X știți că pozele nu-i fac dreptate.

    După îndeplinirea formalităților n-a fost nevoie să insist să conduc eu. Soția nu îndrăznea sa se urce la volan, fiind prima mașină cu transmisie automată și temându-se exact de ceea ce urma sa fac eu.
    Deși nu ne grăbeam, am comis-o chiar înainte de a ieși din parcarea de la reprezentantă. Căutând ambreiajul, am călcat cu ambele picioare (nu știu cum) pe frână și – cu toate ca mașina abia se mișca – n-a fost deloc plăcut. In timp ce soția îmi ținea o prelegere cum că ar trebui să-mi pun piciorul stâng pe scaun, sub fund sau sub dreptul (nu știți cat de ridicol ar fi încerc, decât dacă m-ați cunoaște) ne-am trezit cu Mădălina bătând in geam. Ne-a adus actele uitate pe biroul ei și ne-a reamintit sa alimentam cu prima ocazie, ca era doar un strop de benzină in rezervor.

    Am repetat figura in parcare la primul MOL, dar n-am mai călcat-o cu ambele picioare. As fi făcut plinul dar eram oripilat de starea in care se prezentau pompele. Mânuși lipsa, hârtie pauza iar butonul de la baza pistolului care ar fi ținut trăgaciul apăsat era înțepenit, așa că am pus doar de 50 de lei, să scap. In grabă, am uitat să țin pistolul in rezervor încă cinci secunde, așa că am botezat-o din prima.

    Noroc cu șervețelele pe care le aveam in dotare.

    In cei 8 km către OMV-ul de la ieșirea spre Codlea am întors o grămadă de capete și am avut senzația ca ni se acorda prioritate in aproape fiecare sens giratoriu. La pompă am dat peste un nene zâmbăreț, foarte dornic să ne ajute sa alimentăm. In timp ce eu plăteam, a întrebat-o pe soție dacă-i hibrid. După o scurta ezitare i-a dat informația corectă și de-atunci, a răspuns la întrebarea cu pricina pe nerăsuflate.

    Pe la jumătatea drumului și-a făcut curaj și am lăsat-o pe ea să ne ducă pană la Făgăraș.
    RNR
    Junior Member
    Last edited by RNR; 29-05-20, 23:49.

  • #2
    Frumos intro
    Sa va bucurați de jucărie fără evenimente neplăcute!

    Comment


    • #3
      Sa o conduci cu placere multi km. si fara de probleme.

      Comment


      • #4
        Felicitari si la cat mai multi km fara probleme!
        HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

        Comment


        • #5
          Mulțumesc pentru urări!

          Revin mai târziu cu actualizări, constatări, probleme ... unele țin de quality control, altele de stolurile mele.

          Oricum, per ansamblu, până acum, ne-a depășit așteptările!

          Comment


          • #6
            Felicitari sa o stapanesti sanatos ! Cea mai buna alegere in range ala de buget...imi schimbasem parerea de noile civic-uri cu oil dillution si alte bube, dar dupa ce am vazut niste "moose" test si alte teste de manevrabilitate...honda e top la asa ceva , civicul si peste bmw de aceeiasi clasa .
            Honda Accord CU2 - M/T

            Comment


            • #7
              Vroiam să duc mașina la Turbo Wolf pt. detailing (Brașov) dar nu știu ce au pățit... probabil au probleme din cauza pandemiei 
              Prima alternativă ar fi RP Detailing. Păreri?

              Aveți și alte recomandări?

              Comment


              • #8
                Mai

                Planul original era sa o ducem la detailing in secunda 2. Practic, ne imaginam că o luam de la Honda, o parcăm la detailing, ne întoarcem după 2-3 zile și o luăm acasă.

                M-am apucat sa studiez piața cu mult înainte de a ajunge la un numitor comun in privința culorii. După ce am pus în balanță toate avantajele și dezavantajele, sfera posibilităților s-a restrâns la Brașov, unde am ales Turbo Wolf după mai multe criterii, inclusiv recomandări, portofoliu și nu in ultimul rând feedback-ul public lăsat de clienți pe Google și Facebook.

                Ghinion . Odată cu pandemia, ne făceam probleme că nu puteam lua mașina, nici vorba să ne ducem pentru tratamente speciale. Mai mult, am vorbit cu tipa cu care am stabilit toate amănuntele, am înțeles ca restricțiile le-au încurcat socotelile și nu știa când și dacă vor mai deschide. A fost foarte drăguță și chiar intenționa să ne recomande o alternativă dar am refuzat-o și am decis să așteptăm până își revine.

                In scopul distanțării sociale și a efectuării rodajului in mod corespunzător, am evitat să mai iau autobuzul către servici și am mers cu Honda. Nevasta, care oricum mergea cel puțin o dată pe săptămână cu mașina la muncă, deși avea și ea un autobuz la dispoziție, intenționa să facă același lucru. Fiecare făceam 50-70 km dus-întors, eu cu un pasager, ea cu maxim doi. In cele din urmă am ajuns la un compromis: eu am luat Opel de fiecare data când era rândul ei.

                Am început sa folosesc modul Sport după 1000 km, câteodată in depășiri, fără accelerări bruște, rareori depășind 4000 de turații și în nici un caz pe porțiuni lungi de drum. Am apăsat butonul de sub accelerație (dacă există așa ceva) o singură dată, după ce am început să folosesc butonul ECON, fiind forțat de o împrejurare neașteptată.

                Știm cu toții ca depășirea este o manevra periculoasă iar următoarea se încadrează in top 3 pentru mine:
                Chiar dacă am apreciat bine condițiile (chiar și pentru o mașină cu maxim 100 de cai), după ce m-am încadrat pe sensul opus, mi-am dat seama că nu am timp să o fac fără să forțez mașina, fiind și in modul ECON. Abia ieșit de pe banda mea, am vrut sa mă retrag. In acel scurt moment de ezitare m-am trezit blocat, in dreapta de cel care mai devreme era in spatele meu și in spate de altul care se angajase și el in depășire și-mi dădea flash-uri. Deci am călcat-o!


                Reîncadrarea pe sensul meu n-a fost nicidecum la limita , chiar și cel din spate reușind să revină in deplina siguranță, dar lipsa opțiunilor sigure în acel moment a fost cel puțin incomodă.

                Am aflat de butonul cu pricina (sau treapta din podea care împiedică accelerația să se ducă la fund fără un plus de presiune) cu motorul oprit și pot doar sa intuiesc ce face. Cu excepția situației descrise mai sus, niciodată nu l-am atins cu motorul pornit, dar abia aștept să trec de 3000 km să experimentez.

                Trebuie sa menționez că este o diferență remarcabilă intre mașina mea, Hatchback Sport Plus CVT, și Sedanul Elegance, manual, condus la test-drive. Ambele având aceeași motorizare, comparația e greu de făcut in modul normal, dar mi s-a părut un upgrade fenomenal cu modul ECON activat. N-am uitat cum s-a comportat mașina de la la probă, cu precădere la ieșirea din parcarea reprezentanței și la cea în sensul giratoriu. A fost ca un flashback atunci când am ieșit de la mine din parcare cu modul ECON activ pentru prima dată, dar am fost surprins în mod plăcut!

                Tot după 1000 km au apărut și primii greieri. Inițial am crezut că sunt in stâlpii A stânga și B dreapta dar, în cele din urmă am identificat tweeter-ele de sus al ușii șoferului și a celei din spate, dreapta. Mai târziu am identificat și un pocănit atunci când îmi sprijineam genunchiul pe interiorul ușii șoferului. Făcea aproape ca un bidon de plastic atunci când îl deformezi prin apăsare și îl lași sa-și revină. Ținând de cat de bine e închegată, astea au fost niște surprize foarte neplăcute.

                Luni, 18 Mai, în prima zi lucrătoare în stare de alerta, pe drumul dinspre servici către casă, inevitabilul s-a produs. O pietricica din roata unui camion ce venea din sensul opus a zburat direct in ușa mea . Ajuns acasă, după o inspecție rapidă n-am observat nimic, mașină fiind nespălată de la achiziție.

                Tot atunci, am avut neșansa de a fi forțat sa stau în spatele unui camion cu animale. Nu știu dacă erau capre, oi, vaci... cert e ca puțea înfiorător. Nu ne-am gândit, nici eu, nici colegul, să activăm recircularea aerului in timp util. Nu știu dacă s-a lipit ceva pe sub mașină sau – prin absurd – s-a îmbâcsit filtrul de polen, dar de câte ori porneam aerul condiționat se simțea un iz de bălegar care dispărea doar după câteva minute.

                Am ajuns într-un moment critic. Era acoperita de praf, insecte strivite și alte nenorociri. M-am documentat, mi-am cumpărat ustensilele necesare, dar speram sa n-ajung în asemenea situație înainte de un tratament corespunzător. Nu m-am mobilizat și am amânat intervenția. A doua zi, fiind conștient de drama prin care treceam, colegul de drum mi-a spus de spălătoria auto cu fise unde-și spală singur mașina. Mi-am făcut curaj și m-am dus acolo pentru prima dată – până atunci crezând ca e o spălătorie clasică, unde ți-o șmirgheluiesc fără milă. Un nene binevoitor mi-a explicat cum să folosesc cele 4 butoane și ce face fiecare. Mi-am cumpărat 6 jetoane și mi-am scos o plasă cu cele trebuincioase, la care speram să nu fie nevoie să apelez – și nici n-a fost, pentru ca n-am apucat.

                La prima spălare am folosit doar primele două butoane - săpun și apă – și a fost surprinzător de eficientă. Am evitat să stropesc direct in tablă (sau plastic ) cu jetul puternic, încercând să îndepărtez tot jegul întâi cu spumă, apoi razant, cu apă, cu presiune maximă. La a 6-a fisă, doamna care aștepta după mine a ieșit și m-a întrebat frustrată:

                Ea: - Mai ai? Daca mai durează, pot sa mă mut la cealaltă! (unde era liber)
                Eu: - Sunt la ultima fisă!
                Ea s-a întors în mașină și și-a proptit capul într-o mână, cu o privire exasperată.

                Am mai dat o tură încercând să îndepărtez ultimele urme de gângănii zdrobite care s-au încăpățânat să reziste în locuri ascunse când, unul dintre cei ce supravegheau, se trezește să vină să-mi explice cum să apăs pe trăgaciul ăla ...să stropească mai tare, să gat mai repede, să nu blochez pompa.


                In vizitele ce au urmat am evitat butonul cu ceară dar și cel cu presiune, folosind numai spuma și clătire cu apă osmotică (sau osmozată? ) pentru a evita uscarea prin ștergere și a minimaliza dârele sau petele de apă. Am descoperit ciupitura în urma incidentului cu pietricica și am stabilit o programare la reprezentanță pentru a evalua paguba.

                Vineri, 22 Mai, fratele împreună cu prietena lui aveau de gând să vină in vizită la Făgăraș, pentru o „reuniune familială”. Am profitat și m-am oferit să-i aduc și să-i duc înapoi eu, ocazie cu care am asigurat o bună parte din rodajul mașinii in condiții optime – în mare parte cu modul ECON activat. In Brașov am oprit la Rădăcini și am comandat un kit de retuș cu scopul de a evita demontarea ușii pentru vopsire integrala. Am stabilit o programare atât pentru retuș, cât și pentru a rezolva problema cu greierii, pe garanție.

                Preocupat de observarea comportamentului mașinii pe drum, m-am luat după Waze și n-am ieșit din Brașov către Predeal cum intenționam, ci am ocolit prin Vălenii de Munte. Mi-ar fi plăcut să fi putut folosi frâna de motor. Teoretic știam cum, din padel shifters și/sau în modul sport, dar practic am ținut să evit asta în perioada de rodaj.

                Pe măsura ce mă apropiam de București, comportamentul participanților la trafic devenea tot mai imprevizibil. Unii schimbau benzi fără a semnaliza, alții ieșeau în drum și blocau complet două benzi pentru a intra pe sensul opus, care era despărțit de linie continuă ...probleme. Nici nu știu când am intrat în București pentru că m-a prins o răpăiala, cu grindină, de nu vedeam mai mult de câțiva metrii în față, orientându-mă, în mare, după despărțitorul de la mijlocul drumului și după stopurile din față. Am parcurs o bucată bună de drum (parcă nu se mai termina) prin apă de o palmă, cu avariile aprinse, sperând să nu dea careva peste mine. Ajuns în București, ghidat de Waze, m-am încadrat pe o stradă ce mergea paralel cu linia de tramvai. Aveam senzația că stau pe doua benzi și m-am încadrat pe stânga, cât mai aproape de bordura care despărțea șoseaua de linie. Mare greșeală! Unul câte unul, cei din spate se strecurau pe lângă mine milimetric. Am reevaluat situația și m-am încadrat pe dreapta lângă trotuarul prea înalt pentru a-l urca. Atunci, parcă s-a spart țeava și au început sa curgă. Toți mă ocoleau prin stânga cu o viteză descurajantă: unii cu o roată pe bordură, alții cu ambele, mulți se duceau direct pe linii.

                Ajuns la destinație, in zona stației de metro Basarab, am identificat un alt Civic Hatchback Polished Metal pre-facelift și – surprinzător de rapid – vreo 3 locuri de parcare. Nimeni nu mi-a permis să parchez lateral, cu spatele, așa ca am reușit să ocup unul abia la a doua tură, fără a avea pe cineva în urmă care să mă blocheze și să mă agreseze cu farurile. Deși fratele mi-a zis să nu mă stresez că am parcat bine și nu deranjez pe nimeni, 20 de minute am stat ca pe ace așteptându-i pe el și prietena lui să-și facă bagajele. In sfârșit, am luat-o spre Făgăraș. Noroc cu ei, ca Waze mă trimitea aiurea, pe străduțe ocolitoare pline de gropi.

                Pentru cei ce se uita la consum, primul drum dus și întors, 5.4 și 6.7.


                Pe parcursul celui de-al doilea drum spre București am încercat mai des modul Sport, ușor, fără accelerări și frânari bruște, dar am pus și Adaptive Cruise Control cu Lane Keep Assist. In București, fiind restricțiile de circulație in vigoare, am reușit sa ajung până aproape de destinație cu ACC, rareori fiind nevoit să calc vreo pedală. Mi s-a părut fenomenal!

                De precizat e faptul că am făcut plinul la plecarea din Făgăraș, iar in București mi-a scăzut consumul mediu pe plinul respectiv sub 7. Spre București am avut 6,4 iar înapoi spre Făgăraș 5.8, per trip.

                Cu ocazia asta am testat și precizia autonomiei indicate în bord. Intre București și Brașov n-am menajat deloc consumul dar după ce am trecut de Codlea – unde era ultima benzinărie până în Făgăraș – am devenit precaut. Becul roșu era aprins iar autonomia scăzuse îngrijorător, arătând că mai am cu 5 km mai puțin decât distanța până la destinație. Până pe la jumătatea drumului, mergând cu accelerația apăsată ușor sau deloc, strict pentru a menține viteza legală, am reușit sa ridic predicția cu 10 km peste necesar iar la pompa încă mai aveam 19 km estimați.

                Pentru amatori, folosesc două aplicații diferite – Fuelio și Drivvo - pentru a monitoriza cheltuielile cu 3 mașini (inclusiv asta). Ambele fac aproximativ același lucru și am început sa le folosesc în momentul în care am achitat rezervarea. Per ansamblu, conform aplicațiilor, consumul la pompă se potrivește cu cel indicat in bord. Incă nu m-am hotărât cu care să rămân.
                Attached Files
                RNR
                Junior Member
                Last edited by RNR; 21-06-20, 19:20.

                Comment


                • #9
                  Iunie, Iulie & August

                  După cele doua drumuri de București aveam lejer 3000 km. Deși am considerat că rodajul era în mare parte încheiat, am încercat să respect în continuare regulile de bun simt (fiind perfect conștient că soția nu o va face – chiar dacă e fan al butonului ECON), fără accelerări si frânari brutale, inclusiv în modul sport.
                  Totuși n-am mai avut răbdare nici eu și a trebuit măcar să încerc butonul (umflătura sau ce-o fi) de sub pedala de accelerație.
                  Era cam ce m-am așteptat. Accelerează progresiv când apăs pana la podea dar dacă o calc încă puțin, oriunde ar fi turația, indiferent că-i în Drive sau Sport, sare aproape instant în 6000 de ture si rămâne acolo accelerând muuult mai repede. N-am putut ține mai mult de 2-3 secunde niciodată, și așa riscând sa depășesc in mod grosolan limita legala.

                  Spre sfârșitul lunii am reușit sa duc mașina la detailing.
                  Am menționat anterior că după multa muncă de cercetare (și convingere) ne-am hotărât că merită. Pandemia ne-a stricat planurile și am ajuns abia in Iunie, la RPDetailing.
                  Am optat pentru un tratament Premium ce include:
                  • spălare și decontaminare;
                  • corecții/polisare defecțiuni din fabrica;
                  • ceramic coating premium: Gtechniq Crystal Serum Light + Gtechniq EXO;
                  • tratament pentru toate suprafețele de sticla cu Aquapel;
                  • folie Stek pe faruri;
                  • tratament pentru cotierele din material textil;
                  • generator de ozon;
                  Am lăsat-o de luni dimineața până joi seara iar când am recuperat-o părea mai frumoasa decât atunci când era nouă.
                  Paul (de la RPDetailing) s-a specializat (a făcut cursuri) in detailing interior și exterior - și n-am ce-i reproșa.
                  A îndepărtat zgârieturile fine acumulate in cele doua luni care au trecut de la achiziția mașinii și – in limita posibilităților – a reparat ciupiturile de pe vopsea. A aplicat cele doua straturi ceramice fără a prinde mizerie sau defecte sub ele și nu a generat umbre prin suprapunere de straturi suplimentare. Nici măcar pe marginea ușilor sau a capotei nu se văd imperfecțiuni, muchii sau alte semne care ar delimita secțiunile pe care a lucrat, care ar indica sensurile in care a aplicat tratamentul sau că a șters excesul de soluție.

                  Click image for larger version

Name:	rpdetailing facebook.jpg
Views:	519
Size:	100.9 KB
ID:	871882

                  Dacă vreți ceramic coating pe mașină vă recomand sa petreceți câteva minute pe YouTube pentru a vedea ce presupune și eventual pentru a face diferența dintre o execuție exemplară și una greșită.
                  Paul colaborează cu singurul instalator autorizat de Premium Shield din Romania . Eu sunt foarte mulțumit și – spre disperarea soției – dacă mi se aliniază stelele, intenționez sa-mi înfoliez mașina tot la el. Folia e mult mai scumpa decât tratamentul ceramic.

                  Înainte de plecare, am recapitulat transformările prin care a trecut și stăpâna a suferit un moment de panică atunci când a început să plouă.
                  Ștergătoarele alunecau pe parbriz sacadat. Eu citisem despre chestia asta, dar l-am lăsat pe Paul sa-i explice în felul lui.

                  Long story short (varianta mea):

                  Problema: După un tratament hidrofob, în majoritatea cazurilor, parbrizul e asemenea unei farfurii bine spălate, pe care-ți scârțâie degetele, deci ștergătoarele sacadează.
                  Soluția: stropește cu lichid de parbriz (nu apă chioară) înainte să ștergi pentru gresarea suprafeței, ai răbdare vreo două săptămâni și ține rezervorul cu soluție plin.

                  Eu recomand folosirea soluției înainte de acționarea ștergătoarelor, indiferent de situație, pentru a preveni/întârzia zgârieturile fine ce tind să apară pe parbriz din cauza prafului acumulat pe ștergătoare și pe suprafața parbrizului.
                  Totodata, dacă țineți la geamuri, înainte de a aplica folie, nu lăsați ștergătoarele pe auto și nu folosiți geamurile laterale dacă-s pline de praf! Noroc că am plafon...

                  La întoarcere, soția urma să conducă Honda iar eu Opel, așa că am avut ocazia sa o văd in acțiune. A meritat!
                  A doua zi am fost la Rădăcini pentru a rezolva problema cu greierii din tweeterul față stânga și spate dreapta. Întâi am fost cu tipul responsabil pentru intervenția cu pricina pentru a se convinge ca nu-s cai verzi pe pereți, păsărele sau alte minuni ...gen muzică distorsionată. După ce s-a lămurit și am petrecut un timp relativ scurt în sala de așteptare, m-a chemat să asist.
                  Deși aveam emoții că după ce vor demonta ușile voi rămâne cu alte sechele, după ce i-am văzut ca lucrează cu atenție m-am liniștit. Tweeterele le-au rezolvat introducând intre bucățile de plastic tare un fel de material moale și ușor lipicios. In plus, mi-au întărit o lipitura slăbită din ușă, care făcea partea interioara a portierei să pocăne ca un pet atunci când sprijineam piciorul in stânga.
                  Am citit prin diverse locuri ca mulți au avut greieri în stâlpii A și prea puțini in tweetere, deci i-am întrebat:

                  - Nu a mai venit nimeni cu problema asta la tweetere?
                  - Nu, chiar sunteți primul. Probabil nimeni n-a ascultat. Dacă încep și celelalte, ne spuneți la revizie.

                  Din câte am văzut, datorită felului in care sunt concepute (plastic tare prins cu clipsuri in alt plastic tare, fixat in ușă tot in plastic tare) mergând oricât de atent pe șoselelor noastre, vibrațiile sunt inevitabile. La nici o săptămâna mai târziu au început și celelalte două. Cea din stânga spate se aude rar și încet, cea din dreapta-față face scandal aproape de fiecare data când accelerez până la fund.

                  La întoarcere, in apropiere de Făgăraș, cu mașina mai țiplă decât atunci când era nouă – tragedie. Mi-a sărit o piatră în capotă și apoi in parbriz de mi l-a ciobit in doua locuri.

                  Până în acel moment, n-am crezut în folii aplicate pe mașină, mai ales văzând halul în care arătau pe alte mașini, cu bule, dezlipite la colțuri, coapte, cu rugina sub ele, etc. După nefericitul eveniment și explicațiile lui Paul (RPDetailing) , care mi-a arătat punctele acumulate pe faruri in mai puțin de doua luni de la achiziție, sunt ferm convins ca PPF e singurul mod prin care porți proteja aspectul de nou al mașinii.

                  In Iulie am fost la mare.

                  Mașina era încărcată până la refuz cu 5 persoane, 4 trolere, 2 ghiozdane și alte bagaje mai mici printre ele.
                  Cu modul ECON pornit (pe care l-am folosit maxim 50% din drum) diferența era evidentă. Nu sunt foarte sigur, dar cred ca o parte din diferența de aproape 2 litri dintre plinul de dus și cel de întors se datorează și stăpânei, care a considerat oportun să-mi apese pe furiș butonul ECON dimineața pe căldură, cu mașina plină, prin traficul din Constanța. Mi se părea putin mai leneșă, dar mi-am dat seama de problemă abia când am intrat pe autostradă...

                  Click image for larger version

Name:	3-IMG_20200720_094444-venus_resize.jpg
Views:	503
Size:	102.2 KB
ID:	871884

                  Click image for larger version

Name:	consum bv-ct.jpeg
Views:	581
Size:	17.5 KB
ID:	871881

                  August a trecut fără evenimente. As fi vrut sa merg pe Transfăgărășan încă din Iunie când se putea urca doar pana la Cascada Bâlea. N-am mișcat mașina prea mult dar destul cât sa observ consumul in diverse condiții.



                  Apropo de carburant. Voi de care folosiți?
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Sa o stapanesti sanatos!
                    Lasa ca e mai bine ca ti-ai luat face-lift, are cateva avantaje fata de pre-facelift: e mai bine antifonata, ai rotita pentru intensitatea volumului (si nu + si - cum am eu), ai faruri led.
                    Cred ca bandoul de protectie lateral de pe portiere tine tot de face-lift: eu nu am asa ceva si deja un vecin mi-a infundat portiera cu usa lui, cand s-a dat jos din masina.

                    Comment

                    Working...
                    X