PSC: '19 Honda Civic X 5D, 1.5 T Sport Plus 6M/T, Polished Metal Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Si eu am o parere proasta despre combustibilii de la Petrom, atat benzina cat si motorina. OMV sunt clar mai buni ( la benzina, Mol e si mai bun decat OMV).
    La vale e normal sa ai consum mai mic, si eu am scos consumuri record de mici de la Sinaia la Buc, tot la o masina pe benzina.
    Imi pare rau ca ai suferit din cauza Covid, de curios ce varsta ai ? Ai avut si alte afectiuni in plus? (daca nu e confidential, bineinteles).

    Comment


    • #32
      Uf, bine c-ai scapat, e-al dracului virusul asta, nu e deloc de joaca.
      Tocmai ce-am vorbit cu o amica scapata vineri din autoizolare. Aspra fata, maratonista montana. A avut o boala usoara, fara mari probleme, fara febra, aproape fara durere, doar cu ceva probleme de tranzit intestinal (!) nici alea mari, s-a tratat acasa (la recomandarea medicului, evident).
      Ei bine, s-a dus la schi simbata si duminica la Paltinis si mi-a zis ca e zob de oboseala si ca n-a avut aproape deloc forta pe pirtie. La Paltinis? Daca nu stiam despre cine e vorba ziceam ca glumeste, Paltinis chiar nu e nici Ischgl si nici Solden sa zici ca "te stoarce". Pare ca a stors-o virusul asta.
      @ Tuturor: pericolul inca nu a trecut, mai avem citeva luni bune pina cind un procent semnificativ dintre noi va fi vaccinat si ne vom putea relua, speram, vietile normale.
      Multa sanatate tuturor!
      "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

      Comment


      • #33
        Originally posted by vizitator View Post
        Si eu am o parere proasta despre combustibilii de la Petrom, atat benzina cat si motorina. OMV sunt clar mai buni ( la benzina, Mol e si mai bun decat OMV).
        La vale e normal sa ai consum mai mic, si eu am scos consumuri record de mici de la Sinaia la Buc, tot la o masina pe benzina.
        Imi pare rau ca ai suferit din cauza Covid, de curios ce varsta ai ? Ai avut si alte afectiuni in plus? (daca nu e confidential, bineinteles).
        Nu as vrea sa va stric parerea formata despre Petrom, Mol, OMV, dar combustibilul este absolut ACELASI. Am discutat cu prieteni care lucreaza la OMV si au confirmat ca sursa este aceeasi. Rompetrolul si LuKoil-ul sunt pe alt meridian... in rest ~La famiglia~

        Comment


        • #34
          Uf, sanatate multa! Si eu am fost in statistici si m-a incurcat destul de mult virusul, dar am fost bine, asimptomatic.

          Ce probleme ai avut cu capota? Intreb, caci si mie mi se pare ca are vibratii, mai ales la viteze mai mari si cand din sens opus trece vreun camion, masina mare.

          Am prins un test despre benzinele care exista pe piata si parea ca e ok, nu ca ar fi facut pentru reclama. Desi ordinea a fost Mol 102, Mol 100, OMV 100, Petrom 99, RomPetrol 98 si Lukoil 100 (parca asa, nu mai retin exact), diferentele sunt atat de mici, incat abia se simt pe masini modificate care merg pe circuit. Vorbeau despre detonatia benzinei. Acum, daca chiar se simte diferenta, clar mergi pe cea pe care o agreezi.
          Eu de cand am avut probleme cu motorina la un Peugeot 206 nou, nu am mai alimentat de la RomPetrol, decat in situatii fortate. Pentru ca-mi e in drum, alimentez des de la Petrom, desi cum ati mai zis, OMV par mult mai prietenoase si e si cafeaua aia buna tare. Dar, ultimele 2 alimentari le am la Mol, "pentru ca subconstient" . Socar-ul cum e? Pareri? Off-topic: niste nemernici, nu e posibil sa coste atat combustibilul, mai ales in zilele astea de pandemie.
          '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
          '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
          Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

          "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

          Comment


          • #35
            Combustibilul de la Petrom, OMV si Mol au aceiasi sursa (adica de la rafinarii din Romania) dar aditivii sunt diferiti. Asa se explica diferentele intre ele, pe care eu le simt la pedala (foarte putin, dar le simt)

            Comment


            • #36
              Sheva_C asa este, si eu am aceasi impresie, ba chiar mi-au zis-o si multi oameni cu care ma mers in masina, ca de ce balangane asa mult capota. Am zis ca ma duc la Nord s vedem ce parere au. (probabil vor zice ca e normal, ca e f usoara).

              In Alta oridne de idei, pot sa va zic ca eu de cand am luat civicul, 90% din timp am alimentat de la MOL si in bulgaria de la shell. De cate ori am incercat sa pun e la Petrom, am avut senzatia ca autonomia a fost mai mica. (desigur, aici e greu de comparat, pt ca nu mergi mereu pe acelsai drum, aceleasi conditii , acelasi stil de condus).
              In topicul cu CL9, am povestit cum de fiecare data cand am fost cu accorudl in afara(Ungaria/Austria - am pus MOL , Bulgaria/Grecia - Shell ) consumul a fost mereu cu 1-2 litri mai mic decat in RO.

              Comment


              • #37
                Un consum de 1-2l mai mic nu poate fi pus pe seama combustibilului. Sunt diferite conditiile de drum, in Bulgaria fiind mai putine masini (deci trafic mai liber). Insa si eu am obdervat ca, cu Petrom, parca combustibilul se duce mai repede, dar nu cu 1-2 litri.
                Cat despe capota, la mine nu se balangane. (eu avand varianta hatchback)

                Comment


                • #38
                  O singura data in cei 11 ani am alimentat si eu la Petrom, mai mult fortat de imprejurari. Imediat am observat motorul ceva mai zgomotos, ceva mai anemic si mai gurmand. Civic, R18.

                  Comment


                  • #39
                    Deci, să le iau pe rānd.
                    Capota motorului: īntr-adevăr, mi se părea că face ca piftia dacă mergeam cu vāntul īn față, la peste 100 km/h, dar am zis că e din cauza percepției mele. Nu i-am dat atenție. Īnsă, la ultima zăpadă căzută, am apăsat pe capotă īn partea dreaptă și mi s-a părut că e distanțată mai mult decāt trebuie, față de cheder. La revizie le-am spus și au reglat-o, dar nu mi-au arătat cum. Foarte rar ne mai lasă să intrăm īn atelier, din cauza măsurilor anti-Covid. Cică scrie și īn manual cum se reglează, dar nu am căutat.
                    Consumul: este evident că e normal să fie mai mic la coborāre. Īnsă, am avut īn Grecia foarte multe drumuri īn coborāre. Īmi pare rău că n-am avut condiții să surprind momentul cu telefonul: 1,5% consum mediu pe o distanță de vreo 30 km, din care vreo 15 km coborāre continuă. Avem și noi drumuri īn coborāre, cu toate astea nu-mi arată consumuri sub 4%. La consum, īnsă, pe lāngă combustibil (care e un factor important și el) contează și tipul asfaltului, anvelopele folosite, īncărcarea mașinii, direcția și viteza vāntului etc. Nu știu cum s-a īntāmplat, īnsă īn Romānia foarte des mi se īntāmplă să merg cu vāntul īn față; īn 14 zile de colindat prin Grecia, doar pe o autostradă prin munți am avut ceva probleme cu vāntul, care chiar vājāia ca lumea; cum am trecut de munți, liniște și pace.
                    Oscilațiile pe verticală ale mașinii: m-au speriat foarte mult (nu mai știu dacă am pomenit de ele), dar m-am convins, astăzi, că sunt din cauza asfaltului. Probabil că au exagerat, īn așa-zisa iarnă 2020-2021, cu soluțiile saline, īncāt asfaltul s-a ondulat precum coafura permanent a unei dame. Astăzi am fost la verificarea gratuită oferită de Asko, deși săptămāna trecută am făcut revizia. Mașina nu are absolut nimic, nici la sistemul de rulare, nici la suspensie, nici la direcție. Dimpotrivă, după această a doua revizie parcă s-ar fi montat o altă turbină, sau un motor mai mare; mi se pare că “īndeamnă la drum” mai abitir decāt īnainte. Sau, probabil, e semn că mașina s-a “maturizat”, a trecut de “copilărie”, adică de rodaj. Pur și simplu e o plăcere și mai mare să merg cu ea, oricum aș merge. Pe CB (Centura București), de la Otopeni la Ștefănești, 150 km/h nici nu-i simțea, doar vedeam cum trec pe lāngă camioane de parcă stăteau. Nu vă gāndiți la trafic croșetat sau fețe tăiate, am avut banda liberă īn față.
                    Despre virus: pe scurt — am avut un noroc chior să nu ajung la ATI. De fapt, norocul a fost īn acel īnger care lucrează ca medic īn spitalul īn care am fost internat. Boala a debutat cu frisoane scurte, febră īntre 37,3-37,8°C și am urmat rețeta doctoriței. Īntr-o seară am avut 38,5°C și, la două zile de la internare, am făcut 39,8°C, īn doar 10 minute. Motivul: citokinele atacau plămānii, iar sistemul imunitar a răspuns atāt de violent, īncāt a īnceput să-mi atace propriul corp. Dacă aceste 39,8°C le-aș fi făcut acasă, ajungeam direct la ATI și, probabil, intubat. Nu știu cum ar fi reacționat sistemul imunitar dacă n-aș fi fost īn spital și doctorița să nu fie de gardă chiar īn acea noapte. Ea mi-a spus că am fost pe marginea prăpastiei, că practic m-a īntors din drumul cu sens unic.
                    Mi-a fost scris să am zile. Un unchi de-al meu a debutat, īn boală, ca mine; nu s-a internat, decāt cānd a fost prea tārziu. A murit la ATI. O altă cunoștință a debutat tot ca mine; nici ea nu s-a internat, īnsă a avut imunitatea mai bună, ceea ce a ajutat-o să evite episodul cu 39,8°C, febra nu a sărit de 38°C. Este mai tānără (voi īmplini 47 ani pe 6 februarie, ca să răspund și la o īntrebare restantă).
                    Īn spital, soția mea obosea curătānd un ou. Știu că pare incredibil, dar ăsta e adevărul. Amāndoi obosim, acum, mult mai repede decāt īnainte, īnsă ni s-a spus să avem răbdare īncă 6 luni (adică 4 luni, că două au trecut — de la externare).

                    Venind azi de la Asko, am văzut o spălătorie deschisă, dar n-am intrat cu mașina acolo. Acum 2 zile a plouat, mai aștept 2 zile. Mă tot roade pe creier stropii de soluție salină de pe ea.

                    Comment


                    • #40
                      Nu mai pot edita, așa că-mi corectez greșeala acum: mă rod pe creier — nu mă roade — acei stropi. Totodată, mai precizez că n-am avut nevoie de mască de oxigen, fiind la limita minimă cu saturația oxigenului (91) la internare, apoi revenind la 97-98 cu exerciții de respirație.

                      Comment


                      • #41
                        Sa fii sanatos, aceastea sunt adevaratele probleme ale vietii si nu capota motorului care flambeaza (apropos, s-au plans si alti useri de acest lucru, cu masina asamblata in Turcia). Ai aceiasi varsta ca si mine, eu inca nu am facut Covid desi am cam umblat brambura, insa m-am cam speriat cand am citit cat de grav a fost la tine. Credeam ca sunt tanar, dar uite ca nu prea sunt.
                        Da, motorul se rodeaza incet incet si o sa vezi ca merge din ce in ce mai bine, Parerea mea este ca abia la 20 000km poti sa spui ca s-a lasat motorul.

                        Comment


                        • #42
                          Mulțumesc, vizitator, pentru gāndurile bune.
                          Motorul tocmai ce a depășit 24.000 km.

                          Vreau să aduc īn atenție o problemă foarte ciudată și, deocamdată, inexplicabilă:
                          Cam de la īnceputul lunii ianuarie 2021, mașina tremură pe anumite porțiuni de drum, īn mers. Indiferent de condițiile de mers, vibrațiile (pe verticală) se simt de la foarte slab la foarte puternic. Domeniul de viteze īn care se manifestă cel mai bine aceste vibrații este 40-60 km/h.
                          Am fost la revizie (a doua revizie tehnică, de la cumpărare) și la verificarea gratuită. Revizia a fost pe la jumătatea lunii, verificarea gratuită, săptămāna trecută (sau cu 2 săptămāni īn urmă).
                          Am reclamat chestia asta, mașina a fost verificată din bară-n bară și nu s-a constatat nimic.
                          Mi se pare că vibrațiile provin de la roțile din spate.
                          S-a verificat absolut tot — adică, așa mi s-a spus și așa s-a bifat pe fișele respective: presiune īn anvelope, plăcuțe de frānă, discuri de frānă (uzură normală, cam 1/4 din plăcuțe), ovalizarea jantelor, echilibrarea roților. Nu s-a găsit absolut nimic. Singurul lucru care nu a fost făcut, este o probă de drum. Dar nu cred că-l pot lua cu mine pe inginerul de la Asko Chiajna ca să-l duc pānă īn Titan, unde constat simptomele astea și īnapoi, că-l dau colegii dispărut.
                          Nimeni din service nu a găsit, deci, nimic anormal la mașină. Mașina nu are niciun zgomot suspect la rulare: nu urlă, nu fluieră, nu bate, nu troncăne. Și nici n-am mers cu ea numai pānă la piață.
                          Īnclin să cred că tendința de a vibra pe verticală scade cu atāt mai mult, cu cāt portbagajul e mai plin. Nu am avut ocazia să merg cu 2 sau 3 pasageri īn spate.
                          De asemenea, este exclusă posibilitatea să uit suspensiile activate pe modul dinamic, sau sport. Am activat și dezactivat acest mod și mi se pare că funcționează normal.

                          Deci, se simt foarte mult ondulările asfaltului, iar la trecerea peste gropițe am impresia că zgomotul roților este mai mare decāt era.
                          Amortizoare uzate excesiv? Dar, repet: niciun zgomot suspect, iar īn curbe mașina se comportă ca și pānă acum.

                          Totuși, ce credeți că ar putea fi? Măcar să le spun și altceva celor de la Asko.

                          Īn altă ordine de idei, sunt la al treilea plin cu benzină OMV de 95 și pot spune că sunt mulțumit de ea. Duminică (ieri) am īncercat niște demaraje īn depășiri și mașina se duce frumos. Nu am simțit aproape nicio deosebire īntre benzina de 95 și cea de 100, de la OMV. Hai să zic că ar fi un consum cu aprox. 0,2% mai mic cu cea de 100, īnsă diferența la portofel e mai mare (avantaj 95). La următorul drum mai lung de 200 km voi alimenta și cu 100, cu toate că am impresia că e vorba de cam același combustibil.
                          Last edited by PSC; 08-02-21, 15:03.

                          Comment


                          • #43
                            Revin cu un amănunt: este normal să flambeze capota motorului, dacă doar o apăs puţin cu un singur deget şi se īndoaie de zici că am pus pe ea o sarcină de 10 kg. Sunt dezamăgit de tabla de pe maşină, este incredibil de subţire.
                            Totuşi, de la reglaj īncoace capota nu pare să mai flambeze. Recunosc că nu m-a preocupat aspectul ăsta.
                            Problema cu vibraţiile rămāne, īnsă şi pare a se acutiza cu atāt mai mult, cu cāt circul mai mult cu viteze de 40-60 km/h, uneori şi mai mici.

                            Comment


                            • #44
                              E posibil sa nu fie strans un bolt pe undeva, in zona rotilor/amortizoarelor. La Skoda Octavia 2 avea joc boltul etrierilor la rotile din spate, si cum treceam peste denivelari, cum o simteam ca joaca pe verticala. Fenomenul se acutiza odata cu trecerea timpului, cand s-a strans boltul nu a mai facut.

                              Comment


                              • #45
                                Şi nu se aude/auzea niciun zgomot?

                                Comment

                                Working...
                                X