Marvin42: '20 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo CVT, Sonic Grey Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    alexme24 - tot in jur de 6-7 am si eu, la 130-140. E ceva suspect cu masina ta - cam la ce turatie sta la 130-140? Eu, daca tin minte bine, am 2600-2800 (130-140) plus sau minus vreo 100rpm.

    Multumesc pentru info re: vibratii. Se aude f putin daca e liniste si deloc cu muzica pornita, deci nu-mi fac griji.

    Azi am primit si prima informatie de la indicatorul de viata a uleiului - 8700km remaining, dupa 900km rulati.

    Comment


    • #47
      Scrie, totusi niste date actualizare despre civic 1.5 T! Ma refer la interval service!

      Comment


      • #48
        Intervalul de service este, in general, 20.000km sau 1 an. In cazul particular al uleiului si filtrului de ulei, intervalul este atunci cand iti spune masina ca este - el variaza in functie de regimul in care e condusa. Pare ca la mine porneste de la 10000km, ceea ce corespunde setarii pentru folosire in conditii severe.
        Numerele astea sunt valabile pentru toate motoarele benzina turbo din gama Honda. De fapt, daca te uiti in cartea service pe care ai primit-o cu masina, le poti vedea pe toate trecute (pentru toate modelele, e o carte universala).

        Comment


        • #49
          Daca porneste de la 10.000 este teapa pentru ca sistemul stie sa diferentieze regimurile de exploatare si sa ajusteze intervalul ramas functie de acestea. Acesta trebuie sa porneasca de la valoarea maxima, 20.000 si nu de la o valoare deja ajustata pentru ca sfarsesti prin a avea intervale de service dublu-ajustate si revizii la cateva mii de km.

          Comment


          • #50
            Yeah. Si am gresit, la conditii severe e limita 6 luni in loc de un an. O sa-i intreb cand merg pentru verificarea de 1000km.

            Comment


            • #51
              Poate spune cineva ce inseamna pentru Honda - conditii severe( dificile)?

              La mine intervalul nu urca mai sus de 150 de zile.

              Comment


              • #52
                1. Uzual drumuri sub 8km sau sub 16km cand temperaturile sunt sub zero grade
                2. Condus la peste 32 grade
                3. Mers mult in trafic de tip bara la bara
                4. Mers frecvent pe drumuri montane


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment


                • #53
                  Originally posted by iulianm View Post
                  1. Uzual drumuri sub 8km sau sub 16km cand temperaturile sunt sub zero grade
                  2. Condus la peste 32 grade
                  3. Mers mult in trafic de tip bara la bara
                  4. Mers frecvent pe drumuri montane


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Multumesc
                  Nu ma incadrez la niciuna.

                  Comment


                  • #54
                    In carte scrie ca pot fi considerate severe "si utilizarea vehiculului preponderent in oras, in trafic aglomerat sau intr-un regim de turatie a motorului crescut pentru perioade de timp lungi".

                    Mi se pare destul de clar ca atat la mine cat si la CRV-ul tau, aurelian.paratu, ne-au setat pe conditii severe, pe cand la altii gen closchkutza e cu 20k km / 1 an. Cinstit sa fiu, daca as fi o reprezentanta din Bucuresti, as vinde preponderent bucurestenilor si as sti de potentiale probleme cu oil dilution in conditii de trafic specifice Bucurestiului (frig pronuntat cam 3 luni pe an, trafic oribil 11 luni pe an, distante in general scurte), probabil ca si eu le-as seta asa by default. Ce as face diferit, insa, ar fi sa vorbesc cu oamenii si sa fiu deschis catre a le seta normal, daca nu exista motive sa fie pe "sever".

                    Ma gandesc ca, poate, masina se seteaza singura pe intervalul normal / sever in functie de cum mergi in primii 800-900km. Eu am avut cateva drumuri (in unele zile din jurul sarbatorilor) in care am mers bara la bara, am dat de temperaturi mai scazute - poate ca asta a fost triggerul, nu stiu. O sa intreb, dupa cum spuneam.


                    Pe de alta parte, e vorba de 350-450ron, o data la sase luni. Cinstit sa fiu, pusesem la socoteala cheltuiala asta de cand m-am hotarat la masina asta si, overall, cred ca ies mai bine financiar ptr ca vad ca imi consuma mai putina benzina decat ma asteptam . E o chestie de principiu sa inteleg(em) cum si de ce sunt setate masinile unora dintre noi, dar nici pe departe un deal breaker pentru mine.

                    Drumuri bune!

                    Comment


                    • #55
                      Eu nu merg deloc in oras. Din km care ii are acum masina sa zicem ca am cam 5% oras.
                      Au incercat de n ori cei de la HN sa l reseteze. De aceea mi au cerut ca atunci cand scade fie sa l resetez eu, fie sa trec pe la ei sa l reseteze. Iar eu nu merg odata pe an i service. Anul 2019 am fost de 6 ori in service. Despre ce vorbim?
                      Ce ar tb sa fac? Sa stau numai in service cu ea? Sa fac drum expres de Bucuresti sa ma duc la HN sa l reseteze?
                      Merg la HN fac schimbul, reseteaza la 150 de zile. Dupa exact 1000 km scade la 80 si apoi scade mereu. Asta ar insemna ca lunar eu sa ma duc la HN.

                      In carte scrie clar: 20.000 km sau 1 an de zile.
                      Din toate schimburile de pana acum, un singur ulei a rezistat 10.000 km. Cel din vara. In rest .......mult sub 10.000 km.
                      Last edited by aurelian.paratu; 05-01-20, 22:19.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by aurelian.paratu View Post
                        Anul 2019 am fost de 6 ori in service. Despre ce vorbim?

                        In carte scrie clar: 20.000 km sau 1 an de zile.
                        Din toate schimburile de pana acum, un singur ulei a rezistat 10.000 km. Cel din vara. In rest .......mult sub 10.000 km.
                        Geeeeez . Da, e complet absurd.

                        Comment


                        • #57
                          Mie mi se pare jaf la drumul mare daca este adevărat că resetează intenționat condiții severe, in carte scrie clar 20 k km sau un an, condiții severe specifica mers pe sport/circuit, mers preponderent oraș, poate regim taxi, Uber. Nu este cazul la mine si cred că la nici unul de aici, chiar merg foarte chill cu civicul meu 1.5 Cvt. Primul schimb l-am făcut la 6 luni și 9000 km, mers 60-70% extraurban. Acum după aproape 3 luni de la schimb, am făcut 3000 km iar oil left este de 5000 km. Un interval de 10-12 k pot sa accept, dar am auzit cazuri și sub 5000, la reprezentanta mi-au spus de o femeie de Tm cu un interval de 3000 km, că cică face drumuri scurte... Chiar sunt curios de o poziție oficiala de la honda Romania in legatura cu ce Ónsemna condiții severe.
                          Banuiala mea este ori că o fac intenționat reprezentantele pentru bani ori că senzorul se activează la diluția uleiului și ne pune astfel sa suportam ca și clienți eroarea de proiectare prin schimburi dese.
                          ​​​​

                          Comment


                          • #58
                            In carte scrie ca service la 20000 km sau 1 an, dar acest lucru nu se refera strict la schimbul de ulei, ci la inspectia generala a masinii. Schimbul de ulei se face la 10000 km sau 1 an in conditii normale sau 5000 km in conditii severe ( cele mentoonate mai sus). Un pic diferit fata de americani unde recomandarile sunt 12000 km sau 6000 km in functie de conditii. Intrebarea mea este, daca senzorul imi spune ca nr de zile pana la service a scazut desi real nu a trecut un an sau nr de km, eu sunt obligat sa ma duc sa fac revizia? Sau e doar un fel de element de ghidare? Fara o obligatie reala in ceea ce priveste garantia? Daca eu respect intervalul si nr de km din cartea de garantie in ciuda a ce imi spune un calculator al masinii, pierd garantia?

                            Comment


                            • #59
                              Dragilor, ma vad nevoit sa repet ce am scris cred ca pe 10 topicuri deja: pentru cei care au sistemul dinamic de calcul al intervalului de schimb ulei / revizii (in zile sau km) NU exista interbal normal / sever pentru schimbul de ulei. Acesta este inlocuit de sistemul mai sus mentionat care reduce mai agresiv sau nu intervalul pana la urmatoarul schimb de ulei functie de modul de exploatare al masinii, zi de zi, in fiecare zi. Povestea de mai sus, cu "daca as fi o reprezentanta din Bucuresti, as vinde preponderent bucurestenilor si as sti de potentiale probleme cu oil dilution in conditii de trafic specifice Bucurestiului (frig pronuntat cam 3 luni pe an, trafic oribil 11 luni pe an, distante in general scurte), probabil ca si eu le-as seta asa by default." este doar o poveste, nascuta din lipsa de informatie. La fel si povestile cu dilutia vietii la Civic. Cititi cartuliile alea venite odata cu masina, acolo scrie tot ce trebuie sa stiti.
                              In practica, ce se va intampla in cezul de mai sus (counter care pleaca de la 10.000km in jos) este un interval de 5000-6000km (daca or fi si aia) intre schimburile de ulei si asta NU in conditiile unui parcurs preponderent urban.
                              Eu am sistemul in zile si scot pe la 11-12.000km intre revizii in conditiile in care masina merge 60-70% extraurban si am traseu zilnic de 25km de acasa la birou.
                              Vecinul de care am mai pomenit, Civic Sport din 2017, are sistemul in km. Si el scoate cam tot aceleasi intervale intre revizii (masina exploatata simiar) insa, mai important pentru discutia de fata, vede 20.000km imediat dupa resetare in service (tot Honda Nord), fara liniute (---) sau alte dracii. Din astia 20.000 se parcurg efectiv cat am zis mai sus - mai jos o poza facuta de el recent, dupa un parcurs de 1000km, majoritatea (5-600) extraurban.
                              Click image for larger version  Name:	WhatsApp Image 2019-12-21 at 13.11.03.jpeg Views:	0 Size:	38.3 KB ID:	866967

                              aurelian.paratu : am scris pe jurnarul masinii mele ce am patit prima data cand am fost la revizie in ceea ce priveste resetarea MM. S-a muncit omuletul ala acolo cu resetarea de nu era adevarat si ii afisa 170 zile. N-am apucat sa vad jumatate din ce a facut pentru ca nu eram langa el in prima faza, cand am vazut ca nu mai iese din masina si tot porneste si opreste motorul m-am dus sa vad ce face, Nu stiu exact ce a resetat el acolo (suspectez ca nu resetase si filtrele de aer) insa cand m-am dus langa el reseta operatii care urmau a fi facute, la intamplare si tot pornea si oprea motorul zicand ca e semnal slab si nu se conecteaza masina (la ce, doar el stie). Pana i-au aparut 340 zile (nu mai stiu exact ce a facut) si i-a dat pace. Le-am zis la receptie si mi-au raspuns ca vezi dom'le nu merge cum trebuie sistemul de pe masina si de aceea nu reusea mecanicul.
                              La a doua revizie (tot la acelasi mecanic am nimerit) le-am zis ca vreau sa resetez eu sistemul, sa vad si eu cat de stricat este si ca nu mai vreau sa-l vad pe mecanic cum apasa pe toate alea fara noima si porneste din 5 in 5 secunde motorul. Au insistat ca nu e nevoie, ca il vor reseta din programul de diagnoza, sa nu mai fie probleme - ceea ce au si facut (asa am vazut ca se poate seta pentru fiecare parametru de la ce nr sa inceapa numaratoarea inversa). Vazand ca a mers, mai ca i-am crezut ca e o problema cu sistemul dar a venit a treia revizie.
                              La a treia am picat la alt mecanic (care mi-a placut mai mult) si la sfarsit l-am intrebat daca de resetat se ocupa tot baiatul cu laptopul. Asta s-a uitat la mine si zice "nu, de ce?" Ii zic eu cu sistemul, cu defectiunea, asta tot mirat. Se baga in masina, pune contactul, se duce frumusel si reseteaza ce s-a schimbat si magie, 340 zile (asa apare initial dupa care urca a doua zi la 360).
                              Concluzia, sistemul nu pare sa aiba nici pe dracu, problema e in cu totul alt loc. Asta, evident, daca nu o fi vreo problema specifica CRV-ului. Fa un experiment, la urmatoarea revizie reseteaza tu exact ce s-a schimbat si vezi ce-ti da. Daca schimbi si filtrele de aer si le resetezi, ar trebui sa vezi 340 imediat.

                              Originally posted by Florin80 View Post
                              In carte scrie ca service la 20000 km sau 1 an, dar acest lucru nu se refera strict la schimbul de ulei, ci la inspectia generala a masinii. Schimbul de ulei se face la 10000 km sau 1 an in conditii normale sau 5000 km in conditii severe ( cele mentoonate mai sus).
                              Ne furnizezi si noua sursa acestor informatii (cele in bold)? In mod sigur nu te uiti unde trebuie.
                              Last edited by closchkutza; 05-01-20, 23:49.

                              Comment


                              • #60
                                Asta imi arata mie in manualul masinii. Scrie clad schimb ulei la 10000 km / 1 an sau 5000km/ 6 luni in functie de conditii. Mie nimeni nu mi-a spus de asta cand am cumparat masina. Toti ziceau 20000 km. Pt mine unul e un minus major asta, desi nu am gasit alta optiune care sa intruneasca cat mai multe din criteriile dupa care am facut alegerea. Masina e exceptionala, dar intervalul de service un pic penibil in anumite situatii. sper ca nu gresesc cu ceva
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X