PSC: '19 Honda Civic X 5D, 1.5 T Sport Plus 6M/T, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Subiectiv ai cu ambele motorizari senzatia ca nu au frana de motor, dar obiectiv 1.5ul are o frana de motor o idee mai puternica. Coborand Calea Turzii la intrare in Cluj stateam cu sedanul 1.5 de drivetest in a3a /2800rpm/60kmh la viteza constanta. 1.0ul meu, cu aceeasi combinatie de turatie/viteza si cateva kg in minus se ia si accelereaza. Eu chiar daca merg mult vara cu geamurile jos, las AC On pe minim sa ma mai infraneze un pic.

    Eu am schimbat parbrizul si din ce stiam parbrizul nu are cheder, se pune o pasta lichida care se intareste. Deci oricum scapi de ea.

    Comment


    • #62
      Bun găsit, colegi, după o absenţă cam lungă.

      Am fost la Asko pentru recall-ul privind pompa de combustibil de joasă presiune. Înlocuirea a durat cam o oră, poate o oră şi jumătate (eu oricum am mai stat la un pahar de vorbă cu băieţii). La plecarea din reprezentanţă am avut impresia că, la luarea piciorului de pe pedala de acceleraţie, maşina "dă în nas" - că tot am vorbit mai devreme de frâna de motor - mai accentuat decât până atunci, în primele două trepte de viteză. În rest, nicio altă problemă, comportamentul maşinii nu s-a schimbat.

      Ceea ce mi s-a spus, însă, la reprezentanţă, pe de-o parte m-a făcut să mă umflu în pene, pe de altă parte să mă îngrijoreze destul de mult. E vorba de sistemul de frânare.
      Când au văzut că rulajul maşinii se apropie de 32.000 km, m-au întrebat dacă am schimbat plăcuţele de frână. Nu, nu le-am schimbat, încă frânează. Şi nici nu scârţâie? Ah, vechea problemă cu scârţâitul... Nu, scârţâie uneori la manevrele de parcare, dar mai rar decât în trecut. Felicitări! îmi spune. De ce? Fiindcă cei mai mulţi posesori/şoferi de Civic au schimbat plăcuţele undeva între 20.000-25.000 km. "Acum sunt făcute din materiale ecologice şi atât durează, nu mai e ce era odată, să le schimbi la 70.000 km."

      Ce să zic la faza asta? Sunt eu un şofer bun, sau am nimerit un set mai "ţeapăn"? Iar dacă cele originale durează atât, cele de schimb cât durează? Maxim 20.000 km?

      De aceea, vin acum cu o întrebare, dar care încă nu cere răspuns urgent. Ce părere aveţi despre Brembo? Am văzut set de plăcuţe Brembo undeva pe la 300-320 lei (pentru ambele punţi), ceea ce mi se pare puţin. Ştiam că acest brand este destul de scump. Şi nu vorbesc de OLX sau alte "oferte", ci de vânzători online de la care am mai cumpărat diverse.

      Săptămâna trecută a intrat în funcţiune sistemul de evitare a coliziunilor, maşina frânând în acelaşi timp cu mine şi ABS-ul intrând în funcţiune. Nu sunt misogin, dar treaba s-a întâmplat deoarece, în pole position, o şoferiţă s-a speriat de cât de denivelată e trecerea la nivel cu CF şi a frânat brusc, iar în spatele ei, alţii mai deştepţi decât ea, cu ochii-n telefoane, au frânat şi ei brusc. De la 100 km/h am ajuns aproape instant la 40 km/h, aprinzându-se luminile de avarie. Nu-mi plac manevre din astea, dar trebuie să recunosc că sistemul m-a ajutat foarte bine atunci. Repet: M-A AJUTAT, nu m-a înlocuit. Vigilenţa mea a contat foarte mult. Chiar m-am mirat cum de nu s-a produs o tamponare în lanţ, în spatele meu, unde am auzit scrâşnet de anvelope pe asfalt, ca în filme.

      Şi eu sunt nemulţumit de parbriz, a colectat multe punctuleţe care în soare se văd urât, mai ales în cazul meu, care îmi place să am un parbriz impecabil de curat atunci când plec la drum lung. Mai mult, a început să se umple cu un fel de grăsime la interior, care lasă dâre, de asemenea vizibile în soare. Se pot curăţa, doar că poziţia e incomodă.
      Geamurile laterale şi luneta nu au acel strat de grăsime. Numai parbrizul.
      Nu există cheder la parbriz, cel mult un bandou (sau cum s-o numi) ornamental. La Primera s-a dezlipit drăcia aia după 2 luni de la cumpărare, a fost schimbat în garanţie.

      TheTracker
      Unde ai schimbat pabrizul şi cât te-a costat?

      LE. Dacă vreţi să încercaţi ceva adrenalină, lăsaţi maşina să coboare singură, în treapta a III-a sau a IV-a, strada din Predeal care vine de la Cioplea (actualul restaurant The Office - nu recomand, foarte scump, dar au cartofi prăjiţi şi mici buni). Trebuie să staţi bine cu sistemul de frânare.
      Last edited by PSC; 08-07-21, 08:33.

      Comment


      • #63
        Am observat ca frana de motor e mai sesizabila vara cand e cald afara...la toate masinile conduse am sesizat asta. Referitor la frane....si a mea are schimbul de placute facut la 26000 sincer e ciudat sa fie asa "rapide". Brambo....sunt bune dar pe gama superioara nu alea ieftine desi eu pe un focus am pus discuri si placute brambo si dupa 4 ani, la 60k km facuti pot spune ca cele de pe fata erau la 50% si cele de pe spate la 75% in sensul de bune nu duse...placut surprins la vremea respeciva. nu au scartait niciodata. verifica si preturi la trw sau textar ate. Pe civic ix eu am pus ebc greenstuff cu discuri normale sa zicem ca franeaza bine dar sunt dezamagit putin mai mult din cauza sistemului honda care o cursa lunga la acea masina...la civic x, ciupesc frana si gata, in nas, asa cum place piciorului meu.

        parbriz, eu am cautat 6 luni pt civic ix si cum la honda era scump am tot astepta sa gasesc ceva cunoscut. in final am gasit la A.G.E.R un AGC si m-am costat 1080 lei cu tot cu montaj. La pilkington era 2000 sau pe acolo , la austroglass era 888 ceva rusesc si nu m-a incantat. ai drptate sunt slabe, se matuiesc repede se ciobesc si asta tot din cauza materialelor eco
        Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

        Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP

        Comment


        • #64
          Cu franele nu stiu ce sa zic... eu sunt la 55.000km cu placutele originale, dar e drept ca am fost mult cu ea pe autostrada. Poate placutele mai duc, dar va trebui sa inlocuiesc in curand discurile, sunt un pic valurite.
          Parbriz am schimbat pe Casco la Pilkington Cluj pentru ca au sistem de calibrare a camerei din parbriz. Trebuie sa te asiguri ca iti fac in banii aia si calibrarea. Devizul a fost in jur de 2300ron parca.

          Comment


          • #65
            Sunt în Grecia, de câte ori vad un Nissan primera, și vad multe, la tine ma gândesc .
            Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

            Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP

            Comment


            • #66
              enopul : vacanţă plăcută îţi doresc! Am circulat cu Primera între 2008-2019, în Grecia. Cu Civic-ul, drumurile greceşti, indiferent de categorie, au devenit brusc mai abordabile şi mai frumoase.

              În weekend, când am depăşit 32.000 km, am observat că ştergătoarele de parbriz deja au trasat "brazde" pe parbriz, cu toate că niciodată n-am dat cu ele pe parbrizul uscat. În timpul conducerii greu se văd acele urme, trebuie ca soarele să bată sub un anumit unghi, însă odată ce le-am remarcat, piticii de pe creier greu se mai lasă păcăliţi. Cu luneta, treaba stă mai bine, în sensul că acele urme foarte greu se pot vedea şi nu afectează nicidecum vizibilitatea.
              Precizare: încă am lamelele originale, faţă şi spate. Şterg bine, nu am motiv să le schimb, doar că, uneori, cele din faţă mai scârţâie înfundat (dacă nu plouă suficient de mult/tare).

              Greieraşul din plafon nu mai tace, se aude mereu acum, indiferent de poziţia "jaluzelei" de la trapă (pliată sau nu). Acţionarea trapei nu-l face să tacă. De asemenea, în primele 20 secunde de la pornirea motorului, la rece, se aude un ansamblu de greieri (ăştia nu mai sunt greieraşi) de sub bord, undeva pe lângă parbriz, după care, din fericire, adorm la loc şi nu se mai manifestă.

              Suportul numărului, în spate, joacă suspect de mult, iar la spălătorie zici că e gata să se desprindă. Plastic. Ecologie. Un copac dă like.

              Totuşi, parbrizul "ecologic" nu cred că e vreo inovaţie. M-am uitat cu atenţie la toate geamurile Primerei şi absolut toate - inclusiv luneta, unde nu este ştergător - sunt pline de zgârieturi, unele făcute de mâţe (sau de oameni care urăsc modelul ăsta, probabil). Însă acolo sunt 14 ani şi ceva vechime. O parte din zgârieturi sunt opera mea, de la o deszăpezire la care am folosit abundent racleta fără să bănuiesc că zăpada conţine nisip fin de la şantierul de vizavi (actual complex rezidenţial). De atunci, racleta a dispărut din peisajul meu auto.

              În rest, nicio problemă cu maşina. Am executat, ieri, o croşetare în trafic, să văd cum e. Am încercat să-i înţeleg pe melteni, dar n-am reuşit. N-am avut nicio satisfacţie. Am revenit la modul normal, civilizat, de conducere.

              Offtopic: minunata UE propune interzicerea vânzării maşinilor pe benzină şi motorină din 2035. Type-R va rămâne singura maşină pe care o va fabrica Honda, în rest fiind vorba de jucării scumpe, adică hibride şi electrice. N-am nimic cu electricele, dacă ar exista staţii de încărcare la fiecare 50 km şi o autonomie estimată de 700 km cu o singură încărcare.
              Acesta este motivul pentru care, în clipa asta, spun că următoarea mea maşină va fi Type-R şi nu Civic XI.

              Comment


              • #67
                Pai le interzice la vânzare nu la folosire asa ca îmi iau in 2034 un type r sau civic xiv și îl țin încă 20 ani.... Deja sunt mosh cu perspective funerare la vremea aia
                Honda Civic x 2020 1.5 182 CP

                Honda Civic IX 2015 1.8 142 CP

                Comment


                • #68
                  Eh... eu sper la un Type-R peste vreo trei, maxim patru ani. Să vedem cum vor evolua lucrurile, inclusiv epidemiologic. Chestia este că un buy-back (sau similar) în cazul Civic-ului meu nu cred că va fi atât de rentabil, deoarece va avea km mulţi. Deja am acumulat 32.800 km şi încă nu s-au împlinit doi ani de la cumpărare.

                  Ultima revizie am făcut-o la 23.426 km, iar acum, la 32.800 km, mai sunt estimaţi 1.900 km până la revizia următoare. Ar rezulta un interval de aprox. 11.000 km între revizii, ceea ce, pentru infrastructura şi regimul de exploatare din România, asociate cu tipul constructiv al motorului, mi se pare foarte bine.
                  În acest interval am exploatat maşina strict în funcţie de necesităţi. M-am ambiţionat şi am scos un consum de 4,9% pe A2, între OMV-ul din zona Tudor Vladimirescu şi staţiunea Neptun, însă duminica trecută am făcut prima depăşire a unei coloane de melci, şi anume 4 maşini care se târâiau cu 70 km/h la limită de 100 km/h pe un drum naţional, ajungând din nou la 130 km/h în treapta a III-a şi apoi la 150 km/h în treapta a IV-a. Motorul se aude frumos, exagerat de frumos. Adio cu aceste senzaţii la electrice.
                  Am reuşit să fac să se aprindă martorul de "pana prostului", tot pe A2, cu 1 km înainte de OMV-ul menţionat mai sus. Dar şi în bord a apărut ditamai pictograma. Autonomia estimată era exact 50 km. Mi s-a părut ciudat fiindcă s-a aprins acel martor, având în vedere că, la cumpărare, cu o autonomie estimată de 0 km - da, zero km - estimată în bord cu 500 m înainte de intrarea în LukOil, nu s-a aprins nimic şi nu a chiţăit nimic. Totodată, mi s-a părut că acest martor (portocaliu) este cel mai luminos dintre toţi pe care i-am văzut până acum.

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by enopul View Post
                    Pai le interzice la vânzare nu la folosire asa ca îmi iau in 2034 un type r sau civic xiv și îl țin încă 20 ani.... Deja sunt mosh cu perspective funerare la vremea aia
                    UE vrea 0 emisii de CO în 2035, ceea ce presupune interzicerea utilizării motoarelor termice. Este o inepţie, parţial crasă, deoarece maşini utilitare precum cele de la salubritate, pompieri, intervenţii la înălţime, buldozere etc. nu le văd trecute "pă electric" prea curând. În Zermatt, în 2013, au început un astfel de experiment: singurele vehicule cu motoare termice erau şase - poliţia (2), pompieri (2), salubritate (2). În rest, absolut tot era trecut pe electric - taxiuri (maşinile individuale erau interzise), încălzirea, acţionarea diverselor instalaţii, cuptoarele restaurantelor etc.
                    Taxiurile din Zermatt erau nişte electrocare cu cabină şi banchete, nişte chestii ridicole. Erau silenţioase, le auzeai numai când te claxonau lângă tine de săreai un metru în sus.

                    Comment


                    • #70
                      În ultimele două zile se manifestă mai multe probleme:
                      1. Scaunul pasagerului din faţă, zis şi "locul mortului", s-a pătat cu ceva de culoare albă. Este ca şi când s-ar fi vărsat lapte. Soţia spune că este din cauza umezelii din piele, combinată cu sarea de mare. Cu toate astea, problema nu s-a manifestat anul trecut, când de pe plajele greceşti săream direct în maşină. Petele pe tapiţerie au apărut cam din luna aprilie, deci fără să fi mers la mare. Cu ce/Unde aş putea curăţa? Pe scaunul meu se vede o singură pată, aproape că nu se distinge dacă nu te uiţi atent.
                      2. Faţa uşii mele a început să vibreze dacă dau volumul sistemului audio la >10, când intră başii în acţiune. Este ca şi cum aş fi un cocalar care vrea să-şi etaleze subwoofer-ul fraierilor din cartier. Pe lângă faptul că nu-mi place asta ca atitudine, mă supără şi fiindcă am ureche muzicală şi nu pot ignora zbârnâitul. Trebuie să dau muzica foarte încet ca să dispară problema, problemă care nu se manifestă la celelalte uşi.
                      3. În episoadele ploioase din iunie, uşile începuseră să scârţâie. Problema asta a dispărut, din câte observ.
                      4. Dacă mă mişc în scaun (la semafor, de exemplu, ca să mă mai dezmorţesc), se aude un troznet slab în spătar. Acelaşi troznet se aude dacă vreau să reglez scaunul (la spălătorie, dacă o curăţă şi în interior cu aspiratorul, îmi mută scaunul la maxim în spate, iar la Asko mi-l mută în faţă, se pare că toţi mecanicii sunt mai scunzi decât mine).
                      5. Cam de la împlinirea a 15.000 km, dacă sprijin piciorul pe cotiera uşii mele, acolo unde sunt butoanele de acţionare a geamurilor, se aude un troznet metalic la fiecare apăsare.

                      Nu sunt probleme care afectează ţinuta de drum a maşinii, ci doar prestigiul siglei H. Nu am pretenţia că am luat o maşină de lux, însă mă aşteptam la apariţia unor astfel de probleme de la 50.000 km în sus, nu de la 15.000-20.000.

                      Comment


                      • #71
                        LE. Ieri, la un semafor şi apoi în trafic pentru câteva sute de metri (pe Bd. Nicolae Grigorescu, spre Delfinului), am avut în faţa mea un Civic alb, o culoare perlată foarte frumoasă; în umbră părea un crem foarte deschis. Am fotografiat maşina (îl salut pe colegul nostru, dacă este pe forum). I-am arătat soţiei maşina, iar ea, care nu suportă maşinile albe indiferent de marcă şi model, a spus că este o culoare superbă. Cred că despre White Orchid Pearl este vorba.

                        Comment


                        • #72
                          1)Ce ai vazut tu alb pe tapiteria scaunului fata cred ca este de la incalzirea in scaune...rezistenta a topit ceva din structura sezutului si lichidul generat a format o pata. Intai se curata cu servetele umede din comert. Daca nu iese asa nu ai decat sa recurgi la spalare profesionala a scaunelor. Si mie mi s-a intamplat sa constat pete albe pe sezutul scaunului, primavara mai ales (dar la alte masini)
                          2)tebuie repozitionata fateta portierei (eventual la reprezentanta). Ai avut vreodata vreo reparatie la portiera soferului sau pur si simplu s-a slabit prinderea fatetei? In general astfel de vibratii apar dupa ce s-a umblat la portiera iar fateta nu mai este pozitionata asa cum a fost din fabrica
                          3)balamalele usilor se pot unge
                          4)nu am observat vreun trosnet la scaunele de la Civicul meu
                          5)vezi pct 2

                          Comment


                          • #73
                            In portiera soferului la mine zdranganea fix modulul ala cu butoanele pt geamuri. Are niste surubele in partea
                            de jos pe care mi le-au strans la Asko si s-a facut liniste o perioada.
                            Iar la scaun posibil sa fie reglajul lombar care face zgomote. Si la mine face mai nou, am inteles ca e problema cunoscuta.

                            Comment


                            • #74
                              Vă mulţumesc pentru răspunsuri, sfaturi şi sugestii. Dar:
                              1. Încălzirea în scaune nu am mai folosit-o din luna februarie. Petele albe au apărut odată cu vara. Pe de altă parte, eu sunt mai friguros decât soţia, ca atare încălzirea în scaun a funcţionat mult mai mult timp pentru scaunul meu, decât pentru al ei, iar scaunul meu aproape că nu este pătat cu alb.
                              2+5. La faţeta portierei nu s-a umblat niciodată, maşina nu a fost lovită niciodată. Mă rog, există şi acum zgârietura provocată de un cărucior de supermarket mânuit de un inteligent, dar asta nu are nicio relevanţă. Nu au existat intervenţii tehnice de nicio natură la nicio portieră.
                              3. Dacă vor mai scârţâi, le voi unge.
                              4. Scaunul nu trozneşte dacă stau normal pe el, ci numai dacă "mă forţez" în el.

                              Pot trăi foarte bine la volanul acestei maşini şi cu aceste mici neajunsuri, plăcerea condusului nu a dispărut nici acum, este la fel de intensă ca-n prima zi, ba poate chiar mai mult, având în vedere că acum simt maşina mult mai bine decât atunci. Dar le-am semnalat, să nu creadă cineva că totul e roz la maşina asta. Nu de alta, dar am întâlnit destule opinii, cum că sunt "căzut în freză" după Civic, când ar trebui să ştiu că nemţii fac maşini mult mai fiabile. No comment.

                              Încă mă chinui să înţeleg cum funcţionează sistemul de climatizare. Pe la 28 grade trimitea un flux de aer rece de-mi îngheţau picioarele, la propriu; când am coborât din maşină am avut senzaţia că stătusem pe un gheţar. La 35 grade de-abia se simţea aer rece, ceea ce m-a dus cu gândul la nivel scăzut de freon. Totuşi, când am mutat fluxul de aer în fantele superioare, m-a lovit un curent rece de am simţit uşoare dureri de cap aproape imediat, deci răceşte bine.
                              Ţin fluxul de aer mai mult la picioare, deoarece nu pot închide fantele centrale, iar soţia s-a pricopsit cu o durere serioasă în umărul stâng.
                              Nu am văzut să existe o setare prin care pasagerul să aibă aer rece numai la picioare, iar şoferul numai în zona superioară. Cred că voi acoperi fantele centrale cu o soluţie tipic românească, eu mă încălzesc foarte tare la drum mai lung de 30 km.
                              Din punctul ăsta de vedere, Primera stă mult mai bine. Fantele centrale se pot închide complet. La drumurile foarte lungi le închideam şi lăsam deschisă doar fanta din stânga mea, iar instalaţia o reglam să trimită aer rece şi sus şi jos, la viteză mare. În felul ăsta soţia simţea o briză uşoară din circulaţia aerului prin stânga, iar eu mă răcoream. Şi nu are climatizare pe două zone, precum Civic-ul.
                              La Civic mai există soluţia ca eu să-i dau 25-26 grade ei şi mie 17 grade, în plină vară, din reglajul temperaturii, dar rămâne problema curentului.

                              În fine, astea sunt fleacuri. În weekend mai dau o tură pe litoral, ocazie cu care îl salut - dacă este cu noi aici - pe cel cu Civic-ul roşu, cu număr cu Z..., cu care mă întâlnesc pe aceeaşi plajă de 1 an şi jumătate, mereu.

                              Comment


                              • #75
                                Chiar daca nu s-a umblat la fatetele usilor, e bine sa ceri celor de la reprezentanta sa le mai stranga. Eu cred ca s-au slabit si de acolo ai zgomotul, chiar daca nu a umblat nimeni la portiere.
                                Petele albe, indiferent din ce cauza sunt, cauta sa le speli cu servetele umede din comert (ex cele de la firma Pampers, folosite ptr a sterge bebelusii la fund, sunt foarte bune ptr spalat tapiteria cu ele). Caldura care vine vara poate descompune diferite substante impregnate din timpul iernii in tapiteria scaunelor, si de aici petele.
                                fantele din mijloc nu se pot optura la Civic, deci nu ai decat sa le acoperi cu scotch.

                                Comment

                                Working...
                                X