VIZITATOR: '19 Honda Civic 1.6 i-DTEC Confort, Brilliant Sporty Blue Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vizitator
    replied
    Intre timp am facut revizia nr. 2 la fix 20 000km. Cost 630 RON la Honda Nord...(au intrat doar 4l de ulei ptr ca 0.5 litri imi ramasesrera de anul trecut). In revizie nu a intrat filtrul de polen ptr ca l-am schimbat singur.
    Ce e funny este ca, de data aceasta, am plecat de la reprezentanta avand in bord 240 zile ramase pana la urmatoarea revizie...Dupa 2 zile de mers, deja am 250 zile pana la revizie..

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    am vorbit cu Voinea la TCM si mi-a spus clar; 1) sa nu imi pun power box si 2) daca fac soft tunig, cei de la reprezentanta se vor prinde (in caz ca cerceteaza). La TCM m-ar duce cam in 150 CP, ceea ce nu ar fi de colo.
    Pe de alta parte stiu si eu oameni de la VAG care au ramas fara garantie la motor, exact din cauza tuningului.
    Ma rog, deocamdata o las asa.

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Originally posted by vizitator View Post
    Atunci e clar: interferează cu ECU si softul masinii, nu cu senzorii. Cei de la Blue Spark vindeau acelasi box si ptr Civic X si ptr Civic IX. Dar sunt softuri diferite la Civic X si Civic IX, le spun eu. Boxul nu are treaba cu softul ci cu senzorii, au raspuns ei. Asta m-a făcut să mă razgandesc si sa nu le cumpar boxul. Si bine am facut, se pare ca e doar un alt păcălici care se pune la motor, īntre senzorii de presiune in turbina si cel de presiune in galeria de admisie. Nici pretul nu era prea mic, 1500 ron. La TCM un tuning costa cam 360 euro, deci cam la 1700RON. Nu ar fi mare diferenta, doar ca va trebui sa imi asum riscul ca pot ramane fara garantie. Mm mm, nici asta nu imi convine


    Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk
    Īți īnțeleg dilema...

    Ideea cu riscul e următoarea: servive-ul Honda are interesul să repare pe garanție pentru că primește bani de la producător pentru reparație. Daca bubuie motorul, și e de facut o reparație majora, din ce am īnțeles Honda producătorul va trimite niste experți sa se asigure că este īntr-adevăr treabă de garanție. Atunci se vor uita și pe istoria de flash.

    Daca motorul nu bubuie, atunci nu ar trebui sa ai probleme. Motorul nu ar trebui sa bubuie . Plus că cei la TCM it pot scoate soft-ul cānd te duci in service și după īl pot pune la loc din cāte știu. Daca ești dispus să faci o oprire in plus īnainte de revizii ar trebui sa fie ok.

    Cred că cel mai bine vorbești cu ei și aflii detaliile exacte. Spor maxim īți doresc! Tine-ne la curent.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Atunci e clar: interferează cu ECU si softul masinii, nu cu senzorii. Cei de la Blue Spark vindeau acelasi box si ptr Civic X si ptr Civic IX. Dar sunt softuri diferite la Civic X si Civic IX, le spun eu. Boxul nu are treaba cu softul ci cu senzorii, au raspuns ei. Asta m-a făcut să mă razgandesc si sa nu le cumpar boxul. Si bine am facut, se pare ca e doar un alt păcălici care se pune la motor, īntre senzorii de presiune in turbina si cel de presiune in galeria de admisie. Nici pretul nu era prea mic, 1500 ron. La TCM un tuning costa cam 360 euro, deci cam la 1700RON. Nu ar fi mare diferenta, doar ca va trebui sa imi asum riscul ca pot ramane fara garantie. Mm mm, nici asta nu imi convine


    Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Ktuner v2 pe care īl am eu este un ecran touch cu doua mufe. Una usb mini pentru laptop, una specială pentru OBD. Daca vrei sa vezi aruncă un ochi pe thread-ul meu despre Civic 1.5. Īl țin conectat la OBD2 permanent si fixat īntr-un suport că a văd parametrii (o prostie, nu mă uit la ei informativ oricum, e o chestiune de hai sa fie). Ktuner v1.2 are aceleași features doar că este doar că un stick OBD2. Nu ar eecran, totul se face fiind conectat la mașină și laptop simultan (pe v2 pun hărțile pe Ktuner din aplicatia lor de laptop, dar comut din ecranul lui fără laptop in mașina).

    Nu se umbla sub capota, totul este obd2 in interiorul mașinii.
    ​​

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    ar fi bine sa fie asa. Daca asa este, se poate face tuning fara risc (bine, daca vor sa cereceze tot se prind ptr ca vor compara hartile curente cu cele stock).
    Ai cumva o poza cu dispozitivul de la K tuner?? sau cel putin cum arata? Sper ca nu ca boxurile obisnuite, care sunt o cutiuta cu 2 fire: unul ptr pacalit senzorul de presiune in turbina si celalalt ptr pacalit senzorul de presiune in galeria de admisie.

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Originally posted by vizitator View Post
    Din pacate nici Ktuner si nici Hondata nu au boxuri pentru motoare diesel. Am scris personal la ei, si mi-au raspuns in mai putin de o ora: nu lucreaza cu diesel (oricum, o nota in plus din partea lor ca mi-au raspuns rapid).
    Cei de la reprezentante se uita in acel counter sa vada daca s-au facut remapari, dar numai daca au banuieli. Stiu om cu Audi A4 care a pierdut garantia la motor 2.0 tdi ptr ca a facut tuning de la 150 la 190 CP. In mod normal nu verifica, mai ales in cadrul reviziilor, dar daca au suspiciuni verifica.
    Nu stiu cum functioneaza boxurile de la Ktuner si Hondata...insa celelalte de pe piata pacalesc sensorul de presiune in turbina (boost) si pe cel de presiune in galeria de admisie (rail). Crezand ca presiunile in turbina si in galeria de admisie sunt mici, ECU le va creste, si asa se obtine o putere mai mare, bruta si instantanee. Am mers cu o Skoda 2.0 tdi cu box de la firma Racechip si ma baga cu ceafa in tetiera cand o acceleram: livrarea puterii era brutala, instantanee. In schimb, dupa ce omul a lasat boxul si a facut tuning la TCM, livrarea puterii era mult mai liniara.
    Ktuner si Hondata fac exact ce face un tunershop ca cei de la TCM, dar intr-o maniera foarte intuitiva. Practic ei iti livreaza un device care se baga in OBD2 care are pe el hartile facute de Ktuner/Hondata. Nu pacaleste senzorii, ci efectiv schimba parametrii. Eu peste tot pe unde am vazut, pe toate canalele care vorbesc de inginerie si tuning scrie ca acele tuning box-uri sunt ori tepe ori periculoase. In anumite situatii, de exemplu cand vrei sa controlezi knock-ul, masina are nevoie de date precise de la senzori. Daca tie iti creste knock-ul peste nivelul normal si masina vrea sa actioneze knock-control, nu va putea face asta corect pentru ca (nestiind presiunea reala din turbina), nu va putea controla corespunzator amestecul aer-benzina.

    Masinile astea au aceste ECU-uri tocmai ca sa poata monitoriza sute de data-points si sa actioneze corespunzator. Avantajul acestor harti de la tuneri este ca ele sunt facute on top of the current ones, adica masina tot va putea reactiona prudent in situatii limita (exemplu extrem limp mode).

    Fiecare producator le are pe ale lui. Am inteles de pe forumuri ca in America Subaru are posibilitatea de a verifica istoricul de flash-uri, dar Honda cica nu poate face asta. Am citit asta in repetate randuri, am auzit-o de la tipul din Olanda care e mecanic autorizat, si am citit de la alti mecanici autorizati in America. Cred ca la Honda nu exista posibilitatea de a face asta, conform celor spuse de ei. Acum nu pot garanta pentru asta.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Din pacate nici Ktuner si nici Hondata nu au boxuri pentru motoare diesel. Am scris personal la ei, si mi-au raspuns in mai putin de o ora: nu lucreaza cu diesel (oricum, o nota in plus din partea lor ca mi-au raspuns rapid).
    Cei de la reprezentante se uita in acel counter sa vada daca s-au facut remapari, dar numai daca au banuieli. Stiu om cu Audi A4 care a pierdut garantia la motor 2.0 tdi ptr ca a facut tuning de la 150 la 190 CP. In mod normal nu verifica, mai ales in cadrul reviziilor, dar daca au suspiciuni verifica.
    Nu stiu cum functioneaza boxurile de la Ktuner si Hondata...insa celelalte de pe piata pacalesc sensorul de presiune in turbina (boost) si pe cel de presiune in galeria de admisie (rail). Crezand ca presiunile in turbina si in galeria de admisie sunt mici, ECU le va creste, si asa se obtine o putere mai mare, bruta si instantanee. Am mers cu o Skoda 2.0 tdi cu box de la firma Racechip si ma baga cu ceafa in tetiera cand o acceleram: livrarea puterii era brutala, instantanee. In schimb, dupa ce omul a lasat boxul si a facut tuning la TCM, livrarea puterii era mult mai liniara.

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Originally posted by vizitator View Post
    Parerea celor de la TCM o stiu deja: sunt contra acestor dispozitive ( numite tuning boxuri) ptr ca ar afecta fiabilitatea masinii. Pe de alta parte, daca fac la ei un tuning clasic prin mufa OBD2, ar fi mai sigur ptr motor dar pierd garantia la motor. Mai am 4 ani de garantie si nu vreau sa o arunc la gunoi ptr ca imi fac tuning. Daca cerceteaza, cei de la reprezentanta se vor prinde.
    Power boxul e o cutiuta, un cip extern care se conecteaza la 2 sau 4 senzori de la motor. El este ,,traceles", nu lasa urme dupa ce e dat jos, deci nu poti pierde garantia daca il folosesti ( cu conditia sa il dai jos inainte devfiecarevrevizie). Deci cu power boxul nu pierd garantia, dar nici prea safe ptr motor nu este.
    m
    Ma intereseaza parerea cuiva care a mers multi km cu powrr box, indiferent de motorizare. A avut vreo problema la motor?
    Corect, tuning-ul făcut de alții nu īți permite să flash back stock. Eu cānd am pus Ktuner pe a mea, cel de unde l-am cumpărat, care este mecanic autorizat Honda, mi-a povestit că ei nu pot vedea istoricul maparilor. El zicea că nu se vor uita nici la ce mapa ai in prezent, dar exista un risc.

    De aia Ktuner e usor, ca apeși pe butonul flash to stock si in 5 minute esti back to normal.

    Teoretic garanția nu īți este afectată decāt dacă ai o problema la motor cauzata de tune. Eu am mers pe maps-urile stoc ale lui Ktuner pentru că sunt super sigure, la cāteva mii de utilizatori nu a fost raportat nici cel mai mic defect. Daca mergi pe ceva conservativ și nu tragi de motor pānă la limitele fizice, și cat timp conduci ponderat, ii faci revizii, etc, nu vei avea probleme. Consensul este că un motor stoc condus mega agresiv tot timpul sau prost īntreținut va fi mai puțin fiabil decāt unul tunat dar īntreținut.

    Leave a comment:


  • cujone
    replied
    Originally posted by vizitator View Post
    Parerea celor de la TCM o stiu deja: sunt contra acestor dispozitive ( numite tuning boxuri) ptr ca ar afecta fiabilitatea masinii. Pe de alta parte, daca fac la ei un tuning clasic prin mufa OBD2, ar fi mai sigur ptr motor dar pierd garantia la motor. Mai am 4 ani de garantie si nu vreau sa o arunc la gunoi ptr ca imi fac tuning. Daca cerceteaza, cei de la reprezentanta se vor prinde.
    Power boxul e o cutiuta, un cip extern care se conecteaza la 2 sau 4 senzori de la motor. El este ,,traceles", nu lasa urme dupa ce e dat jos, deci nu poti pierde garantia daca il folosesti ( cu conditia sa il dai jos inainte devfiecarevrevizie). Deci cu power boxul nu pierd garantia, dar nici prea safe ptr motor nu este.
    m
    Ma intereseaza parerea cuiva care a mers multi km cu powrr box, indiferent de motorizare. A avut vreo problema la motor?
    Mai sunt si altii,nu doar cei de la TCM.Ei sunt scumpi si eu unul n-as face la ei.Exista chiar aici pe forum o sectiune despre tunning motor.E un tip acolo care se ocupa de mult timp de asta.Ar fi bine sa vb cu el prima data sa vezi ce-ti spune.Parerea mea din tot ce-am citit pe net despre marirea puterii este ca se face doar prin softare.Acele power box doar pacalesc niste senzori cu date false,astfel incat sa-ti mareasca puterea.Dar in acelasi timp vei avea o crestere semnificativa a consumului.Posta cineva despre o crestere cu 3l la suta.Uite poti incerca aici http://www.obdtuning.ro/ro/contact-obdtuning/ .Un telefon nu costa nimic.Despre pierderea garantiei masinii,nu stiu nimic.In conditii normale,daca nu se intampla nimic la motor nu vad cum cei din reprezentanta si-ar da seama ca e softat ECU

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Parerea celor de la TCM o stiu deja: sunt contra acestor dispozitive ( numite tuning boxuri) ptr ca ar afecta fiabilitatea masinii. Pe de alta parte, daca fac la ei un tuning clasic prin mufa OBD2, ar fi mai sigur ptr motor dar pierd garantia la motor. Mai am 4 ani de garantie si nu vreau sa o arunc la gunoi ptr ca imi fac tuning. Daca cerceteaza, cei de la reprezentanta se vor prinde.
    Power boxul e o cutiuta, un cip extern care se conecteaza la 2 sau 4 senzori de la motor. El este ,,traceles", nu lasa urme dupa ce e dat jos, deci nu poti pierde garantia daca il folosesti ( cu conditia sa il dai jos inainte devfiecarevrevizie). Deci cu power boxul nu pierd garantia, dar nici prea safe ptr motor nu este.
    m
    Ma intereseaza parerea cuiva care a mers multi km cu powrr box, indiferent de motorizare. A avut vreo problema la motor?

    Leave a comment:


  • alex167
    replied
    Originally posted by Take5 View Post
    Dar de ce ai prefera aceasta varianta peste un tuning de la băieții recomandați de colegul?
    Eu as prefera varianta asta pentru ca as putea oricand reveni la starea initiala doar scotand device-ul afara si, bineinteles, sa-l recuplez la loc, cand doresc, fara sa mai platesc pe cineva sa mi-o remapeze.

    Leave a comment:


  • Take5
    replied
    Eu am răspuns bazat pe ce am căutat pe internet, ce am citit pe forumuri. Principiul este supra-complex: dacă poți să schimbi map-urile doar conectānd un laptop la OBD2, atunci de ce ai adaugă o piesa aftermarket?

    E vorba de principiu, de complexitate suplimentara care nu este necesara.

    Din nou, vorbesc strict din ce am citit, nu din experiența proprie. Dar de ce ai prefera aceasta varianta peste un tuning de la băieții recomandați de colegul?

    Leave a comment:


  • windir
    replied
    Merita o discutie cu ei avind destula experienta in tuning OBD http://tcmturbo.ro/chiptuning.php

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Hondata si Ktuner nu au boxuri pentru Civic X diesel. Cu tunerii din Romania am mai vorbit, sunt contra acestor dispozitive (si e logic sa fie contra pentru ca tuning boxurile le fac o concurentq serioasa).
    Pe mine m-ar interesa si parerea cuiva care a mai avut, chiar si la o motorizare pe benzina.

    Leave a comment:

Working...
X