PSC: '19 Honda Civic X 5D, 1.5 T Sport Plus 6M/T, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Oho, mai încet, că nu dau vina pe maşină nicidecum.
    De fapt, hai să o iau cu sfârşitul şi să termin cu începutul: n-am mai avut răbdare până vineri şi am încercat astăzi Android Auto. Ce-i drept, am fost oprit în parcare, nu în mers. Ei bine, aplicaţia vieţii funcţionează absolut normal.
    Cablul original al telefonului este o minune a tehnicii, în sensul că încă mai asigură fluxul de date şi de curent electric deşi este aproape rupt la capătul unde este mufa USB normală (cea care intră în maşină). Însă, când Android Auto a făcut figuri, telefonul era conectat cu cablul soţiei, de asemenea cablu original Samsung. Doar că, al ei este alb, al meu este negru. Rasism, aici?

    Am avut iarăşi emoţii pentru plăcuţele de frână: de câte ori opream la semafor, auzeam scârţâitul, chiar când maşina se oprea pe loc. Am închis radioul... m-am liniştit, era de la maşina din spate. De 3 ori s-a întâmplat să frânăm sincronizaţi.
    Ah, am uitat să spun: am făcut un drum prin Bucureşti, azi.
    Şi pot să remarc ceva - deşi cred că e tot un fel de paranoia de-a mea: la trecerea peste capace de canal, unde roţile fac doar zgomot (capace la nivelul asfaltului), am impresia că roţile din spate trăncăne, ca şi cum acolo nu ar mai fi amortizoare deloc. Se aude un zgomot urât, de parcă aş fi trecut peste o bordură. În faţă nu se aude acest zgomot. Asta nu se întâmplă la denivelări domoale, sau la gropiţe în serie. Însă, dacă trec peste îmbinări similare cu cele dintre două plăci de beton, sau peste guri de canal cum am zis, zgomotul specific este mai puternic în spate, decât în faţă. Presiunea în anvelope a fost verificată la Asko, cu 1 lună în urmă; nu mai am încredere în manometrele de la vulcanizare. Fiindcă am cochetat niţel cu metrologia şi ştiu ce costuri sunt la verificarea manometrelor, intuiesc că multe vulcanizări merg cu ele "pe burtă", numai astfel se explică de ce, la o vulcanizare, aproape pierdusem presiunea în roţile din faţă, iar la alta era prea mare, după vreo 2 ore. Tot cu maşina veche am experimentat (a ajuns cobai auto, bietul Nissan).

    Revenind la Android Auto: acesta a funcţionat normal, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Nicio eroare, pe niciun ecran. Am putut raporta blocajul de pe strada mea. Totuşi, nu înţeleg de ce Waze are funcţionalitate limitată - de exemplu, nu pot raporta un cadavru de animal întâlnit pe drum, chestie care mie mi-a fost de mare folos odată, căci nu-l observasem din timp. Şi ştiu cum e să treci peste un dulău mort şi să ţi se rupă scutul de la baia de ulei, apoi să te bagi pe sub maşină, într-o parcare de TIR-uri de pe Valea Oltului şi să-l rupi de tot fiindcă te enervează scrâşnetul ăla de plug metalic ce vine de sub maşină. Cu cea veche am păţit-o. Iar poliţia rutieră pândea cu radarul fix lângă el, în loc să-l ia pe sărmanul câine de acolo; oricum, mai trecuse cineva peste el. Comuna Bălceşti, VL.
    Scuze de divagaţie.

    Din cauza soţiei s-ar putea să schimbăm traseul şi să comutăm spre Grecia. Nu suntem vaccinaţi, vom face teste RT-PCR, dacă va fi să plecăm. Am avut amândoi boala, în noiembrie 2020, am stat 11 zile în spital, iar la ultimul control al soţiei s-a constatat un nivel de anticorpi de 10 ori mai mare decât la un vaccinat complet cu Pfizer.
    Voi da de veste dacă va fi să alegem tărâmul zeilor în locul celui mioritic, până atunci mai sunt câteva zile de gândit şi chibzuit.

    Salutări tuturor.
    Last edited by PSC; 08-09-21, 18:16.

    Comment


    • #92
      Am depășit 35.600 km, până la revizie mai sunt estimați vreo 9.200 km. Am mers câteva zile la noi pe litoral, în sud, profitând de vremea superbă. Am mai făcut câteva teste cu mașina.
      Am condus cu Econ activat peste tot, inclusiv la întoarcerea spre București, pe autostradă. Cel mai mare consum înregistrat a fost 8,2%, când am mers numai cu vitezele I și II prin stațiuni, încetinind la șarete și minicare; între timp, minicarele au fost retrase, dar au rămas șaretele. Ce o fi așa de plăcut să te plimbi cu ele, n-am înțeles… dar, de gustibus…
      Am condus, pe DN39, conform indicațiilor de schimbare a vitezei afișate pe bord (săgețile verzi), menținând Econ activat. Rareori am depășit 2500 rot/min. Motorul trage bine și în plaja de turații 1500-2000 rot/min, dacă merg calm. Iar consumul scădea vertiginos, văzând cu ochii.
      Ba chiar mai mult: am mers în treapta VI cu viteze de la 65 la 100 km/h, adică și în localități și în afară. Mașina a mers foarte bine, motorul nu dădea semne că e subturat. Mă simțeam de parcă aveam CV automată. În treapta V am mers cu viteze între 60-100 km/h, iar în treapta IV, de la 45 la 80 km/h. Nu știu dacă îi mai pot cere ceva mașinii ăsteia.
      Cel mai mic consum a fost pe A2, cu ACC pornit și AC oprit (funcționa doar ventilația, pe 22°C), cu 100 km/h: 4,8%. Au fost porțiuni de drum, altele decât în coborâre, unde consumul instantaneu afișat era de 2,5%, o valoare incredibilă pentru o benzinară non-hibridă, după părerea mea. Între Cernavodă și Fetești, pe toată porțiunea de 15 km (parcă atât are), autonomia estimată nu s-a modificat, arătând mereu 596 km până la următoarea alimentare, de parcă mergeam în mod electric.

      Greierașul din bord! Îl mai știți? Cel de care se plângeau unii colegi pe un alt topic și de care mi-am amintit și eu… Ei bine, în București a reînviat. Pe niște porțiuni cu asfalt încrețit, în apropiere de intersecția Șos. Mihai Bravu cu Bd. Ferdinand, bordul a început să zornăie de parcă mergeam cu un cazan din ăla care “nu bate, nu troncăne” și care “a fost mers cu ea până la piață și înapoi”. Revenit pe asfalt normal, greierele — că era ditamai dihania — a tăcut, dar cine-mi poate garanta că nu se va trezi iar, cu prima ocazie?
      Le-aș spune celor de la Asko despre el, dar cum să le spun: face când vrea el? Nu pot să-l duc pe inginerul de acolo în intersecția menționată, singurul loc unde “a cântat grăsana”, cum zic americanii (dar în alt context). Apropo: au mai deschis un service, în Cal. Giulești.

      Altfel, mașina merge excelent. Ultimii 650 km au fost făcuți cu benzină de 95 de la Petrom; poate că acele valori de consum, pe care le-am menționat, ar fi fost mai mici cu un combustibil mai bun.

      Comment


      • #93
        Daca localizezi precis locul in care se aude greierul, cei de la reprezentanta iti pot da cu un spray de chedere la respectiva imbinatie, si zgomotul nu se mai aude (macar o perioada)

        Comment


        • #94
          Rulajul actual este de 38.404 km. Am reușit să fac traseul prin țară, pe care mi l-am propus, ocazie cu care am acumulat 2.100 km. De la București am mers spre Pitești, apoi Craiova, Drobeta Turnu Severin, Orșova, Clisura Dunării, Baziaș, Socol, după care am poposit o zi în Oravița ca să mergem cu trenul pe relația Oravița-Anina și retur. (Nu știu cât va mai funcționa cea mai veche cale ferată montană din România, deoarece a devenit nerentabilă, în opinia CFR-ului.)
          Apoi am mers și pe cale rutieră pe porțiunea Oravița-Anina, după care am continuat spre Reșița, Caransebeș, Hațeg, Hunedoara.
          Următoarea etapă a fost Deva, Arad, Beiuș, Brad, Abrud, Roșia Montană, din nou Deva, Alba Iulia, Sebeș, Transalpina, Novaci, Horezu, Rm. Vâlcea, Pitești, București.
          Etapa Sebeș-Transalpina-Novaci-București am parcurs-o într-o singură zi.
          Am mers și la mănăstirea Prislop — nu doar o singură dată; am simțit nevoia să revin și a doua oară. Am revenit.

          Evident, Transalpina a fost cel mai solicitant drum, atât pentru mașină, cât și pentru mine. Și eu și mașina am mers pentru prima dată pe acest drum. A fost ocazia să constat că, deși trăim în secolul XXI și avem cea mai mare viteză de acces la Internet de pe continent, lipsa unei informări coerente se menține.
          Eram îngrijorat pentru starea carosabilului pe Transalpina, mai ales la cea mai mare înălțime (Urdele). De la Petrom mi s-a spus să am mare grijă, că “sus e ninsă”, iar de la Info Trafic nu am aflat nimic concret. La un hotel mi s-a spus că șoseaua este deschisă, în sensul că nu s-a anunțat închiderea ei.
          Am pornit la risc și bine am făcut. Am prins o vreme superbă, cu cer absolut senin, fără o scamă de nor. Nici vorbă de zăpadă; și carosabilul și iarba erau perfect uscate. Cum să nu văd pe ce am dat banii, pe o asemenea șosea, mai ales că am întâlnit 6 mașini de raliu, în plină afirmare? Când a văzut soția cum se avântă piloții cu 80 km/h pe serpentinele alea, s-a sprijinit de mașină și mi-a spus să întoarcem (eram staționați la Stâna Ștefanu, însă recomand să cumpărați brânză și cașcaval de la Belvedere Rânca).
          N-am ascultat-o și m-am dat și eu puțin cu Civic-ul. N-am atins 80 km/h, ci doar 60 — am zis să păstrez proporțiile. Mașina a mers impecabil, la accelerările în urcare nu a avut nicio clipă tendința de a pierde aderența — așa cum s-a întâmplat pe Cal. Giulești, la TD, în 2019. În curbele ac de păr, cea mai mare viteză a fost 40 km/h.
          Dar am întâlnit și inevitabilul melc. Dacă îi era teamă să circule cu mai mult de 20 km/h — fără exagerare — de ce a luat-o pe acolo? În fine, din cauza lui am întâlnit o curbă, în urcare abruptă, pe care n-am putut s-o abordez cu treapta II. Am oprit pentru o secundă și am demarat normal, după care am trecut de melc.

          Altfel, nu am întâmpinat niciun incident deosebit pe tot traseul. Meltenii nu se pun, deja sunt parte din rutina zilnică.

          Ciudat a fost ceea ce au zis cei de la spălătoria din cartier, cum că mașina e stropită cu bitum (!) pe ușile din stânga și pe prag (cel negru, din echiparea Sport). Dacă te uiți la mașină, nu vezi absolut nimic, iar lacul vopselei lucește ca de obicei. Dacă, însă, pui mâna, se simte aspru, rugos. Într-adevăr, am dat de porțiuni de/cu drum în lucru (Șiria), însă mă întreb: de ce s-ar fi stropit doar partea stângă a mașinii? Roțile din dreapta tot pe drumul în lucru au rulat.
          Voi merge, totuși, la Asko să întreb, când voi avea timp. Oricum, nu pun eu preț pe părerea lu’ Gogu de la spălătorie, mai ales că spălatul exterior face 10 lei, deși costă 25.
          În Beiuș mai erau estimați exact 7.000 km până la revizie; ca timp, mai sunt cam 3,5 luni. S-ar putea să fie prima revizie pe care o fac la expirarea timpului și nu a rulajului estimat.

          Avem o țară frumoasă, merită explorată chiar dacă nu avem atât de multe autostrăzi — iar pentru cei răbdători în trafic, cum am devenit și eu, tocmai de aceea.

          Despre greierașul din bord: am dat și de carosabil vălurit, uneori cu cratere, zone în care greierașul a cântat cam la unison cu muzica de pe stick. Dacă circul pe drumuri bune, greierașul tace. Se aude atât dinspre difuzorul central, cât și dinspre volan, chiar în fața ochilor mei, lângă parbriz.
          Pe ieșirea din Beiuș spre Meziad, încă există o stradă cu piatră cubică; acolo a cântat greierașul cel mai tare.
          Nu-mi place faptul că luneta capătă rapid un strat ciudat de grăsime în interiorul mașinii. Am șters geamul la Reșița, reușind să poziționez mașina spre soare astfel încât să se vadă bine urmele de grăsime. Acum, grăsimea e la loc, parcă n-aș fi șters-o.
          Last edited by PSC; 06-10-21, 17:16.

          Comment


          • #95
            Bitumul de pe caroserie iese fara probleme la un polish...eventual, daca doresti look de masina noua, o poti polisa in intregime

            Comment


            • #96
              Originally posted by vizitator View Post
              Bitumul de pe caroserie iese fara probleme la un polish...eventual, daca doresti look de masina noua, o poti polisa in intregime
              Sunt si produse care curata bitum, rasini, gudron. Incearca CarPro TarX. De citit cu grija instuctiunile de folosire/precautii eventual inainte de a-l cumpara.

              Daca o duci la detailing poti cere decontaminare (dizolvat particule feroase, gudron, rasina) si apoi polish.

              Comment


              • #97
                Atunci te poti duce direct la o spalatorie, sa incerce asa numita ,,degresare" (o operatiune prin care se dizolva rasina si alte substante prinse de caroserie), dar nu garantez ca vor iesi. Mie doar la polish mi-au iesit, insa, asa cum a spus si Mike2005, depinde de ce substante folosesc.

                Comment


                • #98
                  Majoritatea spalatoriilor NU au soluții dedicate eliminarii diverșilor contaminanți, ei folosesc spuma nediluata - > proces nociv pentru suprafata lacului și fără efect in cazul unor pete de bitum sau rășină de copac (spuma este un agent de prespalare și atât).

                  De asemenea, nici un detailer sanatos la cap și care știe ce face nu va face polish pe o suprafață contaminata.

                  Contaminantii se înlătura prin 2 metode:
                  - chimica - > cu substanțe dedicate fiecărui tip de contaminant (seva / bitum / contaminanți metalici) - de obicei e prima încercată;
                  - mecanica - > folosind argila dedicata acestui process -> elimina ce a rămas de la metoda chimica;

                  Polish-ul se face pe o suprafață de pe care s-au eliminat contaminanții. Dacă un detailer va spune ca va scoate contaminanți de pe caroserie prin polish, fugiți rapid de la fata locului! .

                  Comment


                  • #99
                    Mie mi-au scos petele de bitum de pe caroserie la polish, s-au folosit produse de la firma Auto Magic. Din pacate nu mi-am notat ce anume de la Magic.

                    Comment


                    • Rulajul se apropie de 41.000 km, ocazie cu care consemnez două ciudăţenii.

                      1. ?n Coşereni, fiind avertizat din timp de colegii din trafic, setez ACC la valoarea de 57 km/h şi las maşina să ruleze singură. Toate bune şi frumoase, p?nă c?nd ajung ?n dreptul maşinii poliţiei care, evident, avea radarul pornit. Civic-ul fr?nează singur, lent. Nu era nimeni ?n faţa mea, pe o distanţă de minim 100 m, cu toate astea maşina mea continuă să fr?neze. Evident, sub 30 km/h motorul intră ?n subturare (eram ?n treapta III), o scot din viteză şi.. maşina se opreşte, chiar ?n dreptul celei de poliţie!
                      Nicio eroare pe ecrane, niciun martor aprins ?n bord, nicio avertizare sonoră...
                      Pornesc din nou la drum; ACC se dezactivase. Rulez mai departe ?n mod normal, maşina merge şi ea normal. La piaţă opresc, soţia ?ncepe să caute combustibil pentru murături, iar eu iau c?rpa din portbagaj şi şterg toată bara din faţă, deşi nu era nevoie. Spălasem maşina cu 2 zile ?nainte, nici măcar urme de insecte nu erau.
                      Cine şi de ce mi-a oprit maşina (noroc că ?n spate nu era absolut nimeni, iarăşi o chestie ciudată pentru E85), nu ştiu nici astăzi.
                      Nu a fost vorba de o oprire bruscă, ci de una normală, aşa cum opreşti c?nd vezi semaforul roşu. Nu era nici trecere de pietoni; nu era nimeni şi nimic pe carosabil, nici măcar o groapă. Era ziuă, cer senin.
                      Repet: ACC s-a dezactivat singur atunci c?nd viteza a scăzut sub 30 km/h, iar LKAS nu era activat. Sistemul de avertizare privind părăsirea carosabilului este dezactivat de mai bine de un an.

                      2. Ca orice şofer responsabil, am mers la o vulcanizare pentru a schimba anvelopele. Le-am pus pe cele de iarnă. Dacă mi-ar fi spus vulcanizatorul chestia asta, aş fi crezut că face mişto de mine. Dar nu, anvelopele mai aveau aproape 2 mm de "carne". Cea de pe st?nga spate avea 1,5 mm p?nă la semnul de uzură şi microfisuri. Este - adică era - vorba de anvelopele originale ale maşinii, Michelin-urile. Nu le-am mai luat acasă, ?nsă la vară mă aşteaptă un efort financiar pe care nu-l prevăzusem. Aş mai fi putut rula cu ele maxim 1.000 km, dar am preferat siguranţa.
                      Cu anvelopele de iarnă maşina a devenit mai silenţioasă, mai puturoasă, mai consumatoare (cu peste 1%)... dar ?n conformitate cu legea (dacă va ninge).

                      3. La acest rulaj, "durata de viaţă" estimată a plăcuţelor de fr?nă ar fi de aprox. 5.000 km, deşi am parcurs Transalpina şi am fost nevoit să fr?nez brusc de c?teva ori ?n ultima săptăm?nă, pe motiv de melteni şi bizoni. Cursa pedalei de fr?nă s-a mărit considerabil. Sper ca anunţata schimbare a Codului Rutier să aibă loc şi să-i mai potolească, deşi pare a fi o misiune imposibilă.
                      Last edited by PSC; 24-11-21, 02:40.

                      Comment


                      • Originally posted by closchkutza View Post
                        Polish-ul se face pe o suprafață de pe care s-au eliminat contaminanții. Dacă un detailer va spune ca va scoate contaminanți de pe caroserie prin polish, fugiți rapid de la fata locului! .
                        Exact la spălătorie mi s-a spus asta. N-am fugit de la faţa locului, dar nici n-am urmat sfatul lui, de a veni la el, că "mă rezolvă". Tot la Asko o să ?ntreb, poate că vor recomanda ei o metodă (Casco?).

                        Comment


                        • Legat de ACC, scrie si in manual ca functioneaza la viteze de peste 30km/h. De ce a incetinit de la 57.. greu de zis. Am patit si eu sa il setez la 60 si sa ma trezesc ca mergea cu 80, dar nu am gasit explicatie.

                          Comment


                          • Originally posted by PSC View Post
                            Exact la spălătorie mi s-a spus asta. N-am fugit de la faţa locului, dar nici n-am urmat sfatul lui, de a veni la el, că "mă rezolvă". Tot la Asko o să ?ntreb, poate că vor recomanda ei o metodă (Casco?).

                            Apropos de suprafete contaminate din caroserie, am constatat ca o metoda buna de indepartare a contaminantilor este spalarea suprafetei la presiune foarte mare.
                            Pe coltul din stanga al barei fata m-am trezit cu o o dunga alba, nu mi-am dat seama daca era vopseaua altei masini sau am atins eu ceva. Suparare mare, incerc sa scot cu metoda traditionala cu servetele demachiante imbibate in benzina, dar nu iese. Ma duc la Honda Nord, le arat pata, se uita la ea si spun ca nu au ce sa ii faca. Ii rog totusi sa poliseze, iau masina a doua zi si ei imi spun ca au polisat dar nu a iesit si ca trebuie sa fac retus.
                            Ii cred pe cuvant, suparat ma duca sa imi spal singur masina la OMV. Acolo dau cu lancea cu presiune cu apa calda si detergent de la o distanta de numai cativa cetimetri fata de dunga alba care imi contamina bara fata. Dau cu apa, dau, dau, insist si surpiza, dupa cateza zeci de secunde pata s-a dus cu totul, acum nu se mai vede nimic (nu mi-am dat seama despre ce fel de conaminant era vorba).

                            Comment


                            • Originally posted by PSC View Post
                              Exact la spălătorie mi s-a spus asta. N-am fugit de la faţa locului, dar nici n-am urmat sfatul lui, de a veni la el, că "mă rezolvă". Tot la Asko o să ?ntreb, poate că vor recomanda ei o metodă (Casco?).
                              Nu, la cineva care se ocupa de detailing. Reprezentantele nu au personal calificat pe asa ceva.

                              Cat despre istorisirea de mai sus, aia merge cand ai o urma de plastic / vopsea de la alta mașină si nici macar nu e nevoie nici de benzina, nici de jet puternic de apa, doar nitica caldura (de asta ti s-a curatat la spalatorie). De asemenea, povestea de mai sus spune ca Asko nu a facut nimic

                              Comment


                              • Da, clar ca nu au facut nimic, doar au dat din umeri si au spus ca nu iese (desi, parca ceva, ceva tot reusisera sa scoata din dunga respectiva). Cu mentiunea ca nu am fost la Asko, ci la Honda Nord. La Honda Nord s-a intamplat patania.

                                Comment

                                Working...
                                X