PSC: '19 Honda Civic X 5D, 1.5 T Sport Plus 6M/T, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vizitator
    replied
    Daca localizezi precis locul in care se aude greierul, cei de la reprezentanta iti pot da cu un spray de chedere la respectiva imbinatie, si zgomotul nu se mai aude (macar o perioada)

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Am depășit 35.600 km, până la revizie mai sunt estimați vreo 9.200 km. Am mers câteva zile la noi pe litoral, în sud, profitând de vremea superbă. Am mai făcut câteva teste cu mașina.
    Am condus cu Econ activat peste tot, inclusiv la întoarcerea spre București, pe autostradă. Cel mai mare consum înregistrat a fost 8,2%, când am mers numai cu vitezele I și II prin stațiuni, încetinind la șarete și minicare; între timp, minicarele au fost retrase, dar au rămas șaretele. Ce o fi așa de plăcut să te plimbi cu ele, n-am înțeles… dar, de gustibus…
    Am condus, pe DN39, conform indicațiilor de schimbare a vitezei afișate pe bord (săgețile verzi), menținând Econ activat. Rareori am depășit 2500 rot/min. Motorul trage bine și în plaja de turații 1500-2000 rot/min, dacă merg calm. Iar consumul scădea vertiginos, văzând cu ochii.
    Ba chiar mai mult: am mers în treapta VI cu viteze de la 65 la 100 km/h, adică și în localități și în afară. Mașina a mers foarte bine, motorul nu dădea semne că e subturat. Mă simțeam de parcă aveam CV automată. În treapta V am mers cu viteze între 60-100 km/h, iar în treapta IV, de la 45 la 80 km/h. Nu știu dacă îi mai pot cere ceva mașinii ăsteia.
    Cel mai mic consum a fost pe A2, cu ACC pornit și AC oprit (funcționa doar ventilația, pe 22°C), cu 100 km/h: 4,8%. Au fost porțiuni de drum, altele decât în coborâre, unde consumul instantaneu afișat era de 2,5%, o valoare incredibilă pentru o benzinară non-hibridă, după părerea mea. Între Cernavodă și Fetești, pe toată porțiunea de 15 km (parcă atât are), autonomia estimată nu s-a modificat, arătând mereu 596 km până la următoarea alimentare, de parcă mergeam în mod electric.

    Greierașul din bord! Îl mai știți? Cel de care se plângeau unii colegi pe un alt topic și de care mi-am amintit și eu… Ei bine, în București a reînviat. Pe niște porțiuni cu asfalt încrețit, în apropiere de intersecția Șos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand, bordul a început să zornăie de parcă mergeam cu un cazan din ăla care “nu bate, nu troncăne” și care “a fost mers cu ea până la piață și înapoi”. Revenit pe asfalt normal, greierele — că era ditamai dihania — a tăcut, dar cine-mi poate garanta că nu se va trezi iar, cu prima ocazie?
    Le-aș spune celor de la Asko despre el, dar cum să le spun: face când vrea el? Nu pot să-l duc pe inginerul de acolo în intersecția menționată, singurul loc unde “a cântat grăsana”, cum zic americanii (dar în alt context). Apropo: au mai deschis un service, în Cal. Giulești.

    Altfel, mașina merge excelent. Ultimii 650 km au fost făcuți cu benzină de 95 de la Petrom; poate că acele valori de consum, pe care le-am menționat, ar fi fost mai mici cu un combustibil mai bun.

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Oho, mai încet, că nu dau vina pe maşină nicidecum.
    De fapt, hai să o iau cu sfârşitul şi să termin cu începutul: n-am mai avut răbdare până vineri şi am încercat astăzi Android Auto. Ce-i drept, am fost oprit în parcare, nu în mers. Ei bine, aplicaţia vieţii funcţionează absolut normal.
    Cablul original al telefonului este o minune a tehnicii, în sensul că încă mai asigură fluxul de date şi de curent electric deşi este aproape rupt la capătul unde este mufa USB normală (cea care intră în maşină). Însă, când Android Auto a făcut figuri, telefonul era conectat cu cablul soţiei, de asemenea cablu original Samsung. Doar că, al ei este alb, al meu este negru. Rasism, aici?

    Am avut iarăşi emoţii pentru plăcuţele de frână: de câte ori opream la semafor, auzeam scârţâitul, chiar când maşina se oprea pe loc. Am închis radioul... m-am liniştit, era de la maşina din spate. De 3 ori s-a întâmplat să frânăm sincronizaţi.
    Ah, am uitat să spun: am făcut un drum prin Bucureşti, azi.
    Şi pot să remarc ceva - deşi cred că e tot un fel de paranoia de-a mea: la trecerea peste capace de canal, unde roţile fac doar zgomot (capace la nivelul asfaltului), am impresia că roţile din spate trăncăne, ca şi cum acolo nu ar mai fi amortizoare deloc. Se aude un zgomot urât, de parcă aş fi trecut peste o bordură. În faţă nu se aude acest zgomot. Asta nu se întâmplă la denivelări domoale, sau la gropiţe în serie. Însă, dacă trec peste îmbinări similare cu cele dintre două plăci de beton, sau peste guri de canal cum am zis, zgomotul specific este mai puternic în spate, decât în faţă. Presiunea în anvelope a fost verificată la Asko, cu 1 lună în urmă; nu mai am încredere în manometrele de la vulcanizare. Fiindcă am cochetat niţel cu metrologia şi ştiu ce costuri sunt la verificarea manometrelor, intuiesc că multe vulcanizări merg cu ele "pe burtă", numai astfel se explică de ce, la o vulcanizare, aproape pierdusem presiunea în roţile din faţă, iar la alta era prea mare, după vreo 2 ore. Tot cu maşina veche am experimentat (a ajuns cobai auto, bietul Nissan).

    Revenind la Android Auto: acesta a funcţionat normal, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Nicio eroare, pe niciun ecran. Am putut raporta blocajul de pe strada mea. Totuşi, nu înţeleg de ce Waze are funcţionalitate limitată - de exemplu, nu pot raporta un cadavru de animal întâlnit pe drum, chestie care mie mi-a fost de mare folos odată, căci nu-l observasem din timp. Şi ştiu cum e să treci peste un dulău mort şi să ţi se rupă scutul de la baia de ulei, apoi să te bagi pe sub maşină, într-o parcare de TIR-uri de pe Valea Oltului şi să-l rupi de tot fiindcă te enervează scrâşnetul ăla de plug metalic ce vine de sub maşină. Cu cea veche am păţit-o. Iar poliţia rutieră pândea cu radarul fix lângă el, în loc să-l ia pe sărmanul câine de acolo; oricum, mai trecuse cineva peste el. Comuna Bălceşti, VL.
    Scuze de divagaţie.

    Din cauza soţiei s-ar putea să schimbăm traseul şi să comutăm spre Grecia. Nu suntem vaccinaţi, vom face teste RT-PCR, dacă va fi să plecăm. Am avut amândoi boala, în noiembrie 2020, am stat 11 zile în spital, iar la ultimul control al soţiei s-a constatat un nivel de anticorpi de 10 ori mai mare decât la un vaccinat complet cu Pfizer.
    Voi da de veste dacă va fi să alegem tărâmul zeilor în locul celui mioritic, până atunci mai sunt câteva zile de gândit şi chibzuit.

    Salutări tuturor.
    Last edited by PSC; 08-09-21, 17:16.

    Leave a comment:


  • bobescu25
    replied
    Eu multa vreme am avut întreruperi frecvente datorita cablurilor, am avut telefoane cu android auto preinstalat, pixel 2 și 4, iar acum Samsung s20. De când folosesc cablu original Samsung, întreruperile sunt rare, in principiu daca mut/plimb telefonul, dacă îl las locului e ok.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Eu am sistem de operare Android 11 venit instalat pe telefon din fabrica, si uneori imi face figuri cand ma conectez la Android Auto al masinii (ba nu se conecteaza, ba nu merg unele aplicatii). insa, in final, dupa mai multe incercari, functioneaza.
    Incearca sa te conectecti la Android auto de pe masina cu un telefon care a venit cu Android Auto preinstalat, si daca nici atunci nu functioneaza, poti sa dai vina pe masina.

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Telefonul este un Note 9; în 2018, când a apărut şi l-am cumpărat, nu avea Android Auto preinstalat. Android Auto nici nu apăruse, oficial, în România.
    În octombrie 2019 am cumpărat maşina şi cam tot atunci Android Auto a început să fie livrat preinstalat în Android 10. Eu de-abia făcusem update la Android 9 şi Android Auto tot nu era livrat oficial. Prin urmare, am aflat că trebuia descărcat neoficial, de pe un site cu APK-uri al cărui nume l-am uitat, dar şi acolo trebuia să am grijă la versiunea de firmware a telefonului.
    Nu am găsit o versiune compatibilă.
    Ulterior am făcut update-ul final la Android 10 (final, pentru acest model de telefon), moment în care Android Auto s-a instalat automat.
    Nu se poate face update la Android Auto altfel decât prin magazinul Play, cel puţin eu nu am reuşit altfel.
    Ultimul update la Android Auto s-a făcut - automat - cu vreo 2 săptămâni în urmă. Parcă tot atunci am scris despre o problemă similară (muzica s-a oprit în timpul mersului şi sistemul s-a resetat singur).
    Telefonul nu poate primi o versiune superioară lui Android 10.

    Tableta maşinii rulează tot un Android, versiunea 4 şi nu-mai-ştiu-cât, însă este un Android optimizat (sau custom-izat, mai degrabă) pentru Civic. Nu se poate face update la această versiune.

    Vineri sau sâmbătă voi coborî la maşină şi voi face o probă. La urma-urmei, faptul că nu mai funcţionează Android Auto nu prea mă afectează, pentru că:
    - Google Maps oricum micşora volumul audio la indicaţiile vocale, la fel şi Waze;
    - interfaţa Waze era mult mai sărăcăcioasă şi cu multe opţiuni dezactivate faţă de cea nativă a aplicaţiei din telefon.

    Pe traseul pe care voi merge nu voi folosi Waze, ci doar Google Maps (fiindcă în multe zone nu am ajuns niciodată); în afară de segmentul Bucureşti-Piteşti nu plănuiesc să alerg, iar pe anumite porţiuni voi merge mult mai încet decât limitele legale, căci e vorba de popasuri scurte şi dese, sau de vizite ale localităţilor şi obiectivelor turistice. Dacă întâlniţi pe drum, în jumătatea de vest a ţării, un Civic din titlul topicului, condus ca pensionarii, să ştiţi că eu sunt (îmi asum înjurăturile ).
    O să postez etapele traseului, dacă vreţi; mai am de lucru la el.

    Nu am făcut niciodată reset la unitatea audio. O singură dată s-a resetat singură (am îngroşat mai sus), şi... parcă, pe la începuturi, când eu şi maşina ne studiam reciproc, s-a resetat (fără să fac eu nimic).
    Last edited by PSC; 07-09-21, 18:49.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Daca telefonul a venit din fabrica cu Android Auto preinstalat, atunci nu cred ca este de vina telefonul...

    Leave a comment:


  • enopul
    replied
    Ai incercat un reset la unitatea audio? vezi ca poate e nevoie sa faci update si la aplicatia android auto in telefon ca am vazut ca acum nu se mai actualizeaza automat.

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Tocmai ce am depăşit 35.000 km şi a apărut o nouă problemă: Android Auto nu mai funcţionează.
    Conectez telefonul la maşină, pe ecranul tabletei maşinii apare înştiinţarea "Încărcare" şi... atât. Ecranul rămâne negru.
    Am conectat telefonul de câteva ori, am schimbat cablul cu al soţiei (ce ne-am face noi fără ele), am repornit telefonul de două ori... nimic.
    Cineva mi-a adus, ieri, nişte colivă; după ce termin de scris postul ăsta o să dedic o porţie lui Android Auto.

    Nu ştiu cine să fie de vină, telefonul sau maşina; dacă e să fiu întrebat, aş răspunde că telefonul, cu toate că pe ecranul lui nu a apărut niciun mesaj de eroare.

    Să vă mai spun că greieraşului din plafon i se rupe, acum, dacă oblonul trapei este închis sau deschis; el cântă mereu. Sunetul lui aduce cu acela al unui "arici" textil.

    Urmează, peste o săptămână sau două, un binemeritat concediu de odihnă. Maşina, însă, va fi activă. Am în plan un traseu care include Clisura Dunării, Banatul (cam tot, mai puţin zona montană înaltă), Transalpina, Valea Jiului, Valea Arieşului (parţial) şi, pentru prima dată în viaţă, Valea Ampoiului. Vreau să ajung şi în Roşia Montană... ce mai, vreau să pun maşina la treabă şi să văd zone în care n-am ajuns niciodată.
    Voi reveni cu impresii după traseu sau pe parcurs, dacă se va ivi ceva cu adevărat deosebit.

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Am ajuns la un rulaj de 34.330 km și astăzi voi depăși 34.400 km. După efectuarea reviziei, reglarea feței ușii mele și a oglinzii retrovizoare interioare, toate au fost bune și frumoase… până astăzi, când, la treapta de volum 10, am auzit din nou acel zornăit în portieră, exact ca înainte. Am avut răgaz să caut sursa greierașului și se pare că nu fața ușii este vinovata, ci ceva pe la tweeter-ul din ușă (difuzorul de înalte). Am apăsat cu mâna pe rama lui și zornăitul a încetat; am luat mâna de acolo și greierașul a reînceput să țină ritmul cu melodia. La următoarea melodie nu s-a mai auzit… probabil că nu-i plăcea genul muzical respectiv. Am oprit muzica și am apăsat cu mâna pe rama circulară a tweeter-ului, am ciocănit și în montura din geam… nimic. Nu scârțâie nimic, nu se îndoaie nimic, nu se mișcă nimic.
    Tot astăzi am depășit o coloană de 5 melci care, în afara localității, nu urcau peste 50 km/h nicidecum. Era unul din acele trenulețe cu care noi, românii, ne-am făcut remarcați prin Bulgaria și Grecia înainte de pandemie. Mi-a fost teamă să nu “deraieze” vreunul de pe “șine” chiar când trec eu pe lângă el (am pățit-o, cu vechea mașină, de a trebuit să calc acostamentul de pe sensul opus ca să trec de el), însă nu, băieții mergeau calm și aveau niște fețe de parcă erau hipnotizați (m-am speriat puțin).
    Un alt incident, bizar pentru mine, a avut loc tot azi. În timp ce conduceam, observ că sistemul audio se oprește și nimic nu mai mișcă pe ecranul tabletei, în afară de 4 indicatoare luminoase având ca fundal o bandă neagră, în partea de jos a ecranului. Nu mai era afișat nimic clar pe ecran, ci doar acea bandă cu indicatoarele luminoase, care clipeau ciclic, în ordinea asta: albastru-roșu-verde-galben. Cam 10 secunde a durat acest “freeze” al sistemului, după care o voce feminină a îngăimat ceva, cu glas stins, ca al unui om în suferință. Nu am înțeles absolut nimic din cele vreo 5-6 cuvinte rostite (poate, 7), limba în care au fost rostite semănând cu o combinație de poloneză, rusă și letonă. Apoi, sistemul audio a repornit, iar temperatura de la AC a fost din nou afișată. Telefonul era cuplat la mașină, cu Waze în funcțiune; nici Android Auto nu a mai funcționat.
    La sfârșitul câlătoriei, când am luat telefonul cu mine, am văzut pe ecranul lui ceva ce n-am văzut niciodată, de când îl am: un ecran complet roșu, pe care scria, cu alb, că Android Auto a generat eroarea “Cod 10” și a repornit. Singura opțiune de a ieși din acest ecran era exact butonul IEȘIȚI, afișat jos în dreapta, cu litere albe pe fond negru.
    Nu am înțeles care parte din Android Auto a generat eroarea: aplicația de pe mașină, sau cea de pe telefon. După comportamentul mașinii, cred că cea de pe mașină a avut ceva.
    Femeia aceea care mi-a vorbit în limba aceea ciudată nu era vocea din Waze, deoarece vocea din Waze a vorbit 1 minut mai târziu, în română, așa cum o setasem.

    Altfel, nimic de remarcat; mașina merge brici în continuare, condusul ei mă unge pe suflet ca-n prima zi.
    Last edited by PSC; 22-08-21, 16:23.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Originally posted by enopul View Post

    Placutele se schimba la nevoie, nu la km. la focus m-au tinut 60k km si inca duceau, aveau carne pe ele. cred ca depinde si de drumurile facute, stilul de condus...etc
    Acele placute de frana aveau in compozitie azbest, si de aceea duceau asa mult. Din pacate, in urma procesului de franare rezuta praf de azbest, care era inhalat in plamani si era foarte toxic pentru sanatate. Azbestul s-a scos din compozitia placutelor, acum se fac placute semi-metalice, mai prietenoase cu mediul dar nu tin asa de mult ca cele cu azbest.

    Leave a comment:


  • enopul
    replied
    http://www.autohack.org/ ai aici toate detaliile

    nu stiu de garantie nimic , daca e nevoie poate fi scos oricand

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    La Primera le-am schimbat la 76.000 km, tot aşa, cu "carne" pe ele. Le-am schimbat fiindcă îmbătrânise materialul de fricţiune şi existau alte riscuri. Ca uzură, erau undeva pe la două treimi.
    Da, depinde mult de stilul de condus.
    Cum ai pus autohack? Nu anulează garanţia?

    Leave a comment:


  • enopul
    replied
    Da, faza cu racirea la final de drum, o am si eu, de pe vremea fordului. pornirea, o fac imediat ce am pus contactul, nu incalzirea e cheia la pornire ci ungerea iar 0w20 e de ajutor in cazul asta. pe loc, o masina nu se incalzeste, nu e eficienta, in mers se incalzeste imediat. apa nu ajunge la 90 grade nici dupa 10 min de stat pe loc insa inmers, dupa 2-3 min deja e aproape. btw, ca am pus autohack, pot sa vad temeperatura apei in bord si pot spune ca la mine in 90 % din timp sta la 80-82 de grade, mai urca la 90 si o singura data am vazut afisat 102 grade, stateam in coloana , ac pornit. cel mai probabil termostatul deschide la 80-82 grade, asa era si la suzuki swift care avea probleme cu incalzirea circuitului . la facelift au pus unul cu deschidere la 90 de grade....si-au dat seama ca nu avea eficienta termica motorul ceea ce nu se poate spune despre civic care este pe podium cand vine vorba de eficienta termica.

    Placutele se schimba la nevoie, nu la km. la focus m-au tinut 60k km si inca duceau, aveau carne pe ele. cred ca depinde si de drumurile facute, stilul de condus...etc

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Mie dupa un drum de 400 km mi-a scazut estimarea de la 16 zile la 5. Deci scade repede spre final...in cateva zile ar trebui sa o duc la revizie..din pacate nu sunt locuri disponibile, dar cei de la reprezentante sunt intelegatori in astfel de situatii si te lasa sa intarzii max o luna (sau 1000km, daca nu ma inseala memoria).
    cat despre revizie, in alte tari e mai ieftina, Honda fiind recunoscuta ca o masina cu costuri mici de intretinere.
    Placutele se schimba cand se uzeaza nu la 30 000km, eu am ajuns la 30 000km si merg foarte bine, fara sa scartaie niciun pic.

    Leave a comment:

Working...
X