PSC: '19 Honda Civic X 5D, 1.5 T Sport Plus 6M/T, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PSC
    replied
    Nu ştiu dacă am mai menţionat problema asta, insă a devenit parte din rutină. Atunci cand parchez langă o altă maşină, sau alt obstacol, senzorii de parcare bipăie - comportamentul lor normal - plus avertizarea vizuală de rigoare (colţuri, faţă, spate - depinde de situaţie). Dacă maşina străină pleacă, in schimb a mea rămane parcată, atunci cand plec şi eu senzorii continuă să "vadă" maşina aceea langă Civic, ca şi cum ar fi incă acolo. Nu este ceva temporar, deoarece, pană nu ies de pe locul de parcare, avertizarea sonoră şi vizuală nu incetează.
    Trebuie să parcurg minim 1 m pentru ca avertizarea să dispară.
    Odată mi s-a intamplat ca, oprit fiind la un semafor, eu cu Brake Hold activat, maşina din faţă cu franarea activată şi stopurile aprinse, senzorii din faţă să detecteze deplasare şi să inceapă să bipăie, cu avertizare vizuală verde, apoi portocalie, ca şi cum m-aş apropia de maşina din faţă sau aceea ar da cu spatele. Insă ambele maşini erau oprite şi franele active.

    Legat de problema cu incetinirea pe ACC, cred că nu m-am făcut inţeles: maşina nu a incetinit, ci A OPRIT singură. Adică, la viteze de la 29 km/h in jos, cand ACC deja era dezactivat, deşi am scos-o din viteză, franele au acţionat in continuare şi maşina s-a oprit complet. Franarea a fost lentă, ca şi cum aş fi franat eu in mod normal, nu acea franare de urgenţă (nici nu s-au aprins luminile de avarie). Noroc că in spatele meu nu era nimeni, nu prea e plăcut să te pomeneşti cu cineva care franează (opreşte) fără motiv.

    Am ajuns la 41.202 km rulati (nu-mi vine sa cred ca i-am facut), iar pana la revizia urmatoare mai sunt estimati 3.900 km. Ultima revizie tehnica a fost la 33.488 km, pe 9 august.

    LE. Am editat mesajul, deoarece nu apar corect caracterele i din a şi i din i. Cred că PC-ul este de vină (nu e al meu), sau e o problemă a forumului. Eventual voi renunţa la diacritice.
    Last edited by PSC; 07-12-21, 13:42.

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Mea culpa, nu am fost atent, se pare .

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Da, clar ca nu au facut nimic, doar au dat din umeri si au spus ca nu iese (desi, parca ceva, ceva tot reusisera sa scoata din dunga respectiva). Cu mentiunea ca nu am fost la Asko, ci la Honda Nord. La Honda Nord s-a intamplat patania.

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Originally posted by PSC View Post
    Exact la spălătorie mi s-a spus asta. N-am fugit de la faţa locului, dar nici n-am urmat sfatul lui, de a veni la el, că "mă rezolvă". Tot la Asko o să ?ntreb, poate că vor recomanda ei o metodă (Casco?).
    Nu, la cineva care se ocupa de detailing. Reprezentantele nu au personal calificat pe asa ceva.

    Cat despre istorisirea de mai sus, aia merge cand ai o urma de plastic / vopsea de la alta mașină si nici macar nu e nevoie nici de benzina, nici de jet puternic de apa, doar nitica caldura (de asta ti s-a curatat la spalatorie). De asemenea, povestea de mai sus spune ca Asko nu a facut nimic

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Originally posted by PSC View Post
    Exact la spălătorie mi s-a spus asta. N-am fugit de la faţa locului, dar nici n-am urmat sfatul lui, de a veni la el, că "mă rezolvă". Tot la Asko o să ?ntreb, poate că vor recomanda ei o metodă (Casco?).

    Apropos de suprafete contaminate din caroserie, am constatat ca o metoda buna de indepartare a contaminantilor este spalarea suprafetei la presiune foarte mare.
    Pe coltul din stanga al barei fata m-am trezit cu o o dunga alba, nu mi-am dat seama daca era vopseaua altei masini sau am atins eu ceva. Suparare mare, incerc sa scot cu metoda traditionala cu servetele demachiante imbibate in benzina, dar nu iese. Ma duc la Honda Nord, le arat pata, se uita la ea si spun ca nu au ce sa ii faca. Ii rog totusi sa poliseze, iau masina a doua zi si ei imi spun ca au polisat dar nu a iesit si ca trebuie sa fac retus.
    Ii cred pe cuvant, suparat ma duca sa imi spal singur masina la OMV. Acolo dau cu lancea cu presiune cu apa calda si detergent de la o distanta de numai cativa cetimetri fata de dunga alba care imi contamina bara fata. Dau cu apa, dau, dau, insist si surpiza, dupa cateza zeci de secunde pata s-a dus cu totul, acum nu se mai vede nimic (nu mi-am dat seama despre ce fel de conaminant era vorba).

    Leave a comment:


  • aalex691
    replied
    Legat de ACC, scrie si in manual ca functioneaza la viteze de peste 30km/h. De ce a incetinit de la 57.. greu de zis. Am patit si eu sa il setez la 60 si sa ma trezesc ca mergea cu 80, dar nu am gasit explicatie.

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Originally posted by closchkutza View Post
    Polish-ul se face pe o suprafață de pe care s-au eliminat contaminanții. Dacă un detailer va spune ca va scoate contaminanți de pe caroserie prin polish, fugiți rapid de la fata locului! .
    Exact la spălătorie mi s-a spus asta. N-am fugit de la faţa locului, dar nici n-am urmat sfatul lui, de a veni la el, că "mă rezolvă". Tot la Asko o să ?ntreb, poate că vor recomanda ei o metodă (Casco?).

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Rulajul se apropie de 41.000 km, ocazie cu care consemnez două ciudăţenii.

    1. ?n Coşereni, fiind avertizat din timp de colegii din trafic, setez ACC la valoarea de 57 km/h şi las maşina să ruleze singură. Toate bune şi frumoase, p?nă c?nd ajung ?n dreptul maşinii poliţiei care, evident, avea radarul pornit. Civic-ul fr?nează singur, lent. Nu era nimeni ?n faţa mea, pe o distanţă de minim 100 m, cu toate astea maşina mea continuă să fr?neze. Evident, sub 30 km/h motorul intră ?n subturare (eram ?n treapta III), o scot din viteză şi.. maşina se opreşte, chiar ?n dreptul celei de poliţie!
    Nicio eroare pe ecrane, niciun martor aprins ?n bord, nicio avertizare sonoră...
    Pornesc din nou la drum; ACC se dezactivase. Rulez mai departe ?n mod normal, maşina merge şi ea normal. La piaţă opresc, soţia ?ncepe să caute combustibil pentru murături, iar eu iau c?rpa din portbagaj şi şterg toată bara din faţă, deşi nu era nevoie. Spălasem maşina cu 2 zile ?nainte, nici măcar urme de insecte nu erau.
    Cine şi de ce mi-a oprit maşina (noroc că ?n spate nu era absolut nimeni, iarăşi o chestie ciudată pentru E85), nu ştiu nici astăzi.
    Nu a fost vorba de o oprire bruscă, ci de una normală, aşa cum opreşti c?nd vezi semaforul roşu. Nu era nici trecere de pietoni; nu era nimeni şi nimic pe carosabil, nici măcar o groapă. Era ziuă, cer senin.
    Repet: ACC s-a dezactivat singur atunci c?nd viteza a scăzut sub 30 km/h, iar LKAS nu era activat. Sistemul de avertizare privind părăsirea carosabilului este dezactivat de mai bine de un an.

    2. Ca orice şofer responsabil, am mers la o vulcanizare pentru a schimba anvelopele. Le-am pus pe cele de iarnă. Dacă mi-ar fi spus vulcanizatorul chestia asta, aş fi crezut că face mişto de mine. Dar nu, anvelopele mai aveau aproape 2 mm de "carne". Cea de pe st?nga spate avea 1,5 mm p?nă la semnul de uzură şi microfisuri. Este - adică era - vorba de anvelopele originale ale maşinii, Michelin-urile. Nu le-am mai luat acasă, ?nsă la vară mă aşteaptă un efort financiar pe care nu-l prevăzusem. Aş mai fi putut rula cu ele maxim 1.000 km, dar am preferat siguranţa.
    Cu anvelopele de iarnă maşina a devenit mai silenţioasă, mai puturoasă, mai consumatoare (cu peste 1%)... dar ?n conformitate cu legea (dacă va ninge).

    3. La acest rulaj, "durata de viaţă" estimată a plăcuţelor de fr?nă ar fi de aprox. 5.000 km, deşi am parcurs Transalpina şi am fost nevoit să fr?nez brusc de c?teva ori ?n ultima săptăm?nă, pe motiv de melteni şi bizoni. Cursa pedalei de fr?nă s-a mărit considerabil. Sper ca anunţata schimbare a Codului Rutier să aibă loc şi să-i mai potolească, deşi pare a fi o misiune imposibilă.
    Last edited by PSC; 24-11-21, 02:40.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Mie mi-au scos petele de bitum de pe caroserie la polish, s-au folosit produse de la firma Auto Magic. Din pacate nu mi-am notat ce anume de la Magic.

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Majoritatea spalatoriilor NU au soluții dedicate eliminarii diverșilor contaminanți, ei folosesc spuma nediluata - > proces nociv pentru suprafata lacului și fără efect in cazul unor pete de bitum sau rășină de copac (spuma este un agent de prespalare și atât).

    De asemenea, nici un detailer sanatos la cap și care știe ce face nu va face polish pe o suprafață contaminata.

    Contaminantii se înlătura prin 2 metode:
    - chimica - > cu substanțe dedicate fiecărui tip de contaminant (seva / bitum / contaminanți metalici) - de obicei e prima încercată;
    - mecanica - > folosind argila dedicata acestui process -> elimina ce a rămas de la metoda chimica;

    Polish-ul se face pe o suprafață de pe care s-au eliminat contaminanții. Dacă un detailer va spune ca va scoate contaminanți de pe caroserie prin polish, fugiți rapid de la fata locului! .

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Atunci te poti duce direct la o spalatorie, sa incerce asa numita ,,degresare" (o operatiune prin care se dizolva rasina si alte substante prinse de caroserie), dar nu garantez ca vor iesi. Mie doar la polish mi-au iesit, insa, asa cum a spus si Mike2005, depinde de ce substante folosesc.

    Leave a comment:


  • mike2005
    replied
    Originally posted by vizitator View Post
    Bitumul de pe caroserie iese fara probleme la un polish...eventual, daca doresti look de masina noua, o poti polisa in intregime
    Sunt si produse care curata bitum, rasini, gudron. Incearca CarPro TarX. De citit cu grija instuctiunile de folosire/precautii eventual inainte de a-l cumpara.

    Daca o duci la detailing poti cere decontaminare (dizolvat particule feroase, gudron, rasina) si apoi polish.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Bitumul de pe caroserie iese fara probleme la un polish...eventual, daca doresti look de masina noua, o poti polisa in intregime

    Leave a comment:


  • PSC
    replied
    Rulajul actual este de 38.404 km. Am reușit să fac traseul prin țară, pe care mi l-am propus, ocazie cu care am acumulat 2.100 km. De la București am mers spre Pitești, apoi Craiova, Drobeta Turnu Severin, Orșova, Clisura Dunării, Baziaș, Socol, după care am poposit o zi în Oravița ca să mergem cu trenul pe relația Oravița-Anina și retur. (Nu știu cât va mai funcționa cea mai veche cale ferată montană din România, deoarece a devenit nerentabilă, în opinia CFR-ului.)
    Apoi am mers și pe cale rutieră pe porțiunea Oravița-Anina, după care am continuat spre Reșița, Caransebeș, Hațeg, Hunedoara.
    Următoarea etapă a fost Deva, Arad, Beiuș, Brad, Abrud, Roșia Montană, din nou Deva, Alba Iulia, Sebeș, Transalpina, Novaci, Horezu, Rm. Vâlcea, Pitești, București.
    Etapa Sebeș-Transalpina-Novaci-București am parcurs-o într-o singură zi.
    Am mers și la mănăstirea Prislop — nu doar o singură dată; am simțit nevoia să revin și a doua oară. Am revenit.

    Evident, Transalpina a fost cel mai solicitant drum, atât pentru mașină, cât și pentru mine. Și eu și mașina am mers pentru prima dată pe acest drum. A fost ocazia să constat că, deși trăim în secolul XXI și avem cea mai mare viteză de acces la Internet de pe continent, lipsa unei informări coerente se menține.
    Eram îngrijorat pentru starea carosabilului pe Transalpina, mai ales la cea mai mare înălțime (Urdele). De la Petrom mi s-a spus să am mare grijă, că “sus e ninsă”, iar de la Info Trafic nu am aflat nimic concret. La un hotel mi s-a spus că șoseaua este deschisă, în sensul că nu s-a anunțat închiderea ei.
    Am pornit la risc și bine am făcut. Am prins o vreme superbă, cu cer absolut senin, fără o scamă de nor. Nici vorbă de zăpadă; și carosabilul și iarba erau perfect uscate. Cum să nu văd pe ce am dat banii, pe o asemenea șosea, mai ales că am întâlnit 6 mașini de raliu, în plină afirmare? Când a văzut soția cum se avântă piloții cu 80 km/h pe serpentinele alea, s-a sprijinit de mașină și mi-a spus să întoarcem (eram staționați la Stâna Ștefanu, însă recomand să cumpărați brânză și cașcaval de la Belvedere Rânca).
    N-am ascultat-o și m-am dat și eu puțin cu Civic-ul. N-am atins 80 km/h, ci doar 60 — am zis să păstrez proporțiile. Mașina a mers impecabil, la accelerările în urcare nu a avut nicio clipă tendința de a pierde aderența — așa cum s-a întâmplat pe Cal. Giulești, la TD, în 2019. În curbele ac de păr, cea mai mare viteză a fost 40 km/h.
    Dar am întâlnit și inevitabilul melc. Dacă îi era teamă să circule cu mai mult de 20 km/h — fără exagerare — de ce a luat-o pe acolo? În fine, din cauza lui am întâlnit o curbă, în urcare abruptă, pe care n-am putut s-o abordez cu treapta II. Am oprit pentru o secundă și am demarat normal, după care am trecut de melc.

    Altfel, nu am întâmpinat niciun incident deosebit pe tot traseul. Meltenii nu se pun, deja sunt parte din rutina zilnică.

    Ciudat a fost ceea ce au zis cei de la spălătoria din cartier, cum că mașina e stropită cu bitum (!) pe ușile din stânga și pe prag (cel negru, din echiparea Sport). Dacă te uiți la mașină, nu vezi absolut nimic, iar lacul vopselei lucește ca de obicei. Dacă, însă, pui mâna, se simte aspru, rugos. Într-adevăr, am dat de porțiuni de/cu drum în lucru (Șiria), însă mă întreb: de ce s-ar fi stropit doar partea stângă a mașinii? Roțile din dreapta tot pe drumul în lucru au rulat.
    Voi merge, totuși, la Asko să întreb, când voi avea timp. Oricum, nu pun eu preț pe părerea lu’ Gogu de la spălătorie, mai ales că spălatul exterior face 10 lei, deși costă 25.
    În Beiuș mai erau estimați exact 7.000 km până la revizie; ca timp, mai sunt cam 3,5 luni. S-ar putea să fie prima revizie pe care o fac la expirarea timpului și nu a rulajului estimat.

    Avem o țară frumoasă, merită explorată chiar dacă nu avem atât de multe autostrăzi — iar pentru cei răbdători în trafic, cum am devenit și eu, tocmai de aceea.

    Despre greierașul din bord: am dat și de carosabil vălurit, uneori cu cratere, zone în care greierașul a cântat cam la unison cu muzica de pe stick. Dacă circul pe drumuri bune, greierașul tace. Se aude atât dinspre difuzorul central, cât și dinspre volan, chiar în fața ochilor mei, lângă parbriz.
    Pe ieșirea din Beiuș spre Meziad, încă există o stradă cu piatră cubică; acolo a cântat greierașul cel mai tare.
    Nu-mi place faptul că luneta capătă rapid un strat ciudat de grăsime în interiorul mașinii. Am șters geamul la Reșița, reușind să poziționez mașina spre soare astfel încât să se vadă bine urmele de grăsime. Acum, grăsimea e la loc, parcă n-aș fi șters-o.
    Last edited by PSC; 06-10-21, 17:16.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Daca localizezi precis locul in care se aude greierul, cei de la reprezentanta iti pot da cu un spray de chedere la respectiva imbinatie, si zgomotul nu se mai aude (macar o perioada)

    Leave a comment:

Working...
X