Marvin42: '20 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo CVT, Sonic Grey Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problema dilutiei e rara si aleatorie.
    Honda spune ca a rezolvat problema la modelele +2019 printr-un update de soft.
    atat timp ca masina e garantata 5 ani, n-ai de ce sa-ti faci griji.

    eu am masina de 3 luni si 5000km, uleiul e la nivel si nu miroase a benzina.
    merg 50% urban - 50% extraurban.
    Civic X 2020 Sedan Executive MT

    Comment


    • MusatBogdan - indiferent ce scriem noi aici, important e mai degraba cum vezi tu lucrurile. Pe scurt, treaba cu uleiul e cam asa:


      * e posibil sa miroasa a benzina
      * e posibil sa creasca nivelul
      * va trebui sa faci schimburi de ulei des, in medie pe la 10.000km probabil

      Intrebarea e daca poti trai cu ideea sau daca te va macina foarte tare. Eu am fost mai deranjat la inceput, in special pentru ca mi se parea ca mi se ascund niste lucruri, dar nu mi-am mai facut griji cu uleiul de mult timp deja. Daca vrei o masina noua, cu dotarile care vin pe Civic Sport Plus acum, e o varianta foarte buna. Pentru mine cel putin pozitia la volan a fost mult mult mai buna in Civic decat in restul.

      On the other hand, mi se pare un moment prost sa iei o masina noua pe benzina. Avantajele hibridelor, hibridelor plug-in sau ale electricelor sunt din ce in ce mai mari - realist vorbind, o corolla 2.0 hibrid are mult mai mult sens in momentul asta, chiar daca nu-i la fel de misto feelingul la volan :-).

      Comment


      • Eu fara nici un dubiu as sta departe de Honda cu motor de 1.5T. E strict ce as face eu si nu vreau sa se supere nimeni. Dar masina e facuta sa te folosesti de ea in orice conditii, nu sa trebuiasca sa conduci regulat mi mult ca sa arzi benzina ce intra in ulei. E absurd. Sunt atatea optiuni pe piata. Si eu as merge pe hibrid. Iar corolla e o optiune buna si fiabila.

        Comment


        • Eu am fost mult timp pus in pozitia de a alege intre crv cu 1.5T si hibrid. Apoi intre crv hibrid si rav 4 hibrid. Am ales crv hibrid pt ca e o masina un pic mai buna decat rav4 luand in considerare toate aspectele de spatiu, confort pe langa cele de consum etc. Dar pt 40 000 euro nu simt ca a fost un best buy. Pe langa masina conteaza si atitudinea dealerului post vanzare precum si a firmei. Cum se implica honda in a da explicatii la diverse probleme e mediocru. Dar cand am luat eu crv hibrid erau putine optiuni hibride pe piata. Acum sunt suficiente.

          Comment


          • In primul rand va salut fiind primul post.

            ​​​​​Urmaresc de ceva vreme discutiile legate de civic pentru ca in curand este posibil sa achizitionam o noua masina si printre cele ramase in lista de optiuni ( pe langa noul megane estate gt line, ford focus, toyota corolla) este si civic. Sincer va spun ca m-am cam speriat de ce am citit pe aici insa cel mai mult ma īngrijorează problema dilutiei si ideea de a schimba uleiul atat de des. Cat de reale sunt aceste probleme? Chiar daca nu exista problema dilutiei uleiul trebuue schimbat la maxim 10000km? Poate ar trebui sintetizat undeva pe forum mai clar.

            Va multumesc

            Comment


            • Mie mi se pare total aiurea sa te gandesti ca poti trai cu problema asta...sa dau 26 000 euro pe o masina care vine cu sanse de probleme la motor e cam aiurea...eu cam la toate masinile am facut revizia la 10 000 km pentru ca na...Romania...dar faptul ca se dilueaza uleiul eu cred ca pe termen lung or sa apara probleme mai mari.
              Cat despre hibrid de la toyota eu ma feresc...pentru simplul motiv ca economia de carburant aproape ca nu exista. La drumuri lungi, autostrada, sistemul hibrid e ineficient si greutatea masinii se traduce in consum mare de carburant...

              Ideea e ca sunt tare nehotarat acum...si am impresia ca tot cu diesel ma aleg ))

              Multumesc mult pentru promptitudine!

              Comment


              • Originally posted by Mihneav View Post
                In primul rand va salut fiind primul post.

                ​​​​​Urmaresc de ceva vreme discutiile legate de civic pentru ca in curand este posibil sa achizitionam o noua masina si printre cele ramase in lista de optiuni ( pe langa noul megane estate gt line, ford focus, toyota corolla) este si civic. Sincer va spun ca m-am cam speriat de ce am citit pe aici insa cel mai mult ma īngrijorează problema dilutiei si ideea de a schimba uleiul atat de des. Cat de reale sunt aceste probleme? Chiar daca nu exista problema dilutiei uleiul trebuue schimbat la maxim 10000km? Poate ar trebui sintetizat undeva pe forum mai clar.

                Va multumesc
                1)Da, asta e intervalul de schimb al uleiului : 10 000km. Schimbul se face in functie de cate zile mai raman pana la revizie, si, cam in toate cazurile, acesta se intampla cand ajungi la 10 000km. Eu am Civic Diesel si tot la 10 000km sunt chemat sa fac schimbul de ulei. Dar, in afara de ulei si filtru ulei, alte repere nu se mai schimba la prima revizie. Abia la a doua, la 20 000km, se schimba si celelalte filtre.
                2)Pe de alta parte eu nu as lua cutia CVT ptr ca e moartea pasiunii (iti ia din dinamica masinii). Motorul 1.5T imi place si mie, dar cu cutie manuala (sub nicio forma CVT).
                3)Pe de alta parte, poate ar fi bine sa te uiti la un hibrid. Ai parcare gratis pe locuile primariei din Buc, nu se vor interzice orase prea curand.

                Comment


                • mai lasati discutia cu dilutia ca incepe sa fie overrated. a pornit din US ca aia au legi acolo si s-a propagat in toata lumea.
                  aici pe forum cred ca sunt 3-4 posesori care au intampinat problema, restul nu au nicio dilutie.
                  Honda are garantie 5 ani / 160.000km. Mai uitati-va la concurenta cata garantie ofera si plangeti-va de lucruri care SE POT intampla.
                  ganditi logic, uitati-va la statistici de fiabilitate, mergeti la test drive, comparati masini similare si alegeti cu capul vostru, nu cu ce spun altii.

                  revizia la 10.000km o recomanda orice mecanic intreg la cap, mai ales ca motorul e turbo.
                  inainte de Honda am avut Bertone Turbo si deja la 7-8.000km uleiul era negru si cerea revizie. Se aplica la toate motoarele supra-alimentate.
                  chiar daca masina ar fi cerut revizie la 15k sau 20k km, n-as lasa uleiul in motor mai mult de 10k km nici batut.

                  referitor la cutie, eu am ales manuala pt ca CVT-ul nu mi-a placut mie personal. Alegerea este cat se poate de subiectiva.
                  eu nu am vrut sa am 220Nm in loc de 240Nm, acceleratie mai slaba, V max mai mica, +2000 EUR la achizitie, consum mai mare si revizii la cutie.
                  daca factorul care primeaza este confortul, atunci clar CVT. inca o data: alegerea e subiectiva.

                  ca sa raspund la intrebarea de mai sus cu reviziile: contorul de revizie al masinii vine cu 360 zile si scade in functie de niste parametri inca necunoscuti, momentan sunt doar banuieli. cert este ca revizia survine intre 8-10.000km. stiu cazuri care au schimbat uleiul si la 4000km, nu din cauza dilutiei, ci ca au mers blana cu masina. daca masina tine cont de calitatea uleiului si calculeaza revizia in functie si de stilul de mers, atunci motorul are viata mai lunga decat unul exploatat similar, dar cu revizii la intervale mai mari, vezi alte marci cu ulei "long life" si schimburi la 30.000km.
                  Last edited by XAR; 18-12-20, 12:20.
                  Civic X 2020 Sedan Executive MT

                  Comment


                  • Originally posted by Mihneav View Post
                    In primul rand va salut fiind primul post.
                    Cat de reale sunt aceste probleme?
                    Salut.
                    Sunt reale, in sensul ca unii oameni (putini) au problema asta, la fel cum alte marci / modele au alte probleme. Nu e un mit urban, cu siguranta.


                    Originally posted by Mihneav View Post
                    Chiar daca nu exista problema dilutiei uleiul trebuue schimbat la maxim 10000km? Poate ar trebui sintetizat undeva pe forum mai clar.
                    Depinde cum mergi. Daca circuli preponderent in oras, trafic aglomerat, drumuri scurte, toate astea reduc durata de viata a uleiului. La polul opus sunt cei ce merg preponderent la drum lung.


                    Legat de CVT: de-acord ca-i o alegere pur subiectiva. Pentru mine confortul crescut si, mai ales, cruise-control-ul cu stop & go reprezinta un avantaj mult prea mare pentru a nu lua CVT. Nu exista nimic mai bun decat sa pui masina pe ACC in coloana si sa iti relaxezi picioarele pe Valea Prahovei sau DNCB :-).

                    MusatBogdan doar tu stii cum vei folosi masina. Da, daca mergi exclusiv pe autostrada, diesel-ul probabil are sens. Daca, insa, petreci ceva timp si in oras, o hibrida e mult peste. Nu-i vorba doar de consum aici, ci de total cost of ownership care la hibride scade si din alte motive, de la impozite si alte taxe locale, la reduceri la cumparare, parcare gratis, mentenanta mai ieftina, etc..



                    Anyway, as aprecia daca ne-am concentra un pic mai mult pe masina mea ).

                    Comment


                    • Originally posted by XAR View Post

                      ca sa raspund la intrebarea de mai sus cu reviziile: contorul de revizie al masinii vine cu 360 zile si scade in functie de niste parametri inca necunoscuti, momentan sunt doar banuieli. cert este ca revizia survine intre 8-10.000km..
                      Nu mai vine cu 360 zile. Din service pleci cu 240 zile pana la urmatoarea revizie, si, daca nu mergi mult si/sau tare, intervalul urca rapid la peste 300 zile. La fel, este mit si faptul ca daca mergi mult urban intervalul pana la revizie scade mai repede decat daca ai merge extra-urban. In realitate merg prin Bucuresti o saptamana, si intervalul pana la revizie nu scade, si cum fac un drum pe autostrada pana la Pitesti, cum imi scade cu 10 zile.

                      Comment


                      • Originally posted by vizitator View Post

                        Nu mai vine cu 360 zile. Din service pleci cu 240 zile pana la urmatoarea revizie, si, daca nu mergi mult si/sau tare, intervalul urca rapid la peste 300 zile. La fel, este mit si faptul ca daca mergi mult urban intervalul pana la revizie scade mai repede decat daca ai merge extra-urban. In realitate merg prin Bucuresti o saptamana, si intervalul pana la revizie nu scade, si cum fac un drum pe autostrada pana la Pitesti, cum imi scade cu 10 zile.
                        XAR, vizitator, Japonezul(producatorul) spune : "Honda nu mai are un „program de revizii recomandate īn funcție de durată sau kilometri parcurși”..........


                        Computerul de bord din vehiculul dumneavoastră monitorizează constant condițiile de funcționare ale motorului, cum ar fi viteza, temperatura motorului și cea ambiantă, timpul și utilizarea vehiculului. Sistemul va derula descrescător durata de viață a uleiului de motor īn funcție de aceste condiții pentru a determina cānd este necesară schimbarea și mentenanța uleiului de motor."

                        Comment


                        • Originally posted by vizitator View Post

                          Nu mai vine cu 360 zile. Din service pleci cu 240 zile pana la urmatoarea revizie, si, daca nu mergi mult si/sau tare, intervalul urca rapid la peste 300 zile. La fel, este mit si faptul ca daca mergi mult urban intervalul pana la revizie scade mai repede decat daca ai merge extra-urban. In realitate merg prin Bucuresti o saptamana, si intervalul pana la revizie nu scade, si cum fac un drum pe autostrada pana la Pitesti, cum imi scade cu 10 zile.
                          * masina mea a venit cu intervalul de service in km. Intervalul pare a fi 10.000 dupa resetare.
                          * km aceia de viata a uleiului scad mult mai repede daca mergi preponderent prin oras sau in alte regimuri de functionare mai severe

                          Nu-i mit, sunt rezultate empirice, reale, obtinute de diversi posesori printre care ma numar si eu. Faptul ca o masina se comporta altfel fata de altele nu anuleaza comportamentul celorlalte.

                          Comment


                          • Am ajuns la 16.000km. Cumva previzibil, n-am prea multe de povestit despre masina - in continuare ne bucuram de ea la fel ca-n prima zi. Ma pregatesc sa schimb rotile cu cele de vara si, daca om apuca o mica excursie, poate fac si revizia (mai sunt vreo 3000km conform indicatorului).

                            Vine primavara, azi am deschis trapa pentru ceva mai mult timp pentru prima data pe anul asta :-).

                            Comment


                            • Originally posted by adiwarp View Post

                              mi-a mai venit inima la loc. am facut drumul de 200 km ( Ploiesti - Brasov si retur) nu a mai scazut de la 110 zile ramase. deci trag o concluzie: algoritmul Honda functioneaza si/cu intregistrarile de la TRIP , anormal zic eu. setarile de la Trip ar trebui sa fie numai pentru sofer- sa stie si sa-si planifice anumite actiuni. resetarea TRIP n-ar trebui sa aiba nicio legatura cu km rulati, in ce interval si in ce mod de condus.
                              buna ziua oameni buni. dupa 7 luni si 11.000 km rulati am ajuns din nou la revizie . eu zic ca bine raportat la nr de km rulati . schimbat uleiul, filtrul de ulei, filtrele de aer ( foarte imbacsite) si RESETAT CONTUARELE. iar ....probleme. s-au resetat pana la 200 de zile. muult mai bine decit cele 120 de ultima data dar inca departe de cele 360. tot e ceva putred si care ma irita. am resetat TRIP-ul din bord de cite ori mi-am adus aminte dar am inca zile cind fac mai putin de 8 km de la pornire.

                              Comment


                              • Te-a chemat bine la 11000km,; pe mine ma cheama la revizie din 10 000 in 10 000km. Fara a fi sigur, eu cred ca intervalul cu care masina pleaca din service difera de la reprezentatna la reprezentanta. Spre exemplu mie, la a doua revizie, mi-au resetat intervalul de service la 240 zile....doar ca, nemergand mult, intevalul a urcat la 240 zile dupa numai cateva zile de mers cu masina.

                                Comment

                                Working...
                                X