CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Legionaru'
    Senior Member
    Legionaru' Nu cred ca este aia problema, aceea nu cauzeaza fum in compartimentul motor si nu se “activeaza” decat la drumuri lungi la viteze de autostrada - am un exemplar in familie, din 2004 (deci perioada cu probleme), aproape 100.000km, nu pisca deloc ulei.
    alexme24
    Senior Member
    alexme24 Am mai auzit de cazuri in care daca masina a fost servisata in reteaua oficiala, ca la carte, daca apare o problema “catastrofala” la rulaje modeste si care nu ar fi putut sa fie indusa de utilizator, Toyota a fost de acord sa rezolve problema aparuta pe banii lor pentru ca e destul de clar ca a fost problema de fabricatie (viciu ascuns). Asta a fost unul dintre motivele pentru care eu am facut reviziile intotdeauna doar la reprezentanta. De asemenea, ce mai practica Toyota este ca daca se descopera anumite probleme de fabricatie, mareste garantia subansamblului respectiv pentru ca daca acesta pica, sa fie schimbat in garantie. De multe ori, daca masina are istoric de revizii, schimburile se fac si in afara acestei garantii extinse. Exemplu: in perioada 2003-2005, motoarele de 1.8 fost afectate de o problema de proiectare - aveau prea putine gauri de circulare a uleiului pe coroana pistonului. In regimuri sustinute de turatie ridicata, asta ducea la blocarea segmentilor in locasurile lor datorita faptului ca uleiul nu putea circula suficient de repede prin zona respectiva si era supraincalzit. Blocarea segmentilor = consum foarte mare de ulei.
    Din 2005 au rezolvat problema pe linia de productie si motoarele fabricate pana atunci au primit 7 ani garantie, de la data achizitiei. Cu toate astea, stiu de cineva caruia i s-a schimbat short-block-ul pe banii Toyota, din cauza problemei asteia, prin 2013-2014, la o masina din 2004.

    Comment


    • La fel si prelungirea cu 2 ani peste cei 3 pentru aburirea farurilor.
      Chiar daca am acum o super masina inca sunt nostalgic dupa Avensis.

      Comment


      • Originally posted by unixro View Post
        Va recomand sa schimbati lichidul de frana + ambreiaj cat mai curand daca nu vreti sa schimbati sincronul la cutie
        Care este motivul? Adica de ce este necesar sa fie facut asta inainte de termen?

        Comment


        • Ca e destul de prost, si semnele de agatat pot fi destul de bine de la ambreiaj care nu merge pana la capat. Cand e frig afara se manifesta mai bine simptomul. Asta cu cutie care agata la honda e problema destul de veche si de cele mai multe ori e de la cum se apasa pe pedala sau daca ajunge pana la capat. cand iti face figuri lichidul in instalatia de ambreiaj o sa ai fix comportamentul de agatat. pe fosta masina am patit-o fix asa, s-a futut si sincron, si l-am schimbat pe garantie, dupa tot facea, pana am schimbat si lichidul, dupa minune...

          Comment


          • Originally posted by unixro View Post
            Va recomand sa schimbati lichidul de frana + ambreiaj cat mai curand daca nu vreti sa schimbati sincronul la cutie
            Ciudata combinația sincron defect datorita neinlocuirii mai dese a lichidului de frana și ambreiaj. Am crezut ca glumești când am vazut postul. Eu știu ca lichidele sunt incompresibile, adică ai putea sa bagi în instalație și apa și ar funcționa pe același principiu. Lichidul de frana se folosește pentru a preveni coroziunea conductelor și a oferi un punct de fierbere ridicat. Pe oriunde am citit despre schimbul lichidului de frana se spune ca se schimba pentru ca e higroscopic și acumulează apa nu pentru ca devine vechi și nu mai face compresie. Poate îmi scăpa mie ceva dar nu prea vad legătura. As vedea mai degrabă o problemă cu agățatul treptelor de la un ulei de cutie vechi sau nepotrivit, au fost cazuri când s-a băgat altceva decât Honda MTF și au fost probleme.

            Comment


            • Eu cred ca de fapt problema fusese in alta parte si anume nu fusese aerisit bine circuitul ambreiajului. Asta poate duce la tot felul de comportamente dubioase si inconsistente in ceea ce priveste debraierea. In mod clar sincroanele de treapta 2 si 3 au o predispozitie de a functiona lenes la rece si asta coroborat cu decuplare partiala a ambreiajului sau intarziata, poate face minuni. S-ar putea sa fie o pista buna pentru ca de obicei cand urmeaza sa agate din 1->2 simt de cum ies din treapta 1, se simte cam la fel ca atunci cand scoti pe liber fara sa calci ambreiajul. La urmatoarea revizie o sa cer aerisirea ambreiajului, poate chiar ajung mai repede.

              Comment


              • Foarte plauzibila varianta asta, nu e circuitul bine aerisit și nu debraiaza complet.

                Comment


                • Ambreiajul si frana folosesc acelasi lichid. Sa schimbi tot lichidul dai cam 100 ron plus manopera sa pui ceva bun gen motul 660. Cam la 2 ani lichidul incepe sa-si piarda din proprietati btw.. Aerisirea o sa ajute dar daca ai ceva timp cu el in instalatie eu zic sa-l schimbi

                  Comment


                  • Hai sa ne intelegem, de dragul stiintei. Singura diferenta intre un lichid de frana plebeu, domestic si unul “racing” este punctul de fierbere. Adica, mai precis, cat poti sa-ti bati joc de pedala aia de frana, pe circuit, pana cand lichidul de frana se incalzeste in asa hal (din cauza comprimarii) incat incepe sa se transforme in vapori. Asta e naspa pentru ca un sistem hidraulic nu merge..cu gaze. Acum, la o masina de strada cum e Civic-ul, daca abuzezi de frane (pe circuit), vei ajunge mai rapid la momentul in care distrugi placutele de frana decat sa inceapa sa fiarba lichidul de frana.

                    Daca pe circuitul franelor treba poate sa se incinga, sa zicem asa, pe cel al ambreiajului, e relaxare, presiunile de acolo sunt muuult mai mici decat pe circuitul de franare. Deci un lichid de frana racing ajuta ambreiajul..fix cat cel plebeu pentru ca sistemul acela nu poate beneficia niciodata de ce aduce in plus lichidul racing.

                    Comment


                    • Sau faptul ca absoarbe mai putina apa, motiv pentru care ai si proprietatile mai bune la temperaturi mari.

                      Comment


                      • Orice lichid de frana este higroscopic si sta intr-un mediu relativ etans. Contaminarea, atat cat exista, este la nivelul 1, max 2% pe perioada de utilizare si le afecteaza cam la fel (ca procent in scaderea punctului de fierbere) daca sunt acelasi standard (DOT).
                        Dar s-a deviat de la subiect, masina asta are mai putin de 2 ani si simptomele mentionate mai sus s-au intamplat din prima iarna, adica la 6 luni de la achizitie.
                        in acelasi timp, franele functioneaza perfect, 100% din timp, indiferent de temperatura / viteza / solicitari (atat cat poti sa le solicitinpe drumuri publice). Avand in vedere ca asistarea hidraulica a ambreiajului nu solicita lichidul de frana (coloana de lichid misca un piston caruia i se opun niste arcuri, atat) singura buba posibila legata de sistemul hidraulic, in opinia mea, sunt goluri de aer.

                        Tot in opinia mea, lichid de frana “racing” pui daca:
                        - te duci pe circuit frecvent si:
                        - ai sistem de franare capabil sa reziste pe circuit (placute, etrieri, discuri, etc);

                        Altfel, e risipa.
                        closchkutza
                        Senior Member
                        Last edited by closchkutza; 25-01-20, 21:38.

                        Comment


                        • Nu are nici o legatura cu lichidul din sistemul hidraulic al ambreiajului. Asa cum s-a mentionat mai sus, au fost probleme si la Civic gen 8. A fost o problema cunoscuta la acea vreme. Ba chiar au fost cateva cazuri mentionate si aici, in care s-a schimbat sincronul treptei a doua.

                          In mod similar s-a manifestat si Civic-ul meu, la prima iarna in 2009 a inceput sa intre greu in treapta a doua, in special cand motorul era in perioada de incalzire. E putin ciudat, pentru ca de multe ori, cand era ger afara, primele dati cand schimbam treapta a doua intra relativ usor, dar pe masura cu motorul se incalzea, intre mai greu, ramanea agatata. Cel mai nasol era cand deceleram si schimbam din 3 in 2. Mereu intra mai greu din 3 in 2 decat atunci cand plecam de pe loc si schimbam 1-2.

                          Din acest motiv, am schimbat uleiul in cutie de 4 ori in 10 ani si abia dupa vreo 50000 km a inceput sa mearga unsa, asa cum mergeau si celelalte trepte. Nu va faceti griji, cutiile nu au probleme, sunt insa "stranse" si trebuie avuta putina grija in perioada de rodaj a cutiei, care se va lasa dupa vreo 30-40000 km.

                          Comment


                          • Sa mai stergem praful de pe aici, zic .

                            Odo: ~36.900 km. Avand in vedere situatia din ultimele 2 luni, masina mai mult a stat decat sa mearga, astfel incat cred ca am facut cateva sute de km per total de cand a inceput "distractia" cu starea de urgenta.
                            Masina fiind imobilizata, am mai facut una alta pe la ea:
                            - aplicat doua straturi de protectie ceramica Carbon Collective Platinum wheels pe rotile de vara, in speranta ca praful de placuta se va curata mai usor (jantele negre sunt un cosmar din punctul asta de vedere). Evident, acestea au fost pregatite inainte, inclusiv ceva polish (manual) pentru a indeparta micile imperfectiuni;
                            - vopsit etrierii in Toxic Green - un pitic mai vechi de al meu .

                            Acum 1 saptamana am constatat ca nu mai am AC functional - mort complet, nu mai porneste compresorul si nici ventilatorul de racire al motorului. Zic bun asa!

                            Fost astazi la Honda Nord sa se uite la problema. Dupa 30 minute de uitat pe toata partile (dar nu au conectat nimic la masina) au concluzionat ca probabil radiatorul AC-ului are un por pe undeva si pe acolo s-a pierdut freonul.

                            Asadar se da comanda de radiator nou + apendicul (teava cu o gogoasa in capat) care vine montat pe compresor si care este responsabil de celebrul zumzait care apare cand sistemul de AC functioneaza (si pentru care aparent au recall / notificare de schimbare).
                            Fericire maxima, trebuie data bara jos si ca de obicei, acum o sa stau cu morcovul ca cine stie ce se mai "afecteaza" in procesul asta. Nu pot sa zic ca sunt foarte incantat de ipoteza schimbarii radiatorului, mai ales ca am inteles ca alte probleme de genul au fost cauzate de o-ring-uri de slaba calitate.

                            Basca nici nu te mai lasa sa stai langa masina (pt ca Covid), am stat in usa service-ului si am privit de acolo..

                            Piesele se estimeaza ca vor ajunge in ~2 saptamani, durata mai mare decat de obicei (cateva zile) datorandu-se, ati ghicit, Covid-ului.
                            Nu au incarcat sistemul de AC pentru ca au zis ca nu pot justifica 2 incarcari pe garantie. Au zis ca daca platesc eu acum (700 ron), il incarca, altfel il incarca pe banii Honda dupa ce schimba cele de mai sus. Am ales varianta a doua, nici eu neputand justifica fata de mine costul de 700 ron . Daca ar fi fost freonul tip vechi, ieftin ca braga, l-ar fi incarcat fara discutie.

                            Nota: aveti grija cu husele de volan pe care le pun (initiativa buna). Astazi mi-au pus husa de volan (plastic) si mi-au zgariat bucata aia piano de pe spita de jos a volanului de dracu' a gasit-o. Data trecuta cand am observat zgarieturi acolo a fost cand am schimbat parbrizul si tot la fel, volanul a fost imbracat in husa aia. Cred ca are ceva margine de plastic pe interior care produce zgarieturile.
                            Daca nu merge s-o scot la polish (din nou), probabil o sa o schimb. In ambele cazuri, o sa pun niste banda de mascare acolo de acum inainte cand ajung prin service cu ea.

                            Comment


                            • haaaa. Si eu am o zgarietura pe volan si ma gandeam de unde o am , pentru ca acum o luna nu o aveam.....dar intre timp masina a fost in service......deci......

                              Comment


                              • Deci pana la urma schimbi ce au schimbat is la mine cand nu mai baga rece. Ciudat ca nu ti-au incarcat totusi, la mine au incarcat de 3 ori pana sa schimbe toate elementele de AC).

                                Comment

                                Working...
                                X