Legionaru' Nu cred ca este aia problema, aceea nu cauzeaza fum in compartimentul motor si nu se “activeaza” decat la drumuri lungi la viteze de autostrada - am un exemplar in familie, din 2004 (deci perioada cu probleme), aproape 100.000km, nu pisca deloc ulei.
alexme24 Am mai auzit de cazuri in care daca masina a fost servisata in reteaua oficiala, ca la carte, daca apare o problema “catastrofala” la rulaje modeste si care nu ar fi putut sa fie indusa de utilizator, Toyota a fost de acord sa rezolve problema aparuta pe banii lor pentru ca e destul de clar ca a fost problema de fabricatie (viciu ascuns). Asta a fost unul dintre motivele pentru care eu am facut reviziile intotdeauna doar la reprezentanta. De asemenea, ce mai practica Toyota este ca daca se descopera anumite probleme de fabricatie, mareste garantia subansamblului respectiv pentru ca daca acesta pica, sa fie schimbat in garantie. De multe ori, daca masina are istoric de revizii, schimburile se fac si in afara acestei garantii extinse. Exemplu: in perioada 2003-2005, motoarele de 1.8 fost afectate de o problema de proiectare - aveau prea putine gauri de circulare a uleiului pe coroana pistonului. In regimuri sustinute de turatie ridicata, asta ducea la blocarea segmentilor in locasurile lor datorita faptului ca uleiul nu putea circula suficient de repede prin zona respectiva si era supraincalzit. Blocarea segmentilor = consum foarte mare de ulei.
Din 2005 au rezolvat problema pe linia de productie si motoarele fabricate pana atunci au primit 7 ani garantie, de la data achizitiei. Cu toate astea, stiu de cineva caruia i s-a schimbat short-block-ul pe banii Toyota, din cauza problemei asteia, prin 2013-2014, la o masina din 2004.
alexme24 Am mai auzit de cazuri in care daca masina a fost servisata in reteaua oficiala, ca la carte, daca apare o problema “catastrofala” la rulaje modeste si care nu ar fi putut sa fie indusa de utilizator, Toyota a fost de acord sa rezolve problema aparuta pe banii lor pentru ca e destul de clar ca a fost problema de fabricatie (viciu ascuns). Asta a fost unul dintre motivele pentru care eu am facut reviziile intotdeauna doar la reprezentanta. De asemenea, ce mai practica Toyota este ca daca se descopera anumite probleme de fabricatie, mareste garantia subansamblului respectiv pentru ca daca acesta pica, sa fie schimbat in garantie. De multe ori, daca masina are istoric de revizii, schimburile se fac si in afara acestei garantii extinse. Exemplu: in perioada 2003-2005, motoarele de 1.8 fost afectate de o problema de proiectare - aveau prea putine gauri de circulare a uleiului pe coroana pistonului. In regimuri sustinute de turatie ridicata, asta ducea la blocarea segmentilor in locasurile lor datorita faptului ca uleiul nu putea circula suficient de repede prin zona respectiva si era supraincalzit. Blocarea segmentilor = consum foarte mare de ulei.
Din 2005 au rezolvat problema pe linia de productie si motoarele fabricate pana atunci au primit 7 ani garantie, de la data achizitiei. Cu toate astea, stiu de cineva caruia i s-a schimbat short-block-ul pe banii Toyota, din cauza problemei asteia, prin 2013-2014, la o masina din 2004.
Comment