CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    BBR91
    Senior Member

  • BBR91
    replied
    Mult succes! Asteptam jurnalul cu Type-R peste un an atunci.

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Fratele mai mare si mai agresiv

    Merci fain de urari , la fel pentru toata lumea!
    closchkutza
    Senior Member
    Last edited by closchkutza; 20-05-20, 16:34.

    Leave a comment:

  • Take5
    Senior Member

  • Take5
    replied
    Originally posted by closchkutza View Post
    Facut weekend-ul trecut si detailing-ul anual, pana Luni a aratat masina impecabil, cum se vede in pozele de mai jos, apoi a venit ceva ploaie cu nisip si acum este galben-roscata .

    Altfel, daca totul merge bine pe plan personal, am in plan sa mai tin masina pana la anul in primavara si apoi sa fac un "mic" upgrade .

    Click image for larger version Name:	E6B97E80-597F-49E8-B2D8-99631602886C.jpeg Views:	0 Size:	73.7 KB ID:	870365
    Click image for larger version Name:	04BADC31-5532-458A-8367-3FFBB364993C.jpeg Views:	0 Size:	83.3 KB ID:	870366
    Click image for larger version Name:	E214229E-9CF9-4FA2-9B7A-D1D73571C282.jpeg Views:	0 Size:	71.6 KB ID:	870367
    Click image for larger version Name:	F725BDC5-D490-452F-9781-638945BF6443.jpeg Views:	0 Size:	70.3 KB ID:	870368
    Superba masina! De curiozitate vis a vis de upgrade, la ce te gandesti? Iti doresc numai succes ca sa ti se indeplineasca dorintele!

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Facut weekend-ul trecut si detailing-ul anual, pana Luni a aratat masina impecabil, cum se vede in pozele de mai jos, apoi a venit ceva ploaie cu nisip si acum este galben-roscata .

    Altfel, daca totul merge bine pe plan personal, am in plan sa mai tin masina pana la anul in primavara si apoi sa fac un "mic" upgrade .

    Click image for larger version  Name:	E6B97E80-597F-49E8-B2D8-99631602886C.jpeg Views:	0 Size:	73.7 KB ID:	870365
    Click image for larger version  Name:	04BADC31-5532-458A-8367-3FFBB364993C.jpeg Views:	0 Size:	83.3 KB ID:	870366
    Click image for larger version  Name:	E214229E-9CF9-4FA2-9B7A-D1D73571C282.jpeg Views:	0 Size:	71.6 KB ID:	870367
    Click image for larger version  Name:	F725BDC5-D490-452F-9781-638945BF6443.jpeg Views:	0 Size:	70.3 KB ID:	870368

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Te asigur ca ambele dati cand am observat ca a suferit avarii au fost imediat dupa plecarea de la HN. In masina numai eu fac curat iar suprafetele piano black sunt curatate doar cu pensule extrem de moi. Nu conduc cu geaca pe mine, indiferent de anotimp si nici degetele nu le pun acolo.

    Acuuum, astazi am fost la Asko.

    Primul suspect: simering ax compresor AC - s-au gasit urme de ulei aruncat de fulia compresorului.
    S-a incarcat sistemul + substanta de contrast pentru a se confirma diagnosticul si a se vedea daca mai scapa si prin alt loc. Aparatul a mai recuperat 35g de freon in sistem.

    S-a confirmat faptul ca problema vine de la simering-ul axului compresorului, care nu mai etanseaza cum trebuie si pe unde se pierde atat freon cat si ulei. Pierderea nu este majora insa este vibila. Se comanda compresor nou + teava responsabila de rezonanta (pentru care exista nota de schimbare voluntara).
    De asemenea au spus ca atunci cand voi merge la ei pentru schimbarea compresorului, vor verifica inca o data radiatorul, pe suprafata caruia nu au gasit nici inainte de incarcare si nici semne de probleme. Dar ca sa fie siguri. Sa incerc sa folosesc AC-ul cat mai mult in perioada urmatoare.

    Alte mentiuni:
    - se pare ca exista o informare de service cum ca un lot de radiatoare cu probleme (pori) a ajuns pe unele masini intr-o perioada data. Nu se stie pe care dintre masinile fabricate in perioada aceea au ajuns DAR problema pare sa fie mai prezenta pe Sedan vs Hatch. Producatorul a extins si perioada de garantie a radiatorului peste cei 5 ani. Asta nu inseamna ca toate masinile au radiatoare cu pori insa este posibil ca unele sa aiba aceasta problema. In orice caz, pentru diagnosticarea corecta, trebuiau urmati pasii standard si nu sarit direct pe schimbat radiatorul, acesta poate fi bun iar problema poate fi in alta parte. Sau pot sa fie mai multe probleme.
    - mi-au aratat un mic "munte" de cutii de compresoare de Civic -> se pare ca defectul survenit la mine nu este tocmai o exceptie;
    - in cazul in care ar fi necesara schimbarea radiatorului de AC, pentru schimbarea lui ei nu demonteaza botul masinii ci extrag radiatorul prin partea superioara. Se demonteaza doar plastice din compartimentul motor (de deasupra radiatoarelor), tragger, ventilatorul de racire al radiatoarelor si se decupleaza tevile. Au tinut sa precizeze asta pentru ca persoana care a preluat masina (Alex) a inteles din discutia initiala cu mine ca prefer abordarile minim-invazive .

    Una peste alta, experienta a fost foarte agreabila, s-au purtat profesionist, au ascultat si respectat ce le-am zis (ex: ca nu-mi place sa fie atinsa masina daca nu e nevoie, cu atat mai mult cu cat era si plina de praf), am putut discuta cu ei pe lucruri concrete => m-au castigat de client de acum incolo.

    Leave a comment:

  • Take5
    Senior Member

  • Take5
    replied
    Originally posted by aurelian.paratu View Post
    haaaa. Si eu am o zgarietura pe volan si ma gandeam de unde o am , pentru ca acum o luna nu o aveam.....dar intre timp masina a fost in service......deci......
    Nu stiu ce sa zic aici, plasticul ala negru este extrem de moale, probabil un 3 Mohs, deci se zgarie de la aproape orice. Sunt mai mari sansele sa se zgarie la o spalare cand cineva sterge praful de pe el, sau cand te misti prin masina si ai un fermoar mai aventuros... Din pacate au ales materialul prost pentru o suprafata de care te atingi des...

    Leave a comment:

  • aurelian.paratu
    Senior Member

  • aurelian.paratu
    replied
    Naspa ca HN a avut aceasta atitudine. Tb sa ti bage substanta de contrast si se vedea unde e buba. Probabil ca le tb un radiator si nu stiu cum sa l scoata

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Mda, nici eu nu m-am prins prima data ce si cum a aparut..astazi mi-a picat fisa. Cum ziceam, ma enerveaza ca mereu plec cu un "cadou" de acolo..

    Altfel, nu pot sa ma plang de probleme, greieri in continuare nu am, revizia cica peste 150 zile (am ~7000km de la ultimul schimb iar in ultimele 2 luni a scazut in timp real, ca sa zic asa, cam 10 zile la fiecare ~2 saptamani).
    Doar ca nu prea am incredere in verdictul asta, pus doar pe baza vizuala. M-am uitat si eu la radiatorul respectiv (care este vizibil doar prin cele 2 fante ale grilei superioare si prin decupajul plasticelor din zona levierului de deblocare a capotei) si nu pot sa zic ca am vazut ceva in afara de cateva muste moarte. E curat, nelovit, nu sunt pete, etc. Nu e ca m-ar interesa sa scutesc Honda de costul unui radiator insa parca nu-mi pica bine desfacutul botului masinii fara sa stiu ca e chiar necesar..si sa ma trezesc peste 2 ani ca tot scapa pe undeva si e de fapt un o-ring.

    La ce ma asteptam era sa incarce instalatia + substanta de contrast si sa verifice apoi, peste 1 luna, daca se vad urme pe unde scapa. Ma cam tenteaza o a doua parere (Asko) insa mi-e sa nu mi-i pun in cap pe cei de la Nord..

    Leave a comment:

  • alexme24
    Senior Member

  • alexme24
    replied
    Deci pana la urma schimbi ce au schimbat is la mine cand nu mai baga rece. Ciudat ca nu ti-au incarcat totusi, la mine au incarcat de 3 ori pana sa schimbe toate elementele de AC).

    Leave a comment:

  • aurelian.paratu
    Senior Member

  • aurelian.paratu
    replied
    haaaa. Si eu am o zgarietura pe volan si ma gandeam de unde o am , pentru ca acum o luna nu o aveam.....dar intre timp masina a fost in service......deci......

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Sa mai stergem praful de pe aici, zic .

    Odo: ~36.900 km. Avand in vedere situatia din ultimele 2 luni, masina mai mult a stat decat sa mearga, astfel incat cred ca am facut cateva sute de km per total de cand a inceput "distractia" cu starea de urgenta.
    Masina fiind imobilizata, am mai facut una alta pe la ea:
    - aplicat doua straturi de protectie ceramica Carbon Collective Platinum wheels pe rotile de vara, in speranta ca praful de placuta se va curata mai usor (jantele negre sunt un cosmar din punctul asta de vedere). Evident, acestea au fost pregatite inainte, inclusiv ceva polish (manual) pentru a indeparta micile imperfectiuni;
    - vopsit etrierii in Toxic Green - un pitic mai vechi de al meu .

    Acum 1 saptamana am constatat ca nu mai am AC functional - mort complet, nu mai porneste compresorul si nici ventilatorul de racire al motorului. Zic bun asa!

    Fost astazi la Honda Nord sa se uite la problema. Dupa 30 minute de uitat pe toata partile (dar nu au conectat nimic la masina) au concluzionat ca probabil radiatorul AC-ului are un por pe undeva si pe acolo s-a pierdut freonul.

    Asadar se da comanda de radiator nou + apendicul (teava cu o gogoasa in capat) care vine montat pe compresor si care este responsabil de celebrul zumzait care apare cand sistemul de AC functioneaza (si pentru care aparent au recall / notificare de schimbare).
    Fericire maxima, trebuie data bara jos si ca de obicei, acum o sa stau cu morcovul ca cine stie ce se mai "afecteaza" in procesul asta. Nu pot sa zic ca sunt foarte incantat de ipoteza schimbarii radiatorului, mai ales ca am inteles ca alte probleme de genul au fost cauzate de o-ring-uri de slaba calitate.

    Basca nici nu te mai lasa sa stai langa masina (pt ca Covid), am stat in usa service-ului si am privit de acolo..

    Piesele se estimeaza ca vor ajunge in ~2 saptamani, durata mai mare decat de obicei (cateva zile) datorandu-se, ati ghicit, Covid-ului.
    Nu au incarcat sistemul de AC pentru ca au zis ca nu pot justifica 2 incarcari pe garantie. Au zis ca daca platesc eu acum (700 ron), il incarca, altfel il incarca pe banii Honda dupa ce schimba cele de mai sus. Am ales varianta a doua, nici eu neputand justifica fata de mine costul de 700 ron . Daca ar fi fost freonul tip vechi, ieftin ca braga, l-ar fi incarcat fara discutie.

    Nota: aveti grija cu husele de volan pe care le pun (initiativa buna). Astazi mi-au pus husa de volan (plastic) si mi-au zgariat bucata aia piano de pe spita de jos a volanului de dracu' a gasit-o. Data trecuta cand am observat zgarieturi acolo a fost cand am schimbat parbrizul si tot la fel, volanul a fost imbracat in husa aia. Cred ca are ceva margine de plastic pe interior care produce zgarieturile.
    Daca nu merge s-o scot la polish (din nou), probabil o sa o schimb. In ambele cazuri, o sa pun niste banda de mascare acolo de acum inainte cand ajung prin service cu ea.

    Leave a comment:

  • IB
    Senior Member

  • IB
    replied
    Nu are nici o legatura cu lichidul din sistemul hidraulic al ambreiajului. Asa cum s-a mentionat mai sus, au fost probleme si la Civic gen 8. A fost o problema cunoscuta la acea vreme. Ba chiar au fost cateva cazuri mentionate si aici, in care s-a schimbat sincronul treptei a doua.

    In mod similar s-a manifestat si Civic-ul meu, la prima iarna in 2009 a inceput sa intre greu in treapta a doua, in special cand motorul era in perioada de incalzire. E putin ciudat, pentru ca de multe ori, cand era ger afara, primele dati cand schimbam treapta a doua intra relativ usor, dar pe masura cu motorul se incalzea, intre mai greu, ramanea agatata. Cel mai nasol era cand deceleram si schimbam din 3 in 2. Mereu intra mai greu din 3 in 2 decat atunci cand plecam de pe loc si schimbam 1-2.

    Din acest motiv, am schimbat uleiul in cutie de 4 ori in 10 ani si abia dupa vreo 50000 km a inceput sa mearga unsa, asa cum mergeau si celelalte trepte. Nu va faceti griji, cutiile nu au probleme, sunt insa "stranse" si trebuie avuta putina grija in perioada de rodaj a cutiei, care se va lasa dupa vreo 30-40000 km.

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Orice lichid de frana este higroscopic si sta intr-un mediu relativ etans. Contaminarea, atat cat exista, este la nivelul 1, max 2% pe perioada de utilizare si le afecteaza cam la fel (ca procent in scaderea punctului de fierbere) daca sunt acelasi standard (DOT).
    Dar s-a deviat de la subiect, masina asta are mai putin de 2 ani si simptomele mentionate mai sus s-au intamplat din prima iarna, adica la 6 luni de la achizitie.
    in acelasi timp, franele functioneaza perfect, 100% din timp, indiferent de temperatura / viteza / solicitari (atat cat poti sa le solicitinpe drumuri publice). Avand in vedere ca asistarea hidraulica a ambreiajului nu solicita lichidul de frana (coloana de lichid misca un piston caruia i se opun niste arcuri, atat) singura buba posibila legata de sistemul hidraulic, in opinia mea, sunt goluri de aer.

    Tot in opinia mea, lichid de frana “racing” pui daca:
    - te duci pe circuit frecvent si:
    - ai sistem de franare capabil sa reziste pe circuit (placute, etrieri, discuri, etc);

    Altfel, e risipa.
    closchkutza
    Senior Member
    Last edited by closchkutza; 25-01-20, 21:38.

    Leave a comment:

  • unixro
    Senior Member

  • unixro
    replied
    Sau faptul ca absoarbe mai putina apa, motiv pentru care ai si proprietatile mai bune la temperaturi mari.

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Hai sa ne intelegem, de dragul stiintei. Singura diferenta intre un lichid de frana plebeu, domestic si unul “racing” este punctul de fierbere. Adica, mai precis, cat poti sa-ti bati joc de pedala aia de frana, pe circuit, pana cand lichidul de frana se incalzeste in asa hal (din cauza comprimarii) incat incepe sa se transforme in vapori. Asta e naspa pentru ca un sistem hidraulic nu merge..cu gaze. Acum, la o masina de strada cum e Civic-ul, daca abuzezi de frane (pe circuit), vei ajunge mai rapid la momentul in care distrugi placutele de frana decat sa inceapa sa fiarba lichidul de frana.

    Daca pe circuitul franelor treba poate sa se incinga, sa zicem asa, pe cel al ambreiajului, e relaxare, presiunile de acolo sunt muuult mai mici decat pe circuitul de franare. Deci un lichid de frana racing ajuta ambreiajul..fix cat cel plebeu pentru ca sistemul acela nu poate beneficia niciodata de ce aduce in plus lichidul racing.

    Leave a comment:

Working...
X