VIZITATOR: '19 Honda Civic 1.6 i-DTEC Confort, Brilliant Sporty Blue Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VIZITATOR: '19 Honda Civic 1.6 i-DTEC Confort, Brilliant Sporty Blue Metallic

    Incept jurnalul prin prezentarea proaspat achizitionatei Honda Civic, motorizare 1.6 i-dtec 120 CP, nivel de dotari Comfort, culoare albastru metalizat.
    Masina a fost achizitionata de noua de la Honda Nord si pana in prezent am mers 1400 km cu ea.
    La prima vedere are urmatoarele puncte tari:
    -motorul mi se pare foarte fasnet ptr cei 120 CP ai sai. In oras se misca decent, iar pe autostrada si drumuri nationale se infige foarte bine. Vin de pe un motor pe benzina si la diesel sunt f multumit ca nu trebuie sa retrogradez ca sa fac depasiri (sunt in 2000 turatii, apas acceleratia si gata, masina s-a lansat in depasire).
    -motorul e f silentios la relanti si mers linistit, neasteptat de silentios ptr un diesel. De asemenea nu simt nici vibratii in volan, pedalier sau schimbtorul de viteze (spre comparatie, o Toyota Avensis m-a surprins neplacut cand am vazut cat de tare vibreaza la motorul 2.0d)
    -masina e usoara dar stabia la viteze mari si foarte manevrabila. Directia este prompta si pot face manevre bruste, manevre pe care la alte masini nici nu visezi sa le faci; nu trebuie sa invart mult de volan ca sa brachez la maxim rotile
    -spatiul interior este OK, inclusiv la portbagaj. Nu asa de mare ca la Skoda Octavia, dar OK.
    -instalatia de AC este f buna, raceste pana la 15 grade si face fata cu brio (la Skoda sufeream uneori de faptul ca racea doar pana la 18 grade)

    Puncte slabe:
    -confortul scaunelor este sub orice critica. Varianta Comfort nu are suport lombar la scaune si, din acest motiv ma rupe de spate la drumuri lungi. Am ajuns sa apreciez confortul unui Logan mai mult decat cel oferit de scaunele de pe Civic...daca stiti o solutie prin care sa imi pot monta suport lombar la scaune va rog sa imi spuneti; ma gandesc chiar sa schimb scaunul soferului cu unul de Elegance, daca se poate
    -masina e cam joasa ptr drumurile noastre, dar nu ma deramjeaza in mod deosebit. Preferam totusi Octavia, cu care treceam mai sigur peste gropi si denivelari
    -inca nu m-am obisnuit cu setarile telecomenzii, in care apesi o data butonul sa deblochezi portiera soferului, apoi inca o data sa debochezi restul potierelor.
    -nu am difuzor de aer catre locurile din spate
    -la viteze mari zgomotul de rulare al rotilor se aude in habitaclu, iar susepnsia nu e la fel de confortabila la drum lung ca la Octavia 2 , spre exemplu. In schimb in oras suspensia e mult mai confortabila decat la Octavia.

    Cam atat pentru moment, daca cineva stie o metoda sa imi montez suport lombar la scaunele spate e rugat sa imi spuna. Pana acum am pus un suport lombar ca o plasa, cumparata cu 21 RON din comert, ma ajuta dar ca un suport din fabrica.

  • #2
    Felicitari si drumuri fara probleme. La punctul cu deschisul portierelor, este o setare ce permite deschiderea tuturor usilor din prima apasare. Cauta si vei rezolva.

    Cititind despre scaune, realizez ce mult face reglajul lombar ce este prezent pe orice echipare sedan.

    Nu ma pot plange in acest moment decat de 2 aspecte dupa 16k km parcursi:
    - lipsa tratementului termic al gemurilor; daca nu aplici folie pe ele, te prajesti in masina ca un soarec
    - lipsa suportului lateral mai pronuntat al scaunelor; la manevre mai bruste/agresive te cam plimbi pe acel scaun.

    In rest, super masina.

    Comment


    • #3
      Sa o conduci cu placere multi km. si fara de probleme. Dar chiar nu ai gasit un reglaj al scaunului care sa-ti convina ?.

      Comment


      • #4
        Sa ai noroc de ea!
        '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

        sigpic

        Comment


        • #5
          Ti-as sugera sa cauti un suport lombar din spuma cu memorie, cum ar fi cele de la suporto.ro sau huse cu suport lombar, erau unii rogroup.ro sau cam asa ceva. Cu schimbarea scaunelor nu prea e o optiune, poate doar din dezmembrari. Unul nou costa foarte mult iar de la un model anterior e posibil sa nu se potriveasca ceva electronica de la airbaguri sau ce-o mai fi pe acolo, trebuie sa te interesezi.

          Comment


          • #6
            Din setarile calculatorului se poate seta comportamentul telecomenzii, poti alege sa-ti descuie toate usile deodata. E primul lucru pe care l-am facut la ridicarea masinii.

            Comment


            • #7
              Va multumesc tuturor care ati raspuns. Intr-adevar, in afar de scaune (pe care le gasesc horror) alte probeleme deranjante nu am mai gasit la masina.
              La drum lung face zgomot mai mare decat Octavia, mai ales la accelerari...dar sa nu uitam ca este diesel, iar octavia am avut-o pe benzina. Oricum, fata de 1.6 tdi de la VAG motorul este clar si mai fasnet in depasiri, si mai silentios.
              Voi incerca sa modific setarile pentru telecomanda, ma enerveaza la culme ca trebuie sa apas de 2 ori pe pozitia deschis a telecomenzii ca sa imi dau copilul jos din masina (el stand in dreapta spate).
              Cat despre scaune, am avut un suport lombar pus de mine, dar cred ca era de proasta calitate (fiind f tare ma deranja la zona lombara, asa ca l-am dat jos). Acum am un suport ca o plasa, e ceva, dar nu se compara cu suportul lombar din fabrica.
              E incredibil cata diferenta de confort o face un suport lombar.
              Chiar acum am comandat niste huse cu suport lombar marca Carpoint, sa vedem cum sunt.
              aa...mai am o intrebare? Cum se poate activa Android auto? M-am conectat cu cablul USB la telefon, dar degeaba, imi spune ca niciun telefon nu e conectat. Multumesc

              Comment


              • #8
                Trebuie sa instalezi Android Auto pe telefon, e o aplicatie. N-o s-o gasesti in Google Play daca esti in Romania, eu am luat-o de aici:
                https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

                Comment


                • #9
                  Da, sunt din Romania, mai precis Bucuresti.
                  Incerc sa descarc aplicatia, multumesc mult.
                  PS: legat de scaune, am intrat pe un site al utilizatorilor din Canada si toti cu Civic cu varianta de baza se plang de dureri de spate. Au incercat cu tot felul de solutii, cu perne lombare cu memorie, perne care se agata de teriera sau chiar lumbair (perne gonflabile cu aer). Ideea este ca toti erau nemultumiti de lipsa suportului lombar la versiunea de baza.

                  Comment


                  • #10
                    intre timp am reusit sa setez telecomanda, in asa fel incat sa deschid toate portierele masinii de la prima apasare a pozitiei ,,deschis'' de pe telecomanda.
                    Acum am alta intrebare: husele scaunelor fata se pot da jos, intr-un fel sau altul? Ma gandesc sa dau jos imbracamintea spatarului scaunelor fata, sa montez un suport lombar gonflabil cu aer, apoi sa le pun la loc.

                    Comment


                    • #11
                      Si eu am varianta Comfort si la primul drum mai lung m-a durut un pic spatele. Nu stiu daca era din cauza Hondei sau inca ma durea de la fosta Octavia cu buretele aplatizat la scaunul soferului. Am aplecat spatarul mai in fata, sa stau mai drept si a trecut. Orice modificare faci, da-i un pic de timp ca spatele sa se reajusteze si sa treaca durerea, nu te astepta sa treaca instant.

                      Suspensia e mai tare ca la Octavia, mai ales reboundul, dar in rest e doar alt compromis, mai spre sport si, zic eu, e mai bine asa.

                      Comment


                      • #12
                        Am avut Octavia 2 facelift timp de aproape 8 ani, si scaunele erau super, cu suport lombar reglabil. Doar ca era varianta Business, cea mai avansata.
                        Suspensia cu certitudine e mai moale decat la Octavia 2 facelift. Sotia sta in spate si tipa la mine sa conduc mai incet ca ameteste pe serpentine, (lucru care la Octavia nu i se intampla). Aseara am fost pe un drum pietruit, care la Octavia ma cam zguduia de spate. Cu Honda a fost muult mai confortabil pe acest drum.
                        Ma rog, eu sunt multumit de masina si de motorizare, cu exceptia a 3 lucruri:
                        -scaunele fara suport lombar (le simt bine la drum lung)
                        -AC-ul nu face fata pe caldura de 34 grade, chiar si pe maxim
                        -lipsa gurilor de ventilatie catre locurile din spate.

                        Comment


                        • #13
                          La AC, problema este de fapt la lipsa tratamentului termic geamuri sau or fi ele tratate dar insuficient. Folii spate si fata vor ajuta enorm.

                          Pe spate am pus urmeaza sa pun Llumar air 80 si pe gamuri fata si rezolv problema.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Co5min View Post
                            La AC, problema este de fapt la lipsa tratamentului termic geamuri sau or fi ele tratate dar insuficient. Folii spate si fata vor ajuta enorm.

                            Pe spate am pus urmeaza sa pun Llumar air 80 si pe gamuri fata si rezolv problema.
                            Nu stiu daca ajuta enorm sau nu, in principiu da. Dar problema est clar la AC: daca il dai si la LO, pe maxim, eco off, vine aer caldut, ca si cum ar merge doar ventilatorul. Si apoi sta pe recirculare timp de 30-40 de minute. Mi-e groaza cand or fi 40 de grade afara si la nivelul asfaltului peste 60, clar nu va face fata.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by vizitator View Post
                              Am avut Octavia 2 facelift timp de aproape 8 ani, si scaunele erau super, cu suport lombar reglabil. Doar ca era varianta Business, cea mai avansata.
                              Suspensia cu certitudine e mai moale decat la Octavia 2 facelift. Sotia sta in spate si tipa la mine sa conduc mai incet ca ameteste pe serpentine, (lucru care la Octavia nu i se intampla). Aseara am fost pe un drum pietruit, care la Octavia ma cam zguduia de spate. Cu Honda a fost muult mai confortabil pe acest drum.
                              Ma rog, eu sunt multumit de masina si de motorizare, cu exceptia a 3 lucruri:
                              -scaunele fara suport lombar (le simt bine la drum lung)
                              -AC-ul nu face fata pe caldura de 34 grade, chiar si pe maxim
                              -lipsa gurilor de ventilatie catre locurile din spate.
                              Ce tare, si eu tot O2 FL, tot Business. Am tinut-o 7 ani. ...si invarteam de rotita aia de reglaj lombar de numa si tot nu ma ajuta. Altfel ai dreptate, ventilatia si AC-ul sunt mult mai slabe la Civic, cam la nivel de Octavia 1 cu climatronic.

                              Comment

                              Working...
                              X