TAKE5: '18 Honda Civic 1.5 iVTEC M/T Sport, Rallye Red

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Si in Austria am vazut doar 2 civic-uri X, unul fiind cu numere de Cehia. Pentru orice eventualitate ia-ti un kit de retus pe culoarea ta, sa il ai la indemana (indicat ar fi pe original) si sa fii pregatit sufleteste ca de aparut vor aparea mai repede / usor decat cu rotile in configuratia standard. Ajuta un pic faptul ca nu mergi prin RO cu ea, patria pietrisului .
    Apropo de ploaie si alte tari decat RO, am mers 2 zile pe ploaie prin zona Salzburg-ului, drumuri mici, localitati dar si autostrazi. Masina arata impecabil, de parca tocmai fusese spalata, inclusiv jantele din spate (care in RO se umplu de nisip dupa 20 km de mers pe ploaie).

    Comment


    • #17
      Din poze, eu zic ca 99% iti vor atinge pe fata la compresia maxima a amortizorului (o groapa de exemplu).
      '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

      Comment


      • #18
        Originally posted by Xander View Post
        Din poze, eu zic ca 99% iti vor atinge pe fata la compresia maxima a amortizorului (o groapa de exemplu).
        Am mers mult cu ea și de fiecare data am verificat pneurile și aripa sa vad daca sunt urme de cauciuc. Nu atinge, in poze nu se vede atât de clar.

        Comment


        • #19
          Originally posted by closchkutza View Post
          Si in Austria am vazut doar 2 civic-uri X, unul fiind cu numere de Cehia. Pentru orice eventualitate ia-ti un kit de retus pe culoarea ta, sa il ai la indemana (indicat ar fi pe original) si sa fii pregatit sufleteste ca de aparut vor aparea mai repede / usor decat cu rotile in configuratia standard. Ajuta un pic faptul ca nu mergi prin RO cu ea, patria pietrisului .
          Apropo de ploaie si alte tari decat RO, am mers 2 zile pe ploaie prin zona Salzburg-ului, drumuri mici, localitati dar si autostrazi. Masina arata impecabil, de parca tocmai fusese spalata, inclusiv jantele din spate (care in RO se umplu de nisip dupa 20 km de mers pe ploaie).
          De unde as putea lua un asemenea kit?

          De asemenea, am văzut pe mai multe thread-uri de Civic că materialul textil de pe cotiera și mânerul ușii se uzează. Pe langa faptul că dupa doua zile de condus și 2300km aveam cotul de la mana mâna stângă iritat de la materialul aspru, am observat că deja se tocește pe cotiera de pe ușă.

          E normal sa se uzeze atât de repede? Îmi pun problema sa îl înlocuiesc cu piele, dar trebuie sa vad unde pentru că nu vreau sa fac vreun kitsch care sa arate cheap si improvizat.

          Comment


          • #20
            Se poate luat de la reprezentanta sau de la diverse magazine online. Eu l-am luat de aici: https://www.colinauto.ro/vopsea-retu...ers%5Bhonda%5D .
            Despre cotiere sunt mai multe variante:
            - cumparat reperele originale dar de la echiparea cu “piele” si inlocuit (asta am zis ca voi face eu cand se vor uza).
            - gasit pe cineva care lucreaza cu piele si imbracat reperele curente (vor trebui demontate de pe masina si scoasa tapiseria textila);
            - cumparat “huse” chinezesti de “imitatie de piele” de de pe ebay / amazon si incercat un DIY;

            La mine momentan arata ca noi insa le curat destul de des cu o microfibra umeda.
            closchkutza
            Senior Member
            Last edited by closchkutza; 29-05-19, 16:19.

            Comment


            • #21
              Update:

              De cand am adus masina in Olanda nu am mai umblat prea mult. Am facut un drum Rotterdam-Amsterdam si Rotterdam-Utrecht, si un minim de umblat in oras doar cand ploua tare. E foarte placut sa conduci intr-un oras in care traficul este in sfera normalitatii, masina imi ia in medie in oras 7.5l/100km...

              Urmeaza sa facem drumul de intoarcere catre Romania cu opriri pe drumul romantic in Germania (Wurzburg, Rothenburg, Fussen, Neuwschwanshtein (sper ca am scris corect), la Praga si apoi Viena, Oradea, Cluj, un ocol mic prin Maramures si dupa linia ultima Cluj-Alba Iulia-Bucuresti. Abia astept.

              Cred ca masina asta o sa fie foarte fericita avand in vedere ca aproape intreaga ei durata de viata in mainile mele eu voi fi la Rotterdam, deci va merge aproape in mod exclusiv la drum lung. Bucuria e si de partea mea, ca pe fiecare drum masina asta ma rasfata.

              Am vazut ca la Civic X este cam widely known ca infotainment-ul este submediocru. Eu recunosc ca nu prea am treaba cu infotainment-ul pentru ca aproape oricand ma urc in masina cuplez telefonul. Am un cablu bun, trecut prin spatiul (foarte practic) dedicat cablurilor, si e foarte usor de pus telefonul. Android Auto este super responsive si realmente merge foarte ok. Intrebarea mea este urmatoarea: cand ai AA sau Apple Carplay, adica comanda vocala, Google Maps, Waze, de ce te-ai mai obosi sa folosesti navigatia masinii? Niciodata navigatia unei masini nu va fi mai buna decat aplicatiile astea, deci eu nu pot sa inteleg.

              Acum cat despre micile 'aditii' care imi fac cu ochiul: Eu nu sunt interesant sa cresc puterea masinii. Nu simt ca sunt un sofer indeajuns de experimentat ca sa apreciez cativa cai putere in plus. Cu toate astea, sunt interesat sa investesc in masina asta daca investitiile vor face experienta de a conduce si mai placuta. Deci vreau sa investesc in partea 'senzoriala' a masinii.

              Ma bate gandul la vara sa fac urmatoarele:

              -Acuity Fully Adjustable short-shifter: am tot cititt despre el si pare ca face experienta de schimbare a vitezei perfecta. Nefiind o improvizatie adaugata la sistemul stoc (aka short shifter), nu ar trebui sa aiba nici problemele asociate cu clicking-ul. Am inteles ca solicita putin mai mult cablurile de transmisie, dar impactul nu ar trebui sa fie problematic.
              -Vreau sa tapitez cotierele de pe usi si cea centrala impreuna cu panourile de pe usi cu alcantara si cusaturi rosii. Am vazut poza asta si m-a inspirat. Conform pozei, vreau sa incerc sa imbrac si acele doua brate de plastic in alcantara cu rosu. In poza este un Civic SI. I-am contactat pe cei de la pieleauto.ro care par foarte profi si mi-au spus ca preturile ar fi urmatoarele: 450 lei cotiera centrala, 250 lei pe cotiera la usi si 250 de lei pe panoul de la usa. Cat despre piesele centrale, au zis ca trebuie sa le vada ca sa stabileasca pretul.
              -Ma bate gandul si la un performance intake cum ar fi cel de la Mishimoto. Aici am dubii. Eu nu il vreau pentru caii putere, stiu ca beneficiile sunt minore. Motivul pentru care il vreau este unul absolut copilaresc, si anume ca sa aud mai bine cum 'respira' masina si sa fac ce e sub capota sa arate si mai bine decat arata deja. Cu toate astea, am inteles ca treaba cu filtrele pe ulei e mai complicata, trebuie intretinute cu atentie si daca nu sunt intretinute cum trebuie riscurile au implicatii majore asupra motorului (praf sau ulei de filtru intra unde nu ar trebui). Evident ca nu vreau sa risc masinuta pentru aceste placeri 'meschine'.
              -As vrea sa pun cele doua LED-uri rosii care vin pe marginea consolei centrale pentru lumina ambientala, cele oficiale Honda. Problema este ca, evident ca la orice accesorii oficiale, sunt destul de piperate (200euro). Le are cineva pe masina? As fi curios sa vad cum arata. Daca aveti voi alte recomandari de lumini ambientale care sa nu fie kitsch sunt deschis si chiar as aprecia!

              Am facut si prima modificare majora masinii. Fiti pregatiti ca e majora: am schimbat nuca de la schimbator. In Olanda exista o bucatica de rai numita All4Honda, un magazin cu piese aftermarket dedicat noua. Am fost sa vizitez si nu am putut pleca cu mana goala, mai ales ca a costat 30 de euro. E Bloxx, e de buna calitate si se simte foarte placut in mana. Problema mai mare este ca, fiind un spirit prudent, am cumparat si o manusa/husa speciala pentru nuca, sa nu raman tatuat pe palma vara, si a trebuit sa ii explic iubitei aceasta serie de decizii cu scopul de a convinge ca mai am doua-trei tigle pe casa.

              Multumesc mult pentru raspunsurile si ajutorul acordat pana acum.

              Comment


              • #22
                Interesant arata si parasolarul , de unde asa ceva ?

                Comment


                • #23
                  Legat de nuca, nu trebuia sa ii iei husa ci ca procedezi Type R style, cu soseta flausata , that’s the proper way to do it!
                  Alcantara arata fain insa vezi ca si aia e un mic cosmal dpdv intretinere in zonele de contact, altfel se face urara foarte repede.
                  Ca sa mearga toate impreuna trebuie sa schimbi si mansonul de la schimbator, nu prea merge sa-l lasi pe asta. Eu as lasa bratele de la consola gri insa, daca vor fi rosii parca sunt prea tipatoare.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by closchkutza View Post
                    Legat de nuca, nu trebuia sa ii iei husa ci ca procedezi Type R style, cu soseta flausata , that’s the proper way to do it!
                    Alcantara arata fain insa vezi ca si aia e un mic cosmal dpdv intretinere in zonele de contact, altfel se face urara foarte repede.
                    Ca sa mearga toate impreuna trebuie sa schimbi si mansonul de la schimbator, nu prea merge sa-l lasi pe asta. Eu as lasa bratele de la consola gri insa, daca vor fi rosii parca sunt prea tipatoare.
                    Mersi de sfat! Nu fac nimic roșu, doar cusăturile roșii. La alea te refereai sa le las gri?

                    Cu manșonul de la schimbător am avut o experiență distractiva. Când am luat nuca am cumpărat si un manșon care teoretic ar fi trebuit să fie compatibil. Am demontat consola schimbătorului (treabă de 3 minute), am adus-o in apartament și hai la treabă sa o desfac și să pun manșonul nou. Pe langa faptul că e treabă grea cu scosul manșonului stock, ăla nou de piele nu avea cum să intre nici în ruptul capului. L-am decupat, am lucrat la el, nimic.

                    Concluzia e următoarea: la cum este făcută prinderea, ai două opțiuni:
                    -ori găsești pe cineva foarte bun care e capabil sa ți-l facă custom de la zero, dar trebuie sa fie dintr-un material extrem de subțire, mult mai subțire decât este pielea in general (manșonul nostru nu e de piele, e un textil defapt care se vede pe interior).
                    -ori comanzi unul original de pe SI sau TypeR, care au cusături roșii și sunt sigur compatibile.


                    ​​​​​​Trebuie sa schimb și inelul de la manson pentru că nu sta fix pe nucă și bate când schimbi, ceea ce e absolut sâcâitor.

                    Comment


                    • #25
                      Cusaturile le poti face rosii fara probleme. Eu ma intelesesem ca vrei sa imbraci elementele de pe consola in alcantara rosie.
                      Pentru inelul de la schimbator, multi il schimba dupa ce schimba nuca pentru ca cel original merge ok doar cu nuca originala. Fain este kitul de inel adaptor de la Acuity, ar trebui sa nu mai ai treaba cu nici un tip de nuca apoi.
                      Legat de iluminarea de pe consola centrala si eu ma gandeam la ea insa am renuntat din motive de costuri si nici nu-mi suradea sa desfac jumate de interior pentru asta.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by closchkutza View Post
                        Cusaturile le poti face rosii fara probleme. Eu ma intelesesem ca vrei sa imbraci elementele de pe consola in alcantara rosie.
                        Pentru inelul de la schimbator, multi il schimba dupa ce schimba nuca pentru ca cel original merge ok doar cu nuca originala. Fain este kitul de inel adaptor de la Acuity, ar trebui sa nu mai ai treaba cu nici un tip de nuca apoi.
                        Legat de iluminarea de pe consola centrala si eu ma gandeam la ea insa am renuntat din motive de costuri si nici nu-mi suradea sa desfac jumate de interior pentru asta.
                        Nu, o sa pun numai alcantara neagra. Mie personal nu îmi place ce a făcut tipul din poza cu mănușă e la schimbător. Ma gândesc că dacă oricum desfac mașină că sa pun shifter-ul acuity as putea pune și led-urile. Nu am studiat procesul de montare, deci bănuiesc că nu implica nimic extra fata de ce se scoate pentru shifter. Eu din cate înțelesesem inelul de la Acuity e overpriced. Nu am studiat însă. Acum daca dau 400e pe schimbător, nu o sa mor din inel.

                        Mersi mult pentru sfaturi!

                        Comment


                        • #27
                          Salutare dragilor! Uite că înspăimântător de repede am atins pragul de 10k, am primit prima notificare că trebuie să o duc la revizie in următoarele 30 de zile și mi-am format o părere mai clară legata de aceasta mașină.

                          La început de iulie am făcut un roadtrip substanțial cu mașina. Am plecat de la Rotterdam, traversat Germania pe ceea ce se numește Drumul Romantic Bavarez. Am condus din sud de tot de la granița cu Austria, unde e Neuschweinstein către Praga, iar din Praga către Karlovy Vary. De acolo am mers înapoi prin Germania către Viena, apoi Oradea, apoi Cluj cu un mic ocol prin dealurile Maramuresene și Sapanta că în final să ne întoarcem triumfanti la Bucuresti pe minunatele viraje Transfagarasene. In total odo mi-a spus că am făcut 4000km in 9 zile.

                          TRAVERSAND EUROPA

                          Mașina s-au comportat exemplar. Pe Autobahn la 160 îmi bea cam 6.8, la 180 se duce spre 7.8, iar la un cruise echilibrat de o zi pe autostrada intre 130 și 180 scoate cam 6.5 in medie. Pe drumurile virajate este totul în funcție de cum o conduc. Daca e drumul frumos stam și noi in viteze mici și o ținem turata, iar consumul se duce usor spre un 6-7, daca e drumul meh, nu ardem degeaba așa că o țin cu ponderare undeva in zona 5-5.5.

                          Hondasense face drumurile lungi semnificativ mai ușoare și mai puțin obositoare, îmi place la nebunie. Una peste alta mașina este, in mod neașteptat, un cruiser exceptional, confortabil, ușor de condus, placut si silențios le viteze mari, atunci când ai nevoie sa fie.

                          Apoi când intri pe un drum ce necesita pasiune, mașina singura devine altă mâncare de peste. Fără să aibă vreun mod sport, Race sau Race +, parca se transforma. Sta pe viraje impecabil cu zero roliu, tracțiunea fata parca musca din asfalt la ieșirea din curbe, direcția este precisa iar treptele sunt excepțional etajate. Pe mine m-a ținut cu zâmbetul pe buze constant.

                          PUNCTE NEGATIVE

                          Cu 10 000km, incepi sa descoperi si niste mici bube. Simt că în ușă stânga exista un greieraș care iese la cantat cand sunt cântece cu bass-ul tare (bass-ul nefiind dat pe volum mare, ținut în setarea stock), sau când mergem pe suprafețe ca piatra cubica. Am descoperit că nu ai cum sa mergi cu geamurile deschise pe aceste suprafețe de asemenea, că troncane și iese o orchestră de greieri.

                          Am avut oportunitatea sa conduc o MX-5 trei zile. După ce am condus-o am înțeles compromisurile pe care le-a făcut Honda cu modelele non-TypeR. Evident că nu am sa vin sa compar mere cu pere, mașina este totuși foarte confortabila. Cu toate astea, ambreiajul de la Civic este mult prea moale și lung. Abia acum după 10k pot sa bag in mod consistent a doua fara sa bruschez măcar puțin mașina. Nu am mai pățit asta la alte mașini.

                          După ce am condus MX-5-ul am mai descoperit și că schimbătorul de la Honda, indiferent cat de scurt e el, este mult prea moale. Am condus și un Leon FR care are un schimbător mult mai lung, dar care este ferm. La Honda când ești în viteză poți încă sa împingi in el de parcă e fixată tija in unt. Este păcat că nu l-au putut aduce mai aproape de experiență TypeR.

                          Există și bune, după ce am condus Mazda am realizat cat de reușit este volanul Civic-ului. Este gros, sta bine in mana și suporții pentru degetele mari sunt bine plasați. Este cel mai confortabil volan pe care l-am condus vreodată. Mazda avea un volan subțire și mare, nepotrivit pentru kart-ul ăla de mașina.

                          UPGRADES

                          Bugetul a fost totuși mai constrângător decât mă așteptam, așa că vara asta m-am rezumat la a cumpăra schimbătorul Acuity ajustabil. Vara viitoare voi face treabă cu alcantara daca voi fi sănătos și bine dispus. La LED-uri am renunțat la recomandarea lui COSCHKUTZA. Sunt într-adevăr aberant de scumpe la dealership.

                          Shifter-ul a ajuns, este modulul complet, ajustabil după nevoi. Am decis sa merg cu el și nu cu kit-urile de upgrade pentru că vreau sa am short-shifter, dar nu vreau sa rup cablurile cutiei. Dacă puneam short shifter-ul la schimbătorul stoc, cablul ieșea prin suportul schimbătorului strâmb, avea un unghi de lucru nefiresc și de aia putea cauza uzura accelerata. Daca iau tot modulul, atunci știu ca este gândit să poarte cablul la un unghi corect.

                          Vreau sa scap de feeling-ul de plastic, de împins în gelatina, de jocul schimbătorului când este deja băgat în viteză. Fiind făcut în întregime de metal mă aștept să fie exact ceea ce îmi doresc.

                          Pentru cei interesați, Russell de la Acuity mi-a recomandat sa nu comand din America unde sunt taxe vamale și transport scump, ci sa le iau de la dealerii lor autorizați din Anglia. Așa am și făcut și experiență a fost ok. Cu toate astea, sper sa se justifice investiția ca ne-am ridicat la un minunat 630 de euro, asta incluzând și piperatul inel pentru nuca de schimbător.

                          Am zis că dacă o fac, o fac bine de la bun început. Sper sa nu regret.

                          Momentan nu pot monta schimbătorul că a venit cat eu sunt inca plecat in Grecia. Voiam să îl monteze singur, dar nu știu de unde sa împrumut o cheie dinamometrica. Treaba nu e grea deloc. Luni voi face programare in service sa îl monteze ei. Voi reveni cu detalii după.

                          Voi unde mi-ați recomanda sa fac treaba?

                          Mai am o întrebare: cat de des ar trebui să mă aștept să o duc la revizii? Am văzut pe forum că prima revizie vine intre 6000 și 10000km. La mine a venit mai tarziu că am doar cam 400 din cei 10k făcuți în oraș. Anul asta tot la fel va fi, drum înapoi la Rotterdam, umblat prin Belgia și Olanda in week-end-uri și aproape 0 oraș. Să aștept la 20k următorul service sau va fi ceva normal, că de exemplu 25000?

                          E cam devreme din 10 in 10 zic eu, și nu e nici macar aproape de 6 din 6 cum am văzut pe forum.

                          Vă mulțumesc pentru sfaturile acordate si sper sa găsiți interesantă și informativă postarea aceasta lunga...

                          Comment


                          • #28
                            In legatura cu schimbatorul (nu stiu exact ce ai inclus in kitul comandat) insa un alt arc + bucse prindere metalice or sa-ti rezolve nemultumirea si o sa faca schimbatorul mai rigid. Daca vrei sa fii mai aproape de TypeR in ceea ce priveste cursa, poti cumpara ansamblul schimbator de TypeR care iti va scurta cursa cam cu 30% fara a stresa insa cablul (este bolt-on pe masinile noastre si in US cel putin nu era scump, nush cum e in EU). Dpdv cursa vei fi la nivelul TypeR-ului si din punct de vedere a cat de strans / rigida se va simti schimbatorul vei fi tot pe acolo sau un pic peste.

                            Legat de revizie, poti sa te astepti la minim 10.000km, functie de cum o conduci, probabil pe la ~12.000. La mine am observat ca dupa prima revizie a scazut mai incet "autonomia", am facut schimbul dupa vreo 8000km de la prima revizie insa mai aveam 130 zile pana la revizie, conform bordului (aveam de mers vreo 4000km prin EU si voiam sa ma bucur de masina, nu sa stau cu gandul la revizii si alte alea). Deci teoretic puteam sa ma duc spre 12.000km cu ea.

                            Comment


                            • #29
                              Deja a venit schimbătorul Acuity, adica acum nu mai pot să mă razgandesc. Mie ăla mi s-au părut cel mai atractiv pachet, de aia am mers pe el. Mă atrage și faptul că îl pot ajusta așa cum vreau eu...

                              Comment


                              • #30
                                Da te rog un link cu ce ai achizitionat ca nu mi-i clar

                                Comment

                                Working...
                                X