CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by vizitator View Post
    Confortul scaunelor tine de sanatatea spatelui (mai bine zis a coloanei vertebrale) a fiecaruia dintre noi. Cu cat spatele e mai sanatos, cu atat rezistam mai mult pe scaune, chiar daca sunt proaste. Persoanele foarte tinere, studentii, oamenii care nu au discopatii lombare sau hernii de disc nu se plang niciodata de calitatea proasta a scaunelor...cu cat inaintam in varsta, si coloana se deterioreaza, cu atat preferam scaune comfort, sport sau ergonomice.
    Nu, confortul scaunelor nu e o chestie personala, ci o problema ce tine de starea de sanantate a coloanei vertebrale (mai ales a zonei lombare). Cu cat e mai deteriorata cu atat simtim nevoia de scaune mai sport, mai ergonomice si mai confortabile
    Nu ai inteles ce am vrut sa zic. Pe langa partea de ergonomie a pozitiei de condus pe mine ma deranjeaza si elementele insirate mai sus: scaun larg (pentru dimensiunile mele), zero suport coapse (pentru dimensiunile si pozitia mea de condus), zero suport umeri. La fiecare curba luata mai cu aplomb simteam ca daca nu ma tin de volan fug din scaun.
    Aceleasi reprosuri pot sa nu existe pentru o persoana cu alta conformatie decat mine (mai corpolenta, mai scunda de inaltime, picioare mai scurte, etc.), asta lasand deoparte chestiuni legate de sanatatea coloanei, pe care sezutul complet inclinat nu o avantajeaza cu nimic (cred ca este prima masina la care vad chestia asta, acum ca ma gandesc).

    Dar oricum, ideea de baza este ca de cand am luat-o nu mi-am gasit locul. Am tot zis ca e chestie de obisnuinta, reglaje (pe care cu timpul le-am epuizat) insa nu au existat schimbari in bine odata cu trecerea timpului, dimpotriva. Invatatura de minte sau fiu mai atent la aspectul asta pe viitor.

    Originally posted by MPopescu View Post
    Mult succes in CLUBMAZDA!
    Asta e un apropo finut sau cum?
    Last edited by closchkutza; 14-09-20, 17:54.

    Comment


    • Și eu am aceiași părere in principiu că și clocskutza despre scaune. Eu am o constituție mai solidă, 1.82 și 90 kg. Pe partea de lățime scaunu îmi e ok, nu fug in el, dar se putea mai bine. După un an și ceva pot sa zic că am găsit cat de cat pozitia, maxim jos și o idee mai in spate decât aș vrea, că sa am suport cat de cat la coapse și stau mai intins cu picioarele. Dar stau cu mâinile o idee mai întinse decât aș vrea, dar la drum lung pe autostrada e ok, in oras stau o idee mai aproape. La setupul sportiv al mașinii suportul lateral și la umeri putea fi mai bun, să te țină mai bine. Și sezutul daca era cu 5 cm mai lung și avea reglaj inaltime pentru partea din fata era perfect.
      Felicitări pentru achiziție, să te bucuri de ea și să ne împărtășesti și nouă din experiența cu ea.

      Comment


      • Eu am 1.78 si ~62 kg. Exact la fel am stat si eu in primul an, un pic mai in spate decat ar fi trebuit, ma cam intindeam dupa volan in oras, cand trebuia sa virez mai amplu, la fel si dupa pedala de ambreiaj ca sa o calc la maxim (frana si acceleratia erau ok). Dupa o vreme mi-am dat seama ca stau rotit de la brau in jos spre dreapta datorita faptului ca ma intindeam dupa ambreiaj si m-am apropiat de volan, scotand la iveala alte neajunsuri.
        Multam fain de urari, o sa-i fac topic in sectiunea dedicata.
        Last edited by closchkutza; 14-09-20, 21:11.

        Comment


        • Am 1.84 si 90 kg si, pe latime scaunele nu ma deranjeaza deloc. Adica ma imbraca bine la umeri, problemele sunt lipsa suportului lombar, forma ciudata a spatarului si faptul ca volanul nu se trage mai mult in sus. Daca volanul se tragea mai sus cu 10 cm, tot era ceva: dadeam scaunele mai pe spate, trageam volanul la maxim si nu era nevoie sa ma intind dupa volan la fiecare curba. Dar asa dau scaunele pe spate sa stau ca lumea si din acest motiv stau prea departe de volan (stiti ca pozitia corecta la volan este atunci cand, cu spatele lipit de spatar, atingi volanul cu cureaua ceasului; daca nu atingi, inseamna ca esti cu scaunul prea in spate; daca treci de volan cu cureaua ceasului, inseamna ca esti prea aproape cu scaunul de volan). A doua varianta pe care am adoptat-o a fost sa apropii mai mult scaunul de volan, ca sa ajung mai bine la el: asta mi-a cauzat dureri de genunchi, din cauza faptului ca am picioarele lungi si ma lovesc cu ele de bordul masinii.
          In concluzie si pe mine ma deranjeaza scaunele la maxim (in plus fata de slaba antifonare si luminile chioare noaptea). Peste 1 an sau 2, daca gasesc o varianta atragatoare la alta marca, ma reorientez. Da, masina e stabila, e manevrabila, dar parca nu imi vine sa ma chinui in continuare cautand in van o pozitie ideala la volan.

          Comment


          • Originally posted by closchkutza View Post
            Aceleasi reprosuri pot sa nu existe pentru o persoana cu alta conformatie decat mine (mai corpolenta, mai scunda de inaltime, picioare mai scurte, etc.), asta lasand deoparte chestiuni legate de sanatatea coloanei, pe care sezutul complet inclinat nu o avantajeaza cu nimic (cred ca este prima masina la care vad chestia asta, acum ca ma gandesc).

            Dar oricum, ideea de baza este ca de cand am luat-o nu mi-am gasit locul. Am tot zis ca e chestie de obisnuinta, reglaje (pe care cu timpul le-am epuizat) insa nu au existat schimbari in bine odata cu trecerea timpului, dimpotriva. Invatatura de minte sau fiu mai atent la aspectul asta pe viitor.
            Corect!

            Eu sunt mult mai corpolent și citind postarea lui vizitator despre susținerea laterală, mă întrebam dacă vorbește despre Civic sau CRV; apoi am citit și postările tale.

            Și eu am nemulțumiri față de scaune dar nu-s atât de grave că ale voastre și tre să mai slăbesc ...să ajung și eu pe la 90. Am avut și eu dificultate în găsirea poziției la volan și în cele din urmă am ajuns să mă raportez la setările soției - care e perfect proporționată - trăgând scaunul un pic mai în spate. Și ea - ca și mine - are tendința de a sta mai departe de volan, dar respectăm regula cu spatele lipit de spătar și încheietura în vârful volanului.

            Comment


            • De la Type-R la Mazda 3 sedan... ti se pare upgrade de la Civic la Mazda 3? De abia astept jurnalul de bord. Skyactiv G150 MT presupun?

              Comment


              • Noua Mazda 3 a aparut anul trecut, teoretic ar trebui sa fie mai evoluata decat Civic-ul. Cand mi-am cumparat eu masina inca nu aparuse. Directia cel putin mi se pare mai precisa la Mazda decat la HJonda. Oricum, cei de la Mazda sustin ca au studiat mult ergonomia spatelui si au facut niste scaune perfecte... asteptam primele impresii cu masina.

                Comment


                • Pot gasi in Romania un set de jante Enkei TD-5, 8J, 17 inch, 5*114.3 ?

                  Comment

                  Working...
                  X