Marvin42: '20 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo CVT, Sonic Grey Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Atat timp cat nivelul uleiului, masurat in aceleasi conditii se pastreaza la acelasi nivel, poate sa miroasa joja si a apa de trandafiri.
    Fiabilitate nu inseamna ca schimbi un ulei cand iti aduci aminte de el si masina sa mearga. Fiabilitate inseamna ca intretii masina ca la carte si ea isi face treaba..ca la carte.
    Cat despre indicatorul de service, sunt 2 scenarii (care nu se exclud reciproc):
    - setare "dubioasa / inconsistenta / netransparenta" a acestuia de catre dealeri (fie din nestiinta fie din alte interese);
    - scenariu de utilizare grea, in unele cazuri (nu toate);
    Cele 2, adunate, pot crea monstrii in sensul ca daca dealerul, spre exemplu, is baga coada si umbla la limitele intervalului (deja practic il va restrange), asta combinat cu niste conditii grele pot duce la un interval extrem de scurt intre revizii.

    In plus, reprezentantele gestioneaza extrem de prost toate chestiunea. In loc sa explice transparent oamenilor ce si cum, dau 10 raspunsuri diferite la aceeasi intrebare pusa de 10 oameni diferiti. Evident, cand oamenii aia discuta intre ei nu pot ajunge decat la 2 concluzii: sunt luati de fraieri (mintiti) sau cei care ar trebui sa poata sa le explice habar nu au despre ce vorbesc si improvizeaza pe moment.

    Altfel, la mine intotdeauna au fost de minim 10.000km (fara sa intervin eu in vreun fel). Dar, eu sunt din cei norocosi, cu sistemul in zile si nu in KM, pe care dealerul, atunci cand l-am intrebat, zicea ca l-a setat el cu manuta lui (ca asa a primit indicatii de la H.) si astazi, acelasi dealer, i-a spus unui amic care a intrebat daca se poate trece masina cel in zile ca nu, asa vin ele din fabrica, unele cu km, altele cu zile, la nimereala. Care varianta s-o crezi si de la cine?? Ceata totala.

    Last edited by closchkutza; 06-02-20, 12:28.

    Comment


    • Last I checked, mi s-a parut peste max, dar nu-s convins pentru ca era intuneric si poate am interpretat eu gresit - o sa pun o poza later sa va cer parerea, ca sunteti mai obisnuiti cu joja asta :-).
      Also, don't get me wrong - nu merg la birou cu masina pentru ca n-am nevoie, nu de dragul uleiului.

      In alta ordine de idei, f*** me dead, cat a nins! Am ascuns masina intr-o parcare acoperita aseara pe furtuna si bine am facut. Acum ma gandesc daca s-o las si pana sambata sau nu, m-ar costa vreo 150RON in total, dar nu prea e in plan sa merg cu ea zilele astea si as prefera sa nu se umple de toate zoaiele stand in parcarea moca de pe marginea strazii.

      Comment


      • Originally posted by marvin42 View Post

        Mie asta mi se pare cea mai graitoare dovada ca e un bullshit total ce se intampla aici. Absolut nimic din ceea ce semnezi / vezi in momentul in care faci testdrive / comanzi masina nu iti spune, direct sau indirect, ca exista posibilitatea sa fii nevoit sa schimbi uleiul la 2500 / 3000 / 5000km. Exista conceptul de conditii severe si-atat. Also, faptul ca acel algoritm cere un schimb de ulei mult mai devreme decat am fost invatati in decenii de motoare cu combustie interna ma face pe mine sa pun la indoiala fiabilitatea masinii. Or, la dracu, unul dintre motivele serioase pentru care lumea cumpara Honda e fiabilitatea dovedita in timp.

        .


        Gresesti, citeste Certificatul de conformitate, Manualul de utilizare si Cartea de service, scrie clar si romaneste ca servisezi masina pentru ulei si filtru ulei la 10000 km in conditii asa zis grele sau la 20000 km in conditii ,, normale'' , care conditii normale nu exista in Romania si nici in USA sau in alta parte ptr. Honda , chestia cu 20000 km e pusa acolo ptr. ca si concurenta VAG, Ford, BMW si Mercedes o pun, ba chiar o pun si la 30000 km, acuma ce sa faca Honda ? sa nu puna si ea 20000 km ? E rusinos, mai ales ca-n spatele lor stau legi clare ale UE ptr economia de combustibil si apararea mediului( ulei, poluare etc.) dar nici nu vor putea scrie mai putin de 10000 km in carte, altfel mai cumpara tata mare Honda de la ei.
        E clar, soliciti respectarea actelor semnate, fara nuante si interpretari.

        Exista formatori de opinie peste tot unde te duci, la service, aici pe forum, care incearca sa te obisnuiasca cu necazul asta adica incearca sa te prosteasca pe fata ca sa nu mai faca nimeni galagie ca merge prost chestia cu uleiul datorita injectiei directe.

        Eu sper sa apara o comunicare Honda oficiala si in Romania in care sa recunoasca neputinta asta si sa nu mai puna in situatii penibile service-urile care nu stiu cum sa mai ,, explice" ceva ce se vede si cu ochiul liber, nu mai e nevoie de binoclu si sa se repare problema, daca e cumva de reparat.

        Comment


        • E ok nu pateste nimic masina de la zapada sau sare sau orice altceva. Vor mai fi ierni. Incearca sa te bucuri de masina pentru ca nu ai nicio problema cu ea. Si daca problema va fi ca schimbi uleiul mai des, eu zic ca e ok, se putea mai rau.

          Comment


          • Originally posted by marvin42 View Post
            Last I checked, mi s-a parut peste max, dar nu-s convins pentru ca era intuneric si poate am interpretat eu gresit - o sa pun o poza later sa va cer parerea, ca sunteti mai obisnuiti cu joja asta :-).
            Also, don't get me wrong - nu merg la birou cu masina pentru ca n-am nevoie, nu de dragul uleiului.

            In alta ordine de idei, f*** me dead, cat a nins! Am ascuns masina intr-o parcare acoperita aseara pe furtuna si bine am facut. Acum ma gandesc daca s-o las si pana sambata sau nu, m-ar costa vreo 150RON in total, dar nu prea e in plan sa merg cu ea zilele astea si as prefera sa nu se umple de toate zoaiele stand in parcarea moca de pe marginea strazii.
            Da, joja aia este o adevarata minune. Nu inteleg de ce n-au putut s-o faca simplu, toata din inox si cu 2 gauri (max & min).
            Ideea nu este daca este sau nu peste MAX, ideea este sa nu creasca in timp fata de un nivel initial, de referinta. De ce zic asta? La service astia pot sa puna peste MAX..sa zicem din greseala. Tu vei crede ca e asa pentru ca e plin de benzina = > fals.
            De asemenea, primul lucru dupa primul drum (de 3km) cu masina a fost sa verific uleiul ca sa am un baseline. Era peste MAX cu vreo 2mm (nu, nu mirosea a nimic ). Din nou, daca ma uitam la 4000km la el, as fi putut trage o concluzie gresita.
            Deci, nu te baza ca trebuie sa fie la MAX (la rece), e posibil sa nu fie asa, din motive subiective sau obiective.

            Comment


            • Vreti sa va iesiti din pareri…….mergeti si faceti test de ulei. Ori e alba ori e neagra.

              Comment


              • Perfect adevarat insa pana acolo primul pas poate fi masurarea nivelului.

                Comment


                • Originally posted by closchkutza View Post
                  Atat timp cat nivelul uleiului, masurat in aceleasi conditii se pastreaza la acelasi nivel, poate sa miroasa joja si a apa de trandafiri.
                  Fiabilitate nu inseamna ca schimbi un ulei cand iti aduci aminte de el si masina sa mearga. Fiabilitate inseamna ca intretii masina ca la carte si ea isi face treaba..ca la carte.
                  Cat despre indicatorul de service, sunt 2 scenarii (care nu se exclud reciproc):
                  - setare "dubioasa / inconsistenta / netransparenta" a acestuia de catre dealeri (fie din nestiinta fie din alte interese);
                  - scenariu de utilizare grea, in unele cazuri (nu toate);
                  Cele 2, adunate, pot crea monstrii in sensul ca daca dealerul, spre exemplu, is baga coada si umbla la limitele intervalului (deja practic il va restrange), asta combinat cu niste conditii grele pot duce la un interval extrem de scurt intre revizii.

                  In plus, reprezentantele gestioneaza extrem de prost toate chestiunea. In loc sa explice transparent oamenilor ce si cum, dau 10 raspunsuri diferite la aceeasi intrebare pusa de 10 oameni diferiti. Evident, cand oamenii aia discuta intre ei nu pot ajunge decat la 2 concluzii: sunt luati de fraieri (mintiti) sau cei care ar trebui sa poata sa le explice habar nu au despre ce vorbesc si improvizeaza pe moment.

                  Altfel, la mine intotdeauna au fost de minim 10.000km (fara sa intervin eu in vreun fel). Dar, eu sunt din cei norocosi, cu sistemul in zile si nu in KM, pe care dealerul, atunci cand l-am intrebat, zicea ca l-a setat el cu manuta lui (ca asa a primit indicatii de la H.) si astazi, acelasi dealer, i-a spus unui amic care a intrebat daca se poate trece masina cel in zile ca nu, asa vin ele din fabrica, unele cu km, altele cu zile, la nimereala. Care varianta s-o crezi si de la cine?? Ceata totala.
                  Și eu sunt printre norocoșii cu zile pānă la service. Ai dreptate aici, fiabilitate nu īnseamnă o mașină care cere schimb de ulei odată la 20.000km, ci o mașină care rulează sute de mii fiind īntreținută cu atenție. In acest moment nu ne putem pronunța neapărat vis a vis de fiabilitatea Earth Dreams-urilor, pentru că īncă sunt motoare destul de noi. Cred totuși că nefiabile nu sunt.

                  Cat despre grupul VAG, vis a vis de ce spunea colegul, un prieten cu un E200 benzina, ultima generație, a avut primul service (cerut de mașina) la 4000km. Următorul la 10.000, și după a fost īn jur de 10.000 intervalul.

                  Motoarele astea sunt solicitate. Să scoți 180+ cai dintr-un motor de 1.5 care sa īți si consume ok necesita un pic de exhibiționism ingineresc. E firesc ca, in aceasta ordine de idei, īntreținerea lor foarte atenta sa fie mai importantă decāt ar fi fost daca era un 2.0 de 130 de cai.

                  Cānd o companie produce un motor nou trebuie sa: consume puțin, fie puternic, stea īntr-o zonă rezonabila de costuri și sa fie fiabil.

                  Vrei motor mic și turbo mare, că să scoți consum mic și putere mare, atunci trebuie sa te duci in sus la costuri pe materiale și construcție că sa gestionezi stress-ul creat de presiunea suplimentara și arderea mai agresiva. Altfel, ori sacrifici putere, ori sacrifici consum, ori sacrifici fiabilitate. Calea de mijloc pe care au ales-o este sa ofere putere, un consum rezonabil, un preț decent și să sacrifice din buffer zone-ul care permite mașinii sa ruleze cu ulei mai vechi fara sa afecteze fiabilitatea pe termen lung.

                  Este o decizie pe care o iau din ce in ce mai multi producatori, constrānși de situația prezentă să scoata sute de cai din motoare mai mici.

                  ​​​​​
                  ​​​


                  Comment


                  • Din ce mi au zis cei de la HN , la civic se poate trece fie pe intervalul pe zile, fie pe km. La CRV nu mai merge. Masina vine fara setari, fiecare vanzator, cand pregateste masina de vanzare alege tipul de interval servisare. Cei de la HN merg pe nr zile, ASKO merg pe nr. km. Cum e la alte reprezentate nu stiu.

                    Comment


                    • Originally posted by aurelian.paratu View Post
                      Din ce mi au zis cei de la HN , la civic se poate trece fie pe intervalul pe zile, fie pe km. La CRV nu mai merge. Masina vine fara setari, fiecare vanzator, cand pregateste masina de vanzare alege tipul de interval servisare. Cei de la HN merg pe nr zile, ASKO merg pe nr. km. Cum e la alte reprezentate nu stiu.
                      Intrebarea care sta pe buzele tuturor oamenilor buni este: Why though?

                      Comment


                      • Originally posted by Take5 View Post

                        Intrebarea care sta pe buzele tuturor oamenilor buni este: Why though?
                        Chiar e stupid si creeaza confuzie si frustrare printre clienti. Era mai ok pentru toata lumea sa fie 10.000 km fix si gata. Macar puteai planui si anticipa. Stiu ca 10.000 km ai mei nu sunt ca ai tai, inteleg logica sistemului, dar in viata reala implementarea este proasta.

                        Comment


                        • Originally posted by BBR91 View Post

                          Chiar e stupid si creeaza confuzie si frustrare printre clienti. Era mai ok pentru toata lumea sa fie 10.000 km fix si gata. Macar puteai planui si anticipa. Stiu ca 10.000 km ai mei nu sunt ca ai tai, inteleg logica sistemului, dar in viata reala implementarea este proasta.
                          Multe masini in ziua de azi au cerere de service dinamica, e ok, nu asta e problema. Problema este ca la Honda lucrurile sunt implementate foarte prost. In primul rand, de ce naibii au dreptul service-urile sa aleaga intre numarul de zile si kilometri? Ce sens are? De ce nu puteau sa faca lucrurile standardizate? In al doilea rand, la masinile pe care le-am mai condus pe termen lung, am vazut ca genul asta de masuratori nu variaza atat de mult, adica da, se schimba in functie de cum conduci, dar nu ca la Honda. La Honda ies doua zile in oras, pierd 10 zile pana la service, dupa ma duc la drum lung doua ore, recuperez alea 10 zile.

                          Eu cand am plecat din Romania catre Olanda mai aveam 90 de zile pana la service. De cand am ajuns in Olanda si am condus mai putin a crescut la 170 de zile unde sta fixa de mai bine de doua luni. Pot sa pariez ca imediat ce o voi lua inapoi catre tara o sa sara subit la 50 sau chiar mai putin, asa, de nicaieri. Rezultatul este ca aceasta cifra (numarul de zile/numarul de kilometri) care are un rol indicativ pentru sofer, isi pierde orice valoare, pentru ca, defapt, nu prea inseamna nimic. Eu nu am cum sa ma uit la service time si sa mizez pe faptul ca in jur de 130 de zile trebuie sa merg in service.

                          Mie cum mi se pare cel mai logic este cum e la modelele de America: % Oil Life. Asa e ok, iti dai seama cam cum scade in functie de cum conduci, si stii ca nu se poate duce decat in jos. In felul asta poti sa iti prognozezi mai bine reviziile. Sistemul asta este tamp, si inteleg ca iti produce anxietate lipsa totala de predictibilitate.

                          Cred ca e ok sa faci ce au recomandat colegii: bucura-te de masina, si cand e de mers in service, du-te in service. Macar tu ai service-ul tau in acelasi oras in care stai. Eu sper sa nu imi ceara revizie cat inca sunt in Olanda ca aici preturile sunt fix triple pentru orice de genul asta.

                          Comment


                          • Sistemul nu e ok. La mine cu problema amintita masina imi arata 60 zile pana la service. E ok?

                            Comment


                            • Logic e sa fie ambele (km / zile), asa aveam la masina precedenta. Erau fixe, bazate pe intervalul din carte si na, stiai exact.
                              Suplimentar, e ok si sa imi dea acel oil life indicator, dar l-as prefera sa fie ca in state, in procente. E, de fapt, extrem de stupid sa masori "nivelul de uzura al uleiului" (sau sa il estimezi) si sa folosesti unitati de masura de timp / distanta. Ce drac de QA or fi avut in Japonia cand au implementat prostia asta, eu nu stiu.

                              Comment


                              • Originally posted by marvin42 View Post
                                Logic e sa fie ambele (km / zile), asa aveam la masina precedenta. Erau fixe, bazate pe intervalul din carte si na, stiai exact.
                                Suplimentar, e ok si sa imi dea acel oil life indicator, dar l-as prefera sa fie ca in state, in procente. E, de fapt, extrem de stupid sa masori "nivelul de uzura al uleiului" (sau sa il estimezi) si sa folosesti unitati de masura de timp / distanta. Ce drac de QA or fi avut in Japonia cand au implementat prostia asta, eu nu stiu.
                                Bine, mai sunt cateva japonezisme in masina asta. Primul care imi vine in minte este trip computer-ul care nu are nicio legatura cu ce vezi in Europa. La Europene trip computer-ul este un element central al informatiilor pe care le furnizeaza masina, si poti vedea consum si medii pe toata viata masinii, de la reset, pe ziua respectiva, de la ultima pornire, etc. La Honda trip computer-ul parca e un afterthought. Sa nu mai vorbim ca trebuie sa apesi 8 butoane sa ajungi la el..

                                Nu le plac statisticile, poate, Japonezilor nostri dragi.

                                Comment

                                Working...
                                X