VIZITATOR: '19 Honda Civic 1.6 i-DTEC Confort, Brilliant Sporty Blue Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vizitator
    replied
    Closchkutza a descris foarte bine simptomele, chiar asa face: martorul se reaprinde dupa ce comut cheia in pozitia Start, si sta asa timp de secunde bune. Face doar la frig. A facut si de dimineata. Nu prea e normal din cate stiu eu, mai ales ca nu mi se intampla la -10 C, ci chiar la +5 C si temperaturi pozitive. Anult trecut facea asa de rau ca am crezut ca nu imi mai porneste motorul.
    Astept sa vina frigul si o duc la o reverificare la Honda Nord. Pe chestia asta anul trecut mi-au schimbat bateria pe garantie, si se pare ca nu de acolo e problema. Eu cred ca trebuie schimbate bujiile, dar sa vad cum ma voi intelege cu reprezentanta.

    Leave a comment:


  • marvin42
    replied
    closchkutza - yeah, dar vezi citatul din manual din postarea mea de pe pagina anterioara. "Rotiţi contactul īn poziţia START fără a apăsa pedala de acceleraţie.
    Dacă se aprinde indicatorul bujiilor incandescente (...)". Din felul in care e formulat, inteleg ca asa e conceput sistemul, se-aprinde martorul dupa ce incerci efectiv sa pornesti motorul si nu in momentul cand ajungi in pozitia ON. Cum ziceam si mai sus, asta contrazice descrierea care apare tot in manual, la capitolul "indicatori", insa nu-s convins ca-i gresit. Ar fi util sa vedem cum se comporta la alti posesori de diesel.

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Nu cred ca s-a inteles problema colegului. In mod normal, posesorii de diesel stiu ca nu dai la cheie pana cand nu s-a stins martorul de bujii incandescente, chestie care functie de temperatura de afara, poate dura si 10 secunde. El nu are o problema cu asta, asa cum ai zis, asta e norma. El are o problema cu faptul ca martorul in discutie se stinge imediat dupa punerea conractului (ca si cum nu ar fi nevoie de incalzire) dar apoi cand pune cheia im pozitia Start acesta se reaprinde si sta aprins cateva secunde bune (timp in care demarorul este actionat). Adica bujiile nu-si fac treaba cand cheia este pe Contact (cum ar trebui) ci pe Start.

    Leave a comment:


  • marvin42
    replied
    Pai asta nu e ceva unic la Honda, cam orice diesel are bujii incandescente pentru a incalzi motorul (ma rog, cilindrii, I guess) si a ajuta la pornire. Asta tine de principiul de functionare, nu de brand.
    Ce e diferit la Civic fata de alte diesel-uri, cred, e faptul ca masina refuza sa porneasca pana cand nu si-au facut treaba bujiile. Intr-un fel, asta e un lucru bun, pentru ca motorul nu incepe sa se invarta decat daca e suficient de cald pentru a incepe arderea in mod normal, deci se evita functionarea intr-un regim defectuos.

    Ceva similar se intampla si la masina mea (1.5t, CVT), unde in primele minute, cat timp motorul e rece, puterea e limitata simtitor si motorul sta mult mai turat decat in mod normal. Totul se intampla in reluare pana cand temperatura lichidului de racire incepe sa se ridice, moment in care revine repejor in regimul de functionare normal. Atat asta, cat si "refuzul" de a porni in cazul tau, cred ca-s doar masuri luate de Honda pentru a ne feri de noi insine. E un inconvenient, insa per total beneficiul obtinut (tot de noi) pe termen lung merita. Da, la alte modele / marci, poate ca poti forta masina sa porneasca sau s-o turezi absurd la rece, dar asta nu e neaparat un lucru bun :-).

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Mersi de ajutor, mie nu mi se pare normal. Totusi e vorba de o masina care facea la fel si cand era noua (iarna trecuta). Normal ar fi sa porneasca la sfert de cheie, nu sa astept secunde bune cu cheia rotita in pozitia START, pana porneste motorul. Azi de dimineata iar a facut, au fost 4 grade afara, doar ca martorul s0a stins mai repede

    Leave a comment:


  • marvin42
    replied
    Originally posted by vizitator View Post
    (...) si invart cheia; ei bine, in acest moment se aprinde martorul spirala, si sta asa si cateva secunde, pana porneste motorul. Apoi se stinge si totul e normal.
    Recunosc si ca n-am diesel si ca manualul e usor confuz (mi se pare ca sunt usor diferite cele doua descrieri, de la pag. 106 vs. 466); sper ca nu-s prea enervant, incerc doar sa ajut. Zice, mai jos, la pag. 466:

    Rotiţi contactul īn poziţia START fără a apăsa pedala de acceleraţie.
    Dacă se aprinde indicatorul bujiilor incandescente, menţineţi pedala de ambreiaj apăsată complet și așteptaţi pānă cānd indicatorul se stinge. Motorul pornește automat.
    Suna exact la fel cu descrierea a ceea ce se intampla. Din nou, scuze, nu vreau sa devin enervant, dar eu daca as fi avut masina si ar fi facut asa, n-as fi avut nici un stres. Pentru ca pare a respecta comportamentul descris acolo .

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Nu e normal: Martorul se aprinde dupa ce invart cheia in contact, nu inainte. Adica pun contactul pe pozitia I, se aprind martorii, apoi se sting toti, si invart cheia; ei bine, in acest moment se aprinde martorul spirala, si sta asa si cateva secunde, pana porneste motorul. Apoi se stinge si totul e normal.

    Leave a comment:


  • marvin42
    replied
    Ceva nu suna bine sau n-am inteles exact. Daca se aprinde martorul de bujii incandescente, e normal ca motorul sa nu porneasca imediat, pentru ca dureaza un pic pana isi fac bujiile treaba.
    Dupa ce se stinge martorul, motorul poate fi pornit. Nu mi-e clar daca astepti suficient inainte sa-i dai cheie sau nu, s-ar putea sa fie perfect normal comportamentul (pentru un diesel).

    Vezi https://hondatrading.ro/wp-content/u..._Diesel_RO.pdf pagina 106.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Intre timp vad ca martorul nu s-a mai aprins deloc....chit ca plec dimineata pe temperaturi de 6 grade. Sa vedem cum se va comporta cand temperaturile vor scadea sub 0 grade.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    la bujii m-am gandit si eu de prima data. Nu stiu daca s-au uitat si la bujii, la Honda Nord au fost din prima convinsi ca e din cauza bateriei..si uite ca nu de acolo era problema (ba, dupa schimbarea bateriei, parca mai greu porneste). de cand a venit frigul, abia porneste dimineata.

    Leave a comment:


  • kinky_boy
    replied
    Bujiile nu le-a verificat nimeni?

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    da, au masurat, au schimbat-o, si nicio modificare...ba, cu noua baterie, parca mai greu porneste

    Leave a comment:


  • SebaV
    replied
    Originally posted by vizitator View Post
    De cand a venit frgul, dimineata la pornirea motorului mi se aprinde in bord martorul bujii incandescente , si motorul abia porneste. Martorul este rosu, iar dupa pornirea (geoaie) a motorului se stinge. Intampin problema aceasta doar iarna, la frig, si nu cred ca are legatura cu bateria ptr ca apare si dupa drumuri lungi. Nu se manifesta mereu, insa iarna si pe frig imi apare in multe dimineti.
    Ce poate fi? La revizie au zis ca e bateria descarcata, dar nu prea ii cred.
    Salut!
    să-ți schimbe bateria pe garanție dacă īntradevăr ea e cauza.
    Au măsurat-o?

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    De cand a venit frgul, dimineata la pornirea motorului mi se aprinde in bord martorul bujii incandescente , si motorul abia porneste. Martorul este rosu, iar dupa pornirea (geoaie) a motorului se stinge. Intampin problema aceasta doar iarna, la frig, si nu cred ca are legatura cu bateria ptr ca apare si dupa drumuri lungi. Nu se manifesta mereu, insa iarna si pe frig imi apare in multe dimineti.
    Ce poate fi? La revizie au zis ca e bateria descarcata, dar nu prea ii cred.

    Leave a comment:


  • vizitator
    replied
    Acum timpul pana la revizie a crescut la 330 zile...ha, ce funny, sa merg o luna cu masina si sa imi creasca timpul la 330 zile.

    Leave a comment:

Working...
X