Marvin42: '20 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo CVT, Sonic Grey Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Take5 View Post

    Bine, mai sunt cateva japonezisme in masina asta. Primul care imi vine in minte este trip computer-ul care nu are nicio legatura cu ce vezi in Europa. La Europene trip computer-ul este un element central al informatiilor pe care le furnizeaza masina, si poti vedea consum si medii pe toata viata masinii, de la reset, pe ziua respectiva, de la ultima pornire, etc. La Honda trip computer-ul parca e un afterthought. Sa nu mai vorbim ca trebuie sa apesi 8 butoane sa ajungi la el..

    Nu le plac statisticile, poate, Japonezilor nostri dragi.
    Legat de trip computer, am găsit un workaround, in sensul că folosesc tableta in modul tableta, adică prin setarea change skin. Personal nu īmi place de nici o culoare layoutul tabletei cu care vine masina din fabrica, după change skin butoanele sunt configurabile după preferință, atāt că și poziție cat ci că funcționalitate, astfel din meniul central, pot pune scurtături la elementele ce mă interesează. De ex un buton pt curent trip computer, unul separat pentru istoric trip computer, un buton pentru telefon, android auto etc. Revin și cu o poza. Resetarea consumului se poate face și ea după preferință, de ex in contor trip A se resetează automat la fiecare alimentare, iar trip B e un fel de all time,pus pe resetare manuala. Totodată īmi place că īmi resetează un alt contor după fiecare drum cu masina și īmi arată și consumul traseului curent. Per total sunt mulțumit de complexitatea lui. Singur chestie este că nu este cel mai onest. După 12.500 km, am observat că rotunjește in jos consumul cu aprox 0.7-1 l/100 km

    Comment


    • Originally posted by bobescu25 View Post

      Legat de trip computer, am găsit un workaround, in sensul că folosesc tableta in modul tableta, adică prin setarea change skin. Personal nu īmi place de nici o culoare layoutul tabletei cu care vine masina din fabrica, după change skin butoanele sunt configurabile după preferință, atāt că și poziție cat ci că funcționalitate, astfel din meniul central, pot pune scurtături la elementele ce mă interesează. De ex un buton pt curent trip computer, unul separat pentru istoric trip computer, un buton pentru telefon, android auto etc. Revin și cu o poza. Resetarea consumului se poate face și ea după preferință, de ex in contor trip A se resetează automat la fiecare alimentare, iar trip B e un fel de all time,pus pe resetare manuala. Totodată īmi place că īmi resetează un alt contor după fiecare drum cu masina și īmi arată și consumul traseului curent. Per total sunt mulțumit de complexitatea lui. Singur chestie este că nu este cel mai onest. După 12.500 km, am observat că rotunjește in jos consumul cu aprox 0.7-1 l/100 km
      Interesant! Chiar as fi curios sa vad poza. Eu am evitat change skin ca mi s-a parut ca nu mai arata deloc ca un infotainment de masina, ci mai mult ca o tableta veche Android (ceea ce este, defapt). Poate cu un wallpaper mai dragut o scoatem la lumina.

      Multumesc mult! O sa explorez posibilitatile.

      Comment


      • Click image for larger version

Name:	IMG_20200206_200758.jpg
Views:	335
Size:	40.0 KB
ID:	868406

        Comment


        • Yeah, o sa fac si eu ceva in genul ala. Folosesc maxim 3 chestii din tot infotainment-ul (Trip computer, android auto si, poate, rar, ceva radio search, cand suntem in locuri complet noi), deci are sens sa le pun asa.

          Apropo de audio si ce mai povesteam, ma-ntreb cand vor mai trece din posturile romanesti de radio pe DAB. Sunt cateva (cele care tin de Radio Romania) si se aud ok, insa mi-ar placea si celelalte ("comercialele") sa fie in digital. Aparent a fost o perioada cand au transmis si cei de la Rock FM / Magic (si inca unele) dar zice internetul ca nu o mai fac acum.

          Comment


          • Originally posted by aurelian.paratu View Post
            Sistemul nu e ok. La mine cu problema amintita masina imi arata 60 zile pana la service. E ok?
            In ce sens nu e OK? Sistemul ia in calcul doar modelul de exploatare, nu si eventuale defecte mecanice ale motorului. In acest caz, de unde sa stie sistemul din bord de probleme de functionare ale motorului?

            Originally posted by marvin42 View Post
            Logic e sa fie ambele (km / zile), asa aveam la masina precedenta. Erau fixe, bazate pe intervalul din carte si na, stiai exact.
            Suplimentar, e ok si sa imi dea acel oil life indicator, dar l-as prefera sa fie ca in state, in procente. E, de fapt, extrem de stupid sa masori "nivelul de uzura al uleiului" (sau sa il estimezi) si sa folosesti unitati de masura de timp / distanta. Ce drac de QA or fi avut in Japonia cand au implementat prostia asta, eu nu stiu.
            Nu ai cum sa le ai pe ambele decat in cazul unui interval de service fix, ceea ce in cazul de fata nu se aplica. Adica ai cum, insa nu vad care ar fi utilitatea.
            Doar la sistemul din state se estimeaza nivelul de uzura (si iti arata in %), la noi iti spune cat mai estimeaza ca poti merge cu el (in zile / km). Aceeasi informatie o poti prezenta in feluri diferite, nu vad care e problema.
            Last edited by closchkutza; 07-02-20, 16:40.

            Comment


            • Originally posted by Take5 View Post

              Multe masini in ziua de azi au cerere de service dinamica, e ok, nu asta e problema. Problema este ca la Honda lucrurile sunt implementate foarte prost. In primul rand, de ce naibii au dreptul service-urile sa aleaga intre numarul de zile si kilometri? Ce sens are? De ce nu puteau sa faca lucrurile standardizate? In al doilea rand, la masinile pe care le-am mai condus pe termen lung, am vazut ca genul asta de masuratori nu variaza atat de mult, adica da, se schimba in functie de cum conduci, dar nu ca la Honda. La Honda ies doua zile in oras, pierd 10 zile pana la service, dupa ma duc la drum lung doua ore, recuperez alea 10 zile.

              Eu cand am plecat din Romania catre Olanda mai aveam 90 de zile pana la service. De cand am ajuns in Olanda si am condus mai putin a crescut la 170 de zile unde sta fixa de mai bine de doua luni. Pot sa pariez ca imediat ce o voi lua inapoi catre tara o sa sara subit la 50 sau chiar mai putin, asa, de nicaieri. Rezultatul este ca aceasta cifra (numarul de zile/numarul de kilometri) care are un rol indicativ pentru sofer, isi pierde orice valoare, pentru ca, defapt, nu prea inseamna nimic. Eu nu am cum sa ma uit la service time si sa mizez pe faptul ca in jur de 130 de zile trebuie sa merg in service.
              Man, vezi ca numarul de zile ia in calcul media de km pe zi pe care o faci. Este atat de simplu . Mergi mult intr-o perioada scurta = > scade numarul de zile estimate pentru ca masina ia in calcul media curenta de km/zi. Lasi masina in parcare 2 luni sau o lasi mai moale cu mersul, creste numarul de zile.
              Originally posted by Take5 View Post

              Mie cum mi se pare cel mai logic este cum e la modelele de America: % Oil Life. Asa e ok, iti dai seama cam cum scade in functie de cum conduci, si stii ca nu se poate duce decat in jos. In felul asta poti sa iti prognozezi mai bine reviziile. Sistemul asta este tamp, si inteleg ca iti produce anxietate lipsa totala de predictibilitate.
              Ia zi, pe exemplul tau, daca am Oil Life 50% dupa 5000km de mers in Bucale, pot sa ajung cu cel putin 10% inapoi in Bucale dupa un drum de 5000km? Ce predictibilitate am in chestia asta? Fix zero.
              Pe cand in cazul de fata, daca stiu cam am facut 4000km si am pierdut 110 zile, stiu ca pentru cele 250 ramase, pot face cel putin 8000km, intr-un regim similar .
              Mie nu mi-a produs nici un fel de anxietate pana acum.

              Comment


              • Pai ai aceeasi predictibilitate, in cel mai rau caz ai rezolutie mai mica (parca sare din 5 in 5). In exemplul tau, ai avea 65% si ai sti ca mai poti merge cam inca 2x cat ai mers pana atunci, in aceleasi conditii. It's literally the same shit, doar ca nu mai masori in km sau zile relativiste, deci nu-i generezi asteptari gresite utilizatorului.

                Comment


                • Originally posted by Take5 View Post

                  Bine, mai sunt cateva japonezisme in masina asta. Primul care imi vine in minte este trip computer-ul care nu are nicio legatura cu ce vezi in Europa. La Europene trip computer-ul este un element central al informatiilor pe care le furnizeaza masina, si poti vedea consum si medii pe toata viata masinii, de la reset, pe ziua respectiva, de la ultima pornire, etc. La Honda trip computer-ul parca e un afterthought. Sa nu mai vorbim ca trebuie sa apesi 8 butoane sa ajungi la el..

                  Nu le plac statisticile, poate, Japonezilor nostri dragi.
                  Haidi bre', sa nu exageram, ai de dat fix 2 clici ca sa vezi consumul pe drumul curent si cel anterior (Home + Info) si inca un click ca sa vezi ultimele X medii de consum per plin + media pe plinul curent.
                  In total trip-urile iti ofera:
                  - ultimele 2 medii per trip (intre pornirea si oprirea motorului);
                  - media pe ultimul plin;
                  - istoric pe ultimele X plin-uri;
                  - medie lifetime;
                  Cam ce informatii mai vrei sa ofere si nu ofera?

                  Comment


                  • Originally posted by marvin42 View Post
                    Pai ai aceeasi predictibilitate, in cel mai rau caz ai rezolutie mai mica (parca sare din 5 in 5). In exemplul tau, ai avea 65% si ai sti ca mai poti merge cam inca 2x cat ai mers pana atunci, in aceleasi conditii. It's literally the same shit, doar ca nu mai masori in km sau zile relativiste, deci nu-i generezi asteptari gresite utilizatorului.
                    Nu ne intelegem. Sistemul in zile / km ofera o estimare pe cand celalalt (%) pur si simplu afiseaza o stare de fapt.
                    Deci, dpdv user, cel care afiseaza o estimare aduce mai multa valoare decat cel care care doar afizeaza o stare de fapt curenta si atat, atat timp cat utilizatorul intelege ce vede.
                    Sa translatezi estimarea in zile in % de uzura este o greseala de logica, nu poate fi adevarata decat daca patern-ul zilnic este mereu acelasi, ceea ce in practica nu este valid (ex: merg 100 zile acelasi drum de 40 km/zi si in a 101 fac un drum de 2000km).

                    Comment


                    • Originally posted by closchkutza View Post

                      Haidi bre', sa nu exageram, ai de dat fix 2 clici ca sa vezi consumul pe drumul curent si cel anterior (Home + Info) si inca un click ca sa vezi ultimele X medii de consum per plin + media pe plinul curent.
                      In total trip-urile iti ofera:
                      - ultimele 2 medii per trip (intre pornirea si oprirea motorului);
                      - media pe ultimul plin;
                      - istoric pe ultimele X plin-uri;
                      - medie lifetime;
                      Cam ce informatii mai vrei sa ofere si nu ofera?
                      Nu am zis ca e o problema flagranta, dar mi se pare ca este diferit gandit fata de cum sunt obisnuit la Europene Poate am ratat eu ceva, iar daca e cazul, m-as bucura sa invat cum sa vad ce vezi tu. Unde e media pe lifetime, ca eu nu am vazut-o? Unde e media pe ultimele x plin-uri? Eu din cate stiu iti arata media pe ultimele trei trips-uri, si atat. Eu de aia ma stramb, cum sa nu iti arate masina media pe lifetime?! Daca e din incompetenta mea, atunci imi cer scuze.

                      Nu e numai de medie. Am vazut ca in prima perioada cand am ajuns in Olanda si nu conduceam masina, numarul de zile statea constant, ba chiar scadea uneori. Apoi, cand am inceput sa o conduc zilnic cate 20-30 de minute, a inceput sa creasca si de cand o tot conduc vad ca nu mai scade, e blocat la 170 de zile. Nu a scazut nici cand am facut drumuri mai lungi pana in Germania si inapoi.

                      Din nou, % e mai usor de estimat pentru ca % nu va creste niciodata. Da, poate scadea mai repede cand conduci mai mult sau mai agresiv, ceea ce e logic, dar atunci este mai usor pentru noi sa intuim distanta pana la urmatorul service. Problema la km si la zile este ca ele cresc (sau scad) mult si disproportional cu felul in care conduci, si atunci isi pierd orice fel de relevanta cand vine vorba de puterea estimativa.

                      Ia-o asa (nu lua in seama valorile, au exclusiv un rol demonstrativ):

                      -daca eu acum am 80 de zile pana la service, conduc mult timp de 5 zile si imi scade la 60 de zile, apoi conduc moderat inca 10 si imi ramane la 60, iar apoi nu conduc 10 zile si imi creste la 70, ca atunci cand conduc iar 5 zile mult, imi scade subit la 50, unde e predictibilitatea?

                      -daca acum am 80% oil life, si conduc mult timp de 5 zile si imi scade la 75%, iar apoi conduc moderat 10 si imi scade la 70%, iar apoi nu conduc 10 zile si ramane la 70%, iar atunci cand incep din nou sa conduc mult 5 zile scade la 65%. Aici am o oarecare predictibilitate, pentru ca acel procent urmeaza niste legi pe care eu le pot explica si intui.

                      Stiu ca fiecare kilometru condus va avea un efect asupra vietii uleiului, iar in functie de natura condusului va avea un efect mai pronuntat sau mai putin pronuntat. Stiu ca daca nu conduc, viata uleiului va ramane unde am lasat-o. Mie personal imi este mai usor sa estimez cata apa am daca ma uit la cata apa e, decat daca am un sistem complex care imi prezice in cate zile o voi consuma.

                      Esti de acord?

                      Comment


                      • Originally posted by Take5 View Post

                        Nu am zis ca e o problema flagranta, dar mi se pare ca este diferit gandit fata de cum sunt obisnuit la Europene Poate am ratat eu ceva, iar daca e cazul, m-as bucura sa invat cum sa vad ce vezi tu. Unde e media pe lifetime, ca eu nu am vazut-o? Unde e media pe ultimele x plin-uri? Eu din cate stiu iti arata media pe ultimele trei trips-uri, si atat. Eu de aia ma stramb, cum sa nu iti arate masina media pe lifetime?! Daca e din incompetenta mea, atunci imi cer scuze.
                        Hai sa te invat. Iti setezi trip A sa se rezeteze la plin si trip B manual. Facand asta rezulta :
                        - in ecranul “Curent drive”- mediile drumului anterior si al celui curent;
                        - in ecranul “History of Trip A” media pe plinul curent + mediile pe ultimele 3 plinuri facute inainte de plinul curent + distantele parcurse cu fiecare dintre aceste 3 plinuri:

                        Click image for larger version  Name:	34FAB48A-F2FB-4944-B7AB-5883CC3485DA.jpeg Views:	0 Size:	45.7 KB ID:	868440 - in bord, poti vedea atat ultimul consum mediu + viteza medie + cat a mers motorul pentru trip A (practic pe ultimul plin) cat si aceleasi info pentru trip B, pe care daca nu-l resetezi..iti ofera informatia asta pe intervale cat vrei tu de lungi:

                        Click image for larger version  Name:	image_51578.jpg Views:	6 Size:	38.1 KB ID:	868441
                        In poza e trip A pentru ca poza asta o am la indemana. Ca sa comuti intre trip-uri folosesti “batul” care iese din ceasurile de bord.
                        Deci eu zic ca ai informatie grupa mare .


                        Originally posted by Take5 View Post
                        Nu e numai de medie. Am vazut ca in prima perioada cand am ajuns in Olanda si nu conduceam masina, numarul de zile statea constant, ba chiar scadea uneori. Apoi, cand am inceput sa o conduc zilnic cate 20-30 de minute, a inceput sa creasca si de cand o tot conduc vad ca nu mai scade, e blocat la 170 de zile. Nu a scazut nici cand am facut drumuri mai lungi pana in Germania si inapoi.

                        Din nou, % e mai usor de estimat pentru ca % nu va creste niciodata. Da, poate scadea mai repede cand conduci mai mult sau mai agresiv, ceea ce e logic, dar atunci este mai usor pentru noi sa intuim distanta pana la urmatorul service. Problema la km si la zile este ca ele cresc (sau scad) mult si disproportional cu felul in care conduci, si atunci isi pierd orice fel de relevanta cand vine vorba de puterea estimativa.

                        Ia-o asa (nu lua in seama valorile, au exclusiv un rol demonstrativ):

                        -daca eu acum am 80 de zile pana la service, conduc mult timp de 5 zile si imi scade la 60 de zile, apoi conduc moderat inca 10 si imi ramane la 60, iar apoi nu conduc 10 zile si imi creste la 70, ca atunci cand conduc iar 5 zile mult, imi scade subit la 50, unde e predictibilitatea?

                        -daca acum am 80% oil life, si conduc mult timp de 5 zile si imi scade la 75%, iar apoi conduc moderat 10 si imi scade la 70%, iar apoi nu conduc 10 zile si ramane la 70%, iar atunci cand incep din nou sa conduc mult 5 zile scade la 65%. Aici am o oarecare predictibilitate, pentru ca acel procent urmeaza niste legi pe care eu le pot explica si intui.

                        Stiu ca fiecare kilometru condus va avea un efect asupra vietii uleiului, iar in functie de natura condusului va avea un efect mai pronuntat sau mai putin pronuntat. Stiu ca daca nu conduc, viata uleiului va ramane unde am lasat-o. Mie personal imi este mai usor sa estimez cata apa am daca ma uit la cata apa e, decat daca am un sistem complex care imi prezice in cate zile o voi consuma.

                        Esti de acord?
                        O singura mentiune am aici: tu incerci sa faci treaba sistemului, sa calculezi tu pentru el. Da-i pace si lasa-l sa ajunga la 20-30 zile. Apoi te gandesti sa faci programare la service. Eu asta fac si-s .
                        Last edited by closchkutza; 08-02-20, 00:34.

                        Comment


                        • Originally posted by closchkutza View Post
                          Hai sa te invat. Iti setezi trip A sa se rezeteze la plin si trip B manual. Facand asta rezulta :
                          - in ecranul “Curent drive”- mediile drumului anterior si al celui curent;
                          - in ecranul “History of Trip A” media pe plinul curent + mediile pe ultimele 3 plinuri facute inainte de plinul curent + distantele parcurse cu fiecare dintre aceste 3 plinuri:

                          Click image for larger version Name:	34FAB48A-F2FB-4944-B7AB-5883CC3485DA.jpeg Views:	0 Size:	45.7 KB ID:	868440 - in bord, poti vedea atat ultimul consum mediu + viteza medie + cat a mers motorul pentru trip A (practic pe ultimul plin) cat si aceleasi info pentru trip B, pe care daca nu-l resetezi..iti ofera informatia asta pe intervale cat vrei tu de lungi:

                          Click image for larger version Name:	image_51578.jpg Views:	6 Size:	38.1 KB ID:	868441
                          In poza e trip A pentru ca poza asta o am la indemana. Ca sa comuti intre trip-uri folosesti “batul” care iese din ceasurile de bord.
                          Deci eu zic ca ai informatie grupa mare .




                          O singura mentiune am aici: tu incerci sa faci treaba sistemului, sa calculezi tu pentru el. Da-i pace si lasa-l sa ajunga la 20-30 zile. Apoi te gandesti sa faci programare la service. Eu asta fac si-s .
                          Si tu ai dreptate, n-am ce sa zic.

                          Unde pot sa vad consumul pe lifetime?

                          Comment


                          • Pai nu stiu cum sunt configurate sa se reseteze trip-urile A si B la tine, adica daca este vreunul care sa nu se fi resetat pana acum. Altfel, poza de mai sus este facuta in al doilea meniu din bord, cel care are o pictograma cu niste ceasuri stilizate (primul e cel cu o pompa de benzina apoi vine asta).

                            Comment


                            • Originally posted by closchkutza View Post
                              Pai nu stiu cum sunt configurate sa se reseteze trip-urile A si B la tine, adica daca este vreunul care sa nu se fi resetat pana acum. Altfel, poza de mai sus este facuta in al doilea meniu din bord, cel care are o pictograma cu niste ceasuri stilizate (primul e cel cu o pompa de benzina apoi vine asta).
                              Super tare! Chiar mulțumesc mult. O sa ma uit azi cānd mă urc la volan.

                              Comment


                              • Consumul pe "lifetime" il vezi cand configurezi Trip B sa se reseteze manual, cum are closchkutza si cum am si eu. Atunci "lifetime" va fi Trip B, adica de cand l-ai resetat tu manual ultima data. Nu-l resetezi niciodata si e lifetime. Sort of.

                                Comment

                                Working...
                                X