CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Mai, si eu ma gandesc inca la o combinatie similara insa nu cu jante atat de mari, 20x9j nu pun pe masina, sunt mult prea mari, nici nu cred ca intra. Eu ma gandeam la jante pe 18, 18x8j (cu anvelope 235/40R18), dimensiune alternativa pentru masina mea (deci as fi si legal).
    Ce ma tine inapoi este calitatea execrabila a drumurilor de la noi (adica nici suspensia pe sport cu anvelopele de vara nu pot s-o tin decat pe anumite drumuri, ca in rest imi bat joc de masina si de rinichii mei) si faptul ca anvelopele de vara is chiar ok. Am zis ca-mi mai dau termen de gandire pana crapa setul de vara curent si apoi vad ce fac, daca merg pe un setup nou pe 18 sau raman cu jantele ce au venit pe masina pe 17.

    Comment


    • #92
      No’, le-am facut si inaugurarea, am iesit in seara asta, pe o vreme absolut caineasca si am facut vreo 40km cu ele, mers normal, prudent, ca doar asa se poate. Impresii (nu doar despre anvelope / jante):
      -nu am simtit vreo diferenta fata de anvelopele de vara in termeni de duritate / zgomot interior, sunt la fel, desi astea de iarna sunt XL. Nu stau batoase, au un pic de burta, cele de vara stau mai batoase decat astea cu mult (bine, alea stau si mai intinse pe janta decat astea). Directia parca e o idee mai usoara in mers (are logica, combinatia anvelopa + janta este mai usoara), stabilitatea laterala a anvelopelor este ok insa sub cele de vara (de asteptat, insa eram curios cum e fiind XL). Presiunea e la 2.25 bar pe toate rotile.
      - traim intr-o tara extrem-extrem de jegoasa, vai de fundu’ nostru. Odata ajuns acasa am aruncat un ochi la roti sa ma asigur ca totul este ok. Sunt absolut pline de nisip, de parca am mers pe plaja cu ele (aici ploua de vreo 2 zile). Mers pe DN1, vorba aia, nu pe vreun drum comunal, in cucuietii din deal. Nu mai zic de mochetele de la roti, cred ca au juma de galeata de nisip fiecare in ele. In loc sa ne fie mai bine, sa evoluam, parca ne ducem in jos de la an la an.
      - Sa-i gaseasca toti dracii aia negrii pe idiotii care au decis ca nu mai e nevoie sa se foloseasca vopsea reflectorizanta la marcajele rutiere. Bai frate, pe burnita asta deasa si trista care e acum pe aici, nimic nu vezi! Combinatia de becuri led + asfalt ud, plin de balti + marcaje facute cu vopsea de gard + pozitie joasa la volan + masini din contrasens este criminala de-a dreptul. In pana mea, vad bornele kilometrice de la 150-200m distanta dar nu vad unde mi-e banda in fata masinii. Nu mai exista reguli / norme, nimic? Totul dupa ureche?
      - Prima chestie nu foarte placuta la masina asta, pe care n-am mai intalnit-o pana acum la alte masini si nici la ea pana in seara asta: se abureste in interior intr-un mare fel. Extrem de repede si foarte persistent. Geamurile din spate au fost aburite complet in permanenta, luneta se aburea la 5 minute dupa ce opream dezaburirea, parbrizul in colturi n-am putut sa-l dezaburesc, geamurile fata partial aburite in permanenta. Doi oameni in masina, eu si sotia. Am facut o pauza de vreo jumate de ora si cand ne-am intors la masina doar parbrizul nu era aburit (zona centrala) restul era mat complet, desi cand ne-am oprit situatia era cum am descris-o mai sus. Pana am dezaburit lateralele, mai ales cel din dreapta, a durat ceva, si din nou, partial. N-am folosit AC-ul, ventilatia se pusese automat pe parbriz si picioare, treapta 2 / 4 / 5, nu conta. Caldura baga, nu era asta problema, dar nu inteleg de unde atat condens? Ca volum interior, e mai mare decat Avensis-ul, ok, aerul este incarcar de umiditate (cred ca e pe la 95%) insa in ala n-am patit niciodata asa ceva, indiferent de vreme si cu ventilatia in ala m-am dus rar peste 4 din 10, in general il tineam la 2-3/10.

      Comment


      • #93
        Ai dreptate cu marcajele, e horror. Eu am pus-o pe seama batranetii, parca acum cativa ani nu mi se parea atat de infernal de condus pe vreme proasta. Dar foarte posibil sa ai dreptate: lipsa marcajelor reflectorizante si asfaltul prost care-ti mananca din atentia distributiva, te obosesc inzecit.

        Referitor la aburire, Hondele se aburewc destul de usor, zic eu din cauza suprafetelor vitrate mari si a sticlei probabil mai subtiri, cel putin la civicurile mai vechi. Mai ales pe vreme umeda, snow storm sau ploaie plus ceata. AC-ul devine obligatoriu, in caz extrem trebuie lasata ventialatia pe dezaburire si turatie mare. Daca la parbriz si geamuri laterale te descurci cu turatia mica sau fara AC-ul, atunci, pe luneta ar trebui sa mearga incalzirea.
        Last edited by octi_b; 17-12-18, 00:33.
        "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

        '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

        Comment


        • #94
          Originally posted by closchkutza View Post
          - Prima chestie nu foarte placuta la masina asta, pe care n-am mai intalnit-o pana acum la alte masini si nici la ea pana in seara asta: se abureste in interior intr-un mare fel. Extrem de repede si foarte persistent. Geamurile din spate au fost aburite complet in permanenta, luneta se aburea la 5 minute dupa ce opream dezaburirea, parbrizul in colturi n-am putut sa-l dezaburesc, geamurile fata partial aburite in permanenta. Doi oameni in masina, eu si sotia. Am facut o pauza de vreo jumate de ora si cand ne-am intors la masina doar parbrizul nu era aburit (zona centrala) restul era mat complet, desi cand ne-am oprit situatia era cum am descris-o mai sus. Pana am dezaburit lateralele, mai ales cel din dreapta, a durat ceva, si din nou, partial. N-am folosit AC-ul, ventilatia se pusese automat pe parbriz si picioare, treapta 2 / 4 / 5, nu conta. Caldura baga, nu era asta problema, dar nu inteleg de unde atat condens? Ca volum interior, e mai mare decat Avensis-ul, ok, aerul este incarcar de umiditate (cred ca e pe la 95%) insa in ala n-am patit niciodata asa ceva, indiferent de vreme si cu ventilatia in ala m-am dus rar peste 4 din 10, in general il tineam la 2-3/10.
          Daca puneti aerul conditionat pe AUTO va porni automat si AC si nu va exista nici un geam aburit. Fara AC iarna este foarte greu sa nu existe condens pe geamuri. Sau poate recirculati aerul in maisna si iar, se aburesc mult geamurile.
          Deci AUTO si scapati de orice problema.
          Sunt multe multe articole pe tema asta: https://www.telegraph.co.uk/cars/adv...ing-in-winter/
          CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T

          Comment


          • #95
            Stiu man de treaba asta insa:
            - prefer sa nu folosesc AC-ul in perioade in care nu pot usca evaporatorul (cum e toamna - iarna) pentru ca apoi numai poti merge decat cu el activ din cauza umezelii care ramane in el. Si oricat as fiu fan AC vara, cand e cald, nu mi se pare ok stau in masina 2-3h pe zi, in fiecare zi, cu el pornit.
            - de ce nu am problema asta la Fiesta, cu care am mers si ieri si azi pe la pranz? De ce n-am avut nevoie sa pornesc AC-ul sa dezaburesc in Avensis in 8 ani de zile? Ba chiar iarna foloseam si recircularea, pentru incalzire rapida. Care e diferenta?
            - am patit sa mi se abureasca luneta in mod repetat la -7 grade, deci frig / uscat. Am zis ca poate o fi murdara (mizeria pe geamuri = se aburesc mai repede), am curatat toate geamurile insa cred ca nu era de la mizerie. Aparent se plang multi cu Civic de treaba asta.
            - as putea sa jur ca grila de ventilatie de pe partea pasagerului sufla aerul in stalpul A in loc de geamul lateral. Geamul de la mine era curat 80%, cel din dreapta avea doar o zona mica dezaburita, langa stalpul A. Sotia a pus mana deasupra grilei aleia si zicea ca nu pre bate unde trebuie, ca ei i se pare ca bate inspre stalp / parbriz, nu spre geam.
            Ideea este ca nu mi se pare ok sa fii nevoit sa bagi AC in permanenta sa poti vedea prin geamuri, ce naiba, e sauna inauntru? Temperatura setata este de 21.5 grade, deci nu foarte cald.
            Cat despre integritatea sistemului, dupa 7 ani de AC nefolosit de prin Oct pana in Aprilie, Avensisul avea 415 grame freon dintr-un total de 430 +/-15 grame. As zice ca-l avea pe tot, sau daca a pierdut, a pierdut extrem de putin.

            Comment


            • #96
              Originally posted by closchkutza View Post
              Stiu man de treaba asta insa:
              - prefer sa nu folosesc AC-ul in perioade in care nu pot usca evaporatorul (cum e toamna - iarna) pentru ca apoi numai poti merge decat cu el activ din cauza umezelii care ramane in el. Si oricat as fiu fan AC vara, cand e cald, nu mi se pare ok stau in masina 2-3h pe zi, in fiecare zi, cu el pornit.
              Oprim AC, dam drumul la caldura, sa zicem la 28 de grade, si in maxim 4 minute toata instalatia este uscata. Daca avem nevoie sa uscam. Dar in principiu toata literatura de specialitate recomanda cu mare caldura ca AC sa mearga tot timpul, si iarna este foarte util; este netul plin de articole pe tema asta.
              In masina AC se opreste, porneste, nu are alt scop, gandit de proiectanti, decat sa usuce aerul foarte umed care este iarna. Nici nu se simte.
              Am avut multe masini, si Mazde, si Opel, si VW, si toate se abureau sanatos iarna daca nu dadeam drumul la AC.
              CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T

              Comment


              • #97
                si eu la fel, de cand ma stiu folosesc AC pe AUTO si nu am av probleme cu abur pe geamuri decat in cazuri extreme de iarna grea si urcat multa lume in masina cu zapada
                dar si acolo au dat ventilarea "pe greu" si in zece minute s-a rezolvat

                nu mi se pare ca Hondele se aburesc mai mult decat alte masini
                singura masina la care am observat invers, si anume ca sistemul functiona atat de bine incat si in situatii dificile nu aparea nici un pic de abur nicaieri a f Volvo - dar acolo pot zice ca poate fiind nordici au mai multa experienta cu subiectul
                "Ethics. That's always so inconvenient."
                Cal Lightman

                Comment


                • #98
                  Si eu am avut problema cu aburirea in weekend. 3 oameni in masina, ventilatie pe AUTO (banuiesc ca AC on) la 22 de grade si nici dupa 2 ore nu s-au dezaburit geamurile spate si luneta... Cum zice closchkutza, geamul soferului s-a dezaburit, geamul la pasager nu prea, cat sa vad oglinda dreapta si atat. Am dat pe dezaburire parbriz, a mers ceva mai bine dar nu m-a ajutat mare lucru. La intoarcere am setat manual 22 grade, picioare+parbriz, AC off si treapta 2 si 3 de ventilatie si am avut toate geamurile curate. Nu cred ca AC off a ajutat cu ceva. Singura explicatie e ca modul automat prefera treapta 4 de ventilatie si aer mai rece, in timp ce eu am ales manual treapta 2 si iesea aer mult mai cald pentru a mentine aceleasi 22 grade. Eu nu conduc regulat masina, sta 3-6 zile nepornita, si inainte de drumul asta am facut cateva drumuri scurte in care nu am apucat sa incalzesc bine interiorul, de acolo aburitul mai tare. Dar oricum, ventilatia trebuia sa faca fata la asa ceva.

                  Comment


                  • #99
                    Ningea/Ploua afara? Daca s-a chinuit sa scoata umezeala la dus si la intors nu a mai intrat umezeala in masina e explicabil.
                    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                    sigpic

                    Comment


                    • Sarbatori fericite tuturor!

                      Comment


                      • Mi-am colectat astazi cadoul, profitand de vremea superba am facut o tura de vreo 200 km cu Hondacu’ sa vizitez niste rude. Totul ok cu anvelopele, jantele au primit ceva aprecieri, au fost echilibrate si indreptate excelent (testat pana la 160km/h) masina merge de-mi parea rau ca am ajuns la destinatie. Asa-mi doresc un drum de vreo 1500km intr-o zi de nu pot sa explic!
                        Am sarit de 12.000 km, probleme in continuare zero. La intoarcere am venit pe bezna si pentru ca traficul era mai rarefiat, sistemul de comutare pe faza lunga chiar a lucrat ceva, vreo 10-15 comutari, fara vreun rateu.
                        N-au mai fost probleme nici cu aburitul, nici macar un geam, desi erau -3 grade cand am plecat spre casa si vreo 10 minute am mers cu clima oprita complet. Suspectez ca ce s-a intamplat acum o saptamana a fost o intamplare izolata, datorata faptului ca umiditatea in aer era foarte mare (spre 100%) iar masina era nefolosita de o saptamana, probabil umiditate acumulata si la interior, in textile. Mai vedem, mai exploram .
                        Si pentru ca masina arata atat de bine, motanul familiei la care am fost nu s-a putut abtine si s-a gandit s-o studieze mai de aproape. Rezultatul => cateva zgarieturi superficiale pe capota, provocate de picioarele patrupedului, nu tocmai curate, patinand pe vopsea.
                        Maine am in plan sa ma duc sa-i fac o baie, ca tot e uscat pe jos, n-a mai fost spalata de 1 luna sau ceva mai mult. Cu ocazia asta o sa vad mai bine ce a reusit patrupedul si poate le si rezolv. Vorba aia, una calda, una rece, sa nu ne pierdem antrenamentul.
                        Last edited by closchkutza; 25-12-18, 22:37.

                        Comment


                        • " vreo 10 minute am mers cu clima oprita complet"
                          mii de scuze... de ce?
                          CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T

                          Comment


                          • Am un obicei mai vechi pe care il aplic la toate masinile pe care le-am avut: daca sunt mai putin de 10 grade afara si nu am nimic de dezghetat, las motorul sa se incalzeasca si apoi pornesc clima. Pana atunci folosesc incalzirea din scaune (daca exista), daca mi-e frig mie sau sotiei. Ideea este ca motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura de regim dupa care se incalzeste in cateva minute si in masina.

                            Comment


                            • si eu la fel.

                              Comment


                              • O chestie interesanta care e pe la motoarele mai noi (2013+) e integrarea racirii cu apa in galeria de evacuare din chiulasa. Scopul ei e de a raci gazele care ajung in turbina dar in faza de incalizre a motorului ajuta sa ridice mai rapid temperatura lichidului de racire pentru a imbunati consumul de carburant si a incalzi mai rapid cabina.

                                Unele motoare care au sistemul asta (posibil si cel de la Honda dar n-am gasit informatia) in faza de incalzire a motorului pot opri lichidul de racire pentru a circula prin motor si circula doar prin galeria de evacuare si calorifer.

                                Oricum la clima automata cand motorul e rece, turatia ventilatorului e minima si creste pe masura ce se incalzeste motorul.

                                Citat de la motorul meu non Honda:

                                "An entirely new cylinder head has been developed for the third generation EA888 and, for the first time in this power and torque class, the exhaust gas recirculation is fully integrated to the turbocharger.
                                This water-cooled integrated exhaust gas cooling system makes it possible to reduce full-load consumption considerably. To provide intelligent control of the engine’s heat flows (thermomanagement), a new-style rotary slide module has been developed to provide fully electronic coolant control. In the engine’s warm-up phase for example, it is able to completely block the coolant from entering the engine or set a minimal volumetric flow. When the engine is warmed up, the coolant temperature can be quickly and fully variably adjusted to various temperature levels according to the load demand and external conditions."

                                E destul de asemanator cu ce declara Honda pentru 1.5t:

                                "Water-cooled Exhaust Manifold built in to Cylinder-head

                                Turbochargers use high-temperature exhaust gas from the engine’s combustion chamber to send air into the engine. As turbocharged engines have high torque, the exhaust gas from the combustion chamber can exceed 1,000ºC. Water jackets within the cylinder heads reduce exhaust gas temperature to an optimal level before it enters the turbocharger. Durability of the components, thus the turbocharger’s reliability, is increased. Water jackets also allow for cooling in addition to fuel cooling, helping to increase fuel efficiency."

                                Comment

                                Working...
                                X