Oho, mai încet, că nu dau vina pe maşină nicidecum.
De fapt, hai să o iau cu sfârşitul şi să termin cu începutul: n-am mai avut răbdare până vineri şi am încercat astăzi Android Auto. Ce-i drept, am fost oprit în parcare, nu în mers. Ei bine, aplicaţia vieţii funcţionează absolut normal.
Cablul original al telefonului este o minune a tehnicii, în sensul că încă mai asigură fluxul de date şi de curent electric deşi este aproape rupt la capătul unde este mufa USB normală (cea care intră în maşină). Însă, când Android Auto a făcut figuri, telefonul era conectat cu cablul soţiei, de asemenea cablu original Samsung. Doar că, al ei este alb, al meu este negru. Rasism, aici?
Am avut iarăşi emoţii pentru plăcuţele de frână: de câte ori opream la semafor, auzeam scârţâitul, chiar când maşina se oprea pe loc. Am închis radioul... m-am liniştit, era de la maşina din spate. De 3 ori s-a întâmplat să frânăm sincronizaţi.
Ah, am uitat să spun: am făcut un drum prin Bucureşti, azi.
Şi pot să remarc ceva - deşi cred că e tot un fel de paranoia de-a mea: la trecerea peste capace de canal, unde roţile fac doar zgomot (capace la nivelul asfaltului), am impresia că roţile din spate trăncăne, ca şi cum acolo nu ar mai fi amortizoare deloc. Se aude un zgomot urât, de parcă aş fi trecut peste o bordură. În faţă nu se aude acest zgomot. Asta nu se întâmplă la denivelări domoale, sau la gropiţe în serie. Însă, dacă trec peste îmbinări similare cu cele dintre două plăci de beton, sau peste guri de canal cum am zis, zgomotul specific este mai puternic în spate, decât în faţă. Presiunea în anvelope a fost verificată la Asko, cu 1 lună în urmă; nu mai am încredere în manometrele de la vulcanizare. Fiindcă am cochetat niţel cu metrologia şi ştiu ce costuri sunt la verificarea manometrelor, intuiesc că multe vulcanizări merg cu ele "pe burtă", numai astfel se explică de ce, la o vulcanizare, aproape pierdusem presiunea în roţile din faţă, iar la alta era prea mare, după vreo 2 ore. Tot cu maşina veche am experimentat (a ajuns cobai auto, bietul Nissan).
Revenind la Android Auto: acesta a funcţionat normal, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Nicio eroare, pe niciun ecran. Am putut raporta blocajul de pe strada mea. Totuşi, nu înţeleg de ce Waze are funcţionalitate limitată - de exemplu, nu pot raporta un cadavru de animal întâlnit pe drum, chestie care mie mi-a fost de mare folos odată, căci nu-l observasem din timp. Şi ştiu cum e să treci peste un dulău mort şi să ţi se rupă scutul de la baia de ulei, apoi să te bagi pe sub maşină, într-o parcare de TIR-uri de pe Valea Oltului şi să-l rupi de tot fiindcă te enervează scrâşnetul ăla de plug metalic ce vine de sub maşină. Cu cea veche am păţit-o. Iar poliţia rutieră pândea cu radarul fix lângă el, în loc să-l ia pe sărmanul câine de acolo; oricum, mai trecuse cineva peste el. Comuna Bălceşti, VL.
Scuze de divagaţie.
Din cauza soţiei s-ar putea să schimbăm traseul şi să comutăm spre Grecia. Nu suntem vaccinaţi, vom face teste RT-PCR, dacă va fi să plecăm. Am avut amândoi boala, în noiembrie 2020, am stat 11 zile în spital, iar la ultimul control al soţiei s-a constatat un nivel de anticorpi de 10 ori mai mare decât la un vaccinat complet cu Pfizer.
Voi da de veste dacă va fi să alegem tărâmul zeilor în locul celui mioritic, până atunci mai sunt câteva zile de gândit şi chibzuit.
Salutări tuturor.
De fapt, hai să o iau cu sfârşitul şi să termin cu începutul: n-am mai avut răbdare până vineri şi am încercat astăzi Android Auto. Ce-i drept, am fost oprit în parcare, nu în mers. Ei bine, aplicaţia vieţii funcţionează absolut normal.
Cablul original al telefonului este o minune a tehnicii, în sensul că încă mai asigură fluxul de date şi de curent electric deşi este aproape rupt la capătul unde este mufa USB normală (cea care intră în maşină). Însă, când Android Auto a făcut figuri, telefonul era conectat cu cablul soţiei, de asemenea cablu original Samsung. Doar că, al ei este alb, al meu este negru. Rasism, aici?
Am avut iarăşi emoţii pentru plăcuţele de frână: de câte ori opream la semafor, auzeam scârţâitul, chiar când maşina se oprea pe loc. Am închis radioul... m-am liniştit, era de la maşina din spate. De 3 ori s-a întâmplat să frânăm sincronizaţi.
Ah, am uitat să spun: am făcut un drum prin Bucureşti, azi.
Şi pot să remarc ceva - deşi cred că e tot un fel de paranoia de-a mea: la trecerea peste capace de canal, unde roţile fac doar zgomot (capace la nivelul asfaltului), am impresia că roţile din spate trăncăne, ca şi cum acolo nu ar mai fi amortizoare deloc. Se aude un zgomot urât, de parcă aş fi trecut peste o bordură. În faţă nu se aude acest zgomot. Asta nu se întâmplă la denivelări domoale, sau la gropiţe în serie. Însă, dacă trec peste îmbinări similare cu cele dintre două plăci de beton, sau peste guri de canal cum am zis, zgomotul specific este mai puternic în spate, decât în faţă. Presiunea în anvelope a fost verificată la Asko, cu 1 lună în urmă; nu mai am încredere în manometrele de la vulcanizare. Fiindcă am cochetat niţel cu metrologia şi ştiu ce costuri sunt la verificarea manometrelor, intuiesc că multe vulcanizări merg cu ele "pe burtă", numai astfel se explică de ce, la o vulcanizare, aproape pierdusem presiunea în roţile din faţă, iar la alta era prea mare, după vreo 2 ore. Tot cu maşina veche am experimentat (a ajuns cobai auto, bietul Nissan).
Revenind la Android Auto: acesta a funcţionat normal, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Nicio eroare, pe niciun ecran. Am putut raporta blocajul de pe strada mea. Totuşi, nu înţeleg de ce Waze are funcţionalitate limitată - de exemplu, nu pot raporta un cadavru de animal întâlnit pe drum, chestie care mie mi-a fost de mare folos odată, căci nu-l observasem din timp. Şi ştiu cum e să treci peste un dulău mort şi să ţi se rupă scutul de la baia de ulei, apoi să te bagi pe sub maşină, într-o parcare de TIR-uri de pe Valea Oltului şi să-l rupi de tot fiindcă te enervează scrâşnetul ăla de plug metalic ce vine de sub maşină. Cu cea veche am păţit-o. Iar poliţia rutieră pândea cu radarul fix lângă el, în loc să-l ia pe sărmanul câine de acolo; oricum, mai trecuse cineva peste el. Comuna Bălceşti, VL.
Scuze de divagaţie.
Din cauza soţiei s-ar putea să schimbăm traseul şi să comutăm spre Grecia. Nu suntem vaccinaţi, vom face teste RT-PCR, dacă va fi să plecăm. Am avut amândoi boala, în noiembrie 2020, am stat 11 zile în spital, iar la ultimul control al soţiei s-a constatat un nivel de anticorpi de 10 ori mai mare decât la un vaccinat complet cu Pfizer.
Voi da de veste dacă va fi să alegem tărâmul zeilor în locul celui mioritic, până atunci mai sunt câteva zile de gândit şi chibzuit.
Salutări tuturor.
Comment