Marvin42: '20 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo CVT, Sonic Grey Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Aceea este o poza sau un printscreen dintr-un PDF? Ce manual este, utilizare sau garantie / service? Este ceva specificat deasupra tabelului?

    Comment


    • #62
      Oricum aceste informatii le gasiti in manualele fiecarui model de masina in parte pe hondatrading. Se pot downloada. Ce am aratat e pt cr-v hybrid, dar cred ca e un sistem de service similar pentru toate modelel honda.

      Comment


      • #63
        O sa ma uit maine si in manualul de garantie. E in masina.

        Comment


        • #64
          Cum ziceam, nu te uitai unde trebuie..de asta te intrebam ce scrie deasupra tabelului.
          Mai jos tabelul complet (pagina 305 din manualul CR-V Hybrid, care nu are nici o treaba cu Civic-ul colegului Marvin, )
          Click image for larger version  Name:	image_51447.png Views:	4 Size:	286.6 KB ID:	866974
          A se vedea ce scrie deasupra tabelului. Ultima data cand am verificat RO era in Europa.

          Comment


          • #65
            Originally posted by closchkutza View Post
            Dragilor, ma vad nevoit sa repet ce am scris cred ca pe 10 topicuri deja: pentru cei care au sistemul dinamic de calcul al intervalului de schimb ulei / revizii (in zile sau km) NU exista interbal normal / sever pentru schimbul de ulei. Acesta este inlocuit de sistemul mai sus mentionat care reduce mai agresiv sau nu intervalul pana la urmatoarul schimb de ulei functie de modul de exploatare al masinii, zi de zi, in fiecare zi.
            Well, nu vad de ce ar sta lucrurile asa. Cartea masinii e destul de explicita:

            - revizii la fiecare 20000km sau 12 luni*
            - * (steluta :-) ) - pentru motoarele turbo pe benzina, inlocuirea se face la 1 an sau la aprinderea martorului de ulei de motor.

            Mentiunea cu privire la ulei / filtru ulei e in contextul paginii pe care e scrisa - i.e.: pagina reviziilor normale.

            La capitolul urmator, "conditii dificile de conducere", iti spune clar ca trebuie sa schimbi la maxim 10.000 sau 6 luni. Indiferent de martor (pentru ca martorul e posibil sa nu te cheme atat de repede, teoretic).

            Originally posted by closchkutza View Post
            Povestea de mai sus, cu "daca as fi o reprezentanta din Bucuresti, as vinde preponderent bucurestenilor si as sti de potentiale probleme cu oil dilution in conditii de trafic specifice Bucurestiului (frig pronuntat cam 3 luni pe an, trafic oribil 11 luni pe an, distante in general scurte), probabil ca si eu le-as seta asa by default." este doar o poveste, nascuta din lipsa de informatie. La fel si povestile cu dilutia vietii la Civic. Cititi cartuliile alea venite odata cu masina, acolo scrie tot ce trebuie sa stiti.
            In practica, ce se va intampla in cezul de mai sus (counter care pleaca de la 10.000km in jos) este un interval de 5000-6000km (daca or fi si aia) intre schimburile de ulei si asta NU in conditiile unui parcurs preponderent urban.
            Eu am sistemul in zile si scot pe la 11-12.000km intre revizii in conditiile in care masina merge 60-70% extraurban si am traseu zilnic de 25km de acasa la birou.
            Vecinul de care am mai pomenit, Civic Sport din 2017, are sistemul in km. Si el scoate cam tot aceleasi intervale intre revizii (masina exploatata simiar) insa, mai important pentru discutia de fata, vede 20.000km imediat dupa resetare in service (tot Honda Nord), fara liniute (---) sau alte dracii. Din astia 20.000 se parcurg efectiv cat am zis mai sus - mai jos o poza facuta de el recent, dupa un parcurs de 1000km, majoritatea (5-600) extraurban.
            Evident ca-i speculatie, am spus asta de la inceput. Insa ce-i absolut evident pentru toata lumea este ca unii vad 10.000km, altii 20.000km, or asta NU are cum sa se intample decat daca exista doua intervale diferite de resetare. In cartea masinii numerele alea doua fix cu asta sunt corelate - revizia normala / revizia in conditii severe. Ce cred eu ca se intampla e asa:

            Intervalul de schimb standard (valabil pentru orice model civic / CR-V / ce-or mai vinde cu aceeasi carte service) = 20.000km
            Intervalul conditii severe = 10.000km
            Astea-s clare, scrise negru pe alb in cartea service.

            Sistemul poate fi setat la ce interval vor ei.

            Masinile cu motorizari turbo, benzina, au in plus spiridusul care-ti inmulteste kilometrii ramasi cu constanta lui Skinner (care, dupa cum stim, este acea constanta care, inmultita cu, adunata cu, scazuta din sau la care se imparte rezultatul experimental masurat, se obtine cat trebuia sa dea). Rezultatul este:

            Intervalul Skinner normal = S*20.000 => ~12k km?
            Intervalul Skinner sever = S*10.000 => ~6000km


            Din tot ce-ai povestit, closchkutza , mie mi se pare ca spiridusul socoteste (in medie) un 60%, iar din cat e in functie de cum ti se seteaza masina. Din moment ce tu ai vazut cu ochii tai ca se poate seta intervalul de schimb ulei / filtru la 20.000km in reprezentanta, iar eu vad cu ochii mei ca am pornit de la 10.000km, mi se pare ca singura explicatie posibila este ca astia de la Honda mi-au setat masina la 10.000km intentionat. Mai exact, indiferent de cum as fi condus eu masina, nu as fi putut vreodata sa sar de 10.000km cu acest ulei. Or, nicaieri in cartea de service nu scrie ca limita maxima ar fi 10k km, cu exceptia mersului in conditii severe, deci singura concluzie logica este ca ei mi-au vandut masina configurata pe "conditii severe".

            Comment


            • #66
              Multe speculatii insa fara fundament. Daca cele doua sisteme erau doar niste countere simple (numarau x km / y zile, asa cum era pe Gen 9) atunci ar fi avut sens ce zici tu pentru injumatatirea intervalului se aplica la intervale fixe de schimb, este o mentiune care apare in manualele de service ale tuturor masinilor mai vechi.
              Insa, in realitate, in cazul nostru, nu prea stau in picioare pentru ca nu asta este realitatea si cele 2 nu sunt doar niste countere ci ajusteaza dinamic duratele / distantele si niciodata in plus, mereu in minus. Cat ajusteaza, depinde de regimul de exploatare al fiecaruia, nu e un procent fix.

              Intreaba-i pe cei care ti-au vandut masina ce si cum, de ce nu pleaca de la valoarea nominala (reprezentanta NU are de unde sa stie apriori pe unde iti conduci tu masina si cum, poate bagi doar extraurban noaptea), sunt curios de argumentatie. Mie cei cu care am discutat de la Honda Nord la livrarea masinii mi-au spus ca ma prezint cu masina la revizie cand cere masina si ca tot masina se ocupa calcularea intervalului de service in functie de cum este exploatata, nu mai este nevoie sa ajustez eu intervalul respectiv in nici un fel (gen revizii anticipate, cum faceam la fosta). Practica mea si a altora (cu alt regim de exploatare) dovedeste ca exact asta face.
              Last edited by closchkutza; 06-01-20, 00:53.

              Comment


              • #67
                Originally posted by closchkutza View Post
                Cum ziceam, nu te uitai unde trebuie..de asta te intrebam ce scrie deasupra tabelului.
                Mai jos tabelul complet (pagina 305 din manualul CR-V Hybrid, care nu are nici o treaba cu Civic-ul colegului Marvin, )
                Click image for larger version Name:	image_51447.png Views:	4 Size:	286.6 KB ID:	866974
                A se vedea ce scrie deasupra tabelului. Ultima data cand am verificat RO era in Europa.
                Ai dreptate. Scuze de informarea gresita. O sa ma uit maine si in carnetul de garantie. Multumesc oricum pentru lamuriri.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by closchkutza View Post
                  Multe speculatii insa fara fundament. Daca cele doua sisteme erau doar niste countere simple (numarau x km / y zile, asa cum era pe Gen 9) atunci ar fi avut sens ce zici tu pentru injumatatirea intervalului se aplica la intervale fixe de schimb, este o mentiune care apare in manualele de service ale tuturor masinilor mai vechi.
                  Insa, in realitate, in cazul nostru, nu prea stau in picioare pentru ca nu asta este realitatea si cele 2 nu sunt doar niste countere ci ajusteaza dinamic duratele / distantele si niciodata in plus, mereu in minus. Cat ajusteaza, depinde de regimul de exploatare al fiecaruia, nu e un procent fix.
                  Pare al naibii de bine pentru Honda sa ia bani pe manopera, schimb de ulei si filtru de ulei in functie de un algoritm secret care nu e definit niciunde, dar care [exclusiv] micsoreaza viata uleiului. Principial ma enerveaza mai mult, nu-i neaparat vorba de 100eur pe trimestru, cat de idee in sine - e absurd ca dupa 900km facuti mai mult decat decent estimarea "algoritmului" sa fie de sub 7000km in total pana la schimbul de ulei. Daca as fi stat exclusiv bara la bara as fi schimbat uleiul la 2500km sau cum? :-)

                  Originally posted by closchkutza View Post
                  Intreaba-i pe cei care ti-au vandut masina ce si cum, de ce nu pleaca de la valoarea nominala (reprezentanta NU are de unde sa stie apriori pe unde iti conduci tu masina si cum, poate bagi doar extraurban noaptea), sunt curios de argumentatie.
                  Si eu sunt curios. O sa ma programez maine, vedem cand gasesc un timeslot liber si revin cu detalii .


                  PS: nu vreau sa inteleaga cineva gresit - ador masina, daca ar trebui sa aleg maine tot pe-asta as lua-o si chiar nu e dracul atat de negru. Dar imi place sa inteleg cand se intampla chestii dubioase, de-aici si presupunerile / theorycrafting-ul de mai sus. E doar o discutie de bere, e un detaliu care imi gadila gresit sufletul [mic si negru] de inginer. Cheers!

                  Comment


                  • #69
                    Honda nu ia bani din chestia asta, ei iau banii pe masina. Dealerii in schimb traiesc din servisari si pe ei ii suspectez de manarii.
                    Algoritmul in sine nu e rau si e mai bine decat nimic, elimina o serie de dubii. Nu doar traficul bara la bara iti mananca din intervalul intre revizii ci si cum mergi cu masina, cat mergi cu ea intre 2 porniri la rece succesive (drumurile scurte taie considerabil din viata uleiului), cat de mult stai in boost si cat de mult, etc. Toate chestii de bun simt, pentru ca una este sa mergi 100km cu o medie de 70km/h si alta este sa mergi 100km cu medie de 20km/h. Ce nu este ok sunt diverse zone gri gen chestia asta cu numaratoarea care incepe de la 10.000 si astea nu sunt facute de Honda, fiecare dealer trebuie sa pregateasca si sa se seteze masina inainte de predare.
                    Mai era un coleg aici sau pe alt forum care fusese abramburit total de un service foarte popular din Bucuresti in ceea ce priveste intervalul de revizii, o bagasera la inaintare tot pe asta cu injumatatirea intervalului, conditii grele, etc. Care interval sa fie injumatatit boss, avand in vedere ca este un calcul dinamic a carui valoare o afli la sfarsit? Cum injumatatesti o variabila a carei valoare nu o cunosti?

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by closchkutza View Post
                      Dragilor, ma vad nevoit sa repet ce am scris cred ca pe 10 topicuri deja: pentru cei care au sistemul dinamic de calcul al intervalului de schimb ulei / revizii (in zile sau km) NU exista interbal normal / sever pentru schimbul de ulei. Acesta este inlocuit de sistemul mai sus mentionat care reduce mai agresiv sau nu intervalul pana la urmatoarul schimb de ulei functie de modul de exploatare al masinii, zi de zi, in fiecare zi. Povestea de mai sus, cu "daca as fi o reprezentanta din Bucuresti, as vinde preponderent bucurestenilor si as sti de potentiale probleme cu oil dilution in conditii de trafic specifice Bucurestiului (frig pronuntat cam 3 luni pe an, trafic oribil 11 luni pe an, distante in general scurte), probabil ca si eu le-as seta asa by default." este doar o poveste, nascuta din lipsa de informatie. La fel si povestile cu dilutia vietii la Civic. Cititi cartuliile alea venite odata cu masina, acolo scrie tot ce trebuie sa stiti.
                      In practica, ce se va intampla in cezul de mai sus (counter care pleaca de la 10.000km in jos) este un interval de 5000-6000km (daca or fi si aia) intre schimburile de ulei si asta NU in conditiile unui parcurs preponderent urban.
                      Eu am sistemul in zile si scot pe la 11-12.000km intre revizii in conditiile in care masina merge 60-70% extraurban si am traseu zilnic de 25km de acasa la birou.
                      Vecinul de care am mai pomenit, Civic Sport din 2017, are sistemul in km. Si el scoate cam tot aceleasi intervale intre revizii (masina exploatata simiar) insa, mai important pentru discutia de fata, vede 20.000km imediat dupa resetare in service (tot Honda Nord), fara liniute (---) sau alte dracii. Din astia 20.000 se parcurg efectiv cat am zis mai sus - mai jos o poza facuta de el recent, dupa un parcurs de 1000km, majoritatea (5-600) extraurban.
                      Click image for larger version Name:	WhatsApp Image 2019-12-21 at 13.11.03.jpeg Views:	0 Size:	38.3 KB ID:	866967

                      aurelian.paratu : am scris pe jurnarul masinii mele ce am patit prima data cand am fost la revizie in ceea ce priveste resetarea MM. S-a muncit omuletul ala acolo cu resetarea de nu era adevarat si ii afisa 170 zile. N-am apucat sa vad jumatate din ce a facut pentru ca nu eram langa el in prima faza, cand am vazut ca nu mai iese din masina si tot porneste si opreste motorul m-am dus sa vad ce face, Nu stiu exact ce a resetat el acolo (suspectez ca nu resetase si filtrele de aer) insa cand m-am dus langa el reseta operatii care urmau a fi facute, la intamplare si tot pornea si oprea motorul zicand ca e semnal slab si nu se conecteaza masina (la ce, doar el stie). Pana i-au aparut 340 zile (nu mai stiu exact ce a facut) si i-a dat pace. Le-am zis la receptie si mi-au raspuns ca vezi dom'le nu merge cum trebuie sistemul de pe masina si de aceea nu reusea mecanicul.
                      La a doua revizie (tot la acelasi mecanic am nimerit) le-am zis ca vreau sa resetez eu sistemul, sa vad si eu cat de stricat este si ca nu mai vreau sa-l vad pe mecanic cum apasa pe toate alea fara noima si porneste din 5 in 5 secunde motorul. Au insistat ca nu e nevoie, ca il vor reseta din programul de diagnoza, sa nu mai fie probleme - ceea ce au si facut (asa am vazut ca se poate seta pentru fiecare parametru de la ce nr sa inceapa numaratoarea inversa). Vazand ca a mers, mai ca i-am crezut ca e o problema cu sistemul dar a venit a treia revizie.
                      La a treia am picat la alt mecanic (care mi-a placut mai mult) si la sfarsit l-am intrebat daca de resetat se ocupa tot baiatul cu laptopul. Asta s-a uitat la mine si zice "nu, de ce?" Ii zic eu cu sistemul, cu defectiunea, asta tot mirat. Se baga in masina, pune contactul, se duce frumusel si reseteaza ce s-a schimbat si magie, 340 zile (asa apare initial dupa care urca a doua zi la 360).
                      Concluzia, sistemul nu pare sa aiba nici pe dracu, problema e in cu totul alt loc. Asta, evident, daca nu o fi vreo problema specifica CRV-ului. Fa un experiment, la urmatoarea revizie reseteaza tu exact ce s-a schimbat si vezi ce-ti da. Daca schimbi si filtrele de aer si le resetezi, ar trebui sa vezi 340 imediat.



                      Ne furnizezi si noua sursa acestor informatii (cele in bold)? In mod sigur nu te uiti unde trebuie.
                      Au incercat n variante si nu a mers. Si cu laptopul si manual. Si chiar am stat langa ei de fiecare data.
                      Nu merge.

                      Comment


                      • #71
                        Ca sa adaug la acest haos cu intervalul de schimb ulei, la mine după 1k km fără sa afișeze nimic, pleacă contorul de la 12k km. Deci ma situez undeva īntre voi.

                        Nu ma plāng fiindcă ating regulat 11k km īntre revizii.

                        ​​​​Acum am 6k km parcursi cu 6k afișați pana la schimb ulei și ce o mai fi.

                        Comment


                        • #72
                          Vin si eu cu completarea ca intervalul afisat in bord poate sa si creasca, nu doar sa scada, cel putin la cel in zile. Cand am luat masina noua arata 350 zile. Dupa o luna de condus arata 140 ca am mers mult ca era noua. Apoi am plecat din tara si am lasat masina in garaj unde o pornea un prieten odata pe luna si cand m-am intors dupa 4 luni arata 180 zile ramase, masina avand 5 luni de la livrare. Am facut revizia la 6700 km cu 50 zile ramase in bord. Apoi arata 360 zile cand am luat masina de la service.

                          Dupa concedii la fel scade intervalul apoi usor usor creste iar cand ma intorc la drumuri scurte de oras. Deci ia in calcul ultimele cateva zile probabil pentru estimare.

                          La mine e ok, e destul de previzibil si oricum sunt fortat sa fac reviziile mai devreme decat le cere daca se fac 12 luni cand sunt plecat.

                          Comment


                          • #73
                            Acel algoritm ( mai precis un grafic unde sunt prezentate toate variabilele care sunt luate in considerare ) poate fi consultat la Asko, il avea domnul Alexandru Stan in birou pe perete si mi l-a aratat.
                            Cand am luat eu masina in 2018, mi s-au zis urmatoarele: intervalul ala pleaca de la 20.000km, indiferent unde va fi utilizata masina. Range-ul va scade in functie de exploatare, nu pleaca de la 10.000km pt cei care utilizeaza masina in 'conditii severe'. La mine pleaca de la 20.000, dar real fac 6500-8000 in conditiile in care 80% masina e condusa in Iasi.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by aalex691 View Post
                              Acel algoritm ( mai precis un grafic unde sunt prezentate toate variabilele care sunt luate in considerare ) poate fi consultat la Asko, il avea domnul Alexandru Stan in birou pe perete si mi l-a aratat.
                              Cand am luat eu masina in 2018, mi s-au zis urmatoarele: intervalul ala pleaca de la 20.000km, indiferent unde va fi utilizata masina. Range-ul va scade in functie de exploatare, nu pleaca de la 10.000km pt cei care utilizeaza masina in 'conditii severe'. La mine pleaca de la 20.000, dar real fac 6500-8000 in conditiile in care 80% masina e condusa in Iasi.
                              La mine cand am schimbat filtre si ulei la Asko, dupa cativa km parcursi realizez ca nu mi-au facut resetarea, asa ca ma resetat eu si tin minte cum contorul a plecat de la 260 zile, cu ulei nou nout Honda 0w30. Dupa se schimba ba in km ba in zile. O sa fac poze si pun in jurnalul meu aceste schimbari ca nu ma credea Closchuta ca se poate schimba din km in zile...

                              Comment


                              • #75
                                La CRV gen 5, nu merge sa schimbi din Km in zile si nici invers. Chiar am cerut asta si mi s a comunicat ca nu se poate, mai ales ca eu am in zile, iar colegul meu in km.
                                Asko - seteaza in km;
                                HN- seteaza in zile.

                                Comment

                                Working...
                                X