yobit yobit.net hitbtc digifinex fal baktır
CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White - Hondafan

CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White

    Bine v-am gasit!

    "Aventura" Honda a inceput prin luna Aprilie a acestui an. Desi modelul de generatia a-10-a a Civicului mi-a placut din momentul in care a aparut, pana atunci am fost reticent in a merge la un test-drive, considerand ca masina nu se pliaza 100% pe ceea ce ce-mi trebuie mie in fapt. Reticenta venea din faptul ca obisnuiesc sa fac drumuri lungi si implicit aveam nevoie de o masina cu un nivel de zgomot interior scazut.
    In acelasi timp, la momentul respectiv cautam deja de mai mult de jumatate de an o masina care sa inlocuiasca vechea masina, un Avensis 1.8vvt-i din 2008, masina care desi ajunsese aproape de 200.000 km se incapatana sa nu cauzeze nici o problema (nah, comportament de janponeza) ma facea sa-mi doresc ceva cu picioare mai lungi, mai nervoas si un pic mai sportiv. Greu de gasit in ograda japoneza, Toyota parca si-a jurat sa faca doar masini de pensionari / ecologisti, Lexus forta putin bugetul si trebuia sa ma duc in Germania sa-l iau nou de acolo (tot acolo trebuia sa ma duc si pentru test-drive, IS200t nefiind disponibil in RO), Nissan - canci, Mitsu a ramas acorat in trecut. Mai ramaneau Mazda 6 care imi placea insa nu eram intru totul convis si asteptam poate-poate aduc motorul ala de 2.5 Turbo si in EU si Honda, cu Civic, care ma atragea mai tare decat Mazda 6.
    De germane nu prea vreau sa aud, Ford am deja unul in batatura (masina sotiei) si nu-mi mai trebuie al doilea..deci asta imi limita destul de tare optiunile posibile si trebuie mentionat ca in principiu voiam sa raman in clasa (medie) insa la un pret care sa nu depaseasca 35.000 EUR, pe cat posibil. Eh, Civicul nu era el in clasa medie insa e intre clase din punctul meu de vedere si cel putin pe hartie diferentele nu pareau atat de mari.

    Asadar, prin Aprilie, manat de curiozitate (alimentata de review-urile pozitive de prin presa de specialitate) intr-o frumoasa dimineata de Sambata ma prezint frumusel la Honda Nord sa testez un Civic hatch, cutie manuala (Hatch-ul imi place mai mult dpdv design decat Sedanul). Odata ajuns acolo ma intampina dealerul cu un Sedan Automat..zic hai ca a inceput bine toata treaba. Ca sa nu mai intru in detalii, e suficient sa spun ca dupa un test drive de 45 minute (fara reprezentant Honda in masina, lucru pe care l-am apreciat), la 2 zile distanta, Luni, am fost si am dat avansul pentru "Pokemon", titularul acestui topic.

    Cu vreo 2-3 saptamani mai devreme decat termenul dat de reprezentanta, pe 8 Mai a fost ziua cea mare in care am ridicat Civicul de la
    Honda Nord. Jos palaria pentru dealer pe partea de servicii comerciale, nu am nimic sa le reprosez, s-au miscat repede si bine.

    Cu o zi inainte de livrare, aflasem ca masina a ajunsese in weekend la Pitesti si ca urma sa plece Luni / Marti spre Bucuresti. Neputand sa rezist tentatiei, Luni seara in drum spre casa am trecut pe la dealer si am vazut-o in curte, ajunsese la inchiderea programului . Paznicul a fost dragut si m-a lasat sa petrec vreo 5 minute pe langa ea si sa-i fac o poza, prima poza pe care o veti vedea mai jos.
    A doua zi la ora 9 ii "fugaream" pe cei de la Honda sa-mi faca factura ca s-o pot achita pana in pranz, sa le intre banii in cont in aceeasi zi si s-o pot lua acasa.


    La acest moment masina se apropie de 7000km rulati si pot spune ca este absolut delicioasa. Nu numai ca nu regret pasul facut insa ma felicit de fiecare data ca am mers pe varianta asta in detrimentul altora mai scumpe / complicat de pus in practica. Nu numai ca dpdv buget a fost o alegere excelenta, raportat la suma maxima pe care eram dispus sa o pun la bataie insa este o placere sa o conduc si sunt inca in faza aia in care abia astept un motiv de drum. Practic bifeaza toata casutele pe care le aveam eu pe lista + inca cateva la care nu ma gandisem .

    Singurul regret pe care il am referitor la ea este ca nu sunt disponibile in EU scaunele care vin in US pe varianta SI. Dpdv condus sportiv este singura veriga slaba in opinia mea, masina sta pe drum ca pe sine insa e putin ciudat sa te tot misti in scaun pentru a te re-aseza dupa un viraj. Da, sunt confortabile (pentru constitutia mea, 1.78, 64kg) insa suportu lateral este destul de micut pentru o masina care are o asemenea tinuta de drum.
    Altfel, nu am avut inca nici o problema de vreun fel (electronica / greieri sau alte asemenea), isi vede de treaba ei tacticoasa, ca o japoneza ce este .

    Ca si accesorizari, n-am facut mare lucru pana acum, doar cumparat un set de protectii de praguri de pe amazon (le voiam initial pe cele OEM luminate insa cand am vazut cat e de desfacut la interior pentru montat am zis ca mai bine pas) si o tavita de portbagaj de la Rimi.
    Urmeaza lunile viitoare un al doilea set de jante (pentru a avea un set de vara si unul de iarna) si aici m-am oprit la Enkei TD5 (pe specificatiile celor OEM, tot Enkei) care vor trebui aduse in US pentru ca aici nu se comercializeaza. Momentan nu sunt hotarat care vor fi de iarna si care de vara, sa ajunga si cel de-al doilea set si ma mai gandesc eu .

    Cateva poze facute de-a lungul timpului petrecut impreuna cu pokemonul:
    Click image for larger version

Name:	07219004-693D-4098-8F8C-43D3ADBD950B-2.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	731113

    Click image for larger version

Name:	5ED7FE06-B4F0-493E-891D-4F49550880DF.jpg
Views:	1
Size:	78.8 KB
ID:	731114Click image for larger version

Name:	678E941A-7D78-4AFF-85F1-A03999322154.jpg
Views:	1
Size:	62.5 KB
ID:	731115Click image for larger version

Name:	3086D8FE-EB5E-461E-BCE3-DE32D59123A6.jpg
Views:	1
Size:	88.1 KB
ID:	731116Click image for larger version

Name:	56D258E2-6581-405B-AC7A-C006465BA408.jpg
Views:	1
Size:	70.4 KB
ID:	731117

    Protectiile de praguri luate de pe Amazon:

    Click image for larger version

Name:	A2ADA93C-1C39-47AF-A943-F3273B693BD7.jpg
Views:	1
Size:	48.7 KB
ID:	731118Click image for larger version

Name:	DA492460-D450-46B9-8981-35C3C61886B4.jpg
Views:	1
Size:	53.4 KB
ID:	731119

    Cateva poze cu interiorul:

    Click image for larger version

Name:	IMG_1846-2.jpg
Views:	1
Size:	53.4 KB
ID:	731120Click image for larger version

Name:	IMG_1847-2.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	731121Click image for larger version

Name:	IMG_1844-2.jpg
Views:	2
Size:	30.7 KB
ID:	731122

    Cateva mai..tehnice ( ):

    Click image for larger version

Name:	IMG_1864-2.jpg
Views:	1
Size:	85.7 KB
ID:	731123Click image for larger version

Name:	IMG_1874-2.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	731124
    Last edited by closchkutza; 13-08-18, 19:40.

  • arado
    replied
    Originally posted by closchkutza View Post
    - dupa terminarea operatiunii si mutarea masinii in locul unde urma sa ramana pana a doua zi am plecat spre casa. 30 minute mai tarziu am revenit (impreuna cu persoana de la receptie) pentru ca uitasem ceva in masina. Nu mica mi-a fost mirarea cand odata intrat in atelier l-am gasit pe unul din angajati stand atarnat ca la bar de eleronul spate, inclusiv cu doza de suc pe eleron (exact ca la bar, era pauza de masa si omu' vorbea la telefon). A trebui sa-l trag efectiv de haina ca sa-l ridic de pe masina, omu' era filipinez sau ceva, vorbea la telefon si nici ca-i pasa de prezenta mea acolo. Evident, am plecat plin de spume si toata multumirea mea ca operatiunea mersese bine s-a dus naibii.
    - a doua zi dimineata ma prezint la prima ora sa iau "odorul" acasa. Il gasesc in curte, cu geamul partial deschis (cum statuse si service, ca sa nu se faca presiune cand e inchisa usa) si cheia inauntru. Oricine se putea urca in masina si sa plece direct, doar apasa un buton si dus era.
    - inspectez rapid masina si ajung in spatele ei. Evident ca nu putea fi de bine...desi spusesem in repetate randuri atat celui de la receptie cat si sefului de la tinichigerie ca nu vreau sa fie spalata, stearsa sau chiar atinsa masina dupa finalizarea operatiunii pentru care era la ei, eleronul spate fusese sters de praf temeinic (se vedea praful adunat pe muchia lui si nici o urma pe partea superioara). Evident, este zgariat de la un cap la altul, pentru cine nu stie, eleronul este gloss-black si se zgarie si daca te uiti mai atent la el, d-apoi daca stergi praful de el cu carpa, maneca sau ce or fi folosit ei. I-am explicat omuletului de la receptie si acesta neintelegand de faptul substratul problemei s-a oferit rapid sa faca ei polish.
    A trebuit sa-i explic din nou ca problema nu e vorba de cine face polish (nu ca s-ar face polish asa, pe genunchi unei suprafete delicate, dar trecem peste amanunte) ci faptul ca nu pot sa am incredere ca vin la ei cu o problema si nu plec cu alta sau ca daca nu-i pazesc n-am facut nimic si pot sa ma astept la orice, chiar daca ii rog in repetate randuri sa nu faca ceva.

    In concluzie, nota 9.5 pentru executia operatiei in sine, nota 3 pentru cum au reusit sa predea inapoi o masina pe care doar trebuiau sa o gazduiasca intr-un colt de hala. Media, 6 si'un pic, se incadreaza perfect in mediocritatea care ne defineste ca natie.

    Pentru cine intereseaza, factura totala a fost de 3000 Ron (geam + manopera).
    Desi au CNP-uri diferite, e plina tara de acelasi Dorel

    Leave a comment:


  • iulianm
    replied
    Originally posted by closchkutza View Post
    La prima revizie, mecanicul se agatase de tapiseria plafonului in zona trapei ca sa arate nu stiu cui de pe acolo cum statea unul cand conducea si care venise sa reclame probleme cu tapiseria in cauza. Pe bune??
    Cand am fost sa schimb Civicul pe GTI, in showroom vroia sa-mi arate agentul cat de superior e construit GTI-ul si a facut in felul urmator: deschis portiera de la sofer si suit pe ea: "German built quality".
    Eu personal am avut patanii mai mari cu service-urile prin Irlanda si SUA decat in Romania si aveam incredere mai mare in ce faceau mecanicii romani decat mexicanii de pe aici.

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Exact, daca nu-ti pasa de masina pe multi nu te deranjeaza insa daca esti “pasionat” (sau, vorba sotiei, ai OCD-ul cat casa) e greu rau de tot cu astia. Parca nu au respect absolut de loc fata de bunul altuia. I-am zis celui de la receptie, zic daca am vreo buba ceva si tre’ sa las masina la voi, ce fac, stau cu voi aici toata ziua? La prima revizie, mecanicul se agatase de tapiseria plafonului in zona trapei ca sa arate nu stiu cui de pe acolo cum statea unul cand conducea si care venise sa reclame probleme cu tapiseria in cauza. Pe bune??
    Partea proasta este ca nici nu ai unde sa te duci, nu ma deranjeaza sa platesc oricat insa sa am parte de o atitudine cu adevarat profesionista (sau ceea ce imi inchipui eu a fi atitudine profesionista si care nu bate cu ceea ce vad). Partea buna insa a fost ca schimbarea geamului a fost facuta asa cum as fi facut-o si eu, cu rabdare, metodic.

    Leave a comment:


  • aalex691
    replied
    Te invidiez felicitari si sa o tina tot asa, fara probleme.
    si eu cand am lasat la Asko masina afara in asteptarea reviziei m am trezit cu doi “Dorei” de la tinichigerie stergand cu mana partea laterala stanga a spoilerului spate sa vada ei daca le-a iesit la culoare o piesa ce abia o vopsisera. Asta in conditiile in care masina mea era plina de praf si noroi, intrucat ma prinsese ploaia pe drum.... trebuie sa fii cu ochii pe ei mereu...

    Leave a comment:


  • BBR91
    replied
    Trist ca se petrec astfel de lucruri in reprezentantele in care ei au pretentia de la noi sa avem incredere ca sunt profesionisti. Daca te consoleaza cu ceva, asa este peste tot, in multe reprezentante de la toate marcile in Romania.

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Odo: ~30.700 km. In continuare, zero probleme.

    Ramasesem dator cu un mic update.
    Conform cu cele prezentate anterior, la jumatatea lui Octombrie am avut programare pentru schimbarea parbrizului la Honda Nord.
    M-am prezentat frumusel cu masina la prima ora si am asistat la toata operatiunea care a durat ~2.5h.
    Partile bune:
    - persoana care s-a ocupat de lucrare mi s-a parut foarte profi si a lucrat cu atentie. Nu au fost afectate in nici un fel zonele din jurul parbrizului, mai mult, chiar si zona de sub parbriz a ramas cu vopseaua intacta dupa curatarea masticului ramas pe caroserie (rama pe care sta parbrizul este vopsita in aceeasi culoare cu masina peste care vine un chenar vopsit in negru pe zona unde vine masticul).
    - dupa curatarea si degresarea ramei parbrizului si a parbrizului (evident, cel vechi fusese deja scos de pe masina) a fost aplicat pe ambele suprafete o solutie pe baza de cauciuc natural (care inlesneste aderenta adezivului la cele 2 suprafete) si cat s-a asteptat uscarea acestuia s-au montat pe parbrizul nou senzorii, camera si ce mai e in cutia cu maimute din partea superioara a parbrizului (suportul acestora vine odata cu parbrizul nou, lipita deja de geam, doar se aseaza fiecare subansamblu in locul lui si se fixeaza acolo). Oglinga retrovizoare nu este lipita de parbriz ci vine tot prinsa de suportul mai sus mentionat).
    - parbrizul nou a fost asezat aproape perfect din prima incercare (cu ~4mm mai jos decat cel vechi) insa repozitionat imediat dupa la cererea mea, astfel incat acum este 99% perfect (tot e cu 1mm mai jos insa e ok). Persoana care s-a ocupat de lucrare m-a invitat in repetate randuri sa spun daca ceva nu mi se pare ok pentru a remedia pe loc.
    - nu am greieri in masina dupa operatiune, singura "dauna" fiind zona piano black de pe volan care (desi protejata de husa aplicata peste volan) prezinta zgarieturi (probabil s-a frecat cu pieptul de ea cel care era in interior la operatia de taiere a masticului ce tinea parbrizul vechi (care necesita ceva forta). O sa incerc sa ii fac polish, daca nu merge..va trebui s-o schimb.
    - masina a ramas la ei pana a doua zi dimineata, cazata la interior intr-un colt de atelier, pentru a se intari adezivul.
    - persoana care a realizat operatia a purtat tot timpul manusi din latex.
    - per total, nota 9.5 celui care a realizat operatia. Sa zicem ca de 10 este robotul din fabrica.

    Partile mai putin bune :
    - dupa terminarea operatiunii si mutarea masinii in locul unde urma sa ramana pana a doua zi am plecat spre casa. 30 minute mai tarziu am revenit (impreuna cu persoana de la receptie) pentru ca uitasem ceva in masina. Nu mica mi-a fost mirarea cand odata intrat in atelier l-am gasit pe unul din angajati stand atarnat ca la bar de eleronul spate, inclusiv cu doza de suc pe eleron (exact ca la bar, era pauza de masa si omu' vorbea la telefon). A trebui sa-l trag efectiv de haina ca sa-l ridic de pe masina, omu' era filipinez sau ceva, vorbea la telefon si nici ca-i pasa de prezenta mea acolo. Evident, am plecat plin de spume si toata multumirea mea ca operatiunea mersese bine s-a dus naibii.
    - a doua zi dimineata ma prezint la prima ora sa iau "odorul" acasa. Il gasesc in curte, cu geamul partial deschis (cum statuse si service, ca sa nu se faca presiune cand e inchisa usa) si cheia inauntru. Oricine se putea urca in masina si sa plece direct, doar apasa un buton si dus era.
    - inspectez rapid masina si ajung in spatele ei. Evident ca nu putea fi de bine...desi spusesem in repetate randuri atat celui de la receptie cat si sefului de la tinichigerie ca nu vreau sa fie spalata, stearsa sau chiar atinsa masina dupa finalizarea operatiunii pentru care era la ei, eleronul spate fusese sters de praf temeinic (se vedea praful adunat pe muchia lui si nici o urma pe partea superioara). Evident, este zgariat de la un cap la altul, pentru cine nu stie, eleronul este gloss-black si se zgarie si daca te uiti mai atent la el, d-apoi daca stergi praful de el cu carpa, maneca sau ce or fi folosit ei. I-am explicat omuletului de la receptie si acesta neintelegand de faptul substratul problemei s-a oferit rapid sa faca ei polish.
    A trebuit sa-i explic din nou ca problema nu e vorba de cine face polish (nu ca s-ar face polish asa, pe genunchi unei suprafete delicate, dar trecem peste amanunte) ci faptul ca nu pot sa am incredere ca vin la ei cu o problema si nu plec cu alta sau ca daca nu-i pazesc n-am facut nimic si pot sa ma astept la orice, chiar daca ii rog in repetate randuri sa nu faca ceva.

    In concluzie, nota 9.5 pentru executia operatiei in sine, nota 3 pentru cum au reusit sa predea inapoi o masina pe care doar trebuiau sa o gazduiasca intr-un colt de hala. Media, 6 si'un pic, se incadreaza perfect in mediocritatea care ne defineste ca natie.

    Pentru cine intereseaza, factura totala a fost de 3000 Ron (geam + manopera).
    Last edited by closchkutza; 10-11-19, 10:10.

    Leave a comment:


  • postman
    replied
    Originally posted by BBR91 View Post
    Se demonteaza oglinda si blocul de senzori si apoi cu o sarma se taie adezivul din jurul parbrizului. Se curata adezivul vechi, se pune unul nou, se pune parbrizul nou la loc, se monteaza senzorii si se lasa masina nemiscata cateva ore. Apoi masina poate fi folosita dar nu spalata vreo 24 de ore. Am schimbat un parbriz la masina veche, ce e drept nu avea niciun senzor nimic, si a durat 15 min toata operatiunea. Singura potentiala problema este sa zdrangane plasticele de la blocul de senzori, altceva nu vad ce s-ar putea intampla.
    este posibil sa trebuiasca si o calibrare a senzorilor de lumina.

    am schimbat parbrizul la CRV (nu e OEM dar este acelasi producator) si High Beam Assistant este cam pe camp de atunci. functioneaza, dar nu in parametri (probabil sticla are alte proprietati). vreau sa ajung sa-i fac calibrarea dar am tot lalait-o.

    chiar sunt curios daca va fi cazul la tine.

    Leave a comment:


  • Legionaru'
    replied
    Foarte important sa se curete bine adezivul vechi. Daca se atinge vopseaua cu snurul metalic sa se dea cu un inhibitor de rugina.
    Poate parea banala operatiunea dar e destul de migaloasa. Daca nu e facuta cum trebuie neplacerile ulterioare sunt destul de suparatoare( apa in habitaclu, rugina aparuta sub chedere).closchkutza , nu te lasa!

    Leave a comment:


  • BBR91
    replied
    Se demonteaza oglinda si blocul de senzori si apoi cu o sarma se taie adezivul din jurul parbrizului. Se curata adezivul vechi, se pune unul nou, se pune parbrizul nou la loc, se monteaza senzorii si se lasa masina nemiscata cateva ore. Apoi masina poate fi folosita dar nu spalata vreo 24 de ore. Am schimbat un parbriz la masina veche, ce e drept nu avea niciun senzor nimic, si a durat 15 min toata operatiunea. Singura potentiala problema este sa zdrangane plasticele de la blocul de senzori, altceva nu vad ce s-ar putea intampla.

    Leave a comment:


  • scarr
    replied
    Ce presupune schimbarea parbrizului?
    Adica ce trebuie demontat, cum se face operatiunea in sine?

    Intreb pentru ca si eu o sa trebuiasca sa il schimb candva si am si eu o retinere fata de operatiunea aceasta...

    Gesendet von meinem SM-G960F mit Tapatalk

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Pentru a evita probleme, timp si nervi ulterior.

    Leave a comment:


  • Raptor21
    replied
    Dar care ar fi problema la faza cu parbrizul? De ce vrei sa asisti la schimbarea lui?

    Leave a comment:


  • closchkutza
    replied
    Updates legate de masina:
    - facut miercuri revizia (ulei + filtre ulei, aer, polen) - 760 lei la Honda Nord. La urmatoarea revizie (~40.000km) probabil o sa schimb si placute fata + spate.
    - pe martea viitoare am programare la schimbat parbrizul, tot la Honda Nord. Le-am zis ca vreau sa asist la operatiune, initial nu au comentat, astazi cand am vorbit la telefon sa convenim data/ora la care sa aduc masina au inceput sa-o dea la intors si sa-mi zica faptul ca nu prea e posibil, ca ma duc ei din cand in cand sa-mi arate una-alta, ca pot sa analizez lucrarea dupa ce e finalizata (de parca mai pot sa vad ce e dedesupt), ca la mecanica se poate asista la reparatii insa la tinichigerie nu, etc.. Pana la urma sper ca l-am lamurit ca nu se poate cum zice el, mai ales ca am un amic care in primavara a asistat la o schimbare de parbriz la ei si atunci nu a fost nici o problema. Va intrebati daca sunt stresat? Ei bine, da, abia astept sa se faca marti sa termin si cu asta odata. Nu ma incanta nici ca trebuie sa ramana masina la ei pana a doua zi insa asta e alta problema (nu e o chestie personala, in general nu-mi place sa las masina la service-uri).

    Leave a comment:


  • BBR91
    replied
    Sa ai parte doar de probleme de genul. M-am intors si eu in tara si merg zilnic cu masina si este o incantare. Doar consumul urban ma intristeaza putin dar e normal si asumat. Eu n-am reusit nici in ziua de azi sa citesc joja la masina asta. Nici nu s-a innegrit uleiul inca ca sa vad ceva.

    Leave a comment:

Working...
X