VIZITATOR: '19 Honda Civic 1.6 i-DTEC Confort, Brilliant Sporty Blue Metallic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BBR91
    Senior Member
    BBR91, corect ce ai spus, cu mențiunea că oricum un far cu lupă ar trebui să ofere o luminozitate mai bună decât un far simplu. Și tot din considerentul montării lupei în far ar putea fi mai ușor pretabil (sau pretabil și punct) unui retrofit (nu-i cazul la Civic X) sau unui bec de bună calitate. Au fost cazuri în care s-au montat, în fabrică, instalații xenon în faruri normale, fără lupe. Eu încă mai am în curte o astfel de mașină, un Mercedes E-klasse W210. Așa cum am și o altă mașină, faruri normale, dar care au fost foarte bine proiectate și oferă o iluminare excelentă cu un banal halogen H7, fiind vorba de o Skoda Fabia 6Y5.
    Am ajuns să constat, de nevoie, că este extrem de important cum este construit fiecare bec în parte, indiferent de producător, vorbind însă doar de cele de bună calitate. Poziționarea și tipul ledurilor folosite, ideea de ”plug and play” fără alte accesorii sau modificări (pentru a evita eroarea de bec ars, sau pentru ventilație). Nu sunt adeptul modificărilor de dragul modificărilor și nici ca acestea să afecteze ceilalți participanți la trafic. Doar că Civic-ului i-ar fi utile lumini mai bune. Cum un upgrade / retrofit la farurile cu led oe cam iese din discuție, am avut o reținere majoră să întreb la dealer cât ar costa (aici Honda stă foarte prost, în RO cel puțin, față de alte grupuri auto), rămâne doar varianta îmbunătățirii actualelor faruri.
    Dpmdv sunt 2 chestiuni ce s-ar putea face: o verificare profi a reglajelor farurilor și înlocuirea becurilor.
    Da, o pereche de 2 becuri led pentru fază scurtă sare de 300 lei și da sunt într-o zonă gri spre dincolo de cadrul legal prezent.
    Pe lângă considerentul legalității mai am o mare nedumerire, reținere: cum va fi luminozitatea în condiții de noapte sau înserat și ploaie. Ar putea fi mai slabă decât cu halogenele actuale, sau nu. Trebuie testat.

    În privința halogenelor de 100W, am testat așa ceva acum mai bine de 2 decade în urmă. La vremea respectivă am avut ceva bătăi de cap cu reglajul farurilor, dar s-au reglat după ceva muncă. Instalația electrică nu a avut de suferit și nici nu a constituit un deranj pentru ceilalți participanți la trafic, doar luminau sensibil mai bine aria de acoperire.

    Și în cazul Vision plus, NightBreaker, etc. avem practic o creștere a intensității luminoase, menținând valoarea nominală, în W, dar folosind un filament mai subțire. Și aici este o zonă ușor neclară dpdv legislativ, doar că se află totuși în interiorul cadrului legal. La fel, putem aveam modificări ale ariei de acoperire ceea ce ar rezulta în deranjarea celorlalți participanți la trafic. Dar cu acel reglaj al farurilor absolut necesar în orice astfel de schimbare, se poate rezolva.

    Personal, nu țin în mod deosebit să fie o lumină albă perfect a fazei scurte, ci mă interesează să am o iluminare cât mai bună posibil. Desigur, fără a deranja ceilalți participanți la trafic și fără a folosi tot felul de soluții de slabă calitate. Nu țin să dau min. 300 lei pe un set de 2 becuri, dar nici să țină sub 12 luni (de cele mai multe ori cam 10 luni).
    Aș accepta o soluție cu un bec led, pentru farurile noastre, bine proiectat, omologat, care să ofere luminozitatea necesară chiar dacă nu este de un alb perfect și chiar dacă este la un preț mai măricel (3-500 lei), dar și cu o durată de viață similară cu halogenele long life.
    Am insistat pe ideea de bec led din simplul motiv că nu cred că halogenul mai poate avea o dezvoltare, a reprezentat o evoluție la vremea sa, dar nu cred să mai aibă vreun viitor. Așa cum nici instalația xenon nu mai reprezintă o opțiune. Mai degrabă ar trebui dezvoltate și perfecționate soluțiile led.

    Comment


    • Originally posted by vizitator View Post
      Din cate stiu eu, legal nu ai voie sa schimbi farurile omologate. Adica, nu poti sa dai jos halogenul si sa pui xenon sau led. Cei care au facut-o, au facut-o pe riscul lor.
      Da, daca te prind baietii te cinstesc cu o amenda in schimbul talonului. Cu toate astea, in supermarketuri la sectiunea auto gasesti benzi LED, pe care le observi apoi in trafic - oricum sunt singurul lucru vizibil in oglinzi. Mai sunt ursari care isi pun xenoane 875345943K care bat spre cer, ca reglajul e pentru fraieri (se aseaza ele, bre)

      Alti cocalari ori au volanul pe dreapta, ori isi iau faruri de Anglia (ca sunt mai ieftine) si le lasa asa. Important e sa le vezi bolidul TDI... nu conteaza ca dupa te opresti la oftalmolog.
      '08 Honda Civic Type S 1.8 i-VTEC

      Comment


      • Între timp mi-am pus capace centrale ptr buticul roților. Am cumparat unele de pe loc cu 20 ron ptr bucata Si, surprinzător, s-au potrivit de minune
        Singura problema este ca emblema cu H se cam misca, spre deosebire de cele originale unde e fixa. Oricum, pana in mai cand imi vin cele originale, stau cu astea. Imi pare rau ca nu am cumparat mai de mult, nu sunt chiar asa de rele pe cat se spune.

        Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

        Comment


        • de vreo cateva zile s-a aprins in bord martorul de revizie. Am aproape 10 000km si masina are fix 8 luni. Am cerut o oferta de la Honda, si vor sa schimbe uleiul si filtrul de ulei (ceea ce este OK) plus filtru aer plus filtru polen. Filtrul de aer de ce vor sa il schimbe? La alte marci se schimba la 4 ani, care ar fi ideea sa se schimbe la 8 luni? Macar la 1 an ,dar de ce la 8 luni?
          Am solicitat si oferta ptr senzori de parcare , costa 800 RON dar nu stiu ce marca sunt.

          Comment


          • Sa nu fie vorba de filtrul de motorină, el se schimba la 40000 km, filtrul de aer mai des la toate modelele, de regulă un an sau 20000 km. Daca acceseze site.ul unui dealer găsești programul de întreținere pentru fiecare model in parte

            Comment


            • filtru de aer la 4 ani ??? .... la un an sau mai des la praful care l avem in tara ! de habitaclu il schimbi tu cand vrei si nu le mai platesti lor .

              Comment


              • Nu știu cum o fi la modelele voastre, însă schimbarea filtrului de aer la generatiile recente de Civic/Accord este una dintre cele mai simple operațiuni imaginabile. Pentru a ști când a venit marele moment, din când în când trebuie făcută o inspectare a stării acelui filtru, nu stat și asteptata trecerea timpului. 4 ani?

                https://youtu.be/iZgI2nKzlR0

                Comment


                • Mea culpa, aveti dreptate: filtrul de combustibil il schimbam la 4 ani la vechea masina. Cel de aer, de ulei si de habitaclu (polen) le schimbam anual. Totusi, era vorba de o schimbare anuala, nu la 8 luni cum incearca cei de la Honda sa imi faca acum. Incerc sa negociez cu ei sa imi schimb acum doar filtrul de ulei si uleiul, iar restul cand fac 1 an. Pe cel de polen il schimb si singur, nu crec ca este mare poveste. L-as schimba singur si pe cel de aer, dar daca nu se trece in cartea tehnica ca a fost schimbat, risc sa pierd garantia la motor.

                  Comment


                  • La civic sedan eu m.am chinuit vreo 20 de minute cu cel de habitcalu, mai exact cu prostia aia de amortizor de la usa de torpedou.
                    La demontat e usor, dar la montat, pana nimeresti prinderea, iti trebuie rabdare. Dar da, e DIY acasa, mai ales la praful din Bucuresti, eu le schimb la 5000 km sau 6 luni, atat pe cel de aer, cat si pe cel de habitaclu.

                    Comment


                    • In ultimul timp am condus mult noaptea pe soselele patriei, si pot sa spun ca becurile sunt de toata jena. Lumina asa chioara parca nici la Matiz nu este.
                      am oprit intr-o benzinarie si am montat singur un bec Osram h11 de 55wati, pe care l-am pus la farul din partea pasagerului. Pe dreapta se vede mai bine, nu cu mult, dar ceva ceva tot e mai bine. Nu imi mai ramane decat sa imi cumpar unul si mai bun si sa il pun pe stanga (partea soferului). Am vazut Osram Night Breaker la 75 RON, dar oare merita??

                      Comment


                      • Eu am montat Philips White Vision de 1.4 ani si sunt foarte multumit.

                        Comment


                        • Night breaker luati varianta laser ca tine mai mult (aproximativ un an) si da merita, doar sa aveti farurile reglate bine

                          Comment


                          • Am facut si prima revizie, la Honda Nord. Masina are 10 000km si a fost necesara doar schimbarea uleiului si a filtrului de ulei (celelalta filtre se schimba la 20000km). Preventiv voi schimba eu singur filtrul de polen la primavara. Costul total a fost de 614 RON, dupa cum urmeaza:
                            -manopera....92 ROn
                            -filtru ulei......76
                            -5l ulei...........441
                            TOTAL: ....614 RON.
                            De fapt au intrat mai putin de 4.5l de ulei, dar asta e, s-a comandat un butoi de 4l si o sticla de 1l.

                            Comment


                            • filtrul de aer (preventiv ) ??!!

                              Comment


                              • Au spus ca nu este cazul ptr filtrul de aer. Pe cel de polen il schimb eu ca sa nu am mirosuri in masina (care deja incepusera sa apara prin septembrie-octombrie, cand mai porneam AC-ul).
                                La 20 000km se schimba cel de aer, cand e adevarata revizie (acum fiind una intermediara).
                                Spre surpinderea mea bateria are probleme si necesita schimbare pe garantie; am observat eu ca porneste mai greu dimineata, dar am zis ca e din cauza frigului. Ei bine, o vor schimba pe garantie, se pare ca nu se incarca cum trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X