Marvin42: '20 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo CVT, Sonic Grey Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PSC
    replied
    Originally posted by marvin42 View Post
    Am ridicat-o astazi. Impresii la cald, dupa 250km pe DN-uri si in trafic bara la bara:

    Ce m-a dezamagit partial:
    * sistemul audio - ma asteptam sa fie mai WOW, nu stiu care-i problema. Imi vine greu sa cred ca se aude atat de rau, deci banuiesc ca e ceva - suspectii principali sunt cablul USB sau ceva setari stupide in telefon. O sa sap maine.
    * unul dintre stopuri s-a aburit la extremitatea superioara (zona fara lumina de "deasupra"). Am vazut ca au mai patit-o si alti colegi, nu ma agit pe tema asta
    Sistemul audio, deşi declarat ca fiind "premium", īn realitate este unul decent. Depinde din ce surse redai. Găsisem un site cu fişiere audio FLAC, care se presupune că au cea mai bună calitate audio posibilă. Le-am convertit īn MP3 cu Audacity (cu minim posibil de compresie, nu cred că player-ul audio ştie să redea FLAC) şi se aud excepţional īn Civic-ul meu. La polul opus este radioul, care pe Primera mea veche de 14 ani are calitate audio net superioară, plus că, īn Bucureşti, sunt destule zone īn care semnalul radio se pierde parţial sau chiar total (exclud pasajele şi parcările subterane) datorită antenei mult prea mici.
    De aceea mă chinui să-mi fac playlist-uri pe stick cu melodiile preferate, īn funcţie de traseul pe care-l am de parcurs. Este maximul de calitate pe care-l poţi obţine de la acest sistem.

    Şi eu păţesc să găsesc aburite lămpile din spate, acolo unde nu sunt becuri - īnsă parcarea mea de reşedinţă este pe malul unui lac, iar problema se manifestă īn condiţii de umiditate foarte mare şi de temperaturi scăzute (sub 20 grade) sau de diferenţe mari de temperatură de la zi la noapte şi invers. Oricum, lămpile de pe spate nu se abureau la Primera īn condiţii identice.

    Leave a comment:

  • marvin42
    Senior Member

  • marvin42
    replied
    Multam. O sa sun maine la ASKO, sper sa nu ma tina doua saptamani pentru reincarcare cu lichid de racire. De schimbat piese, putem si mai tarziu banuiesc.

    Leave a comment:

  • aalex691
    Senior Member

  • aalex691
    replied
    Asa am patit si eu pana a murit de tot AC. Intr-adevar, pierduse freon. Cauze? Nu stiu, nici eu si nici in service. Au schimbat pe rand radiatorul si compresorul. Dupa radiator pierdea iar, de la schimbarea compresorului am 2 luni si inca pare ca merge ok…
    succes si rezolvare rapida!

    Leave a comment:

  • marvin42
    Senior Member

  • marvin42
    replied
    Pana la rezumat, am o problema - AC-ul pare ca nu functioneaza pe partea soferului. Problema e mult mai nasoala dupa ce masina a stat in soare, pentru ca mult, mult timp dupa nu se face racoare deloc. Intra ceva aer rece pe partea dreapta, insa gura de ventilatie din stanga + centru stanga basically ma umplu cu aer cald. Ati patit si voi? Daca da, de la ce a fost si cat de repede au rezolvat in service?

    Din ce-am inteles poate fi:

    * insuficient lichid de racire => se raceste doar partial aerul din dreapta si deloc cel din stanga
    * o problema la amestecul de aer => cumva "stanga" e blocata cu un mix cu foarte putin aer rece

    Incerc sa ajung curand in service ptr diagnoza. Am si-un OBD scanner, poate arunc un ochi maine daca e vreo eroare.

    Leave a comment:

  • marvin42
    Senior Member

  • marvin42
    replied
    Ma apropii si eu de a doua revizie, probabil voi implini 20.000 pana atunci. O sa incerc inca un rezumat cu bune si rele dupa 1.5 ani / 20k km :-).

    Leave a comment:

  • vizitator
    Senior Member

  • vizitator
    replied
    Te-a chemat bine la 11000km,; pe mine ma cheama la revizie din 10 000 in 10 000km. Fara a fi sigur, eu cred ca intervalul cu care masina pleaca din service difera de la reprezentatna la reprezentanta. Spre exemplu mie, la a doua revizie, mi-au resetat intervalul de service la 240 zile....doar ca, nemergand mult, intevalul a urcat la 240 zile dupa numai cateva zile de mers cu masina.

    Leave a comment:

  • adiwarp
    Junior Member

  • adiwarp
    replied
    Originally posted by adiwarp View Post

    mi-a mai venit inima la loc. am facut drumul de 200 km ( Ploiesti - Brasov si retur) nu a mai scazut de la 110 zile ramase. deci trag o concluzie: algoritmul Honda functioneaza si/cu intregistrarile de la TRIP , anormal zic eu. setarile de la Trip ar trebui sa fie numai pentru sofer- sa stie si sa-si planifice anumite actiuni. resetarea TRIP n-ar trebui sa aiba nicio legatura cu km rulati, in ce interval si in ce mod de condus.
    buna ziua oameni buni. dupa 7 luni si 11.000 km rulati am ajuns din nou la revizie . eu zic ca bine raportat la nr de km rulati . schimbat uleiul, filtrul de ulei, filtrele de aer ( foarte imbacsite) si RESETAT CONTUARELE. iar ....probleme. s-au resetat pana la 200 de zile. muult mai bine decit cele 120 de ultima data dar inca departe de cele 360. tot e ceva putred si care ma irita. am resetat TRIP-ul din bord de cite ori mi-am adus aminte dar am inca zile cind fac mai putin de 8 km de la pornire.

    Leave a comment:

  • marvin42
    Senior Member

  • marvin42
    replied
    Am ajuns la 16.000km. Cumva previzibil, n-am prea multe de povestit despre masina - in continuare ne bucuram de ea la fel ca-n prima zi. Ma pregatesc sa schimb rotile cu cele de vara si, daca om apuca o mica excursie, poate fac si revizia (mai sunt vreo 3000km conform indicatorului).

    Vine primavara, azi am deschis trapa pentru ceva mai mult timp pentru prima data pe anul asta :-).

    Leave a comment:

  • marvin42
    Senior Member

  • marvin42
    replied
    Originally posted by vizitator View Post

    Nu mai vine cu 360 zile. Din service pleci cu 240 zile pana la urmatoarea revizie, si, daca nu mergi mult si/sau tare, intervalul urca rapid la peste 300 zile. La fel, este mit si faptul ca daca mergi mult urban intervalul pana la revizie scade mai repede decat daca ai merge extra-urban. In realitate merg prin Bucuresti o saptamana, si intervalul pana la revizie nu scade, si cum fac un drum pe autostrada pana la Pitesti, cum imi scade cu 10 zile.
    * masina mea a venit cu intervalul de service in km. Intervalul pare a fi 10.000 dupa resetare.
    * km aceia de viata a uleiului scad mult mai repede daca mergi preponderent prin oras sau in alte regimuri de functionare mai severe

    Nu-i mit, sunt rezultate empirice, reale, obtinute de diversi posesori printre care ma numar si eu. Faptul ca o masina se comporta altfel fata de altele nu anuleaza comportamentul celorlalte.

    Leave a comment:

  • MPopescu
    Member

  • MPopescu
    replied
    Originally posted by vizitator View Post

    Nu mai vine cu 360 zile. Din service pleci cu 240 zile pana la urmatoarea revizie, si, daca nu mergi mult si/sau tare, intervalul urca rapid la peste 300 zile. La fel, este mit si faptul ca daca mergi mult urban intervalul pana la revizie scade mai repede decat daca ai merge extra-urban. In realitate merg prin Bucuresti o saptamana, si intervalul pana la revizie nu scade, si cum fac un drum pe autostrada pana la Pitesti, cum imi scade cu 10 zile.
    XAR,
    vizitator
    Senior Member
    vizitator, Japonezul(producatorul) spune : "Honda nu mai are un „program de revizii recomandate īn funcție de durată sau kilometri parcurși”..........


    Computerul de bord din vehiculul dumneavoastră monitorizează constant condițiile de funcționare ale motorului, cum ar fi viteza, temperatura motorului și cea ambiantă, timpul și utilizarea vehiculului. Sistemul va derula descrescător durata de viață a uleiului de motor īn funcție de aceste condiții pentru a determina cānd este necesară schimbarea și mentenanța uleiului de motor."

    Leave a comment:

  • vizitator
    Senior Member

  • vizitator
    replied
    Originally posted by XAR View Post

    ca sa raspund la intrebarea de mai sus cu reviziile: contorul de revizie al masinii vine cu 360 zile si scade in functie de niste parametri inca necunoscuti, momentan sunt doar banuieli. cert este ca revizia survine intre 8-10.000km..
    Nu mai vine cu 360 zile. Din service pleci cu 240 zile pana la urmatoarea revizie, si, daca nu mergi mult si/sau tare, intervalul urca rapid la peste 300 zile. La fel, este mit si faptul ca daca mergi mult urban intervalul pana la revizie scade mai repede decat daca ai merge extra-urban. In realitate merg prin Bucuresti o saptamana, si intervalul pana la revizie nu scade, si cum fac un drum pe autostrada pana la Pitesti, cum imi scade cu 10 zile.

    Leave a comment:

  • marvin42
    Senior Member

  • marvin42
    replied
    Originally posted by Mihneav View Post
    In primul rand va salut fiind primul post.
    Cat de reale sunt aceste probleme?
    Salut.
    Sunt reale, in sensul ca unii oameni (putini) au problema asta, la fel cum alte marci / modele au alte probleme. Nu e un mit urban, cu siguranta.


    Originally posted by Mihneav View Post
    Chiar daca nu exista problema dilutiei uleiul trebuue schimbat la maxim 10000km? Poate ar trebui sintetizat undeva pe forum mai clar.
    Depinde cum mergi. Daca circuli preponderent in oras, trafic aglomerat, drumuri scurte, toate astea reduc durata de viata a uleiului. La polul opus sunt cei ce merg preponderent la drum lung.


    Legat de CVT: de-acord ca-i o alegere pur subiectiva. Pentru mine confortul crescut si, mai ales, cruise-control-ul cu stop & go reprezinta un avantaj mult prea mare pentru a nu lua CVT. Nu exista nimic mai bun decat sa pui masina pe ACC in coloana si sa iti relaxezi picioarele pe Valea Prahovei sau DNCB :-).

    MusatBogdan
    Junior Member
    MusatBogdan doar tu stii cum vei folosi masina. Da, daca mergi exclusiv pe autostrada, diesel-ul probabil are sens. Daca, insa, petreci ceva timp si in oras, o hibrida e mult peste. Nu-i vorba doar de consum aici, ci de total cost of ownership care la hibride scade si din alte motive, de la impozite si alte taxe locale, la reduceri la cumparare, parcare gratis, mentenanta mai ieftina, etc..



    Anyway, as aprecia daca ne-am concentra un pic mai mult pe masina mea ).

    Leave a comment:


  • XAR
    replied
    mai lasati discutia cu dilutia ca incepe sa fie overrated. a pornit din US ca aia au legi acolo si s-a propagat in toata lumea.
    aici pe forum cred ca sunt 3-4 posesori care au intampinat problema, restul nu au nicio dilutie.
    Honda are garantie 5 ani / 160.000km. Mai uitati-va la concurenta cata garantie ofera si plangeti-va de lucruri care SE POT intampla.
    ganditi logic, uitati-va la statistici de fiabilitate, mergeti la test drive, comparati masini similare si alegeti cu capul vostru, nu cu ce spun altii.

    revizia la 10.000km o recomanda orice mecanic intreg la cap, mai ales ca motorul e turbo.
    inainte de Honda am avut Bertone Turbo si deja la 7-8.000km uleiul era negru si cerea revizie. Se aplica la toate motoarele supra-alimentate.
    chiar daca masina ar fi cerut revizie la 15k sau 20k km, n-as lasa uleiul in motor mai mult de 10k km nici batut.

    referitor la cutie, eu am ales manuala pt ca CVT-ul nu mi-a placut mie personal. Alegerea este cat se poate de subiectiva.
    eu nu am vrut sa am 220Nm in loc de 240Nm, acceleratie mai slaba, V max mai mica, +2000 EUR la achizitie, consum mai mare si revizii la cutie.
    daca factorul care primeaza este confortul, atunci clar CVT. inca o data: alegerea e subiectiva.

    ca sa raspund la intrebarea de mai sus cu reviziile: contorul de revizie al masinii vine cu 360 zile si scade in functie de niste parametri inca necunoscuti, momentan sunt doar banuieli. cert este ca revizia survine intre 8-10.000km. stiu cazuri care au schimbat uleiul si la 4000km, nu din cauza dilutiei, ci ca au mers blana cu masina. daca masina tine cont de calitatea uleiului si calculeaza revizia in functie si de stilul de mers, atunci motorul are viata mai lunga decat unul exploatat similar, dar cu revizii la intervale mai mari, vezi alte marci cu ulei "long life" si schimburi la 30.000km.
    Last edited by XAR; 18-12-20, 13:20.

    Leave a comment:

  • vizitator
    Senior Member

  • vizitator
    replied
    Originally posted by Mihneav View Post
    In primul rand va salut fiind primul post.

    ​​​​​Urmaresc de ceva vreme discutiile legate de civic pentru ca in curand este posibil sa achizitionam o noua masina si printre cele ramase in lista de optiuni ( pe langa noul megane estate gt line, ford focus, toyota corolla) este si civic. Sincer va spun ca m-am cam speriat de ce am citit pe aici insa cel mai mult ma īngrijorează problema dilutiei si ideea de a schimba uleiul atat de des. Cat de reale sunt aceste probleme? Chiar daca nu exista problema dilutiei uleiul trebuue schimbat la maxim 10000km? Poate ar trebui sintetizat undeva pe forum mai clar.

    Va multumesc
    1)Da, asta e intervalul de schimb al uleiului : 10 000km. Schimbul se face in functie de cate zile mai raman pana la revizie, si, cam in toate cazurile, acesta se intampla cand ajungi la 10 000km. Eu am Civic Diesel si tot la 10 000km sunt chemat sa fac schimbul de ulei. Dar, in afara de ulei si filtru ulei, alte repere nu se mai schimba la prima revizie. Abia la a doua, la 20 000km, se schimba si celelalte filtre.
    2)Pe de alta parte eu nu as lua cutia CVT ptr ca e moartea pasiunii (iti ia din dinamica masinii). Motorul 1.5T imi place si mie, dar cu cutie manuala (sub nicio forma CVT).
    3)Pe de alta parte, poate ar fi bine sa te uiti la un hibrid. Ai parcare gratis pe locuile primariei din Buc, nu se vor interzice orase prea curand.

    Leave a comment:

  • MusatBogdan
    Junior Member

  • MusatBogdan
    replied
    Mie mi se pare total aiurea sa te gandesti ca poti trai cu problema asta...sa dau 26 000 euro pe o masina care vine cu sanse de probleme la motor e cam aiurea...eu cam la toate masinile am facut revizia la 10 000 km pentru ca na...Romania...dar faptul ca se dilueaza uleiul eu cred ca pe termen lung or sa apara probleme mai mari.
    Cat despre hibrid de la toyota eu ma feresc...pentru simplul motiv ca economia de carburant aproape ca nu exista. La drumuri lungi, autostrada, sistemul hibrid e ineficient si greutatea masinii se traduce in consum mare de carburant...

    Ideea e ca sunt tare nehotarat acum...si am impresia ca tot cu diesel ma aleg ))

    Multumesc mult pentru promptitudine!

    Leave a comment:

Working...
X