PSC: '19 Honda Civic X 5D, 1.5 T Sport Plus 6M/T, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Mulţumesc. La Pampers nu m-am gāndit, n-am copii.
    Dacă se vor tăia cărţile corespunzător şi vom putea pleca īn Grecia, voi merge la Asko nu numai pentru faţetele uşilor, ci şi pentru revizie. Mai sunt estimaţi vreo 1800-1900 km şi sigur se va īmplini termenul pe acolo.
    Ca idee, de cānd am luat maşina am verificat o singură dată nivelul uleiului - īn parcarea unui hotel din Sibiu, de Crăciun, īn 2019 (cānd maşina abia īmplinise 2 luni). Eram īncă obsedat de diluţia uleiului. Acum mi-a trecut. De atunci am trecut prin 2 revizii şi la niciuna nu s-a constatat nivel de ulei altfel decāt īn limitele normale. Atunci īn Sibiu, nivelul uleiului era la 1-2 mm sub nivelul maxim.
    Referitor la problema asta, singura grijă pe care o am este ca, indiferent de anotimp, să las motorul să meargă īn gol, la rece, minim un minut (timpul īn care introduc īn aCar/Fuelly datele traseului), după care, īn primii 3 km (iarna) şi 2 km (vara) am grijă să nu urc peste 2500 rot/min. Apoi, după oprire, indiferent de anotimp, las iarăşi motorul să meargă īn gol un minut, pentru binele turbinei. Am cunoscut un subarist care, indiferent de locul unde ajungea, mai stătea 2 minute īn maşină pentru acest lucru, īn timp ce familia pleca după treburile ei.
    La Primera am verificat nivelul uleiului de vreo 3-4 ori īn 14 ani. Nu m-a dezamăgit niciodată.

    Da, cred că acoperirea cu scotch este singura soluţie. Trebuie să accept că soţia are această problemă cu durerile din umăr din cauza aerului condiţionat. Aşa e cānd te duci spre 50 ani şi nu poţi să te opreşti.

    Comment


    • #77
      Cu placere!
      Referitor la revizie, ai grija ca termenul pana la revizie scade exponential daca mergi tare, adica cei 1800-1900 km indicati in bord sa nu se transforme in 500 km cand ajungi in Grecia; apoi, cu drumurile facute pe acolo pe caldura sa nu te trezesti ca vine termenul reviziei si tu nu te-ai intors in tara. Daca vreti sa plecati cu masina in strainatate, mai bine faci revizia acum si nu la intoarcere.
      Si eu sunt dintre cei care stau 2 minute cu turbina la racit cand ma intorc de la vreun drum, chit ca drumul a fost scurt: daca opresti motorul prea repede, turbina nu se mai raceste. Insa, la plecare, nu are sens sa stai : pleci imediat ce s-a pornit motorul, dar ai grija sa nu turezi motorul pana cand nu ajungi cu temperatura la 90 grade.

      Comment


      • #78
        Nu e indicat să pleci imediat ce ai pornit motorul. E ca la sportivi: o mică īncălzire trebuie făcută.
        Hai să zic că acum, pe canicula asta, poţi pleca de pe loc la 30 secunde de la pornirea motorului. Dar nu turarea motorului e neapărat problema, cāt punerea lui bruscă īn sarcină. Mai ales dacă ai maşina īncărcată (familie şi bagaje). E bine să-l laşi un minut să se īncălzească atāt cāt apucă.
        Referitor la mersul tare: sigur te-ai referit la mersul cu motorul turat, nu la mersul rapid. Nu am mers cu estimarea afişată permanent, nici nu am mers prea mult la turaţii mari (deşi pe A2 am avut episoade destul de lungi de 160-180 km/h), de aceea nu am remarcat altă scădere a estimării, decāt una relativ liniară. Pe de altă parte, este posibil ca, la estimări de sub 1500-1300 km, numărul acesta să scadă mai rapid atunci cānd mergi mai turat, decāt la estimări mai mari (5000 km).

        Deja m-ai aprobat privind mersul la revizie. Totuşi, dacă voi ajunge şi voi nimeri īn drum o reprezentanţă Honda (cea Nissan, din Volos, era exact pe traseul meu de atunci), voi īntreba cāt costă o revizie periodică la Civic. Am eu, aşa, o bănuială... Īn 2019, cānd am fost la reprezentanţa Honda din Ioannina, am vorbit cu un tip care aştepta să intre cu maşina la schimbarea plăcuţelor de frānă. Le schimba pe cele originale la 50.000 km - īn condiţiile īn care cei de la Asko m-au felicitat (după ce s-au mirat) că am depăşit 30.000 km cu ele - şi estima că deranjul īl va costa 100 euro cu totul.

        Comment


        • #79
          Mie dupa un drum de 400 km mi-a scazut estimarea de la 16 zile la 5. Deci scade repede spre final...in cateva zile ar trebui sa o duc la revizie..din pacate nu sunt locuri disponibile, dar cei de la reprezentante sunt intelegatori in astfel de situatii si te lasa sa intarzii max o luna (sau 1000km, daca nu ma inseala memoria).
          cat despre revizie, in alte tari e mai ieftina, Honda fiind recunoscuta ca o masina cu costuri mici de intretinere.
          Placutele se schimba cand se uzeaza nu la 30 000km, eu am ajuns la 30 000km si merg foarte bine, fara sa scartaie niciun pic.

          Comment


          • #80
            Da, faza cu racirea la final de drum, o am si eu, de pe vremea fordului. pornirea, o fac imediat ce am pus contactul, nu incalzirea e cheia la pornire ci ungerea iar 0w20 e de ajutor in cazul asta. pe loc, o masina nu se incalzeste, nu e eficienta, in mers se incalzeste imediat. apa nu ajunge la 90 grade nici dupa 10 min de stat pe loc insa inmers, dupa 2-3 min deja e aproape. btw, ca am pus autohack, pot sa vad temeperatura apei in bord si pot spune ca la mine in 90 % din timp sta la 80-82 de grade, mai urca la 90 si o singura data am vazut afisat 102 grade, stateam in coloana , ac pornit. cel mai probabil termostatul deschide la 80-82 grade, asa era si la suzuki swift care avea probleme cu incalzirea circuitului . la facelift au pus unul cu deschidere la 90 de grade....si-au dat seama ca nu avea eficienta termica motorul ceea ce nu se poate spune despre civic care este pe podium cand vine vorba de eficienta termica.

            Placutele se schimba la nevoie, nu la km. la focus m-au tinut 60k km si inca duceau, aveau carne pe ele. cred ca depinde si de drumurile facute, stilul de condus...etc
            Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

            Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP

            Comment


            • #81
              La Primera le-am schimbat la 76.000 km, tot aşa, cu "carne" pe ele. Le-am schimbat fiindcă īmbătrānise materialul de fricţiune şi existau alte riscuri. Ca uzură, erau undeva pe la două treimi.
              Da, depinde mult de stilul de condus.
              Cum ai pus autohack? Nu anulează garanţia?

              Comment


              • #82
                http://www.autohack.org/ ai aici toate detaliile

                nu stiu de garantie nimic , daca e nevoie poate fi scos oricand
                Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

                Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP

                Comment


                • #83
                  Originally posted by enopul View Post

                  Placutele se schimba la nevoie, nu la km. la focus m-au tinut 60k km si inca duceau, aveau carne pe ele. cred ca depinde si de drumurile facute, stilul de condus...etc
                  Acele placute de frana aveau in compozitie azbest, si de aceea duceau asa mult. Din pacate, in urma procesului de franare rezuta praf de azbest, care era inhalat in plamani si era foarte toxic pentru sanatate. Azbestul s-a scos din compozitia placutelor, acum se fac placute semi-metalice, mai prietenoase cu mediul dar nu tin asa de mult ca cele cu azbest.

                  Comment


                  • #84
                    Am ajuns la un rulaj de 34.330 km și astăzi voi depăși 34.400 km. După efectuarea reviziei, reglarea feței ușii mele și a oglinzii retrovizoare interioare, toate au fost bune și frumoase… pānă astăzi, cānd, la treapta de volum 10, am auzit din nou acel zornăit īn portieră, exact ca īnainte. Am avut răgaz să caut sursa greierașului și se pare că nu fața ușii este vinovata, ci ceva pe la tweeter-ul din ușă (difuzorul de īnalte). Am apăsat cu māna pe rama lui și zornăitul a īncetat; am luat māna de acolo și greierașul a reīnceput să țină ritmul cu melodia. La următoarea melodie nu s-a mai auzit… probabil că nu-i plăcea genul muzical respectiv. Am oprit muzica și am apăsat cu māna pe rama circulară a tweeter-ului, am ciocănit și īn montura din geam… nimic. Nu scārțāie nimic, nu se īndoaie nimic, nu se mișcă nimic.
                    Tot astăzi am depășit o coloană de 5 melci care, īn afara localității, nu urcau peste 50 km/h nicidecum. Era unul din acele trenulețe cu care noi, romānii, ne-am făcut remarcați prin Bulgaria și Grecia īnainte de pandemie. Mi-a fost teamă să nu “deraieze” vreunul de pe “șine” chiar cānd trec eu pe lāngă el (am pățit-o, cu vechea mașină, de a trebuit să calc acostamentul de pe sensul opus ca să trec de el), īnsă nu, băieții mergeau calm și aveau niște fețe de parcă erau hipnotizați (m-am speriat puțin).
                    Un alt incident, bizar pentru mine, a avut loc tot azi. Īn timp ce conduceam, observ că sistemul audio se oprește și nimic nu mai mișcă pe ecranul tabletei, īn afară de 4 indicatoare luminoase avānd ca fundal o bandă neagră, īn partea de jos a ecranului. Nu mai era afișat nimic clar pe ecran, ci doar acea bandă cu indicatoarele luminoase, care clipeau ciclic, īn ordinea asta: albastru-roșu-verde-galben. Cam 10 secunde a durat acest “freeze” al sistemului, după care o voce feminină a īngăimat ceva, cu glas stins, ca al unui om īn suferință. Nu am īnțeles absolut nimic din cele vreo 5-6 cuvinte rostite (poate, 7), limba īn care au fost rostite semănānd cu o combinație de poloneză, rusă și letonă. Apoi, sistemul audio a repornit, iar temperatura de la AC a fost din nou afișată. Telefonul era cuplat la mașină, cu Waze īn funcțiune; nici Android Auto nu a mai funcționat.
                    La sfārșitul cālătoriei, cānd am luat telefonul cu mine, am văzut pe ecranul lui ceva ce n-am văzut niciodată, de cānd īl am: un ecran complet roșu, pe care scria, cu alb, că Android Auto a generat eroarea “Cod 10” și a repornit. Singura opțiune de a ieși din acest ecran era exact butonul IEȘIȚI, afișat jos īn dreapta, cu litere albe pe fond negru.
                    Nu am īnțeles care parte din Android Auto a generat eroarea: aplicația de pe mașină, sau cea de pe telefon. După comportamentul mașinii, cred că cea de pe mașină a avut ceva.
                    Femeia aceea care mi-a vorbit īn limba aceea ciudată nu era vocea din Waze, deoarece vocea din Waze a vorbit 1 minut mai tārziu, īn romānă, așa cum o setasem.

                    Altfel, nimic de remarcat; mașina merge brici īn continuare, condusul ei mă unge pe suflet ca-n prima zi.
                    PSC
                    Senior Member
                    Last edited by PSC; 22-08-21, 17:23.

                    Comment


                    • #85
                      Tocmai ce am depăşit 35.000 km şi a apărut o nouă problemă: Android Auto nu mai funcţionează.
                      Conectez telefonul la maşină, pe ecranul tabletei maşinii apare īnştiinţarea "Īncărcare" şi... atāt. Ecranul rămāne negru.
                      Am conectat telefonul de cāteva ori, am schimbat cablul cu al soţiei (ce ne-am face noi fără ele), am repornit telefonul de două ori... nimic.
                      Cineva mi-a adus, ieri, nişte colivă; după ce termin de scris postul ăsta o să dedic o porţie lui Android Auto.

                      Nu ştiu cine să fie de vină, telefonul sau maşina; dacă e să fiu īntrebat, aş răspunde că telefonul, cu toate că pe ecranul lui nu a apărut niciun mesaj de eroare.

                      Să vă mai spun că greieraşului din plafon i se rupe, acum, dacă oblonul trapei este īnchis sau deschis; el cāntă mereu. Sunetul lui aduce cu acela al unui "arici" textil.

                      Urmează, peste o săptămānă sau două, un binemeritat concediu de odihnă. Maşina, īnsă, va fi activă. Am īn plan un traseu care include Clisura Dunării, Banatul (cam tot, mai puţin zona montană īnaltă), Transalpina, Valea Jiului, Valea Arieşului (parţial) şi, pentru prima dată īn viaţă, Valea Ampoiului. Vreau să ajung şi īn Roşia Montană... ce mai, vreau să pun maşina la treabă şi să văd zone īn care n-am ajuns niciodată.
                      Voi reveni cu impresii după traseu sau pe parcurs, dacă se va ivi ceva cu adevărat deosebit.

                      Comment


                      • #86
                        Ai incercat un reset la unitatea audio? vezi ca poate e nevoie sa faci update si la aplicatia android auto in telefon ca am vazut ca acum nu se mai actualizeaza automat.
                        Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

                        Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP

                        Comment


                        • #87
                          Daca telefonul a venit din fabrica cu Android Auto preinstalat, atunci nu cred ca este de vina telefonul...

                          Comment


                          • #88
                            Telefonul este un Note 9; īn 2018, cānd a apărut şi l-am cumpărat, nu avea Android Auto preinstalat. Android Auto nici nu apăruse, oficial, īn Romānia.
                            Īn octombrie 2019 am cumpărat maşina şi cam tot atunci Android Auto a īnceput să fie livrat preinstalat īn Android 10. Eu de-abia făcusem update la Android 9 şi Android Auto tot nu era livrat oficial. Prin urmare, am aflat că trebuia descărcat neoficial, de pe un site cu APK-uri al cărui nume l-am uitat, dar şi acolo trebuia să am grijă la versiunea de firmware a telefonului.
                            Nu am găsit o versiune compatibilă.
                            Ulterior am făcut update-ul final la Android 10 (final, pentru acest model de telefon), moment īn care Android Auto s-a instalat automat.
                            Nu se poate face update la Android Auto altfel decāt prin magazinul Play, cel puţin eu nu am reuşit altfel.
                            Ultimul update la Android Auto s-a făcut - automat - cu vreo 2 săptămāni īn urmă. Parcă tot atunci am scris despre o problemă similară (muzica s-a oprit īn timpul mersului şi sistemul s-a resetat singur).
                            Telefonul nu poate primi o versiune superioară lui Android 10.

                            Tableta maşinii rulează tot un Android, versiunea 4 şi nu-mai-ştiu-cāt, īnsă este un Android optimizat (sau custom-izat, mai degrabă) pentru Civic. Nu se poate face update la această versiune.

                            Vineri sau sāmbătă voi coborī la maşină şi voi face o probă. La urma-urmei, faptul că nu mai funcţionează Android Auto nu prea mă afectează, pentru că:
                            - Google Maps oricum micşora volumul audio la indicaţiile vocale, la fel şi Waze;
                            - interfaţa Waze era mult mai sărăcăcioasă şi cu multe opţiuni dezactivate faţă de cea nativă a aplicaţiei din telefon.

                            Pe traseul pe care voi merge nu voi folosi Waze, ci doar Google Maps (fiindcă īn multe zone nu am ajuns niciodată); īn afară de segmentul Bucureşti-Piteşti nu plănuiesc să alerg, iar pe anumite porţiuni voi merge mult mai īncet decāt limitele legale, căci e vorba de popasuri scurte şi dese, sau de vizite ale localităţilor şi obiectivelor turistice. Dacă īntālniţi pe drum, īn jumătatea de vest a ţării, un Civic din titlul topicului, condus ca pensionarii, să ştiţi că eu sunt (īmi asum īnjurăturile ).
                            O să postez etapele traseului, dacă vreţi; mai am de lucru la el.

                            Nu am făcut niciodată reset la unitatea audio. O singură dată s-a resetat singură (am īngroşat mai sus), şi... parcă, pe la īnceputuri, cānd eu şi maşina ne studiam reciproc, s-a resetat (fără să fac eu nimic).
                            PSC
                            Senior Member
                            Last edited by PSC; 07-09-21, 19:49.

                            Comment


                            • #89
                              Eu am sistem de operare Android 11 venit instalat pe telefon din fabrica, si uneori imi face figuri cand ma conectez la Android Auto al masinii (ba nu se conecteaza, ba nu merg unele aplicatii). insa, in final, dupa mai multe incercari, functioneaza.
                              Incearca sa te conectecti la Android auto de pe masina cu un telefon care a venit cu Android Auto preinstalat, si daca nici atunci nu functioneaza, poti sa dai vina pe masina.

                              Comment


                              • #90
                                Eu multa vreme am avut īntreruperi frecvente datorita cablurilor, am avut telefoane cu android auto preinstalat, pixel 2 și 4, iar acum Samsung s20. De cānd folosesc cablu original Samsung, īntreruperile sunt rare, in principiu daca mut/plimb telefonul, dacă īl las locului e ok.

                                Comment

                                Working...
                                X