DARTHMAUL40: '17 Honda Civic Comfort 1.0 VTEC Turbo M/T, White Orchid Pearl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu, nu pot sa ma plang, masina trage bine cam in toate situatiile. Desi vin de pe un diesel, nu ii duc dorul, deloc

    Comment


    • Originally posted by IB View Post
      Tehnic este o inutilitate VTEC-ul in combinatie cu Turbo, pentru motoarele economice, de cilindree mica. Atat motorul de 1 litru cat si cel de 1.5 au doar VTC.
      Motorul 1.0 Turbo are VTEC pe admisie, scrie aici: 1.0-VTEC-Turbo.pdf - Tabelul 1, pg. 2 (sursa: https://www.hondarandd.jp)

      Comment


      • Am o problema la geamul de la sofer. La inchis/deschis, parca moare motorul. Aseara, dupa ce am coborat geamul, a trebuit sa incerc de vreo 6-7 ori pana am reusit sa-l inchid la loc. Am pus pe seama frigului, insa celelalte functioneaza cum trebuie.
        Merg azi la dealer sa vedem ce are.

        Comment


        • Foarte probabil de la frig.Sunt curios de verdictul dealer-ului.

          Comment


          • Daca era de la frig, trebuiau sa faca toate la fel, ma gandesc.

            Comment


            • Ma gandesc sa nu fi intrat ceva apa la usa soferului care a inghetat peste noapte.

              Comment


              • Mie azi dimineata mi s-a aburit camera de la oglinda (afara -18 grade, in masina deja era cald si bine) si mi-a aparut Check ACC System. Asta dupa ce a pornit impecabil de dimineata, dupa 2 zile in care nu m-am atins de ea. Pana la urma nimic nu-i perfect si nici nu vad ce-au fi putut face sa previna condensul. Sper doar sa-si revina, ca nu m-as mai duce pana la reprezentanta.
                Legat de geam, e posibil sa fi inghetat ceva acolo si sa se opuna miscarii lui naturale. Asta duce la un consum marit de curent si de asta ai impresia ca moare motorul, ca creste "load-ul".

                Comment


                • Originally posted by DarthMaul40 View Post
                  Motorul 1.0 Turbo are VTEC pe admisie, scrie aici: [ATTACH]56082[/ATTACH] - Tabelul 1, pg. 2 (sursa: https://www.hondarandd.jp)
                  Asa este, are VTEC pe admisie, insa, citind materialul s-ar parea ca sistemul a fost implementat pentru economie de carburant si nu pentru putere, asa cum erau clasicele VTEC ale motoarelor DOHC N/A. De aceea am spus ca este o inutilitate tehnica combinatia VTEC + Turbo, si, partial, articolul imi da dreptate.

                  Concret, motorul de 1.0T are o cama mica si una normala, pe admisie. Motoarele clasice DOHC VTEC aveau o cama normala si una agresiva (cu profil marit) pentru cresterea puterii specifice printr-o umplere mai buna a cilindrilor cu incarcatura proaspata (amestec carburant). Camele cu profil marit au rolul de a incarca cilindri cu incarcatura proaspata (amestec carburant) intr-un timp mai indelungat, determinat de profilul camei agresive (timp de deschidere precum si durata de deschidere marite). Motivul fiind acela ca, la turatii foarte mari (peste 5000 rot/min) totul se petrece mai repede, deci cantitatea de amestec nu are timpul necesar de a ajunge in cilindri daca nu ar exista camele cu profil marit.

                  Revenind la motorul de 1.0T, sistemul VTEC a fost implementat intr-un mod diferit (fata de cele explicate mai sus), in sensul ca exista o cama mica, cu ajutorul careia se creaza conditiile perfecte pentru ciclul Atkinson si o cama normala (similar cu motorul R18 i-VTEC). Altfel spus, cama economica (mica) avand un profil redus, face ca inaltimea de deschidere a supapei sa fie redusa, iar inchiderea ei sa se realizeze mai devreme, sporind economia de carburant in conditii de sarcina mica. In momentul in care se apasa pedala de acceleratie (sarcina marita), VTEC-ul activeaza cama normala (cu profil marit). Insa aici intervine deosebirea fata de sistemele clasice DOHC VTEC, si anume ca nu exista o turatie prag setata, peste care se activeaza cama agresiva, ci trecerea de la o cama la alta se face strict in momentul cresterii sarcinii motorului (cand se apasa pedala de accelerarie), cumva similar cu sistemul i-VTEC de la R18 (partial).

                  Avand un turbocompresor care sa sporeasca cantitatea de aer in cilindrii motorului, dispare rolul camei agresive pe care il aveau motoarele clasice DOHC VTEC. Din acest motiv am afirmat cele de mai sus. Insa, citind materialul despre motorul 1.0T, in special ca acest motor are o cama economica pentru economie de carburant si conditii specifice ciclului Atkinson, care reduc pierderile de pompaj, nu reusesc sa inteleg cum poate consuma acest motor 14% in oras. Inteleg ca traficul este anormal, insa sa nu uitam ca motorul are o capacitate cilindrica de 1 litru, iar camele economice de pe admisie ar trebui sa contribuie si mai mult la un consum orar bun (mers in gol). Ceea ce, eu unul nu vad nici un avantaj fata de motoarele N/A de 1.3 sau 1.8 (varianta Japan).

                  Cat despre putere, ceea ce simteai tu in jurul pragului de 4000 rot/min, nu se datoreaza trecerii de la cama economica la cea normala, ci pur si simplu apropierii de turatia de putere maxima (5500 rot/min). Daca urmaresti graficul din Fig 19, vei constata faptul ca puterea dezvoltata de motor este liniara (fara crestere brusca de la o anumita turatie), fapt ce intareste spusele mele, si anume ca sistemul VTEC schimba cama economica cu cea normala de la apasarea brusca a pedalei de acceleratie, indiferent de turatia de la care se apasa pedala, similar cu R18 (curba de culoare gri). De fapt, se pot compara lesne atat curbele de moment motor cat si cea putere intre motorul 1.0T si R18. Ca o chestiune particulara, motorul de 1.0T are o "explozie" a curbei de moment la turatii mici, cu momentul maxim la 2250 rot/min (beneficiul turbocompresorului), insa turatia de putere maxima scade la 5500 rot/min fata de 6500 rot/min (R18), motiv pentru care eu consider ca R18 este overall mai bun si fara vibratiile specifice unui motor in 3 cilindri.

                  Mai mult, nu inteleg exact functionarea in cliclu Atkinson la motorul de 1.0T. Si asta pentru ca motorul R18 care functioneaza tot in ciclu Atkinson la sarcini mici, mentine (ECU) clapeta de acceleratie deschisa la maxim, umplerea cilindrilor si mersul motorului fiind controlate strict de profilul camei economice care, spre deosebire (majora) de 1.0T, se inchide cu intarziere pe cursa de comprimare a pistonului. Astfel, o parte a amestecului carburant care a patruns in cilindru pe cursa de admisie a pistonului, este impinsa inapoi in colectorul de admisie (diferenta de presiune), ramanand astfel o cantitate mult mai mica de amestec in cilindru, iar cantitatea expulzata partial in colectorul de admisie va fi reintrodusa in cilindru la cursa de admisie viitoare. Aceste aspecte nu se pot realiza la 1.0T, avand in vedere ca acest motor are injectie directa, iar pe colectorul de admisie circula doar aer.
                  Last edited by IB; 01-03-18, 10:36.

                  Comment


                  • Bravo IB. Lung, dar la obiect.

                    VTEC cu cama agresiva nu are cum sa fie pe un motor turbo... e nonsens, mai ales cand toti insista pe economie.
                    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                    sigpic

                    Comment


                    • @IB, merci pentru explicatii, foarte clare. Asa mai invat si eu cate ceva despre motoare! L.E. - Unde am zis eu ca motorul consuma 14%?
                      @Raulitto - nu motorul masinii murea, ci motorul electric al geamului

                      Am fost la dealer azi, dar fiindca am nevoie de masina zilele astea, m-am programat pe data de 12 si cu ocazia asta o sa fac si primul schimb de ulei si filtre. Se repara pe garantie, clar, dar urmeaza sa vada care e problema.
                      La coborare, dupa ce face jumatate de cursa, incepe sa coboare tot mai greu si se aude motorasul cum nu mai poate trage. Dupa ce coboara pana la capat, nu-l mai pot ridica decat daca-l ajut cu mana, mai precis trebuie sa-l imping spre spate. Mi se pare ca nu mai sta perfect drept si are tendinta de a se inclina putin inspre partea din fata. Ramane de vazut ce e.
                      Last edited by DarthMaul40; 01-03-18, 18:11.

                      Comment


                      • Am spalat azi masina la asa ceva: https://www.youtube.com/watch?v=7nkU...o#action=share
                        Nu iti atinge masina cu absolut nimic (in afara de apa si sampoane/ceara). Singurul dezavantaj e ca masina nu iese perfect uscata, asa ca trebuie sa faci ceva extra work, altfel iei tot praful pana ajungi acasa.
                        Ma intrebam daca au aparut spalatorii din astea in Romania

                        Comment


                        • Eu unul nu am vazut asa ceva in Timisoara. Or fi prin Bucuresti. La noi inca sunt la moda cele cu fisa, la care tu faci toata treaba si sincer prefer asa decat sa o spele altcineva dupa cum are el chef. Par ca fac treaba buna instalatiile alea din clipul de pe youtube. Si e fain ca o si usuca, nu mai ai treaba cu sterul. Eu sper sa dispara cele cu perii rotative. Mi se pare cea mai proasta idee sa supui masina la asa ceva.

                          Comment


                          • Originally posted by DarthMaul40 View Post
                            Am spalat azi masina la asa ceva: https://www.youtube.com/watch?v=7nkU...o#action=share
                            Nu iti atinge masina cu absolut nimic (in afara de apa si sampoane/ceara). Singurul dezavantaj e ca masina nu iese perfect uscata, asa ca trebuie sa faci ceva extra work, altfel iei tot praful pana ajungi acasa.
                            Ma intrebam daca au aparut spalatorii din astea in Romania
                            Salut!

                            Nu am la cunostinta sa existe in Bucuresti. Am cautat pe net insa nu am gasit similara.
                            Sunt curios cat costa o astfel de spalare la tine.

                            Merci!

                            Comment


                            • Salut,

                              Depinde de program, cel mai ieftin e undeva la 26 lei, iar cel complet e aproape 60 lei (am facut conversia pe google)
                              https://laserwash.cz/myci-programy/ <- dai cu translate si zice si ce face fiecare program
                              Cum am zis, singurul dezavantaj e ca nu o usuca prea bine. Le-am facut o mica reclamatie pe email. Cred ca durata uscarii se poate programa, dar nah, asteapta alti clienti
                              Last edited by DarthMaul40; 10-03-18, 21:52.

                              Comment


                              • Update 9800 Km - am facut prima revizie:
                                - schimbat ulei si filtrul de ulei - mi-au pus ulei Castrol Edge Professional 5W-30 A5/B5 si filtrul de ulei original - cod 15400-RBA-F01
                                - rezolvat problema deschiderii/inchiderii geamurilor - au uns nu stiu ce pe acolo si acum toate geamurile se deschid perfect.

                                Comment

                                Working...
                                X