BBR91, corect ce ai spus, cu mențiunea că oricum un far cu lupă ar trebui să ofere o luminozitate mai bună decât un far simplu. Și tot din considerentul montării lupei în far ar putea fi mai ușor pretabil (sau pretabil și punct) unui retrofit (nu-i cazul la Civic X) sau unui bec de bună calitate. Au fost cazuri în care s-au montat, în fabrică, instalații xenon în faruri normale, fără lupe. Eu încă mai am în curte o astfel de mașină, un Mercedes E-klasse W210. Așa cum am și o altă mașină, faruri normale, dar care au fost foarte bine proiectate și oferă o iluminare excelentă cu un banal halogen H7, fiind vorba de o Skoda Fabia 6Y5.
Am ajuns să constat, de nevoie, că este extrem de important cum este construit fiecare bec în parte, indiferent de producător, vorbind însă doar de cele de bună calitate. Poziționarea și tipul ledurilor folosite, ideea de ”plug and play” fără alte accesorii sau modificări (pentru a evita eroarea de bec ars, sau pentru ventilație). Nu sunt adeptul modificărilor de dragul modificărilor și nici ca acestea să afecteze ceilalți participanți la trafic. Doar că Civic-ului i-ar fi utile lumini mai bune. Cum un upgrade / retrofit la farurile cu led oe cam iese din discuție, am avut o reținere majoră să întreb la dealer cât ar costa (aici Honda stă foarte prost, în RO cel puțin, față de alte grupuri auto), rămâne doar varianta îmbunătățirii actualelor faruri.
Dpmdv sunt 2 chestiuni ce s-ar putea face: o verificare profi a reglajelor farurilor și înlocuirea becurilor.
Da, o pereche de 2 becuri led pentru fază scurtă sare de 300 lei și da sunt într-o zonă gri spre dincolo de cadrul legal prezent.
Pe lângă considerentul legalității mai am o mare nedumerire, reținere: cum va fi luminozitatea în condiții de noapte sau înserat și ploaie. Ar putea fi mai slabă decât cu halogenele actuale, sau nu. Trebuie testat.
În privința halogenelor de 100W, am testat așa ceva acum mai bine de 2 decade în urmă. La vremea respectivă am avut ceva bătăi de cap cu reglajul farurilor, dar s-au reglat după ceva muncă. Instalația electrică nu a avut de suferit și nici nu a constituit un deranj pentru ceilalți participanți la trafic, doar luminau sensibil mai bine aria de acoperire.
Și în cazul Vision plus, NightBreaker, etc. avem practic o creștere a intensității luminoase, menținând valoarea nominală, în W, dar folosind un filament mai subțire. Și aici este o zonă ușor neclară dpdv legislativ, doar că se află totuși în interiorul cadrului legal. La fel, putem aveam modificări ale ariei de acoperire ceea ce ar rezulta în deranjarea celorlalți participanți la trafic. Dar cu acel reglaj al farurilor absolut necesar în orice astfel de schimbare, se poate rezolva.
Personal, nu țin în mod deosebit să fie o lumină albă perfect a fazei scurte, ci mă interesează să am o iluminare cât mai bună posibil. Desigur, fără a deranja ceilalți participanți la trafic și fără a folosi tot felul de soluții de slabă calitate. Nu țin să dau min. 300 lei pe un set de 2 becuri, dar nici să țină sub 12 luni (de cele mai multe ori cam 10 luni).
Aș accepta o soluție cu un bec led, pentru farurile noastre, bine proiectat, omologat, care să ofere luminozitatea necesară chiar dacă nu este de un alb perfect și chiar dacă este la un preț mai măricel (3-500 lei), dar și cu o durată de viață similară cu halogenele long life.
Am insistat pe ideea de bec led din simplul motiv că nu cred că halogenul mai poate avea o dezvoltare, a reprezentat o evoluție la vremea sa, dar nu cred să mai aibă vreun viitor. Așa cum nici instalația xenon nu mai reprezintă o opțiune. Mai degrabă ar trebui dezvoltate și perfecționate soluțiile led.
Am ajuns să constat, de nevoie, că este extrem de important cum este construit fiecare bec în parte, indiferent de producător, vorbind însă doar de cele de bună calitate. Poziționarea și tipul ledurilor folosite, ideea de ”plug and play” fără alte accesorii sau modificări (pentru a evita eroarea de bec ars, sau pentru ventilație). Nu sunt adeptul modificărilor de dragul modificărilor și nici ca acestea să afecteze ceilalți participanți la trafic. Doar că Civic-ului i-ar fi utile lumini mai bune. Cum un upgrade / retrofit la farurile cu led oe cam iese din discuție, am avut o reținere majoră să întreb la dealer cât ar costa (aici Honda stă foarte prost, în RO cel puțin, față de alte grupuri auto), rămâne doar varianta îmbunătățirii actualelor faruri.
Dpmdv sunt 2 chestiuni ce s-ar putea face: o verificare profi a reglajelor farurilor și înlocuirea becurilor.
Da, o pereche de 2 becuri led pentru fază scurtă sare de 300 lei și da sunt într-o zonă gri spre dincolo de cadrul legal prezent.
Pe lângă considerentul legalității mai am o mare nedumerire, reținere: cum va fi luminozitatea în condiții de noapte sau înserat și ploaie. Ar putea fi mai slabă decât cu halogenele actuale, sau nu. Trebuie testat.
În privința halogenelor de 100W, am testat așa ceva acum mai bine de 2 decade în urmă. La vremea respectivă am avut ceva bătăi de cap cu reglajul farurilor, dar s-au reglat după ceva muncă. Instalația electrică nu a avut de suferit și nici nu a constituit un deranj pentru ceilalți participanți la trafic, doar luminau sensibil mai bine aria de acoperire.
Și în cazul Vision plus, NightBreaker, etc. avem practic o creștere a intensității luminoase, menținând valoarea nominală, în W, dar folosind un filament mai subțire. Și aici este o zonă ușor neclară dpdv legislativ, doar că se află totuși în interiorul cadrului legal. La fel, putem aveam modificări ale ariei de acoperire ceea ce ar rezulta în deranjarea celorlalți participanți la trafic. Dar cu acel reglaj al farurilor absolut necesar în orice astfel de schimbare, se poate rezolva.
Personal, nu țin în mod deosebit să fie o lumină albă perfect a fazei scurte, ci mă interesează să am o iluminare cât mai bună posibil. Desigur, fără a deranja ceilalți participanți la trafic și fără a folosi tot felul de soluții de slabă calitate. Nu țin să dau min. 300 lei pe un set de 2 becuri, dar nici să țină sub 12 luni (de cele mai multe ori cam 10 luni).
Aș accepta o soluție cu un bec led, pentru farurile noastre, bine proiectat, omologat, care să ofere luminozitatea necesară chiar dacă nu este de un alb perfect și chiar dacă este la un preț mai măricel (3-500 lei), dar și cu o durată de viață similară cu halogenele long life.
Am insistat pe ideea de bec led din simplul motiv că nu cred că halogenul mai poate avea o dezvoltare, a reprezentat o evoluție la vremea sa, dar nu cred să mai aibă vreun viitor. Așa cum nici instalația xenon nu mai reprezintă o opțiune. Mai degrabă ar trebui dezvoltate și perfecționate soluțiile led.
Comment