CLOSCHKUTZA: '18 Honda Civic Sport Plus 1.5 I-VTEC Turbo M/T, Orchid White

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daca tot te apuci de ceruit (de altfel o idee foarte buna) sa cumperi un nozzle din ala sa iti permita sa dai si prin cavitati (precum praguri) si neaparat sa desfaci si sa dai si in firewall (peretele dintre motor si habitaclu) - pe acolo le ia de regula rugina din cauza frunzelor, prafului si ce se mai strange.

    Ce ar mai fi FOARTE marfa si eu am facut la CL7, acum cat suspensia e noua, sa desfaci toate suruburile si sa le ungi cu ceva pasta speciala. Altfel in maxim 3-4 ani daca nu o tii in garaj si circuli iarna cu ea, nu mai desfaci nimic, tai daca e nevoie de desfaci un brat. La mine la CL7 s-au desfacut toate dupa 11 ani, dar masina statea numai in subteran, nu circula iarna si avea 75k km. Super idee, iti zic.
    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

    Comment


    • Originally posted by closchkutza View Post
      Planuri pentru 2020 in ceea ce priveste Hondacu:
      - undercoating ceara anticoroziva (am tuburile de ceara, o sa-mi trebuiasca niste zile mai libere si cu chef sa desfac toate panourile de pe burta masinii si din arcadele aripilor). Aici mi-ar fi utile niste rampe pe care sa o urc cu botul ca sa ma pot baga sub ea in siguranta;
      - vopsit etrieri fata/spate in Porsche Acid Green (2M8) - as vrea sa fac asta cand trec la rotile de vara;
      - inlocuit mecanism schimbator cu unul de TypeR + bucsi baza Acuity Instruments si posibil placa fixare cabluri de la Alta (inca ma mai gandesc). De vazut apoi daca raman cu nuca stock sau trec la cea de TypeR (imi place si cea stock).

      Cam asta am in gand momentan.
      Altfel, masina se misca in continuare bine, ne apropiem de 34.000km fara a inregistra probleme. Singura chestie care ma jeneaza, sa zic asa, in ultimele 2 luni de cand e mai frig este faptul ca la rece, cutia de viteze nu e foarte cooperanta in trepte 2 si uneori (rar) 3. Odata ce se incalzeste (cam 15-20km de mers) e totul fain-frumos, insa la rece este foarte dornica sa agate din 1->2 daca vreau sa schimb peste 2200-2500rpm. Cum, la naiba, nu pot sa schimb la 2000rpm ca sa-i placa ei, trebuie sa fac pauza pe liber intre cele 2 trepte (cam 1 secunda) si atunci in 60-70% din cazuri nu se mai ariceste la mine. Treaba nu e noua, la fel a fost si iarna trecuta, doar ca datorita climei, iarna asta am mers mai mult cu ea decat iarna trecuta (cand mare parte din timp a hibernat).
      Unde vrei sa vopsesti etrierii?

      Comment


      • Xander : o sa incep intai cu ce e mai usor si cu mai putin de desfacut. Suspensia nu o desfac clar, sa fim intelesi . Nu stiu cum e la Honda, insa la Toyota suruburile de la suspensie s-au desfacut si dupa 8 ani (peste 150.000km) fara probleme (nici macar nu a trebuit incalzit ceva). Intr-adevar, suruburile nu erau ruginite (poate erau tratate cu ceva? ). Oricum, masina nu a circulat pana acum pe sare si probabil nu va circula prea mult in viitorul apropiate. Si daca e sa circule, eu iarna spal masina la saptamana, daca merge prin sare (mai ales pe burta).
        Tuburile de ceara au venit si cu furtune cu nozzle in capete.
        Take5 : o sa ii vopsesc singurel cu vopsea dedicata. Nu vreau sa ii duc la powder-coating pentru ca nu vreau sa desfac sistemul de franare si sa trebuieasca sa-i fac si revizie cu ocazia asta + nu pot lasa masina imobilizata (fara frane) cine stie pe unde cateva zile.

        Comment


        • Nici nu e cazul de demontat suspensie. E o moda mai nou in randul constructorilor auto de a inlocui suruburi/piulite aferente sistemului de suspensie la orice interventie (demontare). Sunt facute din otel de o calitate jalnica, din acest motiv ruginesc foarte repede si destul de agresiv.

          Legat de tratamentul in sine, ar fi recomandat a se trata tabla cu ceva anticoroziv (un grund de exemplu), apoi aplicat un antifon peste, urmat de un strat de ceara. Nu stiu cat de bine este protejata podeaua la Civic-ul actual, insa la cel din 2008 pe care il am eu, existau zone intregi de tabla goala. Evident ca dupa 4-5 ani a inceput sa rugineasca in conditiile in care masina nu prea circula iarna mai deloc. Iar dupa alti 2-3 ani, cand lucrurile se agravau si zonele de rugina se extindeau, a trebuit sa o fac cap coada. Deci, nu stiu daca se preteaza doar o ceara. Depinde si de cat vrei sa pastrezi masina.

          Comment


          • La a mea mare parte din burta este acoperita in sensul ca pana la suspensia spate totul este imbracat in panouri de plastic, inclusiv pragurile pe dedesupt si muchia lor. Doar tunelul evacuarii este liber (dar plin de scuturi termice). De la puntea spate in colo este descoperit, locurile de ridicat masina si la fel o palma in spatele rotilor din fata. Aripile spate sunt imbracate in mocheta. Tabla goala nu e nicaieri, adica cele 2 sectiuni din spatele rotilor din fata sunt terosonate, la fel si sub portbagaj unde ar arunca rotile din spate. Restul de tabla expusa este imbracata complet in protectia chimica anticoroziva de fabrica (Din nou, nu stiu cum e la Honda insa Toyota dinainte a rezistat foarte bine in 9 ani si aproape 200.000 km, nu am avut nici o problema cu rugina, singurele retusuri facute pe burta au fost fie unde au sarit pietre, fie unde terosonul a imbatranit si se cojea. Toyota nu avea panouri pe burta, era pe stilul vechi insa zona dintre praguri si lonjeroane era terosonata destul de temeinic (inclusiv lonjeroanele). Iar aia chiar a mers iarna prin sare, a fost in majoritatea timpului singura masina si..trebuia sa presteze. Dar, cum am zis, o spalam la saptamana daca mergea prin sare (sau chiar mai des, daca se usca pe jos) si curatam dupa fiecare drum zapada + sare care se aduna in spatele rotilor, pe burta si arcadele aripilor astfel incat sa poata sa se usuce si sa nu stea uda tabla. Ceara pentru ea o luasem, chiar inainte sa o vand si nu am reusit sa o mai aplic.
            Ce am facut la Honda pana acum a fost sa suplimentez stratul de teroson de pe talpicile de ridicat masina, din fabrica era dat cam la misto.

            Asa arata la fosta podeaua dupa 7 ani (zonele inchise la culoare = teroson cauciucat aplicat de fabrica, zonele mai deschise (intre lonjeroane) = doar protectia chimica anticoroziva de fabrica):
            Click image for larger version

Name:	image_51533.jpg
Views:	245
Size:	26.8 KB
ID:	867849
            Click image for larger version

Name:	image_51534.jpg
Views:	219
Size:	22.6 KB
ID:	867850
            Last edited by closchkutza; 23-01-20, 23:50.

            Comment




            • Originally posted by closchkutza View Post
              Singura chestie care ma jeneaza, sa zic asa, in ultimele 2 luni de cand e mai frig este faptul ca la rece, cutia de viteze nu e foarte cooperanta in trepte 2 si uneori (rar) 3. Odata ce se incalzeste (cam 15-20km de mers) e totul fain-frumos, insa la rece este foarte dornica sa agate din 1->2 daca vreau sa schimb peste 2200-2500rpm. Cum, la naiba, nu pot sa schimb la 2000rpm ca sa-i placa ei, trebuie sa fac pauza pe liber intre cele 2 trepte (cam 1 secunda) si atunci in 60-70% din cazuri nu se mai ariceste la mine. Treaba nu e noua, la fel a fost si iarna trecuta, doar ca datorita climei, iarna asta am mers mai mult cu ea decat iarna trecuta (cand mare parte din timp a hibernat).
              Chiar ma gāndeam sa scriu și eu fix despre aceeași problemă. Și la mine se comporta exact la fel. Cānd e rece, face īntr-un fel că-mi vine sa desfac cutia și sa torn ulei acolo, deși știu ca e o tāmpenie ce zic

              Sent from my SM-G955F using Tapatalk

              Comment


              • Originally posted by DarthMaul40 View Post



                Chiar ma gāndeam sa scriu și eu fix despre aceeași problemă. Și la mine se comporta exact la fel. Cānd e rece, face īntr-un fel că-mi vine sa desfac cutia și sa torn ulei acolo, deși știu ca e o tāmpenie ce zic

                Sent from my SM-G955F using Tapatalk
                Pai, daca ai sa desfaci cutia de viteze, sigur o sa vezi niste rulmenti crapati si sau niste pinioane afectate, asa am suferit eu timp vreo 3 ani cu o masina din grupul VAG, dupa ce in prealabil schimbasem placa de presiune, rulment si volanta, reglaje la cablurile de la schimbatorul de viteze si tot degeaba pana am hotarat sa o duc sa fie desfacuta la mecanic si minune mare: era ce-am descris mai sus. Din pacate, a trebuit sa iau alta cutie de viteze SH care a fost ok, decat sa cumpar pinioane di rulmenti la aceiasi bani de piese si manopera.

                Comment


                • Nu cred ca e atat de tragica treaba, mai ales ca se manifesta doar la rece, pe vreme rece (ex: cand plec de la servici nu face nazuri insa sta peste zi in parcare subterana unde sunt 15-16 grade). Am vazut ca si prin US multi au observat acelasi comportament pe 2 si 3 si zic ei ca l-au avut si la gen 8 si 9..
                  Last edited by closchkutza; 24-01-20, 16:44.

                  Comment


                  • @IB: nu e vorba ca e mare branza sa iti schimbe suruburile cand demonteaza sau ca iti taie surubul fiindca e ruginit. Problema e ca suruburile se prind in frame, nu au piulita sa o poti taia. Deci daca au intepenit le scoti doar taind bratul de suspensie... Si asta costa. Eu personal pe la 5 ani vechime maximum as demonta suspensia si as unge suruburile, e ff simplu. Faci doar o geometrie dupa si ai scapat de stres.

                    @closhcutza: Hondele din pacate ruginesc mult mai rau decat ce ne arati mai sus. Sau fosta ta masina a fost f protejata.
                    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                    Comment


                    • Avensisul T25 a avut o tabla foarte bine tratata si protejata.
                      Se batea de la egal cu masinile din gama premium.

                      Comment


                      • Am scris mai sus in ce a constat protectia oferita de mine, corectia micilor probleme cauzate de drumuri / varsta si indepartarea cat mai rapida si temeinica a sarii. In rest, nimic deosebit.
                        Ca tot vorbim de burti, asa arata la Civicul meu:
                        - vedere din spatele rotilor din fata:
                        Click image for larger version  Name:	4690ED47-F299-4611-A2C6-E673A59EC961.jpeg Views:	0 Size:	48.1 KB ID:	867858
                        - vedere din spatele masinii:
                        Click image for larger version  Name:	BB426272-FE86-4C86-A16B-927D5F500B57.jpeg Views:	0 Size:	46.4 KB ID:	867859
                        Click image for larger version  Name:	77B753CC-4F73-4D4C-A036-94FF38CF826D.jpeg Views:	0 Size:	57.1 KB ID:	867860

                        Sper totusi sa se fi perfectionat si ei in timp, dpdv protectie anticoroziva.

                        @Legionaru: T25-ul a fost over engineered din multe puncte de vedere.
                        Last edited by closchkutza; 24-01-20, 13:06.

                        Comment


                        • Originally posted by Destinatar View Post

                          Pai, daca ai sa desfaci cutia de viteze, sigur o sa vezi niste rulmenti crapati si sau niste pinioane afectate, asa am suferit eu timp vreo 3 ani cu o masina din grupul VAG, dupa ce in prealabil schimbasem placa de presiune, rulment si volanta, reglaje la cablurile de la schimbatorul de viteze si tot degeaba pana am hotarat sa o duc sa fie desfacuta la mecanic si minune mare: era ce-am descris mai sus. Din pacate, a trebuit sa iau alta cutie de viteze SH care a fost ok, decat sa cumpar pinioane di rulmenti la aceiasi bani de piese si manopera.
                          Dacă ar fi fost vorba de asa ceva, ar fi făcut mereu. Ca și la closchkutza, se manifesta doar primii cāțiva km conduși, pānă se īncălzește mașina, ca dupa aia sa meargă normal.

                          Sent from my SM-G955F using Tapatalk

                          Comment


                          • Va recomand sa schimbati lichidul de frana + ambreiaj cat mai curand daca nu vreti sa schimbati sincronul la cutie

                            Comment


                            • Originally posted by Legionaru' View Post
                              Avensisul T25 a avut o tabla foarte bine tratata si protejata.
                              Se batea de la egal cu masinile din gama premium.
                              fac un mic off-topic si scuze closchkutza . Tatal unui prieten are t25 luat de nou acum f multi ani, cel putin 10. Are 80000 km, deci nu multi. 0 probleme si mecanic si cu tabla. Acum 2 luni se duceq spre munca si pe drum a inceput sa ii iasa fum gros de la motor, un mic foc. S-a prezentat cu masinq la toyota si desi nu mai avea garantie de ceva vreme, i s.a schimbat motorul. Intrebare pt voi: chiar daca depasesti 5 ani, dar nu si nr de km garantati, se mai aplica garantia? Sau aici a fost vb de un defect de fabricatie si gen se stia de el ca mai fusese raportat?

                              Comment


                              • Daca are 1.8 VVT-i e posibil sa fie din lotul cu problema consumului de ulei. Si asta inseamna ca are undeva la 15-16 ani masina.

                                Comment

                                Working...
                                X